انواع دمنوش هایی که معجزه برای کاهش استرس و آرامش اعصاب هستند

دمنوش و داروی گیاهی برای کاهش استرس و بیخوابی

فهرست مطالب

دمنوش برای کاهش استرس

طب سنتی راهکارهای مختلفی در استفاده از داروهای گیاهی و دمنوش برای کاهش استرس دارد. تهیه کردن دمنوش ضمن این‌که یک روش ساده است، در صورتی‌که تکرار شود و استمرار داشته باشد بسیار اثر بخش است و می‌تواند استرس و اضطراب را کنترل کند.

لزوم غلبه بر استرس چیست؟

گاهی پیش می‌آید که در موقعیتی تپش قلب، دلشوره، خشکی دهان را تجربه کنیم. در این مواقع تمرکز برای گرفتن تصمیم درست نداریم، حتی ممکن است نتوانیم به درستی صحبت کنیم و منظورمان را برسانیم، در این مواقع آشفته و نگران هستیم. این حالت یعنی ما استرس داریم.

اما آیا اثرات استرس محدود به این مواردی است که بیان کردیم؟ قطعا این طور نیست و استرس علاوه بر آسیب‌های روحی باعث آسیب‌های جسمی هم می‌شود.

درصورتی‌که در طولانی مدت استرس را در شرایط مختلف تجربه کنید و نسبت به درمان آن اقدام نکنید، دچار پرفشاری خون و مشکلات قلبی و عروقی می‌شوید، مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شوید و شاید هم در دام افسردگی گرفتار شوید. پس بهتر است راه‌های درمان استرس را بدانیم.

ویزیت آنلاین طب سنتی

راه‌های درمان خانگی استرس چیست؟

برای کاهش استرس چه دارو های گیاهی بخوریم؟

یکی از راه‌های درمان استرس و تپش قلب استفاده کردن از دارو است. اما بعضی افراد ارتباط خوبی با آرام‌بخش‌ها ندارند و دنبال راه‌های دیگری هستند. به‌همین دلیل ما به این افراد روش‌های درمان خانگی استرس را پیشنهاد می‌کنیم.

درمان‌ خانگی استرس شامل روش‌هایی است که فرد در خانه بدون مراجعه به مراکز درمانی انجام می‌ده.د این درمان‌ها اغلب اثربخش هستند و فرد بدون نیاز به مصرف داروهای شیمیایی مداوا می‌شود. روش‌های مختلفی برای درمان خانگی استرس وجود دارد.

ورزش کردن راه غلبه بر استرس

ورزش کردن و داشتن تحرک با افزایش ضربان قلب و پمپاژ  بیشتر خون به اعضای بدن همراه است. پس طبیعی‌ست که با گردش خون مغز باید در تناسب با شرایط، یک فرمان جدید بدهد. پس شروع به ترشح اندروفین می‌کند. اندورفین ماده‌ای شمیایی است که باعث احساس رضایت و شادی می‌شود.

با چه ورزش‌هایی بر استرس غلبه کنیم؟

فرقی نمی‌کند شما چه ورزشی انجام دهید، هر فعالیت بدنی که بتواند سبب تحریک ترشح اندروفین شود استرس شما را کم می‌کند. اما بهترین ورزش‌ها برای غلبه بر استرس پیاده‌روی، تنیس روی میز، فوتبال، دویدن و شنا کردن است. یوگا و مدیتیشن نیز  از ورزش‌هایی است که می‌تواند آرامبخش باشد و استرس شما را کم کند.

استفاده از دمنوش خانگی برای کاهش استرس

متخصصان طب سنتی بر تاثیر دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب تاکید زیادی دارند. آن‌ها انواع دمنوش خواب آور را به‌عنوان جایگزین قرص و دارو به افراد مختلف توصیه می‌کنند. انواع مختلفی دمنوش گیاهی برای کاهش استرس وجود دارد که هر فردی با توجه به ذائقه‌ی خود می‌تواند ازبین آن‌ها انتخاب کند.

ویزیت آنلاین طب سنتی

تغذیه‌ی صحیح برای غلبه بر استرس

تغذیه‌ی مناسب عامل بسیار مهمی در غلبه بر استرس است. ویتامین C و امگا ۳ میزان هورمون استرس را کم می‌کنند. پس استفاده از:

  • پرتقال
  • گریپ‌فروت
  • ماهی سالمون
  • فلفل دلمه‌ای تازه
  • آجیل
  • و دانه‌ها را در برنامه‌ی غذایی روزانه بگنجانید
  • . شکلات تلخ هم از تنقلاتی است که استرس را کاهش می‌دهد.

مزیت استفاده از دمنوش خانگی برای کاهش استرس چیست؟

استفاده از داروهای گیاهی مزیت‌هایی دارد که بهتر است قبل از شروع استفاده از آن‎‌ها آگاه باشیم. موارد زیر مزیت‌های نوشیدنی ضد استرس است.

  • هزینه‌ی استفاده از دمنوش‌های گیاهی بسیار کم است.
  • تهیه‌ی دمنوش مناسب کاهش استرس بسیار آسان است و همه‌ی افراد می‌توانند آن را تهیه کنند.
  • گیاهان دارویی در دسترس هستند و به راحتی تهیه می‌شوند.
  • عوارض استفاده از دمنوش‌های خانگی برای کاهش استرس نسبت به داروهای شیمیایی بسیار کمتر است.

انواع دمنوش گیاهی برای کاهش استرس

دمنوش نعنا برای کاهش استرس

بهترین دمنوش گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب و آرام‌بخش اعصاب دمنوش نعنا است. وقتی دچار استرس هستید احساس می‌کنید عضلات شما منقبض شده‌اند و شما تحت فشار هستید، نوشیدن دمنوش نعنا این خاصیت را دارد که عضلات شما را آرام می‌کند و شما را از تنش دور می‌کند.

نعنا گیاهی فاقد کافئین است که مصرف دمنوش آن قبل از خواب سبب اختلال در خواب نمی‌شود و شما می‌توانید ضمن کم شدن استرس خواب راحتی هم داشته باشید. تنها نکته‌ای که در مورد چای نعنا باید بدانید این است که درصورت باردار بودن نباید دمنوش نعنا استفاده کنید. چون باعث سقط جنین می‌شود.

طرز تهیه دمنوش نعنا برای کاهش استرس

برای تهیه‌ی این دمنوش آرام‌بخش باید نعنای تازه را از ساقه جدا کنید، بشویید و در یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و با حرارت غیر مستقیم دم کنید. می‌توانید از نعنای خشک هم استفاده کنید. در صورتی‌که نعنای خشک استفاده می‌کنید مقدار یک قاشق چایخوری نعنا برای یک لیوان آب جوش کفایت می‌کند.

دمنوشهایی برای کاهش استرس

دمنوش اسطوخدوس برای کاهش استرس

 یکی از دمنوش های گیاهی عالی برای آرامش اعصاب اسطوخودوس است. اسطوخودوس اثرات تثبیت کننده‌ی خلق وخو دارد و باعث کاهش استرس و آرامش اعصاب می‌شود. نام دیگر این گیاه لاوندر است. به دلیل تاثیر زیاد این دمنوش بعضی افراد از دمنوش اسطوخودوس به‌عنوان لورازپام گیاهی یاد می‌کنند.

در مورد استفاده از دمنوش اسطوخودوس یک نکته را به خاطر داشته باشید که این گیاه به‌دلیل کم کردن  رطوبت، باعث خشکی مغز می‌شود. پس سعی کنید شب‌ها از آن استفاده نکنید.

طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس برای کاهش استرس

برای تهیه دمنوش اسطوخودوس به یک لیوان آب جوش که کمی سرد شده است و یک قاشق چای‌خوری اسطوخودوس خشک شده نیاز دارید. اسطوخودوس را داخل آب و روی حرارت غیر مستقیم دم کنید و بعد از صاف کردن میل کنید.

دمنوش بابونه برای کاهش استرس

دمنوش بابونه ضد تپش قلب، ضد استرس و آرام‌کننده‌ی اعصاب است. اگر جزو کسانی هستید که سر جلسه امتحان استرس دارید به شما توصیه می‌کنیم به جای قرص ضد استرس برای امتحان یک فنجان دمنوش بابونه را جایگزین کنید.

در استفاده از دمنوش بابونه به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • دمنوش بابونه دارای طبع گرم است و در افراد با طبع گرم به‌خصوص جوانان مضر است.
  • دمنوش بابونه در سالمندی به‌عنوان یک تقویت کننده موثر در سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود.
  • زنان باردار نباید دمنوش بابونه را در سه ماهه‌ی اول بارداری مصرف کنند.

طرز تهیه دمنوش بابونه برای کاهش استرس

برای تهیه این دمنوش می‌توانید یک قاشق چای‌خوری بابونه خشک یا مقداری گل بابونه‌ی تازه را با آب جوشیده سرد شده دم کنید. برای دم کردن حتما باید حرارت غیر مستقیم باشد، یعنی قوری را روی کتری در حا ل جوش بگذارید یا روی یک توری بر شعله‌ی گاز قرار دهید. قبل از استفاده هم دمنوش را از صافی رد کنید.

دمنوش مرزنجویه برای کاهش استرس

بادرنجویه گیاهی از خانواده‌ی نعناییان است که طعم مطلوب و دلپذیری دارد. دمنوش این گیاه برای بی‌قراری و بی‌خوابی بسیار موثر است و می‌تواند علاوه بر کاهش استرس به‌عنوان دمنوش آرامبخش شبانه مصرف شود.

گیاه بادرنجویه سطح کورتیزول خون را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث آرامش فرد و حتی فروکش کردن عصبانیت نیز می‌شود.

طرز تهیه دمنوش بادرنجویه برای کاهش استرس

یک قاشق چای خوری بادرنجویه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی قرار دهید. بعد از مدت ۱۰ دقیقه دمنوش آماده است. همچنین مثل دمنوش‌های قبلی می‌توانید آن را با حرارت غیر مستقیم دم کنید.

دمنوش به برای کاهش استرس

به یکی از میوه‌های خوشبو است که با داشتن انواع ویتامین‌های گروه  B و مواد معدنی می‌تواند استرس را کم کند و آرامش را به شما برگرداند. برای استفاده از به می‌توانید میوه یا برگ آن را دم کنید. هر دو خاصیت ضد استرس دارند.

طرز تهیه دمنوش به برای کاهش استرس

برای تهیه این دمنوش باید به را بشویید و رنده کنید. بعد داخل یک سینی یا روی پارچه پهن کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن داخل ماهیتابه بدون روغن تفت دهید تا کمی رنگ آن تغییر کند. سپس آن را داخل شیشه بریزید و در جای خنک نگهداری کنید. هر زمان که خواستید یک قاشق چایخوری از آن را مانند چای معمولی دم کنید.

دمنوش چای سبز برای کاهش استرس

چای سبز یک  داروی ضد استرس گیاهی که خواص دیگر آن ضد التهاب و چربی سوزی است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول و ال‌تیانین است. پلی فنول و ال‌تیانین موجود در چای سبز باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

آیا می‌دانید در استفاده بی‌رویه از چای سبز چه محدودیت‌هایی وجود دارد؟

  • یکی از محدودیت‌های استفاده از چای سبز به دلیل کافئین موجود در چای سبز است. لذا توصیه می‌شود، دمنوش چای سبز را قبل از خواب مصرف نکنید، چون سبب بی‌خوابی می‌شود. در صورت مواجه شدن با این مشکل می‌توانید با دکتر بی خوابی مشورت کنید.
  • مصرف زیاد از حد چای سبز باعث پایین رفتن فشار خون و قند خون می‌شود.
  • استفاده‌ی دائم از چای سبز باعث آسیب رساندن به بافت کبد می‌شود.

طرز تهیه دمنوش چای سبز برای کاهش استرس

آماده کردن دمنوش چای سبز با انواع دیگر دمنوش تفاوتی ندارد و باید با آب جوشیده و حرارت غیر مستقیم  به مدت ۱۰ دقیقه دم شود. در تهیه این دمنوش توجه کنید که زیاد ماندن آن روی حرارت یا جوشیدن باعث تلخ و بد مزه شدن دمنوش  می‌شود.

درمان گیاهی استرس

دمنوش گل محمدی برای کاهش استرس

دمنوش گل محمدی عطر بسیار دلپذیر دارد، خواب‌آور است و استرس و اضطراب را تا حد زیادی کم می‌کند. اگر شغل پر تنشی دارید به شما توصیه می‌کنیم روزانه صبح‌ها یک فنجان دمنوش گل محمدی میل کنید. این کار باعث می‌شود بر استرس کاری غلبه کنید.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی برای کاهش استرس

برای تهیه دمنوش چند عدد گل تازه یا خشک شده را داخل قوری محتوی آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. قبل از استفاده آن را از صافی رد کنید و میل کنید. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل هم به دمنوش اضافه کنید.

در استفاده از دمنوش گیاهی برای کاهش استرس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • درصورتی‌که داروی شیمیایی برای بیماری دیگری استفاده می‌کنید، بین زمان استفاده از دارو و دمنوش گیاهی حداقل دو ساعت فاصله‌ی زمانی بگذارید.
  • درصورتی‌که باردار هستید حتما با پزشک معالج خود در مورد استفاده از دمنوش‌های گیاهی مشورت کنید.
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی آرام‌بخش و ضد اضطراب به‌صورت بی رویه ممکن است بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر منفی بگذارد.
  • داروهای گیاهی ممکن است باهم تداخل داشته باشد، یا اثرات آن‌ها کم شود. پس هیچوقت چند گیاه را برای تهیه دمنوش با هم ترکیب نکنید.
  • در تهیه‌ی گیاهان دارویی دقت کنید یا آن را از جای معتبری خرید کنید. چون ممکن است ناخالصی موجود در گیاهان موجب مسمومیت یا عوارضی دیگر شود.

تدابیر استفاده و دم کردن دمنوش‌های گیاهی چیست؟

  • دم کردن حتما باید روی حرارت غیر مستقیم باشد و از جوشیدن آن جلوگیری شود.
  • برای دم کردن دمنوش‌ها از قوری چینی یا شیشه‌ای استفاده کنید.
  • از طعم دهنده‌ی دیگری در تهیه‌ی دمنوش استفاده نکنید و آن را با طعم خاص خودش میل کنید.

دمنوشهای آرام بخش

آخرین نکته در مورد استفاده از دمنوش گیاهی برای کاهش استرس

برای کنترل استرس، شیوه‌ی مواجهه‌ی خود با مسائل را تغییر دهید، ورزش را فراموش نکنید و برای استفاده از داروهای گیاهی و دمنوش‌های ضد استرس حتما با یک متخصص آنلاین طب سنتی یا دکتر آنلاین تغذیه مشورت کنید. از مصرف بیش از اندازه دمنوش‌ها نیز بپرهیزید.

درصورتی‌که داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما نظر پزشک خود را در مورد استفاده از دمنوش گیاهی و تداخلات آن‌ها بپرسید. پزشکان پذیرش ۲۴ با مشاوره‌های متنی و اینترنتی می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

ویزیت آنلاین طب سنتی

۳.۸/۵ (۲۱ نظر)

منبع
www.exportersindia.comtimesofindia.indiatimes.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
64 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ریده رحمتی
ریده رحمتی
26 روز قبل

ف

علی
علی
1 ماه قبل

برا استرس و دلشوره و بی قراری چی مصرف کنم

زهراهستم همیشه غمگینم استرس ودلهره ونگرانی دارم
زهراهستم همیشه غمگینم استرس ودلهره ونگرانی دارم
2 ماه قبل

چکنم کمک کنید راهنمایی کنید لطفا

محسن
محسن
3 ماه قبل

سلام میشه در طول روز دو نوع دمنوش استفاده کرد و اینکه از یک دمنوش چند بار در روز میشه استفاده کرد(برای کودک ۶ ساله)

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من شوهرم اعیاد به شیشه وحروین داشته الان نه ماه ترک کرده ولی بازم میگه از خونه صدا میاد

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

معجزه فراتر از اینهاست. معجزه فقط به خواست خدای متعال به واسطه انبیاء و اولیاء خدا و در کل هر کسی که خدا بخواهد اتفاق می افتد به یقین ان شاءالله همینطوره

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام ببخشید من شوهرم چند وقتی هست انگار توهم میزنه شکاک شده یک سوال های عجیب غریب میپرسه شک داره تو خونه بخوابه همش میگه دوربین تو خونمون نصب مواظب باشین لباس عوض نکنید ممنون میشم راهنمایم کنید مشکلش چیه چرا اینجوری یک سال بود مواد مخدر مصرف کرد ولی دوباره داره مصرف میکنه

آشنای غریب
آشنای غریب
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام. کسانی که شکاک می‌شوند و به خانواده خودشان که از گل پاک تر هستند شک می‌کنند و همش فکر می‌کنند یکی تعقیب شان می‌کند یا نگاه‌شان می‌کند. بر اثر مصرف شیشه و ترامادول و متادون و امثال این قرص‌ها هست. و باید تحت نظر روانپزشک ترک کنند.

ابولفضل
ابولفضل
4 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالم هست که انقدر استرس دارم که دارم می میرم هی می ترسم الا ن میمرم همه دکترا رفتم لطفن هر که چیزی میدونه به من بگه

شکوفه
شکوفه
پاسخ به  ابولفضل
3 ماه قبل

کتاب هنر وندانه به تخمم رو بخونننننن

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ابولفضل
3 ماه قبل

سلام احتملا مشکل شما پانیک هست تو نت سرچ کنید اگه علائمش رو دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید البته خیلی ها هستن که این مشکل رو دارن از جمله خودم ولی این مشکل روانی هیچ خطری نداره

زرین
زرین
پاسخ به  ابولفضل
2 ماه قبل

بنظر من شما دچار مشکل اختلال هراس یانام دیگرش پانیک هستید برید نزد روانپزشک براحتی درمان میشوید
روش درمان روانشناسیش هم اینه که بپذیرید و آگاهانه به خودتون بگید این یک ترس گذرا است و تا دقائقی میاد و میره و برای من هیچ اتفاقی نمیفته و ترس هم لازم نیست چون من می‌دونم که یک حالت خیلی کوتاه،موقت و گذرا است
البته ضروریه که ابتدا دارویی که روانپزشک میده را استفاده کنید و بعد از این روش بهره ببرید.موفق باشید

فرامرز محمدی
فرامرز محمدی
1 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشید،،من یک اتفاقات عجیب و یکدفعه برام پیش آمده والان آزاردهنده‌ای تنشی رنج میبرم گوشام زنگ میکشه وسرم به شدت انقباض پیدا میکنه ونفس کشیدن هم برام سخت شده من آمادگی بدنیم عالی بود عالی این برنامه که برام پیش آوردند اینطوری شدم قرص آلپرآزلام نیم روزسه یاچهاردونه میخورم چکارکنم ؟؟خواهشمند کمکم کنید.

داريوش
داريوش
پاسخ به  فرامرز محمدی
5 ماه قبل

هلیله زرد بخور شب قبل از خواب و صبح

مسعود غیبی
مسعود غیبی
پاسخ به  فرامرز محمدی
5 ماه قبل

نخور .قرص الپرزلام فوق العادهدترک سختی داره وفوق العاده تاثیرات بعدی داذه مثل دلشوره استرس سستی بدن

داغانی
داغانی
1 سال قبل

باسلام.خسته نباشید.من روزی ۲بار از دمنوش گیاهی که برای اعصاب خوبه همراه با چای سیاه استفاده میکنم.زیاد نیست.ممنون

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من دوماهه که استرس ودلشوره دارم واصلا میل به غذا هم ندارم

الهه
الهه
1 سال قبل

باسلام بنده حدودهیجده سال هست که اگزمادارم به شدت پوست بدنم میخاره زیاددکتررفتم امانتیجه ای ندیدم همه بدنم لک داره آیادرمان قطعی داره اگزما

فرید
فرید
پاسخ به  الهه
3 ماه قبل

شما زالو بنداز پبش یه دکتر سنتی وارد حتما خوب میشی

فشارمم میره بالا استرسم زیاده
فشارمم میره بالا استرسم زیاده
پاسخ به  الهه
2 ماه قبل

آبگرم بوجان (سیرجان)

اسماعیل
اسماعیل
1 سال قبل

آیا میشه تمام دمنوش های استرس ذوب‌آهن مخلوط کرد بعد از دم کردن یه لیوان خورد

اسماعیل
اسماعیل
1 سال قبل

آیا میشه تمام دمنوشها ذوب‌آهن مخلوط کرد،بعداز دم کردن یه لیوان خورد

حمید
حمید
پاسخ به  اسماعیل
5 ماه قبل

ذوب آهن دیگه چیه،؟

احمد محلی
احمد محلی
پاسخ به  حمید
3 ماه قبل

خخخخخ

علی دارابی
علی دارابی
1 سال قبل

سلام استراب دلهره دارم تریا ک می‌کشم توریید داشتم قطره ید استفاده کردم توان جنسی ندارم به بیماری هپوکالمی دوره ای داشتم حالا حوصله خونه برم بیرون ندارم

احمد محلی
احمد محلی
پاسخ به  علی دارابی
3 ماه قبل

تریاک بکش ولی درکنارش غذاهای قوی وسنتی وجنسینگ وعسل وکره حیوانی وکشک گوسفند ودارچین وغیره را استفاده کن قول میدم هرروزتوان جنسینت بهتر و زنه ازدستت فرار میکنه

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام چه دمنوش ارام بخشی برای طبعت گرم خشک مناسب است

محمد حسین
محمد حسین
پاسخ به  حسین
6 ماه قبل

من همش تپش قلب دارم قفسه سینم درد میکنه ونفس سخت میکشم چه دمنوشی بخورم که تا خوبه بشوم

معصومه اردبیل
معصومه اردبیل
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

سلام من ۲۰ ساله وسواس فکری دارم دارو دیگه خوبم نمیکنه چه عرقی بخورم خوب بشم

حمید
حمید
پاسخ به  معصومه اردبیل
5 ماه قبل

عرق کشمش

پوریا
پوریا
1 سال قبل

سلام من به استرس شدید مبتلا شدم وقتی به سر کار میرم استرسم شروع میشه وقتی به خانه بر میگردم استرسم قطع میشه لطفا من چیکار کنم

Amin
Amin
پاسخ به  پوریا
1 سال قبل

سره کار نرو

حمید
حمید
پاسخ به  پوریا
5 ماه قبل

کلیدقطع ووصلش رو از کار بنداز

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

معجزه فراتر از اینهاست بخواست خدای متعال و اسم هر اتفاقی معجزه نیست

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام لطفاراهنماییم کنین ۳۱سالمه سابقه عمل تیروییددارم.دوساله رفلاکس شدید به صورت سوزش گلو ومشکل بلع وتنگه نفسی وبادگلو ویبوست دارم دکترواسه مشکل یبوست رفلاکس شدید معده واسترس وکم خوابیم داروهای گوارشی(اموزول،فرومیلید،لاکتول، گاسترولیت ،آلومینیوم اجی ) نوشته کنارش شبی یکی کلرودیازپوکساید ۱۰ آروم شدم وعصبی نمیشم ولی فکرکردن زیاد هنوز دارم قبل این داروهاتاچهاروپنج بیداربودم گوارشمم بهترشده ولی کلرودیازپوکساید چندشبه شروع کردم خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا امشب که خوردم همش ازخواب بیدار میشدم .چه داروگیاهی آرامبخش وخواب آور واسه من بی ضرره ومفیده که جایگیزین کلرودیازپوکسایدکنم ؟؟؟؟ ملاتونین هم خوردم خوب نبود. بهار نارنج وبه لیمو وگل گاوزبان جداگانه امتحان کردم ولی خواب آور نبودن

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام وقت بخیر آیا میشود نعنا و گل محمدی و بابونه را با هم مخلوط و دم کنیم ؟

اقای آزادی
اقای آزادی
1 سال قبل

س، داروـ دمنوش گیاهی برای استرس واضطراب وتپش قلب میخوام خریداری کنم،، استان س و ب شهرستان مهرستان، تحویل گیرنده آقای آزادی،

شمیمه حق روستا
شمیمه حق روستا
1 سال قبل

استرس بالا برای کنکور دارم جوری که دست و پام می لزه و بی دقتی مکنم نمی تونم بنویسم

رسول
رسول
1 سال قبل

با سلام یه ماهه اعصابم خیلی خورده تمرکز ندارم شانه درد شدم چ داروی مصرف کنم

ربابه
ربابه
1 سال قبل

سلام‌ الان‌ ۳ماه‌ با‌ کوچکترین‌ چیز‌ استرس‌ میگیرم‌ باید‌ چکار‌ کنم‌ مشکل‌ دریچه‌ میترارم‌ دارم‌ با‌ تشکر

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ربابه
5 ماه قبل

سلام براافتادگی دریچه میترال چه قرصی می خورید

حضرتی
حضرتی
2 سال قبل

با سلام پسری ۷ ساله دارم کلاس اول وقتی میره مدرسه تو کلاس نمی شینه خودم دم کلاس میشنیم از استرس نمی تونه تو کلاس بمونه من با این چه کار کنم منو راهنمایی کنید

محمد
محمد
2 سال قبل

درمان استرس چگونه است

عسگری
عسگری
2 سال قبل

سلام خسته نباشی از دیروز غروب قفسه سینم استوخانش درد شدیدی میکنه هنوز هم خوب نشدم

رشیدی0916
رشیدی0916
2 سال قبل

چ دم نوش گیای برای استرس قویتر است

سمیه
سمیه
پاسخ به  رشیدی0916
2 سال قبل

گل گاو زبان

مهسا
مهسا
پاسخ به  رشیدی0916
1 سال قبل

بادرنجبویه

زهره
زهره
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

برای استرس چه باید خورد

خجسته
خجسته
2 سال قبل

سلام دکترمن یکساله استرس میگیرم شروعش یدفه شد کم‌خوابی خیلی دارم بهرحال مشکل اصلیم مدام استرس وتبع آن اکسیژن خونم پایینه زیر۹۰، بانفسگیری میادبالاو لی مدام حالم بده، میخام بمیرم ممنون میشم جواب بدید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  خجسته
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص روانشناس گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص روانشناس

یزدان
یزدان
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
3 ماه قبل

سلام خسته نباشی من استرس زیادی دارم شبا فقط اصلا خوابم نمی بره و خیلی اذیتم و همش فکر به مردن میکنم استرس میگیرم

نازنین
نازنین
2 سال قبل

سلام وقت بخیر.حدود ۳ ماه پیش کرونای خفیف گرفتم ولی تو اون مدت خیلی استرس داشتم بعد از پایان قرنطینه یک روز که بیرون بودم بعد از برگشت به خانه لرزش شدید پا گرفتم به همراه گیجی سر و الان حدود چند ماهی هست که حالت گیج و منگی بهمراه تپش قلب دارم به چند پزشک مراجعه کردم به اتفاق گفتند که دچار اضطراب شدم چند روزی هم دست و پاهام و سرم حالت گز گز و بی حسی پیدا کرده البته فقط چند روز هست که از قرص آرامبخش استفاده میکنم چون حس خوبی به قرص نداشتم ممنون میشم که نظرتون رو بگید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نازنین
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص روانشناس گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص روانشناس

مریم
مریم
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام خانم دکتربرای لکنت چی خوبه دختر۱۱ساله

Sha
Sha
پاسخ به  نازنین
1 سال قبل

الان خوب شدید؟

علی
علی
پاسخ به  نازنین
1 سال قبل

من بعد از کرونا همینجور شدم و دارو گرفتم فلوکسامین ۵۰ ارومم کرد زیر نظر دکتر

بابک
بابک
2 سال قبل

سلام چند ماهی هست که موقع همخوابی با همسرم الالخصوص شبها دچار استرس میشم جوری که قبل از نزدیکی ارزاع میشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  بابک
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص روانشناس گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص روانشناس

مریم هداوند
مریم هداوند
2 سال قبل

با سلام
فشار مثانه بسیار شدیدی دارم طوری که انگار یکی داره مثانمو میکشه و قطره قطره ادرارم میاد موقع دفع ادرار ۶ ساله این مشکلو دارم دکتر زیاد رفتم نوار مثانه و سیستوسکوپی هم ۹ بار انجار دادم ماهی یبار چون دکترم گفت راه مجاری ادرارت تنگه با میل زدن با چند جلسه خوب میشی ولی متاسفانه خوب نشدم همچنان فشار مثانه و تکرر ادرارو دارم این چند سال من همش از دستمال داخل لباس زیرم استفاده میکنم و با گذاشتن دستمال فشارم یه کمی کمتر میشه خسته شدم دیگه موندم چکار کنم تو این چند سال اگه بگم ۱۰ میلیون خرج کردم باورتون نمیشه. ولی خودم احساس میکنم افتادگی مثانه یا رحم دارم چون کار سنگین زیاد انجام میدادم، البته اینم بگم سه تا سزارین هم داشتم .
توروخدا کمکم کنید اصلا نمیدونم این چه دردیه که با رفتن این همه دکتر کسی سر درنیاورده از مریضیم.
از همه چی محروم شدم مهمونی رفتن و مهمونداری کردن و خوردن ابکی جات و غیره…. کلافه شدم بقران خسته شدم این درد منو از همه چی و همه جا خسته کرده کمکم کنید توروقران
اگه بشه حضوری ویزیت بشم که خیلی بهتره ممنون میشم

دکتر رسول اسماعیلی
پاسخ به  مریم هداوند
2 سال قبل

درود برشما. لطفا نوار مثانه و مدارک پزشکیتون رو ارایه دهید تا راهنمایی مناسب انجام شود.

زری
زری
پاسخ به  مریم هداوند
2 سال قبل

سلام جلسات باد کش و حجامت انجام بده خوب میشی

جمال عشقی
جمال عشقی
2 سال قبل

سلام سه ماه پیش کرونا گرفتم بستری شدم و بعد از ۱۵روز بستری در بیمارستان بهتر شدم ولی عوارضش همچنان ادامه داره معده درد اصلی ترینه ولی خیلی زود رنج و عصبی شدم همیشه دلواپس گرفتن دوباره خودم و نزدیکانم هستم خیلی بی قرار و دل نگرانم چه کنم الانم قرص فشار و فاموتیدین۴۰و قرص تیروئید میخورم

آتوسا
آتوسا
پاسخ به  جمال عشقی
1 سال قبل

ازدستگاه تی دی سی اس برای درمان استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا