درمان خانگی جوش و آکنه صورت

چگونه جوش های صورتمان را در خانه درمان کنیم؟

درمان خانگی جوش صورت و آکنه  چگونه است؟

پوست صاف و شاداب یکی از معیارهای زیبایی چهره و بالا رفتن عزت نفس است. اما عوامل بسیاری مانند تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، ژنتیک موجب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شود. اولین اقدام کسانی که از این عارضه رنج می‌برند استفاده از راه‌های مختلف درمان خانگی و دارویی برای برگرداندن سلامت به پوست است.  در ادامه شما را با بهترین راه‌های درمان خانگی جوش صورت آشنا می‌کنیم.

درمان جوش صورت با اصلاح رژیم غذایی

تغذیه یکی از عوامل مهم درمان جوش صورت است. استفاده کردن از ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات و ریز‌مغذی‌ها در رژیم روزانه در سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد. اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳ و امگا۶  که در بدن تولید نمی‌شود حتماً باید از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل تامین شود. به همین خاطر یکی از اولین سوالات کسانی که مبتلا به جوش صورت هستند این است که برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟

منابع غنی از این دو اسید آمینه ماهی ساردین، قزل آلا، گردو، دانه کتان آسیاب شده، است. روغن ماهی نیز حاوی دو نوع اصلی اسید چرب امگا ۳ به نام‌های (EPA) و (DHA) است  که به طرز موثری خطر آکنه را کاهش می‌دهد.

همچنین کسانی که جوش و آکنه روی پوست صورت خود دارند باید مصرف قند و چربی را محدود کنند. زیرا رژیم غذایی که حاوی این مواد باشد باعث افزایش تولید سبوم پوست می‌شود. مواد غذایی که در رژیم غذایی این افراد باید محدود شود شامل موارد زیر است:

  • نان سفید
  • نوشابه گازدار قندی
  • کیک
  • دونات
  • شیرینی
  • فست فود
  • غذاهای کنسروی

اما غذاهایی که باید جایگزین این مواد شود و شاخص گلیسیمی پایین دارند شامل موارد زیر است:

  • میوه و سبزیجات تازه
  • حبوبات
  • آجیل
  • غلات کامل

یکی از علت‌های بروز جوش و آکنه تغییرات هورمونی است. شیر و محصولات لبنی حاوی هورمون‌هایی نظیر IGF-1 هستند که با ایجاد تغییرات هورمونی موجب بروز آکنه می‌شود. اگر چه نمی‌توان با قطعیت در مورد مضرات شیر برای آکنه ادعا کرد اما توصیه می‌شود کسانی که با خوردن محصولات لبنی میزان جوش و آکنه‌ی بیشتری را روی پوست مشاهده می‌کنند از خوردن آن اجتناب کنند.

 پروتئین مورد نیاز بدن و بازسازی پوست نیز باید از طریق گوشت مرغ، گوشت گوساله، تخم مرغ  تامین شود.

درمان خانگی جوش صورت با تغییر سبک زندگی

استرس با تاثیری که بر عملکرد سیستم ایمنی دارد موجب تغییر در سطح هورمون‌ها می‌شود و به این ترتیب میزان سبوم و التهاب پوست را افزایش می‌دهد و موجب بروز آکنه و جوش می‌شود. استرس همچنین با تاثیری که بر باکتری‌های روده دارد نیز می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بدن شود.

بنابراین توصیه می‌شود کسانی که به دنبال درمان جوش صورت هستند علاوه بر رعایت رژیم غذایی و استفاده از ماسک‌های گیاهی سطح استرس خود را با با مدیتیشن کنترل کنند.

 ورزش کردن نیز ضمن تنظیم سوخت و ساز بدن موجب دفع سموم و مواد زائد از بدن و از بین رفتن جوش و آکنه و زیبایی پوست می‌شود.

درمان خانگی جوش صورت با ماسک‌های خانگی

ماسک‌های خانگی با استفاده از گیاهان دارویی در منزل توسط خود فرد تهیه می‌شود. ماسک‌های گیاهی برای درمان خانگی جوش صورت و جای جوش بسیار موثر است و به دلیل ترکیبات طبیعی عارضه‌ی منفی بر پوست  ندارد. به همین جهت خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای درمان جوش صورت با دارو از ماسک‌های گیاهی و طبیعی استفاده کنند.

درمان جوش صورت با ماسک عسل و دارچین

عسل دارای مواد مغذی است و می‌تواند پوست را تغذیه کند و به پوست درخشندگی دهد. ترکیب پودر دارچین و عسل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می‌تواند درمان موثری برای از بین بردن جوش صورت باشد.

نحوه‌ی استفاده از ماسک عسل و دارچین:

برای تهیه‌ی این ماسک باید یک قاشق پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا به شکل خمیری درآید. سپس این خمیر را روی پوست تمیز بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب خنک شستشو و خشک کنید.

درمان جوش صورت با ماسک آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا حاوی سالیسیک اسید و گوگرد طبیعی است و از این طریق به درمان التهاب و آکنه و التیام پوست کمک می‌کند.

درمان خانگی جوش

 

نحوه‌ی استفاده از ماسک آلوئه‌ورا:

برگ گیاه آلوئه‌ورا را باید با یک چاقوی تیز برش دهید و ژل داخل آن را جدا کنید. این ژل را باید به صورت مستقیم به پوست خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. می‌توانید از ترکیب ژل آلوئه‌ورا با روغن درخت چای هم برای درمان سریع جوش صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک آلوئه‌ورا بر روی پوست صورت محدودیتی ندارد و می‌توانید آن را به صورت روزانه و حتی جایگزین کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که امکان ارتباط شما را با متخصص پوست آنلاین برقرار می‌کند. برای دسترسی آسان‌تر می‌توانید از طریق اپلیکیشن هم نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنید و از مشاوره‌های متنی و پیامکی یا تلفنی استفاده کنید.

درمان جوش صورت با  چای سبز

چای سبز یکی از موثرترین درمان‌های گیاهی برای جوش صورت است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن عوامل بیماری‌زا را هم از بین می‌برد

آنتی اکسیدان اصلی موجود در چای سبز (EGCG) است که به کاهش تولید سبوم پوست کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل از چای سبز به عنوان موثرترین درمان خانگی جوش صورت برای پوست چرب نام برده می‌شود. پلی فنول موجود در چای سبز باکتری عامل آکنه و جوش را از بین می‌برد و التهاب را کم می‌کند.

نحوه‌ی استفاده از چای سبز برای درمان جوش صورت:

چای سبز را به دو صورت خوراکی و موضعی می‌توان استفاده کرد. استفاده‌ی خوراکی آن مانند دم کردن چای و خیلی ساده است. در هفته دو مرتبه می‌توانید از دمنوش چای سبز استفاده کنید.

همچنین می‌توانید دمنوش چای سبز را بعد از سرد شدن هر شب به صورت خود اسپری کنید و صبح آن را بشویید و خشک کنید. کسانی که تجربه درمان جوش با چای سبز را دارند این شیوه را به عنوان یک روش موثر درمانی قلمداد می‌کنند.

درمان خانگی جوش صورت با لیمو

درمان خانگی جوش صورت با آبلیموی تازه

برای درمان خانگی جوش ریز صورت استفاده از آبلیموی تازه به عنوان یک میکروب کش قوی عمل می‌کند و پوست صورت را روشن می‌کند. آب لیمو می‌تواند چربی پوست را از منافذ خارج کند و منافذ را ببندد. برای استفاده باید شب قبل از خواب پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را روی پوست بمالید و تا صبح صبر کنید و بعد آن را بشویید.

البته استفاده از آب لیمو به کسانی که پوست نازک و حساس دارند توصیه نمی‌شود.

درمان خانگی جوش صورت با روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی یکی از درمان‌های موثر جوش صورت است که به راحتی استفاده می‌شود.

درمان جوش صورت با روغن درخت چای

روغن درخت چای از ترکیبات گیاهی است که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و می‌تواند آکنه و جوش را درمان کند. علاوه بر این با کنترل عفونت‌های قارچی سلامت را به پوست برمی‌گرداند. همچنین در مواردی که فردی در اثر مداومت بر استفاده از آنتی بیوتیک نسبت به آن مقاومت پیدا کرده استفاده‌ی موضعی از روغن درخت چای می‌تواند یک درمان موثر برای التهاب و آکنه باشد.

البته به دلیل این‌که روغن درخت چای غلیظ است می‌توانید قبل از استفاده آن را رقیق کنید و بعد روی پوست بمالید.

نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای:

روغن درخت چای غلظت بالایی دارد و بهتر است قبل از استفاده آن را رقیق کنید. برای این کار باید روغن را با نسبت ۱ به ۹ با آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از قطره چکان چند قطره از آن را روی پوست بریزید یا این‌که پنبه را به روغن آغشته کنید و روی پوست بمالید. به مدت دو یا سه دقیقه پوست را با روغن ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

بعد از گذشت دو ساعت می‌توانید پوست را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان جوش صورت با روغن فندق جادوگر

فندق جادوگر یا ویت هازل یکی از گیاهان دارویی در منطقه‌ی آمریکای شمالی است که از پوست و برگ آن برای تهیه‌ی روغن استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مقادیر بالای تانن است که می‌تواند باکتری و التهاب را به طرز موثری از بین ببرد.

نحوه‌ی استفاده از روغن فندق جادوگر :

یکی از شیوه‌های استفاده از روغن فندق جادوگر به این صورت است که با استفاده از پنبه آن را روی صورت بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید.

در شیوه‌ی دوم می‌توانید کمی پوست فندق جادوگر را داخل یک قابلمه کوچک آب بریزید و بجوشانید بعد از ۱۵ دقیقه مایع را صاف  کنید و بعد از سرد شدن هر شب آن را به صورت خود اسپری کنید.

درمان جوش صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ترکیبات موثر در از بین بردن باکتری‌ها و برطرف کردن قرمزی و التهاب جوش‌ها است. همچنین روغن نارگیل می‌تواند موجب بهبودی جای زخم‌های آکنه نیز شود. برای استفاده از روغن نارگیل ابتدا باید پوست خود را با شوینده تمیز کنید و سپس چند قطره روغن را روی پوست بریزید و ماساژ دهید. بعد از چند ساعت مجدداً پوست را شستشو و خشک کنید.

درمان خانگی جوش صورت با بخور دادن

بخور دادن پوست موجب خارج شدن مواد زاید و سمی از منافذ پوست می‌شود و دیگر با جمع شدن چربی و مواد زائد زیر پوست جوش ایجاد نمی‌شود. استفاده از بخور بسیار ساده است و فقط کافی‌ست ظرف بزرگی را از آب داغ پر کنید و صورت خود را به مدت ۱۵ دقیقه روی آن بگیرید که پوست در تماس نزدیک با بخار قرار بگیرید.

در استفاده از این شیوه باید دقت داشته باشید که آب خیلی داغ نباشد که پوست را بسوزاند و حتما بعد از اتمام کار صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان خانگی جوش صورت با اسکراب

خیلی از افراد می‌پرسند برای درمان جوش صورت چکار کنیم؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها که می‌توان به این افراد پیشنهاد کرد استفاده از اسکراب یا لایه بردار است. لایه برداری از پوست موجب پاک کردن سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود و منافذ باز را مسدود می‌کند. به این ترتیب علاوه بر تحریک کلاژن سازی پوست ظاهر آن هم بهبود می‌یابد و زیبایی چهره را دو چندان می‌کند.

تهیه‌ی اسکراب خانگی یکی از موثرترین اقدامات در درمان جوش صورت است که به سادگی انجام می‌شود و نیاز به صرف وقت و هزینه‌ی بالا ندارد.

طرز تهیه‌ی اسکراب خانگی:

برای تهیه‌ی لایه بردار کمی شکر یا نمک را با روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی پوست بزنید. مدت زمان مورد نیاز برای باقی ماندن لایه بردار روی پوست ۲۰ دقیقه است. بعد از آن می‌توانید پوست را شستشو دهید و با یک مرطوب کننده یا روغن گیاهی پوست را ماساژ دهید.

درمان جوش با اسکراب

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درمان خانگی جوش صورت با گیاهان دارویی و اقدامات خانگی برای اثربخشی نیاز به مداومت و صبر و حوصله دارد. درصورتی‌که

  • به دنبال درمان سریع جوش صورت هستید
  • حوصله‌ی کافی برای تکرار روش‌ها ندارید
  • جوش و آکنه‌ی صورت دردناک شده
  • یا سطح وسیعی از پوست را دربرگرفته
  • با درمان‌های خانگی جوش و آکنه بهبود نیافته

به شما توصیه می‌کنیم به دکتر آکنه مراجعه کنید و در صورتی که مراجعه حضوری برای شما ممکن نیست با پزشک آنلاین پوست در سایت پذیرش ۲۴ تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد جوش و آکنه و عوامل تشدید کننده بپرسید.

گفتگوی آنلاین با متخصص پوست و مو

 مزیت‌های بهره‌مندی از مشاوره‌های فوق علاوه بر این‌که به صورت غیر حضوری است و نیاز به خروج از منزل ندارد با مقرون به صرفه‌ترین هزینه انجام می‌شود.

۳.۴/۵ (۱۹ نظر)

منبع
www.epiphanydermatology.comwww.verywellhealth.comwww.majormag.infitgag.comwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
139 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
6 روز قبل

سلام
من ۱۹ سالمه عید برای اولین بار صورتمو وکس کردم بعد یه هفته دیدم گونه هام کلا پر از جوش های قرمز شده که خارش هم دارن چرکی هستن جوش ها زیادی رو گونم هست الان یماه گذشته هر چی استفاده میکنم خوب نمیشن اصلاح هم دیگه نرفتم بخاطر جوش الان دیگه جای جوش های قبلی سیا شده یه راهکاری بدین کلافه شدمممممممم

علی
علی
7 روز قبل

سلام ،واسه جوش صورت چه کار کنیم خیلی رنج می کشم

باران
باران
پاسخ به  علی
21 ساعت قبل

پوستت چرب یا خشک

BOY .LOR
BOY .LOR
13 روز قبل

سلام خوبین

یاسین
یاسین
22 روز قبل

از بین بردن لکه های سیاه جوش

نمدونم/:
نمدونم/:
24 روز قبل

هاامم بعد واس اونایی ک میگن میخام برم عروسی و چیکار کنم و…خو نرید مجبور نیستید عزیزان /:

نمدونم/:
نمدونم/:
24 روز قبل

های، منم صورتم جوش دارع ولی الان چندروزه ک یخ میزنم صورتم بهتر شد حتما بزنید خیلی خبه ولی باید هر۴ ساعت یا صبح و عصر ماساژ کنید ):

Ati
Ati
پاسخ به  نمدونم/:
9 روز قبل

یخ بهترین درمانی هس ک من تا الان استفاده کروم

ناشناس
ناشناس
29 روز قبل

سلام من هم صورتم لکه داره و جوش هم میزنه خسته شدم چه کار باید کرد

نمدونم/:
نمدونم/:
پاسخ به  ناشناس
24 روز قبل

یخ بزن گمنام

دیار
دیار
1 ماه قبل

سلام من هم صورتم وکل بدنم جوش داره ولی خسته شدم چه کار باید کرد

کتایون
کتایون
پاسخ به  دیار
1 ماه قبل

سلام،جوشونده ی گزنه عالیه برای جوش

ستایش
ستایش
پاسخ به  دیار
21 روز قبل

سلام منم داداشم همین مشکلو داشت الان چند ماهه کهمحلول دالاسین و پماد آداپالن رو میزنه پوستش عالی شده

ستایش
ستایش
پاسخ به  ستایش
21 روز قبل

البته روزی دوبار میره حموم و داخل حموم از صابون گوگرد و زرد چوبه استفاده میکنه

یلدا
یلدا
1 ماه قبل

من جوش میزنم چیکار کنم وای خسته شدم دکترم رفتم:)

آنیسا
آنیسا
1 ماه قبل

سلام فردا عیده رو پیشونیم شده پر جوش چیکار کنم

ارمین
ارمین
پاسخ به  آنیسا
10 روز قبل

بیا بامن اشناشو تموم میشه،

سارینا اسکندری
سارینا اسکندری
1 ماه قبل

من یکم صورتم چوش زده چیکار کنم

Mikaeil
Mikaeil
1 ماه قبل

من سدر با ماست رو پیشنهاد میکنم هم ارزان هست و هم خیلی مفید ، سدر را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید و برای آگاهی بیشتر در گوگل سرچ کنید

Mikaeil
Mikaeil
1 ماه قبل

پاکسازی کنید .

心戈金
心戈金
1 ماه قبل

عای گلبم‍♀️

心戈金
心戈金
1 ماه قبل

دم عیده و منی ک اصلا جوش نداشتم و پوست صورتم خیلی خوب بود الان پرع جوش شدع چیکا کنممم

آزرده خاطر
آزرده خاطر
1 ماه قبل

صورتم خیلی جوش داره چیکار کنم

ابول
ابول
پاسخ به  آزرده خاطر
1 ماه قبل

آب کمر بزن

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  ابول
21 ساعت قبل

اون چیه

علی
علی
1 ماه قبل

باسلام .من صورتم چرب وپر جوش هستش لطفاً اگر روش یا ایده ای دارید بگید ممنون میشم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط علی
مینا همتی
مینا همتی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

میشه برایه لکه ها و جوش هام یه کرمی معرفی کنید خواهش

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  علی
21 ساعت قبل

سرخ کردنی زیاد نخر غذاهای چرب نخور

باران
باران
1 ماه قبل

سلام من یه ماه دیگه عروسیمه صورتم خیلی زیاد جوش داره چیکار کنم دوستان

سارا
سارا
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

اون جوش هارو آرایشگر میپوشونه اصلا معلوم نمیشه نگران نباش

باران
باران
پاسخ به  سارا
22 روز قبل

عزیزم بعدش چی

دکتر
دکتر
پاسخ به  باران
19 روز قبل

صبحا قبل بیدار شدن شوهرت سریع آرایش کن

باران
باران
پاسخ به  دکتر
1 روز قبل

بامزه

Atena
Atena
2 ماه قبل

سلام صورت من پر جوش بود از وقتی ماسک آلوئه ورا و آب لیمو میزنم عالی شده صورتم الان یک ماهه میزنم کل جوشام رفته صورتم خیلی صاف و شاداب شده و هم خیلی سفید شده این ماسک عالیه حرف نداره حتما امتحان کنید

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  Atena
1 ماه قبل

چجوری زدی لطفاً بگو

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  Atena
1 ماه قبل

چطوری زدی

یگانه
یگانه
پاسخ به  Atena
15 روز قبل

میشه درس طور عملشو بگی

حسام
حسام
2 ماه قبل

با سلام؛ لطفا در مورد جای جوش و چاله ، چوله در صورت و جوش های زیر پوستی هم راهکار بدهید/
ممنون از لطف شما

هدیه
هدیه
پاسخ به  حسام
24 روز قبل

کرم دکتر ژیلا استفاده کن خیلی خوبه
من استفاده میکنم عالیه
حتی چاله های جوش رو هم برطرف میکنه

کمممممممممکککککککمممممم ککککککنننننیییییدددد،مممم
کمممممممممکککککککمممممم ککککککنننننیییییدددد،مممم
2 ماه قبل

سلام من صورتم پر جوشد اگه کسی روشی داره دارویی داره کمکم کنید
مممممممممممممممممممممممممممممههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههممممممممممممممممممممممممممممم،ککککککککککممممممممککککککککککککممممممم کککککککنننننننننییییییییییییددددددددد️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️️

بهار
بهار

سلام پیش دکتر رفتید

رحمان
رحمان

دادش اتمان آب پیاز قرمز ازبین میبره این کارو انجام بده بد از یروب بشورید جواب گرفتی تو کامنتا بگو یاعلی

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من تازه صورتمو نخ کردم خیلی جوش زده چیکار کنم زود خوب بشه ۱۸سالمه

‌>32
‌>32
3 ماه قبل

ماسک عسل و دارچینو بهتون پیشنهاد میکنم اصلا نزنید من زدم صورتم کهیر داد

بی‌تا
بی‌تا
3 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه
قبلنا خیلی صورتم صافو روشن بود جوری بود که همه فک میکردن مراقبت از پوست انجام میدمو همیشه از یه روتینه خاص پیروی میکنم ولی
بعد مدتی به طرز خیلی عجیبی ناحیه ی U صورتم پر از جوش شد یه قسمشتم سالم نموند خیلی اذیت میشم واقعا خیلی
دکتر رفتم هرچیو بگید امتحان کردم از بین میرن ولی دوباره پیداشون میشه
البته کیست رحم هم دارم شاید بخاطر اونه

سجاد
سجاد
3 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه صورت همش دانه میزنه میشه بگید چکار کنم ممنون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

بمیر

امیر
امیر
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

کمتر بزن

سجاد
سجاد
4 ماه قبل

سلام راهنمایی در شادyoung15

سجاد
سجاد
4 ماه قبل

سلام راهنمایی در شادyoung15

سجاد
سجاد
4 ماه قبل

سلام راهنمایی در شادyoung15

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

سلام من صورتم جوش داره میشه کمکم کنید لطفا..

راحیل
راحیل
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

سلام
یک کاسی پز یخ بزا و یک لیوان آب سرد بریز و صورت رو بزار توی همون کاسه خیلی خوبه

آدرینا
آدرینا
پاسخ به  راحیل
3 ماه قبل

عملی درست میشه؟

hoseinoliaii1@gmail.com
hoseinoliaii1@gmail.com
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سلام اگه میخوای جوش صورتون بره هروز گوجه رنده بزنین بزارید رو صورتون اگر بعد از چند روزم خوب شد بازم ادامه بدین کمترش کنین من خودم امتحان کردم صورتم خوب خوب شد

روژین
روژین
پاسخ به  hoseinoliaii1@gmail.com
2 ماه قبل

سلام بعد‌چه‌مدت‌خوب‌میشه‌بااین‌کار

مهدیه
مهدیه
5 ماه قبل

سلام من۱۹سالمه صورتموپرازجوش چرکی بزرگ قرمز هست وجای جوشها هم چاله میمونه هرکاری کردم خوب نشده دکترپوست هم رفتم خوب نشده لطفا اگه راهی هست راهنماییم کنیدممنون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهدیه
3 ماه قبل

داداش منم هم همینطور کلی دکتر پوست بردیم

حسام
حسام
پاسخ به  مهدیه
2 ماه قبل

سلام، جای جوش فقط کرم لایه بردار قوی و یا لیزر درمانی باید انجام دهید،
ماسک صورت و نمیدونم ماسک عسل دارچین و…اینا همش سرکاریه فقط لیزر و لایه بردار قوی کمک میکنه به شما

مینا همتی
مینا همتی
پاسخ به  حسام
1 ماه قبل

سلام منم صورتم جوش داشت تا این کرمه. پاکستانی استفاده کردم بتر شده هم لک هم جوش زیاد شده

مینا همتی
مینا همتی
پاسخ به  مینا همتی
1 ماه قبل

و هزینه لیزر چند میشه میشه بگید

دیانا
دیانا
پاسخ به  مینا همتی
24 روز قبل

چیزی حدود ۱۳ میلیون من انجام دادم عالیست به شماهم پیشنهاد میکنم

سارینا
سارینا
پاسخ به  مهدیه
10 ساعت قبل

سلام آزمایش هورمون بده
برو دکتر غدد

تینا
تینا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من خیلی استرس و اضطراب
دارم و به همین دلیل جوش میزنم
وچوش زدن صورت فقط و فقط
بخاطره استرس و اضطرای که پیش از حد
دارم
لطفا کمکم کنید

ممد
ممد
پاسخ به  تینا
5 ماه قبل

بیشتر اضطراب بزن داوش

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام
من ۱۷ سالمه و صورتم معمولا همیشه جوش داره ، از چای سبز هم استفاده میکنم البته ن به طور منظم خواستم از شما دوستان بپرسم که چه کاری میتونم بکنم که جوشام برن و همیشه جوش نداشته باشم و صورتمم رنگش باز شه ؟؟؟؟؟؟

علی
علی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

میتونم کمکتون کنم

کیخا
کیخا
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

س صورتم پر جوشه چیکار کنم دکترم رفتم هیچی نکرده

علی
علی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

بالا گفتم‌چی کار کنین برو بخون

ستاره
ستاره
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید صورتم خیلی اکنه داره و همش هم چرکی هست میشه کمکم کنید لطفا

حسام
حسام
پاسخ به  ستاره
2 ماه قبل

سلام،از کپسول تتراسایکلین روزی ۲تا ۱ساعت قبل از ناهار و یک ساعت قبل از شام استفاده کنید

تینا
تینا
5 ماه قبل

دوستان یه راه کار براتون دارم ….. ماسک عسل و دارچین رو درست کنید واقعا عالی هستش دستور استفاده ازش هم اینکه عسل و دارچین که توی خونه ی همتون پیدا میشه رو توی یه ظرف میریزید و بعد که به شکل خمیری مانند در اومد صورتتون رو اول می شورید و بعد این ماسک رو روی صورتتون می‌زنید بعد یک ربع صورتتون رو با آب سرد میشورید و با دستمال کاغذی به صورت آرام خشک می کنید من که هر روز صبح این کا رو انجام میدم و واقعا راضی هستم بهتون پیشنهاد می کنم این کل رو انجام بدید

ستاره
ستاره
پاسخ به  تینا
5 ماه قبل

ارع خوبه به نظر من

هایا
هایا
پاسخ به  تینا
3 ماه قبل

در روز چند بار باید تکرار کنیم؟

Hediii
Hediii
5 ماه قبل

کسایی که پوستشون مثل من مستعد جوشه میتونن علاوه بر راهکار پایینی که گفتم و نتیجه گرفتم ، یه پماد آزلائیک اسید که قیمتش حدود ۴۰ تومنه از داروخونه بگیرن و رویه جوش هاشون بزنن و بعد از سه چهارساعت بشورن روزی دو مرتبه اینو تکرار کنن من واقعا نتیجه گرفتم واسه جوش و جای جوش فوق العادست

Hediii
Hediii
5 ماه قبل

سلام ، من دمنوش چای سبز رو توی قالب های یخ کوچیک ریختم و بعد از منجمد شدن روزی دو مرتبه صبح و شب روی پوست شسته شده ی تمیز زدم و واقعا طی یک هفته جوش هام رفتن و جای جوشی هم نموند ، درکنارشم میتونید دمنوش چای سبز بخورید که بدنتون کلی پاکسازی شه و جوشاتون عمقی درمان شه ، من نتیجه گرفتم از این روش

گکمددت
گکمددت
پاسخ به  Hediii
2 ماه قبل

با سلام واحترام

ثنا
ثنا
5 ماه قبل

برای ورم پوستم و لک پوستم چی کار پنم الان من یک جوش دارم هم ورم کرده هم قرمز شده چی کار کنم خوب هم نمیشه

النا
النا
پاسخ به  ثنا
3 ماه قبل

اگه تو یه دانس من تموم روی گونه هام اینطوره هر کاری میکنم خوب نمیشه

باران
باران
پاسخ به  النا
2 ماه قبل

سلام منم صورتم خیلی جوش داره روز به روز داره زیاد تر میشه چیکار کنم

ثنا
ثنا
5 ماه قبل

من از آب گوجه فرنگی استفاده کردم یک هفته یا دو هفته نشده ولی لک قهوه ای پوستم رو برد

اوا درخشانی خوشبخت
اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

من اصلا روم نمیشه برم مدرسه از بس صورتم پر جوش باید لطفا بهم بگید چی باید بزنم تا جوش هام بره و صورتم بدرخشه و سفید بشم لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا

Reyha
Reyha
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

پیاز خوردن کن توی سرکه بزار بمونه و بعدش به پنبه آغشته کن بزن .. خیلی میسوزه ولی سریع جوش هارو جمع می‌کنه پوست سفید میشه من خودم میزنم

دهواری
دهواری
پاسخ به  Reyha
4 ماه قبل

واقن

هدیه
هدیه
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

پماد آزلائیک بگیر روزی دوبار بزن رو جوشات و بعد سه چهارساعت بشور

هدیه
هدیه
پاسخ به  هدیه
5 ماه قبل

چای سبز رو دم کن و بصورت قالب یخی در بیار روزی دوبار روی پوست تمیز بزن

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  هدیه
1 ماه قبل

من صورتم پر از جوش چیکار کنم

۰۹۳۹۶۵۶۸۹۵۴ مریم
۰۹۳۹۶۵۶۸۹۵۴ مریم
پاسخ به  هدیه
4 ماه قبل

صابون گیاهی عالیه

هدیه
هدیه
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

روبالشیت رو حتما دوسه روزی یبار بشور چون پر میکروبه و باعث جوش میشه

هدیه
هدیه
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

چای سبز رو دم کن روزی دو لیوان صبح و عصر بخور آنتی اکسیدان قویه بدنتو پاکسازی میکنه و جوشاتو میبره

هدیه
هدیه
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

تمام راهکار هایی که گفتم رو خودم نتیجه گرفتم هم واسه جوشام و هم جای جوش

لیلا
لیلا
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

آنتی بیوتیک بخور

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
5 ماه قبل

صورت منم جوش میزنه دکتر هم رفتن فوم شستشو داد دارو هم نوشت.یه جور کپسول های مخصوص هست اسمشون نورم اسکین هست آنزیم های کبد رو تنطیم میکنه جوش صورت کم میشه و میره اما خیلی داروی سنگینی هست اصلا بدون مشورت پزشک نباید استفاده بشه و قبل مصرفش آزمایش اینا می‌نویسن من خودن از اون دارو استفاده میکنم ‌.

حسام
حسام
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
2 ماه قبل

سلام البته ببخشیدها هرکی هرچی میگه انجام ندهید،پیاز تو آبلیمو بزن رو صورتت آخه این چه راهکاری هست به شما میدهند!
این کار باعث میشه که جوش ها تون تبدیل میشه به سرسیاه و جای جوش!!!
شما از کپسول تترا سایکلین روزی یک کپسول ۱ساعت قبل از ناهار ویک ساعت قبل از شام جمعا۲تا کپسول در روز باید مصرف کنید
حجامت،یا انتقال خون یا فصد خون انجام دهید و از خوردن قهوه،کاکائو، گرمی جات کمتر استفاده کنید

رحمان
رحمان
پاسخ به  اوا درخشانی خوشبخت
2 ماه قبل

سلام پیاز قرمز یک دانه رانده کنید بدیش بزنید به صورتون یکم می‌سوزه ولی بد از یه روب بشوید ایشالا

الناز
الناز
6 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه پیشونیم جوش های زیر پوستی دارم هر کار میکنم رفع نمیشه لطفا یه راه کاری بگین خسته شدم از این جوش هام

واکی
واکی
پاسخ به  الناز
5 ماه قبل

کرم‌زیادنزن

لیلا
لیلا
پاسخ به  الناز
5 ماه قبل

جوش های زیر پوستی هیچوقت باماسک زدن وپماد زدن ونمیدونم چیزی روی صورت مالیدن خوب نمیشه وبرعکس میکروب میگیره وزیاد میشه باید زود به دکتر متخصص بری وقرص وامپول زد جوش بگیری ودمنوش زنجبیل ودارچین بخور واینو بدون که جوش های زیر پوستی بارژیم غذایی خوب عین اب خوردن رفع میشن مثلا سعی کن گرمی بخوری وکنار غذات سیر وپیاز زیاد بخور

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط لیلا
شهرام مرزهای
شهرام مرزهای
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

سلامشبخهرداورجررخاشگندارم

باران
باران
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

هر روز با صابون بشور

آزرده خاطر
آزرده خاطر
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

سلام میشه کمکم کنید لطفاً صورتم خیلی زیاد جوش داره و چرب نمیدونم چیکار کنم هر کاری میکنم رفع نمیشه

میلاد
میلاد
پاسخ به  الناز
4 ماه قبل

سلام الناز من مسله تو هستم جوش زیاد داری چتور رفعش کنم چه موادی

جلق ممنوع
جلق ممنوع
پاسخ به  میلاد
23 روز قبل

تنها راه از بین رفتن جوش پسرا جلق نزدن هست لطفا نزنین بترسین اراذل جلقی.

احمد احمدی
احمد احمدی
6 ماه قبل

چی دعوای واسه صورتم بزنم خیلی صورتم خراب شده هرچی زدم درست نشده

نازنین
نازنین
پاسخ به  احمد احمدی
6 ماه قبل

سلام صورتم اکنه زده چی استفاده کنم که بره

راصیه
راصیه
پاسخ به  نازنین
5 ماه قبل

سلام من در رشت زندگی میکنم چند سال پیش هرچه درمان کردم خوب نشد تا رفتم پیش دکتر حاجی دادخواه یک کرم صورتی به من داد ویک صابون یک هفته استفاده کردم خوب شدم اسم پماد کاندولا

باران
باران
پاسخ به  راصیه
2 ماه قبل

برای پوست های چرب خوب نیست

باران
باران
پاسخ به  راصیه
2 ماه قبل

برای پوست های چرب خوب نیست

رحمان
رحمان
پاسخ به  نازنین
2 ماه قبل

پیاز قرمز ازبین میباره جوش

سارا ابراهیم ثانی
سارا ابراهیم ثانی
پاسخ به  احمد احمدی
6 ماه قبل

از چای سبز استفاده کن من از این چای استفاده کردم خوب بود

شهابی
شهابی
6 ماه قبل

سلام من صورتم تازه جوش در آورده چیکار باید کنم

مارل
مارل
6 ماه قبل

صرتمچوشزده

حسین
حسین
7 ماه قبل

سلام من صورتم یه ساله جوش زده هر کاری میکنم گم نمیشن میتونید کمک کنید

عسل
عسل
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

نگاه من هر سه ساعت به بار صورت با از و صابون بشو مطمأباش که خوب میشی من یک هفته مردم صورتم مثل ماه شده

النا
النا
پاسخ به  عسل
3 ماه قبل

هر سه ساعت یک بار امتحان کردم صورتم خشکه زده الان آییییییییییی

۰۹۳۹۶۵۶۸۹۵۴ مریم
۰۹۳۹۶۵۶۸۹۵۴ مریم
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

سلام من صابون گیاهی درست میکنم با روغنهای گیاهی هرکس میخواد میفرستم

ساشا
ساشا
پاسخ به  ۰۹۳۹۶۵۶۸۹۵۴ مریم
4 ماه قبل

سلام مشیه برام بیفرستی

رحمان
رحمان
پاسخ به  ساشا
2 ماه قبل

سلام پیاز قرمز رانده کنید بعدیش آب پیازو بزنید بصورتون بد ازیروب صورت بشوید خدای منصورتم زیاد جوش داشت این جواب گرفتم البته یکم می‌سوزه
ولی جوش از بین میباره ایشالا

زینب
زینب
7 ماه قبل

میخواستم بگم که صورتم خیلیییی جوش میزنه هیچ وقت از جوش فارغ نیست

مهدی
مهدی
پاسخ به  زینب
7 ماه قبل

گل ختمیو امتحان کنین

افرا
افرا
7 ماه قبل

چگونه میتوانیم جوش های روی صورت را ناپدید کنیم

بیچاره
بیچاره
10 ماه قبل

سلام برای جوشای سر سفید چی بزنم که از بین برن واقعاً اذیتم میکنن این ۴ ساله جوش زدم و خوبم نمیشن با هیچی

Mmmm
Mmmm
10 ماه قبل

من پنج روز دیگه میخام برم عروسی چیکار کنم وای خداا

پریا
پریا
11 ماه قبل

هفته دیگه میخوام برم عروسی با این جوش های روی صورتم چیکار کنم

------
------
پاسخ به  پریا
8 ماه قبل

کرم پودر بزن

پریا
پریا
11 ماه قبل

سلام من خیلی وقته پیشانی و صورتم و گلوم جوش زده هر کاری میکنم نمیره چیکار کنم ؟؟

دکمه بازگشت به بالا