۶ روش درمان خانگی پف زیر چشم؛ ساده، موثر و کاربردی

پف زیر چشم و چروک شدن آن یکی از مشکلاتی است که ربطی به بالا رفتن سن ندارد و ممکن است در سنین کم و برای خانم­ها و آقایان پیش بیاید. این مشکل در اکثر مواقع باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می­شود. روش­های درمانی زیادی در علم پزشکی برای این مشکل وجود دارد؛ در این میان روش­های مختلفی نیز به عنوان درمان خانگی پف زیر چشم وجود دارند که می­توانند تا حد زیاد تاثیرگذار بوده و این مشکل را حل کنند. در ادامه برخی از مهمترین آن­ها را با هم می­خوانیم:

۶ مورد از بهتروین درمان‌های خانگی پف زیر چشم

درست است که پف زیر چشم ممکن است بسیار آزار دهنده است، اما اولویت­های برخی از افراد باعث می­شود نخواهند برای درمان به دکتر جراحی پف زیر چشم مراجعه کرده و هزینه زیادی برای آن صرف کنند. اگر شما هم جزء این دسته هستید به شما پیشنهاد می­کنیم از یکی یا چند مورد از روش­های زیر برای کاهش این مشکل استفاده کنید:

درمان خانگی پف زیر چشم با چایی
درمان خانگی پف زیر چشم با چایی

۱- روش سرد کردن برای درمان خانگی پف و چروک زیر چشم

یکی از روش­های درمان خانگی پف زیر چشم که بسیار ساده و راحت است کم کردن پف با استفاده از سرد کردن است. به­طور کل سرد کردن می­تواند باعث انقباض رگ­های خونی و تسکین موقتی بسیار مفید است. این روش برای درمان خانگی ورم زیر چشم در اثر ضربه نیز بسیار مفید است. برای سرد و کاهش پف در این زمینه می­توانید از روش­های زیر استفاده کنید. پیش از انتخاب هر کدام از روش­ها در نظر داشته باشید که باید کمپرش را حداقل به مدت ۵ دقیقه روی محل ورم کرده قرار دهید.

  • ساده­ترین روش گذاشتن قاشق استیل در یخدان یخچال است. پس از یخ کردن آن می­توانید قاشق را زیر چشم یا بالای چشم بگذارید.
  • چند قالب یخ را می­توانید داخل کیسه پلاستیکی بریزید و آن را روی ورم چشمتان بگذارید.
  • همچنین می­توانید خیار را برش داده، در یخچال بگذارید و برش های یخ زده را روی چشمتان قرار دهید.
درمان خانگی پف و چروک با کمپرس سرد
درمان خانگی پف و چروک با کمپرس سرد

۲- از ماسک­ های خانگی پف زیر چشم استفاده کنید

استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش­های درمان خانگی پف زیر چشم است. چراکه ماسک می­توانید به سرعت ورم را کاهش داده، زیر چشم را سفت کند و التهاب را تا حدودی درمان کند. از مواد زیر می­توانید ماسک تهیه کرده و به زیر چشم بزنید:

  • برخی از انواع روغن گیاهی برای رفع پف زیر چشم مناسبند. بنابراین از روغن­هایی مانند روغن جوجوبا، نارگیل و بادام می­توانید ماسک درست کرده و آن را زیر چشم بمالید.
  • از موادی مانند سفیده تخم مرغ، آب سیب زمینی و نشاسته گندم به همراه گلیسیرین می­توانید ماسک درست کنید و آن را زیر چشم بمالید. این مواد قابض پوست بوده و می توانند تا حد زیادی ورم را کاهش دهند.
  • یک چای سفید کیسه ای را کمی در آب جوش قرار داده، سپس در یخچال قرار دهید و پس از یخ کردن روی ورم قرار دهید.
  • دمنوش بابونه را با کمی ماست مخلوط کرده و زیر چشم بمالید.
  • کوبیده برگ نعنای تازه نیز می­تواند برای زیر چشم مفید باشد.
ماسک­ های خانگی پف زیر چشم
ماسک­ های خانگی پف زیر چشم

۳- عامل ورم زیر چشمتان را بر طرف کنید

برخی از اوقات ورم زیر چشم شما در اثر برخی از مشکلات و بیماری­هاست. بنابراین هر چقدر که تلاش کنید این مشکل به­طور کامل و به­صورت قطعی از بین نمی­رود. در چنین مواقعی به شما پیشنهاد می­کنیم قبل از پیدا کردن بهترین روش درمان خانگی پف زیر چشم به درمان آن­ها بپردازید. برخی از این مشکلات و راهکارهایشان عبارتند از:

  • رژیم غذایی پر نمک را از زندگی خود حذف کنید
  • اگر مشکلات تیروئیدی دارید به پزشک مراجعه کنید
  • اگر آلرژی دارید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرده و آنتی هیستامین مصرف کنید
  • از فعالیت­هایی که باعث بی­خوابی و بدخوابی شما می­شوند دوری کنید
  • در صورت ابتلا به سینوزیت حاد یا مزمن نسبت به درمان آن اقدام کنید
  • روزی ۱۳ لیوان مایعات بنوشید تا کمبود آب بدن شما جبران شود
  • اگر اگزما یا پسوریازیس دارید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید
  • اگر کم­خونی دارید باید از غذاهای غنی از آهن یا مکمل­های مناسب استفاده کنید

۴- از کرم­های دور چشم مناسب استفاده کنید

در حال حاضر در تمامی داروخانه­ها و فروشگاه­های لوازم آرایشی کرم­های زیادی برای کاهش پف زیر چشم و تسکین آن وجود دارند. می­توانید یکی از آن­ها را تهیه کنید یا از پزشکان متخصص بخواهید بهترینشان را پیشنهاد دهند. برخی از این کرم­ها هموروئیدی هستند و رگ­های آن ناحیه را باریک می­کنند و برخی دیگر علاوه بر خاصیت آبرسانی حالت روشن کنندگی و تسکین دهندگی دارند.

کرم دور چشم و پف زیرچشم
کرم دور چشم و پف زیرچشم

۵- برای درمان خانگی پف زیر چشم از مکمل­های مناسب استفاده کنید

در کنار روش­های درمان پف زیر چشم خانگی می­توانید برخی از مواد غذایی را در برنامه تغذیه خود جای دهید یا از برخی از قرص­های مناسب استفاده کنید. با این کار می­توانید بسیاری از کمبودهای بدنتان را رفع کرده و به کم کردن پف زیر چشم کمک کنید. این قرص­ها می­توانند حاوی ویتامین E و C ویتامین­های A و B و کلاژن و همچنین هیالورونیک اسید باشند.

۶- سعی کنید هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید

به عنوان آخرین راهکار باید به یاد داشته باشید بهتر است هنگام خواب بالش بیشتری زیر سر خود بگذارید تا سرتان کمی بالاتر باشد. در اینصورت به احتمال زیاد پف زیر چشم شما هنگام بیدار شدن از خواب کمتر می­شود.

پاسخ به پرسش های متداول در زمینه درمان خانگی ورم زیر چشم

در ادامه به ۳ سوال پر تکرار در زمینه درمان خانگی پف بالای چشم پاسخ می­دهیم. پاسخ این پرسش­ها می­تواند به روند بهبودی شما کمک کند.

طبق دستورات طب سنتی چگونه پف زیر چشم را از بین ببریم؟

برخی از پزشکان طب سنتی به منظور درمان گیاهی پف بالای چشم و پف زیر چشم، به افراد توصیه می­کنند از روش­های مختلفی از جمله روش­های درمان پف زیر چشم دکتر خیراندیش استفاده کنند. در کنار درمان پف زیر چشم به روش خانگی با انجام کارهایی که در زیر گفته می­شود می­توانید سرعت حل این مشکل را بیشتر کنید:

  • دمنوش توت فرنگی به دلیل اینکه مقوی، خنک و تصفیه کننده خون است می­تواند به کاهش پف زیر چشم کمک کند.
  • تهیه دمنوش هل، دارچین و زعفران و مصرف آن به دلیل داشتن خاصیت ضد سردی و بخاطر اینکه برای درمان رماتیسم، آرتروز و افسردگی مناسب هستند نیز می­تواند مفید باشد.
  • از آنجایی که از نظر پزشکان سنتی در اکثر موارد پف زیر چشم در اثر سردی بدن است، باید طبع سرد و تر بدن خود را اصلاح کنید.
  • همچنین بیشتر پزشکان سنتی این مشکل را در اثر مشکلات کبدی می­دانند. بنابراین به شما توصیه می­کنند داروهایی را برای پاکسازی کبد مصرف کنید.
درمان پف زیر چشم در طب سنتی
درمان پف زیر چشم در طب سنتی

در صورت بروز حساسیت به درمان خانگی برای پف زیر چشم به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برخی از روش­ها مانند استفاده از خمیر دندان برای پف زیر چشم برای برخی از افراد ایجاد حساسیت پوستی می­کنند. این مشکل مخصوص زمانی اتفاق می­افتد که فرد به دنبال روش درمان خانگی پف زیر چشم نی نی سایت و سایت­های این چنینی می­گردد. اگر با این مشکل مواجه شدید باید بلافاصله مصرف آن ماده را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید. بهترین پزشک برای این مواقع متخصص پوست مو و زیبایی است.

روش خانگی درمان قطعی پف زیر چشم است یا روش­های پزشکی؟

پف زیر چشم برای خیلی از افراد به خصوص خانم­ها بسیار ناراحت کننده است، بنابراین دوست دارند بهترین و سریع­ترین روش را برای کاهش آن استفاده کنند. سوالی که برای این افراد پیش می­آید اینست که آیا درمان خانگی پف زیر چشم سریع­تر این مشکل را حل می­کند یا درمان­هایی که پزشکان پوست تجویز می­کنند.

آنچه باید درین رابطه بدانید اینست که اگر پف زیر چشم شما در اثر مشکلات زمینه­ای و بیماری باشد بهتر است ابتدا آن­را حل کنید؛ پس از آن بهترین کار اینست که مراقبت­های خانگی که در بالا گفته شد را انجام داده و اگر نتیجه­ای از آن مشاهده نکردید به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. برای پیدا کردن بهترین متخصصان در این زمینه می­توانید به پذیرش۲۴ مراجعه کنید. این سایت این امکان را برای شما فراهم کرده است که با بهترین پزشکان سراسر کشور آشنا شده و بر اساس تخصص و تجربه­ای که هر کدام دارند، بهترین را انتخاب کنید. همچنین با این سایت می­توانید به جای مراجعه حضوری، دکتر پوست آنلاین را انتخاب کنید.

۳.۹/۵ (۱۱ نظر)

منبع
healthlinehealthshots

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
26 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوسن
سوسن
1 ماه قبل

سلام من سوسن استم مه هم پف زیر چشم دارم یک راه ساده نشانم بتین

مهسان
مهسان
پاسخ به  سوسن
1 ماه قبل

از کمپرس خیار سرد استفاده کنید. تمام صورت با برش های نازک خیار پر کنید. دستمال کاغذی با اب یخ خیس خیس کنید و روی خیارها در تمام قسمت های صورت قرار بدین.
چند ساعت بعد فقط دستمال خیس شده با اب سرد روی تمام صورت فیکس کنید. این کار به تناوب و چندین بار در روز انجام بدین.

شهربانو
شهربانو
1 ماه قبل

سلام من دارو کلیه میخورم تیروئد کم کار دارم پف زیر چسم دارم میشه لطفا راهنماییم کنید

محمدرضا
محمدرضا
2 ماه قبل

محمدرضا هستم

لیلی نوری
لیلی نوری
3 ماه قبل

سلام ازدوروز پیش ناگهانی لبم ورم کردانگار۱۰سی سی ژل زدم دیروزلبم خوب شدویدفه چشموپیشونیم ورم کرده چیکارکنم

سودابه
سودابه
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من یه مدته زیر چشمم پف کرده
بعضی مواقع پفش بیشتر میشه وبالعکس
اما خیلی ناراحتم بابتش

مممم
مممم
4 ماه قبل

آیا برای پف زیر چشم یخ گذاشتن خوب است

آقا امیر
آقا امیر
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من زیر چشمم فرو رفتی داره و سیاه شده چیکار کنم چه کرمی بزنم برای بهبود یافتنش

جواد
جواد
5 ماه قبل

با سلام و عرض ادب ، ریز چشمهایی که پف مادر زادی دارن و از بچگی همراه بوده ،چه راه حل درمانی رو پیشنهاد می کنید .متشکرم

سیامک
سیامک
6 ماه قبل

من میخوام زیر چشم کمی پف کند صاف شود زیاد چاله میشه ۲۲ سالمه چیکار کنم هرکجا میزنم فقط راحل برای از بین بردن پف میاد

زهرا
زهرا
پاسخ به  سیامک
4 ماه قبل

دمنوش آلوئه ورا پرکننده صورته

سارا
سارا
6 ماه قبل

سلام.من پف زیر چشم دارم مسابقه حساسیت و آلرژی هم دارم فکر میکنم از حساسیت که دارم باعث پف شده میشه داروهای حساسیت بهم معرفی کنید

ف.ا
ف.ا
10 ماه قبل

سلام پف زیر چشم دارم کم کاری تیرویید کنترل شده حدود بیست سال ولی این مشکل چند وقته بوجود اومده ۴۲ سال سن و خانم هستم

رویا
رویا
پاسخ به  ف.ا
4 ماه قبل

سلام منم پف زیر چشم دارم کم کاری تیروئید دارم ولی ۱۰ ساله کنترل میشه چه راهی برای از بین بردن پف زیر چشمم وجود داره ممنون

زکیه نیکوکلام
زکیه نیکوکلام
پاسخ به  رویا
4 ماه قبل

زکیه نیکوکلام

رؤيا
رؤيا
پاسخ به  ف.ا
11 روز قبل

سلام .من الان ۳۹ سال دارم از سن ۳۰ سالگی پف زیره چشم خیلی راه ها امتهان کردم هیچ نتیجه‌ای نداشت الانم میخوام عمل کنم ..چون چند مورد دیدم که عمل کردن عالی شده چند مورد هم با زدن چربی عالی شده

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

یک کرم دور چشم معرفی کنید که هم ضد پف زیر چشم باشه هم ضد چروک

زهرا رهنما
زهرا رهنما
1 سال قبل

سلام‌منم هم پف دور چشم دارم هم زیر چشمم اندازه نخود کوچک چربی داره حرکت میکنه گاهی هم معلوم نیست گاهی طوری معلوم میشه عذاب آور برام چیکار کنم

آرزو
آرزو
پاسخ به  زهرا رهنما
7 ماه قبل

سلام منم پف زیرچشم دارم روغن سیاه دانه میزنم ماساژ میدم بازم پف داره بهترین راه نشونم بدید

زهرا
زهرا
پاسخ به  آرزو
5 ماه قبل

یخو بزار تو یه پارچه ای خوب بپیچ بعد بزار روش

منااحمدی
منااحمدی
1 سال قبل

سلام من پف زیرچشم دارم خیلی عذابم میده ممنون میشم اگه راهنمایی کنیدبرای درمان

فرزانه رحیمی
فرزانه رحیمی
پاسخ به  منااحمدی
9 ماه قبل

سلام من چهل ونه سالمه وفقط چشم راستم زیرچشم پف داره وآزارم میده آزمایش کامل هم دادم خداروشکرهمه چیزنرمال بوده حتی تیروئید

مینا
مینا
پاسخ به  فرزانه رحیمی
5 ماه قبل

منچهل وهشت سالمه پف زیر چشم دارم آزمایش دادم خدارو شکر مشگلی ندارم میخاستم از شما که یکرم خوب معرفی کنید

ژیلا
ژیلا
1 سال قبل

سلام من پف زیر چشم دارم‌چطور میتونم از بین ببرمش خیلی عذاب اوره

سلام از چه روش برای از بن بردن پف زیز چشم استفاده
سلام از چه روش برای از بن بردن پف زیز چشم استفاده
1 سال قبل

سلام از چه روش برای از بن بردن پف استفاده کنم

نشناس
نشناس
1 سال قبل

سلام من پف زیرچشم دارم شبیه کیسس ناراحت کنندس واسم چیکارکنم آزارم میدن ممنون میشم کمکم کنید

دکمه بازگشت به بالا