آشنایی با فواید سبزیجات و میوه‌های رنگی در مقابله با ویروس کرونا

استفاده از سبزیجات و میوه‌های رنگی در سبد تغذیه روزانه یکی از توصیه‌های مهم متخصصان تغذیه میباشد زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.هویج، گل کلم، کلم بنفش، سیر، پیاز، گوجه فرنگی و … در گروه سبزیجات از جمله مواد رنگی هستند که خاصیت‌های بسیار زیادی داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. ارتباط رنگ میوه و سبزیجات با خواص پیشگیری و درمانی آنها:
۱- رنگ نارنجی (هویج، پرتقال و …)به علت وجود بتا کاروتین و کاراتینئوید نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه دارای خواص تعدیل مشکلات تنفسی، ضد سل ریوی، سنگ کلیه و کیسه صفرا و افزایش شیر مادر است؛ میوه و سبزیجات زردرنگ، شادی‌آفرین، اشتهاآور، پاک‌کننده و سم‌زدایی کبد، بهبود عملکرد روده‌ها و تقویت‌کننده غدد لنفاوی است.
۲- رنگ بنفش (کلم بنفش)رنگ بنفش نمایانگر وجود ترکیبات آنتوسیانین است که خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.
۳- رنگ سفید (سیر، پیاز و …)رنگ سفید نمایانگر وجود آلیسین و کوئرستین (سیر و پیاز) است که باعث کاهش خطر بیماری‌ها قلبی و عروقی می‌شود؛ سیر و پیاز خاصیت ضدمیکروبی داشته و در سبد روزانه غذا توصیه می‌شود.
۴- رنگ قرمز (گوجه فرنگی، توت فرنگی و …)سبزیجات و میوه‌های رنگ قرمز سرشار از فیتوشمیکال و ریزمغذی‌های بسیار مفیدی هستند؛ این مواد با یاری رساندن به سیستم ایمنی بدن، توان آنان را در مواجهه با بیماری‌ها بالا می‌برند؛ تقویت عملکرد مغز و اعصاب، افزایش قدرت ذهن و اندیشه و … از دیگر فواید این مواد غذایی است.
۵- رنگ سبز (کیوی، خیار و …)رنگ سبز مجموعه بسیار تاثیرگذار از ترکیباتی با خواص ضدسرطانی، قلبی و عروقی، یبوست، سنگ کلیه، مشکلات تنفسی، آسم و … است.
منبع:تسنیم

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

متخصص عفونی

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا