لیزر موهای زائد | واقعیت های ناگفته از لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر موهای زائد، مزایا و معایب لیزر موهای زائد، لیزر موهای زائد آقایان

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد، مزایا و معایب آن

لیزر موهای زائد بدن از آن مواردی است که همگی ما درباره­‌ی آن بسیار شنیده‌­ایم و در سال­‌های اخیر رشد چشم­گیر و فراوانی در بین مردم داشته است. درباره­‌ی آن حرف و حدیث بسیار است. عده‌­ای آن را بسیار مفید و ثمربخش می­‌دانند و بعضی معتقدند هیچ کارایی و نتیجه­‌ای ندارد. برخی هم هستند که از عوارض و مشکلات احتمالی بعدی آن می­‌ترسند. در هر حال لیزر موهای زائد بدن یکی از پرطرفدارترین روش‌­ها برای خلاص شدن از اپیلاسیون و استفاده از تیغ و ژیلت و موبر و اپیلیدی است. زیرا در حال حاضر تنها روش دائمی، برای رهایی از رشد موهای زائد بدن است.

در ادامه با هم درباره­‌ی این روش و مزایا و معایب آن بیشتر می­‌خوانیم و با طرز کار انواع این دستگاه­‌های لیزر مو آشنا می­‌شویم:

لیزر موهای زائد | واقعیت های ناگفته از لیزر موهای زائد
روش های از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موی زائد با لیزر چگونه انجام می­‌شود؟

در لیزر موهای زائد بدن، از انرژی لیزر قوی به منظور جلوگیری از رشد موهای زائد بدن استفاده می­‌شود. لیزر با گسیل نور، بدون آنکه به پوست بدن آسیبی برساند، فولیکول مو را مورد هدف قرار داده و با گرم شدن و آسیب رساندن به آن، موجب جلوگیری از رویش مو می‌­شود. تیرگی رنگدانه ملانین موجود در فولیکول مو، آن قسمتی است که مورد هدف امواج لیزر است. البته به دلیل اینکه در هر دوره ۱۰ تا ۲۰ درصد از فولیکول­‌ها در حال رشد هستند، بنابراین جلسات لیزر برای رهایی از موهای زائد بدن، باید چندین جلسه زیر نظر دکتر لیزر موهای زائد کل بدن تکرار شود تا پس از مدتی تمام فولیکول‌­های مو از بین برود و شما در نهایت پوستی بدون مو داشته باشید و از شر هرگونه اپیلاسیونی راحت شوید!


برداشتن موهای زائد با لیزر با چه دستگاه­‌هایی انجام می­‌شود؟

بهترین دستگاه های لیزر مو

احتمالا شما هم مانند بسیاری، فقط اسمی از لیزر شنیده اید و از خواص آن چیزهایی می‌­دانید ولی آنچه باید بدانید و مهم است، دستگاهی است که شما با آن لیزر می­‌کنید. برای لیزر کردن فقط یک نوع دستگاه وجود ندارد. دستگاه­‌های لیزر مختلفی وجود دارند که ممکن است یکی از انواع آن برای شما مناسب­‌تر باشد. قبل از انتخاب نوع لیزر و دستگاه آن باید با آن‌­ها آشنا شوید و اطلاعاتی درباره­‌ی دستگاه­‌های لیزر موهای زائد بدن کسب کنید، دکتر لیزر مو میتواند در این تصمیم به شما کمک کند. چند مورد از معروف­‌ترین این دستگاه­‌های لیزر مو عبارتند از:

  1. پالس شدید نوری(IPL) : این رایج­‌ترین نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن است که با طیفی از امواج مادون قرمز کار می­‌کند. این روش بدون درد است و می‌­تواند برای تمامی پوست­‌ها اثر گذار باشد. البته بیشتر برای موهای تیره استفاده می‌­شود و برای موهای سفید یا بور توصیه نمی­‌شود.
  2.  لیزر دیود: این روش محبوب، نسبتا جدید است و آسیب کمتری به خود پوست می­‌زند. بر روی اکثر رنگ­‌های پوست اثر گذار است و ممکن است باعث روشن شدن رنگ پوست شود.
  3. Nd Yag: این روش که اغلب برای پاک کردن خالکوبی استفاده می­‌شود، برای برداشتن موهای زائد بدن نیز مورد استفاده قرار می‌­گیرد. با اینکه می­‌توان از این روش برای تمامی پوست­‌ها استفاده کرد، ولی کاربرد آن برای پوست­‌هایی با رنگ تیره بیشتر است و ممکن است برای موهای نازک اندکی دردناک و کم اثر باشد.
  4.  لیزر الکساندر: این روش که سریع‌­ترین نوع لیزر است، برای پوست­‌های روشن و زیتونی رنگ مناسب است. اندکی دردناک است و برای پوست­‌های تیره تر ممکن است خطر تغییر رنگ و سوختگی را داشته باشد.
  5.  لیزر روبی: قدیمی­‌ترین نوع دستگاه‌­های لیزر که از کوتاه‌­ترین نوع طول موج هم استفاده می­‌کنند، این دستگاه­‌ها هستند. این دستگاه­‌های لیزر مو برای انواع موهای روشن و ریز و پوست­‌های نازک و حساس بسیار مفید اند و عملکرد آن­ها بدون درد است.
لیزر موهای زائد | واقعیت های ناگفته از لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد با لیزر

با اینکه شما پس از یک جلسه لیزر به طور همیشگی از شر موهای زائد بدن خود راحت نمی‌­شود، ولی بزرگ­‌ترین مزیت لیزر آن است که سرعت رشد مو را به طور چشم­گیری کاهش می­‌دهد و تقریبا در بین تمامی مواردی که برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می­‌شود، بیشترین تاثیر را دارد. مزیت بعدی آن درد نداشتن آن است. لیزر یا هیچ دردی ندارد یا ممکن است برای برخی افراد با کمی درد همراه باشد. به هر حال از اپیلاسیون بسیار بهتر است. ضمنا لیزر هیچ محدودیتی ندارد و برای از بین بردن موهای زائد تمامی نقاط بدن استفاده می­‌شود.

اما این روش در کنار تمام مزایایی که دارد معایبی را هم به دنبال دارد. یکی از آن موارد این است که شما برای نتیجه گرفتن باید دوره درمان را کامل کنید و نصفه رها نکنید. این روش هزینه­‌ی نسبتا بالایی هم دارد که آن را برای استفاده­‌ی همه ممکن نمی­‌کند.

مراجعه و مشورت با دکتر لیزر موهای زائد برای جلوگیری از معایب لیزر میتواند مفید باشد.

از لیزر برای موهای زائد کدام قسمت بدن استفاده کنیم؟

لیزر موهای زائد پا

پاها بهترین عضوی هستند که لیزر موهای زائد بر روی آن بسیار اثر گذار است. زیرا معمولا موها ضخیم و تیره رنگ اند و به سرعت به لیزر جواب می­‌دهند. بیکینی نیز دیگر منطقه‌­ای از بدن است که به خاطر درشت و تیره رنگ بودن موهای زائد آن، پیشرفت چشم­گیر و قابل توجهی در اثربخشی لیزر دارد. زیر بغل دیگر جایی است که با لیزر، علاوه بر از بین رفتن موهای زائدش، ممکن است به روشن شدن پوست آن قسمت نیز بینجامد.

صورت از آن مناطقی است که افراد بسیاری اقدام به لیزر موهای زائد آن می­‌کنند، اما معمولا به دلیل اینکه موهای نازک­‌تر و روشن­‌تری دارد، از بین رفتن موهای زائد آن بیشتر طول می‌­کشد و صبوری بیشتری را نیاز دارد.

هزینه لیزر موهای زائد

با توجه به پزشک متخصص مو شما و درجه ضخامت موهای بدنتان، هزینه لیزر متغیر خواهد بود.

مراقبت‌های بعد از لیزر

با توجه به اینکه ما در لیزر موهای زائد بدن به فولیکول­‌های مو آسیب می­زنیم، بسیار مهم است که در چند روز بعد از لیزر از پوست مراقبت کنیم و آسیبی به آن وارد نسازیم. در صورتی که پوست شمات نیاز به مراقبتهای بیشتری دارد، به دکتر فلوشیپ لیزر مراجعه کنید.

  • بهتر است در این شرایط از محصولات معطر و الکل دار برای قسمت لیزرشده­‌ی پوست استفاده نشود
  • تتو، وکس، لایه برداری و از این قبیل کارها روی پوست خود انجام ندهید
  • از گرم شدن پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید و دوش آب گرم نگیرید
  • حداقل تا ۴۸ ساعت از استخر رفتن بپرهیزید
  • لباس­‌های گشاد و سبک بپوشید
  • آب فراوان بنوشید و از لوسیون و ژل بعد از لیزر استفاده کنید.
لیزر موهای زائد | واقعیت های ناگفته از لیزر موهای زائد
تاثیر لیزر بر رشد موهای لیزر

چه زمانی  به پزشک مراجعه کنیم؟

از آنجا که دوره­‌ی درمانی لیزر معمولا چند ماه به طول می‌­انجامد، این امکان وجود دارد که در طی این چند ماه تغییراتی در شرایط پوست شما به وجود آید. در این صورت بهتر است شرایط به وجود آمده را با دکتر لیزر و پاکسازی پوست در میان بگذارید.
اگر احیانا به بیماری دچار بودید و تغییری در آن ایجاد شد، در صورتی که به بیماری پوستی یا حتی غیر پوستی دچار شدید، در صورتی که دارو مصرف می­‌کنید و تغییری در داروهایتان ایجاد شده است، اگر باردار شدید یا حتی اگر تغییری در دوران پریودی شما به وجود آمد.

همچنین می توانید با دریافت نوبت آنلاین با پزشک آنلاین متخصص پوست، مو وزیبایی سایت پذیرش ۲۴ برای لیزر موهای زائد گفت و گو کنید.

گفت و گو آنلاین با متخصص پوست، مو و زیبایی

 

[ifso id=”16549″]

۴.۵/۵ (۲ نظر)

منبع
webmdmayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
5 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
25 روز قبل

خوش به حال کارمندهای زیبایی که با این راه اصلاح میکنن گرونه ولی مفیده یا حتی وکس ولی عالیه یا اوناییکه شوهر خرپول دارن یا رل براشون خرج میکنه

ناشناس
ناشناس
25 روز قبل

خوش به حال کارمندهای

علی چمن
علی چمن
5 ماه قبل

سلام خبین اگر تمام های زائد صورت رو لیزر کنیم هزینه اش چن میشه

محمد
محمد
پاسخ به  علی چمن
3 ماه قبل

مگ خانومی؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل
دکمه بازگشت به بالا