آیا از طریق اسکناس ویروس کرونا منتقل می شود؟

چرا که پول می تواند راه انتقال ویروس کرونا باشد ؟
وقتی پول را با دست می گیریم، ویروس به دست ما منتقل می شود سپس ما دست به دهان و بینی و چشم می زنیم یا با دست نشسته چیزی می خوریم، ویروس به بدن ما منتقل می شود.

باید توجه داشت، یکی از راه های انتقال ویروس می تواند پول نقدی باشد که در داد و ستدها استفاده می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که مردم از کارت های بانکی و کارت خوان استفاده کنند و فروشندگان کارت خوان را پس از استفاده هر فرد ضدعفونی کنند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: احتیاط های لازم مثل استفاده از دستکش، کارتخوان و هموار کردن مسیر مبادلات الکترونیک در سطح خریدهای خرد می تواند استفاده از اسکناس را کاهش دهد چرا که قطعا اسکناس یک منبع آلودگی محسوب می شود و جای تردید ندارد.

ئی ادامه داد: شاید این روزها خریدهای آنلاین بهترین راهکار جایگزین باشد و چرا که خرید از فروشگاه های مجازی می تواند از رفت و آمد و دست به دست شدن پول نقد جلوگیری کند و در حفظ سلامت ما و دیگران موثر باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

متخصص عفونی

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا