دلیل مبتلا شدن به پروستات چیست؟علائم خطرناک پروستات چیست؟

پروستات خوش خیم و بدخیم و هرآنچه که مردان باید بدانند.

پروستات

بیماری پروستات، از بیماری های ارثی و اکتسابی است، که ممکن است در هر سنی در مردان رخ دهد. البته این بیماری در مردان مسن شایع تر است و افراد جوان کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.

یکی از اندام های جنسی در مرد ها پروستات است که به شکل گردو می باشد و آلت تناسلی مرد و همچنین بیضه ها را هم در بر میگیرد. کار این اندام تولید یک مایع است که با مایع منی (ترکیبی از مایع منی و مایع پروستات) ترکیب می شود. این مایع از عوامل مهم برای فرزند دار شدن محسوب می شود.

این اندام، در زیر مثانه و جلوی راست روده واقع شده که غده مجرای ادرار را در ابتدای مثانه در بر گرفته است. ابتدای مثانه که گردن مثانه نیز گفته می شود، در این ناحیه مجاری ادراری به مثانه وصل می شود. می توانید با متخصص غدد و متابولیسم گفت و گو کنید .

مجاری ادراری لوله ای است که وظیفه خارج کردن ادرار از بدن فرد را بر عهده دارد. در مردان مجاری ادراری وظیفه خارج کردن ماده منی از طریق آلت تناسلی را نیز بر عهده دارد. همچنین مثانه و مجاری ادرار جز قسمت های دستگاه ادراری زیرین یا تحتانی به شمار می آیند.

ویزیت آنلاین متخصص غدد

چه کسانی به بیماری های پروستات مبتلا می شوند ؟

تمام مردان می توانند در معرض مشکلات پروستات قرار بگیرند و نمی توان سن خاصی را برای این مسائل در نظر گرفت.

و آیا در سن خاصی این مشکلات به وجود می آیند؟

ولی طبق مشاهدات و تحقیقات به دست آمده از بیماری پروستاتیت در مردانی با سن کمتر از ۵۰ سال بسیار شایع است و همچنین، رایج ترین مشکلات مربوط به پروستات در مردانی با سن بیشتر از ۵۰ سال، BPH می باشد.

از مهمترین مسائلی که در رابطه با پروستات رایج است؟

در واقع رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای پروستات اتفاق بیفتد عبارتند از:

  • پروستاتیت
  • تورم یا التهاب پروستات
  • سرطان پروستات
  • هیپرپلازی خوش خیم پروستات
  • و بزرگ شدن پروستات به دلایلی غیر از سرطان پروستات که BPH نامیده می شود. 

پروستاتیت

دو نوع بیماری پروستاتیت شناسایی شده است، و در صورتی که فرد مبتلا به عفونت ادراری باشد، این احتمال وجود دارد که به پروستاتیت باکتریایی هم مبتلا شود. نقص های عصبی در دستگاه ادراری زیرین یا تحتانی و همچنین مشکلات عاطفی، از عوامل ایجاد کننده پروستاتیت مزمن به شمار می روند.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات

این بیماری در مردانی با سن کمتر از چهل سال بسیار نادر است ولی از بیماری های شایع در مردانی با سن بالاتر از ۵۰ سال می باشد، همچنین با افزایش سن، امکان مبتلا شدن افزایش می یابد. این بیماری زمینه ارثی هم می تواند داشته باشد. عواملی از جمله: سبک زندگی کردن افراد و همچنین عوامل پزشکی می توانند مبتلا شدن به این نوع مشکل پروستات را افزایش دهند.

پروستات نرمال و بزرگ شده

سرطان پروستات

این نوع سرطان به راحتی می تواند مثانه را درگیر نماید، همچنین از طریق گردش خون وارد تمام بدن شود. اگر از طریق خون به استخوان ها سرایت کند باعث شکستگی استخوان می شود. این بیماری غدد لنفاوی را هم درگیر می کند، پس باید هر چه سریعتر تحت نظر پزشک درمان آن آغاز شود.

علائم پروستات

از مهمترین علائمی که در بیماری پروستات مشاهده می شود، عبارتند از:

  • درد های مثانه و عدم کنترل آن در خروج ادرار و مشکلات ادراری که ممکن است فرد دچار تکرر ادرار شود و توانایی کنترل خروج ادرار خود را نداشته باشد.
  • این افراد همیشه احساس می کنند مثانه آنها از ادرار پر است ولی هنگام ادرار، یا حجم کمی ادرار دارند یا کلا ادرار ندارند.
  • ادرار آنها به آهستگی خروج می کند.
  • ممکن است به صورت مرتب به دستشویی مراجعه کنند.
  • در افرادی که به پروستاتیت مبتلا هستند این علائم با درد های طولانی همراه هستند.
  • این درد ها در آلت تناسلی مرد، کیسه بیضه، ناحیه بین کیسه بیضه و مقعد این افراد، داخل شکم و همچنین کمر احساس می شود.
  • علائمی از جمله تب و لرز، بدن درد و همچنین ناتوانی در تخلیه مثانه، از علائم پروستاتیت باکتریایی به شمار می روند، این علائم ممکن است در سریع ترین زمان ممکن بروز نمایند یا اینکه در دیرترین زمان و با مدت طولانی ظاهر شوند.

بیماری پروستات چه مشکلاتی را برای فرد مبتلا به وجود می آورد؟

از جمله مشکلات به وجود آمده برای فرد مبتلا به پروستات: UTI، مشکلاتی در رابطه جنسی فرد، استرس ناشی از درد مزمن، التهاب و تورم در نواحی نزدیک به پروستات، نارسایی های کلیوی و ایجاد سنگ مثانه، می باشد.

با توجه به نوع بیماری ایجاد شده برای پروستات، این مشکلات متفاوت است، همچنین این مسائل از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. در صورت داشتن علائم و مشکلات در رابطه پروستات، در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید راه درمانی درست را در پیش بگیرید.

تشخیص پروستات توسط پزشک

از راه های زیر پزشک از بیماری شما مطلع می شود:

معاینه فیزیکی رکتال، سوابق ارثی و خانوادگی، آزمایش های ادراری، آزمایش خون، نمونه برداری از پروستات، سونوگرافی و معاینه بدنی فرد مبتلا و همچنین بررسی غدد لنفاوی کشاله ران، جز معاینات پزشکی برای تشخیص بیماری پروستات هستند.

درمان پروستات

نوع درمانی که باید برای فرد مبتلا به بیماری پروستات صورت بگیرد، بستگی به نوع بیماری و همچنین وضعیت فرد مبتلا دارد. که پزشک متخصص غدد با توجه به تشخیصی که می دهد بهترین مشاوره و راهنمایی را برای درمان به بیمار ارائه می دهد.

درمان پروستاتیت

درمان پروستاتیت مزمن: افرادی که به این نوع بیماری مبتلا هستند، در صورت مراجعه به پزشک داروی آلفا بلاکر، در جهت کاهش التهاب و درد برای آنها تجویز می شود که می تواند درد های مثانه و عضلات پروستات را نیز کاهش دهد. دو داروی مسدود کننده آلفا از جمله: تامسولوسین و سیلودوزین نیز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از فیزیوتراپی و همچنین ورزش های آرام در بهبود این بیماری بسیار کمک کننده است.

درمان پروستاتیت باکتریایی: این بیماری به دلیل عفونتی که باکتری ها ایجاد کرده اند به راحتی با مصرف آنتی بیوتیک، از بین می رود. استفاده از مایعات و نوشیدنی های مایع از توصیه های پزشکان به افراد مبتلا به این بیماری است. علاوه بر این پزشک ممکن است تغییر در رژیم غذایی شما را مفید بداند.

پیشگیری از پروستات

مطالعات فراوانی برای پیدا کردن راه حل هایی در جهت پیشگیری از پروستات انجام شده است که نتایجی از آنها به دست نیامده و عملا راهی برای پیشگیری از بیماری پروستات وجود ندارد. تنها راه پیشگیری این است که در هنگامی که علائم پروستات را در مجاری ادراری خود احساس کردید برای معاینه و درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید از پیشروی بیماری و مشکلات بعدی آن جلوگیری نمایید.

رعایت رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا از مبتلا شدن زود هنگام به بیماری های پروستات جلوگیری کنید، پس همیشه تغذیه سالم را اولویت قرار دهید.

عوارض برداشتن پروستات

از مهمترین عوارضی که ممکن است در اثر جراحی و برداشت پروستات برای افراد رخ دهد، عدم توانایی در کنترل ادرار و ناتوانی های جنسی، اختلالات نعوظ و مشکلات در کنترل نعوظ می باشد. این مشکلات همچنین از عوارض درمان بیماری سرطان پروستات نیز به شمار می آیند.

افرادی که جراحی پروستات انجام داده اند ممکن است قدرت کنترل کردن ادرار خود را نداشته باشند و دچار بی اختیاری ادرار شوند. این بی اختیاری از لحاظ روحی فرد را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. در این رابطه امکان دارد با عطسه یا سرفه کردن و یا حتی بلند خندیدن دچار بی اختیاری ادرار شوند.

بی اختیاری ادراری در افرادی که جراحی انجام داده اند در اثر مشکلات دریچه ادرار است که باعث می شود ادرار در اسفنکتر مثانه گیر بیفتد. آسیب به دریچه ادراری در اثر درمان های صورت گرفته برای سرطان پروستات رخ می دهد.

افرادی که از بی اختیاری رنج می برند معمولا هنگام تخلیه مثانه خود رنج می برند، زیرا ممکن است مثانه آنها به آهستگی ادرار را تخلیه کند و این کار زمان زیادی لازم دارد. به دلیل ایجاد بافت های اسکار در ناحیه مجاری مثانه، باریکی یا انسداد مجاری ادراری رخ می دهد.

با انجام جراحی برداشتن پروستات یا جراحی برای سرطان پروستات، امکان برگشت کنترل مثانه وجود دارد که ممکن است چند هفته و حتی چند ماه طول بکشد، ولی در طول زمان بهبودی حاصل می شود.

هیچ پزشکی نمی تواند به طور دقیق این مسئله را تشخیص دهد که کدام مردان بعد از جراحی ممکن است به بی اختیاری در ادرار دچار شوند. مشاهدات نشان می دهد که این مسئله در مردان مسن بیشتر به چشم میخورد تا افراد جوان.

اگر برای این جراحی ها به جراح های با تجربه مراجعه نمایید، این امکان وجود دارد که بسیاری از عوارض برای شما رخ ندهد، زیرا دکتر متخصص غدد که تجربه این جراحی ها را دارد، بهتر می تواند درمان شما را مدیریت کند. همچنین می توانید در مورد سوابق و جراحی های انجام آنها پرس و جو کنید تا با اطمینان بیشتری به آنها مراجعه نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که این بی اختیاری ادراری بعد از انجام جراحی قابل درمان است، حتی اگر به طور صد در صد بهبود پیدا نکند ولی تا حدودی می تواند کاهش پیدا کند.

پروستات در پیری

آیا مصرف داروهای پروستات، دارای عوارض است:

تمام داروهای مصرفی برای درمان بیماری ها ممکن است که دارای عوارضی باشند، که داروهای پروستات نیز این قاعده مستثنی نیستند.

در صورت استفاده از داروها برای درمان این بیماری مصرف، ممکن است دچار حالت ناخوشایندی شوید که بهتر است در صورت مشاهده این حالت در اسرع وقت با پزشک خود مشورت نمایید.

انجام دادن جراحی BPH، باعث اختلال در رابطه جنسی افراد می شود که موقتی است و بعد از گذشت یک سال برطرف می گردد. البته این مدت زمان در همه افراد یکسان نیست و ممکن است خیلی کمتر طول بکشد. بی اختیاری ادراری و عدم توانایی در کنترل مثانه، از عوارض دیگری است که در این افراد ممکن است ایجاد شود.

در هر صورت، درمان هه و جراحی هایی که برای از بین بردن مسائل و مشکلات مختلف پروستات استفاده می شود با عوارضی همراه است که علاوه بر وضعیت جسمانی، روحیه فرد را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای مقابله کردن با این عوارض و درمان آنها، تنها پزشک متخصص غدد شما می تواند یک عنصر کمک کننده باشد و به شما مشاوره و راه حل ارائه دهد.

پروستات در نوجوانان

این بیماری در نوجوانان بسیار نادر است، مثلا می تواند از صد هزار نفر، دو نفر مبتلا باشد. طبق تحقیقاتی که در کشور آمریکا انجام شده است امروزه این بیماری در سنین ۳۵ تا ۳۹ سالگی بسیار شایع شده است. ولی مردانی با سن کمتر از ۳۵ سالگی بسیار کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.

چه مواردی می تواند در افزایش مبتلا شدن به پروستات تاثیر داشته باشد؟

  • رژیم های غذایی که سرشار از گوشت قرمز هستند از جمله فرآورده های گوشتی برای بیماری پروستات مضر می باشند و آن را تشدید می کنند.
  • مصرف مقدار زیاد لبنیات نیز در تشدید این بیماری تاثیر دارد.
  • استفاده از چربی های جامد خوراکی نیز باعث تشدید این بیماری می شود.
  • مصرف الکل و مشتقات آن، باعث آسیب بیشتر به فرد می شود.

پروستاتیت و رابطه آن با یبوست

میخاستم بپرسم آیا یبوست با پروستاتیت یا التهاب پروستات رابطه داره؟

پاسخ دکتر زهرا بهرامی کارشناس ارشد مامایی:

سلام، پروستاتیت معمولا روی مثانه اثر کرده و  مشکل ادراری ایجاد میکنه اما روی روده ها تاثیری نداره، شاید علت یبوست موارد دیگری باشه، آب زیاد بخورین در طول روز

چه ورزشی می تواند به بهبود افراد بعد از انجام عمل جراحی پروستات کمک کند؟

از جمله ورزش های مفید برای بهبود این وضعیت ورزش کگل است که باعث تقویت ناحیه لگن می شود. این ورزش از موثرترین ورزش ها برای کنترل دفع ادرار محسوب می شود و چون آسان است افراد تمایل دارند که آن را انجام دهند.

بیماری پروستات، از بیماری های ارثی و اکتسابی است، که ممکن است در هر سنی در مردان رخ دهد. البته این بیماری در مردان مسن شایع تر است و افراد جوان کمتر به این بیماری مبتلا می شوند. اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود راه های درمان آن آسانتر می باشد ولی اگر بیماری از نوع سرطانی آن باشد ممکن است نیاز به جراحی پیدا کند. از مهمترین عوارض درمان این بیماری، عدم توانایی در کنترل مثانه و بی اختیاری ادراری می باشد که مشکلات فراوانی را برای این افراد به دنبال دارد، که البته به مرور زمان بهبود پیدا می کند و قابل درمان است. مراجعه به پزشک آنلاین متخصص غدد در جهت تشخیص و درمان این بیماری از عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

متخصص انلاین غدد

۳.۷/۵ (۱۹ نظر)

منبع
prostathealth

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
120 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیروان
سیروان
9 روز قبل

ایاڕابطەجنسی دردیرامدن پروستات تاثیردارد؟

سعید
سعید
16 روز قبل

۶۳ساله هستم ۱۹۰سانتی ۸۸کیلو خلبان بازنشسته پارتنرم را ۳ تا۴ بار به ارگاسم خواهم رساند وبه لذت واقعی خواهند رسید وتمام اینها بستگی به مکان مناسب.. خوراک مقوی… خیال آسوده.. و فضایی شاعرانه وموسیقی ملایم
والبته اعمال خشونت معمول هنگام آمیزش وعشق ورزیدن

Rohullah mirzad
Rohullah mirzad
29 روز قبل

من بعد این که دو هفته خود ارضایی نمیکنم بعد با ادرارم منی میاد دلیلش چیست اما بعد دو روز دیگر اون هم گم میشه دگه نمی یاد پاسخ بدید منمنون میشم

علی
علی
1 ماه قبل

سلام علت درد بیضه چیست و راه درمان

سلام
سلام
2 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالم هست ، من تقریبا ۱۰ ساله خودارضایی میکنم ، وقتی ۵ و ۶ سالم بود این کارو شروع کردم بدون اینکه بدونم چیه ولی اون موقع آب منی از من بیرون نمیومد و فقط کیف میداد ، ۲ هفته ای هست که احساس میکنم که پشت آلت تناسلی فقط یکم بالاتر کمی درد دارم ، دردش هم آنچنان زیاد نیس ، من قبلا هر روز خودارضایی میکردم ، ولی الان هفته ای یک بار میکنم ، وقتی که خودارضایی رو هفته ای یک بار کردم دردش کمتر شد ، جزء وقت هایی که که خودارضایی میکنم ، امروز هم یک بار انجام دادم و حالا یک دردی احساس میکنم ، خیلی میترسم پروستات باشه ، اگه خودارضایی رو کنار بزارم درست میشه ؟ بعد میشه بگید که من باید چه کار کنم تا درد نگیره و خوبش کنم ؟

اصغر افلاکی
اصغر افلاکی
پاسخ به  سلام
2 ماه قبل

دیوث چه وقت جلق زدن الان ،من الان که سی سال رو. رد کردم تازه فهمیدم شومبولم کاراییش چیه ، صد در صد تو رو کردن که یه چیزایی یاد گرفتی ، خواستی دردت بیفته بیا پیش من برات خویش کنم

نام حسین عابدی استم من هم مشکل پرستات دارم
نام حسین عابدی استم من هم مشکل پرستات دارم
پاسخ به  سلام
1 ماه قبل

سلام

تورک
تورک
3 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه و شب ها دل درد شدیدی دارم و این درد به کمرم هم میزنه و نمیزاره بخوابم یا بشینم ممکنه این پروستات باشه

سعید
سعید
3 ماه قبل

۱ ماه قبل

پروستات من ۳۲ سی سی بزرگتر از طبیعی روئیت شد و سنم ۳۵ ساله چیکار باید بکنم؟

باسط
باسط
4 ماه قبل

سلام لطفا اگرامکانش باشه جواب بدین ممنون میشم، من ۳۲سالمه وبدنم ازکمر ب پایین سرد هسش بین بیضه هام وآلت خیلی کم درداحساس میکنم ولی ناتووانی جنسیم خیلی کم شده وازوقتی واکسن کرونا زدم شلی آلت دارم ومیخواستم بگم سردی پاهاوبیضه آلت وکمر میتونه پروستات باشه

عرفان
عرفان
4 ماه قبل

سلام
من ۱۶سالمه و پنج سال دارم خود ارضایی میکنم
دوهفته ای هست که همراه ادرارم منی هم خارج میشه.پروستات می‌تونه باشه؟؟؟ واینکه ترک خود ارضایی می‌تونه باعث بهبودپروستات بشه؟؟؟
ممنون

Meri
Meri
پاسخ به  عرفان
3 ماه قبل

خروج منی همراه ادرار نشون دهنده ی پر بودن پرستات هست و نیاز به تخلیه داره. احتباس زیاد خودش باعث التهاب میشه . چون قبلا زیاد فعالیت داشته وقتی یه دفعه قط کنی اصلا کار درستی نیست

m.
m.
پاسخ به  Meri
1 ماه قبل

شما مگر کارشناس و متخصص هستید که نظر می دهید ؟

.مهدی.
.مهدی.
4 ماه قبل

سلام
من ۱۶سالمه ۵ سال خود ارضایی کردم
الانم دارم میزارمش کنار دو سه هفته ای هست که که ماده ای شبیه منی یا… هنگام ادرارم خارج میشه
از خانوادمم میترسم بهشون بگم
ممکنه پروستات باشه؟؟
اگر کاملا خود ارضایی ترک بشه ممکنه پروستات بهبود پیدا کنه ؟؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط .مهدی.
Meri
Meri
پاسخ به  .مهدی.
3 ماه قبل

ترک خود ارضایی بطور کامل میتونه باعث ابتلا به التهاب پروستات بشه .. کنترلش کن ولی قطعش نکن

احمد
احمد
پاسخ به  .مهدی.
3 ماه قبل

هر دختری گیر آوردی تا دسته فرو کن نترس .از هر کاری که لذت میده برات دریغ نکن چون هر چیزی رو با لذت انجام بدید دچار بیماری نمیشی .تمام قرار از دنیا بری با لذت برو نه بی لذت ..

m.
m.
پاسخ به  احمد
1 ماه قبل

الإسراء
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَهً وَسَاءَ سَبِیلًا
ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺯﻧﺎ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﺭﺍﻫﻲ ﺑﺪ ﺍﺳﺖ .(٣٢)
بد بودن راهکار ( احمد ) را خیلی از غربی های کافر فهمیدند ، اما برخی افراد هنوز …

امیر
امیر
4 ماه قبل

با سلام
ببخشید بعد از ترک خود ارزیایی ممکنه پروستات بهبود پیداکنه و خوب بشه؟؟؟
و اینکه داخل ادرارم ماده دمنی یا اسپرم وجود داره
ممنون میشم جواب بدید
تشکر

Meri
Meri
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

ارضا شدن رو قط نکن .. منی داخل ادرار نشون دهنده پروستات بیش از حد پر شدست. منظم و منطقی در مورد این کار عمل کن

hhh
hhh
پاسخ به  Meri
1 ماه قبل

تو مسئول بدبخت کردن بچه های مردمی ؟؟؟
تخصص نداری چرا مردم گمراه می کنی؟؟؟

حمید جج
حمید جج
4 ماه قبل

سلام ، عذر میخوام ۳۹ سال دارم ، سونو دادم حجم پروستات ۱۰ سی سی زده ، سرچ کردم نرمااش ۱۵ تا ۲۰ هست ، الان ایراد داره پروستات من ؟

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۴سالم یک بار ته ادرارم خون آمد نه خون غلیز خون قرمز معمولی بعد از یک مدتی شروع کرد به خاریدن جلو کلاهک آلت و دیگه قطع شد و نخارید تناسلی بعد رگ های نازک که یکم به پوست فشار میاریم قطع میشه و فشار را کم میکنم دوباره وصل میشن بعد ادرار میکنم حس میکنم فشار روش هست و نمیزارد کامل خالی شود ممنون میشم اگر زحمتی نیست کمکم کنید

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمد
دانیال
دانیال
4 ماه قبل

سلام دکتر من ۲۰ سالمه بیضه هم سالم بود یه سال پیش شب خوابیدم صبح بیدارشدم دیدم دردشدیدی تو بیضه راستم دارم بعدشم دکترا گفتن فتق دارم عمل کردم بازم درد داشتم رفتم جای دکتری که عملم کرد گفت بعد سه ماه خوب میشه یه سال گذشت و هنوزم درد دارم رفتم چیکار کنم

علی فشی
علی فشی
4 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید خدمت شما بین کیسه بیضه ومقعد یکه مقدار در احساس میکنم دلیلش نمیدونم ممنون ازراهنمایتون

عرفان
عرفان
4 ماه قبل

من ۱۵سالمه و می‌خوام بپرسم من از آلت هم یک چیز سفید رنگ غلیظ میآید باید چه کنم

پیمان
پیمان
پاسخ به  عرفان
4 ماه قبل

سلام عرفان اون یک چیز طبیعی هست
از همه مردان خارج میشود
اگه زیاد هست باید غسل کنی اگر اندازه دو سه قطره باید وضو بگیری

عباسی.
عباسی.
4 ماه قبل

سلام ببخشید چند روزی موقع ادراردر ناحیه سرالت
کمی سوزش ودرد دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

هفهفع
هفهفع
پاسخ به  عباسی.
3 ماه قبل

آزمایش انجام شود

عباسی.
عباسی.
4 ماه قبل

سلام
ببخشد چندروزه موقع ادرار،وقتی اخرای تخلیه ادارمیشه ناحییه سرالت کمی سوزش دارم
ممنون میشم یه توضیح کوچکی بهم بدید

دهقان
دهقان
4 ماه قبل

درودبرشماخسته نباشید شوهرم ۵۹سالشه هیچ علائمی از پروستات نداره نه تکرر ادرار نه سوزش ودردو خون ولی آزمایش پی اس آی یه مقدار بالا هست میشه راهنماییم کنید سپاسگزارم

دهقان
دهقان
پاسخ به  دهقان
4 ماه قبل

درود برشما خسته نباشید شوهرم ۵۹سالشه هیچ علائمی از پروستات نداره نه تکررادرار نه سوزش نه خون درایران ولی آزمایش پی اس آی نصبت به سنشون یه مقدار بالا هست میشه راهنماییم کنید سپاسگزارم

قدسیه صابطی
قدسیه صابطی
پاسخ به  دهقان
2 ماه قبل

با سلام همسرم ۷۷ سالانه به علت بزرگی پروستات به پزشک اورولوژی مراجعه کرده ایم حدود یک ماه است سوند داردو دکتر می‌گویدچون بیمار قلبی است و دو عدد استنت دارد نباید عمل کند ولی دکتر دیگر آزمایش خون داده و ظاهرا قصد عمل دا رد خواهش میکنم راهنمایی فرماییدق،ضابطی

m.
m.
4 ماه قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

مهران
مهران
پاسخ به  m.
3 ماه قبل

برو خودتو به یه روانشناس معرفی کن بعدشم برگرد برو همون عربستانی که ازش اومدی

من و شما
من و شما
5 ماه قبل

فرق پروستات با ترموستات چیه؟

هعی
هعی
پاسخ به  من و شما
4 ماه قبل
جگوار
جگوار
پاسخ به  من و شما
4 ماه قبل

فرقش بستگی به دریچه ی سو اخت داره.ترموستات پیکان و بکن تو سوراخت اونوقت پروستات عمل میکنه آب گرم میاد تو حلق گشادت مغزت مث بخاری گرم میشه

م ظ از مشهد
م ظ از مشهد
6 ماه قبل

سلام من عمل بسته پروستاد انجام دادم حدوددو ماه میشود حالا که یک بار نزدیکی انجام دادم منی از من خارج نمیشود ایا باعث ناباروی من شده لطفا مرا راهنمایی بفرمایید تشکر

م ظ از مشهد
م ظ از مشهد
پاسخ به  م ظ از مشهد
6 ماه قبل

ایا عمل بسته پروستادباعث ناباروری میشود

علی اصغر رضایی
علی اصغر رضایی
پاسخ به  م ظ از مشهد
5 ماه قبل

سلام بر شما

علی
علی
6 ماه قبل

الهی شکر که سالمم و سلامتی دارم و این بیماریو نگرفتم الهی صد هزار. مرتبه شکرت

داریوش شجاعی
داریوش شجاعی
6 ماه قبل

با سلام بنده ۴۰ سال سن دارم از ناحیه شکم یه کم درد دارم و شدت ادار مثل قبلا زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  داریوش شجاعی
6 ماه قبل

عفونت پروستات داری عزیز

محمدرفیع
محمدرفیع
پاسخ به  اکبرخان
10 روز قبل

محمدرفیع هستم ادرارم کم می آیدبیضه هادردمی میکندبه داکترمراجعه کردم گفت پروستات ات بزرگ شده متاثرشدم

سهیل
سهیل
7 ماه قبل

سلام من تقریبا۳۰ سالمه متاهل یک چند سالی هست تمایل جنسی ندارم رفتم دکتر گفت مشکل از پروستات است دارو گیاهی داد یک مدتی خوب بود ولی باز دوباره همون تور شدم باید چه کار کنم راه درمانی است یا نه

محمد
محمد
پاسخ به  سهیل
2 ماه قبل

سلام خوبی

نصرالله حسنی هستم
نصرالله حسنی هستم
7 ماه قبل

سلام مشکل پروستات دارم هوا سرد شود دردم شدید میشود ۳۷ سن دارم چی باید کرد پریزش چیست از کدام دواه استفاده کنم لطفا به کمک تان نیاز دارم
با احترام

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  نصرالله حسنی هستم
6 ماه قبل

بدترین چیزا.گوشت قرمز.لبنیات.وقند وشکر.بهترین چیزا.گزنه دم کن.تخم کدو خام شب به شب.

مهرداد خانبیگی
مهرداد خانبیگی
7 ماه قبل

درد در ناحیه داخل مقعد بصورت عمیق دارم در حالت ایستاده بیشتر می‌شود و بصورت تیر کشیدن به بیضه سمت چپ میرسد

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  مهرداد خانبیگی
6 ماه قبل

عفونت پروستات

مجید
مجید
10 ماه قبل

سلام من هرروز صبح با پرشدن مصانه ام درد پهلو میگیرم وبعد از تخلیه بهتر میشم وکلا موقع ادرار که دیرتخلیه بشه پهلوهام درد میگیره سن بنده۴۲ ساله لطفا راهنمایی کنید

بانو
بانو
10 ماه قبل

درود برشما
آقای دکتر، پسرم پروستات دارد سال گذشته ۳۴ دارو مصرف نکرده امسال/۱۴۰۲/۳/۱۷ شده ۳۶ در اثر چی هست
چ راه حلی شما اقای دکتر تشخیص میدهید که خوب شود من ی مادرم پسرم ۳۵ساله است لطفا ما رو راهنمایی کنیدخیلی نگرانم سپاسگزارم

اسلامی
اسلامی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشین آیا عمل پروستات خطر جانی دارد

فرهاد اسمعیلی طارمسری
فرهاد اسمعیلی طارمسری
پاسخ به  اسلامی
9 ماه قبل

سلام نزدیک به دو ساله که سوزش ادراری دارم که هر زمان ورزش های پرشی انجام میدم بهتر میشم این سوزش ادرار با گرفتگی دو تا کلیه هامه البته درد کلیه نیست به تازگی هم ادرارم آرامتر تخلیه میشه و زیر شکمم هم یه حالت گرفتگی یا سنگینی داره ممنون

سلطانزاده ۵۴سالمه
سلطانزاده ۵۴سالمه
پاسخ به  فرهاد اسمعیلی طارمسری
7 ماه قبل

سلام دوسال است اگرچیزی سنگین بردارم زیرشکمم دردمی گیردپرستاتم بزرگترازحدنرمال است سنوگرافی کردم ممنون

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  فرهاد اسمعیلی طارمسری
4 ماه قبل

من هم دقیقا وضعیت شما را داشتم ، بعد فهمیدم سنگ کلیه داشتم به اندازه ۴ میلیمتر البته دفع شد.

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  اسلامی
6 ماه قبل

نه

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام یکی از اقوام پروستات داده بعد متوجه نشده بودن تبدیل شده به سرطان پاهاش هم خیلی ورم کرده آیا درمانی داره ۶۰ سالش هست لطفا جواب بدهید

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

بدترین چیزا.گوشت قرمز.لبنیات.وقند وشکر.بهترین چیزا.گزنه دم کن.تخم کدو خام شب به شب.بهترین درمان سرطان قند و شکر مهمترین .و نشاسته نباید بخوره

سعید
سعید
10 ماه قبل

دلیل درد بیضه ها میشه علائم پروستات باشه

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  سعید
6 ماه قبل

بله

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  سعید
6 ماه قبل

بله

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  سعید
6 ماه قبل

بله ولی نه صددرصد .ازواریکوسل و خیلی چیزا دیگه هم میشه

رضا
رضا
10 ماه قبل

سلام من مشکل بی اختیاری کامل دارم از ارتفاع افتادم دوتا مهرهای کمر عمل کردم این مشکل برام به وجود اومد

آرین
آرین
پاسخ به  رضا
10 ماه قبل

سلام این ربطی به پروستات نداره و مشکل عصبی هست، چون کنترل ادرار از طریق نخاع و مغز انجام میشه، باید به پزشکی که عمل کرده مراجعه کنید

مهدی
مهدی
11 ماه قبل

سلام
دکتر من ۲۱ سالمه من تو قسمت پایین نافم یعنی بالاتر از الت درد دارم ولی بعد اینکه خود ارضایی یا سکس میکنم خوب میشه ولی چن روز دیگه درد شروع میشه و ت ادرارم قطره های درخشان وجود داره و بعضی وقتا هم یه مایع سفید کدر(متفاوت با منی) بعد ادرار خارج میشه میخواستم بدونم علت چیه.
ولی بعد خودارضایی درد دو سه روز تموم میشه بدا همین مجبورم خودارضایی بکنم.ممنون میشم کمک کنید.

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

پروستات لبریز شده.باید تخلیه بشه .سعی کن تحریک نکنی خودتو با فیلم یا چیزایی دیگه.

سعید
سعید
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

بیاپیش خودم

محمد
محمد
11 ماه قبل

سلام
من کمر درد دارم با ی زور کوچیک کمرم میگره تحرک اصلا ندارم چند روزه رگی پشت کشال. رانم رگ.که وصل مشیه به بیضهام خیلی دردم میگیره موقعه حرکت خیلی دارد دارم تچالی رانم خیلی. درد داره گفت تحرک اصلا. ندارنم ممنون میشم راهنمایی کنید

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

عفونت پروستات

ایرج
ایرج
1 سال قبل

سلام وعرض ادب من پنجاه سال سن دارم و مدتیه که تکرر ادرار پیدا کردم و در شبانه روز بیش از ده بار دست شویی میرم در ضمن زمان تخلیه ادرارم بیش از حد معموله ، مضاف اینکه هیچ دردی در هیچ جای بدنم هم‌حس نمیکنم وفقط شن کلیه دارم خیلی ریز آزمایش دادم مشکلی ندارم ، بنطر شما من مشکل پروستات دارم ؟

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  ایرج
6 ماه قبل

آزمایش psaبدید نباید بالای ۴ باشه

حسین رجای
حسین رجای
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دستشویی قطره قطره میشد پیش دکتر اورولوژی رفتم گفت ورم پروستات داری برام قرص تاموسیلین نوشت بهتر شدم ولی بعد از مدتی بین معتقد و بیضهام سوراخ ایجاد شد که ازش مایع چسب ناکی بیرون میزد دوباره که رفتم پیش دکتر گفتش باید برسی بشی که داخل مطب خودشون شلنگ داخل آلتم کردن بعد برسی گفتم عفونت پروستات برام قرص تاوانکس۵۰۰ وامپول نوشتن خوب شدم ولی اون سوراخ بر طرف نشد.من اگه رابطه داشته باشم از اون سوراخ مایع چسب ناک بیرون میاد.پیش ی دکتر اورولوژی دیگه رفتم گفت عفونت مقعد باید بری پیش دکتر جراح عمومی برام قرص تاوانکس۷۵۰تجویز کردن گفتن این بخور عفونت بر طرف شد برو پیش دکتر جراح عموی میخواستم شما راهنمایم کنید آیا عفونت پروستات یا مقعدی پیش چه دکتری برم ممنون میشم از راهنماییتون.

خا لق زاده
خا لق زاده
1 سال قبل

آیا ورم پا ربطی به پروستات دارد

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  خا لق زاده
6 ماه قبل

بله

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام من زودانزالی دارم مداوامیشم

خسوغلامی
خسوغلامی
پاسخ به  امیرحسین
1 سال قبل

من ادرار م دیروارام.میاید

اکرم
اکرم
پاسخ به  امیرحسین
10 ماه قبل

سلام همسر من ۴۶ سال دارند پدرشون در سن ۵۴ سالگی به دلیل سرطان پروستات فوت کردند
و همسر من خیلی خیلی مشکل زود انزالی دارند دکتر هم نمیرن من از کجا بدونم سرطان دارن که مجبورش کنم بره دنبالش؟یا این زود انزالی طبیعیه؟

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط اکرم
اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  اکرم
6 ماه قبل

ازمایشpsa

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام شوهر من پروستات داره باد کرده خجالت میکشه دکتر بره الان دوساله تازگیا پا درد داره می‌تونه علتش پروستات باشه .

M.r.v
M.r.v
پاسخ به  حمید
9 ماه قبل

سلام بابام سرطان پروستات متاستاز گرفته الان هم بستری هستش ایا کسی به این بیماری مبتلا بوده و سریعترین روش درمانی چی هست؟راهنمایی کنید ممنون میشم

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  M.r.v
6 ماه قبل

اگر به دکترا حالا باشه نه.ولی بدترین چیز قند و شکر.و نشاسته است اصلا نباید بخورن

رضا
رضا
پاسخ به  حمید
7 ماه قبل

سلام‌من‌درد‌زیر‌شکم‌دارم‌ازمایش‌دادم‌پی‌اس‌ا‌پنج‌بود‌دارو‌میخورم‌پایین‌امد‌ولی‌بعد‌از‌یک‌ماه‌ دوباره‌درد‌دارم‌لطفا‌راهنمای.کنید‌تشکر

علی
علی
پاسخ به  حمید
6 ماه قبل

سلام من دوروز هست آلت تناسلی باد کرده از کشانه ران وکمر ولگن یکم درد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

اکبرخان
اکبرخان
پاسخ به  حمید
6 ماه قبل

صددرصد

ستار
ستار
1 سال قبل

سلام من ۳۳سالمه تکرر ادرار دارم ومثانه ام خوب تخلیه نمی‌شود واگر دور دستشویی برم حالت تهوع میگیرم ولی هیچ گونه دردی ندارم

سکینه
سکینه
1 سال قبل

سلام ببخشید من پدرم ۴۰‌روز پیش عمل پروسات انجام داده صبح ها تکرور ادرار داره ولی شب ها تکرور ادرار نداره این دلیلش چیه؟

بابک
بابک
1 سال قبل

من پنجاه و دو سال دارم و مدتیه که تکرر ادرار پیدا کردم و در شبانه روز بیش از ده بار دست شویی میرم در ضمن زمان تخلیه ادرارم بیش از حد معموله ، مضاف اینکه هیچ دردی در هیچ جای بدنم هم‌حس نمیکنم ، بنطر شما من مشکل پروستات دارم ؟

سروش
سروش
پاسخ به  بابک
10 ماه قبل

مدتی که هنگام ادارکردن چند دقیقه طول میکشه تخلیه بشه اگر مایعات زیاد بخورم ادرار اولش باشتاب وخوب تخلیه میشه اما اخرش قطره قطره وهمیشه نوک الت سوزش احساس میکنم ولوله خروجی مسیر ادرار ویبوست بخاطر مصرف متادن میشوم ایا پروستات دارم ودرمان چیست

امیرمحمد
امیرمحمد
1 سال قبل

سلام خسته نباشید درد بین آلت تناسلی وزیرناف ممکنه علائم پروستات باشه ممنونم اگه راهنمایی کنید

فقط.خدا.
فقط.خدا.
پاسخ به  امیرمحمد
1 سال قبل

سلام باید حتما بری دکتر سونوگرافی بشی احتمال زیاد اره مشکل پروستات داری

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  فقط.خدا.
10 ماه قبل

سلام من سونوگرافی دادم مشگل بزرگی پروستات دارم
دارو نوشته
بع دارو تکرر ادرار زیاد شده
میل جنسی کم شده الزال زود رس داشتم
این طبیعی راهنمایی کنید لطفا

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام .خسته نباشید من تاحالا دکتر برا پروستات نرفتم فقط بعضی مواقع ادرار میکنم بعضاً بعدش یکفشار روم میاد چند قطره ای خارج میشه همیشگی هم نیست ممنون میشم یک توضیح بدین .ممنون

مسلم
مسلم
1 سال قبل

باسلام من سن ۴۱سال هست وازلحازادرارومشکلات جنسی هیچ مشکلی ندارم فقط درکنترول ادراروقتی که خیلی تحت فشارقرارمیگیرم نمیتونم کنترول کنم بعضی موقع درناحیه بیعض ها هم احساس درددارم توی سونوگرافی هم میزان پرستاتم ۳/۳دهم ازحدنرمال بزرگتر هست دکترهم برام برای سی روز قرص پروستاتان تجویز کرده باتشکراگه تجویزبهتهرهست راهنمای بفرماید شرمنده میل جنسیم هم بسیار بالاست ؟

ع ل
ع ل
پاسخ به  مسلم
1 سال قبل

توجه موقع ارضا شدن جلو خودت نگیر چون دراین صورت فشار زیدی به پروستات میاد بی حسی الت دشمن پروستاته دشمن اب زیاد بخور قرص روغن کدو ازداروخانه بگیر
عرق خار خاسک وعرق خار شتر بگیر بخور ماست ولبنیات کم بخور

اسد
اسد
1 سال قبل

سلام آیا نزدیکی زیاد باعث بیماری پروستات میشه؟؟؟؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید

ع ل
ع ل
پاسخ به  اسد
1 سال قبل

خیر اما در ۲۴ ساعت نباید بیش از دوبار ارضا شد

مریم
مریم
1 سال قبل

آیا سکس برای پروستات مضراست

ع ل
ع ل
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سکس هفتهای دو یا سه بار مفیده
نظافت قبل وبعد وادرارکردن بعد از سکس ضروری هست واستفاده از پودر موبر یا همان زرنیخ برای اب کردن باکتریهای اطراف پروستات مفید هست

علی اکبر
علی اکبر
1 سال قبل

سلام بیرون رفتگیم سخت شد داروی پرستاد مصرف مکنم باز هم سخته چه
کنم باتشکر

ب

ستار
ستار
پاسخ به  علی اکبر
1 سال قبل

سلام من ۳۳سالمه بعضی وقت ها تکرر ادار دارم ولی هیچ دردی ندارم و ادار هم طبیعی میاد فقط اگر دور برم دستشویی حالت تهوع میگرم این میتونه علائم پروستات باشه

گل پری ورمزیار
گل پری ورمزیار
1 سال قبل

سلام
آیا بزرگ شدن پروستات و مصرف دارویی آن تاثیری بر انسداد روده و دفع مدفوع دارد؟
همسرم چند روز پیش احتباس ادرار داشت رفت دکتر سونوگرافی انجام داد معلوم شد پردستاتش بزرگ شده سند داشت و ۶ امپول در سه روز تزریق داشت و قرص هم شبی یکی تا سه ماه دکتر تجویز کرده و بعد سه روز سند کشیده شده ولی حالا بالافاصله انسداد روده پیدا کرده

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط گل پری ورمزیار
علیرضا
علیرضا
پاسخ به  گل پری ورمزیار
1 سال قبل

سلام پدر من ۶۸سال سن دارد الان ۷سال عمل پروستات کرده هنوز بی اختیاری ادرار دارد چکار کنیم که خوب بشه

دکمه بازگشت به بالا