تنبلی تخمدان چیست؟ نشانه‌ها و روش‌های درمان تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کستیک چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟ آیا تنبلی تخمدان درمان می‌شود؟

در رابطه با تنبلی تخمدان و نازایی چه می دانید؟
تنبلی تخم دان و بارداری چه ارتباطی دارند؟
سندرم تخمدان پلی کیستیک که معمولا با نام PCOS یا تنبلی تخمدان شناخته می شود، نوعی اختلال در سیستم غدد درون ریز است که زنان را در سال های باروری تحت تاثیر قرار می دهد. در این سندروم کیسه های کوچک پر از مایع روی تخمدان ایجاد می شود. علائم این بیماری شامل تغییر در چرخه قاعدگی و رشد بیش از حد مو است. اگر این بیماری درمان نشود می تواند منجر به ناباروری و سایر عوارض شود. هنوز علت دقیق این بیماری مشخص نیست.
اگر شما هم از تنبلی تخمدان رنج می برید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان به معنای این است که فرد مبتلا تعدادی کیست کوچک یا کیسه های پر از مایع در تخمدان خود رشد دارد. این کیست ها مضر نیستند، اما می توانند منجر به عدم تعادل در سطح هورمون ها شوند. زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک همچنین ممکن است تغییر در چرخه قاعدگی، افزایش سطح آندروژن (هورمون جنسی)، رشد بیش از حد مو، آکنه و چاقی را تجربه کنند. علاوه بر بسیاری از بیماری های مرتبط با تخمدان پلی کیستیک، که در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت، تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت ناباروری در زنان است. زیرا این بیماری می تواند از تخمک گذاری جلوگیری کند. در زنانی که می توانند با تخمدان پلی کیستیک باردار شوند، میزان سقط جنین، دیابت بارداری، فشار خون بالا ناشی از بارداری و زایمان زودرس بیشتر است. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات مراجعه حضوری به پزشک، شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین دکتر انلاین متخصص کیست تخمدان بهره‌مند شوید.

علت ایجاد تنبلی تخمدان چیست؟

در حال حاضر، هیچ علت شناخته شده ای برای تنبلی تخمدان وجود ندارد. با این حال، این بیماری می تواند با انسولین اضافی موجود در بدن و ژنتیک مرتبط باشد.

علائم تنبلی تخمدان کدامند؟

به غیر از وجود کیست در تخمدان ها که تنها به وسیله ی آزمایش توسط پزشک قابل مشاهده است، علائم تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:

  • قاعدگی های نامنظم
  • سطح آندروژن بالا
  • آپنه خواب
  • سطح استرس بالا
  • فشار خون بالا
  • برچسب های پوستی
  • ناباروری
  • آکنه ، پوست چرب و شوره سر
  • کلسترول بالا و تری گلیسیرید
  • خستگی
  • طاسی الگوی زنانه
  • مقاومت به انسولین
  • دیابت نوع ۲
  • درد لگن
  • افسردگی و اضطراب
  • افزایش یا کاهش وزن به صورت قابل توجه
  • رشد بیش از حد مو در صورت و بدن، معروف به هیرسوتیسم
  • کاهش میل جنسی

جلوگیری از تنبلی تخمدان

به دلیل آن که هیچ علت و دلیل مشخصی برای بیماری تنبلی تخمدان وجود ندارد، نمی توان روش قاطعی را برای جلوگیری از این بیماری بیان کرد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اگر تعدادی از علائم این بیماری را همزمان با هم داشتید، به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید برای تشخیص به موقع هر شش ماه یک بار مورد چکاپ قرار بگیرید.

مشاوره آنلاین برای شناخت و درمان کیست تخمدان با متخصص کیست تخمدان

آزمایش و تشخیص تنبلی تخمدان

هیچ آزمایش واحدی نمی تواند وجود تنبلی تخمدان را تعیین کند، اما پزشک می تواند از طریق سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی که شامل معاینه لگن و آزمایش خون که برای اندازه گیری سطح هورمون کلسترول و گلوکز است، این بیماری را تشخیص دهد. دکتر آنلاین کیست تخمدان برای بررسی رحم و تخمدان ممکن است از سونوگرافی استفاده شود.

درمان بیماری تنبلی تخمدان

هیچ درمان قطعی برای تنبلی تخم دان وجود ندارد، اما نگران نباشید. پزشک متخصص زنان می تواند روند رشد بیماری و علائم آن را کنترل کند. اگر شما قصد داشته باشید باردار شوید، و یا عوارض ناشی از تنبلی تخمدان مانند دیابت و یا بیماری های قبلی را تحت تاثیر قرار دهید، چندین گزینه درمانی توصیه شده وجود دارد، از جمله:

  • قرص های جلوگیری از بارداری: این ها می توانند به تنظیم هورمون ها و قاعدگی کمک کنند.
  • داروهای دیابت: این داروها در صورت لزوم به مدیریت دیابت کمک می کنند.
  • داروهای باروری: در صورت تمایل به بارداری، این دارو ها شامل استفاده از کلومیفن (کلومید) ، ترکیبی از کلومیفن و متفورمین یا گنادوتروپین های تزریقی، مانند داروهای محرک فولیکول (FSH) و هورمون لوتئین ساز (LH) است. در شرایط خاص ، لتروزول (فمارا) ممکن است توصیه شود.
  • درمان های باروری: این موارد شامل لقاح آزمایشگاهی (IVF) یا لقاح است.
  • رشد بیش از حد موها با داروی اسپیرونولاکتون (آلداکتون) یا افلورنیتین (وانیکا) کاهش می یابد. فیناستراید نیز ممکن است توصیه شود ، اما نباید توسط زنانی که ممکن است باردار شوند، استفاده شود.
  • هر کسی که از اسپیرونولاکتون استفاده می کند ، به دلیل خطر نقص مادرزادی در صورت مصرف در دوران بارداری ، باید از کنترل بارداری استفاده کند. شیردهی با این دارو توصیه نمی شود.
  • سایر گزینه های احتمالی برای مدیریت رشد مو، لیزر موهای زائد، الکترولیز، درمان های هورمونی یا استفاده از ویتامین و مواد معدنی است.

گزینه های جراحی برای بیماری تنبلی تخمدان عبارتند از:

  • حفاری تخمدان: سوراخ های ریزی که در تخمدان ایجاد می شود می تواند سطح آندروژن های تولید شده را کاهش دهد.
  • اووفورکتومی: جراحی یک یا هر دو تخمدان را از بین می برد.
  • هیسترکتومی: این عمل برداشتن کامل یا بخشی از رحم را شامل می شود.
  • آسپیراسیون کیست: مایعات از کیست ها خارج می شوند.

تنبلی تخمدان و قرص گلای وانس

من چند سالی هست دچار تنبلی تخمدان هستم هر دکتری که میرم متفورمین و قرص های دیگه مثل ال دی تجویز میکنن سه ماه خوبم باز دوباره مثل قبل میشم و دو ماه سه ماه عقب میفته الان دیگه مصرف قرص گلای وانس باعث سرگیجم میشه و باز هم مثل سابق شدم

سلام، تنبلی تخمدان نسبت به درمان مقاومه باید درمان رو ادامه بدین و ورزش و پیاده روی رو پنج بار در هفته داشته باشین

برای بیماری تنبلی تخمدان چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اول از همه در رابطه با بیماری تنبلی تخم دان لازم است بدانید شما می توانید با متخصصان حاذق ما ارتباط برقرار کرده و به صورت تخصصی مشاوره شوید، تا متوجه شوید که به این بیماری مبتلا هستید یا خیر. در ثانی اگر هر یک از علائم این بیماری را به صورت مداوم و مکرر مشاهده نمودید، بهتر است توسط یک پزشک متخصص زنان معاینه شوید.
دلایل بیماری تنبلی تخمدان مشخص نیست، اما تشخیص به موقع می تواند به تسکین علائم و کاهش خطر عوارض کمک کند. هرکسی که علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را دارد باید به پزشک مراجعه کند.
شما می توانید از هر کجای کشور عزیزمان ایران و هر نقطه دیگر از جهان، با پزشکان آنلاین زنان و زایمان  ارتباط برقرار کرده و با گرفتن مشاوره آنلاین پزشکی در زمینه تنبلی تخم دان نگرانی های خود را برطرف نمایید.

۳.۱/۵ (۱۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
112 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
15 روز قبل

من قبلاکیست داشتم حالااب شدن یک کیست ساده مونده دیگ همسرم بچه میخادایابهم ضررمیرسونه وهرچی تلاش میکنیم باردارم نمیشم

فاطمه
فاطمه
15 روز قبل

سلام چندوقتی کیست تخمدان دارم وباردارنمیشم چکارکنم

فریبا دهقانی
فریبا دهقانی
24 روز قبل

سلام من ۱۹سالمه.
قبلا پریودم نامنظم بود بعد دیگه اصلا نشدم تا دوسال . بعد به ماما مراجعه کردم بعد از زدن چندتا آمپول و قرص پریود شدم ولی بازم نامنظم و کم بود حالا نزدیک ۱۰ماه هست نشدم
فشارخون بالا و اضافه وزن شدید و پرخوابی و استرس و اضطراب هم دارم
بنظرتون اینا علائم تنبلی تخمدان هستن؟

مریم
مریم
26 روز قبل

سلام‌دخترم‌ و ۱۸سالمه .من ۲ساله که پریودام نامنظمه و دکتر رفتم و تشخیص داده تنبلی تخمدان دارم.۳ماه پریود نمیشم میرم دکتر قرص میده و پریود میشم و هنگام پریودی ۲ماه یا۳ماه کاملا خونریزی شدید پیدا میکنم.الان هم کم خونی دارم و هم هیچ دارویی اثر نمیکنه

سارا
سارا
28 روز قبل

سلام من ۱۹ سالمه و متاهلم علائم تنبلی تخمدان خیلی کم دارم ولی همینم منو نگران میکنه مثلا موهای زائد در بدنم زیاده چربی پوست و شوره سر هم خیلی دارم استرس هم همیشه دارم در طول روز هم خسته و خواب آلودم بااینکه هبچ کاره خاصی نمیکنم پریودهامم خیلی خیلی زیاااد درد میکشم

فاروقی
فاروقی
پاسخ به  سارا
24 روز قبل

سلام من رفتم صنو دادم ..گفت تخمدانها ثانویه به افزایش استرومای سنترال مشهود است این ینعی چی ؟؟؟؟؟؟؟

سیما
سیما
پاسخ به  فاروقی
17 روز قبل

سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم وهر سه ماه شاید پریود شم ۳۰ سالم هست ومیخام برای بارداری اقدام کنم

پریسا
پریسا
1 ماه قبل

سلام . من ازدواج کردم. همیشه بی حال و بی انرژی هستم نمیدونم چ علتی داره.چندروز پیش لکه قهوه این تیره دیدم و ویریود نمیشم و دائم عفونت ندارم هرچیم میرم دکتر نمیدونم چندروزی خوبم و دوباره از اول شروع میشه هراز گاهی هم تنکی نفس ناگهانی و کوتاه هم دارم نمیدونم باید چیکارکنم

مهسا
مهسا
پاسخ به  پریسا
10 روز قبل

سلام منم این حالتو دارم اگه نتیجه گرفتین به اشتراک بژارید

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چند ماهه پریودام نامنظم شده خونریزی و دردمم بیشتر شده و نفخ شدید دارم تایم پریودم دکتر رفتم‌گفت سونو لازم نیست علائمت نرماله ولی این ماه نزدیک ده روزه عقب انداختم ولی کل این ده روز هم درد دارم هم نفخ هنوزم پریود نشدم با اینکه اصلا جوش نمیزنم اینسری کلی جوش زده صورتم ریزش موهامم چند وقته بیشتر شده اینا ممکنه علائم تنبلی تخمدان یا پلی کیستیک باشه؟با اینکه ادم استرسی نیستم ولی دو ماهه الکی و بی جهت استرس دارم

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

در ضمن مجردم و ۲۲ سالمه و سابقه این بیماری ها رو هم نداریم تو خانواده

رها
رها
پاسخ به  زهرا
22 روز قبل

برو یه سونو بده منم اینجوبودم تنبلی تخمدان دارم

سلام
سلام
پاسخ به  زهرا
20 روز قبل

جوابتونو گرفتید؟ منم علائم شمارو دارم

الهه
الهه
1 ماه قبل

سلام خوبید من یه زن متهل هستم وپریود شدنم نامنظم هست وچاق هستم هر دو ماه یه بار یا بیشتر طول میکشه پریود بشم و یه سالی میشه که صورتم لک افتاده ومیل جنسیم هم کم هست میخواستم بدونم تنبلی تخمدان دارم ودلیل این لک صورت میتونه تنبلی باشه یا نه

ایلیا فرجی
ایلیا فرجی
پاسخ به  الهه
1 ماه قبل

سلام میتونید به پیج بنده برای درمان و مشاوره مراجعه کنید
nazayi_treatment2

الين
الين
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من حدود شش سال قبل بخاطر استرس و فشار عصبی که داشتم شش ماه پریود نشدم و توی اون شش ماه وزنم حدود شصت کیلو اضافه شد
بعد از اون زمان پریودم به صورت ماهانه جا به جا میشه ولی خب هر ماه پریود میشم تایم پریودیم هم از هفت روز به چهار روز رسیده و خونریزیم خیلیییییی کمه معمولا ولی هر دو سه ماه درمیون خون ریزی شدیدی دارم. پریود هام معمولا دردناک هستن به پزشک زنان مراجعه کردم ازمایش و سونو انجام دادم. به کیست هشت سانتی روی تخمدان چپم دارم اما دکترم میگه چیز مهمی نیست. جدیدا هم حتی با خالی کردن مثانه هم درد توی سمت چپ شکمم احساس میکنم. وزنم پایین نمیاد و بخاطر موهای زائدی که روی صورت و بدنم دراومد لیزر استفاده کردم. این اضافه وزن و بهم خوردن هورمون ها و همیشه این احساس رو داشتن که انگار قلبم داره از قفسه سینم میزنه بیرون واقعا ازار دهندست و نمیدونم باید چیکار کنم. دکتر نه دارویی داد بهم نه هیچ چیز دیگه. من باید چیکار کنم واقعا دارم اذیت میشم

تارا
تارا
1 ماه قبل

سلام دختر ۱۸ ساله تنبلی تخمدان دارم به دکتر رفتم دارو مصرف میکنم
در اینده میتونه ب ناباروی تبدیل بشه؟!
خیلی مغزم درگیره

محمد نظری
محمد نظری
پاسخ به  تارا
1 ماه قبل

سلام خانم تارا آرامش خودتون حفظ کنید
راه درمان تنبلی تخمدان اصلاح سبک و گرنه داروهای شیمیایی مثل متفورمین ، لتروزول و کلومیفن و … فقط علائم و سرکوب میکنه و زمانی که میزاریش کنار میبینی هیچ درمانی رخ نداده
به دختر خامتون توصیه کنید ۴ موردی که به خانم سارا گفتمو رعایت کنن

ایلیا فرجی
ایلیا فرجی
پاسخ به  تارا
1 ماه قبل

سلام میتونید به پیج بنده مراجعه کنید @ nazayi_treatment2

فریاد
فریاد
پاسخ به  تارا
28 روز قبل

ربطی ندارد خیلی ها با وجود تنبلی باردار شدن .الان از هر ۱۰خانم ۷کیست دارن
درمان داره .باردار میشی نگران نباش

فریبا
فریبا
پاسخ به  تارا
24 روز قبل

نگران نباشید منم تنبلی تخمدان داشتم ولی الان ماشا.. دوتا فرزند دارم

سارا
سارا
1 ماه قبل

سلام من۳۵سال دارم متاهلم ومشکلم اینکه پریودنمیشم سه ماه یبارغذام کمه امادارم روزله روزچاق ترمیشم کاهش میل جنسی دارم آیاتنبلی تخمدان دارم سونوهم رفتم گفتن هیچ مشکلی نداری چکارکنم دارم دیوونه میشم همش یه استرسی تووجودمه

محمد نظری
محمد نظری
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

سلام خانم سارا نگران نباشید استرس و اضطراب خودش ریشه ی اصلی این بیماری برای درمان این موارد اول از استرس و اضطراب دور باشید و سعی کنید یوگا و مدیتیشن کار کنید دوم روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید و اگه شرایطشو ندارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پاهاتون بالا نگه دارید سوم توی دوران پریودتون از کشمش مویز خرما و تخم مرغ ماهی استفاده کنید و قند غیر طبیعی و از رژیمتون حذف کنید

لی لی
لی لی
پاسخ به  محمد نظری
14 ساعت قبل

چقدر مهربونید ممنون از پاسخها

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه پریودام نا منظمه مثلا هر چهل پنجاه روز میشه ریزس موی شدید موهای زائد در چانه شوره سر و چربی مو دارم ایا من دچار تنبلی تخمدانم یا نه و چاق هم هستم

مریم
مریم
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

صدرصد تنبلی تخمدان داری من خودم هم اینجوریم وتحت درمانم الان خداروشکر بهترم..تنبلی تخمدان یاهمون تخمدان پلی کیستیک برای درمان نیاز به صبروزمان داره که مرتب تحت نظرپزشک باشی

نسیم
نسیم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

من هم تنبلی تخمدان داشتم با پیج مامایی تو اینستاگرام آشنا شدم الان درمان شدم خداروشکر
پیجش mama.sahar2023@

احمدی
احمدی
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

مشخصه تنبلی تخمدان داری عزیزم

نسیم
نسیم
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سلام عزیزم اگه دوست داری درمان شی بیا پیج مامایی
Mama.sahar2023@

منیره
منیره
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

من تنبلی تخمدان داشتم با پیج mama.sahar2024@ اشنا شدم الان درمان شدم

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من ۳۱سالم الان چهار ماه عروسی کردم دوماه اقدام کردم به بارداری نتیجه نگرفتم آزمایش دادم گفت یکم تنبلی تخمدان داری قرص متفورمین بهم داد گفت بخور آیا خوب میشم باردار میشم لطفان کمکم کن

فرشته
فرشته
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

من ۳۵ سالمه و ۱۳ ساله که متاهلم بعد ازدواج نامنطمی پریودم شروع شد و کلا نامنظم شد تا الان و یه چند سالی هست که از حجم پریودم خیلی کم شده آخرین بار همین یه ماه پیش بود که فقط یه روز شدم اونم خیلی کم.چندین بار دکتر رفتم گفتن تنبلی تخمدان داری.و به شدت از میل جنسیم کاسته شده سوالم اینه ایا میل جنسی ارتباطی به پریود نشدنم داره؟؟

نسیم
نسیم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

عزیزم با پیج مامایی mama.sahar2023@ حتما درمان میشی.

