علت سردی بدن و روش های درمان آن

چه بیماری هایی احساس سردی در بدن ایجاد می کند؟ درمان فوری سردی دست و پا

سردی بدن

ممکن است شما نیز با مشکل سردی بدن Hypothermia or cold sensation به دلیل افت دمای بدن یا عدم تحمل سرما مواجه شده باشید. بدن همه افراد نسبت به سرما واکنش متفاوتی دارد و بعضی از افراد بیشتر از دیگران احساس سرما می‌کنند. در این میان معمولاً زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می‌کنند زیرا به طور طبیعی متابولیسم بدن آن‌ها کمتر است.

عدم تحمل سرما می‌تواند نشانه آن باشد که بدن شما به‌سختی خود را گرم می‌کند. علل شایع عدم تحمل سرما شامل بی‌اشتهایی، کم‌خونی و کم‌کاری تیروئید است. از نظر پزشکی، هایپوترمی یا کاهش دمای بدن در اثر ازدست‌دادن گرما، می‌تواند یک وضعیت اضطراری باشد. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که دمای بدن شما به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد، درحالی‌که دمای طبیعی بدن در حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد است.

سردی بدن اغلب در اثر قرارگرفتن در معرض هوای سرد یا غوطه‌ور شدن در آب سرد ایجاد می‌شود و معمولاً برای درمان باید به روشی آن را گرم کرد. وقتی درجه حرارت بدن کاهش می‌یابد، قلب، سیستم عصبی و سایر اعضای بدن نمی‌توانند به طور طبیعی کار کنند. در صورت عدم درمان، هایپوترمی می‌تواند منجر به نارسایی کامل قلب و سیستم تنفسی و در نهایت مرگ شود. اگر مرتباً احساس سرما می‌کنید، ممکن است یک بیماری زمینه‌ای داشته باشید که این احساس را ایجاد می‌کند. گاهی سردی بدن و لرز در اثر عفونت ایجاد می‌شود، حتی اگر درجه حرارت بدن شما طبیعی باشد یا افزایش یابد؛ بنابراین اگر مدام با سردی بدن مواجه می‌شوید و یا این مسئله شما را نگران کرده است، برای تشخیص علت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید.

سردی بدن چیست

علائم سردی بدن چیست؟

اصولاً علائم سردی بدن به علت آن بستگی دارند. در هنگام عدم تحمل سرما در اثر قرارگرفتن در یک محیط سرد ممکن است با علائم زیر رو‌به‌رو شوید:

  • شکننده شدن مو یا ناخن
  • یبوست
  • افسردگی
  • سرگیجه یا خستگی
  • ریزش مو
  • عدم توانایی در گرم‌شدن علی‌رغم انجام کارهای مختلف
  • رنگ‌پریدگی پوست
  • تنگی نفس
  • سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها
  • ضعف بدنی
  • افزایش وزن

درصورتی‌که سردی بدن بر اثر هایپوترمی باشد ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • آبی‌رنگ شدن پوست، به‌خصوص در اطراف لب‌ها، انگشتان دست و پا
  • گیجی
  • بی‌حالی یا خستگی
  • بی‌حسی در پوست یا اندام‌ها
  • لرزیدن
  • کاهش ضربان قلب و تنفس
  • لکنت زبان

در مواردی که سردی مداوم بدن در اثر یک بیماری تهدیدکننده زندگی باشد، به‌محض مشاهده علائم زیر باید به دنبال خدمات اورژانس پزشکی باشید:

  • دمای بدن، کمتر از ۳۵ درجه
  • مشکل تنفسی
  • گردن درد
  • سفتی گردن
  • درد شدید شکم
  • غش کردن یا بیهوش شدن

علل سردی بدن چیست؟

اگر برای شما هم سوال است که سردی بدن نشانه چیست؟ باید بدانید سردی بدن دلایل بالقوه زیادی دارد که هرکدام علائم مختلفی دارند، برخی از آن‌ها فقط کمی آزاردهنده هستند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است نشانه یک بیماری زمینه‌ای جدی باشند اما اگر سردی دست و پا در صورتیکه همراه با فشار خون نرمال باشد، بیماری محسوب نمی‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد. بسیاری از علل سردی به منجر به یبوست میشود در نتیجه سردی بدن و یبوست از علائم رایج است. به‌طورکلی از دلایل مختلف سردی بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

علل سردی بدن

چه کسانی بیشتر دچار مشکل سردی بدن می‌شوند؟

کم‌خونی

کم‌خونی معمولاً در اثر کمبود سلول‌های قرمز خون بروز می‌کند. این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما به اندازه کافی سلول تولید نمی‌کند یا در اثر خونریزی شدید بخش زیادی از آن‌ها را از دست داده‌اید. کم‌خونی یک بیماری شایع است اما ممکن است شدید باشد، به‌خصوص اگر طولانی‌مدت شود. کم‌خونی فقر آهن زمانی رخ می‌دهد که بدن شما آهن لازم برای تولید سلول‌های قرمز خون کافی را ندارد. این مورد شایع‌ترین نوع کم‌خونی است و ممکن است به دلیل رژیم غذایی نامناسب، بیماری التهابی روده، خونریزی داخلی و خارجی و بارداری بروز کند. از علائم آن می‌توان به خستگی، ضعف، سردی مداوم دست و پا، تنگی نفس، پوست رنگ‌پریده، سرگیجه، سردرد و درد قفسه سینه اشاره کرد. گردش خون برای حفظ دمای طبیعی بدن لازم است؛ بنابراین هنگامی‌که گلبول‌های قرمز خون به اندازه کافی نباشند، کمی اختلال در این فرآیند رخ می‌دهد و سردی بدن طبیعی است.

کم‌کاری تیروئید

کم‌کاری تیروئید زمانی رخ می‌دهد که غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تیروئید برای عملکرد طبیعی بدن تولید نمی‌کند. این عارضه هیچ درمانی ندارد اما با دارو می‌توان آن را به‌خوبی کنترل کرد. از علائم کم‌کاری تیروئید می‌توان به خستگی، احساس سرمای مداوم، خشکی پوست، فراموشی، افسردگی، یبوست و افزایش وزن اشاره کرد. در اثر کاهش متابولیسم به دلیل کم‌کاری تیروئید ممکن است مدام با سردی بدن مواجه شوید.

تصلب شرایین یا گرفتگی عروق

تصلب شرایین زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های خونی شما به دلیل تجمع پلاک‌ها تنگ می‌شوند. با باریک شدن عروق که خون را به اندام‌ها می‌رسانند، خون‌رسانی کمتری ممکن می‌شود و در نتیجه سردی بدن اتفاق می‌افتد. از علائم تصلب شرایین می‌توان به درد، بی‌حسی و گرفتگی در پاها، نبض ضعیف در پاها، رنگ مایل به آبی روی پوست و کاهش رشد موها و ناخن پا اشاره کرد.

بیماری رینود (Raynaud)

بیماری رینود نوعی اختلال عروق خونی نادر است که باعث می‌شود رگ‌های خونی معمولاً در انگشتان دست و پا، هنگام سرد شدن یا استرس تنگ شوند. در نتیجه ناحیه آسیب‌دیده بدن سفید یا آبی می‌شود و احساس سرما می‌کند زیرا خون به آنجا نمی‌رسد. وقتی خون‌رسانی دوباره برقرار می‌شود، ناحیه قرمز می‌شود. علت بیماری رینود ناشناخته است. طبق آمار، این بیماری بیشتر در زنان، افراد بالای ۳۰ سال، افرادی که در آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند و افرادی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند دیده می‌شود.

دیابت

دیابت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات کلیوی و گردش خون شود. در نتیجه با وجود آن، احتمال سردی بدن به‌خصوص در پاها زیاد است. معمولاً دیابت نوع ۲ بیشتر از دیابت نوع ۱ باعث ایجاد احساس سرما می‌شود. اگر دیابت به‌درستی درمان نشود، می‌تواند باعث آسیب عصبی شود. از علائم شایع دیابت می‌توان به پُرادراری، تشنگی یا گرسنگی بیش‌ازحد، خستگی، تاری‌ دید و بهبودی آهسته زخم اشاره کرد.

بی‌اشتهایی

بی‌اشتهایی نوعی اختلال خوردن است که معمولاً با ترس شدید از افزایش وزن بروز می‌کند. به همین دلیل اصولاً افراد مبتلا به بی‌اشتهایی، مصرف غذا را به شدت محدود می‌کنند. از علائم آن می‌توان به کاهش شدید وزن، خستگی، بی‌خوابی، سرگیجه، نازک شدن موهای سر، پوست خشک یا زرد، یبوست، ضربان قلب نامنظم، فشار خون پایین و کمبود آب بدن اشاره کرد. بدن در نبود غذای کافی معمولاً متابولیسم خود را کاهش می‌دهد. در نتیجه سردی بدن در شرایط بی‌اشتهایی طبیعی است.

وزن کم بدن

اصولاً به فردی با یک شاخص توده بدنی (BMI) زیر ۱۸.۵ کم‌وزن گفته می‌شود. در این شرایط بدن چربی کافی به‌عنوان عایق ندارد و نمی‌تواند گرمای خود را حفظ کند. وزن کم بدن همچنین می‌تواند باعث ضعف سیستم ایمنی، کمبودهای تغذیه‌ای و مشکلات باروری به‌ویژه در زنان شود.

گردش خون ضعیف

در اثر این مشکل، خون‌رسانی به اندام‌ها به دلایلی مثل دیابت و بیماری‌های قلبی کم می‌شود. از علائم آن می‌توان به بی‌حسی، درد در اندام‌ها و گرفتگی عضلات اشاره کرد.

کمبود ویتامین B-12

B-12 ویتامینی است که معمولاً از طریق خوردن محصولات حیوانی دریافت می‌شود. کمبود B-12 ممکن است به دلیل کاهش قدرت جذب آن یا داشتن رژیم غذایی نامناسب بروز کند. این ویتامین یکی از مواد مغذی ضروری برای تولید گلبول‌های قرمز است. در نتیجه کمبود آن می‌تواند منجر به کم‌خونی شود. از علائم کمبود ویتامین B-12 می‌توان به یبوست یا اسهال، خستگی، تنگی نفس، ازدست‌دادن اشتها، ازدست‌دادن تعادل، سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی در اندام‌ها و ضعف اشاره کرد.

عفونت‌هایی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا

در پاسخ به سوال سرما و لرز در بدن نشانه چیست؟ باید گفت معمولاً سرماخوردگی یا آنفولانزا به‌عنوان علت لرز و سردی بدن محسوب می‌شوند. علاوه‌براین، سردی بدن نشانه کرونا نیز است. علت سردی بدن در کرونا، کاهش فشار خون شدید در بعضی از بیماران به دلیل نارسایی قلبی یا در مواردی پاسخ خودایمنی سیستم ایمنی بدن به علت حضور ویروس ناشناخته کرونا است؛ بنابراین اگر دیگر علائم کرونا مانند تب، خستگی، تنگی نفس، سرفه، اسهال، ازدست‌دادن حس بویایی و چشایی، بثورات پوستی و سردرد را دارید، احتمال بروز سردی دست و پا و کرونا نیز وجود دارد.

عوارض داروها

مصرف داروهای مسدودکننده‌های بتا برای کاهش فشار خون یا درمان مشکلات قلبی و عروقی نیز به‌عنوان علت احساس سرما در بدن محسوب می‌شود.

انواع سردی بدن

همان‌طور که ذکر شد، سردی بدن انواع مختلفی دارد و می‌تواند در اثر عدم تحمل بدن نسبت به سرما یا هایپوترمی به دلایل مختلف رخ دهد. نکته قابل‌توجه در مورد انواع سردی بدن، شدت متفاوت آن‌ها است که در بعضی از افراد خفیف و در بعضی دیگر شدیدتر حس می‌شوند.

درباره علت سرد و گرم شدن ناگهانی بدن، معمولا این علائم به دلیل مشکلات روحی و استرس‌های روانی است، اگر کمخونی نداشته باشید، تیروئید، دیابت و این مسائل را نداشته باشید، سابقه بیماری مهمی نداشته باشید، اگر بیماری قلبی ندارید و اگر سرگیجه برای شما اتفاق نمیافتد سرد و گرم شدن ناگهانی بدن بیشتر برای حالت روحی و روانی شما هست.

اگر دچار سرد گرم شدن ناگهانی بدن هستید باید زیر نظر پزشک از نظر کم خونی، تیروئید ودیابت و سلامت قلب بررسی شوید و در صورتی که مشکلی نبود بیماری به اضطراب و استرس شما برمیگردد.

آیا امکان پیشگیری از سردی بدن وجود دارد؟

بله، در مواردی که سردی بدن ممکن است به دلیل عدم تحمل سرما یا هایپوترمی رخ دهد، به‌راحتی می‌توانید با گرم نگه‌داشتن محیط سرد، خوردن یک نوشیدنی گرم یا پوشیدن لباس‌های بیشتر از وقوع آن پیشگیری کنید اما در مورد سردی بدن به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای، امکان پیشگیری وجود ندارد و همه چیز به بعد از روند درمان بستگی دارد.

پیشگیری از سردی بدن

نحوه صحیح تشخیص سردی بدن

پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما یک بیماری زمینه‌ای دارید که باعث می‌شود احساس سرما کنید یا فقط عدم تحمل سرما عامل آن است. به‌همین‌دلیل لازم است تا در مورد علائم خود و زمان شروع آن‌ها، نوع رژیم غذایی، وضعیت کلی سلامتی و داروهای مصرفی خود اطلاعات لازم را ارائه دهید. ممکن است پزشک معاینه بدنی انجام دهد و درخواست انجام آزمایش خون برای بررسی میزان گلبول‌های قرمز خون، گلوکز خون و هورمون‌های تیروئید را بدهد.

انواع راه‌های درمان سردی بدن

درصورتی‌که سردی بدن به دلیل عدم تحمل سرما یا هایپوترمی باشد، به‌راحتی با گرم نگه‌داشتن بدن قابل‌درمان است (درمان سریع سردی بدن و درمان فوری سردی پا). اما در مورد احساس مداوم سرما به دلیل ابتلا به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای، باید در اولین فرصت برای درمان بیماری اقدام شود. در حال حاضر درمان‌های بالقوه برای شرایط مختلف عبارت‌اند از:

  • کم‌خونی: شاید لازم باشد از مکمل‌های آهن استفاده کنید یا رژیم خود را تغییر دهید. اگر کم‌خونی شما شدید باشد، ممکن است به انتقال خون نیاز داشته باشید. پزشک همچنین سعی می‌کند هر بیماری که باعث کم‌خونی شما شده است را درمان کند.
  • کم‌کاری تیروئید: برای شما قرص‌های جایگزین هورمون تیروئیدی تجویز می‌شود.
  • تصلب شرایین. معمولاً تغییر سبک زندگی مثل تغییر رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی توصیه می‌شود. اگر انسداد شریان شما جدی باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.
  • بیماری رینود: تغییر سبک زندگی برای کمک به گرم نگه‌داشتن بدن و کاهش استرس می‌تواند به شما کمک کند.
  • دیابت: شما باید قند خون خود را با یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی کنترل کنید. در برخی موارد ممکن است به مصرف دارو مانند انسولین نیاز داشته باشید. همچنین باید از پاهای خود به‌خوبی مراقبت کنید و آن‌ها را گرم نگه دارید.
  • بی‌اشتهایی: این مورد اغلب به دوره درمانی فشرده شامل درمان دارویی و مراقبت‌های غذایی نیاز دارد. گاهی افراد مبتلا به بی‌اشتهایی در بیمارستان بستری می‌شوند.
  • وزن کم بدن: یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا با غذاهای سالم (مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و گوشت) و یک برنامه ورزشی مناسب وزن خود را افزایش دهید.
  • گردش خون ضعیف: شما باید علت اصلی آن را طی مشاوره با پزشک متخصص قلب و عروق درمان کنید زیرا دلایل مختلفی دارد.
  • کمبود B-12: می‌توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا بتوانید B-12 بیشتری دریافت کنید یا مکمل‌های این ویتامین را مصرف کنید.
  • عوارض داروها: با پزشک خود صحبت کنید تا یک داروی جایگزین برای شما تجویز کند.

بنابراین در پاسخ به سؤال برای سردی بدن چه بخوریم؟ می‌توان گفت که علاوه بر یک تغذیه سالم، در مواردی نیاز به دریافت مکمل‌های آهن و یا ویتامین B-12 تحت نظر پزشک نیز است. گاهی احساس سرما ناشی از استرس و اضطراب بیش‌ازحد است؛ بنابراین سعی کنید این مشکلات روان‌شناختی را کاهش دهید.

درمان سردی بدن با داروهای گیاهی

طبیعتاً گیاهانی که طبع گرمی دارند، برای درمان سردی بدن عالی هستند. می‌توانید در قالب دمنوش از عصاره گیاهان سنبل‌الطیب، گل گاوزبان، گیاه به‌لیمو، بادرنجبویه، بابونه، دارچین، زنجبیل و نعناع بهره‌مند شوید. برای تهیه دمنوش گیاهی می‌توانید به مدت ده دقیقه گیاه مورد نظر را در آب جوش قرار دهید و سپس عصاره آن را میل کنید. نباید فراموش کنید که معمولاً یک قاشق چایخوری از هر نوع گیاه برای تهیه دمنوش کافی است.

درمان سردی بدن با طب سنتی و داروهای گیاهی

درمان سردی بدن با طب سنتی

از نظر متخصصان طب سنتی علت اصلی احساس سرما، سردمزاجی و رطوبت زیاد بدن است و برای بنابراین باید بیشتر به سراغ انواع چای گیاهی و مواد غذایی با طبع گرم و خشک بروید. از انواع چای گیاهی مناسب برای درمان سردی بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای ریبوس
  • چای سبز
  • چای سفید
  • چای اولانگ

در کنار آن مصرف عرقیجات یا دمنوش رازیانه و آویشن به دلیل طبع گرم آن‌ها بسیار مؤثر است. سعی کنید بیشتر مواد غذایی مثل عسل، خرما، انبه، نارگیل و موز مصرف کنید. خیلی از دوستان سوال دارند که بهترین خوراگی برای سردی بدن چیست؟ برای سردی بدن چی بخوریم؟
در جواب باید گفت در درجه اول پرهیز از عوامل ایجاد کننده آن یعنی محدود کردن خوراکی های با طبع سرد و استفاده از غذاها و خوراکی های با طبع گرم و در گام های بعدی استفاده از داروهای گیاهی با طبع گرم می باشد. بنابراین اینکه برخی از بیماران عنوان می نمایند که مثلا ماست را همراه با ادویه با طبع گرم میل می‌کنند آنچنان کمک کننده نیست و در این مراحل توصیه به قطع چنین خوراکی هایی میشود، نه خوردن آنها همراه با مصلح آنها. خوراکی ها و غذاهایی مانند گوشت گوسفندی، خورش(خورش) قیمه، تخم مرغ بویژه تخم مرغ عسلی، نان گندم، شیربرنج، شله زرد، فرنی، انجیر، انگور، زیتون، هویج ، شیره انگور جزو رایج ترین و در دسترس ترین غذاها و میوه های با طبع گرم می‌باشند. پرهیز از نوشیدن آب بیش از حد و بدون تشنگی و صرفا از روی عادت و رعایت سایر اصول نوشیدن آب مانند پرهیز از آب یخ و …. و ورزش کردن نیز در اینگونه موارد بسیار کمک کننده است.

احساس سرما و تعرق

سوال بیمار:

سلام.اینجانب ۴۰ سال سن دارم.چند روزی است در بدنم احساس سردی و گاهی هم تعرق میکنم..احساس لرز ندارم..اینگار در پشت بدنم احساس گزگز همراه با سردی دارم. تب و سرفه و تنگی نفس هم ندارم.. قرص سرماخوردگی و مسکن هم میخورم..ولی هنوز اون احساس بالا را دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید که مشکل چیست و چه دارویی استفاده کنم.ممنون
با سلام، لطفا ابتدا از مصرف هر نوع دارویی خودداری کنید و سپس بعد از گذشت حداقل ۸ ساعت از آخرین نوبت دریافت دارو، درجه حرارت بدن خود را اندازه بگیرید در صورتی که بالای ۳۸,۷ بود. یا سایر علائم مانند تنگی نفس، سرفه خشک یا احساس ضعف و بی حالی شدید داشتید به پزشک مراجعه کنید

احساس سرما در دست و پا و سوزن سوزن شدن

دو هفته اس به صورت سینوسی علائمی مثل: گلو درد و لوزه درد، احساس سرمای شدید در بازو و پاها، مور مور شدن کف دست هنگام بیدار شدن (سه بار سه روزپیاپی) تعریق شدید در اوایل و خیس شدن اطراف گردن و بالشت، احساس لرز در ساعد و بازو ها، سر درد خفیف ( اطراف گیجگاه)و سنگینی سر را دارم ، در اسفند ماه اکثر این علائم و اسهال رو تجربه کردم ( در کف پام بعد از سوزن سوزن شدن خونمردگی در پاشنه پا داشتم) آیا این علائم مربوط به کروناست؟
کرونا بیماری مرموز با علائم عجیب و غریبه، حتما تست کرونا انجام بدین، اگر آنتی بادیش رو چک کنید، میشه حدس زد که آیا اسفند ماه هم کرونا داشتین یا نه.

چکار باید کرد تا این احساس سردی از بین بره؟

سوال بیمار:

پدر من یک هفته پیش صبح از خواب بیدار شده و پتو روش نبوده پنجره باز بوده و شروع میکنه ب تب و لرز و عصرش و سردرد داشته بردیم دکتر گفت ازمایش کرونا بده رفتیم ازمایش بدیم گفتن چون ن سرفه میزنید و ن تنگه نفس دارید ک کرونا ندارید !!! و دکتر بهش دارو برا سنگ کلیه داد و یک هفته است ک مصرف میکنه بعد استفاده همش گیج میزنه خواب الوده و اینا و تو پهلو هاش همش احساس سردی میکنه و مجبوره کاپشن بپوشه ب نظرتون چکار باید بکنه از کجا بفهمه ک واقعا مال کلیه هاش است یا عضلاتشه؟

پاسخ دکتر رقیه زارع دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی:

با سلام کاربر گرامی، با توجه به ادامه دار بودن مشکل ایشان در طول یک هفته بهتر است توسط پزشک معاینه شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر مشکل عدم تحمل سرما در شما ادامه داشته باشد، باید توسط پزشک معاینه شوید. اگر علاوه بر احساس سرما علائم دیگری مثل گزگز دست یا پا، خستگی مفرط و کاهش وزن غیرقابل توضیح دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر علائم دیابت، کم‌کاری تیروئید یا کم‌خونی دارید، تنها راه‌حل شما درمان دارویی است. برای تجویز قرص برای درمان سردی بدن پزشک متخصص باید معاینه لازم برای تشخیص علت سردی بدن انجام داده و قرص مناسب برای مشکل را تجویز کند. برای درمان سردی بدن کودکان نیز باید به متخصص اطفال مراجعه کنید. در صورت عدم درمان به موقع این شرایط ممکن است علاوه‌بر سردی مداوم بدن و عوراض سردی بدن، با عوارض بدتر دیگری مواجه شوید. بنابراین به طور کلی، سردی بدن را دست کم نگیرید! اگر شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صدها پزشک آنلاین متخصص داخلی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

دریافت مشاوره آنلاین از پزشک متخصص داخلی

۳.۷/۵ (۲۲ نظر)

منبع
healthline.comwebmd.commedicalnewstoday.commayoclinic.orghealthgrades.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
263 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه اکرمی
معصومه اکرمی
14 روز قبل

من دست پام یخ میزنم تو گرمای شهری که من هستم تو بدم اون سرده که حتی وقتی چای میخورم استکان دوم مثل اینکه کولر روشن کردی تو بدنم ….تازگی زیاد خوابم میگیره خسته زیاد میشم دست راستم کلا یخ زده بالا نمیره تو مغزم سرما حس میکنم دست چپم خوابم ببره نصف بدنم فلج میشه وعصبی میشم دست راستم که اصلا نمیشه بخابم راسته می‌خوابم کمردرد بدی گرفته منو …..دکترم تا امروز نرفتم ناخن هام بدشکسته که حتی گوشت ناخنم پیداست تا ناخن من چه مرگمه

حکیمه
حکیمه
2 ماه قبل

سلام من خانمی هستم پنجاه سالمه فشار خون دارم پلاکت خونم صدور نه هزار هست ویتامین دی بدنم کم هست هر چند روز یک بار خون دماغ میشم بعد اصلا تحمل سرما رو ندارم وقتی سرده میرم بیرون دستام سر میشه ناخن‌های دستام درد میگیره الان سرما خوردم حالت تهوع طعم غذا ها رو نمی‌فهمم طعم دهنم بده فقط دلم کمپوت سیب یا خرما یا ماست و دوغ میخواد چ کار کنم سوزش ادرار سی رفته هم م بر کنم

احمد
احمد
2 ماه قبل

سلام مادرم در تمام فصل احساس سرما میکنه الان هم که زمستانه کلی لباس میپوشه و بخاری را زیاد میکنه عرق میکنه ولی باز هم سردش است مخصوصا پشت لطفا راهنمایی کنید راه درمان چیه و به چه دکتری مراجه کنه چون دکتر عمومی و داخلی و مغزیاعصاب رفته ولی خوب نشدن ممنون

فرشته
فرشته
پاسخ به  احمد
2 ماه قبل

دکتر سنتی ببرید مادرتون رو البته یه معالج خوب

فرشته
فرشته
پاسخ به  احمد
2 ماه قبل

برید پیش معالج سنتی که مجرب باشه انشالله که خوب میشن

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام علت سردی دست از بازو به پایین چیه

مصطفی بهروزه
مصطفی بهروزه
2 ماه قبل

سلام علیکم برای سردی مغز باید چکار کنم

مهران
مهران
3 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه هرروز صبحای زود که بیدار میشم ۶ صبح که برم مدرسه بشدت سردمه به طوری که بشدت می لرزم و حال تهوع شدید دارم حتی آب دهنم بزور میتونم قورت بدم هرروز صبح همینه ولی چند ساعت که می گزره به ظهر و اینا خوب میشم و دیگه سردم نیست حتی لباسای که صبح پوشیدم از شدت سرما گرمم میشه مجبورم دربیارم بنظرتون من چه مریضی دارم که صبح زود هرروز اینطوری میشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهران
2 ماه قبل

حالت تهوع صبحگاهی میتونه بخاطر اسید معده باشه باید حتما صبحانه بخورید و نوشیدنی گرم مثل چای یا شیرگرم

مصطفی
مصطفی
3 ماه قبل

سللم ۴۴سالمه چ در تابستون و چ در زمستون احساس سرما میکنماز زانو ب پایین تا نوک انگشتام

کامبیز
کامبیز
پاسخ به  مصطفی
14 روز قبل

سلام منم۳۰سالمه اینجورم همه جای رفتم واسه درمان اخرش فهمیدم مال اضطراب استرسه،اگه تونستی کنترلش کنی درست میشه ،من ک نتونستم

مصطفی
مصطفی
3 ماه قبل

سلا من ۴۴سالمه و همیشه استخوان پاهایم از زانو ب پایین تا نوک پام سرده چ در تابستون چ در زمستون علتش چیه

مهدیار
مهدیار
پاسخ به  مصطفی
2 ماه قبل

سلام
عزیزم سعی کن
گرمی جات زیاد بخور
تا سردی بدنت دفع بشه
۰۹۰۵۳۶۰۹۵۶۴ لطفا برای توضیح کامل
پ م بدید.مهدیار ازشیراز درخدمتم.

سلیم
سلیم
پاسخ به  مصطفی
6 روز قبل

مال منم همینطور است نمی‌دونم درمانش چیست من که موتور دارم شاید علتش باد باشه نمی‌دونم ؟

نسا
نسا
3 ماه قبل

نسا
سلام من ۱۹سالمه و استخوان گردن و مچ پام و مچ دستم سرده و حالت ی عرق سردی هست
اگ میشه لطفا جواب بدین

هادی
هادی
3 ماه قبل

سلام من وقتی دراز میکشم هر دو پام احساس سردی وگزگز پا دارم سر پا وراه رفتن مشکلی ندارم تنگی نفس و تیروید وکم خونی وضعف جریان خون ندارم قند نرماله وچربی ۲۱۰ سنم‌ ۴۹ یک ماهه کلافه ام

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام و عرض ادب من ۴۵ سالم همش احساس گرمای شدید دارم در حالی که دست و پام هام با بدنم خیلی سرده بی اشتها هم هستم .توی زمستونن هم درو پنجره ها رو باز میزارماصلا لباس گرم هم نمی پوشمحیلی هم عرق میکنم .اگه ممکنه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

ایوب
ایوب
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

شما احتمالا تروعید پرکار دارید

فاطیما
فاطیما
4 ماه قبل

سلام من چهل وهشت سالمه دوازده ماه سال دست وپام سردباااینکه سرمایی هستم خداروشکرهیچوقت سرمانمیخورم بیماری خاصی هم ندارم برای حل مشکلم چکارکنم

کامبیز
کامبیز
پاسخ به  فاطیما
14 روز قبل

سلام شما استرس اضطراب دارین

Mahnaz
Mahnaz
5 ماه قبل

سلام راستش من حتی توی تابستون احساس سرما میکنم حتی خانوادم هم کلافه شدن چون نمیدونم چرا همش احساس سرما دارم و خیلی زود سرمامیخورم و سرماخورده میشم و خیلی دیر خوب میشم اصلا بگم چهار ساله که دارم از سرماخوردگی رنج میبرم و احساس سرما میکنم حتی توی تابستون دکتر رفتم اما نتونستن درمان کنن بعضی ها میگین سرماخورده معمولیه اما اگه معمولیه پس دائم مریضم(حالت سرماخوردگی )و بعضی هام میگین الرژیه اگه حساسیته باید توی فصلی باشه اما من همیشه توی همه‌ی فصل ها مریضم یکی از فامیل هامونو همین مشکل رو داشت و چکاب داد ک مشکل از تیروئید داشت بنظرتون مال منم از همینه کمک کنید

افشین
افشین
پاسخ به  Mahnaz
3 ماه قبل

سلام.بعضی آلرژی ها مربوط به فصول نیست.اختنال زیاد آلرژی دارید

ایوب
ایوب
پاسخ به  Mahnaz
3 ماه قبل

تروعید دارید احتمالا

اکرم
اکرم
5 ماه قبل

سلام من پنجاه سال دارم همیشه گرممه آب زیاد میخورم گاهی سردم میشه لباس گرم می‌پوشم سریع کلافه میشم

هدیه زمانی
هدیه زمانی
5 ماه قبل

من شبها در ناحیه پشت ریه ها احساس سرما و تیر کشیدگی دارم هیچ دکتری متوجه علت تا حالا نشده بدون سرفه یا بیماری حتی

میتی
میتی
پاسخ به  هدیه زمانی
5 ماه قبل

قهوه میخوری

سعید فتوحی
سعید فتوحی
6 ماه قبل

سلام من چند سالی هست اصلا طاقت سرما رو ندارم مخصوصا زمستان چیکار کنم خیلی اذیت میشم

مجید
مجید
6 ماه قبل

سلام من چهل سالمه سینوزیت مزمن دارم که گاهی حاد میشه. همیشه سردمه و از برج هفت باید کلاه بپوشم البته منطقه ما تقریبا کوهستانی مازندران هستش. خونوادم دیگه خسته شدن همیشه کنار بخاری هستم به قول خانومم اگه اهن باشه ذوب میشه البته پدر مادرم هم اینطوری هستن. مادرم تیروئیدی هستش ولی من نه. کم خونی و بی اشتهایی و یبوست ندارم کمبود وزن ندارم ولی همیشه بدنم عفونت داره چون مشکل نقص سیستم ایمنی و در نتیجه الوپسی و طاسی سر دارم یه مدت هم اختلال پنیک داشتم. چربی خون بسیار بالاقند پایین قد ۱۸۰ وزن ۹۰ پوست سفید مرد هستم ممنون میشم راهکار خلاص شدن از سرما رو نشونم بدین

مجید
مجید
6 ماه قبل

سلام من چهل سالمه سینوزیت مزمن دارم که گاهی حاد میشه. همیشه سردمه و از برج هفت باید کلاه بپوشم البته منطقه ما تقریبا کوهستانی مازندران هستش. خونوادم دیگه خسته شدن همیشه کنار بخاری هستم به قول خانومم اگه اهن باشه ذوب میشه البته پدر مادرم هم اینطوری هستن. مادرم تیروئیدی هستش ولی من نه. کم خونی و بی اشتهایی و یبوست ندارم کمبود وزن ندارم ولی همیشه بدنم عفونت داره چون مشکل نقص سیستم ایمنی و در نتیجه الوپسی و طاسی سر دارم یه مدت هم اختلال پنیک داشتم. چربی خون بسیار بالاقند پایین قد ۱۸۰ وزن ۹۰ پوست سفید مرد هستم ممنون میشم راهکار خلاص شدن از سرما رو نشونم بدین

معصومه
معصومه
6 ماه قبل

علت سرد شدن بدن و درد بین کتف ها
چهل و پنج سالشه؟
خانم است

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط معصومه
مرضیه منصوری
مرضیه منصوری
6 ماه قبل

سلام وخسته نباشی خدمت شما
من یه خانم ۵۳ ساله هستم که از سرمای بی وقت وبی موقع در طول سال عذاب میکشم کم کاری تیروئید دارم که ناشتا یک قرص لوترکسین استفاده میکنم ولی از ناحیه شکم واز پشت وپاهم خیلی سرد ودرد میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

حسین هستم
حسین هستم
6 ماه قبل

سلام پهلوی راست من سالهاست که همیشه سدش وعذاب میده علتش چیست تشکر

آفرین
آفرین
پاسخ به  حسین هستم
3 ماه قبل

من مدتی است در دو پهلوی احساس سرما می‌کنم. علتش چیست؟

قاسم خضیراوی
قاسم خضیراوی
7 ماه قبل

من سرم خیلی گرم و بدنم خیلی سرد و اگر به پتو میخابم خیلی‌ گرم میشه چکار کنم

عیسی ات
عیسی ات
7 ماه قبل

سلام من قبلا یه حالتی داشتم که عرق میکردم و نفسم بالا نمیومد،احساس میکردم که الان میمیرم.این فقط دو یا سه دقیقه منو میگرفت و ول میکرد که علایم سرگیجه سنگینی سر حالت تهوع برای من داشت،بعضی وقتا معدم شدید درد میکرد و قفسه سینم هم درد میکرد.آزمایش هم داده بودم که دکتر گفت عفونت معده داری.سونوگرافی هم کردم که کیسه صفرام سنگ داشت عمل کردم.الان بعد یه ماه عمل من فقط حالت تهوع بدون استفراغ دارم،بی حال میشم،احساس میکنم یجورایی الان فشارم میره بالا.ممنون میشم راهنمایی کنید.

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  عیسی ات
5 ماه قبل

سلام مشکل شما ماورایی هست ،من درمانت میکنم انرژی خاصی دارم ۰۹۱۹۴۸۷۸۱۷۴ ریحانه

م م
م م
پاسخ به  عیسی ات
5 ماه قبل

فکر کنم حملات پانیک دارید

علیرضا
علیرضا
7 ماه قبل

سلام مادر من چند وقتی شده که همه ی روز احساس سرما می‌کنه و هیچ چیزی موثر نیست هم سردشه هم بدن درد داره به علاوه بی حالی و خستگی و احساس ضعف

اسماعیل
اسماعیل
9 ماه قبل

سلام من ۴۲ سالمه کارم سنگ کاشی هست برج ۱۰ تو حیاط کار می‌کردم سرمای شدیدی بود وقتی اومدم خونه پهلوها حالت گرفتگی داشت جلوی بخاری گرم نگه داشتم تا ۲ هفته رفتم دکتر متخصص عظله گفت گرفتگی هم دارو داد هم طب سوزنی کرد پول زیاد هم گرفت عید شد درد داشتم ولی کم بعد عید وقتی از خاب بلند میشدم می‌گرفت یا سرما یا باد میزد می‌گرفت رفتم دکتر نوشت آزمایش تب مالت روماتیسم گفت خوبه رفتم دکتر کلیه گفت سالمه رفتم دکتر مغز اعصاب نوشت برای سیتی اسکن و ام ای آر بردم گفت التهاب دارو داد الان ۱۰ روز میخرم درد کمتر شده از اون موقع سر کار نرفتم الان کمی دولا راست میشم یا راه زیاد میرم یا کولر می‌زنند باز احساس درد داردم و وقتی سرما میزنه یا باد کولر سردم میشه و عظلاتم درد میکنه دیگه نمیدونم پیش کی برم چی کار کنم پیش چه دکتری برم لطفا راهنمایی کنید

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  اسماعیل
5 ماه قبل

سلام من درمانت میکنم ۰۹۱۹۴۸۷۸۱۷۴ ریحانه

مریم کریمی
مریم کریمی
10 ماه قبل

سلام ببخشید من بدنم سرده هم مغزم هم معدن خیلی عصبی بی حال هستم دست و پاهام سرده توی تابستون هم من زیر پتو هستم کلا سرمزاجم دوست دارم فقط بخوابم میشه راهنمایی کنید

سعید
سعید
پاسخ به  مریم کریمی
3 ماه قبل

سلام لطفا بفرمایید نتیجه بیماری تون چی شد چون من هم همین مشکل رودارم.لطفا بفرمایید

سحر
سحر
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر مادر من س مدتها ک احساس لرز می‌کنه هر دکتر یم بردیمبردیم ی چیزی میگن بعدش گفتن از سنگ کیسه صفراس الان کیسه صفرا شو برداشتیم سه روزه بازم احساس سرما و لرز می‌کنه

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  سحر
5 ماه قبل

سلام من خیلی بدنم سرده ولی عرق زیاد هم میکنم چکار باید بکنم ؟؟

Mina
Mina
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چند وقته از داخل دست و پا احساس درد دارم و همش حس میکنم سرده بدنم از زانو تا کف پا و دست هم از کف دست تا کتف ،ازمایش دادم و گفتن کم خونی دارم قرص مصرف میکنم کم کاری تیروئید هم دارم قرص های لازم و مصرف میکنم ،ویتامین b12 و ویتامین D ،E هم میخورم اما این درد دست و پام خوب نمیشه سعی میکنم غذا هایی با طبع گرم هم مصرف کنم ،میشه میشه راهنمایی کنید چه کاری انجام بدم که خوب شم واقعا احساس درد دارم و اذیت میشم در طول روز واقعا خستم و بی اشتها هستم؟لطفا راهنمایی کنید.

Mina
Mina
پاسخ به  Mina
11 ماه قبل

درضمن بنده ۵۶ سالمه غیر از تیروئید کم کار ،فشار خون و دیابت نوع ۲ هم دارم

لیدا
لیدا
11 ماه قبل

سلام من ۵۲ سالمه روزی یه قرص تیرویید ناشتا میخورم و مرداد ماه سال قبل سی تی آنژیو شدم در حال حاضر قرص آسپرین و چربی مصرف میکنم
مدتی است در دست و پا احساس گز گز دارم با وجودی که خیس عرق میشم احساس سرما دارم و چند روزه که زانو ها و کمرم شدیدآ دزد عیر قابل تحمل داره احساس نمیکنم دوتا کیسه آب یخ تو کمر و زانوهام گذاشتن

Sevda
Sevda
11 ماه قبل

سلام برای کم خونی چه غذاهایی باید مصرف شود

Sevda
Sevda
11 ماه قبل

سلام من کلا دست وپام تو تابستان هم سرد میشه بعضی وقتا حتی از سردی سیاه میشه چه غداهایی رو مصرف کنم که باعث گرمی بدن شه

Sevda
Sevda
11 ماه قبل

سلام من کلا دست و پام تو تابستان هم سرد میشه بعضی وقتا حتی از سردی سیاه میشه چه غذاهایی رو مصرف کنم که باعث گرمی بدن شه

آزاده
آزاده
1 سال قبل

سلام
من همیشه احساس سرمای خیلی زیادی دارم
و هیچکدوم از این عوارضی که گفته شده ندارم
اگه بخوام به پزشک مراجعه کنم پیش چ پزشکی باید مراجعه کنم؟

۰

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  آزاده
7 ماه قبل

سلام من ۴۶ سالم هست و بدنم یخ یخ هستش درحالیکه دستهام داغ داغ و پاهام هم معمولیه.چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  اسماعیل
7 ماه قبل

سلام من ۴۶ سالم هست و بدنم یخ یخ هستش درحالیکه دستهام داغ داغ و پاهام هم معمولیه.چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

....
....
1 سال قبل

سلام خانمی چهل و دو ساله هستم یه موقع هایی احساس سردی مثل رعشه تو بدنم می کنم که برام خیلی سخت می شه و واقعا نمی دونم علتش چیست ممکنه تو گرمای تابستون هم برام اتفاق بیفته البته بگم همیشه این اتفاق نمی افته ولی این احساس سراغم اومدنی تا دندونام هم می ارزن با یه پتو یه ربع زمان می بره تا به حالت اول برگردم لطفا راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
1 سال قبل

ل

ج.حمید ازخوزستان
ج.حمید ازخوزستان
1 سال قبل

با سلام.حدود یک ماه پیش از دیوار افتادم پایین واز ناحیه کمر آسیب دیدم وعمل جراحی انجام دادم بعد از عمل الان خیلی سردم هست وکم خوابی میکشم.لطفا راهنمایی کنیید

م یم
م یم
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من مزاج سردی دارم چه باید خورد؟

عادیل
عادیل
1 سال قبل

سلام من آذری هستم اینجا هوا سرد در رو که میبندم هوا گرم میشه ولی نفسم کم میشه باز میکنم هوا سرد میشه ولی نفس بهتر میشه اکسیژن کلا مشکل منه نفسم میگیره بعد تکرر ادرار میگیرم انگار بدنم داره از بی انرژی بودن به فنا میره دهتر مهتر نرفتم چون واقعا انرژی میخواد وهمچنین پول بی حالی داره منو میکشه کاش طرفای بندر عباس که هواش گرمه زندگی میکردم اینورا گو میگی گولاخ درمیاد خیلی سرد و برا من که آذریم عجیبه که با سرما عجین نشدم

فرشته سهامی
فرشته سهامی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید تمام بدن من سرد میشود وهمراه با سوزن شدن پاها همراه است و بیماری دیابت و کم خونی هم دارم آقای دکتر من را راهنمایی کنید که چه کار کنم و چه بخورم تا خوب شوم ممنون

ملیکا
ملیکا
پاسخ به  فرشته سهامی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید چند وقتی هسته پاهام احساس سردی میکنن
باید حتما جوراب بپوشم بااینکه جوراب هم می‌پوشم بازم پاهام سرده
علتش چیه
ممنون میشم جواب بدین

بهرامی
بهرامی
1 سال قبل

باسلام شوهرمن اصلاسرماروحس نمیکنه زمستان بخاری رومیزاره کم دلیلش چیست

نمسای
نمسای
1 سال قبل

سلام من خانمی هستم۳۷ ساله متاسفانه دوسالی هست که در بدن به شدت احساس سرما میکنم .چندین بار به پزشک هم مراجعه کردم ولی بهتر نمیشم قبلا فقط سرم
وپشتم یخ میکرد ولی بعد از مصرف دارو های که پزشک تجویز کرده ومصرف کردم نه تنها بهتر نشدم بلکه الان کل بدنم یخ میکنه.دوبار هم لرزه شدید مثل اینکه بهم شوک بزنن گرفتم که این اتفاق از هر ده سال بهم دست داده و الان هم گاهی که سردم میشه بدنم تیک میزنه ممنون میشم منو راهنمایی کنید که چیکار کنم بهتر بشم .

علی
علی
1 سال قبل

سلام من قبلا کارم داخل آب بود مغنی بودم یه دفعه شوک بهم وارد شد آرون موقع مشکل دارم همیشه بدنم سرده اکسیژنم کمه حساب بدنم ضعیف شدن خواب زیاده لاغرشدم ومشکلاتی دیگرفت مراراهنمیای کنید

بهبود
بهبود
1 سال قبل

کرنای شدید گرفته بوم دو دوسال دوسه هفته بود کارمی کردم نسبتا کار می کردم تریاک مصرف میکنم قبل کرنا چندین سال ترک کده بودم ولی بعد ۱۵ ماه از گذشت کرنا دوسه متخصص تخیص دان عوارض ترک گرفته منو شروع کرد ۴ ماهه همیشه چشما م بادباابریزش استخان در بصخوص ده روز میشه بیشتر شدهگوشت بدکمردهراه گزز ضعفم شدم هرزگا لرز میکن مسن هم پآهام ی میزم شب ارابخش هم مصرف دار م مشکرم

محبوب
محبوب
1 سال قبل

سلام برسد. من از مدت ۴۰سال سردی پا تا زانو دارم به پزشک مراجعه کردم گفت باید عمل شود. عمل نکردم. از آن به بعد سردی ودرد پای راست کم شد اما سردی و درد پای چپ زیاد حالا سردی به بالای بدن تا قسمت های شکم رسیده است. دمای گرمی از ۲۵ درجه کم باشد پای چپ تا ران درد واحساس سردی دارد.
شما چه مشوره میدهید جهت رفع سردی چه کار کنم.
اما در دستانم احساس سردی ندارم نرمال است.

علی
علی
پاسخ به  محبوب
3 ماه قبل

مدتی هست شکمم سرد می شود باد چکار بکنم خوب بشوم

نیلوفر
نیلوفر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۲۲ سالمه ۳ ساله ازدواج کردم قبلشو توجه نکردم اما از زمانی که ازدواج کردم تا ب حال همسرم مدام میگه یخی بدنت سرده به طوری که با هر شخصی دست بدم سریع بدنشون واکنش نشون میده چی کار کنم ؟

سارا
سارا
1 سال قبل

من ۲۰سالمه علائمی که دارم سردی وبی حسی دست وپا وخواب رفتگی… گاهی اوقات تپش نامنطم قلب واینکه تنگی نفس دارم وسرگیجه وحس پری گوش وسردرد
من کم خونی هم دارم ولی باوجودمصرف قرص بازهم احساس سردی دارم طوری که دستام ط فصل پاییزوزمستان کاملا یخ میکنه عرق سردمیکنم وتپش قلب خستگی خیلی خیلی زیاد…
لطفا جوابمو بدید وبگید ک چه کنم….؟؟؟

حسین
حسین
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

مراجعه به پزشک طب سنتی

سعید
سعید
1 سال قبل

دمای بدنم ۳۵ و سردرد دارم حدود یک هفته هست

بهار
بهار
1 سال قبل

من تو هوای گرم هم احساس سردی شدید می کنم جوری که مجبور میشم کاپشن بپوشم تازگی ها اینجوری شدم دلیل اش چی می‌تونه باشه دکتر؟

حسین
حسین
پاسخ به  بهار
1 سال قبل

تغییر مزاج به سردی و خشکی

بامدی از زابل
بامدی از زابل
پاسخ به  بهار
1 سال قبل

سلام من بدنم خیلی سردمیشه مخصوصا قسمت کتف وپشتم وبازوهام خیلی هم ضعف وسرگیجه دارم توخونه همه میگن هواگرم ولی نمیدونم چرامن سردم میشه لطفا بگین چکارکنم

باران
باران
1 سال قبل

سلام ازکجابفهمیم که تیروئیدپرکاریاکن کارداریم یابرای همه سنین صدق میکنه

نمسای
نمسای
پاسخ به  باران
1 سال قبل

با آزمایش تیرویید تشخیص داده میشه

مسلم کاظمی
مسلم کاظمی
1 سال قبل

چرا زمانی که انبه می‌خوریم در بدن لرزش است

دکمه بازگشت به بالا