برنامه نویسی یک فلسفه عاشقانه است

“معین بخت نما” از توسعه دهندگان بک اند سامانه نوبت دهی پذیرش۲۴، یه پسر باهوش و منحصر به فرده. وجه تمایزش نوع پوششی هست که استفاده می کنه. چون تیشرت های اون خاص و جذاب هستن و یه ظاهر برنامه نویسانه بهش میدن. معین خان ما متولد سال ۷۱ هست و این عدد نشون میده که خیلی زحمت کشیده تا تو این سن بتونه اینجوری اثرگذار باشه. کنجکاو شدیم بدونیم معین خان ما چه راهی رو داره تو زندگی کاریش طی می کنه و ازش خواستیم تا ما رو در جریان اموراتش قرار بده.

در ابتدا میخوایم بدونیم که یه تحلیلگر و برنامه نویس دقیقا چکاری انجام میده؟

فردی که تحلیلگر و برنامه نویس محسوب میشه، دنیاش کاملا با دنیای سایر آدم های روی کره زمین فرق داره، یه تحلیلگر جلوتر از زمان حرکت می کنه، چیزایی رو میبینه که بقیه نمی بینن و به چیزایی فکر می کنه که سایر افراد جامعه شاید نسبت به اون بی تفاوت برخورد کنن. همه این چیزای متفاوت در ذهن یه تحلیلگر اتفاق می افته. برنامه نویس توی ذهنش یه مساله رو پرورش میده، جزئیاتش رو بررسی می کنه، نمونه حل شده اون مساله رو در ذهن خودش پیاده می کنه و رفع ایراد انجام میده و این روند انقدر و انقدر اتفاق می افته تا بتونه به اون چیزی که از اول دنبالش بوده برسه.

ویژگی شخصیتی برنامه نویس ها با عموم مردم چه فرق هایی میتونه داشته باشه؟

یه برنامه نویس چون درگیری های ذهنی زیادی در حل مسائل داره، معمولا خیلی اجتماعی نیست. تو جمع های دوستانه و صمیمی حضور چندانی ندارن. در واقع میتونم اینجوری بگم که چون یه برنامه نویس عادت کرده به داشتن یه ذهن تحلیلگر دیگه نمی تونه خودش رو درگیر احساسات بکنه، در واقع یجور تضاد این وسط پیش میاد ولی من خودم به شخصه سعی کردم مرتب با دوستانم ارتباط داشته باشم.

کار شما چقدر اکتسابی هست و چقدرش میتونه ذاتی باشه؟

حرفه برنامه نویسی اکتسابی هست ولی اینکه یه فرد تمام ابزار رو بشناسه و بتونه باهاشون کار کنه کافی نیست. برنامه نویس باید عاشق کارش باشه تا بتونه بهترین استفاده رو از دانسته هاش انجام بده و به اون خروجی که میخواد برسه. در واقع میتونم بگم که نقطه عطف کار ما همین جاست. اینکه اگر یه کد با لحاظ جمیع شرایط نوشته نشه، بعدا تصحیح کردن و برگشتن به عقب هزینه های زمانی و مالی رو با خودش همراه داره.

مهندس نظرت راجع به برنامه نویس هایی که ویروس تولید می کنن و یا کار هک انجام میدن چیه؟

بذارید براتون یه مثال ملموس بزنم، الان همه ما درگیر گوشی هامون شدیم، یه روز نمیتونیم بدون گوشی زندگیمون رو پیش ببریم و یا بدون نرم افزارهای اندرویدی کاری از کار پیش نمیره. طبیعتا کسانی که چنین برنامه هایی می نویسن و جامعه چند میلیونی رو درگیر خودشون میکنن بعضا دچار توهماتی شده و حس اربابی بهشون دست میده. این دقیقا همون لغزشگاهی هست که یه برنامه نویس رو میتونه به یه هکر تبدیل کنه. ولی وقتی عشق در کار باشه دیگه شاهد چنین رفتارهایی نخواهیم بود.

ما در پذیرش۲۴ مفتخریم که از حضور نیروهایی مثل جناب مهندس بخت نما استفاده می کنیم.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۵/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا