بارداری به روش آی وی اف

مراحل ای وی اف چیست؟ و سوالات متداول درباره درمان ناباروری به روش IVF

آی وی اف چیست؟

بارداری و مادر شدن آرزوی قلبی هر خانمی است. بدون شک یکی از مهم‌ترین اهداف ازدواج نیز فرزندآوری و تولید مثل است.در برخی مواقع ممکن است یک خانم به دلایل مختلف نتواند بارداری به روش طبیعی را تجربه کند. از روش آی وی اف برای بارداری استفاده خواهند کرد.
بارداری به روش IVF یا لقاح مصنوعی یک نوع القای بارداری کمکی می‌باشد که در مواردی که اسپرم توانایی حرکت کمی دارد یا تعداد اسپرم بسیار کم می‌باشد یا تعداد تخمک آزاد شده پس از دریافت دارو هم در حد انتظار نباشد و به اصطلاح هردو زوجین پس از القای باروری ضعیف باشند به کار میرود.
در مواردی که نیاز به تخمک اهدایی یا جنین اهدایی میباشد نیز بارداری به روش IVF انجام می‌شود.

حاملگی به روش آی وی اف

بارداری به این روش به این صورت است که لقاح خارج از رحم اتفاق می‌افتد. یعنی در محیط آزمایشگاه تخمک و اسپرم با هم لقاح داده می‌شوند و سپس جنین درون رحم مادر تزریق می‌شود. شاید برای شما سوال باشد که آی وی اف چگونه انجام می‌شود؟
در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی به این مسئله بپردازیم.

بارداری به روش آی وی اف یعنی چه؟

لقاح آزمایشگاهی یا لقاح خارج رحمی یا بارداری به روش آی وی اف، یک سری اقدامات پیچیده است که برای کمک به باروری یا جلوگیری از مشکلات ژنتیکی استفاده می‌شود. در حین آی وی اف تخمک‌های بالغ از تخمدان جمع آوری و بازیابی می‌شوند و توسط اسپرم در آزمایشگاه بارور می‌شوند. سپس تخمک بارور شده (جنین) یا تخمک (جنین) به رحم منتقل می‌شود. یک دوره کامل آی وی اف حدود سه هفته طول می‌کشد. بعضی اوقات این مراحل به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شوند و روند کار می‌تواند طولانی‌تر شود.

بارداری به روش آی وی اف موثرترین روش حال حاضر برای کمک باروری است. شما می‌توانید این روش را با استفاده از تخمک‌های خود و اسپرم همسرتان انجام دهید. همچنین آی وی اف ممکن است شامل تخمک، اسپرم یا جنین از یک اهدا کننده شناخته شده یا ناشناس باشد. در برخی موارد، ممکن است از یک رحم جایگزین (رحم اجاره‌ای) استفاده شود.

شانس شما برای داشتن یک کودک سالم با استفاده از روش آی وی اف به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، از جمله سن شما و علت ناباروری. علاوه بر این آی وی اف می تواند وقت گیر، گران و تهاجمی باشد. پزشک می تواند به شما کمک کند که روش آی وی اف، خطرات احتمالی و اینکه آیا این روش درمان ناباروری برای شما مناسب است، را بهتر متوجه شوید.

سوالات متداول در باره بارداری به روش آی وی اف

 

پاسخ ها مورد تایید و از نظر خانم دکتر سها میررضا یکی از بهترین متخصصان زنان و زایمان پذیرش۲۴ می‌باشد.

در آی وی اف چگونه از مرد اسپرم می‌گیرند؟

جهت تهییه نمونه اسپرم یا در منزل یا محیط آزمایشگاه (شرایطی که فرد جهت تهییه نمونه احساس راحت‌تری داشته باشد) ظرفی به فرد داده می‌شود تا نمونه را داخل آن بریزد و ظرف ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت تحویل آزمایشگاه داده می‌شود.جهت تهیه نمونه با حداکثر تعداد اسپرم و با کیفیت، بهتر است فرد ظرف ۳ روز گذشته و حداکثر ۵ روز نزدیکی نداشته باشد (یعنی بازه بین حداقل سه روز و حداکثر ۵ روز نمونه تهییه شود)

کیفیت جنین در آی وی اف

کیفبت جنین‌های به دیست آمده در IVF بستگی به تخمک و اسپرم اولیه دارد که پزشک متخصص نازایی با توجه به جنین‌های به دست آمده با کیفیت ترین را جهت انتقال اولیه انتخاب و بقیه را تحت فریز قرار میدهد تا در سیکل‌های بعدی استفاده گردد.

آی وی اف برای تعیین جنسیت

برای تعیین جنسیت در IVF بعد از اینکه جنین ۵ روزه شد، یک سلول از ان را برای ارزیابی کروموزومی برخواهند داشت تا جنسیت مشخص شود.

بیهوشی در آی وی اف

در مورد بیهوشی معمولا با نظر متخصص بیهوشی و پس از ارزیابی بیمار انتخاب می‌شود ولی معمولا بیهوشی عمومی هست.

تصاویر عمل ای وی اف

دلیل انجام بارداری به روش آی وی اف چیست؟

لقاح آزمایشگاهی یا بارداری به روش آی وی اف درمانی برای ناباروری یا مشکلات ژنتیکی است. اگر آی وی اف برای درمان ناباروری انجام شود، شما و همسرتان ممکن است قبل از اقدام به آی وی اف گزینه‌های درمانی کم تهاجمی را امتحان کنید، از جمله داروهای باروری برای افزایش تولید تخمک یا لقاح داخل رحمی (IUI).

گاهی اوقات بارداری به روش آی وی اف به عنوان یک درمان اصلی برای ناباروری در زنان بالای ۴۰ سال ارائه می‌شود. در صورت داشتن برخی از شرایط نیز، آی وی اف انجام می شود. به عنوان مثال اگر شما یا شریک زندگیتان یکی از موارد زیر را داشته باشید، آی وی اف ممکن است یک گزینه باشد:

  • آسیب یا انسداد لوله فالوپ:
     آسیب یا انسداد لوله فالوپ لقاح تخمک یا حرکت جنین به رحم را دشوار می کند.
  • اختلالات تخمک گذاری:
    اگر تخمک گذاری به ندرت یا غیر ممکن باشد، تخمک کمتری برای لقاح در دسترس است.
  • آندومتریوز:
    آندومتریوز هنگامی اتفاق می افتد که بافت رحم در خارج از رحم کاشته شود و رشد کند. که اغلب بر عملکرد تخمدان‌ها، رحم و لوله‌های رحمی تاثیر می‌گذارد.
  • فیبروئید رحم:
    فیبروم‌ها تومورهای خوشخیم در دیواره رحم هستند و در زنان ۳۰ تا ۴۰ ساله شایع هستند. فیبروم‌ها می‌توانند در کاشت تخمک بارور اختلال ایجاد کنند.
  • عقیم سازی:
    اگر بستن لوله را انجام داده‌اید که نوعی عقیم سازی است که در آن لوله‌های رحمی شما قطع یا مسدود می‌شود تا به طور دائمی از بارداری جلوگیری کند. اما حال می‌خواهید باردار شوید، ممکن است آی وی اف یک گزینه برای بارداری باشد.
  • اختلال در تولی:
    می‌تواند باروری تخمک را برای اسپرم دشوار کند. در صورت مشاهده اختلال‌های مایع منی، ممکن است لازم باشد همسرتان به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کند تا تشخیص دهد آیا مشکلات قابل اصلاح هستند یا نگرانی‌های اساسی در این مورد وجود دارند.
  • ناباروری بدون دلیل: ناباروری بدون دلیل به این معناست که علیرغم ارزیابی علل شایع، هیچ علتی برای ناباروری پیدا نشده است.
  • یک اختلال ژنتیکی:
    اگر شما یا همسرتان در معرض خطر انتقال یک اختلال ژنتیکی به فرزند خود هستید، ممکن است کاندید آزمایش ژنتیک قبل از لانه گزینی باشید که روشی است که شامل بارداری به روش آی وی اف می‌شود. تخم‌ها پس از برداشت و بارور شدن، از نظر برخی مشکلات ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرند، هرچند همه مشکلات ژنتیکی را نمی‌توان یافت. جنین‌هایی که مشکلات مشخصی ندارند، می‌توانند به رحم منتقل شوند.
  • حفظ باروری برای سرطان یا سایر شرایط سلامتی:
    اگر می خواهید درمان سرطان مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی را شروع کنید که می‌تواند به باروری شما آسیب برساند، آی وی اف برای حفظ باروری ممکن است یک گزینه باشد. زنان می‌توانند تخم‌ها را از تخمدان‌های خود برداشت کرده و در حالت نابارور شده برای استفاده بعدی منجمد کنند. یا تخم‌ها را می‌توان به عنوان جنین بارور منجمد کرد تا در آینده استفاده شوند.
  • :زنانی که رحم عملکردی ندارند و یا بارداری برای سلامتی آن‌ها خطر جدی دارد
    ممکن است با استفاده از رحم جایگزین برای حاملگی، بارداری به روش آی وی اف را انتخاب کنند. در این حالت تخمک‌های زن با اسپرم  بارور می‌شوند، اما جنین‌های حاصل در رحم جایگزین قرار میگیرند

    شما می توانید از هر کجای کشور عزیزمان ایران و هر نقطه دیگر از جهان،در هر ساعت از شبانه روز با دکتر انلاین زنان و زایمان  ارتباط برقرار کرده و با گرفتن مشاوره آنلاین پزشکی در زمینه تنبلی تخمدان نگرانی های خود را برطرف نمایید.

دکتر سها میررضا

دکتر سها میررضام، متخصص زنان و زایمان، فارغ التحصیل در سال ۹۰ دوره عمومی دانشگاه تهران و دوره تخصص دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۲ هستند.
مشاوره و فعالیت ایشان در زمینه‌های زنان، زایمان و نازایی، جراحی زنان به روش لاپاراتومی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، درمان عفونت لگن، مراقبت‌های دوران بارداری، درمان نازایی و تلقیح اسپرم به روش IUI، درمان بیماری‌های مقاربتی زگیل تناسلی، سوزاک و سیفلیس، آمادگی برای زایمان و… است.

۳.۷/۵ (۷ نظر)

منبع
www.nhs.ukwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
124 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اتی
اتی
2 روز قبل

سلام من یه دختر دارم میخوام برای پسردارشدن ای وی اف انجام بدم بیست و پنج سالمه امکانش هست؟؟؟

الهام
الهام
7 روز قبل

ممنون میشم بفرمایید،. من که چهل و دو سالم هست و چهار سال پیش فریز تخمک داشتم، الان تصمیم به بارداری دارم… احتمال بارداریم از طریق طبیعی بیشتر هست یا از طریق آی وی آف؟

لیلا
لیلا
18 روز قبل

سلام.من شوهرم ۵اسپرم داره.و باروریش صفر.تو آزمایش مشخص شد.میتونیم آی وی اف کنیم؟

شیدا
شیدا
18 روز قبل

سلام خانم دکترمن ۲۴انتقال دادم ۲ تا دوهفته بعدآزمایش دادم ۴۵ بودبعدباز آزمایش دادم ۱۴۵شد بازآزمایش دادم ۶۷۰ بود۱۵ هم رفتم براسونوچیزی مشخص نبودگفتن زودآمدی.یه روزبعدسونوباز بتا دادم ۱۰۳۰شده آیا مثبت یا نه

بهار
بهار
20 روز قبل

سلام خانم دکتر وقت بخیر.همسرم جراحی واریکوسل انجام دادن۱۱ماه پیش امابه غیراز واریکوسل اسپرمشون صفربود ک بعدازجراحی شد۲ملیون الان بعداز دو دوره ازمایش باز حرکت اسپرم کلاصفرشده بعدحراجی حرکت بهترشداماالان دوباره مث قبل شد،برای ای وی اف مشکلی پیش نمیاد ینی میتونیم ivf کنیم؟

مریم مقدسی،
مریم مقدسی،
27 روز قبل

سلام من دیروز دو جنین ۵ روزه انتقال دادم اینکه جنین ۵ روزه دختر است آیا درست است

مریم عباسی
مریم عباسی
27 روز قبل

سلام من دو جنین ۵ روزه انتقال دادم آیا هر دو دختر است

حوری
حوری
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر من آی وی اف توسط انتقال تخمک اهدائی شدم حدود ۴ روزه آیا باید استراحت مطلق کنم؟

دکتر صبا فکری
دکتر صبا فکری
پاسخ به  حوری
28 روز قبل

بله حتما چون چون تا ۲ هفته بعد از آی وی اف احتمال پس زدن تخمک ها توسط لوله های فالوپ در دستگاه هورمونی وجود داره

آخرین ویرایش 28 روز قبل توسط دکتر صبا فکری
پیمان رضایی
پیمان رضایی
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشی ببخشید من و خانمم چند باری آزمایش دادیم خداروشکر مشکلی از لحاظ تخمک گذاری نداریم ولی متاسفانه بچه دار نمیشم دوساله داریم اقدام میکنیم آیا ما میتونیم ای یو اف انجام بدیم ممنون میشم جواب منو بدید

دکتر صبا فکری
دکتر صبا فکری
پاسخ به  پیمان رضایی
28 روز قبل

دقیق چند بار آزمایش دادید؟ و همچنین سن خانمتون زیر ۳۰ باشه مشکلی نداره ولی اگه بالای ۳۰ سال بشه احتمال سرطان تخمدان چپ خیلی زیاد میشه

سیران
سیران
پاسخ به  دکتر صبا فکری
25 روز قبل

دوازده روزه بی بی چک دادم گفتن ۱۴تست بدم ولی من ۹دادم منفی بود آیا غلط هست یا راسته

پیام رخزادی
پیام رخزادی
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشید من خانمم چند باری آزمایش دادیم خداروشکر مشکلی از لحاظ تخمک گذاری نداریم ولی متاسفانه بچه دار نمیشم دوساله داریم اقدام میکنیم آیا ما میتونیم ای یو اف انجام بدیم ممنون میشم جواب منو بدید

میری
میری
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر منسنم ۳۰ سال ۶ ماه اقدام به بارداری داریم ولی باردار نمیشم تحرک اسپرم همسرم ۲۳ بعضیا میگن ضعیفه دکتر خودم میگه مشکلی نداره خودم و همسرم نزدیک سه ماه داروهای هورمونی و مکمل استفاده میکنیم،البته خودم تو این سه ماه که دارو خوردم دو سه بارم سونوی واژینال انجام دادم فولیکل غالب هم داشتم ولی یه پولیپ ۴در۶میل دارم دیگه نمیدونم به خاطر اون پولیپ بچه دار نمیشم؟؟

اکرم
اکرم
2 ماه قبل

سلام من ۱۲ سال است لوله‌های خودم بستم الان ۴۲ سالم می‌خوام بادار بشم آیا امکان داره

اتش فراز
اتش فراز
2 ماه قبل

سلام ، میخواستم بدونم چه تاریخی بعد پریود کاشت ای وی اف انجام بشه بهتره ؟

نیک عقیده
نیک عقیده
3 ماه قبل

سلام خانم دکتر .من باردار نمی‌شدم و رفتم دکتر گفتن رحمم کوچیکه و راه بچه دار شدن رحم اجاره ای هست .میخاستم ازتون بپرسم‌ راه دیگه ای واسه باردار شدن ندارم.تورو خدا ب من کمک کنین

یلدا کاظمی
یلدا کاظمی
3 ماه قبل

سلام . شوهرم مشکل اسپرم داره منم تخمک ندارم
دکترم گفتن از این اسپرم و تخمک چیزی در نمیاد جنین باید بخرم راهنمایی کنید ممنون میشم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط یلدا کاظمی
نگار
نگار
3 ماه قبل

سوالی داشتم اینکه خود اهدای تخمک درد داره و روند پریودی رو بهم میزند آیا؟؟
از لحاظ شرعی چیه حمکش؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط نگار
فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام من برای بار داری مشکلی ندارم ولی دوتا پسر دارم میخوام یه دوقلو دختر داشته باشم میشه ای وی اف کنم یانه

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

ایا مادر که سابقه فرزند اس ام ای داره میتونه از روش وی ای اف فرزند سالم داشته باشه

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام من شنبه ازمایش دادم ۱۴۳بود امروز سه شنبه ۲۹۵ ای وی اف هم شدم اشکال داره این مورد

سمیرا
سمیرا
4 ماه قبل

سلام خانم دکتر من برای بار اول ای اف انجام دادم ولی نشد خواستم بدانم ایا برای بار دوم موفق میشوم واگر مرد شب قبلش ارضا شده باشد امکان باردار شدن دارد

فاطمه هستم
فاطمه هستم
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی سوالم اینه اگه هردولوله نداشته باشیم آیا باز امکان ای وی اف هست یانا

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  فاطمه هستم
2 ماه قبل

هاجر

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  ملیسا
2 ماه قبل

سلام

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  ملیسا
2 ماه قبل

میشع بگین ای وی اف انجام دادین چجور بوده آیا درد داره شنیدم میبرن اتاق عمل

راضیه
راضیه
پاسخ به  ملیسا
1 ماه قبل

سلام هیچگونه دردی ندارن ن تخمک کشی و ن انتقال

فهیمه احمد آبادی
فهیمه احمد آبادی
پاسخ به  ملیسا
2 ماه قبل

فهیمه هستم

خدیجه
خدیجه
پاسخ به  فاطمه هستم
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید سوال اینه که من ده سال پیش لوله‌ها بستم آیا امکان ای وی اف هست

زینب
زینب
5 ماه قبل

سلام ای وی اف انجام دادم جواب بتا ۹۸ بوده بعد ۴۸ ساعت ۹۵ شده .آیا مشکلی پیش میاد ؟

زینب
زینب
پاسخ به  زینب
5 ماه قبل

لطفا جواب بدین خیلی نگرانم

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  زینب
4 ماه قبل

سلام عزیزم الان شرایطت چطوری هست ؟ بارداری ؟ بتا رفت بالا؟؟

پریا روزبهانی
پریا روزبهانی
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

پریا

زینب
زینب
5 ماه قبل

سلام

نفس
نفس
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من الان ۱۳ سال ازدواج کردم بچه دارنمیشم یک بار lUlانجام دادم نشد الان دکتر گفته lvfمیخواستم بدونم بار اول میشه یا نه ممنون

رحمتی
رحمتی
5 ماه قبل

ببخشید ای وی آف .۴۴ساله هستم رحمتی

رحمتی
رحمتی
5 ماه قبل

سلام خانم دکتر عزیز خدا قوت من ۱۵سال است که لوله بستم چکار کنم برای بارداری آیا ایو آف جواب میده دوقلو یا چهار قلو.انشاالله بشه قدم اول چی هست و هزینه چقدر ؟ممنونم عزیزم خدبرات بسازه انشاالله

آیلین
آیلین
پاسخ به  رحمتی
4 ماه قبل

سلام با دادن lvfدوقلوپسر میشه انجام داد

سجاد
سجاد
پاسخ به  آیلین
1 ماه قبل

بله

173469
173469
5 ماه قبل

سلام خانوم دکتر خسته نباشید سوال در مورد ای وی اف داشتم ایا در همون مرحله اول جواب میده بارداری صددر صد هست

راحله
راحله
پاسخ به  173469
1 ماه قبل

راحله

راضیه
راضیه
پاسخ به  173469
1 ماه قبل

صد در صد نیست

173469
173469
5 ماه قبل

سلام خانوم دکتر خسته نباشید سوال در مورد ای وی اف داشتم ایا در همون مرحله اول جواب میده بارداری صددر صد هست

احمدی
احمدی
6 ماه قبل

سلام یه سوال داشتم روش ivf برا اونایی که بارور میشند میشه انجام داد برا تعیین جنسیت

مریم
مریم
پاسخ به  احمدی
4 ماه قبل

سلام برای منم همین سوال هست

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام وعرض ادب ایا در عمل ای وی اف اسپرم مرد تقویت میشه چند درصد تقویت میشه که درلقاح مصنوعی انجام میشه باکیفیت باشه جنین؟

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

باسلام واحترام خدمت شما دکتر بزرگوار یک سوال پزشکی وکاملا تخصصی از خدمت شما عزیز داشتم ایا در عمل ای وی اف بعد انتقال جنین داخل رحم مادر کیفیت اسپرم مرد اگه ضعیف باشد رشد کودک بعد هفته شش متوقف میشود؟ چون من خانمم بعد انتقال جنین که تا هفته ۶ عالی بود هفته هفتم وهشتم متاسفانه رشد جنین ما متوقف سپس به توصیه پزشک سقط شد علت این سقط ایا ضعیفی اسپرم بوده یا علت اصلیش چی بوده

مریم
مریم
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشید من یه دختر ۱۳ ساله دارم بخاطر اینکه شوهرم واریکوسل گرفتن دیگه بچه دار نشدم الان اون قبول کردن مداوا بشن منم ۴۸ ساله شدم تخمک دوتا بیشتر ندارم چی کار کنم

هاجر زرفشان
هاجر زرفشان
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

هاجر

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام من هر نه سال حامله میشم ای وی اف انجام میدین مشکلم عفونته

میری هستم
میری هستم
6 ماه قبل

سلام من ۵۰سالمه وخیلیم تخمدانم ضعیف شده به حد صفر شده ۲ساله ازدواج کردم ایا میتونم ازتخم کسی دیگه ای استفاده کنم هیچ مشکلیم ندارم لطفاً جوابمو بدین

علی
علی
6 ماه قبل

سلام در ivf چگونه مطمئن شویم که از اسپرم خود شخص استفاده میشود

راضیه
راضیه
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

دی ان ای بدین

سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۴۱ سالمه و بهمن ماه ۱۴۰۱ جنین ۱۸ هفتم سقط شد الان رفتم دکتر میگه ذخیره تخمدانت پایینه زیر یک .چقد احتمال داره آی وی اف برام جواب بده و موفقیت آمیز باشه؟

ملیکا
ملیکا
6 ماه قبل

آیا در مرکز شما از همسرم که وازکتومی کرده می شود اسپرم گرفت و آی وی اف انجام داد؟

اعظم
اعظم
پاسخ به  ملیکا
5 ماه قبل

این سوال منم هست و این مشکل را دارن چکار باید کرد؟

حدیث
حدیث
6 ماه قبل

سلام چند روز قبل از آی وی آف نباید نزدیکی داشت واگر عفونت داشته باشیم ای وی آف انجام میشه برای عفونت میشه.پماد یا سیر مصرف کرد

مرادی
مرادی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید خواستم بدونم مشکل ژنتیک دارم ایاازتخمک خودم استفاده میکنند برای ای یواف؟

محمداسدی
محمداسدی
7 ماه قبل

خانم من مینور بتا هس. چطور میتونم مطمین بشم که با آی وی اف صاحب یه فرزند سالم بشم؟

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

سلام .من چهل پنج سالم میتونم حامله بشم .آزمایشهای که دادم گفتن ذخیره تخمک ضعبف

علی
علی
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام در ivf چگونه مطمئن شویم که از اسپرم خود شخص استفاده میشود

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی
20 ساعت قبل

سلا در ivf چګونه مطمءن شویم که از اسپرم خود استفاده مسعود

ایمان
ایمان
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام قرص تقویت تخمدان بخور خیلی جواب میده از این کپسولا

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ایمان
2 ماه قبل

سلام اسم کپسول چیست؟

عاطفه
عاطفه
9 ماه قبل

سلام اسپرم شوهرم خیلی ضعیف هستن منم میخواهم ای وی اف انجام بدیم اما نمیدونم چند وقت میزار سن من ۲۳ سال خسته شدم از بس رفتم دکتر آخرین آره اینه الان نمیدونم چند وقت میزار برای ای وی اف ما مسیر دوری هستم لطفا بهم بگی چند وقت میره برای ای وی اف چ غذاهای بخورم چ وقتی پریود بهشم برم یا وقتی خوب شدم الان بدم خداروشکر من هیچ مشکلی ندارم فقط ی ویتامین کم دارم بس منتظر جوابتون هستم

سوزی
سوزی
پاسخ به  عاطفه
3 ماه قبل

اهل کجایی گل؟؟بهتره بعد پاک‌شدن پریودیت مراجعه کنی و‌درمانو‌شروع کنی به امید خدا نتیجه ببینی …

غزل
غزل
9 ماه قبل

سلام خسته نباشین ببخشید کسی که آی وی اف میشه برای زایمان می‌تونه به صورت طبیعی زایمان کنه؟! بچه اولم طبیعی به دنیا اومده و خیلی از سزارین میترسم و الان به دلیل ضعیف بودن اسپرم همسرم مجبوریم آی وی اف کنیم

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  غزل
9 ماه قبل

سلام اسپرم شوهرم ضعیف هستن دکتر به منم گفته باید ای وی اف کنم اما میخواهم ی چیزی بپرسم سن من ۲۳ سال میگم چجوری میشه اولی بار که رفتم دکتر آخرین راه این بود چند وقت میزار

مریم
مریم
پاسخ به  عاطفه
5 ماه قبل

میتونی از قرصهای تقویت اسپرم که مخصوص اقایونه برای شوهرت استفاده کنی خیلی موثره

سوزی
سوزی
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

خوددکتر مینویسه برای شوهرش

مینا
مینا
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

دقیقا اسمش چیه این قرصا همسرمنم اسپرمش ضعیفه و حرکتشم پایینه

فرزانه
فرزانه
9 ماه قبل

سلام روز خوش. ایا کسی که دیابت داره انسولین استفاده میکنه. بخواد تخمک بده برادیابتش مشکل نداره؟

سمیرا
سمیرا
9 ماه قبل

سلام عرض شد.بنده ۳۸ سالمه پنج سقط داشتم.الان نزدیک چندماه که پریودیم اصلا خوب نیست.در حدلکه بینی.میخوام با دستور پزشک ای وی اف انجام بدم.خواستم بدونم این پریود نشدن من مشکلی برام بوجود نمیاره؟باتشکر

محمدی
محمدی
پاسخ به  سمیرا
9 ماه قبل

سلام ۴۳سالم تخمک ضعیف دارم ال دی دادن برا ای وی اف کی جواب میگیرم

سید
سید
9 ماه قبل

سلام…خسته نباشید…من ۲ تا دختر دارم خداروشکر ومشکل بچه دار شدن نداریم ….آیا میشه برای بچه سوم از این روش استفاده کنیم …

بنفشه‌عزیزی
بنفشه‌عزیزی
9 ماه قبل

سلام.خسته‌نباشیت‌من‌۲۵سالمه‌میرم‌دوکتور‌بچه‌دارنمیشم‌دوکتورم‌میگه‌همسرت‌تخمه‌زیف‌اس‌خودت‌خوبی‌‌۱۰ساله‌این‌تداوی‌ره‌انجام‌میدهم‌بنتیجه‌نمیرسم‌یی‌دونه‌سطق‌‌داشتم‌بعدش‌دیگه‌باردارنشدم‌میتونم‌ازطریق‌ای‌وی‌اف‌بچه‌داربشم‌‌ازافغانستان‌اومدم‌ممنونت‌میشم‌جواب‌بدی

۵۴۶۷۸۶
۵۴۶۷۸۶
پاسخ به  بنفشه‌عزیزی
4 ماه قبل

بنظرم یکم املا تمرین کن بعد میرسیم به مسائل دیگه

نرگس
نرگس
پاسخ به  ۵۴۶۷۸۶
3 ماه قبل

گفتن که از افغانستان هستن ایشون و املاشون یه مقدار با ما فرق داره

سمیرا
سمیرا
10 ماه قبل

سلام۲۱سالمه من و همسرم مشکلی نداریم ولی باردار نمشم باید ای یو اف انجام بدم

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط سمیرا
صفورا
صفورا
10 ماه قبل

سلام سن من ۴۵ سال است یک دختر ۲۰ ساله دارم
آیا برای بارداری مجدد میتونم اقدام کنم برای جنین مشکل پیش نمیاد با روش آی وی اف

بیگدلی
بیگدلی
10 ماه قبل

سلام ۲۹سالمه ۲دختردارم میخوام ببینم میتونم باروش ای وی اف پسرداربشم

ادوین
ادوین
پاسخ به  بیگدلی
9 ماه قبل

بله میتونید.برید مرکز مام که تهرانه براتون جنین پسر انتقال میده

زهرا رحیمی
زهرا رحیمی
پاسخ به  بیگدلی
3 ماه قبل

زهرا برای پسر دار شدن کدام راه جواب میده

فاطمه قربانی
فاطمه قربانی
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر،من ۴۰ سال سن دارم،سه دختر دارم،الان برای داشتن یه پسر میخوام آی وی اف انجام بدم،دکتر دارو و آمپول تجویز کرده،آیا شانس موفقیت من هست با وجود اینکه تخمک های خیلی ضعیفی دارم

بیگدلی
بیگدلی
پاسخ به  فاطمه قربانی
10 ماه قبل

سلام ۲۹سالمه ۲فرزنددختردارم میخوام ببینم بااین وی اف امکان داره که پسرداربشم

افسان
افسان
پاسخ به  بیگدلی
6 ماه قبل

بله من هم دنبالش هستم .و شروع کردم از اول راه

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  افسان
5 ماه قبل

سلام دوست عزیز. من و همسرم هیچ مشکلی نداریم باردار نمیشم دکتر گفت آی وی اف بشم ایا ضرر یاعوارض و دردی نداره

دکمه بازگشت به بالا