پریا
پریا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

بله عزیزم میشی

نسیم
نسیم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

من تنبلی تخمدان داشتم با پیج mama.sahar2024@ اشنا شدم الان درمان شدم

هانیه
هانیه
2 ماه قبل

سلام من خیلی لاغرم جوش دارم موی زاید در چانه دور سینه وناف دارم یه مدت پریود شدید داشتم بعد سه ماه قطع شد و حالا هم کم شده آیا تنبلی تخمدان دارم؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام لطفا ب سوال من جواب بدید من یک بار باردار شدم بنا ب دلایلی سقط کردم الان میخوام باردار شم سونو نشون داده ک پلی کیستیک هستش اما دکترم گفت چیز خاصی نیست الان چیکار باید بکنم ممنونم

زهرا
زهرا
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

دکتر غلط کرد

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام عزیزم به نظر من درمان بشید بعد اقدام به بارداری بکنید احتمالا نتیجه نامیده چون تخمک ها ضعیف هستن ونتیجه نامیده من هم این مشکل را داشتم ۴ما قرص ها ی جلو گیری مختلف مصرف کردم وکیست کوچک شد و اقدام به بارداری کردم نتیجه نداد

نسیم
نسیم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

پیج مامایی mama.sahar2023@ برو درمان میشی.من خودم درمان شدم

نورا
نورا
پاسخ به  نسیم
1 ماه قبل

عع راستی

نسیم
نسیم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

من تنبلی تخمدان داشتم با پیج mama.sahar2024@ اشنا شدم الان درمان شدم

فریبا
فریبا
پاسخ به  مریم
24 روز قبل

منم مشکل شما رو داشتم دکتر برام قرص متفورمین و آمپول گنادو تروپین تجویز کرد باردا شدم ،بعدفزرند اولم دومیم خداخواسته بدنیا اومد

مهسا
مهسا
2 ماه قبل

سلام بخشید من چند وقته خیلی چاق شدم ولی چیزی هم نمیخورم وزنم هم روز به روز بیشتر میشه دلیلش چیه

نهال
نهال
2 ماه قبل

سلام منم تنبلی تخمدان دارم میشه واس منم راهنمایی کنید

نسیم
نسیم
پاسخ به  نهال
1 ماه قبل

من تنبلی تخمدان داشتم با پیج mama.sahar2024@ اشنا شدم الان درمان شدم

سارا
سارا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید . بنده ۲۰ سالم هستش چند ماه هست که متاهل شدم. متاسفانه بعد از ازدواج دچار ریزش مو . چاقی و طاسی قسمتی از موهام شدم . اگزمای پوستی هم گرفتم . ممنون میشم راهنمایی کنید که جدی اقدام کنم یا علتش رو شما بفرمایید.

امینه فضلی
امینه فضلی
2 ماه قبل

می خواهم تنبلی تخمدان ها را درمان کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  امینه فضلی
2 ماه قبل

برو‌طب سنتی درنان‌کن که از ریشه درمان بشه

قایمی
قایمی
پاسخ به  امینه فضلی
2 ماه قبل

چطوری درمان کنیم

مریم
مریم
پاسخ به  امینه فضلی
2 ماه قبل

من مشاوره طب سنتی هستم در خدمتم ۰۹۹۶۳۳۴۲۴۵۷

سهیلا
سهیلا
3 ماه قبل

سهیلا

ZahRa
ZahRa
3 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه ۱۰ روز پریودم دو روز پاک میشوم بعد دوباره ۱۰ روز پریودم
ریزش مو دارم ولی کم خونی و کمبود آهن هم دارم آیا تنبلی تخمدان دارم؟
قرص پروژرا ۵ خوبه بخورم؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ZahRa
2 ماه قبل

شما باید تا الان به دکتر مراجعه می‌کردید پریودیتون نامنظمه برید دکتر با خیال راحت تحت درمان قرار بگیرید تجویز سرخود نکنید لطفاً

Zahra
Zahra
پاسخ به  ZahRa
2 ماه قبل

باید به پزشک مراجعه کنید و از نظر کم کاری تیروئید و سایر بیماری های غدد مورد بررسی قرار بگیرین

مریم
مریم
پاسخ به  ZahRa
2 ماه قبل

مشاوره طب سنتی هستم در خدمتم
۰۹۹۶۳۳۴۲۴۵۷

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من برای اولین بار ۱ ماه از پریودم گذشت بی بی چک زدم منفی نشون داد علتش چیه من تنبلی تخمدان ندارم فقط تخمدان چپم یه کیست اندازه نخود داره اونم دکتر گفت برطرف میشه بعدش من علائم باداری دارم ولی چرا بی بی چک منفی شود من برم دکتر یاصبر کنم

درمتنگر طهماسبی
درمتنگر طهماسبی
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

چون سردی رحم داری و باید کیستت دفع شه

فریبا
فریبا
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

ن ازنوع شروع کنید

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

عزیزم منم ماه قبل اینجوری شدم فکرکردم باردارم ولی دکتر گفت تنبلی تخمدانه..اصلا جای نگرانی نیست یه مدت تحت نظر پزشک باشی با دارو حل میشه

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من یک ماه از وقت پریودم گذشت علائم بارداری دارم ولی بی بی چک منفی نشون داد علتش چیه میخواستم بدونم کمرم مثل موقع پریودی درد میکنه ممکن علتش بارداری باشه یا پریود میشم ولی من تنبلی تخمدان نداشتم فقط تخمدان چپم یه کیست اندازه نخود داشت میتونه علتش این باشه یا حامله ام دودل موندم برم دکتر یاصبر کنم

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

ارع عزیزم منم همین مشکل داشتم تا کیست درو دفع نکنی از رشته درمان نکنی باز به وجود میاد نمیتونی باردار بشی

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

@mom_zojran خانوم ایلاتی حتما برو پیچ اینستا ازش مشاوره بگیر رایگان

zar
zar
3 ماه قبل

من ۱۷ سالمه همش یه هفته یا دو سه روز زود پریود میشدم و کلا نامنظم بود تایم پریودیم نمیدونم چی شده که الان دوماهه پریود نشدم ولی هیچ علائم دیگه ای ندارم
ممکنه تنبلی تخمدان باشه
یا اگ نیس پس چیه

مریم
مریم
پاسخ به  zar
2 ماه قبل

من مشاوره طب سنتی هستم در خدمتم
۰۹۹۶۳۳۴۲۴۵۷

ماهجان
ماهجان
4 ماه قبل

سلام من ۴۲سالمه دکترهم رفتم فقت گفت ضعیف هستی ۳سال اقدام به بارداری کردم حامله نمیشم چی خوبه بخورم

درمانگر طهماسبی
درمانگر طهماسبی
پاسخ به  ماهجان
3 ماه قبل

سلام .ذاتا با خوردن چیزی نمیتونی سیستم امینی بدنت رو کنترل کنی

آتی
آتی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر . من ۱۷ سالمه کم خونی دارم و موهام خیلی شدید میریزه رفتم دکتر گفت ریزش موهام از کم خونی نیست . امکان اینکه من تنبلی تخمدان داشته باشم هست؟ چون چندتا علائمی که گفتین رو هم دارم مثل پوست چرب و شوره سر و آکنه و قائدگی های نامنظم .
میشه راهنماییم کنین لطفا

هما
هما
پاسخ به  آتی
3 ماه قبل

منم همین علائم رو داشتم سونوی داخلی دادم گفت تنبلی تخمدان دارین

فاطمه حسنی زاده
فاطمه حسنی زاده
5 ماه قبل

سلام من پریوده های نامنظم میبینم عقب جلومیزنم بعد بعد به دکتر گفتم میگن تنبلی تخمدان دارم که جلو عقب میزنه باید چیکار کنم که رفع بشه بعدم گشادی واژن دارم چیکارکنم تنگش کنم

هلن
هلن
پاسخ به  فاطمه حسنی زاده
4 ماه قبل

شربت ساپوزکس امتحان کنید. اصلش پیدا کنید جواب میده

میترا
میترا
5 ماه قبل

سلام من خونریزی مدام داشتم رفتم سونگرافی و آزمایش دادم که نتیجه pco تنبلی تخمدان دارم و آزمایش هم دادم که قند خون ناشتا من ۱۱۴شده است لطفاً راهنمایی کنید آیا دیابت دارم

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام من دو سال هست که کیست تخمدان دارم پریود خیلی نامنظم است و در دوران قاعدگی خیلی زیر شکمم درد دارد وقتی سردم میشه درد اش زیاد میشه چی کار کنم خیلی اذیت میکند

سوگل
سوگل
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

منم دقیقا همین مشکل رو دارم دکتر گف کیست داری و تنبلی تخمدان. حتما یه متخصص زنان برو

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

من مشاوره طب سنتی هستم در خدمتم ۰۹۹۶۳۳۴۲۴۵۷

مرسل
مرسل
5 ماه قبل

سلام من تنبلی تخمدان دارم و ۱۹ سالم هست دو سال هست کیست دارم دوران پریود ام خیلی نامنظم است

م ا
م ا
پاسخ به  مرسل
5 ماه قبل

سلام دوستان بنده مشاور طب سنتی هستم
۰۹۹۶۵۱۴۲۴۵۲

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  م ا
3 ماه قبل

سلام من تنبلی تخم دان دارم و رفتم دکتر باید چیکار کنم چطوری میتونم خوب بشم

..
..
پاسخ به  م ا
1 ماه قبل

باشهههههههههههههههه

Aysan
Aysan
5 ماه قبل

سلام من تنبلی تخمدان دارم و شدیدا ریزش مو دارم به حدی که دیگه کف سرم کاملا مشخصه. ۱ سال و نیمه LD و اسپیرونولاکتون مصرف میکردم که تقریبا بهتر شده بود ولی دوباره شدید شده به طوری که حتی شدید تر از قبل داره میریزه. چی کار کنم؟

پ ح
پ ح
5 ماه قبل

سلام من هر ۳ تا ۵ماه پریود میشدم الان که درمان رو بد قرص سیپروترون کامپاد واسپیرو لاکتون شروع کردم بعد ۵ ما استفاده دکتر گفتن قطع کنم قطع که کردم الان فقط درماه ۳ روز پاک هستم وبلافاصله پریود میشم دوباره قرص سیپرو ترون کامپاد رو شروع کردم که باید۵ روز بعد اتمام پریود بشم ولی متاسفانه هنوز ۶ تا از قرص باقی مونده پریود شدم میشه لطفا من رو راهنمایی بفرمایید متشکرم

باران
باران
پاسخ به  پ ح
5 ماه قبل

منم دوفازتون خوردم قبلن همینجوری شدم رفتم دکتر بمن قرص مارلین داده دگه پریود نمیشم و باز رفتم دکتر بمن سیپرو‌کامپاند داده والان میترسم مثل قبل بشم

نازی
نازی
پاسخ به  باران
2 ماه قبل

ببین با برو پیش خانوم ایلاتی @mom_zojeanاینم پیجش
من نتیجه گرفتم تو ۳ماه

نازی
نازی
پاسخ به  نازی
2 ماه قبل

برو پیش خانوم ایلاتی @mom_zojean
پیجشون من ۳ماه درمان شدم

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

تعداد تخمکها بین ۱۳ و۱۲ است باید تخمک چند باشد که زن باردارشود

سودا
سودا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

۲۲

سمیرا
سمیرا
5 ماه قبل

چسبندگی رحم چیست

شاپرک
شاپرک
6 ماه قبل

سلام من ۴۰سال سن دارم .تنبلی تخمدان داشتم باردار شدم تو۱۲ هفته بچه مرد تو شکمم .ایا علتش تنبلی تخمدان بوده

حنان
حنان
پاسخ به  شاپرک
5 ماه قبل

اره دیگه مثلا میخواستی علتش چی باشه

سادات
سادات
پاسخ به  شاپرک
5 ماه قبل

با سلام من فولیکول ۱۹ میلی داشتم ولی باردار نشدم علت چیست

نازی
نازی
پاسخ به  شاپرک
2 ماه قبل

ارع عزیزم باید اول درمانش کتی بعد اقدام کنی
@mom_zojean این پیچ خانوم ایلاتی برو پیشش من ۳ماه جواب گرفتم

الهام یاوری
الهام یاوری
6 ماه قبل

سلام حجم تخمدان چپم cc14 و حجم تخمدان راستم cc11 میباشد ایا نرمال است

غزل
غزل
پاسخ به  الهام یاوری
4 ماه قبل

احتمالا با این سایز حمل نمی‌گیریذ

گلپری
گلپری
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پریودیم هر۲۱الا۲۲وسه روزهست ولی هروقت میخوام پریودبشم همیشه چهارپنج روزجلومیفته علتش چیست

طیبه
طیبه
6 ماه قبل

سلام من دوماه قرص گلای وانس مصرف میکنم درد پای شدیدی دارم طیبه هستم آیا این درد ها تا کی ادامه داره خیلی دکتر رفتم خوب نشدم

ا ،ر
ا ،ر
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۵ ماه برج ۴ پریود شدم وتا الان دیگه پریود نشدم دوره های پریودیم ۳۲ روزاست ممکن من تنبلی تخمدان داشته باشم

زهرا حسینی
زهرا حسینی
6 ماه قبل

باسلا

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

علت عقب افتادن قادگی و نامنظمی آن

وجیهه رمضانی نژاد
وجیهه رمضانی نژاد
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۳۴ سال سن دارم ۸سال هست عروسی کردم بچه ندارم خیلی خوب بودم تحت نظر دکتر زنان زایمان رفتم ازبس آمپول بهم داداستفاده کردم حتی به اتاق عمل هم رفتم برای تخمک کشی گفت تخمک هات پوت هستن ازوقتی اومدم ماهی ۲بارپرویودمیشم نمیدونم جریانم چیه میشه راهنمایم کنی میشه تخمک هم برداری وقتی بیهوش باشی آیاامکان هست این کاربکنن

زهرا
زهرا
پاسخ به  وجیهه رمضانی نژاد
6 ماه قبل

مشکلتون چی بود عمل کردید تنبلی تخمدان داشتید؟

Zahra
Zahra
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر،من یه ماهی دوبار پریود شدم و این ماه یه هفته هست که هنوز پریود نشدم،افسردگی و اضطراب هم دارم،امکان داره دچار تنبلی تخمدان شده باشم؟؟؟

مریم جردند
مریم جردند
9 ماه قبل

سلام خانمی هستم متاهل چهار ماه میشه که پریود نمیشم.مشکلم چی میتونه باشه .هنوز دکتر نرفتم لطفا کمکم کنید

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط مریم جردند
باران
باران
پاسخ به  مریم جردند
1 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه تنبلی تخمدان دارم پریودم نامنظمه ۳ساله اینجوریه اقدام به بارداری کردم منفی شد چیکار کنم

غزال دلارام
غزال دلارام
9 ماه قبل

درود آیا خونریزیهای شدیدو طولانی مدت ( هر سیکل ۲۰ تا ۳۰ روز ) قاعدگی توام با لخته های بزرگ که با جریان زیاد خون خیلی رقیق دفع میشود از علائم تنبلی تخمدان است .
لازم به ذکر هست که بعد از ۳۰ روز که قطع میشه خونریزی یک هفته بعد دوباره شروع میشه و تکرار میشه با همون شدت و دوباره تا ۲۰ روز و بیشتر ادامه داره.

هماپور
هماپور
پاسخ به  غزال دلارام
9 ماه قبل

آره همین مورد مشابه رو داشتیم وقتی به پزشک مراجعه شد گفت که تنبلی تخمدان دارین.

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام
من سونوگرافی انجام دادم و مشخص شده که تنبلی تخمدان دارم.دکتر برام گلای وانس تجویز کرده و یه مدت کوتاهی میشه که استفاده میکنم.ولی درد نسبتا شدید زیر دل به همراه حالت تهوع و سرگیجه دارم. این می تونه طبیعی باشه؟

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام من حدود۱سال و۴ماهه ازدواج کردم الان اقدام به بارداری کردم ولی متأسفانه پریود شدم باز من بهم گفته بودن که تنبلی تخمدان دارم الانم حدود۴ماهه که قرص متفورمین مصرف میکنم ولی حامله نمیشم علتش چیه توروخدا راهنمایی کنین لطفا

شکیبا
شکیبا
1 سال قبل

سلام ۳ناه می شود پریود نشدم سونوگرافی کردم که شابد حامله باشم ولی دکتر گفت حامله نیستی تنبلی تخمدان داری می خواهم حامله شوم ۷ماه از عروسی من می گذرد ممنون میشم بهم مشوره بدن تا از کدام قرص استفاده کنم تا ذودتر حامله شوم

من ۹سالازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم ۳ماه یک دفعه
من ۹سالازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم ۳ماه یک دفعه
پاسخ به  شکیبا
4 ماه قبل

من ۹سال ازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم ۳ماه یک دفعه یابضعی وقت ۵ماه یک دفعه میشم میرم دکترقرص جلوگیری بهم میده میشه راهنمایی کنید

منیره
منیره

سلام عزیزم من هم تنبلی تخمدان داشتم داروی هورمونی میخوردم ولی وضعم بدتر میشد
یه پیج تو اینستاگرام آشنا شدم در عرض دوماه کامل درمان شدم.
پیج mama.sahar2023@

نازنین
نازنین
پاسخ به  شکیبا
3 ماه قبل

سلام من پنج ساله ازدواج کردم باردار نمیشم تنبلی تخمدان دارم چیکار کنم

منیره
منیره
پاسخ به  نازنین
1 ماه قبل

سلام عزیزم من هم تنبلی تخمدان داشتم داروی هورمونی میخوردم ولی وضعم بدتر میشد
یه پیج تو اینستاگرام آشنا شدم در عرض دوماه کامل درمان شدم.
پیج mama.sahar2023@

دکمه بازگشت به بالا