لرزش بدن نشانه چیست؟ ۷ روش درمان لرزش عضلات بدن

فهرست مطالب

لرزش بدن (Tremor) نوعی حرکت غیرارادی، غیرقابل کنترل، تکراری و ریتمیک یک اندام یا بخشی از بدن است که با اسپاسم یا انقباض عضلانی متفاوت است. لرزش می‎تواند در هر قسمت از بدن و در هر زمانی رخ دهد و معمولا نتیجه یک مشکل در مخچه، بخشی از مغز که حرکات عضلانی را کنترل می‎کند، است.

از سایر علل موثر در بروز آن می‎توان به عوامل سبک زندگی (مانند مصرف بیش‎ازحد کافئین) و ابتلا به شرایط پزشکی مانند سکته مغزی یا بیماری پارکینسون اشاره کرد. اگرچه همیشه نمی‎توان لرزش را به‎راحتی درمان کرد، اما گاهی خود‎به‎خود از بین می‏رود.

شما می‎توانید با مطالعه این مطلب به پاسخ پرسش‎هایی مانند لرزش بدن از داخل نشانه چیست؟ لرزش بدن تو خواب نشانه چیست؟ علت لرزش بدن در جوانی چیست؟ چه بیماری‎هایی باعث لرزش بدن میشود؟ چه قرصی برای لرزش بدن خوب است؟ و برای لرزش بدن چی بخوریم دست پیدا کنید.

چه چیزی باعث لرزش بدن میشود؟

واقعا لرزش بدن از چیست؟ لرزش زمانی اتفاق می‎افتد که گروه‎های عضلانی بدون هماهنگی و به‎صورت غیرارادی منقبض شوند. در واقع لرزش بدن قابل کنترل نیست و بدون اینکه شما تصمیم به حرکت دادن قسمتی از بدن داشته باشید در آن ناحیه رخ می‏دهد.

از نظر پزشکان، لرزش بدن یک وضعیت پزشکی نیست بلکه یک علامت است. گاهی اوقات هیچ دلیل واضحی برای بروز آن وجود ندارد و گاهی همان لرزش فیزیولوژیک است که توسط یک محرک موقت مانند کافئین یا دارو ایجاد می‎شود. جالب است بدانید که لرزش خفیف در همه افراد وجود دارد و به آن لرزش فیزیولوژیک می‎گویند. این مساله طبیعی است و قابل توجه نیست. بنابراین، لرزش بدن می‎تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. علل عمومی لرزش عبارتند از:

  • خستگی عضلانی
  • مصرف بیش‎ازحد کافئین
  • سطح قند خون پایین
  • استرس
  • افزایش سن
  • صدمات بدنی
  • داروهای تجویزی
  • ترک الکل

شرایط پزشکی که می‎توانند علت لرزش در عضلات و لرزش داخلی بدن باشند عبارتند از:

  • آسیب تروماتیک مغز
  • سکته مغزی
  • بیماری پارکینسون
  • مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس
  • اختلال مصرف الکل
  • پرکاری تیروئید
  • اضطراب مزمن
  • کمبود ویتامین
علت لرزش در عضلات
علت لرزش در عضلات

در ادامه به شرح برخی از علل عمومی خواهیم پرداخت. در مطلبی با عنوان علت تپش قلب و لرزش بدن نی نی سایت نیز به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است.

چرا مصرف بیش‎ازحد کافئین عامل لرزش بدن و سرگیجه است؟

زیرا مانند هورمون آدرنالین، کافئین یک محرک است که سطح هوشیاری شما را بالا می‎برد و اعصاب شما را تحریک می‎کند. در واقع کافئین اگرچه می‎تواند برای افزایش هوشیاری شما مفید باشد، اما مصرف مقادیر زیاد آن در مدت کوتاهی می‎تواند منجر به لرزش بدن و افزایش تپش قلب شود.

چرا با افت قند خون احساس لرزش در عضلات رخ می‎دهد؟

قند خون پایین که به‎عنوان هیپوگلیسمی نیز شناخته می‎شود، ممکن است در اثر دریافت کالری اندک، تزریق بیش‎ازحد انسولین یا درمان دیابت نوع ۲ با قرص سولفونیل اوره رخ دهد. این قرص پانکراس شما را تحریک می‌کند تا انسولین بیشتری تولید کند که می‌تواند قند خون شما را بسیار پایین بیاورد.

علائم دیگر افت قند خون شامل عرق کردن، احساس گرسنگی بسیار، تحریک‎پذیری، تمرکز ضعیف، تاری دید و تپش قلب هستند.

چرا استرس باعث لرزش بدن می‏شود؟

اضطراب مانند هیجان، ترشح هورمونی به نام آدرنالین (اپی‎نفرین) را تحریک می‎کند که به آن هورمون «جنگ یا گریز» نیز می‎گویند. این روند تأثیرات عمیقی بر بسیاری از قسمت‌های بدن شما دارد که بیشتر با هدف افزایش هوشیاری، قدرت عضلانی و توانایی فرار از خطر رخ می‏دهد.

آدرنالین پایانه‎های عصبی شما را تحریک می‏کند، آگاهی شما را بالا می‏برد و جریان خون را به ماهیچه‏های بازوها و پاهای شما افزایش می‏دهد. همه این عوامل باعث می‏شوند که شما به‏صورت غیرارادی دچار لرزش شوید. البته لرزش بدن ناشی از استرس اغلب با ضربان قلب سریع (تپش قلب)، تنگی نفس، خشکی دهان و گاهی درد قفسه سینه نیز همراه است.

چه قرصی باعث لرزش بدن میشود؟

درمان لرزش بدن و عضلات
درمان لرزش بدن و عضلات

از داروهای تجویزی موثر در لرزش بدن می‎توان به سالبوتامول (که برای تسکین علائم آسم استفاده می‎شود)، کربنات لیتیوم (که معمولا در اختلال دوقطبی تجویز می‏شود)، برخی از داروهای موثر در کنترل صرع و برخی از داروهای ضدسرطان اشاره کرد. البته برخی از داروهای ضدافسردگی نیز می‎توانند باعث ایجاد احساس لرز در شما شوند، به‎خصوص هنگامی که برای اولین بار آن‎ها را مصرف می‎کنید.

بهتر است بدانید که انواع مواد مخدر تفریحی مانند آمفتامین‎ها نیز می‎توانند منجر به لرزش بدن و سایر اختلالات حرکتی شوند که ممکن است پس از قطع مصرف آن‎ها ادامه یابند.

علت لرزش بدن بعد از ترک الکل چیست؟

اگر به الکل وابسته هستید، ترک آن می‎تواند منجر به بروز علائم شدیدی از جمله لرزش بدن، اضطراب، گیجی، تعریق، تپش قلب و حتی تشنج شود. زیرا الکل می‎تواند به مغز شما (به‎خصوص بخش مخچه) که مسئول برقراری تعادل و هماهنگی در حرکات است آسیب برساند. این لرزش ممکن است حتی چند هفته پس از قطع نوشیدن الکل ادامه یابد.

کمبود چه ویتامینی باعث لرزش بدن میشه؟

کمبود ویتامین، به ویژه ویتامین B1، می‎تواند منجر به لرزش بدن شود. بیماری ویلسون که یک بیماری ارثی است و در آن ماده معدنی مس بیش‎ازحد در بدن شما تجمع می‎یابد نیز اغلب باعث لرزش می‎شود. علل نادر مانند مسمومیت با آرسنیک یا فلزات سنگین نیز می‎توانند علائم مختلفی از جمله لرزش ایجاد کنند.

نحوه طبقه‎‌‌بندی انواع لرزش بدن

به طور کلی انواع لرزش بدن را می‎توان به دو دسته لرزش در حال استراحت (Resting tremors) و لرزش فعالیتی (Action tremor) دسته‎بندی کرد. لرزش در حال استراحت زمانی رخ می‎دهد که شما در حالت نشسته یا دراز کشیده‎اید و هنگامی‎که شروع به حرکت می‎کنید، متوجه خواهید شد که لرزش از بین می‎رود.

اگرچه لرزش در حال استراحت اغلب فقط دست‎ها را تحت تاثیر قرار می‎دهد، اما گاهی علت لرزش تمام بدن در خواب همین مساله است. اصولا لرزش فعالیتی در حین حرکت قسمت آسیب‎دیده بدن رخ می‎دهد و به انواع مختلف زیر تقسیم‎بندی می‎شود:

  • لرزش وضعیتی (Postural tremor): زمانی رخ می‎دهد که بدن در موقعیتی مخالف با نیروی جاذبه زمین قرار می‎گیرد. علت لرزش در عضلات بازو زمانی‎که دست‎ها را به‎صورت افقی و رو بالا نگه می‎دارید، می‎تواند لرزش وضعیتی باشد.
  • لرزش هدفمند (Intention tremor): لرزش هدفمند در حین انجام حرکات مورد نظر شما مانند لمس بینی توسط انگشتان رخ می‎دهد.
  • لرزش مختص وظیفه (Task-specific tremor): هنگام انجام کارهایی که به مهارت نیاز دارند مانند نوشتن یا نواختن یک ساز رخ می‎دهد.
  • لرزش جنبشی (Kinetic tremor): لرزش جنبشی در حین حرکت ارادی بخشی از بدن، مانند بالا و پایین بردن مچ دست رخ می‎دهد. معمولا لرزش عضلات در بدنسازی از این نوع است و در اثر خستگی عضلانی یا کار کشیدن بیش‎ازحد از عضلات بروز می‎کند.
  • لرزش ایزومتریک (Isometric tremor): زمانی اتفاق می‌افتد که شما داوطلبانه یک عضله را منقبض می‌کنید اما آن ماهیچه یا اندام را حرکت نمی‌دهید، مانند زمانی‎که دستان خود را مشت می‌کنید.
لرزش دست
لرزش دست

انواع لرزش بدن

لرزش بدن را براساس علائم ظاهری و علت بروز آن، می‎توان به انواع زیر دسته‎بندی کرد.

۱. لرزش اساسی (Essential tremor)

لرزش اساسی شایع‎ترین نوع اختلال حرکتی است که معمولا لرزش‎های وضعیتی یا هدفمند را در بر می‎گیرد. لرزش اساسی ممکن است خفیف باشد و شدت آن افزایش پیدا نکند یا ممکن است در طی چند سال به کندی پیشرفت کند. معمولا به‎صورت یک لرزش دوطرفه شروع می‎شود، به این معنی که هر دو طرف بدن را تحت تأثیر قرار می‎دهد.

در گذشته تصور نمی‎شد که لرزش اساسی با هیچ بیماری مرتبط باشد اما تحقیقات اخیر آن را به دژنراسیون خفیف در ناحیه مخچه مرتبط کرده‎اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نیز به این نتیجه رسید که بروز لرزش اساسی در برخی افراد با بیماری پارکینسون مرتبط است. لرزش اساسی گاهی اوقات با علائم زیر همراه است:

  • مشکل خفیف در راه رفتن
  • کاهش قدرت شنوایی
  • اختلال شناختی خفیف

۲. لرزش پارکینسون (Parkinsonian tremor)

شروع بیماری پارکینسون حدود ۶۰ سالگی است. لرزش پارکینسون معمولا یک لرزش در حال استراحت و اغلب جز اولین علائم بروز این بیماری است. این لرزش معمولا در اثر کاهش دوپامین در گانگلیون‎های پایه مغز رخ می‎دهد. درحالی‎که لرزش اساسی به‎صورت دوطرفه شروع می‎شود، لرزش پارکینسون در یک اندام یا در یک طرف بدن قبل از پیشرفت به سمت دیگر بروز می‎کند.

۳. لرزش عملکردی (Functional tremor)

لرزش عملکردی که قبلا به‎عنوان لرزش سایکوژنیک یا وابسته به وضعیت روانی شناخته می‎شد، با علائم زیر مشخص می‎شود:

  • شروع و بهبودی ناگهانی لرزش
  • تغییر در جهت لرزش قسمت آسیب‎دیده بدن
  • کاهش شدت لرزش در زمان پرت شدن حواس بیمار

این نوع لرزش ممکن است به‎صورت یک لرزش وضعیتی یا هدفمند ظاهر شود. افراد مبتلا به لرزش عملکردی اغلب دارای اختلال تبدیلی (یک وضعیت روانی که علائم فیزیکی مانند فلج‎شدگی، اختلال در گفتار و غیره ایجاد می‎کند) یا یک بیماری روانپزشکی دیگر هستند.

۴. لرزش دیستونیک (Dystonic tremor)

لرزش دیستونیک افرادی را که دچار دیستونی هستند، یک اختلال حرکتی که با انقباضات غیرارادی عضلانی مشخص می‎شود، تحت تاثیر قرار می‎دهد. در واقع انقباضات عضلانی باعث ایجاد حرکات پیچشی و تکراری یا وضعیت‎های غیرطبیعی مانند چرخش گردن می‎شوند. این مشکل در هر سنی ممکن است رخ دهد. لرزش دیستونیک به طور نامنظم رخ می‎دهد و استراحت کامل می‎تواند آن را تسکین دهد.

۵. لرزش مخچه‎ای (Cerebellar tremor)

مخچه تعادل و همچنین حرکت بدن را کنترل می‎کند. لرزش مخچه‎ای نوعی لرزش هدفمند است که در اثر بروز ضایعات یا آسیب مخچه ناشی از سکته مغزی، تومور و ام اس رخ می‎دهد. همچنین ممکن است نتیجه اختلال مصرف الکل یا استفاده بیش‎ازحد از برخی داروها باشد.

اگر اختلال مصرف الکل دارید یا در مدیریت داروها مشکل دارید، با یک پزشک متخصص صحبت کنید. او می‎تواند به شما در ایجاد یک برنامه درمانی برای ترک الکل کمک کند.

۶. لرزش ارتواستاتیک (Orthostatic tremor)

لرزش ارتواستاتیک معمولا در پاها اتفاق می‎افتد. در واقع یک انقباض سریع و ریتمیک ماهیچه‎ای است که بلافاصله پس از ایستادن رخ می‎دهد و باعث بی‎ثباتی بدن می شود. هیچ علامت یا نشانه بالینی دیگری وجود ندارد. معمولا بی‎ثباتی زمانی متوقف می‎شود که بنشینید یا شروع به راه رفتن کنید.

۷. لرزش فیزیولوژیک (Physiologic tremor)

اگرچه لرزش فیزیولوژیک دست‎ها و انگشتان را تحت تأثیر قرار می‎دهد اما معمولا با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. در اصل یک پاسخ فیزیکی طبیعی بدن است که در همه افراد رخ می‎دهد. معمولا این نوع لرزش در اثر محرک‎های زیر شدت بیشتری پیدا می‎کند:

  • مصرف داروهای خاص
  • ترک الکل
  • ابتلا به شرایط پزشکی مانند هیپوگلیسمی، عدم تعادل الکترولیت یا تیروئید بیش‎فعال

روش‌‎هایی برای پیشگیری از بروز لرزش بدن

اگر لرزش بدن از نوع لرزش فیزیولوژیک باشد که معمولا به‎واسطه محرک‎هایی مانند مصرف کافئین زیاد، خستگی عضلانی، افت قند خون، استرس و غیره تشدید می‎شود، به‌راحتی می‎توانید با اعمال تغییراتی در سبک زندگی آن را کنترل کنید. به عنوان مثال، برای جلوگیری از لرزش بدن هنگام استرس انجام ورزش‎هایی مانند یوگا، تکنیک تنفس عمیق و مصرف دمنوش‎های آرام‌بخش فاقد کافئین مفید است.

درصورتی‌که لرزش بدن به‎دلیل ابتلا به یک بیماری زمینه‎ای باشد، بهترین راهکار برای پیشگیری بهبود رژیم غذایی و افزایش مصرف میوه و سبزیجات، ترک سیگار و شروع ورزش روزانه است.

ورزش برای درمان لرزش عضلات
ورزش برای درمان لرزش عضلات

نحوه صحیح تشخیص علت لرزش بدن

اگرچه لرزش بدن اغلب یک مشکل جدی نیست، اما گاهی اوقات ممکن است نشان‌دهنده بروز یک اختلال پزشکی در مغز، سیستم عصبی یا ماهیچه‎ها باشد. به‎ همین ‎دلیل، توصیه می‌‎کنیم که در صورت مواجهه با لرزش غیرقابل توضیح در هر قسمت از بدن خود به پزشک مراجعه کنید.

در طول معاینه فیزیکی، پزشک ناحیه آسیب‎دیده را معاینه می‎کند. همچنین ممکن است از شما بخواهد که برای ارزیابی شدت لرزش، چیزی بنویسید یا جسمی را نگهدارید. با این حال، تا زمانی‎که پزشک آزمایش‌های بیشتری مانند آزمایش خون و آنالیز ادرار را انجام ندهد، نمی‌تواند علت اصلی لرزش بدن را تشخیص دهد.

معمولا آزمایش خون برای بررسی نشانه‏های بیماری تیروئید یا سایر شرایط پزشکی انجام می‎شود. پزشک شما ممکن است یک معاینه عصبی نیز انجام دهد. این معاینه عملکرد سیستم عصبی و موارد زیر را سنجش می‎کند:

  • شدت رفلکس‎های تاندون‎ها
  • میزان هماهنگی بدن
  • وضعیت بدن
  • قدرت عضلانی بدن
  • تون عضلانی

در طول معاینه عصبی ممکن است لازم باشد با انگشت بینی خود را لمس کنید، یک مارپیچ بکشید یا تمرینات دیگر انجام دهید. پزشک شما همچنین ممکن است آزمایش الکترومیوگرافی را تجویز کند. این تست فعالیت غیرارادی ماهیچه و پاسخ عضله به تحریک عصبی را اندازه‎گیری می‎کند.

تشخیص علت لرزش بدن و عضلات
تشخیص علت لرزش بدن و عضلات

چگونه لرزش بدن را از بین ببریم؟ ۷ روش درمان لرزش عضلات بدن

معمولا نحوه درمان لرزش بدن به علت زمینه‎ای و نوع آن بستگی دارد. از بهترین روش‎های موثر می‎توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. دارودرمانی لرزش عضلات

واقعا چه دارویی برای لرزش بدن خوب است؟ برخی از داروهای تجویزی مانند موارد زیر برای درمان لرزش استفاده می‎شوند:

  • مسدودکننده‎های بتا یا بتا بلاکرها: اگرچه بتا بلاکرها معمولا برای درمان فشار خون بالا یا بیماری قلبی استفاده می‎شوند اما نشان داده شده است که می‎توانند لرزش بدن را در برخی افراد کاهش دهند.
  • آرام‎بخش‎ها: آرام‌بخش‌هایی مانند آلپرازولام ممکن است لرزش ناشی از اضطراب را تسکین دهند.
  • داروهای ضدتشنج: گاهی اوقات داروهای ضدتشنج برای افرادی‎که نمی‎توانند بتا بلاکرها را مصرف کنند، تجویز می‎شوند.

۲. تسکین لرزش بدن با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس با فلج موقت عضلات ممکن است لرزش بدن را تسکین دهد. این روش اغلب برای افرادی استفاده می‎شود که لرزش‎هایی روی صورت و سر دارند. با این حال، بوتاکس را می‎توان به هر گروه عضلانی در گردن، بازوها یا دست‎ها تزریق کرد.

