چگونه از آلزایمر پیشگیری کنیم؟ ۸ روش موثر پیشگیری از آزایمر

آلزایمر تا الان ۳۲ درصد از بزرگسالان ۸۵ سال به بالا را در جهان تحت تاثیر قرار داده است. جالب است بدانید که حدود ۵ درصد از افراد مبتلا به این بیماری رنج سنی کمتر از ۶۵ سال دارند. بنابراین، ابتلا به آن در جوانی غیرممکن نیست.

ازآنجایی‌که مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به آن جهش ژن‌های مشخصی در مغز است، هیچ راه شناخته‌شده و قطعی برای پیشگیری از آلزایمر وجود ندارد. در واقع فقط می‌توان با تغییر در سبک زندگی به کمک روش‌هایی مانند آموزش و یادگیری مداوم، افزایش مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ورزش و درمان به‌موقع مشکلات قلبی عروقی برای به تاخیر انداختن زمان ابتلا یا کند کردن روند پیشرفت آلزایمر اقدام کرد.

مطمانا مطالعه این مطلب می‌تواند کمک زیادی به شما برای آگاهی از داروی پیشگیری از آلزایمر در سالمندان، بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از آلزایمر، نحوه پیشگیری از آلزایمر در طب سنتی و غیره کند.

راه‌های پیشگیری از آلزایمر در سالمندان و جوانان

خوشبختانه به کمک مطالعات صورت‌گرفته، محققان به راهکارهایی برای جلوگیری از آلزایمر زودرس و جلوگیری از آلزایمر سالمندان دست پیدا کرده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مساله اشاره خواهیم کرد.

۱. پیشگیری از آلزایمر با رژیم غذایی سالم

واقعا برای پیشگیری از آلزایمر چه بخوریم؟ برخی شواهد نشان می‌دهند که می‌توان از رژیم غذایی مدیترانه‌ای به‌عنوان رژیم غذایی پیشگیری از آلزایمر یاد کرد. چراکه پیشگیری از آلزایمر با این خوردنی‌ها امکان‌پذیر است:

  • غلات کامل
  • میوه‌ها و سبزیجات به‌خصوص انواع توت
  • ماهی و صدف
  • آجیل
  • انواع ادویه به‌خصوص زردچوبه
  • روغن زیتون و سایر چربی‌های سالم مانند روغن کنجد و کانولا

این مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدن فراوانی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد عامل استرس اکسیداتیو سلول‌های مغز مبارزه کنند و مانع از تحلیل و زوال عقل شوند. پیشگیری از آلزایمر با تغذیه را دست کم نگیرید!

پیشگیری از آلزایمر با رژیم غذایی سالم
پیشگیری از آلزایمر با رژیم غذایی سالم

۲. کاهش مصرف هموسیستئین برای پیشگیری از آزایمر

هموسیستئین یک نوع اسیدآمینه است. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که سطوح بالاتر از حد متوسط ​​آن در خون، یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های زیر است:

  • آلزایمر
  • زوال عقل عروقی
  • اختلال شناختی

مشخص شده است که مصرف غذاهای سرشار از فولات (اسید فولیک) و ویتامین‌های B (مانند B-6 و B-12) سطح هموسیستئین را کاهش می‌دهد. برخی از منابع غذایی خوب فولات عبارتند از:

  • کاهو
  • اسفناج
  • مارچوبه
  • کلم بروکلی
  • جعفری
  • گل کلم
  • چغندر
  • عدس

منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های B-6 و B-12 نیز عبارتند از:

  • ماهی
  • گوشت قرمز
  • سیب‌زمینی
  • هر نوع میوه غیر از مرکبات
  • غلات غنی‌شده
  • طیور
  • تخم مرغ

پس برای پیشگیری از آلزایمر ارثی لازم است که بیشتر به‌سراغ مصرف این مواد غذایی بروید.

۳. انجام تمرین‌های جلوگیری از آلزایمر

داشتن یک مغز فعال ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. تمرینات ذهنی که به فعال نگهداشتن مغز کمک می‌کنند عبارتند از:

  • گوش‌دادن به رادیو
  • خواندن روزنامه و حل جدول برای جلوگیری از آلزایمر
  • چینش پازل یا حل بازی سودوکو
  • یادگیری یک زبان جدید
  • طبیعت‌گردی و بازدید از موزه‌ها

به نظر می‌رسد که انجام این کارها به ایجاد نورون‌ها و مسیرهای عصبی جدید کمک می‌کند. در نتیجه در جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه موثر است.

۴. پیشگیری از آزایمر با افزایش مشارکت اجتماعی

تحقیقات نشان می‌دهند، سالمندانی‌که بیشتر وقت خود را در محیط خانه می‌گذرانند در مقایسه با کسانی‌که بیشتر سفر می‌کنند، تقریبا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. در واقع مشارکت اجتماعی علاوه‌بر بهبود سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی روی تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر نیز موثر است.

پیشگیری از آلزایمر با ورزشی هوازی
پیشگیری از آلزایمر با ورزشی هوازی

۵. پیشگیری از آلزایمر با ورزشی هوازی

وقتی افراد مسن به ورزش هوازی می‌پردازند، علائم روانی و رفتاری آن‌ها بهبود می‌یابد. طبق گفته کلینیک مایو، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند ۳۰ دقیقه ورزش در روز مانند پیاده‌روی یا پیلاتس برای پیشگیری از آلزایمر در سالمندی بسیار مهم است.

یک مطالعه هشت‌ساله ارتباط بین عملکرد ذهنی و فعالیت بدنی را در ۶۰۰۰ زن ۶۵ سال به بالا مورد بررسی قرار داد. نتایج آن نشان داد که زنان فعال‌تر نسبت به زنان کم‌تحرک کمتر در معرض خطر کاهش قدرت و عملکرد ذهنی بودند. بنابراین، پیشگیری از آلزایمر با ورزش واقعا امکان‌پذیر است.

تجربه نشان داده است که انجام تکنیک‌های تمدد اعصاب و ذهن‌آگاهی مانند یوگا و تایچی روی پیشگیری از آلزایمر موثر است، چراکه باعث کاهش استرس می‌شوند.

۶. ترک سیگار و مصرف الکل

سیگار کشیدن و مصرف الکل ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهند. پس اگر هنوز سیگار می‌کشید، اکنون زمان ترک آن است. با پزشک خود در مورد روش‌های ترک سیگار یا الکل صحبت کنید تا بتوانید در مسیر پیشگیری از آلزایمر در جوانی قدم بردارید.

مصرف داروهای پیشگیری از آلزایمر
مصرف داروهای پیشگیری از آلزایمر

۷. مصرف داروهای پیشگیری از آلزایمر

اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری آلزایمر را دارید و می‌دانید که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستید، بهتر است به‌محض مواجهه با علائمی مانند کاهش قدرت حافظه، مشکل در برنامه‌ریزی و حل مسئله، مشکل در انجام وظایف معمول، مشکل در تعیین دقیق زمان یا مکان و غیره به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. وی می‌تواند با تجویز داروهایی مانند موارد زیر به پیشگیری از پیشرفت آلزایمر کمک کند:

  • ریواستیگمین
  • ممانتین
  • دونپزیل
  • گالانتامین

در واقع هنوز هیچ نوع دارو برای پیشگیری از آلزایمر تولید نشده است و داروهای موجود می‌توانند روی کاهش سرعت پیشروی زوال عقل اثر بگذارند. البته امروزه مکمل‌های دارویی برای تقویت حافظه پیشگیری از آلزایمر به بازار عرضه شده‌اند. بهتر است پیش از مصرف هر نوع قرص پیشگیری از آلزایمر با پزشک مشورت کنید.

۸. داروهای طب سنتی پیشگیری از آلزایمر

تجربه نشان داده است که پیشگیری از الزایمر در طب سنتی غیرممکن نیست. برخی از راه‌های پیشگیری از آلزایمر در طب سنتی عبارتند از:

  • طب‌سوزنی
  • ماساژدرمانی
  • آروماتراپی یا عطردرمانی
  • مصرف داروهای گیاهی مانند جینکو، هوپرزین آ، جینسنگ، بادرنجبویه، باکوپا و وینپوستین

خوشبختانه امروزه داروهای گیاهی ذکرشده در قالب قرص گیاهی پیشگیری از آلزایمر به بازار عرضه شده‌اند. در مورد مصرف آن‌ها با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

سوالات متداول در پیشگیری از آلزایمر

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود در این زمینه را بیابید.

۱. از چه سنی باید برای پیشگیری از آلزایمر اقدام کرد؟

اگرچه آلزایمر اغلب در سالمندان بروز می‌کند، اما برخی از افراد در سنین زیر ۶۵ سال درگیر آن می‌شوند.

۲. آیا امکان پیشگیری از آلزایمر با طب سنتی فراهم است؟

بله زیرا متخصصان طب سنتی به مواد موثره خوبی برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دست پیدا کرده‌اند.

۳. بهترین روش پیشگیری از آلزایمر چیست؟

در واقع هیچ روش قطعی وجود ندارد و باید به تمام راهکارهای ذکرشده در این مطلب توجه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ازآنجایی‌که محققان هنوز نمی‌دانند که دقیقا چگونه باید از بیماری آلزایمر پیشگیری کنند، توصیه می‌کنیم برای اصلاح سبک زندگی و شروع مصرف داروهای تقویت‌کننده به پزشک متخصص مراجعه کنید. به‌خصوص اگر یکی از اعضای خانواده شما درگیر این بیماری است.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ویزیت دکتر آنلاین مغز و اعصاب پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره آنلاین بهترین دکتر متخصص مغز و اعصاب یا همان دکتر آلزایمر برای درمان استفاده کنید.

۳.۳/۵ (۴۵ نظر)

منبع
nhshealth.harvard.mayoclinicwebmdhealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
100 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه حیدری
معصومه حیدری
4 روز قبل

سلام من فراموشی گرفتم هرکاری میخوام بکنم یادم میره یک موقع چند روز بعد یادم میادیااگر خواستم یکاری بکنم باید هرچیزی باشه بزارم جلو چشمم که ببینم روز بروز بدترم لطفا راهنمایی کنید

رویا
رویا
19 روز قبل

سلام و وقت بخیر خدمت شما،من ۵۸‌سالمه وتقریبا حدود دوساله که هرچند ماه یکبار ازخواب که بیدار میشم یادم نمیاد کجاهستم خونه خودمه یا بستگان، و باید کمی تمرکز کنم یادم میاد، تابحال شاید پنج بار کلا این اتفاق پیش اومده، خیلی میترسم که دچار بیماری شده باشم، چون تنها هستم و گاهی بشدت احساس افسردگی میکنم، لطفا راهنمایی کنید، دلم میخواد تازنده ام هوش و حواسم سره جاش باشه، تنها مشکلی که دارم همینه، ممنونم

مینا حسینی ۶۷ ساله
مینا حسینی ۶۷ ساله
21 روز قبل

سلام من سال هاست قرص اسنترا ستالول امیرازول پنج دهم میخورم مدتی است که خیلی چیزا یادم میره موقع خرید قرص خواب دکتر داروخانه گفت سعی کن قطع کنی چون آلزایمر میاره البته بادستور دکتر قلب میخورم چکارکنم که بذارم کنار ممنونم

شریفیان
شریفیان
24 روز قبل

سلام وقت بخیر من ۴۹ سال دارم جدیدا احساس می کنم حافظه ام صعیف شده مثلا یادم میره روزاهای گذشته که خرید رفتم کجاها رفتم و باید فکر کنم تا یادم بیاد یا اسمها یادم می ره یا گاهی صبح بیدار میشم کمی باید بگذره تا حافظه ام فعال بشه . من چیکار کنم که پیشگیری کنم آلزایمر نگیرم ؟

نسا
نسا
پاسخ به  شریفیان
15 روز قبل

سلام من ۵۰ سال دارم وبیشتر وقتا یادم میره آشپزخانه کار دارم یا تو اتاق و یا چیزی را جابجا میکنم یادم نماید وباید خیلی فکر کنم که کجا کاشته ام لطفا بگین چه کار کنم

احمد نوروزی
احمد نوروزی
1 ماه قبل

سلام. جوانی هستم ۳۷ساله مدتی هستی که چیزی رو جای میزارم فراموش میکنم کجا گذاشتم. وپریشانن حالم وسر درگم ترس از اینکه دوچار الزایمر شده باشم. دود مصرف میکنم در روز

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام دوستان چطور میشه تخلف پیجای اینستاگرامی که داروی گیاهی مخدر میفروشن گزارش داد؟چطور میشه اطلاع رسانی کرد؟ هر چقدر کامنت میذاریم پاک میشه..

غزل
غزل
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

تخلف هیچ تاثیری نداره فقط شکایت کنین
اگر به بیمار الزایمریتون دادین حالشو صدبرابر بدتر کردین فقط

ناهیده
ناهیده
1 ماه قبل

ناهیده

احمدسهرابی زاده
احمدسهرابی زاده
2 ماه قبل

سلام سالمندانی که ناراحتی قلبی دارند ونمی توانند ورزش کنندیاسوادندارند که تمرین های فکری انجام دهند چه کاری می توانند انجام دهند

مرضیه
مرضیه
2 ماه قبل

سلام من مامانم ۶۱ سالش و تقریبا ۷سال درگیر بیماری آلزایمر ک پزشکان گفتند بخاطر شوک عصبی دچار این بیماری شده من ۴۱ سالم و ی دختر ۲۱ ساله دارم و از همسرم جدا شدم و بخاطر درگیری های زندگی و ی سری از اتفاقات میترسم ک دچار این بیماری بشم چون خیلی چیزا تو لحظه از یادم میره زود بهم میریزم و عصبی میشم برای پیشگیری باید چیکار کنم؟؟؟

آواتار
آواتار
پاسخ به  مرضیه
1 ماه قبل

درگیری های روحی و روانی تنش ها مخصوص استرس را از خود دور کنید. به یک محیط با آرامش خود و خانواده تان را سوق دهید. بدنبال ایده آل در این زمانه نباشید با مدیریت قوی و محکم سکان زندگی خود و اطرافیانتان را با آرامش و واقعی بدور از رویا بدست بگیرید و در این دریای طوفانی کشتی را به ساحل برسانید. داروی شما آرامش خونسردی و خود کنترلی می باشد، موفق باشید.

تنها
تنها
پاسخ به  مرضیه
30 روز قبل

داروی شما تغذیه سالم خواب کافی و سحر خیزی و ورزش هست

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  تنها
8 روز قبل

خیر

على افشار
على افشار
2 ماه قبل

بوتاکس سن ۵۲ سال براى پیشانى سوال دارم ایا بوتاکس به مغز اسیب مى رساند و سم که وارد میشود به مغز و الزیمر ضرر دارد ممنون پاسخ بدید

کبری شیرمحمدپور
کبری شیرمحمدپور
2 ماه قبل

سلام و درود چرا پاسخ داده نمی شود مچکرم

کبری شیرمحمدپور
کبری شیرمحمدپور
2 ماه قبل

سلام و درود چند ماهی است که بعد از انجام ام ار ای چندین پزشک نظر دادن که مغزم ده درصد درگیر الزایمر شده که کپسول Riastigmine رو تجویز کردن روزی یک عدد برای پیشگیری و تغذیه م رو تغییر دادم ممنون میشم راهنمایی کنین در مورد طب سوزنی یا سنتی مچکرم

آواتار
آواتار
پاسخ به  کبری شیرمحمدپور
1 ماه قبل

پیشنهاد میدهم بطور مستمر از روغن نارگیل اصل همراه غذا سالاد و حتی با نان روزانه یک تا سه قاشق غذا خوری استفاده کنید. موفق باشید.

رحیم
رحیم
2 ماه قبل

خوردن مغز گوسفند به تقویت مغز کمک می کنه

آواتار
آواتار
پاسخ به  رحیم
1 ماه قبل

چرب ترین ماده غذایی مغز گوسفند است و حتی گفته شده چربی آن در سال هم در سیستم بدن ممکنه وجود داشته باشد، با نظر پزشک متخصص میل فرمایید. موفق باشید.

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام.من زنی ۴۳ ساله هستم از تهران قرص کایامازپین رو ۲۵ سال دارم مصرف میکنم بدنم دچارطبع سرد وهمین مجب فراموشی در من میشه واخیرا این فراموشی خیلی بیشتر شده نمی دونم راجع ای قضیه چکار کنم وچگونه پیشگیری کنم ممنون میشوم کمکم کنید

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام من زنی ۴۳ ساله هستم مادر دو فرزند کاربامازپین هم مصرف میکنم بدنم دچار طبع سرد وهمین باعث شده اخیرا دچار فراموشی میشوم نمیدونم چطوری از این مشکل فراموشی که سراغم آمده چطوری پیشگیری کنم ممنون میشوم اگه کمکم کنید

مهرانه محمدی
مهرانه محمدی
2 ماه قبل

مهرانه محمدی ۵۵ ساله هستم

مهرانه محمدی
مهرانه محمدی
2 ماه قبل

سلام ودرود مهرانه محمدی هستم خوزستان اهواز
ام ار ای کردم چندین پزشک مراجعه کردم یک پزشک گفتن مغز کنی کوچک شده
دیگری گفتن ده درصد درگیر الزایمر هستم
چون حافظه کوتاه مدام کنی ضعیف شده
و کپسول که یک و قش ۶۰۰ تومن می‌شود خارجی هست بهم دادن
فقط صبح ما بین صبحانه صرف شود
ممنون میشم راهنمایی کنین
چون خیلی استرس دارم و نگرانم
یکباره ام ار ای کردم و فکرم درگیر شد وگر نه زندگیم میکردم سپاس فراوان

کبری شیرمحمدپور
کبری شیرمحمدپور
پاسخ به  مهرانه محمدی
2 ماه قبل

پاسخی مشاهده نشد مچکرم

مومنی
مومنی
پاسخ به  مهرانه محمدی
29 روز قبل

سلام نگران نباش خرما بامغزیجات بخور ماهی خودش حافظه روتقویت می‌کند خداروشکر خوزستان هم ماهی فراوانی کنجد وخرما گردوباخرما کلا مغزیجات باخرمامخلوط کن بخور به خدا توکل کن نگرانی رواز خودت دورکنه ان شاالله خوب میشی همه مشکلات بخاطر نگرانی های زیاد اضطراب واترس هست از خدا ارامش بخواه

مومنی
مومنی
پاسخ به  مهرانه محمدی
29 روز قبل

سلام خرما با مغزیجات مخصوصا گردوکنجد باخرماترکیب کن بخور استرس اضطراب ونکرانی روازخودت دورکن ان شاالله خوب میشی

غزل
غزل
3 ماه قبل

درود وخسته نباشی
۳۵سال سن دارم خیلی فراموش کار هستم از گوشی دیگران را اشتباه برداشن تا کارت بانکی گم کردن تا دلت بخواد. برنامه غذایی خوب وخواب کافی دارم هیچ دغدغه ایی ندارم نمیدونم مال چیه لطفا من رو راهنمایی کنید ممنون

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط غزل
رحیم
رحیم
پاسخ به  غزل
2 ماه قبل

از مشکلات روزمره

آواتار
آواتار
پاسخ به  غزل
1 ماه قبل

۱- تحت نظر یک پزشک متخصص داخلی آزمایش چکاب بدهید.
۲- بی دقتی و بی توجه ای را با فراموشی قاطی نکنیم.
اهمیت ندادن
توجه نکردن
بیخیال بودن
عواقب کار را نادیده گرفتن
احساس کم مسئولیت ها
……….
هر رفتاری قبل از انجام آن توسط شخص خودت مکس و کنترل کن سوال کن
الان در حال حاضر کجا هستی و چکار قرار است انجام دهی وکم کم بواسطه درگیر کردن مغز با عمل و عکس العمل رفتاری در کسری از ثانیه آنرا در مغزتان تجزیه تحلیل و سعی کنید بهترین رفتار را داشته باشید تا ملکه ذهنتان گردد.
توجه دقت عکس العمل. موفق باشید.

امین
امین
پاسخ به  غزل
4 روز قبل

بخاطر تزریق واکسم کروناست ولی نگران ندباش زندگی سالمو ادامه بده کمکم درست میشه

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام به همگی
مادر من در ۱۸ سالگی بعد زایمان اولش دچار فراموشی میشن که بعد از مدتی حافظشون برمیگرده ولی خیلی حافظه قوی ای نداشتن در کل اما به تازگی در سن ۴۸ سالگی در کارهای روزمرگی فراموش میکنن چیزای خیلی ساده رو من نگرانم که نکته علائم الزایمر دارن خواهشا کمک کنین
برای تغذیه چه چیزهایی براشون مفید هست؟

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام

تنها
تنها
پاسخ به  زهرا
30 روز قبل

خیار سبز- دمنوش رزماری و گزنه -اسفناج -پیاز قرمز- دمنوش به لیمو

علی
علی
4 ماه قبل

سلام چطور مصرف کنم

اصغرفریمان
اصغرفریمان
4 ماه قبل

سلام شوهرم ازبیماری اسکیزوفرنی رنج میبره وتحت نظر روانپزشکه و تحت درمانه ودارو مصرف میکنه الان ۱۰ ساله که داارو میخوره ولی هنوز حالش خوبه خوب نشده الاان تقریبا یکماهه دارو نمییخوره و چندروزپیش آمپول هالوپریدول ۵به دستور پزشک تزریق کرد الان حالش خیلی بدشده میخاستم بپرسم اگه این امپول حالشو بدتر میکنه دوتای دیگشو نزنم براش.لطفا راهنمایی کنید ممنون

رجایی
رجایی
پاسخ به  اصغرفریمان
29 روز قبل

سلام اکسیزوفرنی بیماری هست که مغزبایدموادی ترشح کند ولی نمیکند حتما باید دارو بخورد اگرنخورد بدترمیشود باداروخوردن حالش خوبه اگه قطع کند خیلی خطرناک میشه خدابهت صبربده وهمسرت روشفابده

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام مادر من ۶۸سالشه مدتی هست حواس پرت شده و وسایل گم میکنه فشار خون و قند خون بالا داره داروهای الزایمر دکتر داد که بدتر شد قرص ها را قطع کردم فقط،یک قرص مکمل تقویت حافظه بهش میدم لطفا راهنمایی کنید.ممنونم

پویان
پویان
5 ماه قبل

سلام

نامی
نامی
5 ماه قبل

سلام مادر من ۶۸ سالشه یه چند مدتیه یه چیزایی رو یادش میره و مخصوصا حساس شده و حرف زود بهش بر میخوره و حرفایی که میزنه رو یادش میره خیلی ناراحتیم در این مورد میخواستم به دکتر ببرمش که با سایت شما آشنا شدم اگه میشه راهنمایی کنین ممنونم

اعظم
اعظم
5 ماه قبل

سلام من ۳۴سالمه الان مدتی هست ک احساس میکنم دچار فراموشی شدم حرفا سریع از یادم می ره کسی باهام حرف میز نه زود یادم می ره چی گفته. تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی اذیتم.. ممنون

معراج
معراج
پاسخ به  اعظم
4 ماه قبل

سلام داداش کندربخور

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  اعظم
3 ماه قبل

شبها زود بخواب. اب زیاد بخور . سبزیجات و میوه بخور . فست فود نوشابه و خوراکی های کارخانه ای از هر نوعش کم بخور خرما کرفس هویچ پیازقرمز سیر بخور از شبکه های اجتماعی و استرس هم دوری کن

محمد رضاپور
محمد رضاپور
5 ماه قبل

البته بگم ک با مصرف هالوپریدول ۰.۵ شبی ۱عدد و آلپرازولام ۰.۵هم شبی ۱عدد ۲تا۳رز بعد حال مادرم کاملا خوب شده بود حدود ۳سال قبل تا ۴ماه قبل ک خیلی حالش بد بود سطح هوشیاریش خیلی پایین بود ازونجاییکه نمیتونه راه بره و مطب دکتر آسانسور نداره دیگه نتونستم ببرمش مادرم بخاطر رماتیسم با مشورت دکترش متادون میخوره همه چیزو تو این ۲پیام زراتون نوشتم

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمد رضاپور
4 ماه قبل

سلام از ۱۱۵ کمک بگیرید تا دم در مطب میبرن هرکاری که میتونید برا مادرتون انجام بدید نبض زندگی مادر هست قدرشو بدون در ضمن آلپرازولام ندید حتی دکتر هم بگه قاتل حرکت ومغز همون آلپرازولامه ندین بهش ز

منصور
منصور
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

چی بدیم بغیر از آلپرازولام با هیچ قرصی نمیتونه بخوابه الانم چند ماهیس گاها نمیتونه رو پاهاش بایسته

محسن
محسن
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

۱۱۵ تاکسی نیست که ببره دم مطب،اگرم یبار به اشتباه یا هر دلیلی این اتفاق بیوفته،دلیل نمیشه شما به خودتون اجازه بدید دوباره چنین خطایی رو تکرار کنید،اورژانس در لفظ حیطه کاریش مشخصه،پس دوست عزیز سعی کنید مانع از خدمت رسانی لازم به یه بیمار اورژانسی به خاطر یه مورد غیر اورژانسی نشید.

محمد رضاپور
محمد رضاپور
5 ماه قبل

سلام مادرم ۳سال قبل علایم فراموشی و آلزایمر داشت رفتیم پیش دکتر مغز و اعصاب دکتر قریب چالوس ایشان قرص هالو پریدول ۰.۵دادند روزی ۱عدد تا ۳ماه قبل حال مادرم خیلی بد بود بسته ب شرایط خودمون هالوپریدول را قطع کردیم الان علایم برگشته ۲روزه میخاستم راهنماییم کنید مادرم ۴۳سال رماتیسم مفصلی داره و حدود ۳ماه ک دیگه نمیتونه راه بره درحد چندقدم با گررفتن زیربغلش میتونه حرکت کنه لطف کنید راهنماییم کنید

رجایی
رجایی
پاسخ به  محمد رضاپور
29 روز قبل

سلام گوشت گوسفند چرخ کنید پیاز هم رنده کنیداکه نمک براش ضررنداره یکم نمک هم بزنید درب شیشه رو ببندید بزاید توقابلمه آب درب قابلمه رو بزارید قابلمه رو بزارید روی اجاق گاز گوشته بخارپز شد بدین مادرتون بخوره اگه مادرتون کم قوه هست این براش خیلی عالیه یا خروس محلی جوجه خروس محلی یا گوشت کبک اینا همه عالی هستنکبک

رجایی
رجایی
پاسخ به  رجایی
29 روز قبل

عالی هستند

اکبر
اکبر
5 ماه قبل

سلام بنده۶۲سالمه میخوام یه چیزی رابرم ازاتاق بردارم یادم میره دنبال چی بودم بعدازدوسه دقیقه یادم دنبال چی بودم

احمدی
احمدی
پاسخ به  اکبر
1 ماه قبل

جدول حل کنید

سودابه شیرازی
سودابه شیرازی
6 ماه قبل

سلام من مامانم سکته مغزی وقلبی کرده جدیدا ایا ام ای رای نره مشکلی پیش نمیاد جواب بدیدمرسی

دوست
دوست
پاسخ به  سودابه شیرازی
5 ماه قبل

سلام عقل خودتون چی میگه؟؟؟

پویان
پویان
پاسخ به  سودابه شیرازی
5 ماه قبل

اسکن مغزی انجام دهند

شفیق الله
شفیق الله
6 ماه قبل

من مدت چندین سال میشودکه به آلزایرمیر وفراموشی حافظه مبتلا هستم چی کار کنم من رهنمای کنید سرم خیلی دردمیکند.

عباس فیص ابادی هستم
عباس فیص ابادی هستم
6 ماه قبل

دوهفته ای هست که شبها خوابم نمی بره روزا اول می خوابم اما بعد یک ساعت یه هو بیدار میشم تا پنج صبح بعدش باز دوسه ساعت می خوابم لطفا راهنمایی کنین متولد ۱۳۴۵ هستم

احمدی
احمدی
پاسخ به  عباس فیص ابادی هستم
1 ماه قبل

ساعت خوابتو تنظیم کنید سعی کنید طول روز نخوابید

زهره
زهره
6 ماه قبل

۴۷ ساله وخانم هستم و خیلی چیزها را فراموش میکنم. حتی گاهی اوقات برا گفتن بعضی از کلمات حظور ذهن ندارم. آیا نشانه ای آلزایمر استً؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  زهره
6 ماه قبل

سلام.۴۱ساله وخانوم هستم…خیلی اعصابم خراب وضعیف شده حملات پنیک داشتم دیسک شدید گردن وآرتروز شدید دردست راست وهر دوپا دارم…خیلی خوابم کم شده ودارم فراموشی میگیرم…چه باید کرد؟؟؟

رسول
رسول
پاسخ به  نرگس
5 ماه قبل

عسل طبیعی وورزش بالاتنه زیرنظر مربی بدن ساز

دکتر حسابی
دکتر حسابی
پاسخ به  رسول
1 ماه قبل

خیر فقط بیفکری و آنژی ازامایی

احمدی
احمدی
پاسخ به  زهره
1 ماه قبل

ورزش منظم،تقویت ارتباطات اجتماعی خاصه با افراد مثبت نگر،حل جدول ونوشتن و یا بیان خاطرات گذشته فکر کنم براتون خیلی مفید باشه

دکتر حسابی
دکتر حسابی
پاسخ به  زهره
1 ماه قبل

بله شما آلزایمر دارید که از الان نشونه میدیهد که بیمار ی دارید،

کبری
کبری
7 ماه قبل

سلام آیا ابتلا به آلزایمر در سنین نوجوانی ممکن است؟

م.ب
م.ب
7 ماه قبل

سلام ۶۲ ساله هستم خواهر وبرادرم آلزایمر داشتن و گاهی نگران هستم که نکنه من هم در گیر شوم چکار باید بکنم راهنمایی کنید

بیژن
بیژن
7 ماه قبل

سلام من در بیشتر شبها خواب میبینم تنها انزمانیکه دارم بیدار میشم لحظه های یادم است ولی بعد از چند سانیه نمیتونم بفهمم که چه خوابی دیدم آیا این ممکنه که علائم زوال عقل باشد من ۷۴/۳ ماه دارم بعضی اوقات بتازگی کمی چیزی را جایی میزارم و یا یه لحظه چی کار میخواستم انجام. دهم کمی فکر می‌کنم بعد یادم میره. با تشکر از کمک راهنمائیکه انجام میدیند

سعید
سعید
پاسخ به  بیژن
5 ماه قبل

اینکه خواب رو بعد چند ثانیه فراموش می‌کنی بحثش طولانیه فقط این بگم ک طبیعیه اصلا جای نگرانی نیس ما از وقتی ک میخوابیم تا وقتی بیدار میشیم همش داریم خواب می‌بینیم ولی خودمون متوجه نمیشیم بعصی وقتها ممکنه مقداری از خوابها یادمون بمونه. دوباره تکرار میکنم ما از وقتی خوابیم تا بیدار میشیم همش داریم خواب می‌بینیم ولی متوجه نمیشیم

احمدی هستم
احمدی هستم
7 ماه قبل

سلام من احمدی هستم چندسالیه که دوچاره.فراموشی شدم ..اگر ممکن راهنمایی کنید ممنون ..از لطفتون

حجت
حجت
7 ماه قبل

سلام .آیا من که راست دستم .وبرای اینکه از مغز کاز بکشم .اقدام به نوشتن با دست چپ می کنم برای مغز والپیپر مفید هست .یا اینکه خیر..ممنونم از وقتی که جی گذارید

جولیا
جولیا
پاسخ به  حجت
5 ماه قبل
نیک
نیک
پاسخ به  جولیا
3 ماه قبل

سلام . ایمل تون بفرست

مهین قلیزاده ۵۶ ساله
مهین قلیزاده ۵۶ ساله
7 ماه قبل

سلام من تقریبا ۸ ساله قرص کلونازپام امیلی نصفشو هر شب میخورم وااس ا ۸۰ چهار ساله آیا احتمال آلزایمر داره

زهرا شاه محمدی نیشابور
زهرا شاه محمدی نیشابور
7 ماه قبل

درمان آیزایمر.چون ارثی داریم نگرانم. ۶۳سال دارم. زهرا شاه محمدی

شهین عیسی پور.پنجاه وسه ساله.
شهین عیسی پور.پنجاه وسه ساله.
10 ماه قبل

باسلام.من برای وسواس از قرص آسنترا با دوز صد وپنجاه استفاده میکنم.وایمی کلو پیرامین با دوز ده.وسواسم خیلی بهتر شده.ولی حافظه ام ضعیف شده.وبرای تیرویید کم کارم لووتیروکسینمیخورم. آیا ممکن است این قرصها عامل آلزایمر باشند؟

بهادری
بهادری

از عوارض ایمی کلو هستش.

M.A.M
M.A.M
10 ماه قبل

سلام‌من‌۴۵سالمه‌احساس‌میکنم‌که‌الزایمرگرفتم آخه خیلی از مخاطبان یادم رفت وخیلی جیزای دیگه مثل پول برای مثال پول ۱۰ هزار تومانی رو از ۱۰۰تومانی تشخیص نمیدم

بهادری
بهادری
پاسخ به  M.A.M
8 ماه قبل

توصیه میشود زیاد برای خودتان القا نکنین که دچار این بیماری هستین و اگر در اون حد بود که قدرت تشخیص شما به نقل خودتان باشد حتما با یک پزشک مغز و اعصاب یا اعصاب و روان مشاوره کنین

علیرضا برجعلی
علیرضا برجعلی
10 ماه قبل

درود به همان عزیزم
من جانباز شیمیای مدت ۲۰ سالست که از قرص پریدنزیلون ۵ اسپری فلی تی کازتون ۱۵۰ استفاده میکنم
داروی دیابت نوع ۲ و قرص چربی خون وفشاز خون و داروی پلاویکس ۷۵ و پرگابلین ۱۵۰. قرص اسنترا و قرص ویتامین ۳۰۰ استفاده میکنم
آیا برای جلو گیری از الزالمیر سلام ذاروی دیگری باید استفاده کنم

آمل بهانی هستم
آمل بهانی هستم
11 ماه قبل

من بهانی هستم خیلی فراموشی شودم اسم هارا برعکس میگم چیزی جاگذاشتن فراموش میکنم این نشانه آلزایمر هست

هما
هما
پاسخ به  آمل بهانی هستم
8 ماه قبل

سلام من سر نماز یادم میره که رکعت چندم هستم یا سر گاز غذا گذاشتم فراموش میکنم البته خیلی فکر دارم به خاطر بچه ها ممکنه شروع الزایم باشه

بهادری
بهادری
پاسخ به  هما
8 ماه قبل

با عرض سلام این مربوط میشه به شکیات نماز و به رساله عملیه مراجعه کنین
بیماری آلزایمر ،
اول اینکه چند سالتونه
بیماری زمینه ای دارین؟
از اقوام درجه یک شما کسی دچار زوال عقل بوده؟
با رعایت اصول تغذیه مناسب و چکاپ دوره ای خودتون رو ایمن نگه دارین
با آرزوی توفیقات روز افزون

بهادری
بهادری
پاسخ به  آمل بهانی هستم
8 ماه قبل

عرض سلام اگر چیزی رو جا گذاشتین و یادتون نمیاد ممکنه که یکی از علایم دمانس باشه ولی در کل باید معاینه بشین
با آرزوی توفیقات روز افزون

امیرحسین دو
امیرحسین دو
1 سال قبل

متن درست :))

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

اعع اینجا کجاس؟
من کجام؟

چرا اینجاااام
کمک

بهادری
بهادری
پاسخ به  امیرحسین
8 ماه قبل

جهت مزاح
شما دیگه قطعا آلزاتر دارین

دکتر اینجایی
دکتر اینجایی
پاسخ به  امیرحسین
5 ماه قبل

شما امیر حسینی منم دکترم اینجا هم اتاق پذیرشه حالا من همه رو قاطی میکنم از اول میپرسم اینجا کجاست؟؟؟

سعیدنوبخت
سعیدنوبخت
1 سال قبل

درود ۶۵سال دارم.۲سال است اسمها را فراموش میکنم.حتی نامهای افراد نزدیک یا نویسنده های معروف را.چه بکنم

داود
داود
پاسخ به  سعیدنوبخت
11 ماه قبل

سلام، آلزایمر درمانی ندارد شما سلام رو هم یادت رفته

جواد
جواد
پاسخ به  داود
11 ماه قبل

دیوث بابات ادب یادت نداده با بزرگتر از خودت چجوری حرف بزنی.

بدرود.

امید
امید
پاسخ به  جواد
3 ماه قبل

فدای ادب خودت بشم جوادتوکه بدتر کردی

اکبر
اکبر
پاسخ به  داود
5 ماه قبل

در قدیما به جای سلام میگفتن :(درود )، وبه جای خدا حافظی میگفتن 🙁 بدرود)

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام من۱۵ساله که داروی ضدتشنج استفاده می کنم وتقریبادوسه ماهه گاهی وقتهایه چیزای یادم میره که کجا گذاشتم ایاربطی به الزایمرداره

تلحخذعما
تلحخذعما
پاسخ به  اعظم
11 ماه قبل

نه برای خیلیا پیش میاد بیشتر بخاطر بی نظمی هم هست این موضوع

رفیعی
رفیعی
1 سال قبل

با سلام بعد از ۴ ماه ک سرویس دانش آموزان دبستان هستم دیروز یادم رفت برم دنبالشون آیا این نشانه آلزایمر میشه

رامین
رامین
پاسخ به  رفیعی
5 ماه قبل

این نشان می ده تنبل شدی

حمیدشاهی
حمیدشاهی
1 سال قبل

سلام من ۵ماه که احساس میکنم که خیلی ازچیزها فراموش میکنم علت چیست وچه کاری بایدانجام دهم ۶۷سال دارم بازنشسته اموزش پرورش دیابت فشارخون بیماری قلبی گوارشی دارم سیگار مصرف میکنم باتشکر

امامی
امامی
1 سال قبل

با سلام وخسته نباشید،من نزدیک ده سال ه قرص الپرازلام نیم میخورم تا اونو نخورم خواب راحت ندارم و با سردرد بیدار میشم،آیا تاثیر داره در آلزایمر،،

زهره
زهره
پاسخ به  امامی
7 ماه قبل

چقدر خوب جواب اینکه قرص الپرازلام را میخوره جواب میدادی سپاسگزارم چون منم همین قرص میخورم ولی حالا مشکل ندارم

علی اصغر
علی اصغر
پاسخ به  امامی
2 ماه قبل

سلام من قرص آمیتریپتیلین استفاده میکنم ودراین اواخر چیزرا که حفظ دارم ومیخوام بگم فراموش میکنم و۴۵ سالمه آیا این تاثیر داروست یا نه ؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط علی اصغر
دکمه بازگشت به بالا