توصیه ی غذایی در زمان شیوع کروناویروس

بهتر است در زمان شیوع ویروس کرونا به توصیه غذایی زیر بیشتر توجه کنیم:

خوردن غذاهای چرب و سرخ‌کردنی، مصرف شیرینی‌های قنادی و صنعتی به‌ویژه شیرینی‌های تر و خامه‌ای، مصرف غذاهای سرد مثل؛ دوغ، ماست و پنیر، غذاهای شب‌مانده، فست‌فودها، کنسروها و غذاهای صنعتی آماده، دم‌نوش‌های  مثل؛ چای سیاه وارداتی، قهوه و نسکافه، پُرخوری می‌تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری شود.

مبتلایان از درمان بی‌اشتهایی و اسهال پرهیزکرده و برای جبرانِ رطوبت ازدست‌ رفته‌ بدن از مایعاتی مانند؛ آب سیب، شربت عسل و نمک، ترکیب جوشانده دارچین با عسل و دم‌نوش زنجبیل با نبات‌داغ استفاده کنند.

مبتلایان هرروز سیاه دانه با عسل مصرف کرده و از میوه‌جاتی مانند؛ سیب، انار و رب انار شیرین و به استفاده کرده و از سیر و پیاز زیاد بهره ببرند.

بیماران مبتلا غذاهایی مانند؛ آش جو، کباب و شیر و گوشت را در برنامه غذایی خود قرار داده و خوردن را باکمی نمک شروع کرده و غذا را با مصرف یک قاشق سرکه طبیعی خاتمه دهند.
بیماران استنشاق و قرقره با آب‌نمک را فراموش نکنند.

مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل، سیر، پیاز و دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مفید است.
منبع:آنا

ویزیت متخصص عفونی

۰/۵ (۰ نظر)

منبع
who

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا