۸ درمان خانگی اگزما؛ روش‌های ساده و موثری که معجزه می‌کنند

مردم اغلب اصطلاح اگزما را به جای درماتیت آتوپیک، رایج‌ترین نوع بیماری پوستی، استفاده می‌کنند. اگزما می‌تواند افراد هر نژاد و قومیت را درگیر کند. در حال حاضر، ۱۰ درصد از مردم آفریقایی-آمریکایی، ۱۱ درصد از سفیدپوستان، ۱۳ درصد از مردم آسیایی آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و ۱۳ درصد از مردم بومی آمریکا به این بیماری مبتلا هستند و به همین دلیل درمان خانگی اگزما پوست در کنار دکتر متخصص پوست می‌تواند کمک زیادی به مردم کند.

درمان خانگی اگزما نمی‌تواند این مشکل را درمان کنند، اما می‌تواند به مدیریت علائم و جلوگیری از عود بیماری کمک کنند. در این مقاله پس از معرفی اگرما، بهترین انواع درمان خانگی اگزما را بررسی می‌کنیم.

اگزما چیست؟

اگزما یک بیماری شایع پوستی است که زمانی رخ می‌دهد که سد محافظ پوست ضعیف‌تر از آنچه باید باشد، عمل می‌کند. بدون یک مانع قوی، رطوبت راحت‌تر از پوست خارج می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها به داخل راه می‌یابند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های خشک قرمز و خارش‌دار شود، به خصوص در صورت، دست‌ها، پاها، داخل ‌ها و پشت زانو.

علل اگزما به طور کامل شناخته نشده است، اما تصور می‌شود که افراد مبتلا به اگزما سیستم ایمنی بیش از حد فعالی دارند که باعث می‌شود پوست آنها ملتهب، تحریک شده و خارش‌دار شود.

۸ درمان خانگی کاربردی و مفید برای اگزما

۱. شستشوی ملایم بدن

قانون شماره ۱ درمان خانگی اگزما این است که باید از پاک‌کننده مناسب استفاده کنید. یک کلینسر ملایم و بدون صابون احتمال کمتری دارد که سد محافظ پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی شود. اگر عاری از رنگ و عطر نیز باشد، خیلی بهتر است.

۲. استفاده از مرطوب کننده مناسب اگزما

آب‌رسانی منظم با پماد یا مرطوب‌کننده، هم خشکی را خود که می‌تواند منجر به خارش شود کاهش می‌دهد و هم یک مانع برای جلوگیری از محرک‌های احتمالی است. به سراغ یک مرطوب‌کننده متراکم بروید و مجددا از هر چیزی که حاوی رنگ یا عطر است دوری کنید. هرچقدر لازم بود این کار را تکرار کنید. به طور کلی مرطوب‌کننده‌ها یک درمان خانگی اگزما با اهمیت زیاد محسوب می‌شوند.

۳. حرارت بدن خود را کم کنید

یک دوش داغ یا حمام گرم ممکن است آرام‌بخش به نظر برسد، اما برای اگزما، شرایط را معمولا بدتر می‌کند. دمای بیش از حد آب می‌تواند پوست شما را تحریک کند، بنابراین سعی کنید پوست خود را با آب خنک بشویید.

۴. بدنتان را نخارانید

خاراندن، پوست خشک و تحریک‌شده را بدتر می‌کند. برای این‌که مجبور نشوید خود را بخارانید، یک اسپری ضد خارش بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید. اسپری‌ها را لازم نیست که روی پوست خود بمالید. چون مالیدن پوست ممکن است خارش را تحریک کند.

در شب یک جفت دستکش نخی بپوشید تا هنگام چرت‌زدن به طور تصادفی خود را نخارانید.

۵. لباس راحت و پنبه‌ای بپوشید

گرما و عرق محرک‌های جدی خارش هستند، بنابراین سعی کنید دمای بدن خود را تنظیم کنید. وقتی هوا گرم یا مرطوب است لباس‌های گشاد و قابل تنفس بپوشید.

۶. یک حمام بلغور جو دوسر بگیرید

بلغور جو دوسر کلوئیدی حاوی نرم‌کننده‌های طبیعی است که پوست قرمز و ملتهب را آرام کرده و تحریکات ناراحت‌کننده را کاهش می‌دهد. بلغور را پودر کنید و داخل وان بریزید و در آن حمام کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان بخوابید و سپس آبکشی کرده و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۷. از سرکه سیب استفاده کنید

تحقیقات در مورد استفاده از سرکه سیب برای اگزما بسیار محدود است؛ اما برخی از کارشناسان می‌گویند که افزودن ۲ فنجان سرکه سیب به وان حاوی آب ولرم می‌تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند و یک درمان خانگی اگزما محسوب شود.

۸. از دستگاه بخور استفاده کنید

هوای خشک داخل خانه می‌تواند پوست را بیشتر خشک کند، به خصوص در زمستان. اما یک دستگاه بخور می‌تواند به هوا رطوبت اضافه کند و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

درمان خانگی اگزما
درمان خانگی اگزما

سوالات رایج درباره درمان خانگی اگزما

بهترین کرم برای درمان اگزما چیست؟

به طور کلی کرم‌های زیادی برای این منظور وجود دارند. با این حال کرم‌های مرطوب‌کننده قوی می‌توانند خیلی مفید باشد. دکتر اگزما ممکن است در موارد شدید، کرم کورتون تجویز ‌کند.

چه میوه هایی برای درمان اگزما خوب است؟

به طور کلی اگزما ناشی از خشکی است. بنابراین استفاده از میوه‌هایی با طبع مرطوب مثل خیار و همچنین سیب‌زمینی بر روی اگزما می‌تواند مفید باشد و یک درمان خانگی اگزما محسوب گردد.

درمان اگزما با عسل ممکن است؟

بله. عسل یک درمان خانگی اگزما محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را روی محل آسیب دیده بگذارید و با یک بانداژ سبک بپوشانید تا چند ساعت روی موضع بماند. برای اطلاعات بیشتر از طریق سایت پذیرش ۲۴ با دکتر پوست آنلاین مشورت کنید.

سخن آخر

سایت پذیرش ۲۴ سایتی است که به شما کمک می‌کند مشکلات پزشکی خود را به صورت آنلاین با پزشکان متخصص در میان بگذارید و پاسخ بگیرید. شما با تماس تصویری و فرستادن عکس و آزمایش‌ها می‌توانید پزشک را از شرایط خود مطلع کرده و بهترین راهنمایی را بگیرید.

اگزما یک مشکل پوستی رایج است که با خارش و تحریک پذیری پوست همراه است. درمان خانگی اگزما شامل استفاده از بلغور جو دوسر، عسل، سرکه سیب، مرطوب کننده، حمام خنک و مواردی از این قبیل است. با این حال درمان خانگی اگزما تنها به کنترل آن کمک می‌کند؛ لازم است برای درمان کامل، به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین قرص برای درمان اگزما و بهترین روغن برای درمان اگزما را به همراه داروهای دیگر برای شما تجویز کند.

۳.۹/۵ (۱۳ نظر)

منبع
medicalnewstodaygreatist

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
217 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایوبی
ایوبی
7 روز قبل

سلام دوستان برای اگزما حتما باید پاکسازی کبد هم انجام بدید تا پمادهای سطحی تاثیر گذار باشند

ایوبی
ایوبی
7 روز قبل

سلام

زهرا
زهرا
9 روز قبل

من دستام درواقع کناره انگشتام و نوک حدود ۱ ساله که اینجورین کلا بدجور میخارن انقدر خشکن که (با اینکه زیاد چربشون میکنم)که وقتی انگشتمو خم کنم ترک برمیدارن و خون ازشون جاری میشه دکتر هم رفتم ولی موثر نبودن شما چیکار کردین خوب شدن

مـــهدی ع
مـــهدی ع
17 روز قبل

سلام من الان هشت ماهه تـــموم بدنم جوش میزنه و میخاره چندتا دکتر متخصص رفتم دارو میدن دو سه روز خوب میشه باز درگیر میشم کلا حوصله کار ندارم کلافه شدم کسی هست راهنمایی کنه ممنون.

