لیفت چشم و تاثیر آن در زیبایی و بینایی

بدون‌شک چشم‌ها در زیبایی صورت تاثیر قابل‌توجهی دارند و به همین دلیل باید به سلامت آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. از طرفی افزایش سن یک امر اجتناب‌ناپذیر است که باعث می‌شود پلک‌های چشم حالت افتاده پیدا کنند. حال از آنجایی که این موضوع ناخوشایند است، افراد به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند که لیفت چشم (Eye lift) یکی از این راه‌ها است.

امروزه علم پزشکی بسیار پیشرفت داشته و اکثر مسائلی که در زیبایی شما اختلال ایجاد می‌کنند، قابل حل هستند. افتادگی پلک نیز ظاهری خسته و ناراحت به صورت شما می‌دهد، اما نگرانی از بابت این موضوع وجود ندارد، زیرا عمل لیفت چشم این مشکل را سریعا برطرف می‌سازد. اما عمل لیفت چشم چیست؟!

لیفت چشم چیست؟

در پاسخ به سوال لیفت چشم چیست باید گفت که این عمل، یک روش برای داشتن چشم‌های زیبا و جوان است که با نام‌های دیگری چون لیفت پلک چشم و بلفاروپلاستی شناخته می‌شود.  پزشک جراح در این روش پوست‌های اضافی پلک را برمی‌دارد که با این کار افتادگی و پف اطراف چشم برطرف می‌شود.

دقت داشته باشید که با برداشته شدن پوست‌های اضافی اطراف چشم، چین‌وچروک‌های اطراف چشم نیز از بین می‌روند. بنابراین می‌توان گفت انجام لیفت چشم یک راه مناسب برای برگشتن به ایام جوانی است. البته این روش تنها خاصیت زیبایی ندارد و از آن برای برخی از اهداف درمانی نیز استفاده می‌شود.

نکته دیگری که باید از آن مطلع باشید، این است که لیفت چشم انواع متفاوتی دارد که می‌توان به لیفت زیر چشم، دور چشم، لیفت چروک زیر چشم، لیفت پشت چشم، لیفت گودی زیر چشم و گوشه چشم اشاره کرد. هریک از انواع لیفت چشم، شرایط متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش‌های لیفت چشم

برای لیفت چشم روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام نیازمند تکنیک‌های خاص هستند. حال شاید برای شما سوال پیش آید که از کدام روش باید برای انجام لیفت استفاده کنید که در پاسخ باید گفت انتخاب روش لیفت چشم بر عهده متخصص جراحی پلاستیک است. بنابراین آناتومی بدن و هدف بیمار از انجام لیفت گفته می‌شود تا پزشک بهترین تصمیم را متناسب با آن‌ها بگیرد.

لیفت چشم با نخ

اولین و مرسوم‌ترین روش که توسط دکتر جراحی پلاستیک انتخاب می‌شود، لیفت چشم با نخ است. در این روش نخ PDO که یک نخ قابل‌ جذب است مورداستفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی که چشم‌ها حساس هستند، این نخ بسیار ظریف و باریک خواهد بود.

لیفت پلک چشم با نخ درواقع همان لیفت چشم بدون جراحی است و پزشک برای انجام آن بیمار را بیهوش نمی‌کند، بلکه برای کاهش درد و به صفر رساندن آن محل موردنظر را بی‌حس می‌کند. در این شیوه که معمولا بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد، پزشک نخ مخصوص را با سوزن‌های بسیار ریز از زیر پوست رد می‌کند و نخ‌ها را می‌کشد. همین کشیدگی نخ باعث لیفتینگ چشم شما می‌شود.

توجه داشته باشید که هیچ زخمی روی صورت شما به وجود نخواهد آمد، زیرا سوزن مورداستفاده در این روش مخصوص است و به بافت پوست چشم آسیب نمی‌رساند. توجه داشته باشید که لیفت نخ چشم بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد و زمانی که نخ‌ها جذب شوند، اثر آن‌ها از بین خواهد رفت.

نوشته های مشابه

البته باید متذکر شد که نوع نخ مورد استفاده توسط دکتر زیبایی در ماندگاری و هزینه لیفت چشم با نخ تاثیرگذار است؛ اما به هر حال این روش ماندگاری دائمی ندارد و شما باید هرچند وقت یکبار آن را ترمیم کنید. لیفت زیر چشم با نخ و لیفت چشم گربه‌ ای با نخ از محبوب‌ترین مدل‌های این شیوه از لیفت هستند که طرفداران زیادی دارند.

لیفت چشم
لیفت چشم

لیفت چشم با پلکسر

دومین روش برای انجام لیفت چشم، استفاده از دستگاه پلکسر است. این روش نیز یکی از روش‌های لیفت چشم بدون جراحی به‌شمار می‌آید که در آن لیفت را با کمک پلاسما انجام می‌دهند. عملکرد لیفت چشم با پلکسر به این شکل است که پلاسما لایه‌های پوست را به گاز تبدیل می‌کند و همین موضوع جمع شدن پوست را به همراه دارد.

درواقع استفاده از پلاسما چربی‌ها و لایه‌های اضافی پوست را گرم می‌کند و این گرما باعث تبدیل پوست به گاز می‌شود. همچنین این افزایش حرارت تولید کلاژن‌های پوستی را نیز افزایش می‌دهد. دقت داشته باشید که این روش از لیفت چشم تا ۵ سال ماندگاری دارد و یکی از روش‌های مناسب برای انجام لیفت است.

لیفت چشم با بوتاکس

لیفت چشم با بوتاکس نیز از روش‌های محبوب لیفت چشم است که می‌تواند در از بین بردن خطوط زیر چشم تاثیرگذار باشد. در این شیوه از سم بوتولینوم نوع A استفاده می‏شود که این سم باعث قطع شدن سیگنال‌های عصبی ماهیچه‌های اطراف چشم است.

لیفت چشم گربه‌ ای با بوتاکس از محبوب‌ترین شیوه‌های لیفت است که انجام می‌شود و علاوه‌بر زیبایی که دارد، به برطرف شدن افتادگی پلک، پف زیر چشم و حالت دهی ابروها کمک می‌کند. همچنین اگر به فکر لیفت چشم از شقیقه هستید، این روش برای شما مناسب خواهد بود.

همچنین باید گفت که نظرات مختلفی در بخش لیفت چشم با بوتاکس نی نی سایت به ثبت رسیده است و اکثر افرادی که از این شیوه استفاده کرده‌اند از نتیجه حاصل شده راضی بوده‌اند. حال شما می‌توانید برای مطمئن شدن از انتخاب این شیوه با یک متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید تا مطمئن شوید این شیوه شما را به هدفی که دارید می‌رساند.

لیفت چشم با جراحی پلک

بلفاروپلاستی که یک روش رایج برای لیفت چشم است، با بیهوشی بیمار همراه خواهد بود. متخصص جراحی پلاستیک، پس از بیهوشی بیمار در امتداد پلک، برش‌هایی روی پوست می‌زند و از برش ایجاد شده چربی، عضله و پوست اضافه را خارج می‌سازد و سپس برش ایجاد شده را بخیه می‌زند.

پس از انجام این روش از لیفت، بیمار باید تا چند روز استراحت کند و در معرض نور خورشید قرار نگیرد. همچنین این روش نسبت به روش‌های غیرجراحی از هزینه بیشتری برخوردار است و عوارض جانبی بیشتری دارد. همین موارد باعث شده‌اند که افراد خیلی به‌سراغ این روش نروند.

قبل و بعد لیفت چشم
لیفت چشم قبل و بعد

لیفت چشم گربه‌ ای و چشم روباهی چیست؟

تا به اینجا با لیفت چشم و روش‌های انجام آن آشنا شدیم. اما شاید تابه‌حال اصطلاحاتی چون لیفت چشم گربه ای و لیفت چشم روباهی به گوشتان خورده باشد و برایتان سوال پیش آمده باشد که این دو مدل به چه شکل هستند؟

در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت که این دو مدل از محبوب‌ترین انتخاب‌هایی هستند که افراد انجام می‌دهند. همچنین لازم است بدانید که این دو جراحی شرایط انجام یکسانی دارند با این تفاوت که میزان برش‌های لازم برای هریک متفاوت است و به همین دلیل میزان کشیدگی متفاوتی نیز ایجاد می‌کنند.

دقت داشته باشید که در عمل لیفت چشم گربه‌ ای و روباهی، برش‌هایی توسط متخصص جراحی پلاستیک ایجاد می‌شود و جراح قسمتی از پوست را برمی‌دارد که این موضوع منجر به لیفت شدن و کشیدگی چشم‌ها به سمت شقیقه می‌شود. البته انجام این عمل‌ها نیاز به بیهوشی ندارد و معمولا دکتر لیفت صورت این کار را با بی‌حسی انجام می‌دهد.

در رابطه با هزینه لیفت چشم گربه ای و روباهی نیز باید گفت که امکان اعلام یک هزینه قطعی و مشخص وجود ندارد، زیرا این موضوع به مدل و هدف شما از انجام لیفت چشم وابسته است. همچنین فردی که به عنوان جراح زیبایی چشم نیز انتخاب می‌کنید، در قیمت لیفت چشم گربه ای و روباهی تاثیر دارد.

ماندگاری لیفت چشم چقدر است؟

ماندگاری لیفت چشم از دیگر موضوعاتی است که افراد تمایل دارند درباره آن اطلاعاتی کسب کنند. در رابطه با این موضوع باید گفت روش‌های غیرجراحی لیفت چشم معمولا بین چند ماه تا یک سال ماندگار هستند. درواقع می‌توان گفت روش‌های غیرجراحی موقت هستند و باید پس از گذشت مدتی آن‌ها را تمدید کنید.

در رابطه با جراحی پلک که باعث لیفت چشم می‌شود باید گفت این شیوه نیز ۵ تا ۷ سال ماندگاری دارد و پس از گذشت این بازه زمانی، پلک دوباره شروع به افتادن می‌کند. البته این ماندگاری برای پلک بالای چشم است و پلک پایین پس از جراحی، ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت.

لیفت چشم
لیفت چشم

لیفت چشم در خانه

روش‌هایی که به‌عنوان لیفت چشم در خانه معرفی می‌شوند، بیشتر در جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست اطراف چشم موثر هستند. برای مثال می‌توان به استفاده از ماسک‌های مختلف صورت اشاره کرد. اما اقدامات دیگری وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها چشم‌هایی کشیده و زیبا داشته باشید.

لیفت چشم با چسب و لیفت چشم با کش از جمله روش‌هایی هستند که به شما در مسیر رسیدن به هدفتان کمک می‌کنند. شما می‌توانید با خرید کش لیفت چشم دیجی کالا یا چسب لیفت و استفاده از آن‌ها پوست اطراف چشم خود را به سمت شقیقه‌ها بکشانید و چشم‌های زیبایی داشته باشید.

عوارض لیفت چشم

تابه‌حال گزارشی از عوارض لیفت چشم به‌ویژه روش‌های غیرجراحی به گوش نرسیده است، اما موارد نادری نیز وجود دارد که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید. از جمله این عوارض می‌توان به خونریزی، عفونت چشم، تغییر حالت پلک‌ها، بسته نشدن چشم‌ها، مشکل در بینایی و … اشاره کرد.

در چنین مواقعی توصیه می‌شود به یک متخصص جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکلی وجود ندارد. البته اگر مراجعه حضوری برای شما سخت است، می‌توانید از خدمات چشم پزشک آنلاین برای اطمینان از عدم آسیب به چشم و مشورت دکتر پوست آنلاین استفاده کنید تا آن‌ها راهنمایی لازم را به شما کنند.

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله درباره لیفت چشم و روش‌هایی که برای انجام آن وجود دارد صحبت کردیم. اکنون اگر شما به‌دنبال داشتن چشم‌هایی زیبا و جوان هستید، می‌توانید یک متخصص جراحی پلاستیک را برای انجام لیفت چشم انتخاب کنید و با انجام کارهای لازم آماده انجام این کار شوید.

 

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

۲/۵ (۱ نظر)

منبع
whclclinicaradwhcl

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرذاد
فرذاد
1 سال قبل

کج بدودن چشم درمان کردن درخانه

دکمه بازگشت به بالا