۳. کاهش لرزش بدن با سونوگرافی متمرکز

تالاموس بخشی از مغز است که در حرکت بدن نقش دارد. آسیب یا اختلال در سلول‎های عصبی تالاموس می‎تواند منجر به لرزش عضلانی شود. روش سونوگرافی متمرکز پرتو ظریفی از امواج اولتراسوند را به سلول‎های عصبی ناکارآمد در تالاموس می‎رساند. این کار سلول‏ها را از بین می‎برد و در نتیجه لرزش فرد را کاهش می‎دهد.

۴. فیزیوتراپی برای لرزش عضلات بدن

فیزیوتراپی به تقویت عضلات و بهبود هماهنگی اعضای بدن کمک می‎کند. استفاده از وزنه‎هایی روی مچ دست و انجام تمرینات ورزشی خاص تحت نظر فیزیوتراپیست ممکن است به تسکین لرزش کمک کند.

فیزیوتراپی برای لرزش عضلات بدن
فیزیوتراپی برای لرزش عضلات بدن

۵. درمان لرزش بدن با تحریک عمیق مغز (DBS)

تحریک عمیق مغز ممکن است تنها گزینه برای کسانی باشد که لرزش‎های ناتوان‎کننده دارند. در طول این عمل جراحی، جراح یک کاوشگر یا پروب الکتریکی را وارد قسمتی از مغز که مسئول لرزش است می‎کند.

هنگامی‎که پروب در جای خود قرار گرفت، یک سیم از پروب به زیر پوست قفسه سینه وارد می‎شود. جراح دستگاه کوچکی را در قفسه سینه شما قرار می‎دهد و سیم را به آن وصل می‎کند. این دستگاه پالس‎هایی را به پروب می‎فرستد تا مغز از تولید سیگنال‎های محرک لرزش بدن منع شود.

۶. عمل تالاموتومی برای لرزش عضلات

تالاموتومی یک عمل جراحی است که به طور دائم قسمت مشکل‎دار تالاموس را از بین می‎برد. پزشکان معمولا این جراحی را برای درمان لرزش شدیدی که به سایر درمان‌ها پاسخ نداده است، انجام می‎دهند.

۷. درمان لرزش بدن در طب سنتی

طب سنتی برای تسکین لرزش بدن روی طب سوزنی و مصرف داروهای گیاهی زیر تاکید دارد:

  • دمنوش بابونه
  • دمنوش اسطوخودوس
  • دمنوش بهارنارنج

زیرا این گیاهان می‎توانند با بهبود مزاج بدن، کنترل قند خون، کاهش استرس و اضطراب، کاهش التهاب و اسپاسم عضلانی، کمک زیادی به رفع لرزش نواحی مختلف بدن کنند.

درمان لرزش بدن در سالمندان
درمان لرزش بدن در سالمندان

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

لرزش بدن گاهی اوقات می‎تواند نشانه وجود یک بیماری زمینه‎ای باشد. هر فردی‎که لرزش بدن را تجربه می‎کند باید برای تشخیص و درمان مناسب به پزشک مراجعه کند. فردی‎که مشکوک است لرزش بدن از عوارض جانبی مصرف دارو است، باید نگرانی خود را با پزشک در میان بگذارد. در صورت امکان، پزشک ممکن است دوز دارو را تغییر دهد یا مصرف یک داروی جایگزین را توصیه کند.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره آنلاین دکتر مغز و اعصاب پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره بهترین دکتر متخصص مغز و اعصاب برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لرزش بدن

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

۱. لرزش داخلی بدن علتش چیست؟

لرزش داخلی بدن می‎تواند تکان‏های ظریفی در بازوها، پاها، سینه یا شکم شما ایجاد کند. معمولا به دلایل مختلفی مانند ابتلا به پارکینسون، ام اس و اضطراب مزمن رخ می‎دهد. یک مطالعه گزارش داد که ۳۳ درصد از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون دارای ارتعاشات داخلی هستند. ۳۶ درصد از افراد مبتلا به ام اس و ۵۵ درصد از افراد مبتلا به لرزش اساسی نیز احساس ارتعاشات داخلی را گزارش کردند.

۲. علت لرزش بدن در خواب چیست؟

لرزش بدن در خواب اگر از نوع لرزش در حال استراحت باشد معمولا در اثر ابتلا به بیماری زمینه‎ای مانند پارکینسون، ام اس یا پرکاری تیروئید بروز می‎کند. در غیر این صورت، علت لرزش عضلات در خواب دلایل ساده‏ای مانند افت قند خون، افت ناگهانی دمای بدن، کمبود ویتامین یا خستگی عضلانی است.

۳. لرزش ناگهانی بدن نشانه چیست؟

تجربه نشان داده است که این مشکل اغلب در اثر مصرف برخی از داروها، قرار گرفتن در سرما و افت دمای بدن، افت قند خون و اضطراب کنترل‎نشده بروز می‎کند.

۳.۷/۵ (۲۷ نظر)

منبع
healthlinenhshealthlineclevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
166 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
4 روز قبل

بیچاره ها رفتین واکسن کرونا زدید الان لرزش گرفتین البته نه همتون ولی بیشترتون مخصوصا اونایی که با استرس لرزشتون بیشتر میشه اونا از واکسنه

مصطفی
مصطفی
9 روز قبل

سلام یهمدت مشروب خوردم الان که نمی‌خورم لرزش دست وپا دارم چه دارویی بگیرم بخورم

امین
امین
پاسخ به  مصطفی
2 روز قبل

از دارو گیاهی برو به لیمو بگیر دمنوش کن یک لیوان شبها دو سه ساعت قبل خواب بخور

کورش
کورش
14 روز قبل

با سلام . همزمان با شروغ دوران بلوغ ، حدود ۱۵ سالگی برای اولین بار پس از دو ساعت بیل زدن ( قبل از اون هرگز کاری تا این حد سنگین انجام نداده بودم )، برای اولین بار با لرزش ناتوان کننده دستها مواجه شدم ، بطوریکه تا دو ساعت نمیتونستم یه لیوان آب رو با دست نگه دارم و از اون موقع تا بحال لرزش دستها و حتی صدا رو حس میکنم و اطرافیان هم متوجه این موضوع هستند ، با خستگی و تنش عصبی خیلی شدیدتر میشه .

آخرین ویرایش 14 روز قبل توسط کورش
خوشدل
خوشدل
24 روز قبل

سلام سردردمو بدن لرز چکنم

جهان
جهان
30 روز قبل

سلام من ۳۷ سالمه چند وقته بدنم میلرزه وبیشتر گردنم میلرزه وسرمو نمیتونم نگه دارم سمت چپ سینم درد میکنه.خیلی حال بدیه

تنها
تنها
پاسخ به  جهان
30 روز قبل

شاید مشکل از معدتون باشه

زهره میرزایی
زهره میرزایی
1 ماه قبل

مدتی است که تن لرزه دارم اصلا محسوس نیست اما لرزش درونی‌ دارم و گاهی کلافه میشم

تنها
تنها
پاسخ به  زهره میرزایی
30 روز قبل

ازدیاد بزاق هم داری؟

حسن
حسن
1 ماه قبل

سلام چند وقته که دستهام میلرزه البته ازبیرون مشخص نیست متادون مصرف میکنم نمیدونم ازمتادونه یاچیزدیگه

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

من از یه پیجی negar_healer داروی گیاهی سفارش دادم برای درمان روماتیسم بعد از سه ماه متوجه شدم شربتی که برای من فرستادن تریاک قاطیش بوده برای همین دردم کم میشد ولی اینقدر اسیب زده به معدم که خون بالا میاوردم رفتم دکتر ازمایش دادم تشخیص دادن دارو تقلبی بوده خلاصه خیلی حواستون باشه این درمانگرای مجازی که اصلا معلوم نیست تحصیلاتشون چیه ساقین و با عطاری ها همکاری میکنن خدا ازشون نگذره با یه پیرزن اینکار میکنن

نادیه
نادیه
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

علاج لرزش دست چیست

آزاد
آزاد
1 ماه قبل

من خودمم ۱ ماهه کل بدنم تو خواب و بیداری داره میلرزه. چه بلائیه نمیدونم

آزاد
آزاد
1 ماه قبل

من نمیدونم این چه بلائیه کل ملت گرفتارش شدن. همه مشکلات جسمی روحی دارن

معادی
معادی
1 ماه قبل

سلام پسرمن امروز دودفع موقعه چای خوردن تمام بدنش لرزید چای ازدستش ریخت مشکلش چیه خیلی نگرانم

میلاد
میلاد
پاسخ به  معادی
9 روز قبل

شاید ازمعده ویا کافئین چای باشه چایی اصلا بامعده بعضی ها ناسا زگار

مریم
مریم
1 ماه قبل

البته جروبحث خانوادگی زیادداشتیم یک بارهم وقتی بچه بودم نزدیک بودماشین بهم بزنه امانزد چه کنم کسی روهم ندارم ببرم جایی حوب شم اماتااهوازرفتم خوب نشدم دوست دارم این بیماری ازم دورشه چه کنم

فریبا
فریبا
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

درود .من اکثر پیام ها را خوندم و خیلی دوست دارم که به همتون کمک کنم در جواب پیام مریم خانم به تمام کسانی که بیماری جسمی و روحی روانی دارن چندتا نکته از تجربیات و دانسته هام عرض میکنم.
اول و مهمترین اصل اینکه برنامه ی غذایی شما باید سالم و طبیعی باشه و بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید از دمنوش های گیاهی که آرامبخش هستن مثل اسطوخودوس ،بادرنجبویه چایی کوهی و بابونه و گل محمدی و هل و … استفاده کنید که خداراشکر همه دسترسی دارند به عطاری و حتی طبیعت اطراف محل زندگیتون در ضمن الان که بهاره میتونید تازه تهیه کنید.
و برای تندرستی و سلامتی جسم و روانتون ورزش کنید حتی پیاده روی ولی به طور پیوسته و همیشگی اگر ورزش مثل خواب و غذا الزامی بشه نیمی از بیماریها حذف میشه کسانی که شرایط و موقعیت دارند حتماً حتماً یوگا کار کنید یوگا فوق‌العاده ست علاوه بر تاثیر روی جسم و روح و روان به زندگی شخصی روزمره هم تاثیر گذاره.
به امید سلامتی و تندرستی و شادی تمام هموطنان عزیزم ️

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام من ۲۸سالمه چندساله کل بدنم میلرزه هرکاری دیگران گفتن خوبه انجام دادم پیش دکترهم رفتم ولی فایده ای نداشت درهرموقعیتی بدنم میلرزه چه کنم تاخوب بشم

هادی
هادی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام مریم مشکلت ک میگی میلرزه ، بدنت خود ب خود مثل باده یا چجور بگم مثل تپش قلبه ، میان و میرن ؟؟ اگه اینجوری هستی منم شبیهتم

هادی
هادی
پاسخ به  هادی
1 ماه قبل

منم کلافه شدم دو ساله گیرشم هرجا ک فکرکنی رفتم نفهمیدن چیه ، البته من اینجور نبودم بعد عمل اینطور شدم

بهنام
بهنام
پاسخ به  مریم
23 روز قبل

ورزش یوگا

ساتیار
ساتیار
1 ماه قبل

سلام من تایم خوابم بهم ریخته بود قرص های خواب الپرزلام دیازپام ازاین دارو ها مصرف میکردم که دقیقا همین سه روز قبل این پیامم کلا گزاشتم کنار ولی به شدت از زندگی ناامید شدم همش گرفته ام بدنم به رعشه افتاده طرز صحبتم تند شده بدون اعصاب چیکار کنم از بدنم بیرون بره افتضاح وضعیتم بده دکترام رفتم چیز توجیهی نگفتن بهم

رها
رها
پاسخ به  ساتیار
1 ماه قبل

دقیقا بنده هم حال شمارا دارم واکسینه در برابر این قرص شدم یک خشاب تا صبح میخورم فردای روز دیگر کمی میخابم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ساتیار
1 ماه قبل

طب سنتی میگه لرزش بدن از ضعف مغز و قلب هست ، با طب سنتی درمان کنید انشالله که حتما جواب می‌گیرید

کورش
کورش
پاسخ به  ساتیار
14 روز قبل

اگر مدت طولانی از این داروها استفاده میکردید ، باید بمرور و با شیب ملایم مقدار دارو رو کم کنید تا قطع کنید . معمولا نظارت متخصص اعصاب در این روند خیلی موثره و نتیجه بخشه ، ممکنه نیاز به داروهای دیگه ای هم داشته باشید . دقیقا مثل کسی که اعتیاد داره و میخواد کنار بذاره . ترک هر عادتی همین روال رو داره ، من خودم عادت شدید به خوردن شیرینی داشتم و اگر یک روز مواد قندی نمیخوردم با همه چیز و همه کس سر جنگ داشتم . بمرور زمان مصرف قند رو کم کردم ، الان فقط در حد یه دونه بیسکویت با یه لیوان چای بدون قند در روز میخورم . همین .

hosein
hosein
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر دیشب تا الان بعد یک شک عصبی نخابیدم و الان پای سمت راستم حرکات لرزش غیر ارادی داره چه دلیل میتونه داشته باشه چیکار کنم خوب بشه

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام ۳۳ سالمه من مشکل پرکاری تیروئید دارم واینکه میخواستم بدونم هنگام کار بدنم شروع به لرزش میکنه وتپش قلب خیلی میگیرم درحدی که کل بدنمو انگار زدن به برق و این موضوع خیلی ضد حال زده بهم اگر راه درمانی لطفا کمکم کنید

حسن فرجی
حسن فرجی
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

داداش نگران نباش منم مثل تو بودم خودمم ۲۶ سالمه درست شدم با دمنوش اسطوخودوس و دمنوش بهارنارنج و اینکه اصلا استرس نگیر موقعی که تپش قلبت میره بالا اگه سیگار میکشی سیگار روزی سه تا بکش بیشتر از اون نکش قول میدم درست میشی یدونه حجامت هم برات خوبه

سلام کسی که کل بدنش لرزش داره میتونه روزه روزه
سلام کسی که کل بدنش لرزش داره میتونه روزه روزه
پاسخ به  رضا
15 روز قبل

آیا کسی که رعشه داره میتونه روزه بگیرد ض در نداره؟

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

شجاعی زاده

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

سلام من ۴۵ سالمه روزی ۴ تا متادون میخوردم الان ۳ روزه گداشتم کنار خیلی داغونم درداین ب کنار با سه تا بچه مستعجر دیگه نمیتونم برم سرگزر کارکنم دیکس کمر دارم دیگه نمیدونم چیکار کنم جنون بچه هاتون فسم یکی کمک کنه منم مثل

حسن فرجی
حسن فرجی
پاسخ به  مجتبی
1 ماه قبل

اقا برو دارو گیاهی شما حتما برات دارو بده در خماریتو ببره یکیم که خودتو نگه دار بخدا اینم تموم میشه چند روز بیشتر نیست درسته ها دردش جوری هست که یروز یه سال میگذره ولی درس میشه برو یه دارو گیاهیی حتما دمنوش زعفران دمنوش بادرنجبو و قهوه هم برات خیلی خوبه

رها
رها
پاسخ به  مجتبی
1 ماه قبل

قابل توجه رهبر بیگانه پرست

حسن طاهری می ابادی
حسن طاهری می ابادی
2 ماه قبل

سلام من نزدیک ۲۲ ساله که تپش قلب بالا دارم وکل بدنم لرزش بالا دارد حتی روی صحبت کردنم چکار باید کنم هرچقدر دکتر رفتم تاثیری نداشت وخوب نشدم باید به چه دکتری مراجعه کنم وعلت بیماریم چیه ممنون

پروانه مهنانی از تهران.
پروانه مهنانی از تهران.
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بعد از خوردن غذا احساس می کنم یه چیزی تو گلوم گیر کرده همش سعی میکنم بازبان کوچیکم اونو بردارم اما نمیشه چن ماه اینجوریم وبعضی وقتا احساس خفگی میکنم البته دریچه مری من هم شل ولوزه هامم یکم بزرگه . به نظر شما باید به پزشک گوارش برم یا حلق و بینی.

معصومه
معصومه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۳۱ساله هستم وقتی بچه بودم استرس می‌گرفتم دستام می‌لرزید ولی الان درحین استراحت می‌لرزه دستام کم یا می‌خوام مهمونی برم یا یه خودکار میگیرم دستم می‌لرزه باید به مغز اعصاب مراجعه کنم یا روانشناس ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

شاد
شاد
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

منم همین مشکل رو دارم روانپزشک میرم. دارو میخورم ولی خوب نشدم

یحیی
یحیی
پاسخ به  معصومه
10 روز قبل

سلام برویک بندی خوب وکاردرست حل میشه

سیروس
سیروس
2 ماه قبل

سیروس

معسی
معسی
پاسخ به  سیروس
2 ماه قبل

میثم

کامران
کامران
پاسخ به  معسی
1 ماه قبل

کامران

حنا
حنا
3 ماه قبل

سلام،من ۱۵ سالمه و از ۱۳ سالگی استرس و اضطراب شدید دارم. به خاطر یسری دلایل حق رفتن پیش دکترو ندارم و سعی کردم تو خونه با ورزش و رژیم و خوب کردن حالم با چیزای کوچیک خودمو درمان کنم ولی نتونستم،دوستام میگن وقتی کنارشونم بدنم خیلی میلرزه و خودمم بعضی اوقات متوجه لرزش شدید دستام میشم ولی نمیدونم چرا و چطور میتونم کنترلش کنم وقتی حتی با این روش ها هم درمان نمیشه.

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام منم بدنم لرز داره مخصوصا موقع ناراحتی

موسی شرفااصل
موسی شرفااصل
3 ماه قبل

سلام اعصابم بعلت مصرف بیش ازحدقرصهای ارم بخش خیلی ضعیف شودوانکادیس کمردارم بتوری که نمتوانم سبارخمو شوم لطفا به من بگویداین دیکس یامشکل اعصاب یاهردوممنون

آمیتیس
آمیتیس
3 ماه قبل

دیگه واقعا نمیدونم چکار باید بکنم زندگیم نابود شده

آمیتیس
آمیتیس
3 ماه قبل

ضمن اینکه هنگام عصبانیت زیادهم لکنت ولرزش بدنودارم

آمیتیس
آمیتیس
3 ماه قبل

سلام روزتون بخیر من مدت هفت هشت ساله که دردهای عصبی شدیدی پیدا کردم خیلی دکتر رفتم نتیجه ای نگرفتم سیستم عصبی بدنم فوق العاده حساس شده باکوچکترین استرس خستگی وزخم معمولی حتی دردهای وحشتناکی میگیرم وچندروزتورختخواب میفتم فوق‌العاده بدنم ضعف پیداکرده وبیشترازنصف روزبدنم انرژی نداره از طرفی واقعاً بااین هزینه های بالا حریف دوادرمونم نمیشم هرچندداروهاکه خیلی رودردم تاثیر نداره فقط از افسردگی‌ جلوگیری میکنه چکاربایدبکنم من میشه راهنماییم کنید

شیوا
شیوا
3 ماه قبل

سلام ۳۲ سالمه من لرزش شدید وتپش قلب شدید دارم انگار که قلبم دارد از سینه جدا میشود وحالت ایست قلبی بهم دست میدهد دارو هم مصرف میکنم از عوارض ان هست ایا

سام
سام
پاسخ به  شیوا
3 ماه قبل

سلام چه دارویی مصرف میکنید؟؟

ساتیار
ساتیار
پاسخ به  شیوا
1 ماه قبل

سلام اگه داروی ارامبخش یاهمون اعصاب استفاده میکنی تاثیر اونم هست چون خودم دقیقا اینطوری ام ولی حالت جنون خودکشی تو سرام دارم احساس اظافی بودن شدید دارم دکتر زیاد رفتم هیچکدوم جواب درست نمیدن فقط پول برو دوباره بیا

حسن فرجی
حسن فرجی
پاسخ به  شیوا
1 ماه قبل

من دکتر نیستم ها ولی خودم تازه درست شدم منم عین شما بودم عرق اسطوخودوس و دمنوش بهارنارنج خوردم درس شدم و اینکه مال منم فک میکردم از قلب دکتر گفت از معده ته حتما برین دکتر یه نوار قلب بگیره ازتون هرچه زودتر برین کاری هم نداره ده دقیقه طول میکشه

حسام
حسام
3 ماه قبل

سلام من ۱۵سالمه چرا بعد از ادرار بدنم می لرزد

یاسمن فرهمند
یاسمن فرهمند
3 ماه قبل

سلام اسمم یاسمن هست من همیشه لرزه دست دارم مخصوصا وقتی کاری انجام بدم من نرس هستم ولی خیلی وقتا بخاطرلرزه دستم بخاطر شغلم که دقت بیشترمیخواد مورد انتقاد قرارمیگیرم باوجودی باهمون لرزه دستم همیشه کارامو درست انجام میدم ولی وقتی میبینم بقیه نگام میکنن وهی میگن چرا دستت میلرزه غیرارادی حرکش بیشتر میشه خیلی از این حالم خسته ام حتا گاهی میگم اگه میشد با عمل جراحی برطرفش کرد انجامش میدادم میدونم شاید علت ارثی ام باشه چون مادربزرگم وپدرمم همین مشکلو داشتن ولی هم وقتی استرسم میگیره بیشترمیشه
من ادویه پروپرونولول استفاده کردم اصلا نتیجه نداد لطفا اگه میشه یه راه برام نشون بدین چون من عاشق شغلمم.

قربانی
قربانی
پاسخ به  یاسمن فرهمند
3 ماه قبل

سلام.بنده ۶۰سال سن دارم.بازنشسته هستم.از۱۰سال قبل بعداز ورشکستگی کاری ‌نابودی زندگیم دچارافسردکی شدیدشدم وکلیه آزمایشات وسونوگرافی .انواع نوارها حاکی ازسلامتی بود.قبلا فقط تیک چشم چپ داشتم.واضطراب معمولی .داروی مصرفی کلردیازپوکساید وایندرال۲۰بود.ولی بازگشت زمان استرسم شدیدتر همراه بالرزش شدید ازبالاتاپایین بدنم بطوریکه بی‌قراری شدیدهمراه باطپش قلب زیاد که توانایی گرفتن ویا ایستادن هم ندارم.اکنون به حالت تکان شدید یکهویی در زمان نشستن ویادرازکش میشوم.بدنبال راه حل موثر میگردم.ازکارشناسان عزیز تقاضای کمک و مساعدت دارم.ممنونم.

شایان
شایان
پاسخ به  قربانی
2 ماه قبل

سلام پیش دعا نویس خوب برو منم ورشکست شدم چندسال مریض شدم الان خوب شدم انشالله شما هم خوب میشی فقط دعا

کوروش
کوروش
پاسخ به  یاسمن فرهمند
2 ماه قبل

سلام. منم دقیق همین مشکل دارم. دست راستم میلرزه. منم خوشنویسم و از اینکه نمیتونم با لرزش دستم خوب بنویسم. خیلی ناراحتم

سلام من خانم هستم 40 سال دارم بدنم میلرزه کل بدنم
سلام من خانم هستم 40 سال دارم بدنم میلرزه کل بدنم
3 ماه قبل

سلام خوبی من حالم بد بدنم میلرزه نفسم بالا نمیاد تاری چشم دارم استرس دارم بیحالم خواب الودم کسلم حوصله هیچ چیزی ندارم دلم نمی خواد از خانه بیرون برم از هیچ چیزی لذت نمیبرم ذوق ندارم پا سمت چپم درد میکنه تیر میکشه ممنون میشم کمکم کنی

آزاد
آزاد

الهی بمیرم و نبینم بیماری و حال بد هموطنانمو
امیدوارم هممون به زودی زود خوب و سلامت و شاد بشیم
اندکی صبر سحر نزدیک است

مسعود رضایی
مسعود رضایی

سلام میشه شمارتون داشته باشم

زینب شایسته
زینب شایسته
4 ماه قبل

سلام من داداشم چند ماهی هست دستاش و پاهاش خیلی لرزش داره جوری که حتا نمیتونه کارای شخصیشون انجام بده باید چکار کنیم لطفا راهنمای کنین

سالی
سالی
4 ماه قبل

با سلام و احترام بنده چند وقته ک احساس لرزش کل بدن رو دارم البته خیلی ضعیفه اما همین خیلی داره اذیتم میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید مرسی

سام
سام
پاسخ به  سالی
3 ماه قبل

سلام سعی کن در طی روز با یادگیری تمرکز و مدیتیشن و گوش کردن به موزیک های بی کلام اروم حداقل یک ساعت در شبانه روز با خودت تنها باشی…

نسرین بنیادی
نسرین بنیادی
4 ماه قبل

حرکت غیر ارادی گردن به و راست

علی
علی
4 ماه قبل

کل بدنم گاهی که‌ حواسم نیست می لرزه لرزش ضعیفه چکار کنم لطفا راهنماییم کنید

عباس
عباس
4 ماه قبل

پسرم ۲۰ سالشه وقتی عصبانی میشه کل بدنش میلرزه چه‌کار کنم

سالی
سالی
پاسخ به  عباس
4 ماه قبل

س منم لرزش ضعیفی دارم چ کنم

حمید
حمید
5 ماه قبل

سلام خسته نباشی من وقتی یکی بحث میکنه دعوا میکنه از شدت لرزش نمیتونم رو پاهام بمونم کل بدنم میلرزه بعد بخوام با یکی بحث کنم صدام میلرزه چکار کنم

اعظم
اعظم
پاسخ به  حمید
4 ماه قبل

منم همینجوریم باید چکار کنم

طاها
طاها
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

سلام منم اینجوری هستم وقتی عصبانی میشم‌ یه هفته‌ مرده‌می‌مونم

افشاری
افشاری
5 ماه قبل

سلام
جدیدا قسمت‌هایی از اعضای بدنم در اثر لرزش پرت میشن و ی حالتی مثل سوز سوز شدن دارم
میشه راهنمایی کنید مشکل جدی هست یا عادیه؟

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام من ۳۷سال سن دارم از ناحیه سر دوچار لرزش میشم نمی توانم تو جمع لرزش خود رو کنترل کنم وقتی می‌خوام تو هر مراسمی شرکت کنم استرس شدید میگیرم که همون لحظه لرزش سر میاد سراغم که دکتر طب سنتی بهم گفت تیک عصبی گرفتی تو رو خدا کمکم کنید چه داروی مصرف کنم

نانا
نانا
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام، منم این مشکل رو دارم

مهدی
مهدی
پاسخ به  نانا
3 ماه قبل

سلام خدا قووت منم همین مشکل و دارم محبت کنید راهنمایی کنید

ثنا
ثنا
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

سلام فک میکنم ویتامین آ و ب ترمیم ساز عصب هستن و با مصرف بادام هندی و جگر وشیر تخم مرغ و هویج مقادیر زیادی از این ویتامین ها را دارن امتحان کنید.

کوثر
کوثر
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم سرم میلرزه تو جمع های شلوغ روم نمیشه برم هرکه من رو میبینه میگه چرا سرت میلرزه تورو خدا راهنماییم کنید اعتماد بنفسم اومده پایین بخاطر همین مشکل ،۲۷سال سنمه

مهستی
مهستی
پاسخ به  کوثر
2 ماه قبل

سلام منم دقیقا همین مشکلوتازگیا پیدا کردم قبلا بهم همسرم می‌گفت چرا سرت میلرزه من خودم متوجه نمیشدم ولی الان چند ماهی میشع خیلی شدید شده هیچ کاری ازم بزنمیاد نمی‌دونم باید چیکار کنم دارم روانی میشم ۲۷سالمه.کسایی که این مشکلوداشتن یا دارین چیکارکردین بهترشده ؟

الهه عباسی
الهه عباسی
پاسخ به  مهستی
2 ماه قبل

سلام من ام اس دارم وقتی قرص دالفیرا میخورم بدنم دچار لرزش خفیفی میشه ولی صبح بعد از خوردن صبحانه از بین می‌ره علتش چی می‌تونه باشه ؟

مهستی
مهستی
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

فک میکردم فقط منم که لرزش سر دارم برام خیلی عجیبه وغیرقابل کنترله بایدچیکارکنیم ؟

سحر
سحر
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

منم این مشکل و دارم نمی‌دونم چیه امروز میرم مترو
قلهک دکتر طباطبایی

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

X

علیرضا
علیرضا
5 ماه قبل

سلام مادر من چند ماهی است که دچار لرزش بدن شده قرص تترابنازین وپیموزاید مصرف میکند برای بهبود لرزش باید چه کار کنیم ممنون از شما

ارشیا رادمهر
ارشیا رادمهر
5 ماه قبل

سلام
من بچم چند ساعته میلرزه و لرزش خیلی شدیده
۱۳ سالش هست و سابقه دوبار تشنج بر اثر طب داره. البته دکترش گفت تا ۷ سالگی مشکلاتش برطرف میشه
هیچ استرسی نداره و میگه که سردم هست اما فقط دست و پاهاش سرده و بقیه بدنش گرمه
چی کار کنم؟

اضغر
اضغر
پاسخ به  ارشیا رادمهر
5 ماه قبل

دزود سطح قند خونش باید چک بشه به احتمال زیاد قند خونش پایین آمده و افتاده که دچار تشنج شده بیشتر مراقبش باشید درصورت تکرار بهش عسل بدهید تا کمبود قند خونش برطرف گردد. سپاسگزارم

علی
علی
پاسخ به  ارشیا رادمهر
5 ماه قبل

سلام

زینت من حدود یک ساله که سرم بی اختیارتان میخومحدود
زینت من حدود یک ساله که سرم بی اختیارتان میخومحدود
5 ماه قبل

زینت

علی
علی
5 ماه قبل

سلام نامم علی است من استرس زیاد دارم هتا که گیم میزنم دستم می لرزه

اسمعیل
اسمعیل
5 ماه قبل

سلام من۴۴سالمه یه وزن سنگین افتاده روی تمام بدنم وپایین وبالامیشه حدودا یک ساله اینجورم چه دارویی مصرف کنم ممنون

زبیر
زبیر
5 ماه قبل

سلام ۲۳ سالم مدت زیادی اس از درون بدم حس میکنم میلرزه نمیتونم کنترول کنم زیادتر در موقعی که مینویسم یا انجام کاری باشم ..
اصلا بیشتر موقع نمیتونم عمل کرد خوبی داشته باشم توصیه شما چیه ؟

مهدی دهقانی
مهدی دهقانی
پاسخ به  زبیر
5 ماه قبل

من وقتی رانندگی می کنم ب مدت مثلا ۲/۵ از حالت عادی خارج میشم پاهم می لرزه از درون ی حالتی بم میده ناجور انگار می خوام پرت بشم اون طرف تر بی هوش بشم لرزش سرم ی جوری میشه خیلی حالت بد و الا انندگی رو خیلیدوست دارم جدیدا بدتر شدم کار می کنم تو کساورزی هم این حالت میشم کمکم کنید چ کنم

نا معلوم
نا معلوم
پاسخ به  مهدی دهقانی
1 ماه قبل

مدتی لستراحت کن یه شکلاتی بخور دوباره کارتو شروع کن شاسد قندت میوفته

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  مهدی دهقانی
1 ماه قبل

بنظرم لرزش شما بیشتر بخاطر سمپاشی که میکنید باشه و داروی سمپاشی بیمادی پارکینسون بوجود میاره لطفا به پزشک خوبو فوق تخصص داخلی مغز واعصاب نورولوژی مراجعه کنید

Hamed
Hamed
پاسخ به  زبیر
5 ماه قبل

آزمایش تری گلیسرید خون بده. اگه مصرف غذای چرب و فست فود شما زیاده احتمالا به علت افزایش تری گلیسرید خون شما این اتفاق ممکنه افتاده باشه. روزانه ۴۵ دقیقه پیاده روی بکن خوب میشی. با تجویز پزشک کپسول جم فیبروزیل ۳۰۰ رو هم برای مدت ۱ ماه مصرف بکن زودتر نتیجه می گیری

نا معلوم
نا معلوم
پاسخ به  زبیر
1 ماه قبل

نا

ناشناس
ناشناس
5 ماه قبل

ایا استفاده داروی زیلت ۷۵ باعث لرزش سر میشود الا ن سه سال شوهرم مصرف میکنه

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط ناشناس
ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

ایا استفاده داروی زیلت۷۵ باعث لرزش سر می شود الا حدود سه سال مصرف مکنه

فرهاد
فرهاد
5 ماه قبل

سلام سرم متصل با ضربان قلبم لرزش داره مشکل چیه ؟؟ ممنون

دکمه بازگشت به بالا