چگونه موهای زائد دستگاه تناسلی زنان را از بین ببریم

روش از بین بردن دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی

چگونه موهای زائد دستگاه تناسلی زنان را از بین ببریم

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانوان در بحث بهداشت فردی، از بین بردن موهای زائد است. اکثر خانم‌ها روش‌های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه امتحان می‌کنند، اما نتیجه نهایی مورد رضایت بسیاری از آن‌ها نیست.

به‌طور کلی روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که هر کدام ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در ادامه مطلب قصد داریم انواع مختلف روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را بررسی کنیم و ببینیم هر کدام چه مزایا و معایبی دارند.

اما قبل از آن بهتر است بررسی کنیم که آیا از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان برای همیشه از نظر پزشکی و سلامتی واجب است یا صرفا جنبه ظاهری دارد؟ می توانید با متخصص پوست و مو گفت گو نمایید .

پزشک انلاین متخصص پوست و مو

دلیل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

اگر بخواهیم از جنبه پزشکی و سلامت به این موضوع نگاه کنیم، هیچ دلیل خاصی که افراد را مجبور به از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی کند وجود ندارد و در صورت از بین نبردن آن‌ها، اختلال یا مشکل خاصی برای بدن و سلامتی فرد به وجود نمی‌آید.

اما از آن‌جایی که داشتن موی زائد در ناحیه تناسلی ظاهر خوبی ندارد و همچنین تراکم آن‌ها در این ناحیه باعث عرق کردن و ایجاد بوی بد می‌شود، افراد ترجیح می‌دهند ناحیه تناسلی خود را همیشه تمیز و بدون مو نگه دارند.

حتما تیتر بالا را زیاد دیده‌اید یا به گوشتان خورده است. افرادی که محصولات از بین بردن موهای زائد خود را تبلیغ می‌کنند، معمولا یک عبارت «برای همیشه» یا «دائمی» به انتهای شعار تبلیغاتی خود اضافه کرده و افراد زیادی را ترغیب به استفاده از محصولات خود می‌کنند.

اما بهتر است بدانید تقریبا هیچ راه حلی به‌عنوان از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل یا هر جای دیگری وجود ندارد.

به‌جز ریزش مو در اثر بعضی از بیماری‌ها و اختلالات ایجاد شده در بدن که ممکن است دائمی باشند، حتی قوی‌ترین لیزرهای از بین برنده موهای زائد نیز نمی‌توانند موهای ناحیه تناسلی را تا ابد از بین ببرند.

بنابراین قبل از مطالعه روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد در ناحیه تناسلی، این ذهنیت را برای خود ایجاد کنید که با هیچ یک از آن‌ها قرار نیست موهای زائد ناحیه تناسلی شما برای همیشه از بین بروند و باید هر چند مدت یک بار مجددا آن‌ها را از اصلاح کنید.

ژیلت مو بر

اولین و رایج‌ترین راهکاری که افراد برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خود استفاده می‌کنند، استفاده از ژیلت یا به ‌اصطلاح شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی است.

شما برای استفاده از این راهکار که آسان‌ترین روش برای از بین موهای زائد است، نیاز به یک ژیلت تمیز و یک کرم، ژل یا صابون برای لغزنده کردن سطح مورد نظر دارید.

ژیلت موبر

از آن‌جایی که ناحیه تناسلی برای رشد باکتری‌ها محیط بسیار مناسبی است، باید دقت داشته باشید ژیلت مورد استفاده شما کاملا تمیز باشد تا در صورت بریدن پوست باکتری‌های مضر به درون بافت بدن وارد نشوند. پیشنهاد می‌شود همیشه یک ژیلت جداگانه برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی داشته باشید.

  1. برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی خود، ابتدا ژیلت را ضد عفونی کنید.
  2. موهای ناحیه تناسلی خود را با آب مرطوب کنید تا بریدن آن‌ها آسان‌تر باشد.
  3. با استفاده از یک کرم، صابون یا ژل سطح مورد نظر را لغزنده کنید تا احتمال بریدن یا آسیب دیدن پوست کمتر شود.
  4. پوست خود را محکم نگه دارید و به ‌آرامی ژیلت را در مسیر رشد موهای خود روی آن‌ها بکشید.
  5. پس از هر مرتبه که ژیلت را روی پوست خود می‌کشید، آن را با آب بشویید.

استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای زائد تعدادی معایب با خود به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • احتمال بریدن پوست
  • احتمال ایجاد خراش‌های پوستی
  • ایجاد حساسیت پوستی با استفاده از ژیلت‌های کهنه و کند یا کثیف
  • ایجاد جوش‌های التهابی در ناحیه تناسلی در صورت نگهداری ژیلت در محیط حمام

کرم مو بر

دومین روش رایج که دقیقا کار ژیلت را انجام می‌دهد، استفاده از کرم مو بر است. برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با استفاده از کرم مو بر، مقداری از کرم را روی ناحیه تناسلی بمالید و اندکی صبر کنید.

سپس با استفاده از کاردک مخصوص، کرم را از روی پوست خود بردارید و خواهید دید که موهای زائد بریده شده همراه با کرم از پوست جدا می‌شوند.

استفاده از کرم مو بر برای از بین بردن موهای قسمت پشت و باسن که دیدن آن برای استفاده از ژیلت سخت است، راهکار مناسبی است.

کرم موبر و وکس

موچین و بند انداختن

موچین و بند انداختن از راهکارهایی هستند که استفاده از آن‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی مشکلی ندارد اما افراد زیادی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

بند انداختن که معمولا برای اصلاح صورت بانوان به کار می‌رود، کاربرد زیادی برای از بین بردن موهای رایج ناحیه تناسلی ندارد و درد آن تقریبا با وکس برابری می‌کند.

استفاده از موچین نیز برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه آن‌چنان رایج نیست، چراکه زمان زیادی می‌برد و همچنین درد زیادی دارد. معمولا افراد از وکس به‌عنوان جایگزین این دو روش استفاده می‌کنند که در بخش بعد آن را توضیح می‌دهیم.

وکس یا موم

چهارمین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی نی نی سایت، استفاده از وکس یا موم است که می‌توانید آن را از داروخانه‌های محلی تهیه کنید.

وکس ماده‌ای چسبنده است که به‌طور گسترده‌ای برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی از ریشه استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که این روش بر خلاف استفاده از ژیلت، موهای زائد را از ریشه جدا می‌کند و بنابراین مدت زمان بیشتری زمان می‌برد تا موها مجددا رشد کنند.

این روش علی رغم دردناک بودنش، برای راحت ماندن از موهای ناحیه تناسلی برای مدت زمان حداقل ۱ ماه بسیار کاربردی است.

برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با وکس که معمولا با نام اپیلاسیون شناخته می‌شود، می‌توانید به آرایشگاه‌ها یا مراکز اپیلاسیون مراجعه کنید.

البته در صورتی که خودتان با انجام این کار آشنایی داشته باشید، می‌توانید در منزل این کار را انجام دهید و نیازی به مراجعه به آرایشگاه یا مراکز اپیلاسیون نیست.

از بین بردن موی زائد تناسلی

به مراحل استفاده از وکس برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی دقت کنید:

  1. ابتدا وکس را روی حرارت قرار دهید تا از حالت جامد خارج شده و مقداری شل شود.
  2. قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که موهای ناحیه تناسلی شما به اندازه کافی رشد کرده‌اند. یعنی موهای شما برای استفاده از وکس باید حداقل ۴ تا ۵ میلی‌متر رشد کرده باشند تا هنگام از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس، درد کمتری را احساس کنید.
  3. پوست ناحیه تناسلی خود را کاملا تمیز کنید تا عاری از چربی یا باکتری باشد.
  4. در مرحله چهارم زمانی که وکس به دمای مناسب رسید، آن را در جهت رویش موهای بدن روی ناحیه تناسلی خود بمالید و بلافاصله پد مخصوص، کاغذ را یا پارچه‌ای را روی آن قرار دهید.
  5. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس انتهای پد را بگیرید و سریعا آن را از روی پوست بکشید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید پد را خلاف جهت موهای ناحیه تناسلی بکشید.
  6. زمانی که موهای زائد تمام قسمت‌های ناحیه تناسلی خود را با وکس از بین بردید، کمی روغن بچه روی ناحیه تناسلی خود بریزید و ماساژ دهید تا وکس های باقی مانده روی پوست برداشته شوند و همچنین پوستتان کمی رطوبت به خود جذب کند.

به تعدادی از موارد هشدار استفاده از وکس برای از بین بردن موهای تناسلی دقت کنید:

  • در صورت مراجعه به مراکز اپیلاسیون یا آرایشگاه‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با استفاده از وکس، حتما اطمینان حاصل کنید که وسایل مورد نظر را قبل از استفاده ضد عفونی کنند.
  • در صورت ایجاد بریدگی و خراش روی پوست در اثر استفاده از وکس، راه انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز بسیار آسان می‌شود. بنابراین سعی کنید به مراکز مورد اطمینان برای این کار مراجعه کنید.
  • در صورت آلوده بودن وسایلی که برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی شما استفاده می‌شود، ممکن است مبتلا به زگیل تناسلی شوید.

موچین

لیزر موهای زائد

پنجمین و نتیجه‌بخش‌ترین روش از بین بردن موهای ناحیه تناسلی برای مدت بسیاری طولانی، استفاده از دستگاه‌های لیزر مختلف است که معمولا توسط دکتر لیزر موهای زائد کل بدن انجام می‌شود.

در استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، یک دکتر لیزر موهای زائد یا متخصص پوست از یک دستگاه لیزر روی پوست برهنه شما استفاده می‌کند و اشعه‌های متراکمی را به درون پوست، روی فولیکول‌های مو ارسال می‌کند.

گرمای ناشی از اشعه لیزر باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن فولیکول‌های موهای ناحیه تناسلی می‌شود و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند.

در این روش شما باید دفعات متعددی ناحیه تناسلی خود را لیزر کنید تا فولیکول‌های موهای زائد ناحیه تناسلی کاملا ضعیف شوند یا از بین بروند.

اگر در مورد استفاده از لیزر مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان مشاوره آنلاین پوست و مو پذیرش ۲۴ مشورت کنید که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند.

تعدادی از موارد هشدار لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی عبارت هستند از:

  • ممکن است بلافاصله پس از انجام لیزر، ناحیه تناسلی دچار سوختی شود که در این صورت باید از کرم سوختگی موضعی استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از دستگاه‌های لیزر با طول موج زیاد، ممکن است به بافت‌های داخلی مانند رحم یا تخمدان‌ها آسیب برسد.
  • التهاب و قرمزی پوست که جزو عوارض کوتاه مدت هستند و چند دقیقه تا چند ساعت پس از انجام لیزر از بین می‌روند.
  • پوسته پوسته شدن یا خشک شدن پوست که پس از مدتی از بین می‌روند.
  • در صورت نگاه کردن به اشعه لیزر ممکن است چشم شما آسیب ببیند، بنابراین در اکثر مراکز لیزر قبل از شروع فرآیند لیزر به افراد عینک‌های مخصوص داده می‌شود.

لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی

الکترولیز

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن موهای زائد، الکترولیز است که کاربردی تقریبا مانند لیزر دارد. در این روش با استفاده از سوزن‌های کوچکی، جریان‌های الکتریکی را به فولیکول‌های موی درون پوست ارسال می‌کنند و در نتیجه باعث تضعیف یا نابودی آن‌ها می‌شوند.

البته این روش به اندازه روش‌های بالا و به‌ویژه لیزر محبوبیت ندارد و قیمت بالای آن دلیل اصلی این امر است. علاوه بر این، روش الکترولیز معمولا برای از بین بردن موهای نواحی کوچک مانند موهای گوش، ابرو و بینی مفید است و معمولا برای مساحت زیادی از پوست استفاده نمی‌شود.

بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

روش‌های رایج برای اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان، تفاوت چندانی با روش‌های ذکر شده برای بانوان ندارد و آقایان نیز معمولا از روش‌هایی مانند ژیلت و لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می‌کنند.

اما بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان میان بانوان کاربرد رایجی ندارد، ماشین ریش تراش است که استفاده زیادی برای از بین بردن موهای زائد در مردان، به‌ویژه از بین بردن موهای ناحیه تناسلی دارد.

ماشین اصلاح‌های بدن بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان هستند و معمولا یک سر گرد به همراه تیغه‌های یک بار مصرف با نوارهای روغن کاری ضد لغزش برای محافظت از پوست فرد در برابر آسیب تیغه‌ها دارند.

اصلاح موی زائد مردان

استفاده از ماشین اصلاح که بهترین روش اصلاح موهای زائد در مردان به شمار می‌رود، انتخاب بسیاری از آقایان برای از بین بردن موهای زائد تناسلی بوده و بدون درد است.

البته دقت داشته باشید از آن جایی که آقایان به اندازه خانم‌ها برای همیشه تمیز و بدون مو بودن وسواس به خرج نمی‌دهند، معمولا کمتر طرفدار روش‌هایی هستند که مو را از ریشه جدا می‌کنند هستند و عمدتا روش‌هایی را مانند ژیلت و ماشین اصلاح  انتخاب می‌کنند.

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بارداری

یکی از مشکلات بزرگی که بانوان در هنگام دوران بارداری خود با آن روبه‌رو هستند، از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بارداری است.

در این دوران بانوان معمولا به دلیل تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدن و بزرگ‌تر شدن شکم، با از بین بردن موهای زائد به مشکل بر می‌خورند و ابهامات زیادی در این مورد دارد.

تعدادی از فواید از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در بارداری به شرح زیر هستند:

کاهش احتمال خطر ابتلا به عفونت

اشاره شد که ناحیه تناسلی بانوان به خودی خود محل بسیار مناسبی برای تجمع باکتری‌های مضر است و افزایش تراکم موهای زائد در این قسمت می‌تواند رشد باکتری‌های این قسمت را دو چندان کند.

از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های واژن را در دوران حساس بارداری کاهش دهد.

آسان شدن معاینه‌های دوران بارداری

در دوران بارداری شما ممکن است نیاز به انجام معاینه‌هایی پیدا کنید که در آن‌ها پزشک زنان باید از طریق واژن شما را معاینه کند. در این مواقع، در صورتی که ناحیه تناسلی شما تمیز و عاری از موهای زائد باشد، معاینه راحت‌تر انجام می‌شود.

انجام مداخله پزشک در طول زایمان طبیعی

اگر قصد دارید زایمان طبیعی انجام دهید، تمیز و بدون مو بودن واژن برای انجام برش‌ها یا بخیه‌های لازم در طول فرآیند زایمان طبیعی بهتر است.

راحت‌تر بودن خونریزی پس از زایمان

در صورت از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، خونریزی پس از زایمان راحت‌تر انجام می‌شود و دیگر خون و لخته‌ها به موهای ناحیه تناسلی نخواهد چسبید.

این موارد مهم‌ترین فواید از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری بودند و توصیه می‌شود بانوان برای رعایت بهداشت خود و نکات ذکر شده، حتما این کار را انجام دهند.

اما مشکلی که مطرح است، جلو آمدن شکم در ماه‌های آخر بارداری و دید نداشتن زن برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی است. در این مواقع برای جلوگیری از ایجاد زخم در نتیجه نداشتن دید کافی، توصیه می‌شود از فرد دیگری بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.

اصلاح موهای زائد دستگاه تناسلی در بارداری

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

از بین بردن موهای زائد در بانوان یکی از موضوعاتی است که خانم‌های زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و نمی‌دانند دقیقا چه روشی برای آن‌ها مناسب است.

در این مقاله سعی کردیم رایج‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد را در بانوان بررسی کنیم و به مزایا و معایب هر کدام بپردازیم. اگر شما عزیزان با وجود مطالعه این مقاله، نمی‌توانید روش مناسب را برای از بین بردن موهای زائد تناسلی خود پیدا کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اگر برای مراجعه به پزشک و صحبت راجع به این موضوع خجالت می‌کشید، می‌توانید با مراجعه به بخش متخصصان مشاوره آنلاین پوست و مو پذیرش ۲۴ به‌صورت متنی، صوتی و تلفنی با آن‌ها در ارتباط باشید و می‌توانید بدون مواجه شدن با پزشک، مشکل خود را مطرح کرده و راه حل مناسب را دریافت کنید.

متخصص آنلاین پوست و مو

۳.۴/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
97 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آسیه
آسیه
3 ماه قبل

برا کم پشت شدن مو چیکار کنیم

سلام من دختر ۱۱ساله دارم به چه روشی موهای زاید را
سلام من دختر ۱۱ساله دارم به چه روشی موهای زاید را
4 ماه قبل

اصلانی

AMIR
AMIR
4 ماه قبل

حاجی پسرایه اینجا چقد لاشین بقران ناموصن فقط تو ایران اینجوریه دختر پسرو اینقد متفاوت میدونن وگرنه هردو ادمن و اینقد هول نباشین دیوثا

سهراب
سهراب
5 ماه قبل

سلام من سهراب هستم وقتی ژلت میزنم صبح بدش رشد میکنه خیلی بلند

مریم هستم
مریم هستم
5 ماه قبل

سلام
چانه من موزائدداره

یسنا
یسنا
پاسخ به  مریم هستم
5 ماه قبل

چه جوری میتونیم موهای زیر بقلمونه دربیاریم

Fatii
Fatii
8 ماه قبل

چه سنی برای لیزر خوبه؟

دکتر بکن بکن هستم
دکتر بکن بکن هستم
پاسخ به  Fatii
26 روز قبل

هرموقع که بتونی رابطه جنسی بای پسر برفرار کنی برای لیزر سنت مناسب هستش دکتر کردن هستم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
8 ماه قبل

چه سنی برای لیزر خوبه؟

@ند ترحرازل
@ند ترحرازل
8 ماه قبل

ببخشید من وقتی با ژیلت میزنم خارش میگیرم و خون از قسمتی که مو رشد میکنه میاد و بعدش زخم میشه چیکار کنم

بهرامی
بهرامی
پاسخ به  @ند ترحرازل
5 ماه قبل

منم همینطورم

مریم
مریم
پاسخ به  @ند ترحرازل
4 ماه قبل

افتر شیو خوب بزن

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  @ند ترحرازل
3 ماه قبل

خب نزن

شراره
شراره
10 ماه قبل

ایا این مطلب درست که دختران تا قبل از ازدواج نباید موهای تناسلی خود را کوتاه کنند

سهراب
سهراب
پاسخ به  شراره
5 ماه قبل

این غلط است چرا نتونن

شهره
شهره
10 ماه قبل

رشد موهای زهار در دختران از چه سنی شروع میشود وبه حد بالغین میرسد ایا رنگ موهای زهار در دختران متفاوت میباشد

ایران من
ایران من
10 ماه قبل

اندازه موهای زهار در دختران چند سانتی متر میباشد و ایا ارتباطی بین رنگ ابرو دختران و موهای زهار است

مینا
مینا
10 ماه قبل

آیا برای سن ۱۸ سال لیزر واسه واژن خوب نیست؟ آسیبی نمیرسونه

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  مینا
16 روز قبل

نه.اگه زودتر اقدام کنی ریشه مو ضعیفه بهتر جواب میده

طیبه
طیبه
11 ماه قبل

چطور میتوانیم موهای ریز یا زیر پوستی واژن خود را از بین ببریم ؟

زلفیقار
زلفیقار
پاسخ به  طیبه
2 ماه قبل

سلام باچسپ درخت کاچ بیکن موهاتو

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  طیبه
16 روز قبل

موهای ریز را با اپیلیدی یا بند انداختن

دریاازتهران
دریاازتهران
11 ماه قبل

ناحیه ی تناسلی من خیلی مو داره هفته ب هفته آن را باید اصلاح کنم خسته شدم کمکم کنید

نذرلت
نذرلت
پاسخ به  دریاازتهران
6 ماه قبل

دیگه همینه

سهراب
سهراب
پاسخ به  دریاازتهران
5 ماه قبل

میتونی لیزر کنی

Akbar
Akbar
پاسخ به  دریاازتهران
3 ماه قبل

حتمآ آب زیاد بهش میدی

بدون شرح
بدون شرح
پاسخ به  Akbar
2 ماه قبل

مردم از خنده

ارش
ارش
پاسخ به  دریاازتهران
3 ماه قبل

دوس دارم کمکت کنم تا عزیزدلم بشی همونجور که عزیزم بودی و هستی دورت بگردم

دکتر بکن بکن هستم
دکتر بکن بکن هستم
پاسخ به  دریاازتهران
26 روز قبل

بیا پیش من هر هفته کمه هروز برات میزنم هیچ پولی هم نمیخوام ناموسا

سونیا
سونیا
11 ماه قبل

عوارض کرم رینبو

لیلی
لیلی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن بعدازاصلاح باژیلت به خونریزی وخارش می افتم میشه منوراهنمایی کنید

لیلا
لیلا
پاسخ به  لیلی
10 ماه قبل

بیا خونمون بهت بگم

دکتر بکن بکن هستم
دکتر بکن بکن هستم
پاسخ به  لیلا
26 روز قبل

لیلا با لیلی هیچ کاری نمیتونی انجام بدی

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  دکتر بکن بکن هستم
15 روز قبل

توروحت

سهراب
سهراب
پاسخ به  لیلی
5 ماه قبل

اول کفی کن بد ژلت بزن

م م
م م
1 سال قبل

ببخشید اگه از ژیلت استفاده کنیم ، رنگ پوست تغییر نمیکنه ؟

سونیا
سونیا
پاسخ به  م م
11 ماه قبل

بله

هامیم
هامیم
پاسخ به  م م
5 ماه قبل

در بعضی موارد برای افرادی که پوست تیره دارند باعث تیره تر شدن میشه

احمد
احمد
1 سال قبل

ببخشید اسم من احمد ۱۷ سالمه میخام بدونم چگونه برای همشه باید مو رشد نکنه

احسان
احسان
پاسخ به  احمد
2 ماه قبل

سلام خوبی کجای بدنت میخای رشد نکنه

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  احمد
15 روز قبل

ببربدسگ بخوره تمام خلاص میشی

سپهر رضایی
سپهر رضایی
1 سال قبل

ببخشین من موهای ناحیه تناسلیم رو با تیغ بزنم یا ژیلت اکه تیغ باشه چه جوری تیغی یا اگه ژیلا باشه چه نوع ژیلتی ۶ تیغ باشه یا ۵ تیغ یا چهار در ضمن ۱۵ سالم هست و پسرم

Delaram
Delaram
پاسخ به  سپهر رضایی
1 سال قبل

برای این سن گزینه خوبی نیس ژیلت

سپهر رضایی
سپهر رضایی
پاسخ به  Delaram
1 سال قبل

خب پس از چی استفاده کنم

ارمین
ارمین
پاسخ به  سپهر رضایی
10 ماه قبل

با ژیلت بزن بهتر منم اول با تیغ میخاستم بزنم بعد از استفاده فهمیدم ژیلت بهتره فرق هم نمیکنه چند تیغ باشه

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  سپهر رضایی
10 ماه قبل

با کرم موبر یا ژیلت یبار مصرف بزن تیغ خطرناکه ممکنه ببره
ژیلت دو تیغ جوابه

دکتر بکن بکن هستم
دکتر بکن بکن هستم
پاسخ به  سپهر رضایی
26 روز قبل

پسرم ۱۵ سالته کوس هم داری درسته درمانت پیش خودمه خارج از نوبت درمانت میکنم

مهرنوش
مهرنوش
1 سال قبل

ممنون

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  مهرنوش
16 روز قبل

چیو میخوای بدونی؟

مهرنوش
مهرنوش
1 سال قبل

چی میشه بگین چیکار کنم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهرنوش
مهرنوش
مهرنوش
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من از ژیلت استفاده میکنم خیلی موهای بدنم زود در میاد ونمیدونم چیکار کنم که موهای که در میاد نرم باشه حداقل

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهرنوش
7 ماه قبل

ببخشید من کجا باید برو لیز مو خانم ها خانم دکتر انجام بده میشه کمک کن من دختر ۲۵ ساله تیغ میزد می برید زخم میشه کمک کن ممنون

دکتر بکن بکن هستم
دکتر بکن بکن هستم
پاسخ به  ناشناس
26 روز قبل

مهرنوش فارسی تازه گرفته است یاد بیا کمکت میکنم بدون توقع

یسنا
یسنا
پاسخ به  مهرنوش
5 ماه قبل

چه جوری میتونم موهای

مستاجر خداییم
مستاجر خداییم
1 سال قبل

واضح هست که نگاه عورت در حین اپیلاسیون لیزر…صورت می پذیرد و این در حالی هست که در دین اسلام نگاه به عورت دیگران حرام است ان شاءالله واقف به این امر باشیم و مرتکب حرام الهی نشویم.لازم یه ذکر است هم پرداخت وجه از طرف مشتری وهم دریافت وجه از طرف مقابل برای انجام کار حرام اشکال شرعی دارد .ولی اگر خود شخص برای خودش این کار را انجام دهد مانعی نخواهد داشت .

خانم میم
خانم میم
پاسخ به  مستاجر خداییم
1 سال قبل

سبحان الله،کمی به روزتر به مسائل نگاه کنید و هر مسئله ای رو به اسلام و شرع وصل نکنید برای چکاپ هم گاهی لازم هست نزد پزشک بعضی کارهارو برای روند درمان انجام بدهیم لطفا اگر در عصر حجر زندگی می کنید به روزتر بشید

یلدا
یلدا
پاسخ به  خانم میم
1 سال قبل

بحث پزشک با لیزر فرق داره
پزشک واجبه و در صورت عدم مراجعه به پزشک سلامت فرد به خطر میوفته و در اسلام انجام هر کاری که سلامت انسان رو به خطر بندازه حرام است
اما لیزر امری واجب نیست و راه های زیادی برای اصلاح هست

بهنام
بهنام
پاسخ به  خانم میم
1 سال قبل

تقصیر نداره،بنده خدا هنوز تو دوران جاهلیت سیر میکنه،مال مارو هر کی خواست ببینه حلال حلاله

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  بهنام
16 روز قبل

هنوز خیلی کسخل واحمق امل داریم

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  مستاجر خداییم
10 ماه قبل

الان تو حامله بشی نمیری دکتر خودت بچتو میکشی بیرون

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  محمدمهدی
15 روز قبل

توروحتون خدامردم ازخنده

بنده خدا
بنده خدا
پاسخ به  مستاجر خداییم
10 ماه قبل

بله کاملا درست فرمودن ایشون بجز هنگام ضرورت و معاینه پزشکی دیدن عورت اشکال دارد

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  مستاجر خداییم
16 روز قبل

کوه خوری نکن.. اومل عهد دغیانوس دیگه دوره این چرندیات گذشته

اسما
اسما
1 سال قبل

سلام مو پا و روی شکم و کمر با چی بزنم ؟

مونا
مونا
پاسخ به  اسما
1 سال قبل

سلام میتونی از موم استفاده کنی

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مونا
بهنام
بهنام
پاسخ به  اسما
1 سال قبل

واجبی از همه بهتره،جز واجبات دینم هست

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  اسما
16 روز قبل

کرم موبر

الهام
الهام
1 سال قبل

چون دخترهست کمرویی داره نمیتونم واسه لیزر ببرم

زیبا رو
زیبا رو
1 سال قبل

برا دخترم که ۱۳ سالشه کرم مو بر گزینه ی خوبیه؟
ژیلت نمیخوام چون زود در میاد

مهسا
مهسا
پاسخ به  زیبا رو
1 سال قبل

اره اصن از ژیلت استفاده نکنه چون دختر منم همین طوریه چون قبلا از ژیلت استفاده میکرد هر دفعه میرفت حموم میزد بخاطر همبن الان خیلی کلفته

هادی
هادی
پاسخ به  مهسا
1 سال قبل

کلفت

بینام
بینام
پاسخ به  مهسا
7 ماه قبل

دختر تو چند سالشه

هادی
هادی
پاسخ به  زیبا رو
1 سال قبل

سلام لیزر بهتر نرم میشه رحمش

مونا
مونا
پاسخ به  زیبا رو
1 سال قبل

سلام شمامیتونید از موم ویا ازوکس استفاده کنید چون خیلی گزینه های خوبی هست

بهی
بهی
پاسخ به  زیبا رو
1 سال قبل

خیر بعد یکسال موها زبر میشه و اذیتش میکنه از شما بعیده

راضیه
راضیه
1 سال قبل

ایاعمل رکتوسل انجام دادم یک ماه می توانم ازپودرنظاغت استفاده کنم، عفونت نمی کنم

معصومه
معصومه
1 سال قبل

استفاده از موبر در حالت تناسلی زنان مضر است یا نه؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط معصومه
معصومه
معصومه
1 سال قبل

مو بر برای زنان مضر است یا نه

مریم
مریم
1 سال قبل

کرم موبر برای ازبین بردن موهای زائد بیکینی مضر نیست؟

ستاره
ستاره
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

تنظیم هورمون از همشون بهتره.اگه بلد نیستین واتساپ پیام بدین

هادی
هادی
پاسخ به  ستاره
1 سال قبل

شمارت بدع پیام برم اینجوری نمیشه خوب بیایم میگی بیایر

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  هادی
15 روز قبل

توبدلنگیر:)شمارتوبزار هرکسی خواست میاددیگ زرچرا

زیبا رو
زیبا رو
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

نمیدونم من برای دخترم میخوام مطمئن نیستم

شیوا
شیوا
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

بله مضر منم استفاده کردم

محمد
محمد
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

نه راحت باش

ابولفضل طاهری
ابولفضل طاهری
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام مریم جواب منم نداداه

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام من یکی دوباراز موم استفاده کردم اما بازکنید پارچه چندتاموبیرون کشیده شدولی جاشون خون میشه همین که موم رو میذارم گرمای بدنم موم رو گرم میکنه چیکارکنم

مونا
مونا
پاسخ به  ناشناس
1 سال قبل

سلام عزیزم خب موم رو اول خوب گرم کن تا مثل اب صاف بشع بعدم یه لایه نازک ازموم رو باکاردک بردار و به جای که میخوای بزن واز پد تمیز استفاده کن پدرا باد محکم بکشی که مو ها دربیان و درد کمتری تحمل کنی

ستاره
ستاره
پاسخ به  مونا
1 ماه قبل

خیلی هم خوب اینجوری بعدشم درد سکس هنگام پاره شدن پرده کسکست رو میتونید تحمل کید فقط زیاد بهش شیر نده که پررومیشه

الهه
الهه
2 سال قبل

چرا از کرم مو بر استفاده کردیم ولی موها نرفت ؟

جانی
جانی
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

باید حدقل۱۰ دقیقه بمونه رو بدن

هادی
هادی
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

دیوانه ۱۰ دقیق بزار رو بدنت بعدش برو زیر دوش بعدش یع لاک داره بکش رو بدنت محکم در میاره

بهی
بهی
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

لابد درست استفاده نکردید

مهدی طاهری
مهدی طاهری
پاسخ به  بهی
5 ماه قبل

سلام من پسر ۱۶ ساله موهای تناسلی هایم را با ژیلت میزنم خوب است یا بد چکار کنم

ابولفضل طاهری
ابولفضل طاهری
پاسخ به  مهدی طاهری
5 ماه قبل

مرسی میشه جوابم را بدین

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  ابولفضل طاهری
15 روز قبل

کوری ببین دادم من داداش دکترم:)

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  مهدی طاهری
15 روز قبل

مهدی جان اول ببین کجااومدی بعدزربزن موضوع درمورداندام خانوماست احتمالا شما داشتی گوهمیخوردی اینجاگفتی عه منم یه زری بزنم پشماتونزن بزاربلندشه بگیردهنت شاید اونجات به علت کمک کرد شرنگی هرجا

دکمه بازگشت به بالا