عفونت قارچی | انواع، علائم، علل ابتلا، پیشگیری و درمان

انواع قارچ های پوستی و راه های درمانی گیاهی و دارویی آن

عفونت قارچی 

عفونت قارچی، یک بیماری تقریبا رایج است، به طوری که حداقل یک بار نامش را شنیده اید، مخصوصا در ورزشکاران، به علت تعرق زیاد و در بعضی زنان نیز دیده می شود. ما در این مقاله سعی داریم به انواع رایج این عفونت و علائم و درمان هریک و سایر مطالب، به دلیل اهمیت این موضوع بپردازیم.

این عفونت یک عفونت پوستی است و موضوعی نیست که نگرانی ایجاد کند و به راحتی حتی با درمان های خانگی، قابل درمان است. برای جلوگیری از عفونت های پوستی و این نوع عفونت، رعایت بهداشت و شستشوی دست ها ضروری است، اما نکته ی مهم این است که واگیردار بودن این عفونت ها را فراموش نکنیم.

عفونت قارچی می تواند هر کسی را درگیر کند و این عفونت ها در چند قسمت از بدن دیده می شوند. پاهای یک ورزشکار، برفک یک بچه و عفونت واژن یک خانم، تنها نمونه هایی از عفونت قارچی هستند.

قارچ ها در اندازه ی میکروسکوپی  هستند و ماده ای درون دیواره ی سلولی آن ها وجود دارد، که کتین یا لاک خوانده می شود. بعضی از این قارچ ها خوراکی هستند اما بقیه، مانند قارچ آبپاش بسیار خطرناک بوده و می تواند منجر به بیماری تهدید کننده ای شود. انواع متفاوت قارچ می تواند باعث عفونت قارچی شود.

علت عفونت قارچی

در بعضی موارد که قارچ، درون یا روی بدن پیدا نمی شود، می تواند به آن مهاجرت کرده و موجب عفونت قارچی شود. در موارد دیگر، قارچ که به طور طبیعی  درون یا روی بدن زندگی می کند، می تواند به طور غیر قابل کنترلی زیاد شود و موجب عفونت شود. عفونت قارچی می تواند واگیردار باشد.
آن ها می توانند از شخصی به شخص دیگر منتقل شوند. در بعضی موارد شما ممکن است بیماری قارچی را از حیوانات عفونی یا خاک آلوده یا سطوح بگیرید. اگر شما علائم بیماری قارچی را در خود می بینید، با پزشک خود ملاقات کنید. یا از طریق وب سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴، از صد ها متخصص پوست انلاین متخصص قارچ پوستی در ارتباط باشید و از ایشان مشاوره آنلاین بگیرید.

دریافت مشاوره درباره ی عفونت قارچی با دکتر آنلاین پوست و مو و زیبایی

انواع رایج بیماری قارچی

گرچه بیشتر قارچ ها برای انسان مضر هستند، بعضی از قارچ ها مستعد ایجاد بیماری، آن هم تحت شرایط خاصی هستند. قارچ ها به وسیله ی هاگ ها که می توانند به طور مستقیم نیز برداشته یا به درون تنفس شوند، تولید مثل می کنند.
ظاهرا این دلیلی است که عفونت قارچی اکثرا بر روی پوست، ناخن یا ریه ها اثر می گذارد. قارچ همچنین می تواند به داخل پوست رخنه کند و بر اندام ها اثر بگذارد و باعث یک عفونت سیستمی گسترده شود. بعضی از انواع رایج عفونت قارچی، این موارد است:

  • پای ورزشکار
  • خارش میان پاها
  • کرم حلقوی
  • عفونت مخمر
  • عفونت قارچی ناخن

بعضی از انواع قارچ ها به طور طبیعی در بدن انسان ایجاد عفونت نمی کنند اما می توانند باعث ایجاد بیماری در افرادی دارای سیستم ایمنی ضعیف شوند که عفونت های فرصت طلب خوانده می شوند.

این عفونت تینه آ پدیس نیز خوانده می شود و مانند دست و ناخن، بر پوست پا اثر می گذارد. این عفونت توسط درماتوفیتوز، گروهی از قارچ ها که در محیط گرم و نم دار بین انگشتان زندگی می کنند، پرورش می یابد. این عفونت عملا بین ورزشکاران رایج بوده و قابل انتقال از فردی به فرد دیگر می باشد؛ همچنین این بیماری از سطوح آلوده مثل دوش حمام و قفل در، قابل گرفتن است.

عفونت قارچی

علائم عفونت قارچی

  • خارش
  • سوزش
  •  احساس سوختگی بین انگشتان پا یا سایر قسمت های پا
  • و اینکه پوست شما ممکن است ترک بردارد، پوسته شود یا تاول بزند.

درمان عفونت قارچی

چندین داروی موضعی ضد قارچ وجود دارد که برای درمان قارچ پا استفاده می شود که اگر آن ها جوابگو نبودند، دکتر عفونت قارچی شما چیزی قوی تر تجویز خواهد کرد.

دلیل خارش میان پاها

این عفونت قارچی تینیا کروریس نیز خوانده می شود و بر روی کشاله ران و بالاتر اثر می گذارد. مانند عفونت قارچی پای ورزشکار، درماتوفیتوز باعث آن است که در محیط گرم و مرطوب رشد می کند. این نوع عفونت عموما بر پسران و مردان اثر می گذارد، اگرچه دختران و زنان هم آن را می گیرند.

علائم عفونت قارچی تینیا کروریس

علائم رایج آن این موارد است:

  • قرمزی
  • خارش
  • احساس سوزش
  • تغییر رنگ پوست
  • پوسته شدن یا ترک برداشتن  پوست
  • جوش یا کهیری که وقتی شما نرمش می کنید، بدتر می شود.

