۹+۳ درمان سرفه خشک در طب سنتی که نفس را تازه می‌کنند

درمان سرفه خشک در طب سنتی

در اصطلاح پزشکی به سرفه خشک (dry cough)، سرفه غیر مولد نیز گفته می‌شود زیرا برخلاف سرفه‌ مولد و مرطوب نمی‌تواند باعث خروج میزان زیادی از ترشحات مخاط یا همان خلط از ریه‌ها یا مجاری بینی شما شود. اصولا این نوع سرفه هفته‌ها بعد از بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، سیاه‌سرفه، آنفولانزا و کووید-۱۹ همراه شما است.

در بیماران مبتلا به آلرژی، آسم و رفلاکس اسید معده به مری (GERD)، وجود سرفه‌های خشک طبیعی است. اگرچه ممکن است از عوارض جانبی طولانی‌مدت قرار گرفتن در معرض سموم محیطی مانند دود سیگار نیز باشند. در بعضی موارد، ۲۰ درصد بیماران پس از مصرف داروهای مهارکننده ACE مانند انالاپریل و لیزینوپریل دچار سرفه خشک مزمن می‌شوند.

در مقایسه با سرفه‌های مرطوب، سرفه‌های خشک آزاردهنده‌تر هستند و در هر گروه سنی ممکن است بروز کنند. تنفس هوای خشک در فصل‌های سرد سال می‌تواند گلو را تحریک کرده و زمان بهبود را طولانی‌تر کند.

از درمان‌های پزشکی رایج سرفه خشک می‌توان به تجویز انواع ضد احتقان برای کاهش گرفتگی بینی و سینوس‌ها، تجویز انواع قرص و شربت ضد سرفه و خلط‌آور، تجویز داروهای استنشاقی در قالب اسپری و اکسیژن‌ درمانی اشاره کرد.

هنگامی‌که به ویروسی مبتلا می شوید، مانند شرایط سرماخوردگی، مخاط بینی شما متورم شده و مانع عبور هوا می‌شود. ضد احتقان‌ها با منقبض کردن رگ‌های خونی در بینی عمل می‌کنند که باعث کاهش جریان خون و التهاب در بافت متورم می‌شود. با کاهش تورم، تنفس راحت‌تر می‌شود. ضد احتقان‌ها همچنین ممکن است به کاهش آبریزش بینی نیز کمک کنند.

توصیه می‌کنیم هرگز برای کودکان زیر ۱۲ سال (به خصوص کودکان زیر ۲ سال) از داروهای ضد احتقان استفاده نشود. زیرا خطر عوارضی مانند تشنج و افزایش ضربان قلب وجود دارد.

داروهای ضد سرفه معمولا با مسدود کردن واکنش رفلکس سرفه، سرفه خشک یا مرطوب شما را آرام می‌کنند. این مورد از داروها، معمولا برای سرفه‌های خشک که دردناک‌تر هستند یا شما را در شب بیدار نگه می‌دارند مناسب‌تر هستند. در مقابل، داروهای خلط‌آور برای سرفه‌های مرطوب بهتر هستند زیرا باعث تحریک خروج مخاط تجمع پیدا کرده در مجرای تنفسی شما می‎‌شوند. مطمئنا در این شرایط راحت‌تر می‌توانید سرفه کنید.

معمولا درمان‌های بالینی ذکر شده با وجود اثرگذاری کافی، با عوارض کوتاه‌مدت یا بلندمدت همراه هستند. در حالی‌ که براساس طب سنتی، داروهای گیاهی وجود دارند که می‌توانند در بسیاری از موارد به همان اندازه موثر باشند. افرادی‌که می‌خواهند از داروهای طبیعی برای درمان سرفه خود استفاده کنند باید در مورد منابع تولید آن‌ها تحقیق کنند. همچنین باید آگاه باشند که برخی گیاهان و مکمل‌ها می‌توانند با داروهای شیمیایی تداخل داشته باشند که ممکن است این شرایط عوارض جانبی ناخواسته‌ای در پی داشته باشد.

اگر سرفه‌های خشک شما شدید شده‌اند یا بیش از چند روز است که ادامه پیدا کرده‌اند، لازم است از پزشک مشاوره بگیرید. در کنار آن برای تسریع روند درمان می‌توانید از درمان سرفه خشک در طب سنتی استفاده کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

۹ مورد از بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه خشک

از آنجایی که داروهای گیاهی زیادی برای سرفه خشک وجود دارد، توصیه می‌کنیم با آزمون و خطا یکی از موارد زیر را شروع به مصرف کنید.

۱. چای عسل برای درمان طب سنتی سرفه خشک

بر اساس برخی تحقیقات، عسل می‌تواند سرفه خشک را تسکین دهد. اخیرا نیز یک منبع معتبر به مقایسه روند درمان سرفه‌های خشک شبانه در کودکان با عسل یا داروی ضد سرفه دکسترومتورفان پرداخت. اگرچه فواید عسل نسبت به دکسترومتورفان کمتر بود اما والدین کودکان از نبود عوارض جانبی عسل رضایت بیشتری داشتند.

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و همچنین می‌تواند به پوشش گلو کمک کرده و سوزش آن را کاهش دهد. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در گلو کمک کند. از نظر پزشکان نیز چای عسل بهترین داروی گیاهی برای سرفه خشک است.

درمان سرفه خشک با چای عسل

برای استفاده از عسل به منظور درمان سرفه خشک، ۲ قاشق چای‌خوری از آن را با آب ولرم و لیمو ترش یا چای گیاهی مخلوط کنید. این مخلوط را یک یا دو بار در روز بنوشید. توصیه می‌کنیم هرگز به کودکان زیر ۱ سال عسل ندهید زیرا با خطر واکنش آلرژیک یا بوتولیسم نوزادان (یک عارضه نادر که می‌تواند در نوزادان ایجاد شود) همراه است.

۲. زردچوبه درمان گیاهی سرفه خشک

زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. طبق تجربه کورکومین برای چندین بیماری مانند سرفه خشک عالی است. اگر زردچوبه را با فلفل سیاه مصرف کنید، کورکومین بهتر جذب جریان خون می‌شود و اثرگذاری بیشتری به عنوان درمان گیاهی سرفه خشک پیدا می‌کند.

می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک هشتم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را به یک نوشیدنی مانند آب پرتقال سرد اضافه کنید. قرن‌هاست در طب آیورودا زردچوبه برای درمان شرایط تنفسی فوقانی، بیماری برونشیت و آسم استفاده می‌شود. امروزه مکمل زردچوبه در قالب کپسول و چای گیاهی ارائه شده است. استفاده بیش از حد از  این مکمل ممکن است باعث ناراحتی معده، اسهال و حالت تهوع شود.

۳. زنجبیل درمان طب سنتی سرفه خشک

زنجبیل مدت‌هاست که برای درمان حالت تهوع و ناراحتی معده استفاده می‌شود، اما شواهدی وجود دارد که می‌تواند رفلکس سرفه را با آرامش عضلات صاف مجاری تنفسی نیز سرکوب کند. این داروی گیاهی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است.

همچنین نشان داده شده است که منبع ایمنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین درد و ناراحتی است. برای تهیه چای زنجبیل می‌توانید ۲۰ تا ۴۰ ریشه پوست کنده یا بریده شده آن را در آب گرم خیس کنید.

خواص زنجبیل

افزودن عسل یا آبلیمو ممکن است این اثرات داروی گیاهی برای سرفه خشک را بیشتر کند. همچنین می‌توانید زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا ریشه زنجبیل را بجوید تا سرفه خشک شما تسکین یابد.

یکی از مطالعات معتبر نشان می‌دهد که برخی ترکیبات ضد التهابی در زنجبیل می‌توانند غشاهای مجاری تنفسی را آرام کرده و سرفه را کاهش دهند. یک بررسی در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه کلمبیا گزارش داد که مکیدن آب نبات زنجبیل یا استنشاق بخور آن می‌تواند واکنش‌هایی که علائم آسم از جمله سرفه را ایجاد می‌کنند، سرکوب کند.

مهم است که از مصرف زیاد زنجبیل خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ناراحتی معده، سوزش سر دل یا اسهال شود.

۴. ریشه گل ختمی درمان گیاهی سرفه خشک

امروزه از ریشه گل ختمی در قالب شربت سرفه و قرص برای درمان سرفه کودکان در طب سنتی استفاده می‌شود. ریشه گل ختمی ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی نیز باشد. مطالعات مختلف نیز این مسئله تایید کرده‌اند.

این گیاه می‌تواند سوزش ناشی از سرفه را به دلیل محتوای موسیلاژ بالای خود کاهش دهد. موسیلاژ یک ماده چسبناک غلیظ است که مخاط گلو را می‌پوشاند. یک مطالعه کوچک نشان داد که شربت سرفه گیاهی حاوی ریشه ختمی ، همراه با آویشن و پیچک، سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی را به طور موثری تسکین می‌دهد. پس از ۱۲ روز مصرف شربت، ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان اثربخشی آن را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردند.

این داروی گیاهی سرفه خشک به صورت گیاه خشک شده یا چای کیسه‌ای نیز موجود است. به هرکدام آب گرم اضافه کنید و سپس بلافاصله آن را بنوشید یا بگذارید ابتدا سرد شود. هرچه ریشه گل ختمی بیشتر در آب بماند، موسیلاژ بیشتری در نوشیدنی وجود خواهد داشت.

خواص نعناع درمان سرفه خشک

۵. نعناع بیابانی درمان گیاهی سرفه خشک

نعناع حاوی منتول است که به بی‌حس کردن عصب انتهایی در گلو که در اثر سرفه تحریک می‌شوند، کمک می‌کند. این مسئله ممکن است درد را تسکین داده و میل به سرفه را کاهش دهد. نعناع همچنین به کاهش احتقان کمک می‌کند. علاوه بر این، مشخص شده است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

روش‌های مختلفی برای مصرف نعناع وجود دارد، از نوشیدن چای نعناع گرفته تا مکیدن قرص‌های آن. سعی کنید چای نعناع (دمنوش گیاهی برای سرفه‌های خشک) را درست قبل از خواب بنوشید تا به تسکین سرفه‌های شبانه کمک کند. همچنین می‌توانید از اسانس نعناع برای رایحه درمانی استفاده کنید.

۶. درمان طب سنتی سرفه خشک با چای ماسالا

امروزه در ایالات متحده و هند از چای ماسالا برای درمان بیماری‌هایی مانند گلو درد و سرفه خشک استفاده می‌شود. چای ماسالا حاوی چندین ماده آنتی‌اکسیدان از جمله میخک و هل است، در نتیجه به عنوان یک خلط‌آور موثر است. این نوع چای دارای دارچین است که یک ضد التهاب قوی محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم از چای ماسالا برای درمان سرفه خشک کودکان در طب سنتی استفاده نکنید. زیرا احتمال واکنش آلرژیک وجود دارد.

۷. چای مرزنجوش برای درمان گیاهی سرفه خشک

مرزنجوش نوعی پونه کوهی است که مدتهاست در طب سنتی برای از بین بردن طیف وسیعی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته شده است که حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهابی است که ممکن است به کاهش سرفه‌های مرتبط با آسم، برونشیت، سرماخوردگی و سیاه سرفه (سیاه سرفه) کمک کند.

برای تهیه چای مرزنجوش به عنوان داروی گیاهی برای سرفه‌های خشک، ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری مرزنجوش خشک را در یک آب گرم ریخته و روزانه سه بار میل کنید. مرزنجوش به طور کلی بی‌خطر تلقی می‌شود اما ممکن است لخته شدن خون را کند کرده و خطر کبودی و خونریزی بینی را در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون) استفاده می‌کنند، افزایش دهد.

۸. ریشه شیرین بیان درمان گیاهی سرفه خشک

نوشیدن چای تهیه شده از ریشه شیرین بیان، مدتهاست به دلیل تأثیر آرام‎ بخشی آن بر گلو مورد توجه قرار گرفته است. از نظر متخصص طب سنتی چینی، ریشه شیرین بیان درد را تسکین می‌دهد، خلط را از بین می‌برد و سرفه را تسکین می‌دهد.

امروزه چای ریشه شیرین بیان را می‎توان در بسیاری از فروشگاه های طب سنتی یافت. برای تهیه عصاره آن، دو قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط کنید. اگرچه چای ریشه شیرین بیان به طور کلی بی‌خطر تلقی می‌شود اما استفاده طولانی‌مدت از آن ممکن است باعث افزایش شدید فشار خون شود و منجر به بی‌نظمی قاعدگی، خستگی، سردرد، احتباس آب و اختلال نعوظ شود.

۹. آویشن دارو گیاهی درمان کننده طب سنتی

امروزه دیگر آویشن یک داروی رایج برای سرفه، گلو درد، بیماری برونشیت و مشکلات گوارشی محسوب می‌شود. یک تحقیق معتبر نیز نشان داده است که شربت سرفه حاوی آویشن موثرتر و سریعتر از شربت دارونما می‌تواند در افراد مبتلا به برونشیت حاد موثر واقع شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه ممکن است مسئول فواید آن باشند.

برای تهیه این داروی گیاهی ضد سرفه خشک، روزانه ۲ قاشق چای‌خوری آویشن را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه عصاره آن را مصرف کنید. در پاسخ به سوال برای سرفه خشک چه شربتی بخوریم؟ می‌توان گفت که انواع شربت گیاهی سرفه خشک حاوی آویشن و شیرین بیان عالی هستند.

خواص آویشن

علاوه بر شربت، امروزه قطره های گیاهی زیادی نیز در بازار موجود هستند. برخی از قطره‌های سرفه حاوی منتول هستند که به عنوان عامل بیهوشی میل به سرفه را کاهش می‌دهند. همچنین می‌توانید قطره‌های سرفه حاوی زنجبیل یا اکالیپتوس مصرف کنید.

در مباحثی با عناوین درمان سرفه‌های خشک از نظر دکتر خیراندیش و درمان سرفه خشک کودکان دکتر روازاده، به نکات بیشتری در این زمینه اشاره شده است.

برای درمان سرفه خشک چی بخوریم؟

امروزه درمان سرفه‌های خشک در طب سنتی به کمک سیر ثابت شده است. سیر دارای خواص ملایم ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. همچنین گفته می‌شود که مصرف منظم سیر باعث کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. طبق مطالعات اخیر نیز مصرف سیر خام برای تسکین سرفه‌های خشک مرتبط با سرماخوردگی مفید است.

برای درمان سرفه خشک با طب سنتی می‌توانید روی مصرف لبنیات نیز حساب باز کنید. زیرا ممکن است با ایجاد تعادل در باکتری‌های روده، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. یک سیستم ایمنی قوی می‌تواند به مبارزه با عفونت‌ها یا آلرژن‌هایی که ممکن است باعث سرفه شوند کمک کند.

اگر سرفه‌های خشک شما ناشی از حساسیت غذایی است، از مصرف غذاهای محرک (به خصوص غذاهای حاوی ادویه زیاد) خودداری کنید. اگر مستعد علائم حساسیت تنفسی هستید، اجتناب از برخی غذاهای حاوی هیستامین زیاد مانند الکل، غذاهای ترشی، پنیر، صدف، گوشت دودی، شکلات، میوه‌های خشک و توت فرنگی می‌تواند به تسکین علائم شما از جمله سرفه کمک کند.

رفلاکس اسید معده به مری همچنین می‌تواند باعث سرفه‌های خشک مزمن شود. در صورت بروز این مشکل، از مصرف غذاهای پر چرب، غذاهای اسیدی (از جمله گوجه فرنگی)، شکلات، کافئین و غذاهای تند خودداری کنید که همه اینها علائم شما را بدتر می‌کنند.

۳ درمان سرفه خشک شدید در طب سنتی

متخصصان طب سنتی علاوه بر موارد ذکر شده، معتقد هستند که باید دستورالعمل‌های زیر توسط بیمار نیز انجام شوند:

۱. رایحه درمانی سرفه خشک با روغن‌های ضروری

به عنوان مثال استنشاق اسانس اکالیپتوس به کمک بخور آب گرم، می‌تواند با خاصیت ضد احتقان خود باعث تسکین سرفه‌های خشک شود. اگر سرفه‌های شبانه خواب آرام را از شما گرفته‌اند، خوشبو کردن اتاق با اکالیپتوس ممکن است به شما کمک کند تا خواب بهتری داشته باشید.

۲. درمان سرفه خشک با استفاده از انواع بخور

هوای خشک می‌تواند باعث تشدید سرفه‌های خشک شما شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوا لازم است.

۳. غرغره کردن با آب نمک

این کار به تسکین ناراحتی و سوزش ناشی از سرفه خشک کمک می‌کند. همچنین برای از بین بردن باکتری‌های دهان و گلو نیز موثر است. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان بزرگ آب گرم حل کنید. سپس چندین بار آن را در روز غرغره کنید. استفاده از این داروی سرفه خشک برای کودکان خردسال توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است آب نمک را ببلعند. اگر در طول شب با سرفه‌های خشک مکرر از خواب بیدار می‌شوید، بلافاصله پس از مسواک زدن گلوی خود را با آب نمک غرغره کنید تا به بی‌حسی و تسکین عصب انتهایی گلو کمک کند.

درمان دارویی سرفه خشک

دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند با کاهش غلظت انواع ریزگرد در هوا، مانع از تحریک سرفه‌های خشک شما شوند. اگر امکان تهیه آن را دارید، دریغ نکنید.

سوالات متداول درباره سرفه خشک

سرفه خشک با خارش سینه و گلو

سوال بیمار: نه ضعف دارم نه بی حالی، تب هم ندارم، آب ریزش بینی ندارم، بینی نگرفته، احساس درد تو قفسه سینه هم ندارم. سرفه خشک و احساس خارش در سینه و گلو دارم. آیا کرونا گرفته ام یا خیر؟

احساس خارش در ناحیه سینه

سوال بیمار:احساس خارش در ناحیه سینه دارم به علاوه سرفه های خشک هم دارم آیا مشکلی وجود دارد؟

با سلام در صورتی که تب بالای ۳۷,۸ یا تنگی نفس (افزایش تعداد تنفس بیش از ۲۴ در دقیقه، ضعف و بی حالی شدید داشتید به پزشک مراجعه کنید. فعلا افزایش مصرف مایعات گرم و استفاده از بخور بابونه ،پوست نارنج یا پرتقال مفید هست.

اگر سرفه‌های خشک شما در عرض یک هفته بدتر شد، دوباره به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از پزشک آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید. حتی از این سامانه برای درمان سرفه خشک با طب سنتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

برای سرفه خشک چی خوبه بخوریم؟

همانطور که در مقاله بیان کردیم، برای درمان سرفه‌های خشک باید با توجه به دلیل سرفه‌های خشک، مواد غذایی مختلفی پیشنهاد می‌شود. از جمله دم‌نوش‌های مرزنجوش و آویشن، چای ماسالا و… که به شرح مفصل گفتیم در کنا رآنها مصرف سیر و انواع لبنبات نیز توصیه می‌شود.

قویترین داروی گیاهی ضد سرفه خشک چیست؟

دمنوش آویشن، دمنوش زنجبیل و چای و عسل از درمان‌های گیاهی موثر و رایج سرفه هستند. انتخاب بهترین و قوی‌ترین دارو اما به دلیل بروز سرفه‌های شما بستگی دارد.

چه دمنوش‌هایی برای سرفه خشک کودکان مناسب است؟

پیشنهاد ما برای سرفه خشک کودکان بزرگتر از یک سال استفاده از چای و عسل است. از سایر دمنوش‌های این مقاله نیز می‌توانید استفاده کنید اما توضیحات هرکدام درباره مفید یا مضر بودن آن برای کودکان توجه کنید.

چه زمانی به پزشک یا متخصص طب سنتی مراجعه کنیم؟

سرفه‌های خشک می‌توانند ماه‌ها طول بکشند و باعث خستگی روحی و جسمی شما بشوند. اگر سرفه‌های خشک شما با علائم زیر همراه شدند حتما به پزشک مراجعه کنید:

مشاوره آنلاین با متخصص گوش، حلق و بینی

۳.۶/۵ (۸۵ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.healthline.comwww.verywellhealth.comwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
251 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسلم
مسلم
19 ساعت قبل

سلام من بعد از یک سرماخوردگی حدود یک ماهه نیم سرفه خشک میکنم یه راه حلی چیزی بگین. دکتر هم رفتم دو بار خوب نشدم

آخرین ویرایش 19 ساعت قبل توسط مسلم
ثمین
ثمین
1 ماه قبل

سرفه میکنم

مریم امیری
مریم امیری
پاسخ به  ثمین
19 روز قبل

سلام خانمم دوماهه سرفه شدید داره. ب پزشک مراجعه کردیم عکس وسی تی گرفتن نوار هم گرفتن از ریه گفتن اسم هسته. دارو خورده خوب نشده. بمحض سر روی بالش میزاره سرفه شدید تا جایی گلو بهم میاد می‌چسبه حتما باید اب بخوره نفسش قطع میشه
لطفا بفرمایید چکار کنم ممنون

الیاس
الیاس
پاسخ به  مریم امیری
18 روز قبل

سلام.عسل و زنجبیل باهم قاطی کنه مثل آبنبات مک بزنه قبل از خواب.هرشب به اندازه یک نخود

سپهر
سپهر
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من ورزش رزمی کار می کنم بعد یکی از شاگرد هام بدون اینکه هیچ نوع مریضی داشته باشه وقتی سرعتی کار میکنیم نفس کم میاره و میگه دهنم مزه خون گرفته میخواستم بدونم چجوری میتونم کاری کنم که بتونه بهتر نفس بکشه و نفس کم نیاره

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید چندحدود ۱۰روزه تب لرز سرفه شدید درد گرفتن قفسه سینه ونفس تنگی دارم چندبار رفتم دکتر چندتا امپول زدم ولی خوب نمیشم به نظر شما چکار کنم

Mony
Mony
پاسخ به  امیر
27 روز قبل

سلام وقت همگی بخیر چند شبی موقع خواب سرفه خشک شدید دارم کل شبو نمیتونم درازبکشم تا میخوام سرمو بزارم روبالش سرفه شدید میگیره منو تو طول روز خیلی کم سرفه میکنم به نطرتون چیکار کنم من؟؟؟

علی
علی
1 ماه قبل

وقت خوابیدن اصلا سرفه ندارد

علی
علی
1 ماه قبل

سلام دوماهه پسر ۵ساله ام سرفه های بلند و خشک دارد ۴بار دکتر بردم خوب نشده دکتر ریه گفته ۱۰روز بعد بیار ببینم انواع داروهای شیمیایی و خانگی امتحان کردم جواب نگرفتم

آرمین
آرمین
1 ماه قبل

سلام من ۲ روزه مریض بودم شدید تب… اینا داشتم الان هیچ مشکلی ندارم به جز سرفه خشک شدید ۱ ثانیه هم قطع نمیشه ۱۰۰نوع مدل دارو دمنوش گیاهی…. خوردم چیکار کنم؟

زیبا
زیبا
پاسخ به  آرمین
1 ماه قبل

پسر ۸ ساله منم همینطور بود الرژی شدید.د اشت شیر الاغ تازه بهش دادم چند ساعت بعد سرفهاش کم شد فرداش کلا سرفه نکرد

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  آرمین
1 ماه قبل

سلام برا منم مثل شما بود گل زوفا گرفتم دم کردم خوردم خوب شدم

سحر
سحر
پاسخ به  آرمین
8 روز قبل

کتوتیفن رو امتحان کنید بهمراه برموهگزین

داریوش
داریوش
1 ماه قبل

سلام پسرم ۴ سالشه حدودا دوماهه سرفه میکنه چند روز خوبه باز یوم هوای سرد بخوره شروع میشه.دکترم چند بار بردم خوب نشده لطفا کمک کنید ببینم چی بهش بدم خوب شه

نازنین زهرا
نازنین زهرا
پاسخ به  داریوش
1 ماه قبل

.خوب‌توسرما ‌‌‌‌‌‌نبرش

Şakira
Şakira
پاسخ به  نازنین زهرا
26 روز قبل

خیلی بهش کمک کردید مرسی

*****
*****
پاسخ به  نازنین زهرا
15 روز قبل

خیلی تاثیر گذار بود گیجعلی

اشكان
اشكان
1 ماه قبل

سلام شب بخیر ببخشید برادر من چند ساله شبها موقع خواب سرقه خشک میکند و انواع دکتر ها رفته با قرص و دارو خوب نشده و مشکل این است در سن کم استرویید مصرف کرده برای ورزش کردن از اون روز به بعد این مشکل سرفه پیدا کرده چیکار کنیم خواهشن کمک کنید

ام یوسف
ام یوسف
پاسخ به  اشكان
1 ماه قبل

حتما کف پاش ولای انگشتان پاش رو شبها روغن مالی کنید سرفش قطع میشه

سعید
سعید
پاسخ به  اشكان
1 ماه قبل

شب برای خوابیدن سرف میکنم انقد ک اصلا نمیخابم چکارکنم

وحید هستم
وحید هستم
1 ماه قبل

پسری دارم که کلاس اول ابتدای هست متاسفانه آسم داره؛ وقتی سرفه میکنه احساس میکنم که جیکرش داره کنده میشه؛ هیج کاری از دستم بر نمیاد براش انجام بدم؛ متاسفانه مادرش هیچی حالیش نیست ومن ازاون بدتر هستم نمیدونم چکار کنم لطفا کمکم کنید

امیر
امیر
پاسخ به  وحید هستم
1 ماه قبل

سلام پسر منم مثل پسر شماست،از وقتی ک با ماسک میره مدرسه ومیاد بهتر شده تو کلاسم ماسکشو در نمیاره.
گفتم شاید بدردتون بخوره

فافا
فافا
پاسخ به  وحید هستم
1 ماه قبل

گوشت جوجه تیغی بهش بده بخوره براش کباب کن یا آب گوشت درست کن چنان خوب میشه که دیگه هیچ دکتری نبریش

ایوبی
ایوبی
پاسخ به  فافا
29 روز قبل

واااا گوشت جوجه تیغی کجا پیدا کنیم

محمد
محمد
پاسخ به  ایوبی
13 روز قبل

گوشتش طرف ما هستی

*****
*****
پاسخ به  وحید هستم
15 روز قبل

ببرش تو هوای آزاد چندین بار نفس عمیق بکشه
البته اگه تهرانی این کار رو نکن چون بچه بدتر میشه

راستی عمو جان یه ذره آبرو واسه خودت و زنت میذاشتی

خلیل
خلیل
2 ماه قبل

سلام من از ساعت ۱۲شب که خوابیدم تا الان سرفه خشک میکنم انواع داروهای گیاهی مصرف کردم ولی خوب نشدم چی باید بخورم یا استفاده کنم تا رفع بشه یکمی هنگام صرفه مداوم درد هم مییگیره
باتشکر

امیرحسین
امیرحسین
2 ماه قبل

دوستانی که سرفه خشک دارن و با دارو مشکلشون حل نمیشه به احتمال زیاد آلرژی دارن با امپول بتامازون مشکلشون کامل رفع میشه …

بنیامین
بنیامین
2 ماه قبل

سلام من برادرم وقتی که هوا سرد میشه و وقتی سرما میخوره خیلی سرفه ی خشک و حساسیت ریه داره چی کار باید بکنه ۱۳ سالشه

ملکه‌ گفت. :
ملکه‌ گفت. :
2 ماه قبل

سلام من به شدت سرفه دارم هرچی هم خوردم خوب نشدم چی کار کنم

هاجر امیری هنزایی
هاجر امیری هنزایی
پاسخ به  ملکه‌ گفت. :
1 ماه قبل

سرفه خشک میزنم چکار کنم

ع نقوی
ع نقوی
2 ماه قبل

سلام خانمی ۴۰ ساله هستم حدود یک ماه هست که دائما سرفه میکنم سینه درد دارم و بینی ام رو که تمیز میکنم گاها لکه خون دیده میشه از مشاورتان تقاضای کمک دارم

نازی هنرمند
نازی هنرمند
پاسخ به  ع نقوی
2 ماه قبل

ناری هنرمند

یاسمن جاهدی منصوری
یاسمن جاهدی منصوری
2 ماه قبل

سلام روز بخیر من یاسمن جاهدی منصوری ۱۷ساله از مشهد مقدس خراسان رضوی کلاس دهم هستم من چند هفته سرفه دارم سرفه در سینه جوری خودم متوجه میشم بقیه ی اعضای خانواده متوجه نمیشن من سر فه میکنم تو گوگل زدم زد بود آنفلانزا. یا سرماخوردگی یا.سرخک . یاکرونا. یا آواز خوندن .یا باصدای بلند صحبت کردن یا رفلایکس معده یا اسم. خداروشکر خداروشکر خداروشکر هیچ کدوم اینارو ندارم حتا علائم سرما خوردگی خداروشکر ندارم فقط سرفه در سینه دارم نمیدونم چیه شبنه باید برم مدرسه یک شبنه بعد ظهر کلاس زبان دارم من نمیخام اطلا غایب بشم چون تاحالا نشدم
چای عسل و آب ولرم و پرتقال و عسل خالی و……….. خوردم و. اب نمک غرغر کردم هم تو بینی هم دهان و……. کردم. سرفه نه کم شد نه زیاد خانواده متوجه نشدن که سرفه قرص جوشان ویتامین تقوتی خوردم همه میخورن .وبعضی وقتا بعد غذا سرفه از تو سینه میکنم بلند الکی هااااا لطفا راهنماییم کنید ممنون

محمد
محمد
پاسخ به  یاسمن جاهدی منصوری
2 ماه قبل

سلام اینطور که معلومه شما اول از همه باید از استرسی که برای درسها دارید رو کم کنیدبعد به درمان سرفه برسید

یاسمن جاهدی منصوری
یاسمن جاهدی منصوری
2 ماه قبل

سلام روز بخیر من یاسمن جاهدی منصوری ۱۷ساله از مشهد مقدس خراسان رضوی کلاس دهم هستم من چند هفته سرفه دارم سرفه در سینه جوری خودم متوجه میشم بقیه ی اعضای خانواده متوجه نمیشن من سر فه میکنم تو گوگل زدم زد بود آنفلانزا. یا سرماخوردگی یا.سرخک . یاکرونا. یا آواز خوندن .یا باصدای بلند صحبت کردن یا رفلایکس معده یا اسم. خداروشکر خداروشکر خداروشکر هیچ کدوم اینارو ندارم حتا علائم سرما خوردگی خداروشکر ندارم فقط سرفه در سینه دارم نمیدونم چیه شبنه باید برم مدرسه یک شبنه بعد ظهر کلاس زبان دارم من نمیخام اطلا غایب بشم چون تاحالا نشدم
چای عسل و آب ولرم و پرتقال و عسل خالی و……….. خوردم و. اب نمک غرغر کردم هم تو بینی هم دهان و……. کردم. سرفه نه کم شد نه زیاد خانواده متوجه نشدن که سرفه میکنم قرص جوشان ویتامین تقوتی خوردم همه میخورن .وبعضی وقتا بعد غذا سرفه از تو سینه میکنم بلند الکی هااااا لطفا راهنماییم کنید ممنون

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط یاسمن جاهدی منصوری
نجات
نجات
پاسخ به  یاسمن جاهدی منصوری
2 ماه قبل

دختر خوب احتمال گرفتگی رگ و اعصاب اینا داری برو دکتر
احتمال از علائم قبل سکته قلبی هم باشه جدی بگیر

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  یاسمن جاهدی منصوری
1 ماه قبل

سلام….برید دکتر امپول بزنین احتمالا خوب میشین

مایا
مایا
3 ماه قبل

سلام من یه دختر ۳ و نیم ساله دارم سرما خورده دکتر بردم حالش بهتره ولی سرفه شدید داره جوری که دو ثانیه اختلاف سرفش نیست ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  مایا
3 ماه قبل

سلام به احتمال زیاد سینه اش چرکی هست سفیکسین بده بهش قبل خواب به مرور زمان خوب میشه

سحر
سحر
پاسخ به  مایا
8 روز قبل

دکترش رو عوض کنید. شربت های مختلف رو تست کنید.ممکنه یه شربت به بجه من جواب بده و شربت دیگری به بچه شما

ایسان
ایسان
3 ماه قبل

سلام من سرفه میکنم چی بخرم

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  ایسان
1 ماه قبل

سلام….شربت تیمکس گیاهی خوبه

امید
امید
3 ماه قبل

دخترم از اول زمستان سرفه داره شب نمی تونه بخواب خیلی اذیت چیکار کنم هر چه دارو خورد فایده نداره

حمید
حمید
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

سلام در اوایل فصل سرد سال ریز گردها و ذرات سرب معلق در هوا به زمین نزدیکتر میشه و افراد رو درگیر سرفه و تنگی نفس و آبریزش بینی و… می کنه که بهش آلرژی میگن.سعی کنید یک دستگاه بخور سرد یا گرم بگیرید و در فصول پاییز و زمستان روشن کنید تا از خشکی هوا بکاهد.حتی میشه یک کتری پر از آب رو روی بخاری یا شعله کم گاز بزارین تا مدام هوا رو مرطوب نگه داره ،گل و گیاه رو از محیط خونه خارج کنید چون خیلی از بچه ها به گرده گل و گیاه حساسیت دارن.ملحفه و رویه تشک و رو بالشی رو هر هفته بشویید خیلی از بچه ها به بوی مواد شوینده هم حساس هستن ،تز استعمال دخانیات در محیط خونه اجتناب کنید.از استعمال عطر و ادکلن خودداری کنید.سعی کنید مطبخ رو از فضای اصلی خونه جدا کنید چون بوی سرخ کردن پیاز یا ادویه جات مورد استفاده در غذاها افراد دارای آلرژیک را اذیت می کند.

هاجر
هاجر
3 ماه قبل

سرفه

راضیه
راضیه
3 ماه قبل

سلام دخترم ۶ماهشه خیلی سرفه داره خس خس سینه داره الان سه ماهه ک پشت سر هم مریضه هر چند دکتر بردم خوب نشده

دهقانی
دهقانی
پاسخ به  راضیه
3 ماه قبل

بچم اسم کودکان وچیزهای گرمی نمیتونه بخوره سرفه زیاد میکنه ک باعث ب استفراغ میشه چی بهش بدم؟؟؟

نازنین زینب
نازنین زینب
پاسخ به  دهقانی
1 ماه قبل

سلام دختر من هفت سالش هست یه ماه بیشتره سرفه می کنه سرفه هاش بیشت مواقع خشکه دکترم بردم یکم بهتر شد باز دوباره شروع شد چیکار کنم زود خوب بشه ؟

یلدا
یلدا
3 ماه قبل

من ابریزش بینی وکم سرفه می کنم ایا علام کرونا هستش

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  یلدا
1 ماه قبل

سلام.به نظرم نه….حساسیت هست و به دکترمراجعه کنید

رقیه
رقیه
4 ماه قبل

سلام تب دارم سرم بعضی موقع گیج میره دست و پام درد میکنه سرفه زیاد شب هم نمیتونم بخوابم از سرفه زیاد تقریبا چهار روزه

حسن اعتمادی
حسن اعتمادی
پاسخ به  رقیه
3 ماه قبل

دمنوش آویشن بخورید من خودموبیسیارازیت بودم چند مدت ادامه دادم الان خوب شدم

عمران
عمران
پاسخ به  رقیه
2 ماه قبل

سلام‌یک‌ماه‌بچم‌سرفه‌شدید‌میکنه

عمران
عمران
پاسخ به  عمران
2 ماه قبل

سلام‌بچم‌یک‌ماه‌سرفه‌میکنه‌بردم‌دکتر‌
هیدری‌بردم‌دکتر‌تفرجی‌گفت‌که‌آسم
داره‌؟؟‌چیکار‌کنم‌که‌سرفش‌خوب‌بشه

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

سلام من هروز سرفه میکنم هم در شب هم در روز گلوم هم خارش میکنه

حسن اعتمادی
حسن اعتمادی
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

دمنوش آویشن بخورید من خودموبیسیارازیت بودم چند مدت ادامه دادم الان خوب شدم

یلدا‌ اسدی
یلدا‌ اسدی
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

یلدا اسدی

گل چهره حسینی
گل چهره حسینی
4 ماه قبل

ممنون مطلب مفیدی بود

عاطفه
عاطفه
4 ماه قبل

اینجا که کسی سوال رو جواب نمیده ولی فقط همینو بگم که آویشن و چای برای سرفه خشک اصلا خوب نیست بیشترش میکنه
خصوصا چای سیاه که تبع خیلی سردی داره
همینطور تا خوب شدن سرفه از خوردن کاکائو و شکلات های کاکائو باید دوری کنید

شاهین
شاهین
پاسخ به  عاطفه
3 ماه قبل

شکلات تلخ بشدت برای سرفه خوبه 🙂

سعید استان فارس
سعید استان فارس
پاسخ به  عاطفه
3 ماه قبل

سلام واقعا دست مریزاد . من الان ۴شب هست که خواب به چشمم نیومده از بس که شربت اویشن هم خوردم داغون شدم . هر چه میخورم بد تر میشم . الان فهمیدم که اویشن زیاد خوردم با شکلات کاکاعو . سالم باشید .

مهرانگیز تیموریان ۶۳ سال
مهرانگیز تیموریان ۶۳ سال
4 ماه قبل

سلام یه هفته ست سرما خوردگی شدید دارم سرفه های بد میکنم تنگی نفس دارم هرچی دارو میخورم خوب نمیشم سرفه میکنم گاهی نفسم میره انگار دارم خفه میشم چکار کنم

shayeste
shayeste
پاسخ به  مهرانگیز تیموریان ۶۳ سال
4 ماه قبل

سلام.دختر منم بعد سرماخوردگی ۲هفته ای سرفه میکردهرچی دارو .گیاهی میدادم خوب نشدتااینکه یکی بهم گفت شربت ایبوکسیر(ایبوپروفن)بده منم سرساعت یه دوروزی دادم سرفش خوب شد.شماهم اینو امتحان کن

فیروزی
فیروزی
پاسخ به  مهرانگیز تیموریان ۶۳ سال
2 ماه قبل

سلام هر کس سرفه داره فقط خودشو ببنده به دم کرده کندور معجزه میکنه انواع شربتها رو امتحان کردیم فقط کندور مرده را زنده می‌کند

ام یوسف
ام یوسف
پاسخ به  فیروزی
1 ماه قبل

آره واقعا کندور خیلی خوبه

محسن
محسن
4 ماه قبل

باسلام پسرم ۶سالشه چند وقته صبح ها از خواب بیدار میشه خیلی سرفه میکنه هم خشک هم خلط دار چند روز بهتر میشه باز مجدد همینجوری میشه میخواستم ببینم از چه دارویی استفاده کنم یا دکتر خوب معرفی کنید ممنون مشهد هستم

حسن
حسن
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

دکتر عبدالواحدی،احمد آباد، کارش عالیه ،

ام یوسف
ام یوسف
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

من چند راهکار میگم که خودم همیشه استفاده میکنم واقعا عالی هستن ۱روغن مالی کردن کف پا ولای انگشتان پا یه ذره وازلین وویکس ونمک وروغن زیتون وروغن سیاه دونه توظرفی یه کم رواجاق گرم کنین وبه کف پابکشین ونایلون بکشین وجوراب بپوشین صبح با آب گرم بشورین ۳شب انجام بدین نتیجه فوق العادش رومیبینین

مهدی رضایی
مهدی رضایی
4 ماه قبل

سلام.همسرم چندروزی هست سرفه های شدیدی داره میخواستم بپرسم بایدچکارکنم

حیدرزاده
حیدرزاده
5 ماه قبل

با سلام بار دارم حدود سه هفته سرفه های هلط دار کاهی خشک دارم قبلا آلرژی هم داستم ایا این سرفه بخاطر ریفلاکس معده هستش یا آلرژی ؟؟؟,چه راهکار یا داروی پیشنهاد میدین

اشكان
اشكان
پاسخ به  حیدرزاده
1 ماه قبل

بله رفلکس معده هست اسید معده حتما بعد شام ٢ساعت بد دراز بکشید به هیچ وجح ابلیمو نخورید و به خیچ وجح مشروبات الکلی نخورید کا کا ئو نخورید جو التهاب اسید معده فعال میشه و ادیت میکنه

عصمت الله
عصمت الله
5 ماه قبل

سلام مادرم ۷۰ سال سن دارد سرفه نفس تنگی دارد هیچ قط نمیشه

حسین
حسین
پاسخ به  عصمت الله
4 ماه قبل

شیر الاغ مصرف کنه روزی سه با. هر بار چهار قاشق غذاخوری تا ده روز

محمد
محمد
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

من۱۱سالمه من هم این کاروکنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  عصمت الله
3 ماه قبل

سرفه زیاد سینه درو نشانه عفونت هست

دادالهی
دادالهی
5 ماه قبل

سلام پسرم دوسالشه سرماخوردگی گرفت الان خوب شده ولی سرفه‌ش قطع نمیشه چیکار کنم؟

هوشمندی
هوشمندی
5 ماه قبل

سلام من سالهاست که بعضی وقتها باابریزش بینی چشم وعطسه شدید می شدم والان حدود دوسال که تبدیل شده به سرفه خشک وهرچی میرم دکترمیگه الرژیه وداروی الرژی میده واصلا فایده نداره البته قبلا هم یه استخوان اضافی از بینیم اومده بود عمل کردم لطفا راهنمایی کنید کجا مراجعه کنم

خدا
خدا
پاسخ به  هوشمندی
4 ماه قبل

سلام شیر الاغ اگه پیداکنی بکلی همه چیزدرس میشه

مریم .
مریم .
5 ماه قبل

چ داری برای سرفه خشک خوبع برای مادرم میپرسم ک ۷۲سال داره چندسال همش سرفه میزنه بعضی وقتا قط میشه ولی بیشت وقتا امونشوبریده

محمد
محمد
پاسخ به  مریم .
5 ماه قبل

سلام ش
یر الاغ خیلی خوبه سیاه سرفه رو خوب میکنه

ماه وش
ماه وش
5 ماه قبل

تجربه علنی و حقیقی روی چنین نفرمشاهده بهبودی مایر استفاده از دارچین و سیب است که سیب را سوم ساق سیب را همراه هسته آن جدا همراه با چوب دارچین با آب لازم میپزی تا کاملا حلوای شود و بعد پختن هم میزنی و مصرف میکنی بعد متوجه معجزه آن خواهی شد البته اگر عفونت سینوزی نداشته باشی که برای رفع عفونت سینوزی بهترین آنتی بیوتیک سفیکسیم میباشد

نادیا
نادیا
5 ماه قبل

سلام من حدودا سه سال هست که سرفه خشک رو دارم همراه با خس خس سینه وتنگی نفس هر دکتری هم میرم دو ماه خوب میشم بعدا دوباره همون سرفه ها سراغم میان کسی دکترخوب سراغ داره ممنون میشم

سحر
سحر
پاسخ به  نادیا
4 ماه قبل

سلام اگه شیراز هستید دکترپروسورامیرحسین کجوری معجزه میکنه

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط سحر
سحر
سحر
پاسخ به  نادیا
4 ماه قبل

دکتر پروفسورامیرحسین کجوری فوق تخصص آسم وآلرژی و ریه هستند

سامان
سامان
پاسخ به  نادیا
4 ماه قبل

سلام.
منم ۶ ماه میشه صدام گرفته مثل سرما خوردگی د۴ ماهه تحت نظر دکتر هستم.وقتی داروهایی که مصرف میکنم تموم میشه دوباره سرفه خشک.وبه خصوص شبا هنگام خواب خس خس سینه از ناحیه راست همراه با خارش سینه رو دارم واب دهانم موقع خواب میزنه بیرون چیکار کنم

الهام
الهام
پاسخ به  نادیا
3 ماه قبل

حتما به دکتر قلب مراجعه کنید .مادرم همین مشکلو داشت فهمیدیم نارسایی قلبی داره الان خداروشکر خوبه

وحید
وحید
6 ماه قبل

سرفه های خشک در طول روز ولی شب وقت خواب شدید میشه واسه افراد مسن چه دارویی خوبه؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  وحید
5 ماه قبل

سرفه ای که هنگام شب زیاد شود نشانه عفونت سینوسی می‌باشد به پزشک مراجعه کنید.

صدف
صدف
6 ماه قبل

سرفه خشک، تب و لرز، بدن درد، اسهال، ضعف و احساس خستگی، عطسه علائم کروناست؟ اسهال بعد از سه روز کم شد اما بقیه علائم همچنان بعد از ۵ روز باقیست، چه باید بکنم؟

محسن
محسن
6 ماه قبل

سلام بچه من هفت سالشه سرفه خشک داره پیش چندتا متخصص هم بردمش اماهنوز سرفه داره راهنمایی بفرمائید ممنونم

مهدی هستمکرونا گرفتم سرفه‌ای خشک دارم چکار کنم
مهدی هستمکرونا گرفتم سرفه‌ای خشک دارم چکار کنم
پاسخ به  محسن
6 ماه قبل

لطفا راهنمای کنید

رویا
رویا

منهم همین مشکل رو داشتم بردم بیمارستان طبی کودکان تهران اسپری آسم نوشت سه روز مصرف کرد بعد خوب شد
احتمالا آسم باشه

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  محسن
5 ماه قبل

سلام سوخته ای بافوریک زره بریزآب سرد بده تمام شه

....
....
پاسخ به  امیرعلی
4 ماه قبل

متوجه نمیشم ؟

نسترن هستم
نسترن هستم
پاسخ به  امیرعلی
3 ماه قبل

سلام سرفه ای خوشک دارم وخوب نمیشم چکار کنم

Kianoosh
Kianoosh
پاسخ به  محسن
2 ماه قبل

استنشاق آب ونمک رقیق شده از بینی وچکاندن یک قطره روغن بنفشه کنجدی در بینی معجزه میکنه

ایناز
ایناز
7 ماه قبل

سلام من زیاد سرفه میکنم حس میکنم گاز گرفته شدم نفس تنگ هستم چیکار کنم؟

اوستا
اوستا
7 ماه قبل

سلام پسرم شش سالش ۲هفته سرفه خشک داره گاهی سرش هم در اثر سرفه زیاد درد می‌گیرد پیش دکتر بردم شربت نئوتادین وقرص آلرژی داد سرفه کمی بهتر شد ولی باز سرفه داره شما چه دارو گیاهی توصیه مکنید برای رفع آلرژی سرفه البته بینی اش هم کیب میشود

T.N
T.N
پاسخ به  اوستا
5 ماه قبل

سلام ببریدش توی حمام که آب خیلی داغ باز هست و کامل غبار گرفته چند دقیقه بمونه چند مرحله که این کار رو انجام بدین خوب خوب میشه

رضا
رضا
پاسخ به  اوستا
5 ماه قبل

سلام اگر مدت طولانی هست که سرفه میکنه احتمالا آلرژی داره و بهترین راه اینه که با مشورت کردن از متخصص که اب و هوای کدام شهر برای آلرژی یا همان سرفه خشک مناسب است و جا بجا یا سفر کنید ۹۹% نتیجه میگیرید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط رضا
حسن
حسن
پاسخ به  اوستا
4 ماه قبل

یه دستگاه بخور ،یا کتری آب همش داخل خونه بدار قل بزنه

عزیزمحمدحکیمی
عزیزمحمدحکیمی
پاسخ به  اوستا
2 ماه قبل

سلام کسی دکتر خوب برای سرفه کودکان درمشهد سراغ دعرد

Kianoosh
Kianoosh
پاسخ به  اوستا
2 ماه قبل

بخور آویشن_استنشاق آب ونمک رقیق شده از بینی و چکاندن یک قطره روغن بنفشه کنجدی داخل بینی معجزه میکنه

نازنین
نازنین
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر من هفت روز سرما خوردم ولی هنوز سرفه می کنم چکار کنم

خانم علیمرادی
خانم علیمرادی
پاسخ به  نازنین
6 ماه قبل

سلام خسته نباشی خواهشن جواب بدید
من ۱۳ روزه سرفه دارم از اول شربت استفاده کردم خوب بودم ولی بعد دوباره سرفه هام خشک شد

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام مادرم الان دوهفته اس سرفه خشک دارن طوری ک شبهاهم نمیتونن بخوابن

بهرام
بهرام
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام بعضی از سرفه ها که شبها میگیره از گلو برای اسید معده هست که باید کنترل بشه

فاطیمابازدار
فاطیمابازدار
11 ماه قبل

سلام دختر۴ساله دارم درطول شب سرفه زیادداره ازنوع خشک راهنمااییم بفرمایید

فاطمه ریسی
فاطمه ریسی
11 ماه قبل

سلام اقای دکتر لطفا جواب بده دکتر رفتم اما فایدهنداره اول گلم خیلی درد میکرد که اباز گلم پایین نمی رفتم وچند رو بعد صدا گرفت الا نخیلی سرفه میکند چه صب چه شب ممنون میشم راهنما کنیم باتشکر

فاطمه ریسی
فاطمه ریسی
11 ماه قبل

سلام من۷ رو ز سرما خوردموحالا سرفه می کنم خیلی هم روز هم شب نفس بد جور میاد بالا چیکار کنم بهتر بشم

mostafa
mostafa
11 ماه قبل

سلام برای سرفه خشک ناشی از آسم ایا شربت کوکنار خوبه

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  mostafa
11 ماه قبل

سلام براب کودک ۴ساله که فقط سرفه اب ریزش بینی دارد چه توصیه ای دادرید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علی اکبر
11 ماه قبل

برای بچه نه سال سرفه خشک چی خوبه

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام دومبه ای گوسفند بگیرشبهابمال پشت کودک زیادسریع خوب بشه

الینا
الینا
پاسخ به  امیرعلی
4 ماه قبل

سلام همینجور بمالم یا روغن شه

نوری
نوری
پاسخ به  mostafa
9 ماه قبل

اگر سرفه خشک به پشت بزند مشکل چیست

قربان
قربان
پاسخ به  نوری
6 ماه قبل

دلیل سرفه زیاد
کودک بعد از هفت روز لطفاً راهنمایی بفرمایید

سحر
سحر
پاسخ به  قربان
3 ماه قبل

سلام اویشن بکوبش بعد کره حیوانی را گرم کن قاطی اویشن کن بزار شب تا صبح روی سینش با پنبه پلاستیک فرزیری بزار با دستمال ببند معجزه میکنه

سحر
سحر
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

البته پسر اولی اینجور بود انجام دادم خوب شد پسر اخریم‌الرزی داره فقط زمستونا اینجوری سرفه خشک هیچی نمیخوره خیلی براش ناراحتم پناه برخدا به هه بچه ها خداوند شفا بده

سحر
سحر
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

دکتر بردم فایده نداره

عامری نیا
عامری نیا
1 سال قبل

سلام، سرما خوردم، الان یک هفته سرفه شدید
وپشت سرهم، دارم، چه بکنم خوب شوم، با تشکر

رضا
رضا
پاسخ به  عامری نیا
11 ماه قبل

سلام پسرم چند روزه سرفه خشک داره وبی حاله چکار کنم؟؟

آخرین ویرایش 11 ماه قبل توسط رضا
آوا
آوا
1 سال قبل

بهترین دارو عرق زوفا برای سرفه خشک میباشد من پسرم چندهفته سرفه میکرد
ازعطاری خریدم روزی سه بار یک قاشق دادم عالی بود

......
......
پاسخ به  آوا
1 سال قبل

سلام برای پسره شش ساله خوبه؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا