۱۱ درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان یا کیپ شدن بینی

احتقان یا گرفتگی بینی کودکان زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های پوششی بینی متورم شوند. این مشکل ممکن است شامل ترشحات بینی یا آبریزش بینی باشد. اگر مخاط اضافی در پشت گلو هم وجود داشته باشد، ممکن است باعث سرفه یا گلودرد شود. اگر گرفتگی بینی کودکان رخ دهد، چه کاری باید انجام دهید؟ ایا گرفتگی بینی نوزاد خطرناک است؟ علت گرفتگی بینی کودکان در شب چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد گرفتگی بینی کودکان صحبت کنیم و به همه این سؤالات پاسخ دهیم. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید در زمان گرفتگی بینی نوزاد خود چه کاری باید انجام دهید، با ما همراه باشید.

علت گرفتگی بینی نوزاد چیست؟

علت گرفتگی بینی کودکان یا آبریزش بینی ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

  • سرماخوردگی
  • آلرژی: آلرژی ممکن است باعث خارش و آبریزش چشم و بینی شود و معمولاً تب ایجاد نمی‌کند.
  • آنفولانزا: آنفولانزا علائمی‌شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند، اگرچه علائم آن شدیدتر بوده و ممکن است کودک برای چند روز بسیار بیمار باشد.
  • عفونت‌های باکتریایی: عفونت سینوسی باکتریایی می‌تواند باعث احتقان شود. این مشکل ممکن است بعد از سرماخوردگی اتفاق بیفتد.
  • ناهنجاری های ساختاری: گاهی اوقات، کودک در ساختار دستگاه تنفسی خود مشکل دارد. ممکن است سپتوم منحرف یا آدنوئید بزرگ شده داشته باشد. اگر کودک شما همیشه دچار گرفتگی بینی است، باید به دکتر جراح بینی کودکان مراجعه کنید.

احتقان بینی معمولاً در عرض یک هفته خود به خود از بین می‌رود؛ اما می‌توانید از روش‌های درمان درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان جهت بهبودی سریع‌تر استفاده کنید.

علت گرفتگی بینی کودکان در شب

ممکن است تعجب کنید که چرا گرفتگی بینی فرزندتان در شب بدتر می‌شود. وقتی کودک شما در شب دراز می‌کشد، مخاط ممکن است همیشه به درستی تخلیه نشود و هنگامی‌که مخاط جمع می‌شود، احتقان بینی می‌تواند بدتر به نظر برسد.

یکی از روش‌های آسان برای درمان گرفتگی بینی هنگام خواب در کودکان این است که یکی دو بالش اضافه زیر سر کودک خود قرار دهید و سر او را بالا بیاورید. خوابیدن به حالت زاویه دار به تخلیه بهتر مخاط کمک می‌کند. با این کار خودتان مشاهده خواهید کرد که چطور فرزندتان راحت می‌خوابد و گرفتگی بینی، کودک شما را اذیت نمی‌کند.

پیشگیری از گرفتگی بینی کودکان

یکی از مهم‌ترین علت گرفتگی بینی کودکان، سرماخوردگی است. بدین ترتیب، برای جلوگیری از گرفتگی بینی کودکان، باید مراقب باشید که او سرما نخورد. بهترین راه برای پیشگیری از سرماخوردگی و بسیاری از بیماری‌ها، رعایت بهداشت است. این کار برای کودکان نوپا دشوار است، به خصوص در مهدکودک‌ها؛ جایی که آن‌ها تماس نزدیک با سایر کودکان دارند.

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرماخوردگی کودک، شستن مرتب دست‌ها است. همچنین باید همواره سطوح پرکاربرد مانند دستگیره درها، میزهای کانتر، دستگیره یخچال و فلاش توالت را ضدعفونی کنید. با این کار از سرماخوردگی و ابتلا به هر ویروسی تا جای ممکن، پیشگیری می‌کنید و بنابراین گرفتگی بینی هم رخ نخواهد داد.

چه چیزی برای گرفتگی بینی کودکان خوب است؟

جهت رفع گرفتگی بینی کودکان می‌توانید از داروها و روش‌های درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان استفاده کنید که در ادامه این روش‌ها را شرح خواهیم داد:

چه دارویی برای گرفتگی بینی کودکان خوب است؟

داروی گرفتگی بینی کودکان
داروی گرفتگی بینی کودکان

شما نباید به کودکان نوپا داروهای ضداحتقان OTC بدهید.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می‌کند که از داروهای ضداحتقان برای گرفتگی بینی در کودکان زیر دو سال استفاده نکنید و برای کودکان زیر ۱۸ سال از داروهای ضداحتقان حاوی کدئین یا هیدروکودون استفاده نکنید.

ضداحتقان‌ها برای کودکان زیر ۴ سال فواید کمی‌دارند یا هیچ فایده‌ای ندارند و ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند.

برای درمان گرفتگی بینی در کودکان زیر یک سال می‌توانید با مشورت پزشک از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید. آنتی بیوتیک‌ها نمی‌توانند سرماخوردگی را درمان کنند، اما می‌توانند سایر عفونت‌هایی که باعث احتقان می‌شوند، مانند عفونت سینوسی را بهبود می‌دهند.

سرماخوردگی در کودکان نوپا ممکن است در چند روز بهبود یابد و احتقان طولانی‌تر شود. اگر علائم کودک بدتر شد، تب کرد یا احتقان بهبود نیافت، برای درمان به دکتر گرفتگی بینی کودکان مراجعه کنید.

مسکن‌های OTC، مانند استامینوفن و ایبوپروفن، احتقان را تسکین نمی‌دهند، اما به علائم دیگر، مانند درد ناشی از احتقان یا تب کمک می‌کنند. قبل از استفاده از این داروها برای گرفتگی بینی در کودکان زیر یک سال با پزشک مشورت کنید.

طبق گفته آکادمی‌اطفال آمریکا (AAP)، در بیشتر موارد، ایبوپروفن برای کودکان بالای ۶ ماه و استامینوفن برای کودکان در تمام سنین بی خطر است.

شربت سیتریزین برای گرفتگی بینی کودکان هم می‌تواند مؤثر باشد؛ اما از شربت برای گرفتگی بینی کودکان بدون تجویز پزشک برای درمان گرفتگی بینی در کودکان زیر دو سال استفاده نشود.

همچنین می‌توانید از قطره گرفتگی بینی کودکان استفاده کنید؛ اما از این قطره‌ها با تجویز پزشک استفاده کنید.

درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان

برای درمان گرفتگی بینی کودکان در خانه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. حمام آب گرم

یک اتاق گرم و بخاردار می‌تواند به شل شدن مخاط کمک کرده و تنفس کودک را آسان‌تر کند. سعی کنید قبل از خواب، کودک را به حمام آب گرم ببرید. در حمام درب را ببندید و آب را گرم کنید تا بخار در حمام پر شود. البته حواستان باشد بخار به قدری زیاد نباشد که تنفس کودک را دشوار کند.

۲. دستگاه بخور سرد برای باز شدن بینی

یک دستگاه بخور، به خصوص بخور سرد، هوا را مرطوب نگه می‌دارد. این کار می‌تواند به کاهش سرفه خشک کمک کند و ممکن است علت گرفتگی بینی کودکان در شب را کاهش دهد. بدین ترتیب، سعی کنید یک دستگاه بخور سرد در اتاق کودک قرار دهید.

حواستان باشد که کودک را با دستگاه بخور سرد تنها نگذارید و با آن به عنوان یک اسباب بازی رفتار نکند. دستگاه بخور سرد را تمیز نگه دارید، زیرا باکتری می‌تواند به راحتی در فضاهای مرطوب رشد کند.

۳. استفاده از عسل برای باز شدن راه بینی

مصرف عسل به عنوان یک روش درمان گرفتگی بینی کودکان در خانه می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای این کار می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری عسل را با شیر مخلوط کرده و به کودک بدهید.

۴. بهترین اسپری برای گرفتگی بینی کودکان

اسپری بینی نمکی می‌تواند به تسکین بینی تحریک‌شده کمک کنند. همچنین این اسپری‌ها ممکن است به شل شدن مخاط غلیظ کمک کنند. اکثر داروخانه‌ها اسپری‌های بدون نسخه را می‌فروشند.

این اسپری را باید به آرامی ‌داخل بینی کودک اسپری کنید یا به کودک نشان دهید که چگونه این کار را خودش انجام دهد.

اسپری برای گرفتگی بینی کودکان
اسپری برای گرفتگی بینی کودکان

۵. سوپ مرغ گرم برای کیپ شدن بینی کودک

سوپ مرغ گرم، چیزی بیش از یک درمان مردمی ‌است. سوپ مرغ گرم ممکن است با کاهش التهاب، احتقان را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سوپ مرغ ممکن است التهاب دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش دهد که می‌تواند علائم احتقان ناشی از سرماخوردگی را از بین ببرد. علاوه بر این، سوپ مرغ گرم می‌تواند به کودک کمک کند تا هیدراته بماند.

۶. مایعات فراوان و گرم

آب و سایر مایعات ممکن است به رقیق شدن مخاط کمک کنند و گرفتگی بینی و سرفه‌کردن را بهبود بخشند. اگر کودک تب داشته باشد، مایعات می‌توانند از کم‌آبی بدن جلوگیری کنند. وقتی کودک بیمار است به او آب فراوان بدهید.

۷. تغییر وضعیت خوابیدن

احتقان بینی اغلب در شب تشدید می‌شود. یکی از دلایل این است که وقتی فرد دراز کشیده است، سینوس‌ها به راحتی تخلیه نمی‌شوند. برای درمان گرفتگی بینی هنگام خواب در کودکان می‌توانید یکی دو بالش اضافه زیر سر کودک بگذارید تا سر او بالا بیاید و راحت بخوابد.

۸. روغن اکالیپتوس

یکی از روش‌های درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان، استفاده از روغن اکالیپتوس است. می‌توانید مقداری روغن اکالیپتوس را روی یک دستمال بمالید و آن را در نزدیکی بینی کودک خود قرار دهید. کودک با استنشاق روغن اکالیپتوس، احساس بهتری خواهد داشت و این کار به بهبود گرفتگی بینی کمک می‌کند.

۹. لیمو را فراموش نکنید

می‌توانید یک لیموی تازه را داخل آب گرم یا چای بچکانید و آن را به کودک خود بدهید تا میل کند. لیمو می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی در درمان خانگی گرفتگی بینی کودکان داشته باشد.

۱۰. استفاده از زنجبیل

می‌توانید برای درمان گرفتگی بینی کودکان از زنجبیل استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را داخل یک لیوان آب گرم یا چای حل کنید و به کودک خود بدهید تا میل کند. همچنین می‌توانید زنجبیل را با آبلیمو و عسل هم ترکیب کنید که معجونی فوق العاده برای سرماخوردگی و گرفتگی بینی است. البته توجه داشته باشید که اگر کودک شما تب دارد، نباید به او زنجبیل بدهید، زیرا زنجبیل طبع گرمی دارد و می‌تواند تب را بدتر کند.

۱۱. آب گوجه فرنگی

گرجه فرنگی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه‌ای ایده آل است و می‌تواند سینوس‌‌ها را باز کند و التهاب رگ‌ها را کاهش دهد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گرفتگی بینی کودکان و مراجعه به پزشک
گرفتگی بینی کودکان و مراجعه به پزشک

اگر فرزند شما یکی از نشانه‌های زیر را دارد، باید به دکتر گوش حلق بینی مراجعه کنید:

  • گرفتگی بینی همراه با تورم پیشانی، چشم‌ها، کنار بینی یا گونه، یا با تاری دید.
  • گلودرد یا لکه‌های سفید یا زرد روی لوزه‌ها یا سایر قسمت‌های گلو.
  • ترشحات بینی که بوی بدی دارد، فقط از یک سوراخ بینی می‌آید یا رنگی غیر از سفید یا زرد دارد.
  • سرفه‌ای که بیش از ۱۰ روز طول بکشد یا مخاط سبز مایل به زرد یا خاکستری تولید کند.
  • علائمی‌که بیش از ۳ هفته طول بکشد
  • ترشحات بینی همراه با تب

در صورت مشاهده هرکدام از علائم نام‌برده بهتر است سریعاً به دکتر گرفتگی بینی کودکان مراجعه کنید. با پذیرش ۲۴ می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، نوبت پزشک مورد نظر خود را رزرو کنید و با دکتر آنلاین گوش حلق بینی مشورت کنید. همچنین اگر فرزند شما دچار احتقان بینی شده و نمی‌دانید که آیا باید به پزشک مراجعه کنید یا خیر، می‌توانید از متخصص اطفال آنلاین در پذیرش ۲۴ مشورت بگیرید. پذیرش ۲۴ یک سامانه آنلاین نوبت‌دهی پزشکان و بیمارستان‌ها است که شما می‌توانید خیلی سریع و راحت، نوبت خود را رزرو کنید.

سؤالات متداول درباره گرفتگی بینی کودکان

۱. آیا می‌توان از گرفتگی بینی در کودکان جلوگیری کرد؟

در برخی شرایط که احتقان بینی ناشی از سرماخوردگی و ابتلا به برخی ویروس‌های فصلی است، می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها و در نتیجه گرفتگی بینی جلوگیری کرد.

۲. آیا گرفتگی بینی در کودکان خطرناک است؟

اگر احتقان بینی کودک با تب، مشکلات تنفسی، مشکلات غذا خوردن یا عصبی بودن کودک همراه باشد، بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید، زیرا می‌تواند خطرناک باشد.

۳. آیا گیاه درمانی می‌تواند برای رفع گرفتگی بینی در کودکان مؤثر باشد؟

مصرف چایی گیاهان مختلف مانند بابونه، نعناع و تمشک، زنجبیل و رزماری می‌تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی در مورد احتقان بینی نوزادان و کودکان در اختیار شما قرار دهیم تا اگر کودک شما هم دچار این مشکل شد، بدانید که چه کاری باید انجام دهید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید گرفتگی بینی نوزاد خود را در خانه رفع کنید و نیازی به مراجعه پزشک نباشد.

۴.۱/۵ (۸۸ نظر)

منبع
webmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
111 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امان
امان
3 روز قبل

قطره ی بینی هم اثر نمی کنه

خدا
خدا
3 روز قبل

سلام دختر منم مریض شده بینی هاش هم کیپن اگر یک راه حل پیدا کردید بگید ممنون

کوروش
کوروش
1 ماه قبل

سلام پسرم ۱۰ماهه میشه سرماخورده شب ها دماغش بند میاد نمیتونه راحت بخوابه
دکترهم بردمش خوب نشدالبته دکترای منطقه ما خراسان جنوبی هیچی نمیفهمن
لطفا راهنمایی کنید؟؟؟
باتشکر⚘

سبحان
سبحان
پاسخ به  کوروش
1 ماه قبل

سلام راه حل پیدا نکردیم ب منم بگین

الهه
الهه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید پسر من یک سال دوماه داره سرما خورده گرفتگی بینی داره بعد هر چی که قطره میریزم تو دماغش اصلا هیچ فرقی نمیکنه بعد اصلا شیر نمیخوره بنظر شما چکار انجام بدم ممنون

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام پسر من پنج ساله هست.. دو روزی هست گرفتگی بینی داره که البته باتب شروع شد و همچنان تب شدید داره..لطفا راهنمایی ام کنید دست و پا ها سرد ولی سر و شکم خیلی داغ..تا الآن دوتا شیشه پروفن رو تموم کردم

وزوووددواالاتن
وزوووددواالاتن
پاسخ به  زهرا
12 روز قبل

وزووودد

جوادپریخته
جوادپریخته
2 ماه قبل

سلام پسرم یک نیم سال دچاربیبنی گرفتگی شده الان چندروزی میشه ازامروزیکم تب وسرفه داره یکم بی حوصلع هستش چکارکنیم

سبحان
سبحان
پاسخ به  جوادپریخته
1 ماه قبل

سلام پسر منم اینجوریه راه حل پیدا کردید بهم بگین بیزحمت

محمد حسین
محمد حسین
4 ماه قبل

سلام پسر من ۶ ساله هست یک ماه پیش لوزه داشت توسط دکتر گوش وحلق وبینی عمل شده بعد از عمل جراحی سرما خورد ولی خوب شد وکلا گرفتگی بینی داره که حالت عصبی داره دکتر هم رفتیم کار خاص انجام نداده چکار باید انجام بدهیم ممنون

صمدی
صمدی
5 ماه قبل

سلام مدت یک ماه پسرم سرما خورده دماغش هم کیپ شده سه بار هم به پزشک مراجعه کردم مخصوصا شبها لطفا راهنمایی کنید

Safia Karimi
Safia Karimi
6 ماه قبل

سلام پسر من یازده ماه است یک دو هفته میشد که سرما خورده کی گلو درد داشت خیلی نارامی میکرد حال از طرف روز نارامی نمیکند ولی از طرف شب دو سه شب شده که اصلا نمیتواند بخوابت فقط از طرف شب وقتی خواب میشه نفس کشیده نمیتواند خیلی سرش فشار میایه حتا از خواب بلند میشه هر چند ثانیه بعد برش سیروم گرفتم از دارو خانه ششتم اما باز هم فایده نداشت

آیسل
آیسل
6 ماه قبل

باعرض سلام
دخترم نوزاد ۴۰ روزه هست
چند وقته دماغش کیپ میشه برای درمانش چکار کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  آیسل
4 ماه قبل

سلام از شیر خودت بریز تو دماغش

آرشیدا
آرشیدا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

تاثیرداره دختر منم ۵۰روزش دماغش کیپ میشه نمیتونه نفس بکشه

راحی
راحی
پاسخ به  آرشیدا
11 روز قبل

بله شیر مادر مخاطو شل و نرم میکنه خیلی خوبه..

آذر
آذر
پاسخ به  آیسل
3 ماه قبل

قطره منتول بخرید یک قطره کم بریزید روی بالشتش یالباسی که تنسه سریع بازمیشه

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  آیسل
2 ماه قبل

سلام من نوزادم ۱ ماهه هست همین مشکل رو داشتم.راه حلش رو پیدا کردم.وقتی میخوای از فینگیر استفاده کنی یک سوراخ بینیش رو با دست نگه دار بعد از فینگیر استفاده کن جواب میده

آیسل
آیسل
6 ماه قبل

باعرض سلام
آب گوجه فرنگی چگونه مصرف کند از طریق دهان بخورد یا دماغ
بعدش بچه من نوزاد ۴۰ روزه است

هستی
هستی
پاسخ به  آیسل
5 ماه قبل

نادان نری آب گوجه بریزی بینیش گوجه فرنگی اصلانمیشه تاچندسالگی به کودک دادچون آلرژی زاس اونوقت میپرسی نوزادت ازطریق دماغ بخوردیادهن؟؟

مریم
مریم
پاسخ به  هستی
3 ماه قبل

خخخخخخ مادر بی عقل

سوفی
سوفی
پاسخ به  هستی
1 ماه قبل

عزیزم گوجه و مرکبات به شدت حساسیت زا

عسل
عسل
پاسخ به  آیسل
4 ماه قبل

به هیچ وجه به بچه جز شیرت چیزی نده ببرش دکتر آب گوجه میخای بهش بدی دستی دستی میخای بچتو بکشی

مریم
مریم
پاسخ به  عسل
3 ماه قبل

وای خدا مردم‌از خنده. میگه اب گوجه از دهن بدم‌یا از دماغ اونم‌بچه ۴۰ روز

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  آیسل
4 ماه قبل

منظورش این بود آب گوجه روبدین بخوره اصلا از طرف دماغ ندی ها بچه رویا خفه میکنی یا عفونت میکنه بینی

آیداابراهیمی
آیداابراهیمی
7 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه الان چند وقته که بینیم گرفته و نمیتونم نفس بکشم دکتر هم رفتم گفت که سینوزیت داری یه اسپری بهم داد گفت که یک ماه باید استفاده کنی من استفاده کردم ولی الان نمیتونم نفس بکشم . باید چکار کنم؟

فرزان
فرزان
پاسخ به  آیداابراهیمی
6 ماه قبل

سلام عزیز داخل بینی چرب کن من هم همزن مشکل دارم

النا
النا
پاسخ به  آیداابراهیمی
3 ماه قبل

روغن بابونه برای اونایی که سینوس دارن شب به روی پیشونی وبینی بمالید ویه روسرس چیزی به روی پیشونی که روغن زدید ببندید صبح با اب گرم بشورید سریع خوب میشید عالیه

محمد
محمد
پاسخ به  آیداابراهیمی
1 ماه قبل

خود کشی

feloria
feloria
7 ماه قبل

سلام..امم من حدودا دو سه ماهی هست که بعد از بهبودی مریضیم بینیم کیپ میمونه و تا الان حتی یک بارم خوب نشده..اصلا نمیدونم چیکار کنم.

آذر
آذر
پاسخ به  feloria
3 ماه قبل

بنظرمن همه قطره منتول روامتحان کنید معجزه میکنه یکم بدبو هست ولی عالیه

سما
سما
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید دخترم سرماخوده بودحدود۲۰یا۲۵روز صرفه خشک میزدالان صرفه اش خوب شده دماغش کیپ شده بادهانش نفس میکشه فین هم نمیکنه گوشش هم دردمیکنه..حدسه میکنه میگه گوشم بازشدچیکاربایدبکنم

سما
سما
پاسخ به  سما
10 ماه قبل

دخترم چهارسالشه

پارسا
پارسا
10 ماه قبل

سلام و وقت بخیر پسرم ۴.۵ ساله هست دو هفته هست بینی ایشون میگیره مخصوصا موقع خواب به نظرتون مشکل چیه

سجاد وفایی، 7ساله
سجاد وفایی، 7ساله
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر، پسرمن دوهفته هست که بینیش کیپ شده، گاهی وقت موقع فین کردن کمی خون میاد، صبحا یا بعدازظهر موقع بیدارشدن ازخواب سرفه خشک میکنه، بعدازمسافرت از عراق این طوری شده، برای درمان دکترببرم،؟ علائم سرماخوردگی نداره، ۷ساله هست

حدیثه عبدالله پور
حدیثه عبدالله پور
1 سال قبل

سلام دخترم ۹ سالش و تند تند بینیش کیپ میشه مخصوصا شبا و همیسع توی خواب خیلی خودش را اینور اونور مبزنه و هیج شربتی هم نمیخوره الان هم بینیش چن روز گرفته لطفا بگین ایا قرصی هست براش بدم بینیش باز بشه چون شربت نمیخوره هر کاری کنم شربت بدم بازور بالا میاره

آناهیتا
آناهیتا
1 سال قبل

سلام
دخترم ۲سال و۴ماهشه .یک ماه پیش سرماخوردگی داشت همراه باتب که خوب شد. الان بینی ش گرفته است ولی ظاهرا داخل بینیش تمیزه ولی شبها موقع خواب خروپف می کنه ودماغش میگیره ویه دفعه نفسش میگیره و بعدش سرفه میکنه .وچون نمیتونه خواب خوب داشته باشه درطول روز بی انرژی وبیحوصله است.گلوش عفونت داشت دکترکتوتیفن وآموکسی کلاو بااسپری سدیم کلراید داد ولی تاثیری نداشت. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سمی
سمی
پاسخ به  آناهیتا
11 ماه قبل

سلام دوست گلم یه ڌره ویکس بمال رو بینی اش بعدیک دقیقه وکمتر پاکشون کن یا ویکس بگیر جلو بینی اش نفس بکشه

اعظم
اعظم
1 سال قبل

با سلام.پسرم ۴سالشه.لوزه داره.وهمیشه مریضه.گرفتگی بینی شدید و آبریزش بینی شدید داره.شب موقعه خواب تنگی نفس داره و نمیتونه خوب بخوابه.

امیر رضا قلی پور
امیر رضا قلی پور
پاسخ به  اعظم
1 ماه قبل

سلام پسرم ۷ ساله اش یه چند هفته ای هست کلا توی خواب با دهان نفس میکشه ولباش خوش میشه حرف زدنشهم دماغی شده ولی هیچ علایم سرما خوردگی نداره
جای نگران کننده داره یا نه

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید کودک من ۸ماهش و گرفتی بینی داره نمیتونه درست شیر بخوره یا این که راحت بو ابه باید من چکارکنم که خوب بشه

فاطمه امیری
فاطمه امیری
1 سال قبل

کودک من تازه ۴ماه شده ولی گرفته گی بینی دارد که باعث میشود خوب شیر خورده نتواند دارو گرفتم اما خوب جواب نداده هنوز

اصغر
اصغر
پاسخ به  فاطمه امیری
1 سال قبل

کودک ما چهارماهه هستش تقریبا ۱ ماهه که بینیش بسته شده و خوب نمیتونه شیر بخوره دارو هم خوب جواب نداده

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط اصغر
مجتبی
مجتبی
پاسخ به  فاطمه امیری
2 ماه قبل

سلام از فینگیر به طور صحیح استفاده کن.روش درستش اینه یک سوراخ بینی رو با دست بگیر بعد فینگیر بزن بینی باز میشه

دهقان
دهقان
1 سال قبل

سلام بینی کودک دوساله گرفته نفس نمیتواند بکشد لوزه او ورم کرده تب میکند

اسما ناسری
اسما ناسری
پاسخ به  دهقان
1 سال قبل

سلام دختر ۱۰ دارم همیشه سرما میخوره الان هم دماغش کپیه خیلی اذیت میشه چی بخوره

بهار
بهار
پاسخ به  اسما ناسری
10 ماه قبل

دخترم ۱۲ ساله است زیاد سرما مخوره حالا هم که فصل سرما تموم شده بینیش معمولا کیپه صداش هم گرفتگی داره زیاد انتی بیوتیک خورده احساس مکنم آلرژی فصلی چه کار کنم

راحی
راحی
پاسخ به  بهار
11 روز قبل

چون بزرگ شده یاد بدید با سرنگ سرم نمکی و هر چند ساعت با فشار از مجرای بینی رد کنه از حلق و دماغ بیرون بریزه..مجرا ضد عفونی و شستشو بشه خوب میشه منتها فین کردن محکم خودش باعث کیپ شدنه..اصلا محکم فین نکنه..شستشو مداوم

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم ۵ سالشه تازه امشب سرما خورده خیلی بیقراره دماغش کیپ شده اسپره بینی هم استفاده کردم میگه دماغم درد میکنه همش گریه میکنه باید چیکار کنم ممنون میشم کمک کنید .

زهرااسادات کشاورز
زهرااسادات کشاورز
1 سال قبل

سلام دخترم کلاس اول دبستانه تقریبا یک ماهه که سرماخوردگی داره مدتیه که شبها به محض خوابیدن بینیش کیپ میشه وبه سختی نفس میکشه وخیلی اینور واونور میزنه تو خواب دوسه بار بردمش دکتر الان داره اموکسی کلاو مصرف میکنه خلط خیلی زیادی داشت که دیگر تبدیل شده بود به رنگ زرد وغلیظ بود حالا کمترشده ولی همچنان گرفتگی بینی داره البته اون هم یه کمی کمترشده الان نگرانم خیلی کم اشتها وضعیفه ویبوست هم ازقبل دارهممکنه سینوزیت یا مشکل جدی داشته باشه باید چکار کنیم

الناز
الناز
پاسخ به  زهرااسادات کشاورز
1 سال قبل

سلام دختر من کلاس اول دبستان است گرفتگی بینی دارد وگوش درد چه کا
ر کنم زود به زود سرما میخورد

آوا دفاعی
آوا دفاعی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ،دختر من دو ماه و نیم شه ، یک هفتس بینیش کیپ شده و نمیتونه شبا درست نفس بکشه دکتر هم بردم بهش قطره رینوسالتین داده بی فایده س ، بهم بگین چیکار کنم

سونیا
سونیا
1 سال قبل

دختر من سه ماهشه سرما خورده بود بردمش دکتر ولی الان آبریزش بینی شدید داره چشمام قرمز میشه نفس کشیدن براش سخته چیکار کنم

مهدی
مهدی
1 سال قبل

دختر من دو ماهه هست گرفتگی بینی داره دکتر قطره سدیم کلراید تجویز کرد همراه دستگاه بخور ولی فایده نداشته و بینی اون کیپ میشه داروی دیگه ای هست برای تهیه کنیم

آراد
آراد
1 سال قبل

پسرم ۶ ماهشه یک ماه پیش سرماخوردگی و تب کرد همچنان بعد اون مرضی شبا دماغ ها میگیره درصورتی ‌ه ظاهرا داخل بینی خالیه و تمیزه خیلی خر خر میکنه چیکارش کنم البته همیشه اینجوری نیست گاهی اوقات

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دخترم شبا با دهانش نفس میکشه خروپف میکنه خودشم یه هویی از خاب میپره گوششم درد میکنه شبا اصلا راحت نمیخابه خیلی سخت نفس میکشه

الهه حسینی
الهه حسینی
پاسخ به  ریحانه
1 سال قبل

سلام دخترم دوماه نیمشه گرفتگی بینی داره قطره بینی هم استفاده کردم فایده نداره چکار کنم خوب بشه .

سحر
سحر
پاسخ به  الهه حسینی
2 ماه قبل

پسرم یک ماه به دنیا اومد بینیش کیپ تا حالا چهار بار دکترش بردم قطع داده بی فایده نفس هم میکشه خس خس میکنه

عسل
عسل
1 سال قبل

سلام خسته نباشی دخترم ۱۰ ساله داره والان حدو یک ماه مریض میشه وسرما می خوره راه بینی گرفته میشه ودر شب نمی تون نفس بکشه حتما شبی دوباره باید بخور بزنه دکتر خیلی بردم میگه سرما خورده خیلی قطره مصرف کرده همه سپری بینی خوب میشه بعداز سه روز دوباره با یک هفته دوباره یه حدسه میزنه راه بینی میگره ونفس کشیدن براش سخت میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

بهار
بهار
1 سال قبل

سلام دخترم سه ماهه دم صبح بینیش میگیره و نمیتونه شیر بخوره چکار کنم؟ دکتر بهش شربت سیترزین تجویز کردن ولی فایده ای نداشت

سیدحمیدرضا سالک موسوی
سیدحمیدرضا سالک موسوی
1 سال قبل

بینی پسرم گرفته نمیتونه نفس بکشه چیکار باید بکنم ۸ساله

علی
علی
پاسخ به  سیدحمیدرضا سالک موسوی
11 ماه قبل

پسرم ۵سالشه همش بینیش میگیره آبریزش وچرک هم نداره
چکارکنم که گرفتگی رفع بشه؟؟

اردلان
اردلان
1 سال قبل

سلام با توجه به مقاله ای که در رابطه با دستگاه بخور کودک در سایت درمان مدیکال خوندم استفاده از دستگاه بخور در اتاق نوزاد، رطوبت و میزان اکسیژن هوا را متعادل میکند. این امر باعث میشود که فرزند عزیز شما تنفس و خواب راحتتری داشته باشد

مبینا
مبینا
پاسخ به  اردلان
10 ماه قبل

سلام دخترم ۹ماهشه گرفتگی بینی داره آبریززشه بینی هم داره چی خوبه براش

صیفی
صیفی
پاسخ به  مبینا
26 روز قبل

با سلام
دختری ۸ساله دارم لوزه داشت بردم ش دکتر بع دوا درمان الان لوزه اش کمی خوب شده ولی هر دو بینی اس کاملا
گرفته بادهان نفس میکشه
۳ روزه لطفا هر کی راه چاره داره راهنمایم کنه

پرهام
پرهام
1 سال قبل

سلام پسرم پرهام یک سال نیم هست آب ریزش بینی داره

کمند
کمند
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید پسرم ۶سالش از وقتی رفته مدرسه همش مریضه الان سه روزه بینیش کیپ شده قطره واستامینوفن وسرماخوردگی هم داره میخو ره طی روز وشب همش با دهن نفس میکشه لطفا بگید چکار کنم

شاملو
شاملو
پاسخ به  کمند
1 سال قبل

سلام پسر من هفت سالشه بدنبال سرماخوردگی الان دو هفته است که شبا بینیش کیپ میشه وبا دهن نفس میکشه به طوری که نفسش قطع میشه وهیچ علائم دیگری نداره لطفا بگید من چکار کنم ممنون

خانم س ه رک
خانم س ه رک
پاسخ به  شاملو
1 سال قبل

سلام دختری دارم هفت سالشه پارسال خورد زمین وبینیش خورد به لبه سنک ورم کرد واز پارسال تا حالا دیکه نفس کشیدنش موقع خواب مشکل شده وهمراه با خروپف هست والان هم سه ماهه پیش سرما خورد یا انفلانزا رو گرفت وتاحالاهم بینیش کپ میشه ومخاط بینیش زیاده وگاهی سفیده گاهی زرد یاسین لطفآ راهنماییم کنید چکار کنم علتش چیست

یاسین
یاسین
پاسخ به  کمند
1 سال قبل

بچه منم همین‌طور الان یه ماهه مریض یه هفته کامله که بینیش کیپ شده

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  کمند
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدخترمن پنج سال ونیم هست ازوقتی مدرسه میره هرهفته سرمامیخوره وانتی بیوتیک باتجویز پزشک استفاده میکنه الان سرفه و گرفتگی بینی داره چکار کنم ممنونم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدپسرمن یک ماه هست ک دماغش کیپ میشه چندتادکتربردمش قطره دادن ولی اصلافایده نداره دوباره همونجوره شبابایدچکارکنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام پسر ۱۹ ماهه دارم که نزدیک سه ماهه دچاراحتقان بینی شده وجدیدا بدتر شده طوری که تاصبح چندین بارنفس کم میاره واز خواب بیدار میشه دکترم بردم اسپری بینی وسیتیرزین داده ولی بهتر نشده

لیلا رفیعی
لیلا رفیعی
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام پسر من شبها کلا از راه دهان نفس میکشه زیاد خروپف میکنه خواب خوبی نداره مرتب واین دست واون دست میشه نفسش قطع میشه قطره واسپری هم استفاده میکنم فایده نداره باید چیکار کنم

یکتا
یکتا
1 سال قبل

سوال خسته نباشید
دختر من ۷ سالشه الان از ۱۰ مهر مریض شده تب ۴۰ درجه آنتی بیوتیک آزیترمایسین و آموکسی کلاو و انتی بیوتیک تزریقی همرو استفاده کرده ولی اصلا خوب نمیشه بینیش پر از چرک سبز رنگه و داحل بینیش به اندازه یه نخود دوتا بینیش ورم کرده خیلی دکتر بردم ولی اصلا کار خاصی نکردن توروخدا میشه راهنمایی بفرمایید و شنیدم که میگن باید تخلیه کنیم این عفونت از بینی آیا درسته

ایزدی
ایزدی
پاسخ به  یکتا
1 سال قبل

سلام یه کم پشکل مچلق دودش و بهش بده وبفرست تو گوشش وبعدش کلاه سرش بذار انشالله بهتر بشه یه شمه های چینی هم هست اگر بتونی تهران گیر بیاری خیلی خوبه من امروز گذاشتم تو گوشش روشنش کردم بعد که خاموش می کنی آروم ولای ورقه را باز می کنی پر عفونت جامده که بیرون ریخته

منصوره خرسندی
منصوره خرسندی
پاسخ به  یکتا
1 سال قبل

ببرش پیش تُل گیر بچه تل کرده چرک خشک کن بهش نده

ایناز مروتی
ایناز مروتی
1 سال قبل

سلام دختر من سه هفته گلودر گرفته تاالان سه بار بوردم پیش دکتر الان بینی کپ شده باید چکارکنم خوب بشه ایا درمان چی خوبه بهش بدم شب ها نمیتوانه بخوابه خیلی عزیت میشه

محمد پارسا
محمد پارسا
پاسخ به  ایناز مروتی
1 سال قبل

سلام.پسرم ۶سالشه.بینبش کیپ هست نمی تونن با بینی نفس بکشه.چکار کنم

ایزدی
ایزدی
پاسخ به  محمد پارسا
1 سال قبل

ویکس قلمی خوبه وبخور اوکالیپتوس

ایزدی
ایزدی
پاسخ به  ایناز مروتی
1 سال قبل

ویکس های قلمی خیلی خوبه بر حسب تجربه

پریا
پریا
پاسخ به  ایناز مروتی
1 سال قبل

سلام دخترم ۴ ساله دارم ۴ ماه هست که سرماخوردگی شدید داشته و بیمارستان بستری بوده ولی هر شل گرفتگی بینی داره و نمی‌تواند بخوابه چه دستوری میدهید متشکرم

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام ببخشید دخترم سه سالش سرما خورده دکتر هم بردم ولی هنوز داره سرفه وعطسه می کنه آبریزش بینی هم خیلی داره میشه راهنماییم کنید

بله
بله
پاسخ به  زینب
1 سال قبل

سلام شربت گیاهی از داروخانه بگیر

سیدجواد
سیدجواد
پاسخ به  زینب
11 ماه قبل

سلام پسرم ۶سالشه که شبها نمیتونه از بینش نفس بکشه وازیت میشه چکا کنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام.پسرم ۴ سالشه، سه چهار بار طی دوماهه گذشته مریض شده بطوریکه هربار هم مشکلش فقط گرفتگی بینی بوده تمام قطره ها و اسپری ها رو هم براش استفاده کردم ولی هربار چندروز خوب میشه دوباره همون مشکل و حل نشدنش.قطره سدیم کلرید،نفازولین،بتامتازون و اسپری …استفاده کردم ولی همچنان گرفتگی شدید داره؛ لطفا راهنمایی بفرمایید.

نیلا
نیلا
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۴ ماهشه زود زود بینیش کیپ میشه اصلا تب هم نداره حالش هم خوبه فقط مشکلش آینه لطفا راهنمایی کنید

Kiyana
Kiyana
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام میتونی اسپری بینی نازومین عسل استفاده کنی براش و اینکه پماد ترموراب قدیمی بزنی روی پیشانی اش تا سینوس هاش باز بشه و قلم بینی و هوای سرد به صورتش هم نخوره و حمام بخار اب داغ نه اینکه بچه رو خفه کنیا من برا دخترم ۱۱ سالشه همینکارا رو انجام میدم بهتر میشه به نظرم آبریزش بینی داشته بهتره و بهتر نفس میکشه

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام من نوزادم یک ماهش هم سفره میکنه .هم گرفتگی بینی دارد دهنش هم کف میکنه.چکاربایدبکنم

ستیا
ستیا
پاسخ به  امیرحسین
1 سال قبل

خانم تشنجه ببر دکتر

موسوی
موسوی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین پسر من نه ساله شه طی بیست روز دوبار مریض شده الان سردرد داره وگرفته گی بینی بار اول شربت کو اموکسی کلاو ۳۲۵ واکسپکتورانت خورد لطفا راهنمایی کنید ایا نیازه دوباره ببرم پیش پزش

دلسا
دلسا
پاسخ به  موسوی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین دختر ۶ ساله ی من نزدیک به ۳ هفته هست بیمار شده الان۴روز هست گرفتگی بینیش خیلی شدید شده شب ها اصلا نمیتونه بخوابه وخور خور شدید میکنه برای درمانش چیکار باید بکنم دو هفته ی اول دارو مصرف کرده ولی تاثیری نداشته آبریزش و مخاط بینی نداره ولی بینیش کیپ هست نمیتونه نفس بکشه

رضایی
رضایی
پاسخ به  موسوی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسر م حدودا نه سال ونیمش هست زیاد سرما میخوره الانم دو ماه پیس سرماخورده هنوز ترشح از بینیش میاد هوا که سرد بشه ترشح بینیش بیشتر میشه هر از گاهی هم بینیش می گیره اوایل سرماخوردگیش هم ازیتر و مایسین وسفکسیم خورده ولی کامل بر طرف نشده مشکلش والانم دوباره ابریزش وترشح داره چکار کنم

مرادی
مرادی
پاسخ به  رضایی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر پسر من ۶ساله س از وقتی رفته مدرسه مدام گرفتگی بینی داره هربار دکتر می برم آنتی بیوتیک می دن می خوره کامل خوب می شه بعداز ده روز دوباره همون حال قبل می آید سراغش بعضی ها می گن لوزه سوم داره باید عمل کنه لطفا منو راهنمایی کنید ممنونم

آوا
آوا
1 سال قبل

ممنونم واقعا … انشاالله بتونم با این روشهایی که گفتید مشکلش رو حل کنم

تیارا
تیارا
1 سال قبل

سلام دخترم ۲ماهشه بینیش یه ده روزی هست بعضی موقع هاگرفته میشه دکتربردم قطره داده ولی خوب نشده میشه راهنمایی کنی ممنون میشن

ارزو
ارزو
1 سال قبل

دختر۴ماهم دماغش گرفته و ترشح داره آیاسرماخوردگی؟

مجید
مجید
1 سال قبل

سلام…
مقاله بسیار مفید بود ..تشکر

محمد صدرا
محمد صدرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر اقای دکتر ببخشید پسر من ۶ماهه است از همون بدو تولد دماغش کیب بود انقار سرما خوده بود بعد دوماه بردم دکتر گفتن تا ۵ماهگی خوب میشه قطره داد استفاده کردم خوب نشد دوباره بردم یه پماد با یه قطره راویزون داد گفت شب وصبح استفاده کنید الان باز همین طوری ایا خوب میشود باز یه راهنمایی بکنید ممنون

الهام غلامعلی
الهام غلامعلی
1 سال قبل

سلام من پسر دو سال ونیم دارم بیشتر شبها میگه بینیم کیپ هست اما علایم دیگه نداره چکاری باید انجام بدم قطره میریزم البته بعضی شبها آیا بایید به پزشک مراجعه کنم؟

حمیدرضا احسان نژاد
حمیدرضا احسان نژاد
پاسخ به  الهام غلامعلی
1 سال قبل

سلام خوبید پسرم شیرخشک میخوره شبا بینیش فخ فخ میکنه مثله که خلط تو گلوش باشه نمیتونه شیر بخوره خیلی اذیت میشه کمک کنین چیکار کنم ممنونم

محمد
محمد
پاسخ به  حمیدرضا احسان نژاد
1 سال قبل

سلام پسر من سه ماهشه موقع شیر خوردن خیلی اذیت میشه درست نمیتونه نفس بکشه سینه ش خر خر میکنه بینی ش هم کیپ میشه قطره هم دارم برا بینی ش استفاده میکنم هیچ فرقی نداره
چه دارویی استفاده کنم که پسرم از این وضعیت راحت بشه

اکرم
اکرم
پاسخ به  محمد
11 ماه قبل

سلام برا زیر دوسال من از بزرگترا شنیدم شیر مادر رو چند قطره بریزد داخل بینی کودک بعد سرپا بگیرید ترشحات در میاد و گرفتگی رفع میشه من خودم برا دخترم این کارو میکنم.

سودا
سودا
پاسخ به  حمیدرضا احسان نژاد
1 سال قبل

سلام دختر من ۶ ماهشه هرشب بینیش کیپ میشه و نمیتونه بخوابه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  الهام غلامعلی
1 سال قبل

سلام ، دخترم شش سالش هست هر لار که سرما میخوره تا مدتها آبریزش بینی ادامه داره ، این دفعه علاوه بر این گرفتگی بینی شدید شبها داره که هر چی قطره هم استفاده کردم فایده نداره، بخور گرم روشن میکنم تا بهتر میشه
چند بار دکتر بردم، داروهای کوآموکسی کلاو، کلاسید، بروفن ، نئوتادین، قطره مومتازون ، نمکی هم استفاده کرده ولی فایده نداره، چکار کنم؟

حیدری
حیدری
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام آقای دکتر ،پسرم شیش سالشه چند وقت پیش بر اثر تب بالا متاسفانه تشنج کرد الان دو باره سر ما خورد چون وزنش۲۶کیلو هست ۱۰سی سی بهش استامینو فن میدم اشکال نداره؟؟

جعفری هستم
جعفری هستم
پاسخ به  حیدری
1 سال قبل

سلام پسرم سه سالشه شب وقتی که می خوابه بینیش کیپ میشه چند مرتبه بردمش دکتر ولی فایدای نداشت اسایش ازم گرفته راهنمای کنید خدا نگهدار

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  حیدری
7 ماه قبل

من از بخور سرد استفاده کردم خیلی خب بود

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
7 ماه قبل

بالشت سر رو یکم بلند انتخاب کنید اون طوری نفس کشیدن راحت تره

لیلا
لیلا
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

همتون گم شیدبرید پیش یه دکتر خوب

خریاس
خریاس
پاسخ به  لیلا
19 روز قبل

گمم شدی عزیزم

دکمه بازگشت به بالا