درمان عفونت قارچی تینیا کروریس

این عفونت معمولا در خانه با تمیز و خشک نگه داشتن محل عفونی شده و مصرف کرم، پودر یا اسپری ضد قارچ OTC درمان می شود. اگر علائم شما بعد از دوهفته مراقبت خانگی بهبود نمی یابد، به پزشکتان مراجعه  کنید. آن ها می توانند داروی ضد قارچ قوی تری تجویز کنند.

کرم حلقوی چیست؟

برخلاف اسمش، این عفونت توسط یک موجود زنده یا انگل ایجاد نمی شود بلکه یک شرایط پوستی است که به وسیله ی یک قارچ ایجاد می شود و بر روی بافت های مرده ی پوست مانند ناخن و مو زندگی می کند. وقتی این عفونت بر روی قسمت های مختلف بدن ظاهر می شود، اسم های مختلف نیز می گیرد.

برای مثال وقتی بر روی کشاله ی ران اثر می گذارد، خارش کشال نامیده می شود و وقتی بر بین انگشتان پا اثر می گذارد، پای ورزشکار نامیده می شود. خوشبختانه کرم حلقوی به خوبی به درمان های خانگی پاسخ می دهد. کرم حلقوی بر روی پوست فرق سر نیز اثر می گذارد. مانند خارش میان پاها و پای ورزشکار، توسط درماتوفیتوز ایجاد می شود. کرم حلقوی بخشی از قارچی است که بر روی پوست، عملا بر روی قسمت نمدار بدن، رشد می کند.

قارچ حلقوی

علائم عفونت قارچی کرم حلقوی

  1. معمولا با جوش یا کهیر مایل به قرمز و خارش دار و زبر و ناهموار شروع می شود.
  2. بر اثر گذر زمان، تکه های کرم حلقوی پخش شده و حلقه های قرمز ایجاد می کنند.
  3. تکه هایی که تاول می زنند و شروع به تراوش می کنند.
  4. تکه هایی در فرق سر ایجاد می شود که بی مو هستند.
  5. تکه هایی که حلقوی هستند و دور این حلقه، قرمز تر است.
  6. ناخن های ترک خورده و ضخیم و بی رنگ(اگر عفونت روی ناخن ها باشد)

درمان عفونت قارچی کرم حلقوی

مانند خارش پا و پای ورزشکار، کرم های حلقوی اغلب با موفقیت با کرم،اسپری، پماد و ژل ضد قارچ OTC، درمان می شوند.

اگر مورد شما شدید باشد یا عفونت واقع در ناخن یا فرق سر باشد، شما ممکن است به نسخه ی دکتر متخصص عفونت پوست نیاز داشته باشید.

این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد که  محلی که دچار عفونت شده را برای جلوگیری از انتشار، بانداژ کنیم ولی این کار باعث حفظ و باقی ماندن رطوبت می شود و روند درمان را کند می کند؛ پس لباس های گشادی بپوشید که بدن و محل عفونت بتوانند نفس بکشند. به خاطر بسیار واگیردار بودن این عفونت، هر روز ملافه ی تخت خود را بشویید؛ چرا که اگر این کار را نکنید، علاوه بر اینکه روند درمان کند پیش میرود، عفونت ممکن است به سایر نقاط بدنتان نیز سرایت کند. تا آنجا که ممکن است محل عفونت را تمیز نگه دارید و آن را به صورت روزانه، با آب و صابون آنتی باکتریال، بشویید و خیلی مهم است که آن را بعد از این شستشو، خشک کنید.

دریافت مشاوره عفونت قارچی از دکتر آنلاین پوست و مو و زیبایی

عفونت مخمر چیست؟

کاندیدا آلبیکانس، نوعی قارچ است که می تواند پوست، دهان، قسمت های روده ای و معده ای، قسمت ادراری یا ناحیه تناسلی را عفونی کند.وجود  مقداری از این قارچ بر روی پوست یا درون بدن، طبیعی است. اما وقتی این قارچ ها بیش از اندازه تکثیر شوند، عفونت مخمر را به وجود می آورند.

علائم عفونت مخمر

اگر شما این عفونت را در دهان یا گلوی خود داشته باشید، برفک دهان نامیده می شود. برفک تکه هایی سفید است که در دهان یا گلو تشکیل می شود. افرادی که برای مدت طولانی آنتی بیوتیک درمانی می کنند، این عفونت را متحمل می شوند. در زنان عفونت واژن نسبتا رایج است و باعث این موارد می شود:

  • درد
  • خارش
  • ترشح زیاد
  • ورم
  • قرمزی

درمان عفونت مخمر

درمان بستگی به نوع این عفونت در شما دارد و اینکه آیا به طور منظم این عفونت را دارید یا خیر. برفک می تواند با آنتی بیوتیک دهانی درمان شود که آن هم می تواند به شکل لوزی، دانه یا دهان شوی باشد. اگر شما زود متوجه ی عفونت واژن شوید، ممکن است بتوانید آن را با محصولات OTC  درمان کنید. در غیر این صورت، پزشک شما می تواند داروهای ضد قارچ، به عنوان کرم، دانه و شیاف تجویز کند.

عفونت قارچی ناخن انگشت پا

این عفونت یک عفونت رایج قارچی است  که بر روی ناخن انگشت دست و پا و کف ناخن به وجود می آید.

علائم عفونت قارچی ناخن انگشت پا

قارچ ناخن انگشت پا معمولا با یک لکه ی کوچک قرمز روشن بر روی پا ایجاد می کند. همزمان که گسترش می یابد، تغییر شکل داده و رنگ ناخن را تغییر می دهد. با گذر زمان باعث می شود که ناخن شما ضخیم تر اما بی دوام تر شود. علائم رایج، این موارد را شامل می شود:

  • ناهمواری یا پولک دار شدن زیر ناخن
  • رگه های زرد یا سفید زیر ناخن
  • پوسته یا خرد شدن ناخن
  • ضخیم یا بی دوام شدن ناخن
  • جدا شدن ناخن

درمان عفونت قارچی ناخن انگشت پا

هفته ها زمان برای درمان عفونت ناخن انگشت دست و ماه ها زمان برای درمان ناخن انگشت پا لازم است. داروهای OTC در این مورد موثر نیستند. پزشک شما ممکن است به شما لاک ناخن دارویی یا آنتی بیوتیک خوراکی بدهد. از آنجا که درمان این نوع عفونت می تواند بسیار سخت باشد، بسیار مهم است که این عفونت را منتقل نکنید.

قارچ پوستی کف سر
قارچ پوستی کف سر

پیشگیری از عفونت قارچی

  •  رعایت بهداشت، برای جلوگیری از عفونت، بسیار ضروری است. سعی کنید پوستتان را تمیز و خشک نگه دارید
  • اغلب اوقات دست های خود را بشویید؛ مخصوصا بعد از لمس کردن انسان ها و حیوانات
  • از استفاده از حوله و این قبیل وسایل دیگران، خودداری کنید.
  • در حمام های عمومی و استخرها کفش یا دمپایی بپوشید.
  • تجهیزات باشگاه را قبل و بعد از استفاده بشویید و خشک کنید.

قارچ پوستی در گردن و شانه

سلام. من‌قبلاچنتا قارچ‌ پوستی رو بدنم در اورده‌ بودم‌ با یک پماد حل شد ولی الان گردنم شونه‌و…پره چی استفاده کنم؟
شامپو کتوکونازول دئودرگ یک روز در میان حمام رود کف شامپو پنج دقیقه روی سر صورت تا زانو بماند سپس آبکشی نماید کرم کلوتریمازول روزی دو بار بزنید.

خارش دو‌طرف کشاله ران

سلام مدت ۱۰‌روزه که دوطرف داخل کشاله رانم قرمز شده و اغلب احساس خارش شدید پیدا میکنه.بیشتر اوقات کرم آد میزنم که رطوبت داشته باشه.خارش کمتر شده ولی قرمزی والتهاب وجود داره.

پاسخ دکتر زهرا بهرامی کارشناس ارشد مامایی:

سلام خارش کشاله ران ممکنه یا بعت اگزما باشه و یا عفونت قارچی، پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید یک هفته اگر خوب نشد پماد کلوتریمازول و اگر بازم خوب نشد اطلاع بدین

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم شما طی دو هفته بهبود پیدا نمی کنند یا به درمان پاسخ نمی دهند، دکتر بیماریهای پوست خود را ملاقات کنید؛ همچنین اگر در شرایطی قرار دارید که ممکن است آن را به دیگران منتقل کنید؛ مثلا اگر شما یک معلم هستید،  نیز باید پزشک خود را ببینید. در بعضی موارد عفونت کرم حلقوی به درمان خانگی یا داروهایOTC پاسخ نمی دهد که در این صورت پزشکتان داروی خوراکی یا پماد ضدقارچ تجویز خواهد کرد. اصلا نگران عفونت قارچی نباشید، مشاوره ی ۲۴ساعته ی پذیرش۲۴، در حوزه ی تشخیص و درمان عفونت قارچی، به صورت تلفنی و آنلاین، اینجاست تا این نگرانی را از شما دور کند، می ‌توانید در سریعترین زمان ممکن با پزشک آنلاین متخصص پوست ومو و زیبایی در ارتباط باشید.

ما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره انواع عفونت قارچ پوستی در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص پوست و مو وزیبایی پذیرش ۲۴، به آن ها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین درباره ی عفونت قارچی با دکتر آنلاین پوست و مو

 

۳.۴/۵ (۲۰ نظر)

منبع
Fungal infections of the skin

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
206 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیمار
بیمار
5 ساعت قبل

عایا کسی درمان صد در صدی خلاصی این قارچی میدونه؟!

بیمار شدید
بیمار شدید
5 ساعت قبل

عایا واقعا این قارچ کوفتی درمان نداره فونجیزون چطوره کسی درمان صد درصدیشو میدونه؟!

قیس
قیس
15 ساعت قبل

سلام وقت تان بخیر ، من مدت یک ماه میشه که از ناحیه سمت چپ کشاله ران دچار سرخی و سوزش شدید میشم و خارش نداره البته این علایم موقتی پیش میایه دو سه روزی هست بعد از پماد ضد حساسیت استفاده میکنم بعد دو سه روز خوب میشه بعدش دوباره ایجاد میشه .
از داروهای انتی هستامین ، بنزوبنزوات ها هم استفاده کردم نتیجه نداد تست سیفلیس هم دادم منفی بود
واقعا نمی‌دونم مشکلم چیه اگر راهنمایی کنید ممنون میشم .

داود
داود
4 روز قبل

سلام پسرم من کشتی میره سمت راست سرش قارچ زده پماد هم استفاده کردیم هنوز بهتر نشده باعث شده بالای چشم ش هم باد کنه کمکم کنید لطفا

داود
داود
4 روز قبل

سلام ببخشید پسرم کشتی میره قارچ گرفته بعد پماد استفاده کردیم هنوز بهتر نشده سمت راستش که قارچ زده بالای چشمش باد کرده چیکار کنیم

عسل
عسل
23 روز قبل

سلام من حدود ۸ ماه که عفونت قارچی گرفتم چندین بار به متخصص زنان مراجعه کردم دارو دادن . قزص لاکتوفم .قرص فلو کو نازول.متروماکس ۲۵۰.و کرم کلو تر یمازول ۲ درصد
و شیاف .
روزی سه بار هم تو ی سرکه سفید میشینم ولی بازم هم همچنان درد و سوزش زیر شکم رو دارم طوری که شبا نمیتونم بخوابم.شیاف گیاهی هم استفاده کردم ولی هیچ جوابی نگرفتم آخه دکتر میگفت عفونت قارچی شدید گرفتی.
لطفا راهنمایم کنین ممنون میشم.

حسین بخشی
حسین بخشی
1 ماه قبل

درود حدود دوسالی هست درگیر خارش و التهاب شدید داخل ران هستم چندین بار دکتر رفتم پماد و قرص دادن خوب نشدم
ورزش میکنم و زیاد عرق میکنم، پوستم چه خشک چه مرطوب خارش شدید داره التهاب زیادی دارم و رنگ این ناحیه سفید هست لطفا یه دکتر خوب در کرج معرفی کنید. تشکر

هلیا
هلیا
1 ماه قبل

سلام دخترم ده سالشه یه هفتس چیزی نمیتونه بخوره ابم میخوره میگه گلوم ودلم و سینم میسوزه خیلی درد داره دکتر گفته عفونت قارچی شده چی بخوره دارو داده فایده نداره اریتومایسین با شربت زخم معده داده

Naser
Naser
1 ماه قبل

سلام خوب هستید من تقریبا چهارماه میشه که عفونت قارچی گرفتم که اول از دوسانتی زیر ناف شروع شود به شکل جوش وبعد مراجعه به پزشک و تشخیص غلط پزشک وپافشاری آن بر بودن جوش بعد اصلاح هست ولی کم کم زیاد شود اطراف آلت و پشت ران ها به شکل دایره توپر ولی الان شوده دایره توخالی بزرگ از انواع مختلف کرم ها و کپسول های قارچی استفاده کردم کم نشده که هیچ زیاد هم شوده کشی اگر راه حل خوب میداند لطفا دریل نکنه ،

سیما
سیما
پاسخ به  Naser
1 ماه قبل

به نظر من مبتلا به بیماری تبخال تناسلی شدید، باید حتما آزمایش HSV بدید و درمانش هم داروی آسیکلویر هم بصورت قرص و هم به صورت پماد هست، جوش های این بیماری مامولا در ناحیه تناسلی و ران پا ظاهر میشه

Maher
Maher
پاسخ به  Naser
1 ماه قبل

پیش متخصص پوست رفتین

فاطمه شمس
فاطمه شمس
2 ماه قبل

سلام ران وشکمم قرمز شده ومی خواره شب ها خواب ندارم چون خوارش بیشتر میشه چکار کنم لطفا جواب بده ممنون میشم

Maher
Maher
پاسخ به  فاطمه شمس
2 ماه قبل

سلام سرکه سیب و سرکه انگور با هم ترکیب کنید
با پنبه بزنین به پوستتان
روزی ۴ مرتبه
توی یک ماه اثر شو می بینی

a.emadiniya@yahoo.com
a.emadiniya@yahoo.com
2 ماه قبل

یه پماد دست سازی هست بزنید خیلی زود خوب می شوید

مهدی
مهدی
پاسخ به  a.emadiniya@yahoo.com
2 ماه قبل

اسم پماد چیه از کجا تهیه کنیم

Naser
Naser
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

سلام چاره درمان قارچ پوستی اطراف شکم وجلو وعقب ران درضمن از انواع مختلف کرم و کپسول وقرصهای قارچی استفاده کردم

امین عمادی نیا
امین عمادی نیا
2 ماه قبل

با پاد دست ساز خیلی زود خوب شدم

اعظم
اعظم
2 ماه قبل

سلام الان دوروزه دوطرف رانم مثل جوش هستن که ریخته بیرون ولی جوش نیستن وسطشون یک سوراخ خیلی ریزی و اطرافشونم قرمزه هست انگار که جای نیش باشه ولی روی دوتا دستمم هست و افراد خانوادمم هم بعداز من هر کدوم ۲تا دونه دارن ولی من زیادتر از انها دارم اینا چی هستن و میرن باید چکار کنم

امین عمادی نیا
امین عمادی نیا
پاسخ به  اعظم
2 ماه قبل

پماد ئدست ساز بزنید خیلی زود خوب می شوید

Maher
Maher
پاسخ به  اعظم
2 ماه قبل

سلام سرکه سیب و سرکه انگور با هم ترکیب کنید
با پنبه بزنین به پوستتان
روزی ۴ مرتبه
توی یک ماه اثر شو می بینی

صادقی
صادقی
2 ماه قبل

سلام وادب خانم بنده بعداز کورتاژ همین قارچ کشاله ران و گرفت که بزرگتر و بزرگتر میشد که بن هم منتقل شد با مصرف هیدرو کوتیزون وکلو تریزون به مدت دوهفته تقریبا خشک شد ولی دوباره با گذشت ده روز برگشته. لطفا راهنمایی کنید داروی قوی تر که درمان بشه چی هست

سارا
سارا
پاسخ به  صادقی
2 ماه قبل

پماد تریامسینولون عالیه

Maher
Maher
پاسخ به  صادقی
2 ماه قبل

سلام سرکه سیب و سرکه انگور با هم ترکیب کنید
با پنبه بزنین به پوستتان
روزی ۴ مرتبه
توی یک ماه اثر شو می بینی

وحید نظری
وحید نظری
2 ماه قبل

سلام من توه دست وپای هیام دون هیه قرمز پیداه شده و همیشه می خاره

ململ
ململ
3 ماه قبل

سلام .من با اولین جلسه لیزرم در قسمت بیکینی شاهد لکه کوچیک سفید رنگ بودم که برامدگی خیلی کمی داشت ولی اصلا خارش نداره .بعد از چهار ماه اون لکه تبدیل شد به شش لکه سفید رنگ در قسمت بیکینی به اندازه لپه. ایا اینها قارچ هستن و بعد از درمان رنگ طبیعی پوستم بر میگرده؟و اینکه دیگه جلسات لیزرم را ادامه ندم؟

فرشید
فرشید
3 ماه قبل

سلام بنده این چند ساله داخل سرم پوسته ورق کلفت میزنه و آلتم هم همینطور بخصوص لبام
تورو خدا یه کمکی بهم بکنید‍♂️

آرین فرهنگیان
آرین فرهنگیان
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من ورزش کشتی کار میکنم نظافتم خیلی خوب رعایت میکنم ولی چند وقت اطراف گوشم عفونت میکنه خوب شده بودم ولی دوباره شروع به ترشح میکنه

حامد مقدم
حامد مقدم
3 ماه قبل

قارچ کشاله ران دارید از خودتون دارو تجویز نکنید برید متخصص

عزیزی
عزیزی
3 ماه قبل

سلام پسرم چندروز کشاله ی ران سمت راستش یه لکه پیداشده اول قرمز بود وخارش داشت والان به رنگ قهوه ای درامده وخارش ندارد لطفا بگین که نیازبه دکتر داره

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  عزیزی
2 ماه قبل

سلام بهتره به پزشک مراجعه کنید…ممکنه گسترش پیدا کنه

مائده
مائده
پاسخ به  عزیزی
2 ماه قبل

بنافین وپماد کلوتریمازول

عثمان جمالزهی
عثمان جمالزهی
3 ماه قبل

ترک دست و پا دارم الان قارچ هم اضافه شده چکار کنم

ریبوار
ریبوار
3 ماه قبل

من دو روزی هستش چه زیر پوست دستم و پاهام نقطه های قرمزی به وجود آمده اما اصلا خارش نداره فقط قرمز شده نشانه چیست رهانمایی کنید ممنون میشم

گل گلزاده
گل گلزاده
4 ماه قبل

سلام من حدود دو هفتس قسمت داخلی رانم کشاله ران یکم پایینتر و یکم بالاتر خارش شدید میده و لکه های بزرگ دایره ای شکل و بعضیاشون لکه های کشیده هستند به وجود اومده، لکه ها برجسته هستند و دور اطراف این لکه ها حالت دون دون افتاده که اونم فکر کنم بخاطر اینه که زیاد میخارونمش. حالا زخمی که بر اثر خارش به وجود میاد خشک میشه و کنده میده لطفا قرصی دارویی پمادی چیزی اگه ممکنه معرفی کنید من از دارو خونه تهیه کنم چون این هفته مراسم عقد داریم من فعلا نمیتونم برم دکتر با تشکر

حسین
حسین
4 ماه قبل

داروی تمام قارچ ها قرس تربینافین هست باید روزانه ظهر بعد از غذا یک قرص تربینافین۲۵۰ میلی بخورین تا دو ماه تا باکتری از بدن ریشه کن شود والسلام

آرزو وحدت
آرزو وحدت
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

من خوردم اصلا تاثیر نداشت

mahya
mahya
4 ماه قبل

سلام من الان چند ماهی است که روی سینه و پشت و شانه ام لکه های قهوه ای زده نه خارش و نه سوزش دارم هرکاری میکنم از بین نمیره لکه هام قارچی و اول کم بود اما الان خیلی زیاد شده و پیوسته شده من یکی یا دو سال پیش روی گردنم زده بود ولی با صابون گوگرد پاک شد اما الان این لکه هاتو چیکار کمم تا پاک بشه؟ لطفاً کمکم کنید ممنون.

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط mahya
سودا
سودا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من روی پشتم یه تیکه به اندازه بزرگتر از یه سکه تیره شده وبه سیاهی میزنه .یهو اینجوری شده بدون کبودی وقرمزی
آیا اینم قارچه؟

ویدا سلطانی
ویدا سلطانی
4 ماه قبل

سلام من حدود سه ماه ک قارچ کشاله ی ران گرفتم اولش خیلی کوچیک بود و بعد ک میخاروندمش بیشتر شد همه ی راه ها رو رفتم وهمه ی پمادهارو زدم تا اینکه رفتم داروخونه و یه پماد ب من داد بنام درموفیکس ویه شامپوبدن بنام ایروکس ک روزی دوبار با این شامپو محل قارچو ب مدت ۱۰دقیقه با شامپو ایروکس شستشو میدادم و پماد میزدم بعد باید لباس تنگ نپوشی ک پماد بهش نچسبه و روی محل قارچ اثر کنه همزمان روغن نارگیلم بعداز دوسه ساعت ک پماد میزدم روی قارچ میمالیدم والان کاملا خوب شده لطفا از این سه دارو استفاده کنید تا زود خوب بشین.درضمن لباسی ک پماد زدی پوشیدی رونباید دوباره بپوشی و حوله ای کدمحل قارچو باهاش خشک میکنی باید جدا باشه و هر روز بزاریش تو آفتاب.

محسن
محسن
پاسخ به  ویدا سلطانی
2 ماه قبل

سلام این پماد درموفیکس رو روزی چند دفعه باید استفاده کنی؟

آرزو وحدت
آرزو وحدت
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

درموفیکس عالی ولی به زور پیدا میشه

Maher
Maher
پاسخ به  ویدا سلطانی
2 ماه قبل

سلام سرکه سیب و سرکه انگور با هم ترکیب کنید
با پنبه بزنین به پوستتان
روزی ۴ مرتبه
توی یک ماه اثر شو می بینی

Maher
Maher
پاسخ به  ویدا سلطانی
2 ماه قبل

اره آفرین لباسها رو برعکس کن و اتو بزن تاثیر داره

جاوید
جاوید
4 ماه قبل

سلام .درگیر قارچ از نوع کرم حلقوی شدم و همچنین به محض اینکه ریش صورتم دو روز بگذره و اصلاح نکنم این عفونت قارچی بشدت زیاد میشه .صورتم ،پشت گوش ،ریش و ابرو و از پیشونی ،محل رویش مو ی سرم ،یک زمان شروع به اون علایم بد میکنن ،به محض تراشیدن ریش صورتم علایم طی یک روز برطرف میشن.و اینکه ریش صورتم ،شوره نمیزنه که میگن شوره ریش هست،انگار پوست خشک شده باشه و ریزش کنه .پرسشم اینه که شوره ریش جز همین عفونت قارچیه؟

کیوان
کیوان
پاسخ به  جاوید
4 ماه قبل

برو دارو خونه شامپو قرمز میده دو دقیقه با کفش رو مو و ریش باشه قارچ رو خشک می‌کنه

جاوید
جاوید
4 ماه قبل

سلام .درگیر بیماری قارچ از نوع کرم حلقوی هستم و همچنین به محض اینکه ریش صورتم دو روز بگذره و اصلاح نکنم این عفونت قارچی بشدت زیاد میشه .صورتم ،پشت گوش ،ریش و ابرو و از پیشونی ،محل رویش مو ی سرم ،یک زمان شروع به اون علایم بد میکنن ،به محض تراشیدن ریش صورتم علایم طی یک روز برطرف میشن.و اینکه ریش صورتم ،شورت نمیزنه ،انگار پوست خشک شده باشه و ریزش کنه .

جاوید
جاوید
4 ماه قبل

سلام .میخواستم بپرسم ک شوره ریش هم زیر مجموعه عفونت قارچی از نوع کرم حلقوی هست

وحید
وحید
4 ماه قبل

سلام بنده چند وقت هست که بغل گردنم لکه هایی کالباسی رنگ ایجاد شده روی پوستم، بدون خارش و درد هست، چیکار کنم که لکه هاش رفع بشه

امیر
امیر
4 ماه قبل

سلام من کشتی کار میکنم چهار نفر از کشتی گیرامون دچار قارچ شدن که یکیشون برادرش میاد کشتی
سوالم این بود که امکان اینکه از فضای بسته و با تنفس دچار این بیماری بشیم هست؟
وچقدر طول می‌کشه که از بین بره

احمدی
احمدی
4 ماه قبل

سلام پشتی گردنم قارچ بیرون شده چیکار کنم روز به روز زیاد میشه چی استفاده کنم؟

محدثه هستم
محدثه هستم
4 ماه قبل

سلام من حدود ۱ سال و نیمه درگیر قارچ پوستیم چندین بارم دکتر رفتم خوب شد دوباره برگشت حقیقتا خیلی ناراحتم و باعث شدم خانوادم هم بگیرن و به شدت عذاب وجدان دارم لطفا اگر از دکتری یا چیزی جواب گرفتید بهم بگید چون حس میکنم برای من خیلی پیشرفت کرده، حالم خیلی بده کاش اگر میدونید کمکم کنید

Masoud
Masoud
پاسخ به  محدثه هستم
4 ماه قبل

سلام ، دقیقا من هم نزدیک به یکسال هست درگیر این بیماری هستم ، نمیدونم چرا خوب نمیشه

سجاد
سجاد
پاسخ به  محدثه هستم
4 ماه قبل

باید پیشگیری از برگشت بیماری کنی

امیر
امیر
پاسخ به  محدثه هستم
4 ماه قبل

برو پیش دکتر مصطفی مافی تو هفت هوض تهران نتیجه میگیری

حامد مقدم
حامد مقدم
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

دمت گرم که همرو راهنمایی میکنی منم وسط رونم اندازه کف دست هر دو سمت قرمزه نمونه بدم قارچ بود ببینم چی میشه

......
......
پاسخ به  محدثه هستم
3 ماه قبل

سلام من داروشو میدونم میخوایین براتون پست کنم

ارام
ارام
پاسخ به  ......
2 ماه قبل

دونستن به چه دردی میخوره عزیز بفرمایید ما هم بدونیم

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  ......
1 ماه قبل

داروش چیه توروخدا اگه میدونی ببهم بگو

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  محدثه هستم
2 ماه قبل

سلام محدثه جان نگران نباش عزیزم من نمیدونم شمااز کدوم شهر هستین اگه به همدان دسترسی دارین یه نسخه برو پیش دکتر محمود فرشچیان کارش عالیه…

آرزو وحدت
آرزو وحدت
پاسخ به  محدثه هستم
1 ماه قبل

اگه تهرانی برو بیمارستان شهدای تجریش پیش دکتر فهیمه عبدالهی

سجاد
سجاد
4 ماه قبل

سلام …من پسرم فوتبال بازی می‌کنه و صورت و گردنش پر از قارچ شده و یکدفعه خیلی زیاد شد پماد کلوتریمازول یک درصد هم استفاده کردیم تغییری نکرده قارچ های سفید رنگ که تا داخل سرش هم ادامه داره میشه راهنمایی کنید چه دارویی استفاده کنیم ممنون

غزل
غزل
پاسخ به  سجاد
4 ماه قبل

عزیزم راه درمانی رو پیدا کردی

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام من یک ساله که باشگاه میرم که بعد از دوماه قارچ گرفتم روی کشاله ران در دوطرف ولی هر چی دکتر رفتم پماد کلیتمازول استفاده میکنم به همراه کرم بتامتازون و قرص فاناکنازول هر سه روز یک بار بهعلاوه صابون گوگرد ۹ درصد بهتر نشدم ولی باشگاه تعطیل نکردم انگار عرق میکنم دوباره بر میگرده روزی دوبار هم دوش میگیرم لطفا راهنمای کنید

بیمار
بیمار
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

منم همینطور خوب نشدم با همین داروها چکار کنم من یه دوره خوب میشم باز دوباره میاد ماهی یکبار قارچ میگیرم

نسیب
نسیب
پاسخ به  بیمار
3 ماه قبل

همسر منم دقیقا همینه…۳بار هم دکتر رفته پماد و قرص استفاده کرده ولی همش بیشتر داره میشه…مگه میشه آخه راهی نباشه تو این دوره که علم‌انقدر پیشرفت کرده! رو شکمش بود.پشت کمرش و بغل گردنش هم زده

صادق
صادق
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

یه بنده خدایی این مشکل داشت طوری که ازبدنش خونی میشد چون بچه بود وجاشومیخاروند من ازسراوان عطاری دوپمادپاکستانی گرفتم وقاطی کردیم بچه استفاده کردخوب شد درصورتیکه چند باردکتررفته بودخوب نشد اسم پمادیادم نیست ولی اگه سرتون استان س وب افتادعطاریهابرید بعضی هاشون بلدن وپمادرودارن

دخترم
دخترم
5 ماه قبل

سلام دخترم چند ماهی هست داخل سرش قارچ شده دکتر بردم گفت صدف هست دارو داد ولی خوب نشده راهنمایی کنید لطفا چکاری کنم خوب بشه

امون
امون
5 ماه قبل

سلام من تا قبل از اینکه لیزر کنم هیچ مشکلی نداشتم بعد از لیزر روی باسنم احساس خارش کردم و یهو متوجه شدم حالت سوختگی داره و تبدیل ب کهیر میشد .ب مرور روی ران زانو و ارنجم هم لکه های قرمز گرد مانند مثل کهیر همراه با خارش و بعد سوزش ایجاد شده خسته شدم ازین همه دارو .خوب نشد نمیدونم دیگه چیکار کنم

دخترم
دخترم
پاسخ به  امون
5 ماه قبل

سلام از پماد بتامتازون استفاده کنید

امون
امون
5 ماه قبل

سلام

پدرام نیکنفس
پدرام نیکنفس
5 ماه قبل

سلام چندرو پیش یهو تو حموم متوجه چند جای بدنم قارچ زده گردن زیر گلو شکم شانه دکتر نرفتم مشکلم چی هست لکه های سفید رنگ کوچیک بعضی جاها بزرگ

اسدپور
اسدپور
پاسخ به  پدرام نیکنفس
5 ماه قبل

سلام وقت بخیرمیشه راهنماییم کنی منم آلات این لکه ها دراومده وخیلی ناراحتم

یاسین
یاسین
5 ماه قبل

سلام تقریبا شش ماه درگیر خارش شدید و التهاب پوست در ناحیه کشاله ران بودم بخصوص شب ها خارش شدید میشد راهکار های مختلفی امتحان کردم از زینک اکساید گرفته تا ژل آلوئه ورا هیچ تاثیری نداشت فقط التهاب کمتر میشد و مجدد خارش و التهاب پیدا میکردم تا اینکه هر روز یک مرتبه اون ناحیه از پام رو با سرکه رقیق شستشو دادم و روزی دو مرتبه از پماد ضد قارچ کلوتریمازول استفاده کردم و الان نتیجه گرفتم بهبود پیدا کردم این تجربه ی من بود که خواستم کمکی کرده باشم چون خودم خیلی اذیت شدم ولی درموارد شدید حتما به پزشک مراجعه کنید

فیروزه ملکی
فیروزه ملکی
پاسخ به  یاسین
5 ماه قبل

از چه سرکه استفاده کردید

امیر
امیر
پاسخ به  فیروزه ملکی
4 ماه قبل

سرکه سیب وباید قرص خوارکی بخورید

بنده خدا
بنده خدا
6 ماه قبل

سلام دخترم ۷ سالشه وسرش قارچ داره وموهاش یه تیکه کچل شد بردمش دکتر بازم خوب نشد چه کنم طفلی هه گریه میکنه از دخترا خجالت میکنه لطفا راهنمایی کنید

کیوان
کیوان
پاسخ به  بنده خدا
4 ماه قبل

همون اول باید قطره تقویت ریشه میزد العان دیگ ریشه موش سوخته باید مو بکاره خیلی دیر شده

هاشم
هاشم
6 ماه قبل

درگیر قارج کشاله ران شدم چند وقتی هست شروع به درمان کردم .چند روزی خوب شد ولی یهو یه حمله کرد و باز رانم و حتی دستم و گردنم درگیر شد.از پماد کلوتریمازول استفاده میکنم

یسنااا
یسنااا
پاسخ به  هاشم
5 ماه قبل

سلام،فقط صابون گلیسرین تاثیر داره

متین
متین
6 ماه قبل

سلام من حدود یک سال میشه که درگیر قارچ پوستی. شدم در نواحی سینه گردن و پشت کمر که دکتر که میرفتم یه قرص و کرم میدادن خوب شدم دوباره لکه ها بروز شده و هی خوب میشه دوباره لکه ها میاد الان یه چند وقتی هست که لکه ها همراه با دونه دونه های کنار هم قرمز رنگ اومده که قطره کانازول میزنم خیلی سوزش و خارش داره دوباره رفتم دکتر گفت کلا ولش کن چون ممکنه مقاوم شده در برابر درمان اگه هم بخوام ولش کنم کلا میاد تو صورت و گردن و همه جارو میگیره منم حقیقت خجالت میکشم از این لکه ها دیگه هیچ کاری نمیتونم کنم نه مدرسه نه سرکار موندم چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

آرمان
آرمان
پاسخ به  متین
5 ماه قبل

سلام برو از داروخونه پماد کلوبتازول بگیر بزن یاعلی ✋

ملیکا
ملیکا
پاسخ به  آرمان
4 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه پاهام سمت ران پا کنار باسنم قارچ زده لکه های قرمزه پماد چی بزنم خوب بشم لطفاً جواب بدین

سارا
سارا
پاسخ به  ملیکا
2 ماه قبل

پماد تریامسینولون

جاوید
جاوید
پاسخ به  متین
4 ماه قبل

سلام .چرا دکترت رو عوض نمیکنی ،بدن هر کسی یه جور مقاومت نشون میده ولی خوب میشه .منم مشکل شما رو دارم البته ریش من رو هم اضافه کنید .

نازنین
نازنین
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من یک طرف کشاله ران یه دایره کوچیک قرمز شده بود و سوزش داشت به مرور یکم بزرگتر شد و الان وقتی عرق میکنم هم میسوزه چند وقت کرم نرم کننده زدم و بستمش خوب بود الان پماد کلوتریمازول ۱درصد گرفتم بزنم بنظرتون ایراد نداره؟! چند بار در روز باید استفاده کنم؟!

آرمان
آرمان
پاسخ به  نازنین
5 ماه قبل

یه حساسیته هیچ مشکلی نیست نگرانم نباش یه پماد هست برو بگیرش از داروخونه بزن خوب میشه اسمش کلوبتازول هست بزنی اوکی میشی

یسنااا
یسنااا
پاسخ به  نازنین
5 ماه قبل

پماد بتامتازون ۱٪فقط،وصابون گوگرد وگلیسرین ،پمادهای دیگر نزنن من خودم درگیر بودم خداروشکر خوب شدم.

ماهان
ماهان
پاسخ به  یسنااا
5 ماه قبل

مگه صابون گوگرد خوب نیست؟

م.م.ل
م.م.ل
6 ماه قبل

مدت یکسال هست که دچار قارچ پوستی شدم نمونه دادم وکشت گفتند قارچ کاندیدا هست وانواع واقسام داروهای خوراکی وغیر خوراکی لستفاده کردم متاسفانه درمان نشدم لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم دیگه خسته شدم

آرمان
آرمان
پاسخ به  م.م.ل
5 ماه قبل

پماد کلوبتازول بگیر از داروخونه بزن اوکی میشی

فاطی
فاطی
6 ماه قبل

سلام عفونت قارچی دارم خیلی هم خارش داره پماد باکتروماد استفاده میکنم ولی هیچ نتیجه ای ندیدم. لطفا راهنماییم کنید چکارکنم که ازخارش راحت بشم وزود خوب بشم

آرمان
آرمان
پاسخ به  فاطی
5 ماه قبل

سلام ببین برو داروخونه پماد کلوبتازول بگیر بزنی اوکی میشی یا علی

یسنااا
یسنااا
پاسخ به  فاطی
5 ماه قبل

سلام ،ببخشید هیچ پماد ی نزن فقط،صابون گلیسرین وصابون گوگرد چاره سازه.

حجت تارنگ
حجت تارنگ
6 ماه قبل

سلام من الان دوهفته یک ماهه که داخل کشاله پا تا ناحیه مقعد قرمز وملتهب ودارای خارش وسوزش هست ، از عکس های اینترنتی فهمیدم که احتمالا قارچی شده ،چه پما یا چیز دیگه ای تجویز میکنید؟؟

شيرين زرگري
شيرين زرگري
پاسخ به  حجت تارنگ
6 ماه قبل

سلام من چند مدتیه روی پاهام عفونت قارچی در اومده خیلی هم خارش میده

یسنااا
یسنااا
پاسخ به  حجت تارنگ
5 ماه قبل

فقط صابون گلیسرین وگوگرد از عطاری بگیرید.

فرزانه پارسا
فرزانه پارسا
7 ماه قبل

سلام من الان نزدیک یک ماهه این لکه های قارچی روی پوست دست وپا م وروی سینم افتاده چه پماد براش خوبه خیلی میترسم

آرمان
آرمان
پاسخ به  فرزانه پارسا
5 ماه قبل

سلام هیچ نگرانی نداره برو داروخونه پماد کلوبتازول بگیر بزن اوکی میشی یه حساسیته مهم نیست

سوینج
سوینج
7 ماه قبل

سلام من چند سالی است که درگیر یک نوعی بیماری پوستی شدم خیلی دکتر رفتم هیچ کدام تشخیص درستی ندادند مثل سکه کوچک خارش دار قرمز رنگ تاول کوچک باسرکه سیب نمک پمادزینگ اکساید میشورم چند روزی نیست ولی دوباره عود می کنه چه کارکنم ازمایشم همش خوب است من زیاد باسنم عرق میکنه

ممنونمیشم راهنمایم کنید.

Fatemh
Fatemh
پاسخ به  سوینج
7 ماه قبل

عزیزم این همون قارچ پوستی تینه آ ست که باید درمان بشه

جلالی
جلالی
پاسخ به  سوینج
7 ماه قبل

حنا و کور زرد استفاده کنید

امیر
امیر
پاسخ به  سوینج
4 ماه قبل

قطره فونجیزون دوست عزیز

علی
علی
پاسخ به  امیر
4 روز قبل

سلام آیا خودتون از فونجیزون استفاده کردین

دکمه بازگشت به بالا