تفاوت فیبروم و کیست تخمدان چیست؟ علائم و درمان هرکدام

کیست تخمدان چیست؟ چه تفاوتی با فیبروم دارد؟ پولیپ رحمی چیست؟

تفاوت فیبروم و کیست

فرق فیبروم با کیست

فیبروم‌های رحمی در واقع توده‌های غیرسرطانی (خوش‌خیم) هستند که در رحم یا اطراف آن ایجاد می‌شوند و اندازه‌های متفاوتی دارند. گاهی اوقات فیبروم به عنوان لیومیوم رحمی شناخته می‌شود.

بسیاری از خانم‌ها به دلیل نداشتن علائم خاصی، از ابتلا خود به فیبروم رحم آگاهی ندارند. معمولا از هر سه خانم مبتلا به فیبروم یک نفر دارای علائمی مانند پریودهای دردناک با خونریزی شدیددر قاعدگی، درد شکمی، درد کمر، تکرر ادرار، یبوست و درد یا ناراحتی در هنگام رابطه جنسی است. این عارضه در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به ناباروری و حتی سقط جنین شود. می توانید با دکتر متخصص زنان و زایمان در این مورد گفت و گو کنید .

از آنجایی که در بیشتر موارد فیبروم رحم علائمی ایجاد نمی‌کند؛ طی یک معاینه معمول توسط پزشک زنان و زایمان و آزمایش یا اسکن تشخیص داده می‌شود. پس سعی کنید حتما به صورت دوره‌ای توسط پزشک متخصص معاینه شوید و یا در صورت مشاهده علائم با پزشک خود مشورت کنید. وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی، صوتی را با پزشکان متخصص زنان و زایمان و کارشناسان شنایی و درمان فیبروم و کیست مجرب را فراهم کند.شما هم همین الان میتوانید با پزشک آنلاین متخصص زنان وزایمان در باره مشکل خودتان صحبت کنید.

به طور کلی، فیبروم‌ها از بافت متراکمی تشکیل شده‌اند و فقط در رحم ظاهر می‌شوند، در حالی که کیست‌ها روی تخمدان‌ها تشکیل می‌شوند و پر از مایع چرکی هستند. دقیقا مشخص نیست که چرا فیبروم‌ها ایجاد می‌شوند، اما برخی از عوامل در شکل‌گیری آن‌ها تأثیر دارند. به نظر می‌رسد فیبروم رحم تحت تأثیر هورمون‌های استروژن و پروژسترون رشد می‌کند و در بارداری که سطح استروژن و پروژسترون بیشتر است؛ ممکن است رشد کرده و بزرگ شود.

درباره‌ی تفاوت بین کیست تخمدان و فیبروم با متخصص زنان و زایمان گفتگو کنید

خانم‌هایی که سابقه خانوادگی دارند و مادر یا خواهرشان مبتلا به فیبروم بوده‌اند؛ ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن باشند. سایر فاکتورهای خطر شامل وزن زیاد، داشتن نژاد آفریقایی-آمریکایی و سن بالای ۳۰ سال است.

منشا بیشتر کیست‌های تخمدان ، فرآیند تخمک‌گذاری است و به همین دلیل به عنوان کیست‌های عملکردی یا فیزیولوژیک شناخته می‌شوند. در طول چرخه قاعدگی، هورمون FSH فولیکول‌ها یا کیسه‌های موجود در هر تخمدان را برای رشد و تولید استروژن تحریک می‌کند. در طی تخمک‌گذاری، این فولیکول رشدکرده پاره می‌شود تا تخمک آزاد شود. حال بقایای فولیکول باقی‌مانده به جای تحلیل رفتن می‌تواند از مایع یا خون پر شده و تشکیل کیست دهد. خوشبختانه این کیست‌های عملکردی طی یک یا دو چرخه قاعدگی به خودی خود برطرف می‌شوند.

کیست‌های غیرعملکردی تخمدان، شامل انواع تومورها هستند. این تومورهای تخمدانی می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشند. نمونه‌های خوش‌خیم شامل کیست شکلاتی و کیست درموئید است. تومورهای بدخیم شامل سرطان‌های اپیتلیال تخمدان، یا تومورهای سلول‌های زایا هستند. علائم انواع کیست تخمدانی و فیبروم رحمی مشابه یکدیگر است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما در صورت بروز آن‌ها با  یکی از متخصصان آنلاین زنان و زایمان حاضر در پذیرش۲۴ مشورت کنید.

کیست و فیبروم

نحوه درمان فیبروم‌ و کیست 

اگر فیبروم‌های رحم علائمی ایجاد نکنند، نیازی به درمان نیست. زیرا آن‌ها اغلب با گذشت زمان و بدون درمان، بخصوص بعد از یائسگی، تحلیل و از بین می‌روند. اما اگر علائمی ناشی از فیبروم دارید، معمولاً ابتدا دارویی برای کمک به تسکین علائم شما تجویز می‌شود. همچنین داروهایی برای کمک به کوچک شدن فیبروم موجود است. اگر این موارد بی‌اثر باشند، نهایتا عمل جراحی یا سایر روش‌های کمتر تهاجمی توصیه می‌شوند.

در مورد روند درمان کیست‌های تخمدانی نیز اگر به خودی خود از بین نروند، پزشک برای کوچک کردن یا از بین بردن آن‌ها موارد زیر را تجویز می‌کند:

قرص‌های جلوگیری از بارداری

پزشک ممکن است داروهای ضد بارداری خوراکی را برای جلوگیری از تخمک‌گذاری و جلوگیری از ایجاد کیست‌های جدید تجویز کند.
این روش درمانی هم‌چنین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد.

لاپاراسکوپی

اگر کیست شما کوچک باشد و نتیجه آزمایش تصویربرداری رد سرطان باشد، پزشک می‌تواند با انجام لاپاراسکوپی کیست را با جراحی خارج کند.این روش شامل این است که پزشک یک برش کوچک در نزدیکی ناف شما ایجاد کرده و سپس یک وسیله کوچک را برای برداشتن کیست به شکم وارد می‌کند.

لاپاراتومی

اگر کیست بزرگی دارید، پزشک می‌تواند با جراحی آن را از طریق یک برش بزرگ در شکم شما خارج کند.ابتدا بیوپسی فوری انجام می‌شود و اگر تشخیص دهند که کیست سرطانی است، ممکن است برای برداشتن تخمدان شما عمل هیسترکتومی انجام شود.

درحالت معمول فیبروم‌ و کیست مشکل ساز نیستند، مگر آنکه علائمی جدی را از خود بروز دهند.
باپیشگیری ودرمان به موقع کیست و فیبروم ها می‌توانید از مشکل ساز شدن آنها جلو گیری کنید.

سوالات پر تکرار در زمینه بارداری خارج از رحم

پاسخ ها مورد تایید و از نظر خانم دکتر سها میررضا یکی از بهترین متخصصان زنان و زایمان پذیرش۲۴ می‌باشد

آیا فیبروم همان کیست است؟

خیر

کیست میوم

میوم همان فیبروم رحم است.

تفاوت میوم و فیبروم ؟

فیبروم همان میوم است. افزایش رشد غیر طبیعی قسمت عضلانی رحم است. که به صورت یک توده خودش را نشان می دهد که البته این توده بد خیم نیست.

علائم فیبرم رحم
عوارض فیبروم

  • پریود های خیلی سنگین و خونریزی های شدید در زمان قاعدگی
    به خاطر حالت توموری و رشد بیش از اندازه ای که دارد باعث افزایش سایز رحم می شود و این خودش باعث خونریزی های شدید در قاعدگی می شود.
  • به خاطر بافت توپر و سنگینی که دارد مریض ممکن است، مریض ممکن است احساس درد و سنگینی در ناحیه شکمش بکند. 
  • یبوست های طولانی
  • ایجاد اختلال در بارداری
  • اختلال عملکرد کلیه

درمان فیبروم در یائسگی

چون در یائسگی میزان هرمون ها کاهش پیدا می‌کند.به خاطر همین سایز فیبروم که بر اثر هرمونی ممکن است افزایش پیدا بکند انتظار داریم که سایز فیبروم کوچک تر شود. اگر خانمی در هنگام یائسگی جدیدا احساس درد در ناحیه شکم ولگن خودش کند و توی سونوگرافی و تصویر برداری متوجه یک فیبروم جدید بشیم نیاز به جراحی و برداشتن رحم به همراه فیرومش هست.
ولی اگر خانمی از قبل فیبروم داشته با سونگرافی های کنترل بررسی می شود از نظر اینکه سایز ان چ تغیری میکند و انتظار داریم سایزش کوچیک بشه.

فیبروم رحم چگونه از بین میرود؟

درمان فیبروم

روش‌های درمانی متعددی وجود دارد، که بستگی داره به علائمی که برای مریض ایجاد کرده است، مثلا:  اگر فیبرومی داشته باشیم که سایز قابل ملاحظه‌ای مثل سایز ۵ سانت و بالاتر داشته باشد، و محل آن جایی باشد که به فرض اثر فشاری در حفره رحم گذاشته باشد، و یا که اختلالی در  بارداری ایجاد کرده باشد. ما مجبور می‌شویم که زمان جراحی فیبروم، اگر فیبرومی هست که به خاطر اثر فشاری که روی دستگاه ادراری گذاشته یا به خاطر خونریزی خیلی شدید در زمان قاعدگی و یا حتی با توجه به سن مریض اگر نزدیک سن یائسگی باشد و مشکلاتی از این قبیل ایجاد کرده باشد، همزمان با درآوردن فیبروم  رحم هم خارج می‌کنیم.
اما خیلی اوقات می‌شود با دادن یه سری امپول‌ها را که در حقیقت اثر هورمونی را کاهش می دهند به فیبروم ها کمک کرد و کوچک شدن ان‌ها را باید با سونوگرافی یا تصویر برداری های دیگر کنترل کرد.

کیست فیبروم تخمدان

در مورد کیست، کیست اصطلاحاً در حد یک کیسه هستش که یک لایه از سلول و داخلش مایع است.
ما فیبروم را در تخمدان نداریم و فیبروم در حقیقت  افزایش رشد لایه عضلانی  است. و چون در تخمدان عضله نداریم فیبروم درتخمدان تشکیل نمی‌شود. ما کیست را در تخمدان‌ها داریم که بر اساس ظاهرشون افزایش یکسری مواد در بدن  می‌توانیم تشخیص بدیم که آیا این کیست خوش خیم است یا بدخیم؟

فرق پولیپ با فیبروم

در مورد فرق پلیپ رحم با فیبروم رحمی در واقع  رحم از سه لایه تشکیل شده است:

  • لایه داخلی که اصطلاحا به آن اندومتر می‌گوییم.
  • لایه میانی که عضلانی  است
  • و یک لایه بیرونی که به آن سروز می‌گوییم.

اگر که لایه میانی افزایش رشد داشته باشد، که همان قسمت عضلانی است، حاصل آن می‌شود تشکیل فیبروم.
اما اگر لایه داخلی یا اندومتر شروع کند به رشد غیر طبیعی ممکن است به صورت پلیپ خودش را نشان دهد.که علائم پولیپ معمولاً بیشتر به صورت لکه بینی و خونریزی غیرطبیعی است.
مثلاً مریضی که در فواصل بین قاعدگی چند روز لکه بینی دارد، بیشتر به تشخیص پولیپ شک می‌کنیم، و پولیپ معمولاً درد را برای مریض ایجاد نمی‌کند و نکته اصلی این است که پولیپ ها حتما باید برداشته شوند.

شما عزیزان می‌توانید سوالات خود را درزمینه تفاوت فیبرم و کیست و راه های درمان آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص زنان و زایمان پذیرش۲۴، به آن ها پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین تفاوت بین کیست تخمدان و فیبروم با دکتر زنان و زایمان

۴.۵/۵ (۱۷ نظر)

منبع
Uterine fibroids

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
63 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایرانا
ایرانا
2 ماه قبل

سلام ببخشید ۵۱ سالمه رفتم دکتر سو نوگرافی گفت فیبروم ۳۴ میلی متر دارم با دارو هایی که دکتر داده میشه رفع بشه ؟

سریا
سریا
3 ماه قبل

سلام دکتر جان من ۲۵سالم مجردم فیبروم دارم فیبروم بزرگ شدن خیلی شکم درد دارم توخدا راهنمایم کنید ممنون میشم

ناهید
ناهید
7 ماه قبل

در نزدیکی شدید خونریزی دارم ۴۵ سالم تازه ازدواج کردم

مرضیه
مرضیه
7 ماه قبل

سلام من ۲۳سالمه فیبروم دارم و خیلی دردشکم پاکمر و ی چیزی خیلی ذهنمو مشغول کرده ک در هردو تخمدان فولیکول مشاهده شده ایا در جلوگیری از بارداری هم میشود؟

طیبه
طیبه
9 ماه قبل

ببخشید ۴۲سالمه یک میوم اینترامورال به سایز۴۷درجدارخلفی ویک میوممشابه به سایز۱۶mm درجدارقدامی رحم مشاهده شده

Saha
Saha
پاسخ به  طیبه
6 ماه قبل

سلام با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشادر طب سنتی اگ
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

طیبه
طیبه
9 ماه قبل

سلام من بادردشدید زیرشکم سمت راست سونوگرافی رفتم گفتن فیبرم زیادی دررحم،ورنگ کلیه هام هم تعقیر کرده میترسم دکتر برم ،درحالت غیر پریودی هم سمت راست زیر شکمم درد داره ،همیشه احساس سنگینی میکنم درشکمم ،میشه نظرتونو بگید لطفاً ؟؟

Saha
Saha
پاسخ به  طیبه
6 ماه قبل

دردها بخاطر فیبروم هستن
سلام با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشادر طب سنتی اگ
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

سلیمانی
سلیمانی
11 ماه قبل

سلام من هرماه پریودم چند روز عقب میفته وقتی م که میشم خیلی شدیده با قرص قطع میشه ممکنه فیبروم داشته باشم؟؟؟

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید فیبرم ۱۵میلی سمت چپ یک ۱۰میلی سمت راست دارم به دکترنشون دادم سونوگرافی ومیگه چیزی نیست ولی درد خیلی شدیدداخل پاهام لگنم دارم بعضی موقع هم شکمم دردمیگیره راهنماییم کنید ممنونم خداخیرتون بده

Saha
Saha
پاسخ به  مریم
6 ماه قبل

باید حتما درمان کنید چون خدایی نکرده ممکنه ب مرور بزرگ بشه.خیلی ها اینطور بودن و درمان نکردن و الان فیبرومشون بزرگ شده و درمان طولانی دارن
سلام با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشادر طب سنتی اگ
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام یک فیبرم ۱۵میلی سمت چپ ویک ۱۰میلی سمت راست دارم پاهام لگنم خیلی اذییت میشه و همچنان خیلی دردمیگیره ونشستن راه رفتن خیلی برام برام مشکل شده من چکارکنم هردکتری که میرم میگن این چیزی نیست کوچیکه ولی خیلی خیلی اذییت میشم ممنونم اگه راهنماییم کنید خدا خیرتون بده

نفیسه
نفیسه
1 سال قبل

سلام من یبار فیبرم عمل باز کردم والان باز کیست وفیبرم ۸ م دارم ک دکتر گفت جاش خیلی بده و عمل لاپاروسکوپی بشم ۳۵ سالم وبخاطر این فیبرم اینا برا ازدواج وبارادری ب مشکل خوردم

Saha
Saha
پاسخ به  نفیسه
6 ماه قبل

باید سریع رشدش رو متوقف کنی
سلام با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشادر طب سنتی اگ
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

بهناز
بهناز
1 سال قبل

سلام
من به تازگی متوجه شدم در کنار تخمدان سمت راستم یه فیبروم ۳ سانتی دارم.کمی نگران شدم. چون سالها پیش بدلیل داشتن فیبروم رحمی عمل هیستروکتومی کردم. میخواستم بدونم آیا راه درمانی هست برای این فیبروم؟
با تشکر

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام
من درد شدید لگن دارم به پزشک مراجعه کردم گفتن فیبروم پنج سانت سمت چپ رحم دارم ولی درد لگن اصلا ربطی به فیبرم نداره چنتا مقاله خوندم که نوشته بود درد لگن هم به فیبروم ربط داره لطف کنین راهنماییم کنین ممنون

Saha
Saha
پاسخ به  ارزو
6 ماه قبل

درد لگن هم به فیبروم ربط داره با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشادر طب سنتی اگ
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

معصومه هراتی
معصومه هراتی
1 سال قبل

سلام من فیبرم وکیست تخمدان دارم بدنیاز به جراهی دار

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خانمی ۴۸ساله هستم یکسال هست که عادت منظم ندارم و کمی سنگینی زیر شکم ودرد هنگام نزدیکی خیلی ضعیفی دارم عفونت ندارم میخواستم دراین مورد لطف کنید راهنمایم کنید

شادیه
شادیه
1 سال قبل

کیست باابعاد۴۰.۴۵درتخم دان راست خطری دارد

سارا
سارا
2 سال قبل

من۳۹سال دارم دوتا میوم دارم همراه با خونریزی شدید وگوشت های اضافه که موقع پریودی از من دفع میشه این دفعه که پریود شدم اضافه بر گوشت اضافه دوتا تکه مانند پوست ضخیم از من خارج شد ممکن است میوم من پکیده باشد این دوتکه که مساوی وهم شکل بودند چی هست؟

Saha
Saha
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

فیبروم دفع کردید و پوست ها ضایعات داخل رحم ک در اثر مصرف دستمال توالت و دستمال کاغذی برای خشک کردن اسنفاده میشه هستن. ک باید دستمال نخی جایگزین شود
اگه هنوز درمان نکردید با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشاور طب سنتی ام
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

صفیر
صفیر
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

احتمالا کیست بوده که دفع شدن

فرخنده
فرخنده
2 سال قبل

سلام من دختری دارم ۱۸ سالشه یک ساله ازدواج کرده یک ماهی است که سنو گرافی لگن انجام داده دو تا کیست در تخم دان های سمت راستش مشاهده شده الان دکتر گفته ۸ هفته ی دیگه سنوگرافی رو تکرار کنه ،خواستم بدونم کیستش بر طرف میشه یا نه ؟

Saha
Saha
پاسخ به  فرخنده
6 ماه قبل

سلام با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشاور طب سنتی ام
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

شیرین بابائی
شیرین بابائی
پاسخ به  Saha
2 ماه قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشید من دخترم سیزده سالشه کیست تخمدان داشت خیلی بزرگ بود بادرد شدید جراحی شد برداشتن ولی تخمدان طرف راستش سیاه شده و یه توده هم روی تخمدان بوده دادن آزمایش این درمان داره یا اعتمال سرطان داره یا نه ممنون میشمراهنمایم کنین

ملکی
ملکی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ،،من ۳۲ سال دارم رفتم آزمایش دادم دکتر گفت فیبروم دارم علائمی که دارم موهای زایدم زیاد شده قائدگی هر ۲تا۳ ماه طول میکشه همراه با پا درد،درد کمر و شکم شدید دارم و موهام هم خیلی ریخته موقع فعالیت جنسی هم حالت تهوع دارم

۴۶۸۵
۴۶۸۵
پاسخ به  ملکی
1 سال قبل

سلام در سونوگرافی یک میوم ۴۴میلی گرم دارم پریودم ۱۲روز عقب افتاده درد زیر شکم وکمی هم کمردرد دارم باید چکار کنم

Saha
Saha
پاسخ به  ۴۶۸۵
6 ماه قبل

با طب سنتی درمان داره
من درمانگر و مشاور طب سنتی ام
۰۹۳۵۹۶۶۵۰۹۶

سمیه اسفندیارپور
سمیه اسفندیارپور
2 سال قبل

سلام خواهرم ۳۰سال سن داره دردوسوزش زیرشکم سمت چپ داشت سونو انجام داده فولیکول متعدد داشته حجم تخمدان ۱۰ سی سی بوده بنظرشما چکار کنه خیلی ترسیده

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سمیه اسفندیارپور
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

سمیه اسفندیارپور
سمیه اسفندیارپور
2 سال قبل

سلام خواهرم ۳۰ سال سن داره درد زیر شکم داشت سونو داده پلی کیست فولیکول متعدد داشته بنظر شماچکارکنه ممنون.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سمیه اسفندیارپور
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مونا
مونا
2 سال قبل

سلام من ۳۹ سالم بچه ندارم متوجه شدم فیبروم ۴ سانتی دارم .چیکار کنم ممکن تو بارداری به دلیل هرمونها بزرگ تر شه؟اگر رشد کنه حداکثر چه قد میشه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مونا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

طاهره غلامی
طاهره غلامی
2 سال قبل

سلام،،خانم دکتر من ۲۰ سال که ازدواج کردم،ولی بچه دار نشدیم کلی دوا دکتر کردیم نتیجه نگرفتیم،،والان یکماه است که دومرحله رفتیم پیش یک دکتر مرد طب سنتی،،، وله منو شوهرم دارو دادن،، ونکته جالب اینجا که ۱۲ تا شیاف دارویی از خودشون دادن گفت شب درمیان با روغن زیتون چرب کنم بزارم داخل واژن،،ومنم گذاشتم الان سه تاش مونده که تمام بشه،،دیروز یک چیزی مثل تخم مرغ سفید کمی کوچکتر تو دستشویی از من کنده شد افتاد قل خورد رفت پایین،،من خیلی تعجب کردم،، زنگ زدم پرسیدم گفت فیبروم بوده افتاده است،،،میخواستم ببینم ایشون راست گفتند یانه عزیزم
ن

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  طاهره غلامی
2 سال قبل

من از طب سنتی و دارویی که بهتون داده چیزی نمیدونم
مگه قبلا فیبروم داشتین
درضمن فیبروم قسمتی از بافت رحم هست که ناشی از هورمونهاس اگه جدا بشه با خونریزی همراه چنین چیزی نیست که فیبروم کنده بشه با درمان دارویی هم تحلیل میره نه کنده بشه
اما چنین چیزی که میگین بیشتر شبیه ترشحات رحمی ست که حالت cast و توده دراومده و بخاطر اون داروهاییست که استفاده شده

حسینی
حسینی
2 سال قبل

سلام من کیست به اندازه ۷ سانت وایبر به اندازه ۳ سانت دارم .ایابادارورفع میشود.۴۰سال هم سن دارم.