کریمی
کریمی
پاسخ به  مـــهدی ع
14 روز قبل

عزیزم شما اخلاط بدنت به هم ریخته احتمالا صفراتون غلبه کرده میتونید به پیجم سر بزنید تا راه ددمتنشو بهتون بگم salamat.karimi@

آرتام
آرتام
24 روز قبل

سلام من خیلی وقته اگزما دارم سنم کمه ۱۶ سالمه این بیماری حتی باعث سرگیجه هم شده و درمان نمیشه کلی دکتر رفتم اصلا فایده نداشت من با روغن نارگیل کنترلش میکنم اصلا مواد شیمیایی مصرف نکنید چون بدترش میکنه اگه اهمیت ندید ممکنه کل بدنتونو درگیر کنه پس قبل از اینکه بدتر بشه حتما درمانش کنید در کل یه بیماری بدی که درمان نمیشه فقط بهتر میش

فریبا
فریبا
پاسخ به  آرتام
10 روز قبل

دوستان. من رفتم ژل جالپرو زدم اگزمای صورتم خوب شد تو گوگل بزنید دکتر محمد صادق رمضانی

رهان رضایی
رهان رضایی
پاسخ به  فریبا
3 روز قبل

در بدنم چند نقطه اگزما وجود دارد چند روز است تمام بدنم قرمز شده و نقاطی از پشتم بصورت سوزش نقطه ایی احساس میکنم ایا ارتباطی با اگزما دارد

محمدرضا
محمدرضا
28 روز قبل

پ

زهره بهرامی رفسنجان
زهره بهرامی رفسنجان
1 ماه قبل

دکتر من کف پاهام اگزمای شدیدشده که باعث شده ترکهای عمیق بخوره که راه رفتن وخیلی دردناک کرده

علی رضا
علی رضا
1 ماه قبل

من خودم چند ساله درگیر این بیماری هستم. با آخرین دکتری که به صورت اینترنتی صحبت کردم، یه سری موارد را بهم گفت که انجام دادم. خیلی تاثیر داشت ولی خوب باید مواردی را رعایت کنید.
برای صورت و گردن از کرم تریامسینولون ان ان استفاده کنید برای شانه، کمر، دست و پا از کرم الوکوماد (مومتازون) – یه قرصم هست که اسمش دوکسپین هست باید بعد از غذا با آب زیاد بخورید.
مواردی که باید رعایت کنید:
۱.به هیچ وجه بادمجان سرخ کرده نخورید.
۲. سیب زمینی سرخ کرده تا جای ممکن نخورید. اگرم می خواین بخورید از روغن ماهی تابه دربیارید و بذارید یه خرده سرد بشه تا هم تا جای ممکن روغن نداشته باشه و هم داغ نباشه.
۳. ادوجات خصوصا زردچوبه و فلفل خیلی تاثیر بدی میذاره. فلفل به هیچ وجه نخورید و زرد چوبه هم تا جای ممکن کمتر در غذا باشه.
۴. سعی کنید دچار استرس نشید چون بدترین چیز برای این بیماری همینه.
۵. در حمام از لیف نرم استفاده کنید و سعی کنید خصوصا در فصل گرم با آب نیمه گرم دوش بگیرید.
۶. از کرم مرطوب کننده درمالیفت (برای پوست چرب و جوشدار) خصوصا بعد از حمام استفاده کنید. خوب روی پوست ماساژ بدید تا بهتر جذب بشه.
۷. نوشابه تا جای ممکن نخورید.
۸. خرما و موز هم روی بعضی ها اثر بدی داره. خرما را کم و با چایی بخورید.
۹. شیرینی خامه دار هم بده. اگر خواستید بخورید نهایت یکی دو تا، بعدش آب پرتغال بخورید تا بشوره ببره.
۱۰. در آخر یادتون باشه تا جای ممکن محل اگزما را با دست نخارانید چون بدتر میشه.

افرا
افرا
1 ماه قبل

سلام دوستان مدتی بود دست هام اگزمای خیلی شدید شده بود بهترین پماد و داروها و هرکس چیزی میگفت رو امتحان کردم اما به طور تصادفی اتفاق جالبی افتاد* یکی دوبار با روغن کنجد و روغن ذرت مالش دادم هم خارش دست هام ازبین رفت هم کبودی و زخم ها،به اشتراک گذاشتم تا شما هم استفاده کنید تاثیرش عالی بود

مریم صابری
مریم صابری
1 ماه قبل

خواهش میکنم راهنماییم کنید

مریم صابری
مریم صابری
1 ماه قبل

پماد ساختنی دارو صابون بهم دادن فرقی نکرده

مریم صابری
مریم صابری
1 ماه قبل

خیلی هم شدیده ۲بار رفتم پیش متخصص

آرتام
آرتام
پاسخ به  مریم صابری
24 روز قبل

من کل عمرم رو توی معطب دکترا گذروندم اصلا خوب نشد فقط بهتر شد

مریم صابری
مریم صابری
1 ماه قبل

من اگزمای دست دارم چکار کننم

مریم صابری
مریم صابری
1 ماه قبل

ولابه لای دستم خیلی بد میشه حتی از دستکشم استفاده میکنم نمیدونم خواهشا راهنمایی کنید

سیناسلطانی
سیناسلطانی
1 ماه قبل

من ۴ماه اگزما دارم پاهام خیلی میخاره چه کرمی بزنم خوبه

امین خزینه پور
امین خزینه پور
1 ماه قبل

من ۵ ساله اگزمای شدید صورت و بدن دارم ،هر دارویی هم بگید مصرف کردم
فقط آمپول زولر جواب داد،یه آمپول سوئیسی که گرونم هست ولی متاسفانه بابت تحریمها وارد نمیشه،من سه سری از سازمان غذا و دارو گرفتم
ولی فعلا نیست هر دفعه به مدت ۲ماه از شر اگزما خلاص میشم.الان میگن نمونه ایرانیش رو درست کردن.

آزاده
آزاده
1 ماه قبل

قیطاسی

بهروزساری
بهروزساری
1 ماه قبل

سلام من ششماه است که دوچاراین بیماری شودم یک ماه خوب شدولی دوباره امدمن چکنم

Mirullah shahrani
Mirullah shahrani
1 ماه قبل

سلام آقا دوکتر من هشت سال میشه که اگزما دارم نتانستم درمان کنم میشه یک راکار بدی

اسفندیار اسلامی
اسفندیار اسلامی
1 ماه قبل

من آقای ۳۸ ساله هستم ک دوماهی یک دفعه دچار حساسیت در دهان کف دستان و لای انگشتان دست و کف پا و لای انگشتان پا میشوم ک درد شدیدی دارد

مریم
مریم
1 ماه قبل

درمان سریع اگزما

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

اگزما در بزرگ سالان چی خوبه بزنی خوب بشع

مربم
مربم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید از کرمان اعتباری دوسال روی زنومخشکی مکند وزباد می‌خرد حال دوماه چندجانبه پام همبن اتفاق افتاده چهبکنم شرمنده

رضا
رضا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

پودر نارگیل

آرتام
آرتام
پاسخ به  زهرا
24 روز قبل

روغن نارگیل کلا نارگیل برای اگزما خیلی خوبه

پریسا
پریسا
1 ماه قبل

ج

امید
امید
2 ماه قبل

سلام دوستان منم دستهام وپاهام زخم های شدید داستم هم دکت عمومی رفتم هم متخصص چند باررفتم ولی خوب نشد دکترسنتی هم چندروزی فقط درد وخارشش روکمترکرد امابعدازچندروزدوباره همون اش همون کاسه یکی ازدوستان پیشنهاد دادکه سیب زمینی رنده کنم با کمی ابلیموونمک روزی دو یا سه بار استفاده کردم اولش بخاطرسوزش ودرد خیلی سخت بود اما بعد ازچندروز بهترشد بعدازیک ماه استفاده کاملا خوب شدم امیدوارم برای شماهم جواب بدهد درضمن عسل هم خیلی خوب جواب میدهد

زهرا
زهرا
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

باسیب زمینی اب لیمونمک داغون ترشدم بیشترشده

امید
امید
2 ماه قبل

سلام منم دست وپاهام اگزمای شدید داشتم یک ماه روزی دو باربعضی روزها سه بار سیب زمینی رنده کردم با ابلیمو ونمک هربارده دقیقه دست هم را داخلش نگه میداشتم چندباراول سوزش شدید داده اما درمان صددرصدی است

RiTa
RiTa
2 ماه قبل

سلام من پماد کلوتریمازول استفاده میکنم داره خوب میشه دکتر تجویز کرده بود برام . علاوه بر این باید رعایت کنید مثلا موقع استفاده از مواد شوینده دستکش بپوشید . دستتون همیشه باید مرطوب باشه

نیلی
نیلی
2 ماه قبل

سلام من هروقت سرما میخورم لبم همینجوری میشه و ترک میزنه و….و خیلی خارش داره و میسوزه ب نظرتون چیکار کنم زود خوب شه؟

سیاوش
سیاوش
2 ماه قبل

سلام دوستان، شبتون بخیر؛
۲۲ ساله که از بچگی تا الان گریبانگیر این بیماری خونه خرابکن شدم و داره دیوونم میکنه.
معمولا در فصول پاییز و زمستان تشدید میشه.
من مدرس ساز پیانو هستم و کل زندگیم مجبورم با دستای زخم، پیانو بزنم و بابت این موضوع بسیار احساس شرم می کنم.
با این حال تسلیم نشدم و سبک زندگیمو بخاطر همین بیماری تغییر دادم.
الان حدود چندین ساله که قند و غذا های سرخ شده مصرف نمیکنم، و تا حدودی جواب داده.
حکمت خدا رو ببین!
درسته که این بیماری یه سری رنج ها و محدودیت ها رو واسم ایجاد کرده، اما باعث شده به سمت تغذیه ی پاک و گیاهخاری هدایت بشم، درنتیجه بدن سالم تری خواهم داشت.
هیچ چیزی در این دنیا بدون حکمت نیست.
مطمئن باشین خیر این بیماری، بیشتر از ضررشه چون باعث میشه غذا های سالم تری مصرف کنیم و درنتیجه جسم سالم تری نصیب مون میشه.
خداوند سرسخت ترین امتحان های الهی رو در زندگی قوی ترین بندگانش قرار میده، چون این امتحان ها باعث قوی تر شدن روح مون میشه.
تسلیم نشین، سعی کنین جنبه های زیبا و مثبت زندگی رو نگاه کنین.
طوفان زندگی تون هرچقدر مخرب تر و مهیب تر باشه، رنگین کمان بعدش زیبا تر خواهد بود.
توکل تون به خدا باشه دوستان، موفق باشین

مصی
مصی
پاسخ به  سیاوش
2 ماه قبل

من یه مدتی بود بدنم به شدت میخارید ، دارو درمان هم فایده ای نداشت ، عرق شاه تره و کاسنی به مقدار زیاد خوردم بعد از اون خدا رو شکر خوب شدم

Sss
Sss
2 ماه قبل

من از پمتد بتامتازون استفاده کردم خیلی خوب بود شماها هم استفاده کنید شاید جواب گرفتین

علی
علی
2 ماه قبل

سلام
من در پیج یک پزشک (دکتر مریم دلشاد) خوندم که ظاهرا پروبیوتیکها بسیار موثرن در درمان اگزما و آلرژی

Fatemeh
Fatemeh
2 ماه قبل

سلام منم دو ماهی پوست صورتم اگزما گرفته..خود ایمنی تیرویید دارم..کسی میدونه آیا خودایمنی باعث اگزما میشه یا نه..از امروز میخام کوئرس پلاس مصرف کنم ببینم تاثیر داره با نه

غزاله
غزاله
2 ماه قبل

سلام
عزیزای هموطن من الان ۴۰ سالمه از بچگی داشتم اول ناخن شصت پام بعد ناخن دستم بعد جاهای دیگه. اما یکبار شنیدم روشی و امتحان کردم و عجیب برای من جواب داد.
شنیدم یه پیاز بزارید وسط خاکسترای داغ زغال ن خود زغال داغ داغ اخرای اتیش ک شد بزارید لای اتیش و خاکسترم بریزید روش بعد ۵ دقیقه در بیارید و ب حدی گرماش کم شد ک تونستیت تحمل کنید قسمت اگزما زده بدن و فرو کتید داخل پیاز یا پیاز نصف کنید و بزارید روی زخم. ب امید خدا باشید. برای من جواب داد

Fatemeh
Fatemeh
پاسخ به  غزاله
2 ماه قبل

روی گاز نمیشه درست کرد؟؟؟؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  غزاله
1 ماه قبل

میترسم پام بسوزه خواهش میکنم کمکم کنید

رسول
رسول
3 ماه قبل

من نمیدونم چرا بلانسبت بعضی ها مریضی روانی دارن که اگزما پیشش لونگ باید بندازه چرا میای نظر میدی من با یه دارویی خوبش کردم.اما نمیگی چی هزار تا از این خواهر برادرامون هی که میپرسن چه دارویی.چی اسمشه فلان و فلان.اما جواب نمیدی عوقده داری .یا اگر به نتیجه ای رسیدی دوس نداری همدرد دیگه ای رو به معالجه نزدیک کنی پس گورتو گم کن از این بحث و گفت گوی دوستانه و عاجزانه ،که تو خودت یه اگزمایی دست و پا در آوردی. شرمنده بقیه دوستان و همراهان و همدردان.

حسین
حسین
3 ماه قبل

اگزما هیچوقت درمان نمیشه فقط باید زجر بکشی من تو صورتم دراومده جوری که حال بهم زنه

الهه
الهه
پاسخ به  حسین
3 ماه قبل

متاسفانه من الان ۱۷ سال که درگیرشم
دیگه از زندگی سیرم کرده

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط الهه
mae
mae
پاسخ به  الهه
2 ماه قبل

میتونی یک رژیم غذایی خوب داشته باشی که اگه اون و رعایت کنی خوب میشی

علی
علی
پاسخ به  الهه
2 ماه قبل

سلام
من سه سال است که به اگزمای دست مبتلا شده‌ام و بدون استفاده از پمادهای حاوی کورتن نمی‌توانستم آن را کنترل کنم (البته آن‌هم تا حد کمی)
اما چند روزی است که از ترکیب آب ولرم و سرکه سیب و سنگ نمک پودرشده یا نمک دریا استفاده می‌کنم و الحمدلله بسیار خوب جواب داده. درضمن برای شستشوی دست از صابون گلیسرینه پرچرب گیاهی گلمر و بعد از شستشو از کرم ثمین ۵ درصد استفاده می‌کنم.
همچنین یک نکته مهم را نیز رعایت می‌کنم و آن اینکه حتی‌المقدور از خاراندن پوست دستم امتناع می‌کنم.
فکر می‌کنم اگر تا مدتی دیگر این روش و دستورالعمل را ادامه دهم به کلی از شر این بیماری رهایی خواهم یافت.
تا الآن که خیلی خوب جواب داده و پوست دستم به حالت عادی برگشته.
حتماً شما نیز این روش را امتحان کنید. اصلاً ضرر ندارد.
ان‌شاءالله به‌زودی درمان خواهید شد.

سلن
سلن
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

من یکی مردم خارش زیاد پوست و قرمزی پوست که مبتلا به اگزما شدم الان چی استفاده کنم

نازی
نازی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

من از هرچیزی استفاده کردم خوب نشدم یه محلولی معرفی کنید که خوب بشم انقدر اگزمام شدیده ک هیچ دکتری باورش نمیشد این اگزماس

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  الهه
19 روز قبل

یا خدا اینطوری نگو ۲ماه منم گرفتم

سحر
سحر
پاسخ به  حسین
2 ماه قبل

پمار اگزما و خوشکی سمین عالیه من یک سال پیش اگزما زدم اینو استفاده کردم جواب داد الان محل زندکیم عوض شده از نظر ابو هوایی هم فرق کرده برای مین دوباره اگزما زدم

رجب زاده
رجب زاده
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

عزیزم اگه بخواین خوب بشه باید ادویه جات به هیچ وجه استفاده نکنین ومخلوط کاهوبا روغن زیتون درمانش هست

آرتام
آرتام
پاسخ به  حسین
24 روز قبل

اره فقط بهتر میشه منم کل زندگیم درگیرش بودم باید تا اخر عمرت یسری کار ها رو انجام ندی که بدتر نشه

محمد
محمد
پاسخ به  حسین
11 روز قبل

ازلامپ کم مصرف رو بزارکنار خوب میشی برادر

مریم
مریم
3 ماه قبل

اگزما هرکسی درگیرش میشه خیلی کم درمان کامل میشه.فقط باید مراعات کرد.مثل انواع. شویندها و یا.بعضی خوراکی ها که هرکسی خودش باید متوجه بشه به چی حساسیت پیدا کرده.و شستن مرغ و گوشت. بادمجان. گوجه حتی پاک کردن سبزی بدون دستکش اگزمارا تشدید میکنه.و همیشه باید مرطوب کننده مناسب استفاده کرد.

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام من مدت ۲۷سال هست که این بیماری خونه خراب کن دارم خیلی عذابم داده شغلم یجوریه سرکارمیرم بدترمیشه اولش کف دست پام بود الان تاارنجم همین جوری دونه های قرمز میزنه خسته شدم نمیدونم چیکارکنم همه جور دکترودارو استفاده کردم جواب نداده نمیتونم کارم بکنم شغلموازدست دادم .

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

سلام من از روغن یک درخت استفاده کردم خیلی خوب بود عالی …

رویا
رویا
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

چه روغنی استفاده کردی خوب بود

رویا
رویا
پاسخ به  رویا
3 ماه قبل

منم بیشتر دست راستم هست چهار ساله درگیرشم

علی
علی
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

سلام از چ روغنی استفاده میکنید

رضا
رضا
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

سلام روغن درخت چی بوده ؟

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام من از ۳سالگی اگزما دارم و الان ۳۸سالمه هر دارویی ک فکر کنید استفاده کردم همه شهرها رو رفتم بهترین دکترای پوست ولی خوب نشدم روی دستم و پاهام هست همش خارش دارم

تانیا
تانیا
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

اکسید دو زنگ بزن شاید خوب بشی

پویا
پویا
پاسخ به  تانیا
3 ماه قبل

منم هم چند وقت صورتم هست چکار باید بکنم ؟

mohadese
mohadese
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

وازلین رو مدام بزنید نذارید خشک بمونه پوستتان وازلین فیروز

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

دوستان داروهای کورتوزون اصن استفاده نکنیین جواب نمیده.پوست شمارو هم درمقابل این بیماری مقاوم میکنه

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

مهدی

مهدی
مهدی
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

سلام دوستان من خودم الان ۲سال درگیرم.تااینکه سرکارم بایکی اشناشدم راه درمان رو برام گفت خودشم قبلا درگیر این بیماری مزمن بوده

معصومه
معصومه
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

خب چکار کردی

یکتاجوهر
یکتاجوهر
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

سلام روش چ هست

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

سلام درود خداقوت به شما میشه راه درمان بگی از چه دارویی استفاده کردید ممنون میشم

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

خب راه درمان روبه مام بگین لطفا واینکه اگزمای شما چجوری بود ودرکجای بدن یاصورتتون بود

ایدا
ایدا
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

میوه توت فرنگی هم خوب تایک ما هرروز مصرف کنید

Tito
Tito
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

میشه لطف کنی بگی برای پوستت چکار کردی من اگزما رو صورتمه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

بگو چیکار کردی

حسین
حسین
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

شمارش نمیدی؟

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

میشه درمانش رو ب ماهم بگید؟؟؟

نسرین
نسرین
4 ماه قبل

سلام من روی واژن و دور ورش اگزما دارم چیکار کنم خوب شه خیلی خارش داره و میسوزه و پوستم ترک شده اب میده

ن.د
ن.د
پاسخ به  نسرین
3 ماه قبل

درمان شد؟

ممم
ممم
پاسخ به  نسرین
3 ماه قبل

سلام منم دارم چکارکنم باتشکر

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

من مثل شما بودم.چاره ش پماد تریامسینولون ان ان هست

محمد
محمد
پاسخ به  نفیسه
1 روز قبل

پوست نازک میکنه نزنین فقط قرمزی وخارش تسکین میده و بعد مدتی استفاده به پوست اسیب میزنه و بیشتر اگزما حرکت میکنه و بزرگتر میشه.امتحان کردم…

رامین
رامین
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

روغن کرچک استفاده من

دکتر شیدا
دکتر شیدا
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

پوست انار رو بپزید ، با سدر و حنا مخلوط کنید و ۴۰ روز استفاده کنید

hasaiii
hasaiii
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

عزیزم از سرکه سیب استفاده کن ان شالله که جواب میده

آیدا
آیدا
5 ماه قبل

برای صورتتون حتما محصولات مخصوص پوست اگزمایی استفاده کنید از دمنوش بابونه هم غافل نشید

آیدا
آیدا
5 ماه قبل

سلام منم شونزده هفده سالی میشه اگزما دارم فقط باید رعایت کنید الان چهارساله راحتم اذیت نمیشم همیشه دستامو با صابون بچه فیروز میشورم و لوسیون بچه فیروز هم همیشهمجلو دستمه و همه جا همراهمه،د ضمن واسه پوستای اگزمایی روتین پوستی چرته سد دفاعی پوستتون از بین میره و صورتتون هم درگیر میشه

Tito
Tito
پاسخ به  آیدا
4 ماه قبل

برای پوست صورت چکار کنیم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Tito
2 ماه قبل

برای پوست صورت از کرم چشمی ویتامین آ استفاده کنین

کیانا
کیانا
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

برای دست و پا باید چیکار کنم

روح الله
روح الله
پاسخ به  آیدا
4 ماه قبل

سلام ایدا خانم لطفا کمکم کنید منم چند سالی میشه درگیر این بیماری ام بخدا دیگه خسته شدم

بهرام
بهرام
5 ماه قبل

یکی واسم عکس دارو را بفرسته لطفا

بهرام
بهرام
5 ماه قبل

خواب هم ندرام

بهرام
بهرام
5 ماه قبل

سلام دو سه روز هست که بدنم ولاتکس گرفته خورشت داره نمیدونم چه کار کنم

آرزو
آرزو
5 ماه قبل

اگزما دارم؟

مهری
مهری
5 ماه قبل

برای خارش اگزما چی خوبه شبا نمیذاره بخوابم از بس بدنمو دستام میخاره دیوونه شدم

زهرا خالقی
زهرا خالقی
پاسخ به  مهری
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من از دمنوشهای نیوشا برای پاکسازی بدن استفاده کردم خیلی بهتر شدم ولی چون دوره درمان ۱۲۰ روزه بود من نتونستم ادامه بدم

بانو
بانو
پاسخ به  مهری
3 ماه قبل

سلام
من دستام ک خشک میشه، دورش چسب نواری می پیچونم. دیگه موقع بتز و بسته کردن دستم، ترکهاش اذیت نمیکنه. اگه دیر به دیر حمام برید، یا سعی کنید بدن رو کفی نکنید خارش و خشکی کمتره. حالت عادی برای شستن دست صورت و ظرف حتما دستکش بپوشید. روغن گل مغربی هم خوبه

بانو
بانو
پاسخ به  بانو
3 ماه قبل

قرص گل مغربی خوبه ک بخورید، یک شب در میون

hasaiii
hasaiii
پاسخ به  مهری
2 ماه قبل

بتامتازون وپماد تریامسنولون ان ان بزن

سعید نیک منش
سعید نیک منش
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید دست من زخم اگزما گرفته ولی تاول زده خیلی حتی روی انگشت دستم دکتر پماد دست ساز نوشته یک مدت خوب بود ولی دوباره زیاد شده صابون گلیسیرین هم استفاده میکنم ولی خارش شدید دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

ستار
ستار
پاسخ به  سعید نیک منش
5 ماه قبل

پماد فلوئوسینولون روزی دو بار بزنید

….
….
6 ماه قبل

سلام من دستام خیلی بد اگزما میزد و اب چرک بیرون میومد ،طب سنتی رفتم گفت یه قاشق چای خوری حنا با نصف قاشق چای خوری مازو پودر شده را با اب لیمو تازه مخلوط کنید که حالت خمیری بشه بزنید روی اگزما ١۵ دقیقه بمونه
پوست لیمو را بزارید توی اب بجوشه ٢٠ دقیقه بعد محل اگزمایی که حنا گذاشتین را باهاش بشورید
قشنگ خشکش میکنه ولی باید مداوم استفاده کنید
و توی درمان باید رژیم غذایی داشته باشین( فست فود و سس و غذای تند و غذای حساسیت زا مثل بادمجان و …. را نخورید)
صبح ها ناشتا خاک شیر با اب ولرم بخورین که بدنتون خنک بشه

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط ….
علیرضابرزنونی۵۳سال سنمه
علیرضابرزنونی۵۳سال سنمه
6 ماه قبل

سلام‌اگزمای‌پوستی‌دارم‌پیش‌۶‌تادکتررفتم‌‌نمونه‌برداری‌کردن‌همشون‌فقط‌پماددادن‌هیچ‌تآثیری‌نداشته‌حتئ‌بیشترم‌شده

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علیرضابرزنونی۵۳سال سنمه
1 ماه قبل

سلام منم همین مشکل داشتم به دور چشمم و دستم زده بود یه دکتر رفتم قرص نیزوپرد ۵۰ بهم داد روزی یکبار همراه صبحانه ۱/۴ قرص خوردم تا یک هفته الان یکماه کاملا درمان شدم

صبا
صبا
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سلام تورو خدا منم درگیرم لطفاً کمک کنید منم دقیقا مثل شما دور چشام

دکمه بازگشت به بالا