به گفته دکتر آنلاین، عوارض آمپول دیفرلین برای کودکان چیست؟

مراحل رشد انسان از کودکی تا بزرگسالی به ترتیب انجام می شود و هر کدام از اهمیت خاص خود برخوردار هستند. یکی از حساس ترین برهه برای فرزندان، دوران بلوغ است که توجه به این امر بسیار ضروری است و داشتن اطلاعات از دوران بلوغ می تواند والدین را برای این دوران آماده کند.

یکی از مواردی که ممکن است، رخ دهد بلوغ زود رس می باشد که قبل از سن مشخص شده برای دختر و پسر اتفاق می افتد. متخصصان برای جلوگیری از این امر داروهای مختلفی را تجویز می کنند که آمپول دیفرلین برای کودکان یکی از آن هاست. با ما همراه باشید تا شما را با توصیه های دکتر آنلاین در خصوص آمپول دیفرلین برای کودکان آشنا کنیم. می توانید با متخصص اطفال، کودکان و نوزادان صحبت کنید .

آمپول دیفرلین را بیشتر بشناسید.

عوارض آمپول دیفرلین برای کودکان چیست؟ سن بلوغ در دختران و پسران یک محدوده سنی خاص دارد، که اگر نشانه های بلوغ از سن های مشخص شده کمتر باشد، آن را بلوغ زود رس می گویند. بلوغ زود رس برای دختران کمتر از هشت سال و برای پسران کمتر از نه سال تعریف می شود.

افرادی که دچار بلوغ زود رس می شوند، معمولا در ابتدا هیکل و جثه ای بزرگتر از همسالان دارند، اما اگر بلوغ زود رس کنترل نشود، در آینده قد کوتاه تری نسبت به همسالان خود خواهند داشت.

برای جلوگیری از بلوغ زود رس آمپول دیفرلین را تزریق می کنند که سبب می شود، زمان بلوغ به تاخیر بیافتد تا مراحل رشد قدی کودک طی شود. در واقع آمپول دیفرلین سبب می شود که هورمون های جنسی مهار شوند تا زمان بلوغ را به سن واقعی آن نزدیک کنند. این آمپول می تواند روی تخمدان و بیضه تاثیر بگذارد تا روند بلوغ دیرتر شروع شود.

آمپول دیفرلین مانع فعالیت هیپوتالاموس می شود که در نتیجه آن، قاعدگی به تاخیر می افتد تا این امر در زمان مخصوص به خودش رخ دهد. برای آن که قد دختران به حد نرمال برسد، باید از قاعدگی در بلوغ زود رس جلوگیری شود که آمپول دیفرلین می تواند این کار را انجام دهد.

به یاد داشته باشید که در زمان مشاهده هر گونه علائم بلوغ زود رس مانند قاعدگی، رشد سینه ها و … در دختران کمتر از هشت سال و هم چنین شهوت جنسی در پسران کمتر از نه سال حتما به پزشک مراجعه کنید. می توانید از خدمات دکتر آنلاین در این زمینه استفاده نمایید.

ویزیت آنلاین متخصص اطفال

عوارض تزریق آمپول دیفرلین در کودکان

همه داروها دارای عوارض جانبی هستند که ممکن است، در برخی از افراد بروز نمایند. آمپول دیفرلین نیز از این امر مستثنی نیست و عوارض جانبی برای آن مطرح کرده اند که برخی از آن ها عبارتند از:

  1. احساس درد در ناحیه سر
  2. خستگی و بی حالی
  3. احساس درد در پستان ها
  4. خشک شدن واژن
  5. تپش قلب
  6. پوکی استخوان
  7. بالا بردن فشار خون

در میان عوارض آمپول دیفرلین پوکی استخوان دیده می شود که توصیه ما این است، اگر به هر دلیلی مجبور به تزریق این آمپول شدید حتما مصرف قرص کلسیم و مواد غذایی دارای آن را آغاز کنید تا سلامت استخوان ها تامین شود.

زمان تزریق آمپول دیفرلین در کودکان برای جلوگیری از بلوغ زودرس

اول از همه مراجعه به دکتر چه به صورت سنتی و چه به صورت آنلاین اولین قدم برای کنترل و پیشگیری از بلوغ زود رس است. دکتر با توجه به شرایط سنی و علائم بلوغ زودرس می تواند تزریق یا عدم تزریق آمپول دیفرلین را تجویز کند.

اگر دختر شما، ۸ ساله است و علائم بلوغ در آن دیده می شود جای نگرانی نیست و نیازی به تزریق و مصرف دارو نیز ندارد. برای پسران نیز به همین صورت است و اگر علائم بلوغ در سن بیشتر از ۹ سال دیده شد، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر در سن های پایین تر از اعداد ذکر شده علائم بلوغ دیده شود، با نظر پزشک امکان تزریق آمپول دیفرلین وجود دارد.

مراجعه به دکتر آنلاین برای تجویز آمپول دیفرلین برای کودکان

در بازار داروهای مختلفی وجود دارد که متاسفانه بدون دستور پزشک نیز به فروش می رسند، در ایران مصرف دارو بسیار زیاد است و داروخانه های زیادی این تخلف را انجام می دهند. توصیه ما این است که اگر فرصت رفتن به دکتر و حاضر شدن در مطب را ندارید، از دکتر آنلاین استفاده کنید و مطابق با دستور او داروهای خود را تهیه نمایید.

توجه به سلامت کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و همین امر ایجاب می کند که در زمان بروز علائم بیماری،  بدون دستور پزشک از خوراندن و تزریق هرگونه دارو به صورت خودسرانانه به کودکان خودداری کنیم. تزریق آمپول دیفرلین برای کودکان نیز بدون دستور پزشک ممنوع است و حتما از مشاوره دکتر آنلاین کودکان استفاده کنید.

معمولا برخی از خانواده ها از بیان بلوغ زود رس کودکان خود شرم دارند که به همین دلیل این موضوع مهم را نادیده می گیرند. مراجعه به دکتر به صورت آنلاین سبب می شود که بدون هیچ ترس و اضطرابی که ممکن است، به خاطر قضاوت شدن باشد، مشکل فرزند خود را بیان کرد و بیماری او را با چند بار مراجعه حل نمود.

قرص دیفرلین

دکتر آنلاین

در دوران شیوع کرونا حضور در اماکن شلوغ ممنوع شده است زیرا سبب انتشار ویروس کرونا می شود. مراکز درمانی یکی از شلوغ ترین مکان ها در این ایام کرونایی می باشد که می توان با استفاده از خدمات دکتر آنلاین کودکان از حضور در این مراکز جلوگیری کرد.

البته مزایای دیگری چون کاهش هزینه، صرفه جویی در زمان، احساس راحتی با پزشک و مطرح کردن انواع بیماری و … استفاده از خدمات دکتر آنلاین را ارجحیت می بخشد. در این روش در هر مکانی از طریق اینترنت، تماس، متن و … می توان توسط پزشک ویزیت شد.

تزریق آمپول دیفرلین

سلام دکتر برای دخترم آمپول  دیفرلین ۳.۷۵ تجویز کردن . و گفتن ب مدت ۱ سال بزنه . ۹ سال و ۹ ماهشه . قد ۱۴۱ .وزن ۳۱.  الان قدش ۱۴۱ هست و گفتن تا دو ماه دیگه پریود میشه.  دکتر گفتن بعد از پریودی ۶-۸  سانت قد میکشه.میترسم دخترم زود پریود بشه و قد نکشه?

پاسخ کارشناس ارشد زهرا بهرامی:

سلام، این سن رو دیگه بلوغ زودرس نمیگیم و بنظر شرایط جسمانی دخترتون عادی هست اما اگر خیلی نگران افزایش قد هستید ضمن بررسی های کامل میتونید این آمپول رو امتحان کتید.

بلوغ- دیفرلین و هورمون رشد

ویزیت آنلاین متخصص اطفال

۲.۹/۵ (۱۶ نظر)

منبع
prostatenews-medical

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
266 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مظفری
مظفری
3 روز قبل

سلام دخترم ۱۱ سالشه بردمش دکتر گفته علائم زود پریودی داره قدش خیلی کوتاه تا حالا از این امپول ها استفاده نکرده برلش اتفاقی نمیفته

ساناز
ساناز
23 روز قبل

علایم بلوغ زود رس،چیه ؟

طاها
طاها
1 ماه قبل

سلام پسرمن دوازده وسه ماهش است دکتر گفته بلوغش سریع داره پیش می‌ره وامپول رشد نوشته آیا مشکلی ندارد استفاده کنم

طاها
طاها
پاسخ به  طاها
1 ماه قبل

نگرانم از تزریق آمپول که بلوغش وبیشتر کنه میشه لطفا جواب بدید ممنون

نازنین
نازنین
پاسخ به  طاها
1 روز قبل

چه دکتر خوبی میشه به من معرفی ش کنید چون پسر شما همسن پسر من است و هر دکتری بردم آمپول هورمون رشد واسش تزریق نکرد

نازنین
نازنین
پاسخ به  طاها
12 ساعت قبل

میشه اسم دکتر پسرتون را بگید چون مشکل پسر منم همین است ولی دکترش راضی نشد هورمون رشد بهش تزریق کنه

آندیا
آندیا
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۹ سالش هست و قدش ۱۵۲، بطور میانگین از ۵ سالگی تا به الان سالیانه ۱۰ سانتی متر رشد کرده و در حال حاضر در آستانه بلوغ می باشد .تراکم استخوانی عکس مچ دست ۱۱ سال را نشان می دهد با توجه به اینکه ورزش حرفه ای انجام می دهد و باید قد بالای ۱۷۰ داشته باشد ایا نیاز به تزریق دیفرلین و هورمون رشد دارد .قد بنده ۱۷۰ و قد پدر ۱۷۶ ولی پدر بزرگها قد باای ۱۸۵ دارند

امرایی
امرایی
2 ماه قبل

سلام من دخترم تو سن ۱۱ سالگی پریود شدم و الان ۱۲ سالمه قدم ۱۵۰ و وزنم هم ۱۵۴ چه کاری باید انجام بدم قدم بلند شه چه شربت های تقویتی لازم?

دنیا
دنیا
پاسخ به  امرایی
2 ماه قبل

داداش تو یه فکری به وزنت بکن

دلقوی
دلقوی
3 ماه قبل

سلام قیمت دفیرلین چنده یا خارجی ایرانی داره؟
منون

ندا
ندا
پاسخ به  دلقوی
11 روز قبل

من دیفرلین فرانسوی دارم پارسال ۴ تئمان سه عدد و خریداری کردم دخترم نزد خواستید می فروشم

اسنا
اسنا
3 ماه قبل

سلام دکتردخترمن ۷سالشه سینه هاش رشدکرده بردم دکتردکترش گفت بلوغ زودرسه بایدببرم دکترغدد.ایااگرامپول بزنن ضررداره یانه خیلی میترسم ازاین اتفاق اخه چه عامل باعث میشه کودک تواین سن بلوغ زودرس داشته باشه لطفه راهنمایی کنید

یکتا
یکتا
4 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۰سالگی پریود شده الان ۱۲سالشه قد۱۵۵وعکس مچ دستش سن ۱۷سال نشان میده آیا امکان داره قد بکشه.قد خودم ۱۷۰وپدر ۱۷۸.یا چگونه مانع بسته شدن صفحه رشد شویم ممنونم

فریماه
فریماه
5 ماه قبل

با سلام وخدا قوت
دخترم ۱۱سالشه قد ۱۴۵وزن۴۵هستش دکترهم میگه احتمالا تا دوماه دیگه پ بشه می ترسم رشد متوقف بشه می تونیم از آمپول تزریق کنیم .
ممنون میشم ازجوابتون

سلام وقت بخیر من دخترم ۷ساله بود بلوغ زودرس شد وال
سلام وقت بخیر من دخترم ۷ساله بود بلوغ زودرس شد وال
پاسخ به  فریماه
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دخترم ۷ساله بود بلوغ زودرس شد والانم ۳ساله امپول استفاده میکنیم براش خیلیا میگن ممکنه دراینده نازایی بیاره توروخدا جواب بدین ؟ک بدونیم بزنیم یا ن الان ک ۹سالش شده بازم ادامه بدیم یا قطعش کنیم؟

صدف
صدف
5 ماه قبل

سلام پسرم ۱۴ سالشه ۱۶۳ سانته. سه ماه تما زیرنظر فوق تخصص سوماتریپتان زده ولی هیچ تغییر قد رخ نداده. باید چکار کنم

آتوسا
آتوسا
6 ماه قبل

سلام الان دخترم ۱۵ سالش با قد ۱۴۴ وزن ۴۱ پرید شده دکتر غدد بردم مگه دیر آوردی قد خودم ۱۵۷ حتی هم قد خودم یا همسرم که ۶م قد خودم نشده ۴ سال پریود میشه خیلی ناراحت قدش نسبت به هم سن خودش خیلی کوتاه میشه کاری کرد یا نه لطفا راهنمایی کنید

مرجان
مرجان
7 ماه قبل

سلام.دخترم ۱۰ سال و ۶ ماهش هست.مو زیر بغل و .سینه درآورده به دکتر فوق تخصص مراجعه کردم عکس از صفحه رشد گرفتن و تشخیص داد که صفحه رشد بسته نشده اما آمپول رشد براش تجویز کرده که به مدت یک سال استفاده کنه قد دخترم ۱۴۹ وزن ۳۳..حالا سوالم این هستش موردی نداره که من آمپول رو برا دخترم استفاده کنم ایا ضرر و عوارضی داره در آینده براش.دخترم پریود نشده هنوز..ممنون از پاسخگویی شما

موژان
موژان
پاسخ به  مرجان
6 ماه قبل

سلام دخترم۱۰ سال ۸ماهش است مو زیر بعل سینه درآورد به دکتر فوق تخصص مراجعه کردم عکس از صحفه رشد گرفتن وسن ۱۱سال نیم براش تشخیص داده ولی صفحه رشد باز است آمپول تاخیر بلوغ ورشد همزمان نوشتن آیا عوارضی نداره براش تآثیر برای رشدش داره قدش ۱۴۴ وزنش ۳۸ کیلو است

مهستی
مهستی
پاسخ به  موژان
6 ماه قبل

سلام دخترم ۸سال و ۷ ماهش هست .از سن ۸ و نیم سالگی علائم بلوغ رو مشاهده کردم .البته یکسال قبل هم علائم شروع شده بود دکتر غدد بردم آزمایش و عکس همه چیز طبیعی بود .
اما الان ک ۸سال و ۷ ماهشون هست .آزمایش و عکس و سونو ک انجام دادن .سونو خوب بوده ولی عکس از مچ دست سن ۱۰ سال و نیم رو نشون میده .و آزمایش هم نشون داده ک بلوغش داره شروع میشه .من خیلی نگرانم به اصرار خودم دکتربراشون آمپول جلوگیری از بلوغ زودرس رو نوشتن .الان من خیلی استرس دارم ک آیا عوارض زیادی در آینده براشون نداره؟ .و اینکه آیا این آمپول باعث میشه ک رشد قدی دخترم هم متوقف بشن ؟؟
دخترم قدش ۱۴۶ و وزنش ۵۲ هست
تو رو خدا منو راهنمایی کنید ک باید چیکار کنم ممنونم .

نیکا
نیکا
پاسخ به  مهستی
3 ماه قبل

سلام. دخترم ۸.سالگی پریود شد. سریع بردم دکتر غدد بعد آزمایش وعکس آمپول دیفرلین دادن. ۳ ماه استفاده شده. قد و وزن دخترم وزن ۳۸ قد ۱۳۸.تا کی باید. تحت نظر باشه آمپول تزریق بشه؟

ونوس
ونوس
پاسخ به  مرجان
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید
پسرم ۱۴سال و یک ماهش است مدت یک سال و نیم سیناتروپن شبی ۲۱کلیک تزریق میکنه الان مدت ۷ماه است که تاثیری نمیگیریم در صورتی که قبلا ماهی بک سانت رشد میکرد. به نظرتون علتش چیه؟؟ علایم بلوغ موی صورت و حوش در ظاهر ایشان پیداست.

Fatemhe
Fatemhe
7 ماه قبل

سلام آیا آمپول رشد قد برای دختران ۱۹سال باقد ۱۵۵توصیه میشود

آیدا
آیدا
9 ماه قبل

سلام امروز امپول وتریوپپتیل رو واسه پسرم تزریق کردن جای واکسن شنیدم باید ماهیچه پشت بازو باشه دارو تاثیر میزاره مشکلی نیست

هلما
هلما
9 ماه قبل

سلام دخترم متولد ۱۳۹۵اردیبهشت هست یکم درد سینه داشت .اللن ۱۳۱سانت باوزن ۳۶کیلو .دکتر با آزمایشسلام وعکس از دست و سونو گفت که دچار بلوغ زود رس آیا در دوره درمان من اگر شربت هموگولوبین استفاده میکنم ضرر ندارد

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط هلما
ترنم
ترنم
پاسخ به  هلما
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز
میخواستم بپرسم دوره درمان رو شروع کردید؟
دختر منم مثله دختر شماس

رها
رها
پاسخ به  ترنم
1 ماه قبل

سلام عزیزم دخترم شرایط شما را دارن میتونید راهنمایی کیند

ترنم
ترنم
10 ماه قبل

سلام دخترم ۱۱ سال وهشت ماه داره قدش ۱۴۲ وزنش ۴۰ دکتر براش امپول نوشته ایا واقعا تاثیری در رشد قدش داره

ترنم اعظمی
ترنم اعظمی
10 ماه قبل

سلام ایا امپول دیفرلین ۳/۷۵ خارجی بهتر یا ایرانی

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

دوستان من شمارمو میزارم در مورد بلوغ دختر بچه و مشکل قد لطفا اگر تجربه ای دارید لطف کنید بهم بگید ممنونم میشم از لطفتون ۰۹۱۴۷۳۳۴۴۷۶

سارا علمدار
سارا علمدار
10 ماه قبل

سلام و عرض ادب
دخترم ۹ سال و ۴ ماه دارد قد ۱۴۲/۵و وزنش ۳۰ کیلو
ولی تراکم استخوان ۱۱ سال رو نشون داده و امدازه رحمش چند میل بزرگ تر از حد طبیعی بوده
دکتر تجویز امپول کرده و زمان پریود رو نهایت یک سالو نیم اینده تشخیص دادن
نمیدونم ک آیا امپول بزنم یا نه
ممنونم میشم راهنماییم کنید

زهره مرادی
زهره مرادی
پاسخ به  سارا علمدار
4 ماه قبل

سلام من دختر ۹سال و۶ ماه دارم که سینش رشد کرده دکتر یه دوز امپول ضد پریودی براش نوشته اماازمایشات هیچی براش ننوشته میتونم آمپول روقطع کنم آزمایشات راانجام بدم

فافا
فافا
10 ماه قبل

سلام دختر من ۹ سال و ۶ ماهشه وزن ۳۰ و قد ۱۳۷ سینه هاش رشد کرده و عرقش بوی بدی داره چند وقت پیش لکه بینی داشته بردم دکتر گفتن باید زودتر مراجعه می کردم امپول نوشته که این روند رو متوقف کنه و آزمایش چندمرحله ای خون نوشته و گفت بعدش باید آمپول رشد بزنیم حالا نمیدونم چیکار باید کنم لطفا بگید راه درست چیه؟

السانا
السانا
10 ماه قبل

سلام دختر من هشت سالشه و دکتر متخصص گفتن که بلوغ زودرس داره وسایز سینه هاشو گرید سه هستش و بعداز چند وقت پریود میشه ایشون آمپول میکرو راین تجویز کردن ومن خیلی نگران هستم

سارا
سارا
پاسخ به  السانا
10 ماه قبل

سلام.دخترم متولد شهریور ۹۱ هست قدش ۱۴۹و سه ماه پیش پیش دکتر غدد بردیم سونوگرافی و عکس دست انجام دادیم و گفتن صفحات رشدش بازه ولی سن بلوغ نزدیکه و دکتر آمپول تاخیر بلوغ رو تجویز کردن و تا حالا ۳ تا آمپول زده آیا باید این آمپول رو ادامه بده آگه قطع کنه پریود میشه؟

مرجان
مرجان
پاسخ به  سارا
7 ماه قبل

سلام .دکتر فوق تخصص غدد در مورد آمپول رشد به من گفتن که اگر تصمیم گرفتین آمپول رو شروع کنید باید تا یک سال هر ماه یه دونه بزنه اینکه چند ماه بزنه و ادامه نده براش بدتر از اینه که اصلا آمپول رو استفاده نکنه.حتما با دکترش مشورت کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سارا
5 ماه قبل

سلام این سوال من هم هست آیا بعد از قطع آمپول دخترم پریود میشه؟

سانیا
سانیا
پاسخ به  السانا
3 ماه قبل

سلام السانا جان
دختر شما الان شرایطش چجوریه
دختر منم مثل دختر شماس

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

دخترمن ۱۰سال۸ماهش دکتر براش ۶ماه آمپول دیفرلین وامپول رشد نوشته قدش هم ۱۳۷ لطفاراهنمای کنید

صدیقه
صدیقه
10 ماه قبل

سلام دخترم ۱۱ سالشه قدش ۱۳۰ وزنش ۳۰ از نظر پزشکش کوتاهی قده باید هورمون رشد تزریق کنه ولی خودم راضی نیستم از عوارضش میترسم به نظر شما بدون آمپول رشد می‌کنه ؟ قد خودم و همسرم ۱۵۵ هستش تو این سن امپول رشد برای دخترم تاثیر داره ؟؟چن سانت افزایش قد داره؟

ملیکا
ملیکا
11 ماه قبل

سلام دخترم کلاس پنجم هست وزن اوبیشتر هست میشع راهنمایی کنید تغذیه ببرم یانه؟؟؟؟

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام دخترم ۹سال و۸ماهش هس دکتر براش ۳تا آمپول دیفرلین ۷۵\۳ تجویز کرده ۱۳روزه هست آمپول اولی رو زده امروز خون ریزی داره نمیدونم عادت شده یا عوارض آمپول هست راه نمایی کنید ؟؟

نژدژن
نژدژن
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۷ سال سن دارد می گوید که امپول به خود تزریق نمیکند مشکلی ندارد

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام دختر من ۸ ساله هست و گقتن آمپول میکروورلین بزنه تا ۱۰ سالگی.. موی زاعد داره و کمی نوک سینه هاش ورم کردم .. دوماه به خاطر جوش صورت قرص اسپینولاکتون خورده. میشه عوارض قرص باشه یا اینکه آمپول بزنه یا نه؟

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

سلام دخترم ۸سالشه بلوغ زودرس داره قدش ۱۳۵هست آیا لازمه بلوغ رو تاخیر انداخت ‌اینکه آمپولی که برای آزمایش گفتن باید تزریق بشه ضرره داره میشه بدون آزمایش آمپول‌هامون استفاده کنه

نیکا
نیکا
پاسخ به  ریحانه
6 ماه قبل

سلام. بعد از اولین پریود میشه پریود رو تعویق انداخت؟

رضوان
رضوان
1 سال قبل

سلام من دخترم درسن ۷سال و نیم باعلائم خاص با تجویز پزشک آمپول دیفرلین برایش تضریق میکنند الان ۱۰سال نیم وقد۱۳۹وزن ۲۷ ولی الان دو ماه آمپول برایش تضریق نکردم واقعاً نمیدانم چ کنم خیلی میترسم از عوارضش لطفاً ی راهنمایی لطف کنید ممنون میشم

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام پسر من ۱۲ساله و قدش ۱۴۰هست وزنش ۵۰ کیلو قد پدرش ۱۸۰وقد من ۱۵۶ هستش خیلی میترسم قد نکشه هرکسی میبینمش میگه این دیگه قد نمی‌کشه ممنون میشم راهنماییم کنید واگه لازم باشه چه دکتری ببرمش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  امیرعلی
2 ماه قبل

سلام متخصص غددحتماببریدش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

منم پسرم ۱۱سال و۵ماهش هست.قدش ۱۴۰هست وزنش ۴۷.بردم متخصص غدددید.براش امپول ضدبلوغ زودرس تجویزکرد.به مدت ۲سال.هرسه هفته یبار

نسترن
نسترن
1 سال قبل

سلام دخترم متولد مهر ۹۳ هست اسفند ۱۴۰۰ متوجه رشد سینه هاش شدم دکتر براش امپول لوپرومر و بعد میکرورلین تجویز کردن وحالا میکرو رلین ۳ماهه قدش ۱۳۱ وزن ۲۷ توی ازمایش اول سن تخمدان ۹و نیم بود .ایا هنوز ادامه درمان رو داشته باشیم و تا چه موقع؟ممنون

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام ببخشید من بچه من رحیم درد میکنه قدش ۱۴۵ وزنش ۲۵ کیلو سینه هایش بسیار درد میکنه من براش وقت دکتر میگیرم که بیرم دکتر و میگه نه ۱۰ سالش هست دکترش مرد هست و میگه لخت شو ولی نمیشه چیکار کنم رحیم آلوده شده

زهرا مامان فاطمه..‌‌‌‌‌‌‌
زهرا مامان فاطمه..‌‌‌‌‌‌‌
پاسخ به  مهسا
5 ماه قبل

میش

ایسو پاسایی
ایسو پاسایی
1 سال قبل

سلام من دختری دارم هشت سالشه
زیربغل موداره درمیاد ‌ بوی عرق بزرگسال ر‌و هم داره
اما سینه درنیاورده
خیلی نگرانم که نکنه به بلوغ زودرس برسه
قدش هم کوتاهه ۱۲۵

محمدی
محمدی
1 سال قبل

باعرض سلام خدمت دکتر سوالی دارم دخترم بلوغ زودرس داشته‌ از هشت سالگی تخت دکتر غدد بوده ازامپول هم استفاده کرده الان وارد ۱۰سالگی شده علامت پریود داده‌ وزن۴۸.قد۱۴۸.ایا قد می‌کشد ایا آمپول هست که به رشد قداوکمک کند خواهش میکنم جوابمو بدید

آرمان گنجی
آرمان گنجی
1 سال قبل

سلام پسر من متولد ۱۳۹۳/۵/۲۳ والان علائم بلوغو داره آیا بلوغ زودرس رسه وبه دارویی نیاز داره یا نه ممنون می‌شم جواب بدین

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام دخترم تو سن ۷ سال و ۱۰ ماهگی تشخیص بلوغ زودرس دادن و آمپول بلوغ شروع کردیم مشکلی نداره براش

ترنم
ترنم
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام شروع کردید؟

النا
النا
1 سال قبل

سلام دختر من ۹سال و ۶ ماهشه وزن ۳۰ و قد ۱۳۳ هست واینکه دکتر واسش آمپول میکرورلین ۳/۷۵ تجویز کردن خیلی نگرانم هم برای قدش هم اینکه نگران عوارض این آمپول هستم

امید
امید
1 سال قبل

سلام ببخشید پسرم ۵سالش هست دکتر بهش امپول هورمون رشد انسانی داده نمیتونم پیداش کنم کدام داروخانه داره از مشهد

فرشته
فرشته
پاسخ به  امید
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید دختری دوسال ونیمه دارم دچار بلوغ زودرس شدند بعد دکترش براش امپول نوشتن میخاستم ببینم این امپول بلوغ زودرس روزانه باید تزریق بشه یا ماهیانه

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من تاریخ یکی از آمپول ها رو جابه جا کردم الان چیکار کنم به جای ۱۴آذر در تاریخ ۱۲ آذر زدم الان دی ماه رو چیکار کنم؟!!!

نازنین
نازنین
1 سال قبل

سلام من دخترم در حد ۱۰ تا از موهای زائد آلت تناسلی ضخیم شده و سینه هاش بزرگ شده البته اضافه وزن ۱۱ کیلویی هم داره ممکنه بهم کمک کنید آیا بلوغ زود رس هست یا نه قدش ۱۲۴ و وزنش ۳۵ الان ۸ سال و یک ماهشه ولی این اتفاقات یک سال پیش تا الان اتفاق افتاده

ستایش
ستایش
پاسخ به  نازنین
11 ماه قبل

سلام دختر من ۸ساله است چند ماهی موهای زائد در الت تناسلی در اومده من باید پیگیر باشم یا بلوغ زود رس علامت های دیگه ای نداره ممنون میشم پاسخ بدین

ستایش
ستایش
پاسخ به  ستایش
11 ماه قبل

سلام دختر من ۸ساله است چند ماهی موهای زائد در الت تناسلی در آورده من باید پیگیر باشم یا بلوغ زود رس علامت دیگه نداره زیر دلش هم بعضی موقع ها درد میکنه

جمیله ؤحید
جمیله ؤحید
پاسخ به  ستایش
10 ماه قبل

با عرض سلام دختر من ۸ سال وسه ماهشه میگه سینه هام درد میکنه احساس میکنم بلوغ زودرس داره من باید به دکتر مراجعه کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

احتمالابلوغ زودرس باشه.حتمابه متخصص غددنشون بدید

ستاره
ستاره
1 سال قبل

سلام خسته نباشید اگر آمپول با ۱۰ روز تاخیر نسبت به ماه قبل تزریق بشه اشکال داره؟

آرزو
آرزو
1 سال قبل

من رحیم آلوده شده چیکار کنم

مهسا
مهسا
1 سال قبل

من رحیم آلوده شده عمل کنم

آرزو
آرزو
1 سال قبل

من به بلوغ رسیدم ۲۰ سال دارم خیلی لاغر هستم

شاپرک
شاپرک
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من دخترم ۹سال نیمشه الان پریود شده ازاسترس دارم میمیرم بنظرتون قدمیکشه بردمش دکتر قدش نرماله اما ۲کیلو وزنش کمه بنظرتون با این شرایط که به این زودی پریود شده بازم قدمیکشه خواهشاً جواب بدین از نگرانی منو دربیارید خیلی مچکرم

زینب
زینب
پاسخ به  شاپرک
4 ماه قبل

سلام.مگه قبلش علائم نداشت که ببرین دکتر

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  شاپرک
3 ماه قبل

سلام

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر
آقای دکتر دختری ۱۰ ساله دارم که از اواخر هفت سالگی به تجویز پزشک غدد کودکان دارم سه ماه یک بار بهش آمپول میکرورلین ۱۱میلی گرمی می زنم ، دکتر گفتن اگه ده سالش بشه ازش عکس میگیریم اگر خوب بود آمپول دیگه نیاز نداره، ولی الان ازش عکس گرفتیم و صفحات استخوانیش هم بازه ولی دکتر گفتند باید دو آمپول دیگه هر چهارماه یکی بزنه ، دخترم الان قدش ۱۴۶ و وزنش ۵۰ کیلو هست ولی حس میکنم رشد قدیش از زمانی که امپولا رو تزریق می کنیم کم شده و همچنین رشد وزنیش ، حالا دو دل موندم برای تزریق این دو آمپول آخرش لز یک طرف ایشان هم فوق تخصص کودکان هستند ،لطفا راهنماییم کنید آمپولا رو تزریق کنم یا نه ؟چون سه ساله داره میزنه ، ممنون میشم

س . ص
س . ص
پاسخ به  ندا
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۴ سال داره از ۱۰سالگی دکتر براش دیفرلین تجویز کرد بعد از ۱۱ماه به خاطر کم شدن رشد قدش آمپولها را قطع کردند یک سال بعد با قد ۱۴۸ سانت پریود شد واز اون موقع تا حالا خیلی کم قد گشیده میخواستم ببینم جهش رشدی میکنه یا نیاز به هورمون رشد داره در ضمن مرتب از مکملهای مختلف هم استفاده شده ولی نتیجه رضایت بخشی نگرفتیم

پری
پری
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۱ سال داره و پریود شد دکتر میکرولین داد و تزریق اولین امپول همزمان شد با دومین پریود و ۱۵ روز طول کشید ولی دومین و سومین امپول رو که زد پریود نشد ولی دکتر گفتن که دیگه زدن امپول رو ادامه ندید و بزارید روال عادی رو طی کنه؛ نگرانم مبادا بازدن آمپول ها جلوی رشد قدی دخترم رو گرفته باشم!

حاجی زاده
حاجی زاده
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من دخترم ۱۲سال دارد قدش ۱۳۸است چند سال پیش بردم دکتر غدد گفتن ژنتیکی است آمپول رشد نوشتن ولی متاسفانه نتونستن بخرم الان چند ماهه که پریود میشه به نظرتون آمپول رشد بزنم؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام. دختر من ۸ سالش هست و پریود شده. قدش ۱۲۸ و وزنش ۳۳ هست. الان تجویز آمپول به نظرتون باید آمپول دیفرلین تزریق کنه؟ اگر تزریق نکنه افزایش قد خواهد داشت یا فرد کوتاه قدی در آینده میشه. من خیلی نگران هستم.

هاجر
هاجر
1 سال قبل

سلام من دخترم قدش ۱۵۰خودم ۱۶۷پدرش۱۷۷دخترم۱۱سالشه برای جلو گیری اطلاع زودرس کارآموزان تزریق کرد الان میترسم به بلوغ برسه قدش بلند نشه

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۰سالو ۴ماهشه قدش ۱۳۷ است۷ ماهه از آمپولضدبلوغه میکرورلین۳.۷۵mgاستفاده میکنه دکترش گفته از این ماه اول آذرماه آمپول هورمون رشد بزنه قدمن ۱۵۸ قدپدرش ۱۷۷است نمیدونم چیکارکنم بنظرتو این آمپول هورمون رشدو بزنه یانه از۸سالگی بلوغش شروع شده بود سینه درآورده بود ممنون میشم راهنماییم کنید

دکمه بازگشت به بالا