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  حسینی
2 سال قبل

چه نوع کیسی هست، بله اکثر کیستها با دارو برطرف میشن
و امکان بارداری هست

مریم مرادی
مریم مرادی
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
20 روز قبل

میوم دارم نمی دانم با چه راه ی این کار بکنم که عمل نشم درمان شوم طب سنتی جواب میدهدمیوم سرزوال دل دردپادردارم ۳۸ سالم

پریچهر
پریچهر
2 سال قبل

سلام . یه فیبروم ۵ سانتی در دهانه رحم بالا دارم بعضی وقتام درد دارم به نظرتون با دارو درمان میشه یا باید عمل کنم ؟؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  پریچهر
2 سال قبل

فیبروم را بالای ۸ سانت جراحی می‌کنیم فعلا اگر علامت خاصی ندارید دارو استفاده کنید

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من دوتا کیست پنج سانتی ساده دارم خیلی نگرانم دفع میشن؟؟شبها خیلی دل درد و کمر دردم حالت تهوع هم دارم
معمولا چه مدت طول میکشه دفع شوند.. ممنون

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام معمولا دو ماهی طول میکشید

مرادی
مرادی
2 سال قبل

سلام ببخشید ایامیوم ۷در۶سانت ساب موکوس بادارودرمان میشه؟

دکتر سها میررضا
پاسخ به  مرادی
2 سال قبل

سایز میوم بالاست اینکه چه درمانی انتخاب بشه بستگی به شرایط بیمار داره که مشکل درد هست یا خونریزی زیاد و یا ناباروری

نازیلا رودباری
نازیلا رودباری
3 سال قبل

تفاوت فیبروم و آندومتریوز فقط در ماهیت کیست است ؟ آندومتریوز قابل بازگشت هست آیا فیبروم هم برمیگردد؟

سهیلا لازمی
سهیلا لازمی
3 سال قبل

فرق کیست تخمدان با کیست رحم چی هست من کیست تخمدان دارم دکتر گفته با قرص خوب میشه اما توی نت نوشته کیستای رحمی ممکنه بدخیم باشن و با قرص خوب نشن راهنمایی میکنین ؟

شیوا رحیمی
شیوا رحیمی
3 سال قبل

تفاوت فیبروم و پولیپ رحم چیه ؟

رضیه حکمتی
رضیه حکمتی
3 سال قبل

علائم فیبروم بدخیم را ننوشتید میشه راهنمایی کنین خیلی استرس دارم میترسم چون سابقه سرطان داریم الان این فیبرومم بدخیم باشه بعدا سرطان بشه

ترنم تسلیمی
ترنم تسلیمی
3 سال قبل

من یائسه هستم ولی زیر ناف من درد میکنه قبلا فیبروم داشتم ممکن هست که این درد بخاطر درد فیبروم باشه ؟ درمان فیبروم در یائسگی چی هست چه درمانی رو من میتونم پیش بگیرم ؟

زینب
زینب
پاسخ به  ترنم تسلیمی
7 ماه قبل

چند وقت یائسه شدید علائمش چیه عزیزم میشه بگی

نرگس
نرگس
3 سال قبل

ایا جراحی فیبروم که بزرگ شده باشد باعث ناباروری همیشگی خواهد شد

حسینی
حسینی
3 سال قبل

با سلام
آیا رابطه ی جنسی برای بهبود کیست و فیبروم و آندومتریوز نتیجه بخش است؟

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  حسینی
3 سال قبل

دوست عزیز برای دریافت پاسخ سوالتان شما میتوانید از طریق لینک https://www.paziresh24.com/qa/
اقدام بفرمایید و سوال خود را مطرح کرده پزشک متخصص به شما پاسخ میدهند

مختاری
مختاری
پاسخ به  حسینی
2 سال قبل

سلام من کیستی به دیامتر ۳۹ میلمتر درتخمدان راست دارم خطر ی وجود دارد

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  مختاری
2 سال قبل

.خطری نداره ولی فالو کنید اگه ماه بعدم سونو نشون داد که وجود داره باید دارو استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا