همه ­چیز درباره گرگرفتگی بدن و راه ­های درمان آن

چگونه گرگرفتگی بدن را مهار کنیم؟

گرگرفتگی بدن، نشانه ها، علائم و روش های درمان

گرگرفتگی احساس ناگهانی گرما است که معمولاً بیشتر در ناحیه صورت، گردن و قفسه سینه احساس می­شود. در گرگرفتگی، ممکن است پوست فرد طوری قرمز شود که انگار که در حال سرخ شدن است. گرگرفتگی هم­چنین می­تواند باعث تعریق شبانه شود.

اگرچه علت دقیق گر گرفتگی کاملاً درک نشده است، اما تصور می­شود که به دلیل ترکیبات هورمونی و بیوشیمیایی و کاهش سطح استروژن ایجاد می­شود. اگر کنجکاو هستید که همه چیز را درباره گرفتگی و راه­های درمان آن بدانید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

علائم گرگرفتگی

مهم­ترین علامت گر گرفتگی احساس داغی شدید از درون است. اما این تنها علامت گر گرفتگی نیست و این عارضه، علائم دیگری نیز دارد که عبارت­اند از:

  • تپش قلب
  • احساس ناگهانی گرما از طریق بدن و صورت گسترش پیدا می‌کند
  • تعریق در قسمتهای فوقانی بدن
  • ظاهر برافروخته
  • احساس لرز و سرما پس از گرگرفتگی
  • استرس و اضطراب

 علل گرگرفتگی بدن

گرگرفتگی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می­شود که به طور خلاصه، شامل موارد زیر می­شوند:

گرگرفتگی بدن در مردان نشانه چیست؟

هنگامی که زنان مرحله یائسگی را طی می‌کنند، توانایی باروری را در شکل طبیعی از دست می‌دهند و کم­کم پریود آن­ها قطع می­شود، در حالی که مردان آندروپوز هنوز توانایی باروری دارند. سالانه بیش از ۴۰۸ میلیون مرد در سراسر جهان گزارش علائم آندروپوز یا یائسگی مردانه را داده­اند. یکی از شایع­ترین علائم آندروپوز، گرگرفتگی است. مردان بین ۴۰ و ۵۵ سال معمولاً دچار آندروپوز می­شوند که با گرگرفتگی و تعریق شبانه همراه است.

رژیم غذایی مناسب، حمایت‌های روحی از سوی خانواده، خواب کافی و فعالیت‌های ورزشی، انجام تفریحات سالم و مهیج، گذراندن اوقات بی‌کاری با دوستان، مواردی است که آقایان برای درمان این مشکل باید در مد نظر داشته باشند. هم­چنین باید از چای، قهوه، غذاهای پرادویه و بسیار شیرین پرهیز نمایند و از مایعات فراوان استفاده کنند.

استفاده از حبوبات، غلات، شیر، سویا، ماست کم ‌چرب، ماهی آزاد، سبزیجات سبز رنگ، انجیر و غذاهای حاوی روغن امگا۳ سودمند است. مردان در این دوره نباید تحت فشار باشند و لازم است که زنان در صورت وقوع این مشکل، همسرشان را بیشتر مورد حمایت عاطفی خود قرار دهند.

علت گرگرفتگی و ضعف بدن چیست؟

پرکاری تیروئید:

یکی از دلایل گر گرفتگی مشکلات مربوط به غده تیروئید است. با پرکاری تیروئید، سوخت و ساز بدن به شدت افزایش می‌یابد و همین افزایش سوخت و ساز باعث گرم شدن شما می شود. در این حالت، ممکن است بیشتر تشنه شوید یا بیشتر عرق کنید.

تغییر در قاعدگی یا اختلال در حاملگی هم می‌تواند یکی از عوامل پرکاری تیروئید و گرفتن شما باشد.

 یائسگی:

 یائسگی یکی از دوره‌های طبیعی زندگی خانم­ها، در حدود ۵۰ سالگی آن­هاست که در آن قاعدگی برای همیشه متوقف می‌شود. یائسگی می­تواند باعث گرگرفتگی، عرق شدید، سرگیجه و تپش قلب شدید شود.

 نارسایی زودرس تخمدان­ها:

 نارسایی زودرس تخمدان­ها، نوعی یائسگی زودرس است. یکی از مشکلاتی که در خانم‌های زیر ۴۰ سال رخ می‌دهد، این یائسگی زودرس است که باعث گرگرفتگی تعریق شبانه و اختلالات خواب در آن­ها می‌شود که باید برای درمان آن خیلی سریع به پزشک مراجعه کرد. در صورت عدم دسترسی به پزشک به صورت حضوری می توانید از پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان یا پزشک آنلاین مامایی در پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

تب :

اگر میانگین دمای طبیعی بدن از ۳۷ درجه بیشتر شود، برای بدن انسان تحول بزرگی است. بالا رفتن دمای بدن باعث احساس گرگرفتگی در فرد می شود و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می­کند.

مصرف کافئین:

 مصرف قهوه یا نوشیدنی­های دارای کافئین می­تواند باعث افزایش متابولیسم بدن و تحریک سیستم اعصاب مرکزی و در نتیجه گرگرفتگی بدن شود.

سندروم کارسینوئید:

 این سندروم که در اثر وجود یک نوع درون ریز ایجاد می‌شود که مقادیر زیادی هورمون سروتونین ترشح می‌کند و باعث گر گرفتن بدن می‌شود.

عفونت شدید:

 عفونت­های شدید یا سرطان باعث گر گرفتگی می‌شود که با تعریق شدید در خواب همراه است.

درمان گرگرفتگی بدن در طب سنتی

یکی از دلایل مهم گرگرفتگی بدن در خانم­های یائسه، بسته شدن منافذ پوستی است که برای درمان آن طب سنتی راهکارهای خوبی را پیشنهاد داده است.

یکی از این راهکارها روغن مالی بدن است. بعد از استحمام و قبل از خشک کردن بدن را با نوعی روغن سبک مثل روغن بادام شیرین به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. این ماساژ، حرارت گیر افتاده در داخل بدن را خارج می­کند و باعث بهبود گر گرفتگی بدن می‌شود.

چه عواملی خطر گرگرفتگی را افزایش می­دهند؟

همه زنانی که یائسگی را پشت سر می­گذارند، گرگرفتگی را تجربه نمی کند و مشخص نیست که چرا برخی از خانم ها دچار گرگرفتگی می­شوند. اما عواملی که ممکن است خطر گرگرفتگی را افزایش دهند، عبارت­اند از:

چاقی: شاخص توده بدنی بالا با گرگرفتگی بیشتر همراه است.

سیگار کشیدن: خانم­هایی که سیگار می­کشند احتمال گرگرفتگی در آن­ها بیشتر است.

 

علت گرگرفتگی در دوعلت گرگرفتگی در دوران پریودی و درمان آنران پریودی و درمان آن

 بسیاری از افراد گرگرفتگی را به یائسگی ربط می‌دهند. در حالی که ممکن است برخی افراد در دوران قاعدگی نیز دچار گرفتگی شود. علت ایجاد گر گرفتگی به طور کامل مشخص نیست، اما معمولاً به تاثیرات هورمونی نسبت داده می­شود. کاهش میزان هورمون استروژن و ایجاد اختلال در شیوه­های تنظیم دمای بدن، از عوامل ایجاد گر گرفتگی است.

 در دوران قاعدگی تخمدان­ها، استروژن کمتر و پروژسترون بیشتری تولید می‌کند که باعث می‌شود در یکی دو روز اول قاعدگی نوعی گر گرفتگی خفیف را تجربه کنند.

علت گرگرفتگی صورت

بیماری فلاشینگ یا گرگرفتگی صورت به دلیل به دلایل مختلفی فرد را گرفتار می‌کند. گاهی اختلال در فعالیت طبیعی غدد به ویژه اختلال در فوق غدد فوق کلیه و تیروئید، ممکن است باعث برافروختگی صورت شود. گرگرفتگی صورت معمولاً در زمان یائسگی، چاقی، استرس، اختلالات عروقی و مصرف الکل است که بروز پیدا می‌کند. این عارضه که به علت گشاد شدن عروق سطحی و توقف خون در مویرگ ها ایجاد می­شود، در ناحیه مرکزی صورت و به ویژه در نواحی بینی و گونه­ها ظاهر می­گردد.

راه ­های پیشگیری از گرگرفتگی

گر گرفتگی می­تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث شود که فرد دچار اختلال خواب، تعریق شدید و مشکلات مشابهی شود. همواره گفته می­شود که پیشگیری بهتر از درمان است و از این رو، راه­هایی را به شما پیشنهاد می­کنیم که با آن­ها می­توانید از ابتلاء به گر گرفتگی تا حد مناسبی پیشگیری کنید.

درمان گرگرفتگی بدن

۱. وزنتان را کم کنید

خانم­هایی که اضافه وزن دارند، با گر گرفتگی به شکل شدیدتری مواجه می­شوند. برخی نیز دچار تکرر ادرار می شوند که علایم یائسگی را بدتر می­کند. بنابراین اولین کاری که بهتر است انجام بدهید، تنظیم یک برنامه غذایی سالم و کاهش وزن است. بررسی­های صورت­گرفته نشان می­دهد که با هر ۵ کیلوگرم کاهش وزن، شدت گر گرفتگی تا ۳۳ درصد کاهش می­یابد.

۲. از قرص­های لاغری استفاده نکنید

اگرچه کاهش وزن، علایم گر گرفتگی را کاهش می­دهد اما این امر با مصرف قرص های لاغری حاصل نمی­شود. در واقع، این قرص­ها میزان هورمون­های متعدد از جمله استروژن و پروژسترون را در بدن تغییر می­دهند، در نتیجه علایم گر گرفتگی با شدت بیشتری بروز می­کند.

۳. از پارچه کتان استفاده کنید

پارچه­های کتان، به شکل حیرت­انگیزی بدن را خنک نگه می­دارند و دمای بدن را حفظ می­کنند. این در حالی است که استفاده از پارچه­هایی از جنس الیاف صنعتی مانع تعریق می­شوند و دمای بدن را بالا می­برند.

۴. از رفتن به سونا خودداری کنید

سونا گرم و پر از بخار است و باعث می­شود که بدن داغ شود و دچار گرگرفتگی گردد. در محیط­های بسیار گرم نیز نباید توقف کنید، چون باعث افزایش خشکی در بدن شما می‌شود.

۵. با آب ولرم دوش بگیرید

دوش آب گرم، باعث بالا رفتن دمای بدن و گر گرفتگی می­شود. سعی کنید هر روز دوش آب ولرم بگیرید و بدنتان را خنک نگه دارید.

۶. تمرینات یوگا را انجام دهید

این ورزش برای سلامت کلی بدن و انعطاف پذیری آن مفید است. یوگا، باعث کاهش وزن می شود. یوگا همانند مدیتیشن با ایجاد تعادل هورمونی از درون روی شما تاثیر می­گذارد. انجام این ورزش، تکرر گرگرفتگی را کاهش می­دهد.

۷. خوب بخوابید

داشتن خواب کافی برای فعالیت­های درونی بدن لازم است. خواب متعادل و متناسب هم باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شود. خواب مناسب یکی از بهترین درمان­های طبیعی برای رفع گرگرفتگی است. سعی کنید روزی ۸ساعت خواب شبانه داشته باشید.

اثر خواب بر گرگرفتگی بدن

۸. فیتواستروژن را به برنامه غذایی­تان اضافه کنید

مصرف متعادل مواد غذایی غنی از فیتواستروژن می­تواند میزان استروژن را به مقدار مناسب برگرداند. شیرین بیان و یونجه از منابع غنی فیتواستروژن­ها یا استروژن­های گیاهی است.

۹. ورزش کنید

ورزش و نرمش، با باز کردن منافذ پوستی، کمک زیادی به درمان گرگرفتگی می‌کند.

۱۰. با استرس مقابله کنید

استرس مزمن در میزان استروژن و پروژسترون بدن اختلال به وجود می­آورد. خانم­هایی که نزدیک به سن یائسگی هستند، نباید دچار استرس شوند. با تمرین تنفس­های عمیق و مدیتیشن، می توان با استرس بهتر مقابله کرد. این دو روش مانع از استرس ذهنی می­شوند و در نتیجه از اختلالات هورمونی، پیشگیری می­کنند.

برای گرگرفتگی چه بخوریم؟

رژیم غذایی تاثیر مهمی در کاهش گرگرفتگی دارد.

فیتو استروژن­ها

فیتو استروژن­ها ترکیبات گیاهی هستند که عملکردی شبیه به استروژن در بدن دارند. دانه سویا، بادام زمینی، جو، انگور و انواع توت­ها حاوی این ترکیبات هستند.

اسیدهای چرب سالم

اسیدهای چرب امگا ۳ است. انواع دانه­ها، بذر کتان و ماهی­های چرب هم در درمان گرگرفتگی موثر هستند.

شیرین بیان و سنبل الطیب

 این گیاهان حاوی فیتواستروژن هستند و دم کرده آن­ها به کاهش دفعات و شدت گرگرفتگی کمک می­کند.

آب خنک

 نوشیدن آب خنک هنگام شروع گرگرفتگی و لمس اشک های سرد مانند یخ در کاهش دمای بدن موثر است که سیب سرکه سیب برای از بین بردن گرگرفتگی در دوران یائسگی بسیار موثر است یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب تاکید کنید و هر روز صبح برای کمک به تنظیم هورمونها بنوشید

ویتامین   C

که در توت­ها، گریپ‌فروت، خربزه، سیب­زمینی و فلفل موجود است، می‌تواند در درمان گرگرفتگی موثر باشد.

نوشیدن عرقیجات

مصرف خاکشیر و عرق کاسنی نیز می­تواند گرگرفتگی را تعدیل کند.

راه­ های درمان گرگرفتگی

به­جز درمان­های خانگی که به آن­ها اشاره شد، روش­های مختلفی برای درمان گر گرفتگی وجود دارند. تعدادی از این روش­ها عبارت­اند از:

هورمون درمانی

استروژن، هورمون اصلی است که برای کاهش گرگرفتگی مورد استفاده قرار می­گیرد. اگر خانم­ها تحت جراحی هیسترکتومی (جراحی برداشتن رحم) قرار گرفته­اند می توانند استروژن را به تنهایی مصرف کنند. اما اگر هنوز رحم خود را دارند، باید از پروژسترون همراه با استروژن استفاده کنند تا از سرطان لایه رحم (سرطان آندومتر) پیشگیری کنند.

روش بلوک عصبی

روش بلوک عصبی، روشی است که برای درمان گرگرفتگی­های متوسط تا شدید کاربرد دارد. در این روش، به یک خوشه عصبی در گردن، بی­حسی تزریق می­شود و عوارض جانبی آن شامل درد و کبودی در محل تزریق است.

داروهای ضد افسردگی

مهارکننده­های انتخابی بازگشت مجدد سروتونین (SSRI) و مهار کننده­های انتخاب مجدد نوراپی نفرین (SNRIs) بیشتر برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می­شوند. با این وجود، در دوزهای پایین می­توانند در کاهش گرگرفتگی مؤثر باشند.

داروهای کنترل فشار خون

این داروها در درمان گرگرفتگی تاثیر دارند اما دارای عوارض جانبی خطرناک مانند خشکی دهان، یبوست، خواب آلودگی یا اختلال در خواب هستند.

داروی ضدتشنج

داروهای ضد تشنج در درمان گرگرفتگی موثر هستند، ولی اغلب باعث خواب­آلودگی فرد می­شوند.

گر گرفتگی و حالت تهوع و سردرد

سلام و خسته نباشید من دوروزه که حالت تهوع کم و سردرد کم دارم و گرگرفتگی شکم و اینکه چند روزه یبوست هم دارم و ورزش شکم هم هر روز میکنم گفتم ایا علت گرگرفتگی یا درد شکم واسه حرکات دراز نشست باشه ممنون و دروود
با سلام، در صورتی که تب بالای ۳۷,۸ یا لرز یا ضعف و بی حالی شدید داشتید به پزشک مراجعه کنید. ماساژ شکم در جهت عقربه ساعت با روغن زیتون مفید است.
چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر گرگرفتگی شما را در خانه یا محل کار آزار می­دهد یا باعث اختلال در خواب شبانه­تان شده است و به­طور کلی، گرگرفتگی بر کیفیت زندگی شما اثر گذاشته است، به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

در بیش از ۹۵% خانم­ها، درمان­های خانگی یا استفاده از دوز پایین استروزن در درمان گر گرفتگی موثر است. ۲ تا ۴ هفته بعد از درمان گرگرفتگی، بهبود قابل توجه است. اما با گذشت زمان با مصرف یا بدون مصرف استروژن گرگرفتگی کم شده و از بین می­رود.

چنانچه پس از گذشت این زمان، گر گرفتگی شما بهتر نشد و آزارتان داد، حتماً در مورد آن با پزشک مشورت کنید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گر گرفتگی و راه‌های درمان آن، با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ یا نصب اپلیکیشن آن، با پزشکان آنلاین متخصص داخلی مشورت کنید و از راهکارهای ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص داخلی

۳.۸/۵ (۲۶ نظر)

منبع
healthlinehealthgrades

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
152 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امنه
امنه
1 ماه قبل

منم بعد خوردن تخمه افتابگردان صورتم داغ میشود ?

حشمت
حشمت
1 ماه قبل

من مدتی گرگرفتگی داشتم ۵۶ سال سن دارم ولی با مصرف دوسه هفته پودر مالت جو خوب شدم و چندماهه ست این مشکل را ندارم البته مصرف دوزهای بالای بازحذب سوتونین گرگرفتگی را شدیدتر میکند هنوزم نمیدونم ریشه مشکلم در کدوم اعضا بدن است

محمدی
محمدی
1 ماه قبل

زهرا

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام
من ۲۷ سالمه و مجردم
حدودا ۲،۳ ماه میشه هر هفته حداقل دوبار موقع خوردن ناهار،گرگرفتگی با حالت تهوع شدید پیدا میکنم و نفسم تنگ میشه
حدودا نیم ساعت طول میکشه تا به حالت عادی برگردم
نگرانم.قبلا اینطور نمیشدم.به نظرتون علت چیه؟
چون واقعا اذیت کنندست خیلی استرس میگیرم

زهرا عسگری هستم
زهرا عسگری هستم
1 ماه قبل

سلام من حدود ۳سال رحم وتخم دان در آوردم بیش خانم میرزایی خیلی بدنم گرگرفتگی داره به خوسوس شب اصلا خواب ندارم ونفسم هم می گیره راهنمایی کنید لطفا اصلا حالم خوب نیست

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام،۳۲ سالمه،حدود یک سال هست که، گر گرفتگی دارم حتی زمستون هم گرممه ،تابستون خیلی اذیت میشم
چکار کنم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط مریم
منصور میرزایی
منصور میرزایی
1 ماه قبل

سلام من دوروزه که یکم داغ میشم

سینا
سینا
3 ماه قبل

سلام دوستان تمام این گرگرفتگی ها از بیماری پانیک ی نوع استرس و اضطرابه

زینب مهرزاد
زینب مهرزاد
پاسخ به  سینا
2 ماه قبل

سلام منم یکی دوبار حالت عجیبی میاد سراغم. که از سرم شروع میشه انگار توسرم خالی میشه احساس میکنم از بدنم حرارت بیرون میاد یک طنش عضولانی عجیبه قفسه سینه ویبره میزنه.بیشتر سرم رودرگیرمیکنه به طوریکه اگه بجایی تمرکز کنم فورا کل بدنم درگیرطنش میشه لطفا راهنمایی کنید ایا این حمله پنیکه؟

Donya
Donya
3 ماه قبل

سلام دنیام ۲۲سالمه من بعضی وقتها حرارت بدنم میره بالادرحین حال همیشه پاهام سردیه لطفا میشه رهنمای کنین

لیلا
لیلا
پاسخ به  Donya
3 ماه قبل

سلام منم گرگفتگی دارم داغ میشه بدنم خصوصا زمان پریود به شدت ریزش مو دارم جدیدا خارش مو هم از جلو سرم گرفتم

منیره
منیره
پاسخ به  Donya
1 ماه قبل

آزمایش تیروئید بده

نرگس خان
نرگس خان
پاسخ به  Donya
13 روز قبل

سلام دوست عزیز
احتمالا شما تیروئیدتون بالا پایین شده
حتما برید دکتر بگید براتون آزمایش تیروئید بنویسه
ان شاءالله یه مدت کوتاه مثلا یه ماه دارویی که دکتر میده رو بخورید خوب میشد
احتمال کم خونی هم هست (برای همه خانم ها)
پس مرتبا (هفته ای یدونه) قرص آهن هم مصرف کنید
ماهی یدونه ویتامین دی هم فراموش نشه (:

عباس ارام بن یار
عباس ارام بن یار
4 ماه قبل

سلام من بدنم درزوزوشب گر میگیره وبعد لرز مکنم توروبه خدا کمکم کنید

مژگان سلجوقی
مژگان سلجوقی
پاسخ به  عباس ارام بن یار
3 ماه قبل

شبها در اتاق سرد میخوابم ولی یکهو گر میگیرم به چند دقیقه نمیکشه که میلرزم تا صبح کلافه میشم امروز دیگه خسته شدم و فقط زار زارگریه کردم نمیدونم چیکار کنم کپسول گل مغربی و امگا ۳ هم استفاده میکنم ولی بی فایده س

مهدی
مهدی
پاسخ به  مژگان سلجوقی
12 روز قبل

شیرنی و شکر برنج نون هرچی قندو شکر داره حذف کن تا ۲ ماه فقط پروتیین مصرف کن

خودم
خودم
پاسخ به  عباس ارام بن یار
2 ماه قبل

احتمالا از استرسه

سالامی
سالامی
4 ماه قبل

سالام

Sahar
Sahar
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر،
۳۹ سالمه یک هفته هست بدنم گر میگیره شدیدا داغ میشه تنم،بعد یهو سردم میشه یائسه نیستم اما این علائم رو دارم علت چیه؟

رویا
رویا
5 ماه قبل

سلام من ۵۳ سال دارم و یایسه نشدم ولی در طول روز گاه گاهی ودر طول شب گر گرفتگی دارم طوری هست که عرق میکنم و نمیتونم بخوابم آیا دارویی داریم که رفع بشه

کشاورز
کشاورز
پاسخ به  رویا
5 ماه قبل

سلام من یک خانم پنجاه ساله هستم چند ماه است که پریود نمی شوم.وسه سال است که گرگرفتگی دارم خیلی آزاردهنده است هر نیم ساعت یکبار دچار می شوم وعرق میکنم چکار باید بکنم چقدر طول می کشه تا خوب بشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  کشاورز
3 ماه قبل

وای خدا منم مثل شما هستم نمیدونم چکار کنم

جمشید
جمشید
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام منم مثل شماهستم چکاربایدبکنم

یوسف
یوسف
پاسخ به  کشاورز
1 ماه قبل

سلام مادر منم مثل شما بود از قرص آگنوگل استفاده می کنه و درمان شد هر شب قبل خواب یک عدد

زیبا
زیبا
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

من وتومثل هم هستیم

سحر
سحر
5 ماه قبل

باسلام پدرم ۶۰سالشه توخواب حالت گرگ گرفتی توقفسه سینه و ادار شدید علت چیه

حسینی
حسینی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
صورتم یکدفعه داغ و قرمز میشه وقتی دست به صورتم میزارم داغی رو حس میکنم احساس میکنم از صورتم حرارت میزنه بیرون یکسال هست این حالت رو دارم نمیدونم چه کار باید انجام بدم
امکانش هست راهنمایی کنید ممنون

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط حسینی
علی
علی
پاسخ به  حسینی
2 ماه قبل

منم همینطورم دقیق

عطیه
عطیه
پاسخ به  حسینی
19 روز قبل

منم همین طوریم

.....
.....
7 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

ام...
ام...
پاسخ به  .....
6 ماه قبل
ام...
ام...
پاسخ به  ام...
6 ماه قبل
طاهره
طاهره
پاسخ به  ام...
2 ماه قبل

منم دارم گرگرفتگیو خدا عاقبتمونو ختم بخزر کنه

طاهره
طاهره
پاسخ به  طاهره
2 ماه قبل

منم دارم خداعاقبتمونو ختم بخیر کنه

سیما فیروزی
سیما فیروزی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بدن یکدفعه گرگرفتگی میشود از کف پا شرو میش تا کف سینم به بالا

پروین
پروین
7 ماه قبل

سلام.بعد عمل رحم وتخم دان گر گرفتگی شدی د دارم میخواستم ببینم دارویی هست که بتونم استفاده کنم ؟

نسرین
نسرین
پاسخ به  پروین
7 ماه قبل

سلام من عمل هیستروکتومی،داشتم ولی یک دفعه،بدنم گر میگیره،آیا قرص یا دارویی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

نرگس خان
نرگس خان
پاسخ به  پروین
13 روز قبل

فک کنم باید استروژن مصرف کنید
ولی حتما حتما برید دکتر زنان

سمیه
سمیه
9 ماه قبل

سلام ۴۳ سالمه و هشت سال پیش یائسه شدم ک گرگرفتگی اذیتم میکنه احساس میکنم که دارم خفه میشم و نکنه قلبم باشه حتی اکو هم دادم و قلبم سالم بود

فاطمه هستم ۵۰ سالم هس
فاطمه هستم ۵۰ سالم هس
پاسخ به  سمیه
7 ماه قبل

عزیزم چن روز پشت سرهم سوپ بلغورجو درست کن
یا گشنیز بپز بریزداخل ماست بخور یا تخم گشنیز بجوشون بعد صافش کن بخور کلا درمان میشی

نرگس خان
نرگس خان
پاسخ به  سمیه
13 روز قبل

از قلب نیست شما احتمالا باید استروژن مصرف کنید، حتما حتما برید پیش دکتر زنان

آرمان
آرمان
10 ماه قبل

با سلام .. من مدتی هست که سر هر وعده غذایی صورتم گر میگیره و گوشهام شروع یه سوت کشیدن میکنه میتونید راهنمایی کنید ? با تشکر

لیلا رجبی
لیلا رجبی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من مدتی که کف پاهام هم درد میکنه هم گر گرفتگی شدیدمخصوصا موقع خواب دارم وقتی میخوام بخوابم یک ساعت یا بیشترپاهام اثگار تو اتیش گذاشتم موقع خواب خیلی اذیت میشم لطفا بگیدمشگل از کجاست وچطوری بایددرمان بشم مرسی تشکراز شما

شهلا
شهلا
پاسخ به  لیلا رجبی
5 ماه قبل

سلام چربی خونتون رو کنترل کنین ببین زیاد هست یانه؟

جمشید
جمشید
پاسخ به  لیلا رجبی
3 ماه قبل

منم همین طورم کمک کنید

ملک
ملک
پاسخ به  لیلا رجبی
4 روز قبل

وووای من دقیقآ الان تو همون حالتم

ویدا
ویدا
1 سال قبل

آیا استروژن که برای کم کردن گرگفتگی است باعث لاغری هم میشود؟

ویدا
ویدا
پاسخ به  ویدا
1 سال قبل

آیا استروژن در داروخانه ها میشه تهیه کرد؟

تیوا
تیوا
1 سال قبل

گر گرفتگی همراه با تپش قلب و حالت اضطراب دارم .بارها به پزشک مراجعه کردم علتش چیه؟

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  تیوا
1 سال قبل

حملات پانیک

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خانمی ۴۸ساله هستم که ۵سال پیش جراحی داشتم ورحم برداشتم به غیرازترشح هیچ مشکلی نداشتم اماحالایک ماهه که خیلی به شدت گرگرفتگی دارم تاحدی که شبهاتوی خواب خیلی اذیت میشم

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام خانم ۴۷ ساله هستم حدود ۸سال پیش هیسترکتومی انجام دادم و الان ۸ ماهه گرگرفتگی شدید دارم و زندگیم مختل شده آزمایش دادم هورمون Fsh بالا بود و دکتر زنان قرص زیلپا تجویز کرد مصرف کردم ولی هیچ نتیجه ای ندادخیلی از این حالت خسته شدم لطفا راهنما یی بفرمایید
ضمنا سینه فیبروکیستیک هم دارم

نرگس خان
نرگس خان
پاسخ به  فاطمه
13 روز قبل

ممکنه استروژن خونتون خیلی کم شده باشه
احتمال بالا پایین شدن تیروئید هم هست
حتما آزمایش خون بدید و پیش دکتر زنان برید

خانم غلامی
خانم غلامی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ۴۶سال سن دارم و گرگرفتگی این یک ماهه این علائمو دترم از راهنماییتون ممنونم

خانم غلامی
خانم غلامی
پاسخ به  خانم غلامی
1 سال قبل

سلام و خستا نباشی این یک مدهه که گرفتگی بشدو ادیتم‌میکنه و علتش چیه ممنونم

سلیمانی
سلیمانی
1 سال قبل

سلام من زنی۳۶ساله هستم شبها نمیتونم بخوابم واحساس سوزن’سوزن شدن درپاهایم رادارم وخیلی رنج میکشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سلیمانی
3 ماه قبل

چربی خونتو بررسی کن

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام
من بعد از خوردن پیاز دچار گر گرفتگی صورت میشود صورتم داغ و قرمز میشود علت چیست؟

رضا
رضا
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

علت بیماری حماقته عزیزم پیازنخوری نمی میری

سعید کورشی
سعید کورشی
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

خوب خار کوسه ماهی تو همه ی غذاها پیاز باید ریخت

طاهره
طاهره
پاسخ به  سعید کورشی
2 ماه قبل

عوضی انتر چرا حالا فحش میدی چون کسی تورو نخواهد شناخت اینجوری راحتی بیشور

شهین رحیمی
شهین رحیمی
1 سال قبل

سلام من دو سال است که گر گرفتگی دارم کم کاری تیرئد دارم عرق زیاد می کنم ۵۷ سال سن ووزن ۷۰ است لطفا منراهنمای کنید ممنون

وحید
وحید
پاسخ به  شهین رحیمی
29 روز قبل

سلام

محبوبه محمدی
محبوبه محمدی
1 سال قبل

سلام خانمی ۴۷ساله هستم پریودیام همیشه منظم بوده تاحدود ۵ماه پیش که دوماه عقب انداختم وبعدپریود شدم با خونریزی شدیدوبعدتا۳ماهه پریود نشدم ۶ماه است، گرگرفتگی شدید درناحیه سروگردن دارم و خیس عرق میشم عصبی شدم توروخدا بهم بگید چیکار کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محبوبه محمدی
3 ماه قبل

فک نکنم درمان خاصی داشته باشه باید صبور باشیم

محمد صالح یو سفی
محمد صالح یو سفی
1 سال قبل

سلام ۵۷ سال سن دارم بدنم داغ میشود وعرق زیاد می کنم حتا درفصل سرما

وحید
وحید
پاسخ به  محمد صالح یو سفی
29 روز قبل

والا من هیجان دارم سرخ میشم ناراحتم سرخ میشم حرف میزنم کسی بهم توجه کنه سرخ میسم عرق میکنم بخدا اصلا خجالتیم‌نیستم حالا بیا به بقیه بفهمون شاید علت مرضیه

اسدی
اسدی
پاسخ به  وحید
9 روز قبل

سلام یه آزمایش روماتیسم بدید.

صغرا
صغرا
1 سال قبل

سلام من ۵۳سال م مدت دو ماه از ناحیه پشتم داغ میشم ارق زیاد میکنم

طاهره
طاهره
پاسخ به  صغرا
2 ماه قبل

ارق نوشتنشو خدا

رویا
رویا
1 سال قبل

سردرد حرارت در کف سر و تعریق زیاد در حد یک دقیقه

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من خانم ۴۰ ساله هستم که حدود ۲سال است که به تدریج گرگرفتگی را تجربه میکنم و از این موضوع رنج میبرم لطفا منو راهنمایی کنید

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام‌ من ۳۵سال دارم وشبهاموقع خواب بدنم داغ میشه بطوری ک تپش قلب میگیرم مجبورمیشم برم لباسهام روخیس کنم وخودم روبادبزنم تاخنک بشم ک بتونم بخوابم

اکرم
اکرم
1 سال قبل

سلام سال۸۱ عمل هسترکتومی داشتم تخم دانها موجوداست متولد سال ۳۹ هستم بسیارازگرگرفتگی رنج میبرم درسن ۴۷ سالگی ازطریق آزمایش خون دکترگفت یائسه شدی تحت درمان رماتولوژ هم هستم وینامین د۲۰۰۰ روزانه والندرونئیت هفتگی مصرف میکنم وداروی غضروف ساز هم به سفارش بچه هام روزی میخورم تراخدا دیگه کلافه ام قدری نسبت به قبل کم شده ولی وقتی حمله میکنه مستاصل میشوم
ممنون میشم راهنمائی بفرمائید

نوری
نوری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من یک سال و پنج ماهه رحم با تخمدان راست و درآوردم خیلی گورمیگیرم اعصابم بهم ریخته لطفاً راهنمایم کنید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام ممن خواهرم بدنش دچار گر گرفتگی شده وزیاد گرمش میشه میگه خلقم خفه میشه خواستم ببینم علت چی

فیروزه
فیروزه
پاسخ به  کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام شوهرم شصتوپنج سالشه پنج سال داق شدن بدنش خیلی اذیتش میکنه ازمایشهایش همش سالمه تروعید هم نداره ایا درمانی دارد تشکر

رامین
رامین
1 سال قبل

با سلام من مدت چند روز است که ناگهانی بدنم داغ میشود وبعداز چند دقیقه خوب میشه البته یاداور شوم که این اتفاق در روز وبیشتر بعداز ظهر ها هنگام استراحت اتفاق می افتد همچنین من بخاطر طبع سردی که دارم
درمسیر باد کولر نمی خوابم و مدتی هست که بخطر کمر درد از داروهای مسکن وگاباپنتین و دمنوش میخک و دارچین استفاده میکنم خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید ممنوم

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام پسر۱۱ساله دارم از صبح احساس گرگرفتگی وسردرد وسرگیجه واسهال لطفاً راهنمایی کنید

زینب
زینب
پاسخ به  ناشناس
1 سال قبل

مشکل پسرتون چی بود منم همینطورم

حبیبی
حبیبی
1 سال قبل

سلام روزتون بخیر . ممکنه بفرمایید دلیل گرگرفتگی چی هست و چطور درمان میشه ممنون

مهناز
مهناز
پاسخ به  حبیبی
1 سال قبل

سلام دلیل گرگرفتگی چه و درمان آن چیست متشکرم

منصوره مسیبیان
منصوره مسیبیان
2 سال قبل

سلام‌من ۵۶ ساله ام حدودا ۱۳ سال پیش سیتروکتومی کردم..ولی الان شدیدا یک سالی شدیدا دچار گر گرفتگی خیلی شدید وبیقرار هستم

مهدیس
مهدیس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من مدتی هست که احساس خستگی مفرط دارم وقتی از خواب بیدار میشم صبح ها یا بعد از خواب بعدازظهر تا حدود دوساعت بعد از خواب احساس کوفتگی و بی حالی شدید دارم . همچنین تپش و احساس گرگرفتگی و تعرق زیاد دارم علت چیه

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت شما من بعد چندسال تریاک کشیدن متادون مصرف کردم الانم ۴ماه قرص ب۲ مصرف میکنم اونم روزی یک نصفه ولی هرکاری میکنم کمتر نمیشه روزی ک نمی‌خورم کل بدنم بخصوص سینه ب بالا گرگرفتگی شدید و درد توی دستام میشه ک نمیزاره بخوابم پیش دکترای کلینیک هم رفتم بهم قرص کلونیدین و هیدروکسی و تیزانیدین دادن ولی هیچ اثری نداشت خواهشا تورو ب هرکسی می‌پرسید و دوستش دارید یه راه حل و قرصی بگید تا بخورم تا خوب بشم دیگه ب خدا خسته شدم ب اون قسم پزشکیتون ک خوردید جواب من بدید مرسی

نورالدین
نورالدین
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

مدتی است شبها، علیرغم اینکه قرص خواب اور (الپرازولام نیم) میخورم و خیلی خوابم میگیره، ولی وقتی به رختخواب میروم، دچار کر گرفتگی و کشیدگی و درد واحساس بسیار بد در دستها در قسمت شانه و بازوها و پاها از زانو به پایین میشوم و چنانی اذیتم میکنه که نمیگذارد تا صبح بخوابم، واقعا کلافه ام کرده است، دلیلش چه میباشد؟

شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
پاسخ به  نورالدین
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز
آلاپرازولام جزو داروهای خواب آور و ضد افسردگی در دسته دوم قرار داره و در طولانی مدت مصرف زیادتر میشه و عوارضی مثل عدم تمرکز و فراموشی میاره . ولی بجاش میتونی از گل گاو زبان با چای سبز و مکمل های مجاز بدون نسخه از داروخانه تهیه کنی . دوش آب سرد در حد توان را فراموش نکن . فکرت را موقع خواب آزاد کن . موقع گرگرفتگی جلوی باد نرو و بجاش از یک بادبزن معمولی استفاده کن تا آسیب عفونت سینوسی نبینی .
نمک کم بخور و از سرکه سیب استفاده کن . شوید و عصاره بابونه و عرق کاسنی و خاک شیر معجزه میکنه .
یوگا درحد ساده با تمرکز و نرمش ساده و کشیدگی عضلات به آرامی یادتون نره .

میلاد
میلاد
پاسخ به  شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
2 ماه قبل

ما همه مثل هم هستیم

شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
پاسخ به  ابوالفضل
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز
اول اینکه کلونیدین فشار رو بدجوری پایین میاره و فقط برای چند روز اول سم زدایی کاربرد داره که فقط بیفتی و بخوابی نه اینکه ادامه بدی و بعد اینکه ب ۲ کمتر از مواد مخدر و متادون نیست . متادون به مراتب بهتر از ب ۲ هستش . با روزی چند سی سی شروع کن و هر ۳ روز یکبار یکی دو سی سی کم کن تا قطع کامل مصرف . بعدش سریعا به کلاسهای na معتادان گمنام برو و به حرفهایشان گوش کن و عمل کن . عجله نکن و صبور باش . حتی در حال مصرف متادون به کلاس ها برو و از بقیه همدردها کمک فکری و تجربه بگیر و کم کم قطع کامل مصرف کن . خدا با توست . تو خدا رو بیار در زندگیت و به جلسات معتادان گمنام حتما هر شب برو ….

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
طاهره
طاهره
پاسخ به  ابوالفضل
2 ماه قبل

شما محبت کن هرچیزی ک برای سلامتیتون خوب نیست استفاده نکنید پرهیز کن داروهاتم بخور مطمئنم بزودی خوب میشی میگی ن امتحان کن

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

با سلام من مواد مخدر گذاشتم کنار الان ۴ماه قرص ب۲ مصرف میکنم اونم شبی یه نصفه اگر یروز نخورم کل بدنم گرگرفتگی میگیره و نمیزاره بخوابم پیش دکترای کلینیک هم رفتم بهم قرص کلونیدین و هیدروکسی و تیزانیدین دادان ولی فایده ای نداشت تورا خدا ب هرکسی که اعتقاد دارید و دستش دارید بگید چه قرصی بخورم دیگه خسته شدم ممنونتون میشم فقط خواهشا پاس کاری نکنید شمارمم ۰۹۰۳۴۷۴۵۵۷۶ بخشی مرسی

حامدی
حامدی
2 سال قبل

سلامگرگرفتگی دارم ۳ماهه پرویید نشدم دلیل آن چیست

حجت الله
حجت الله
2 سال قبل

سلام.من درد معده ورفلاکس معده به صورت شدید دارم و هم سینوزیت و آلرژی دارم که عفونت غلیظ سبز رنگ از پشت گلوم پایین می‌ره حالا نزدیک به ۳ماه است که ناگهان در قفسه سینه ام گرگرفتگی بسیار شدید و تب در ناحیه گردن و سر و صورت وبعضی دیگر از نقاط بدنم اتفاق میفته که بسیار آزارم میده بعضی وقتا گر گرفتگی میزنه بازوم اما از پوست بازوم گرمایی ندارد وبعضی وقتا میزنه توی پشتم تمام لثه ام چرک کرده و تمام دندانم درد می‌کنه و تیکه تیکه دندانم می‌شکنه و دندانم پوسیده شدند دهنم بسیار بد بوست لثه جلو از پایین کبود شده و توی دهانم شده زخم و زانوهایم همراه استخوان وام از زانو به پایین بسیار درد می‌کنه دکتر برام سیتریزین تجویز کرده که اصلا تاثیری نداشته به شدت عزیمت نمیدانم چکار کنم

احمدرضا قاسمپور
احمدرضا قاسمپور
2 سال قبل

سلام گر گرفتگی انگشت های پا یا از درون سوزن سوزن شدن چیست

اعظم
اعظم
پاسخ به  احمدرضا قاسمپور
1 سال قبل

سلام من گرگرفتگی دارم تودهانم داغ می شه خارش بدن دارم

اعظم
اعظم
پاسخ به  اعظم
1 سال قبل

سلام کسی جواب نمی ده

شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
پاسخ به  اعظم
3 ماه قبل

فرمایشتان را بگید . درحد توان و تجربه کمک میکنم

شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
پاسخ به  اعظم
3 ماه قبل

سلام آلرژی مقطعی به غذا یا میوه خاص یا اسانس موجود در سیگار یا قلیان اگر مصرف میکنید دارید . خودتان بهتر میتوانید علت اولیه و موقع بروز را پیدا کنید وگرنه به پزشک مراجعه کنید

شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
شاهین معتاد ۱۲ سال پاکی
پاسخ به  احمدرضا قاسمپور
3 ماه قبل

سلام آزمایش برای میزان چربی خون و اسید اوره در اولویت است .

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام.من شش ماه بخاطر تیروییدیت کورتن مصرف کردم.وسوالم راجب ب گرگرفتگی هست.کلافم شب
ا خواب ندارم.طاقت یرما وبا گرمارو ندارم.گل مغربی خوردم فایده نداشت.لطفا راهنماییم کنید.مچ

Mery
Mery
2 سال قبل

سلام من صورتم ناگهانی خیلی داغ و قرمز میشه و همینطور شبا زیاد عرق میکنم دلیلش چی میتونه باشه؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  Mery
2 سال قبل

سلام من بدنم خیلی داغ میکنه مخصوصا قسمت صورتوگردنم چیکار کنم

شهناز
شهناز
2 سال قبل

سلام خانمی ۴۸ ساله هستم نزدیک دوسا یایسه شدم تازگی ها دوبارهدچار گر گرفتگی شدید شدم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  شهناز
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

دکمه بازگشت به بالا