جراحی زیبایی زنان

امروزه با پیشرفت علم پزشکی به خصوص در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی، طیف گسترده‌ای از روش‌های جراحی زیبایی زنان وجود دارد. از این طیف می‌توان به مواردی مانند عمل بینی (رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی)، عمل پلک چشم (عمل بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک)، کشیدن پوست صورت، لیپوساکشن، پیکرتراشی، صاف کردن شکم، کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه ،لابیا پلاستی، پرینورافی و مونس پلاستی اشاره کرد.

در کنار انواع روش‌های جراحی زیبایی زنان که ممکن است مخاطرات و عوارض جانبی خود را داشته باشند، بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌هایی بدون نیاز به جراحی و بیهوشی مانند هایفوتراپی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی صورت، پاکسازی صورت، تزریق ژل لب، جراحی بینی با لیزر یا کوچک کردن بینی با لیزر و لیزر واژینال بهره‌مند شوند که البته شرایط خاص خودشان را دارند و همیشه نتیجه‌بخش نیستند. بنابراین پیش از انجام هرگونه جراحی زیبایی زنان باید با پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، پزشک متخصص زنان و زایمان و مشاوره آنلاین جراحی زیبایی مشورت کرد تا بتوان بهترین و ایمن‌ترین روش را طبق شرایط بالینی خود انتخاب کرد. با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا و توصیه به کاهش مراجعات حضوری، می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب می‌توانید با جزئیات هرکدام از روش‌های ذکر شده در بالا پیش از تصمیم برای انجام آنها آشنا شوید.

جراحی زیبایی بینی

در صورتی که از ظاهر بینی خود راضی نیستید، می‌توانید به کمک عمل بینی شکل آن را تغییر دهید و با بقیه اجزای صورت خود متناسب کنید. در حال حاضر بر اساس ظاهر اولیه بینی و نوع سلیقه شما، انواع عمل بینی مختلف مانند عمل بینی عروسکی، عمل جراحی بینی گوشتی، عمل بینی فانتزی (عمل بینی گوشتی فانتزی)، عمل بینی نیمه فانتزی، جراحی بینی استخوانی، لیفت بینی گوشتی وجود دارد که به تشخیص پزشک جراح انجام می‌شود. به همین دلیل بر حسب وضعیت بالینی بیمار، قیمت جراحی بینی نیز متغیر است. کبودی ناشی از آن معمولا طی ده روز برطرف می شود و برای آقایان نیز عمل بینی مردانه وجود دارد. در شرایطی که پزشک تشخیص دهد؛ می‌توان به کمک لیزر برای کوچک کردن بینی استخوانی بدون عمل اقدام کرد و یا به کمک لیفت بینی با فیلر یا نخ، بدون جراحی ظاهر آن را تغییر داد.

عمل پلک چشم

جراحی پلک بالا معمولا به دلایل زیبایی یا بهبود بینایی در بیمارانی که پلک‌ها مانع بینایی می‌شوند، انجام می‌شود. چراکه افتادگی پلک می‌تواند باعث ظاهری پیرتر در فرد شود. در طی عمل بلفاروپلاستی معمولا توده‌های چربی و پف زیر چشم نیز برطرف می‌شوند. خوشبختانه بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز تورم محل برش کمتر و طی هفته‌ها یا ماه‌ها کاملا برطرف می‌شود.

جراحی کشیدن پوست صورت

این عمل زیبایی صورت اصولا برای برای رفع چین و چروک و افتادگی‌های پوست ناشی از پیری انجام می‌شود و با کشیدن پوست و لیفت آن باعث سفت‌تر و جوان‌تر شدن ظاهر صورت می‌شود. بخیه‌ها اغلب ۵ تا ۱۰ روز پس از عمل کشیده می‌شوند، اما بهبودی کامل آن برای چند هفته طول می‌کشد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن نوعی عمل پیکرتراشی است که در آن جراح از نواحی خاصی از بدن (مانند ناحیه شکم) چربی‌های اضافی را ساکشن می‌کند تا ظاهری صاف و یکدست به آن‌ها بدهد. در حال حاضر سه نوع عمل لیپوساکشن با عنوان لیپوساکشن تامسنت، لیپوساکشن با لیزر و لیپوساکشن فراصوت وجود دارد که مانند ابدومینوپلاستی (لیفت و حذف پوست و چربی اضافه شکم) و مونس پلاستی (رفع افتادگی پوست شکم بر روی ناحیه تناسلی در اثر زایمان) نوعی جراحی پیکرتراشی محسوب می‌شوند.

میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ بدون نیاز به جراحی و بیهوشی برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود. در این روش به کمک دستگاهی که دارای سوزن‌های بسیار کوچکی است، منافذی در سطح پوست ایجاد می‌شود که با تحریک تولید مجدد کلاژن و الاستین پوست صورت باعث رفع چین و چروک و انواع لک و جای جوش و کاهش ترک‌های پوستی می‌شود. مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ شامل موارد زیر است:

  • دستکاری نکردن پوست، چراکه التهاب و کبودی ناشی از آن به خودی خود برطرف می‌شود
  • عدم حضور در معرض آفتاب مستقیم و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب
  • عدم انجام فعالیت زیاد و تعریق زیاد پوست
  • عدم استفاده از شوینده‌های بسیار اسیدی و قلیایی صورت
  • عدم مصرف داروهای ضد التهاب مثل داروی ایبوپروفن به دلیل احتمال ایجاد اختلال در تولید کلاژن

هایفوتراپی صورت چیست؟

در این روش غیرتهاجمی، در طی جلسات مختلف از امواج فراصوت برای تحریک تولید رشته‌های کلاژن و جوانسازی صورت استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در آن نیازی به ایجاد برش نیست، خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های پلاستیک صورت و لیفتینگ حذف می شود و در نهایت باعث کاهش چین و چروک، سفت و صاف شدن پوست آن می‌شود.

پاکسازی صورت

لایه‌برداری پوست می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده اضافی و پاکسازی آن کمک کند. زیرا اگر این سلول‌ها مدت زیادی روی پوست شما بمانند، می‌توانند منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به شکستگی پوست و ظاهر کدر آن شوند. توصیه می‌کنیم که قبل از هرگونه لایه‌برداری و پاکسازی با پزشک خود و یا دکتر آنلاین جراحی زیبایی صورت در پذیرش۲۴ مشورت کنید. چراکه در صورت انجام نادرست، می‌تواند باعث ایجاد اسکار یا جای زخم دائمی و حتی آکنه‌های التهابی شود. امروزه از لیزر صورت برای پاکسازی موهای زائد (به کمک دستگاه‌های لیزر مانند لیزر کندلا) و جوانسازی آن نیز استفاده می‌شود. در صورت انجام نادرست، عوارض لیزر صورت معمولا شامل سوختگی، تغییر رنگ پوست و اسکار است. البته عوارض موقتی مانند التهاب، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن نیز وجود دارد که به خودی خود برطرف می‌شوند.

جراحی زیبایی آلت تناسلی زنان

این نوع جراحی‌ها معمولا توسط پزشک زنان و زایمان انجام می‌شوند. در جراحی لابیا پلاستی جراح شکل ظاهری لبه داخلی و یا لبه بیرونی واژن را به گونه‌ای زیباتر تغییر می‌دهد. در پرینورافی به کمک جراحی، گشادی دهانه واژن در اثر زایمان طبیعی یا دلایل دیگر تنگ می‌شود و در مونس پلاستی قسمت بالایی ناحیه تناسلی در صورت بزرگ بودن با تمایل بیمار کوچک می‌شود.
دسترسی به وب‌سایت پذیرش ۲۴ و نحوه دانلود اپلیکیشن آن بر روی تلفن همراه بسیار آسان است. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد هرکدام از روش‌های جراحی زیبایی زنان با پزشکان متخصص و با تجربه آن مشورت کنید.

[ifso id=”16549″]

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
bmihealthcare.co.ukcwsdh.com.au

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زارع
زارع
9 ماه قبل

سلام من ده روز عمل زیبایی واژن انجام دادم میخواهم عمل افتادکی پلک انجام بدم ایا میتوانم بعد ده روز عمل واژن این عمل را هم انجام بدم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  زارع
1 ماه قبل

سلام
بله تداخلی نداره
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکمه بازگشت به بالا