درباره متخصص تغذیه آنلاین

متخصص تغذیه انلاین در چه مواردی میتواند مشاوره دهد؟

امروزه به دلیل مشغله فراوان و شیوع بیماری های خطرناکی مانند کرونا، استفاده از مشاوره های آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از این مشاوره های پزشکی استفاده از متخصص تغذیه آنلاین است. تغذیه روزانه از نیاز های اصلی انسان ها به شمار می آید. استفاده نا مناسب از غذا ها سلامت را به خطر می اندازد. و بالعکس تغذیه مفید و مناسب باعث سلامت جسمی و روحی شده و در نتیجه سبب طول عمر در افراد خواهد شد. به همین دلیل انسان ها برای تغذیه هر چه بهتر خود به مشاورین تغذیه روی می آورند. در این مقاله درباره متخصص تغذیه آنلاین مطالبی شرح داده شده است.

یک متخصص تغذیه آنلاین چه خدماتی را ارائه می دهد؟

از جمله اصول اساسی در علم تغذیه شامل فرآیند هضم و جذب و دفع مواد غذایی رژیم درمانی و فواید و مضرات مواد خوراکی می باشد. وی علاوه بر بر خورداری از مهارت کافی در تخصص خود، می بایست از صبر و حوصله کافی در زمان پاسخ گویی به سوالات متقاضیان نیز بر خوردار باشد. داشتن اخلاق خوش و بر خورد مناسب از جمله ملزومات هر پزشک متخصص به شمار می آید. از عمده خدماتی که یک متخصص تغذیه آنلاین ارائه می دهد، شامل موارد زیر است:

  • مشاوره تغذیه آنلاین درباره ارزش مواد غذایی، میوه ها و نوشیدنی ها
  • مشاوره تغذیه آنلاین در رژیم های مختلف برای کاهش وزن و افزایش وزن
  • مشاوره تغذیه آنلاین در دوران بارداری
  • مشاوره تغذیه آنلاین در دوران شیر دهی
  • مشاوره تغذیه آنلاین در زمینه مکمل های غذایی و ورزشی
  • مشاوره تغذیه آنلاین در رژیم های خاص
  • مشاوره آنلاین تغذیه در کودکان
  • مشاوره آنلاین تغذیه در دوران بیماری های مختلف مانند چربی خون و دیابیمشاوره آنلاین تغذیه در افراد با تحرک بالا مانند ورزشکاران
  • مشاوره آنلاین تغذیه در زمینه به روز ترین خواص مواد غذایی
  • مشاوره آنلاین تغذیه متناسب با شرایط فرد را در هنگام تجویز برنامه غذایی
  • و …

یک متخصص تغذیه آنلاین چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

بر خورداری از علم و دانش کافی درباره فواید و مضرات مواد غذایی و رژیم های مناسب از اصلی ترین مهارت یک متخصص تغذیه آنلاین به شمار می آید. یک متخصص تغذیه آنلاین باید از فرهنگ صحیح استفاده از مواد غذایی اطلاعات کافی داشته باشد. این متخصص ، می بایست به علم تغذیه و ارزش مواد غذایی و تاثیر آن بر بدن انسان، آگاهی کامل داشته باشد. همچنین باید از به روز ترین دستاورد ها و  اطلاعات این حوزه مطلع باشد. همچنین این متخصص می بایست علاوه بر داشتن مهارت ارتباطی مناسب با افراد، تا حدودی از علم روانشناسی نیز آگاهی داشته باشد. تا بدین ترتیب نوع برخورد صحیح با متقاضیان را بداند و در نتیجه متناسب با شرایط روحی و روانی فرد بتواند برنامه غذایی مناسبی برای وی مشخص نماید.

چنین فردی باید بتواند برای همه گروه های جامعه مانند زنان، مادران باردار، کودکان، خردسالان، بیماران، میانسالان، افراد چاق و لاغر و با در نظر وضعیت سلامتی و متناسب با شرایط جسمی و روحی آن ها برنامه غذایی تهیه  کند. در برخی موارد افراد دارای بیماری ‌های خاص از قبیل بیماران کلیوی، دیابتی و سرطانی هستند. بنابراین به دلیل شرایط حساس و خاص باید یک برنامه غذایی تعیین شده داشته باشند که، متخصصین تغذیه آنلاین باید این کار را با مهارت کافی انجام ‌دهند.

راه های ارتباطی با یک متخصص تغذیه آنلاین

در حال حاضر از دو طریق مشاوره تلفنی و مشاوره اینترنتی می توان با یک متخصص تغذیه آنلاین ارتباط حاصل نمود. البته امروزه برنامه ها و یا اپلیکیشن های مفیدی ساخته شده است که بوسیله آن ها نیز می توان با یک متخصص تغذیه آنلاین به راحتی در تماس بوده و کلیه سوالات و مشکلات خود را با وی در میان گذاشت.

مشاوره با متخصص تغذیه

نکته پایانی

بهره بردن از یک متخصص تغذیه آنلاین علاوه بر فوایدی همچون عدم نیاز به مراجعه حضوری، از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر می باشد. همچنین چنین خدماتی شما را از حیث رفت و آمد و صرف زمان زیاد بی نیاز خواد نمود. شما به وسیله تماس با یک متخصص تغذیه آنلاین می توانید کلیه سوالات خود را در زمینه نوع تغذیه و یا اطلاع از رژیم غذایی متناسب با شرایطتان مطرح کرده، و اطلاعات کافی و جامعی را در این زمینه به دست آورید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا