جوش بعد از اصلاح چیست و چطور آن را درمان کنیم

چرا بعد از اصلاح کردن جوش می‌زنیم؟

چرا بعد از اصلاح کردن جوش می‌زنیم؟

همان‌طور که می‌دانید جوش زدن یکی از معضلاتی است که بسیاری از آقایان و خانوم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جوش انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان جوش‌های دوران بلوغ، جوشی که بعد از خوردن غذاهای چرب به وجود می‌آید، جوش دوران قاعدگی و جوش بعد از اصلاح را نام برد.

بسیاری از زنان و مردان هستند که بعد از اصلاح صورت، دچار مشکلات پوستی از جمله جوش صورت می‌شوند. به همین دلیل آن‌ها تمایل چندانی به اصلاح پوست صورت خود ندارند و در صورتی که چنین کاری را انجام دهند، دچار استرس می‎شوند که دوباره صورت آن‌ها پر از جوش نشود.

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم، جوش‌ها انواع مختلفی دارند. بنابراین روش‌های درمان این جوش‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه علت جوش زدن صورت بعد از اصلاح را برای شما توضیح می‌دهیم و خواهیم گفت که با چه روش‌هایی می‌توانید جوش صورت خود را پس از اصلاح درمان کنید.

اگر شما هم دچار جوش صورت بعد از اصلاح هستید، برای یافتن درمان جوش صورت تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

افرادی که پوست حساسی دارند، بعد از هر بار اصلاح ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوند. در واقع جوش بعد از اصلاح به دلیل ضرباتی است که در حین اصلاح به پوست صورت وارد می‌شود.

هنگامی که مو قرار است از ریشه در بیاید و از ساقه آن به بیرون کشیده شود، ممکن است در ساقه مو التهاب به وجود آید. این التهاب نیز می‌تواند باعث مسدود شدن مجرای ساقه مو شود.
به همین دلیل می‌توان گفت التهاب پوستی که در اثر ضربات به پوست وارد می‌شود، دلیل اصلی جوش زدن صورت است.

در صورتی که افراد برای اصلاح صورت خود از روش اپیلاسیون استفاده کنند، در دفعات اول جوش‌های زیادی روی صورت مشاهده خواهند کرد.
این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که موها با شدت و سرعت زیادی از جای خود بیرون کشیده می‌شوند. در نتیجه التهاب پوستی افزایش پیدا می‌کند و جوش‌ها بیرون می‌آیند.

درست است که التهاب یکی از عوامل اصلی در به وجود آمدن جوش‌های صورت است، ولی در پوست افراد میکروب‌هایی نیز وجود دارد که با تحریک‌ آن‌ها در اثر اصلاح، صورت را دچار التهاب و جوش‌های پوستی می‌کنند.

ممکن است فکر کنید که این میکروب‌ها فقط در افرادی وجود داشته باشند که پوست آن‌ها حساس است. این تفکر کاملا اشتباه است و این میکروب‌ها در پوست همه افراد زندگی می‌کنند. به همین دلیل همه آقایان و بانوان باید برای اصلاح صورت خود اقدامات لازم برای جلوگیری و درمان جوش صورت را انجام دهند.

جوش‌های به وجود آمده در اثر اصلاح صورت با تیغ

بسیاری از آقایان و تعدادی از خانوم‌ها برای اصلاح موهای صورت خود از تیغ استفاده می‌کنند. در ابتدا باید گفت که خانم‌ها نباید صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، زیرا تیغ باعث التهاب و به وجود آمدن جوش‌های بیشتر در صورت این افراد می‌شود.

آقایان نیز هنگامی که موهای صورت خود را توسط تیغ اصلاح می‌کنند، برآمدگی‌هایی مشاهده خواهند کرد. این برآمدگی‌ها ناشی از رشد مو در زیر پوست است.

در این افراد موی صورت به جای این که مسیر درست خود را طی کند و از پوست بیرون آید، در زیر پوست حرکت می‌کند و به دور خود پیچ می‌خورد. این برجستگی‌ها به مرور زمان باعث به وجود آمدن زخم‌های پوستی و جوش‌های صورت خواهند شد.

افرادی که موهای صورت کلفت و ضخیم‌تری دارند بیشتر در معرض این نوع از جوش‌ها قرار می‌گیرند. آقایان برای این که بتوانند از جوش‌های پوستی جلوگیری کنند بهتر است تا از یک ماشین ریش تراش برای اصلاح صورت خود بهره ببرند.

تیغ زدن و ایجاد جوش

به وجود آمدن جوش بعد از اصلاح در اثر آرایش

بسیاری از خانم‌ها بلافاصله بعد از این که موهای پوست صورت خود را با بند اصلاح کردند، به سراغ مواد آرایشی و کرم پودرها می‌روند.

استفاده از مواد آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. در مواردی نیز ممکن است فرچه یا پد کرم و پنکیک آلوده باشد و در اثر برخورد این وسایل با پوست صورت، آلودگی‌ها وارد پوست شوند. در نتیجه صورت بعد از بند زدن جوش خواهد زد.

نکاتی در رابطه با درمان جوش صورت پس از اصلاح

  • برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند باید بدانید تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اصلاح نباید از هیچ نوع مواد آرایشی استفاده کرد.
  • قبل از اصلاح نباید صورت خود را لایه‌برداری کنید.
  • ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از اصلاح از لمس پوست صورت بپرهیزید.
  • بعد از اصلاح با بند، پوست صورت را با آب گرم نشویید.
  • تا دو ساعت بعد از اصلاح به حمام نروید.
  • بعد از اصلاح بخار درمانی انجام ندهید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون کرم ضد آفتاب جلوگیری کنید.
  • بعد از اصلاح، روی پوست صورت خود کمپرس سرد قرار دهید.
  • برای تغییر رنگ پوست در اثر اصلاح با بند از گلاب استفاده کنید.
  • برای کاهش التهاب پوست صورت از لوسیون‌های کاهنده التهاب بهره ببرید.

روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان شدت جوش‌های بعد از اصلاح را به‌صورت چشم‌گیری کاهش داد. در صورت عمل به این روش‌ها می‌توانید با خیال راحت صورت خود را اصلاح کنید و دیگر نگران جوش‌های روی چهره خود نباشید.

  • قبل از اصلاح صورت دوش آب گرم بگیرید. این کار باعث می‌شود تا منافذ پوست صورت باز شده و پوست نرم‌تر شود. در نتیجه پوست صورت برای اصلاح آماده خواهد شد.
  • مردانی که قصد دارند صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، باید از خمیرهای اصلاح بهره ببرند.
  • مردان باید از تیغی استفاده کنند که تیز باشد. علاوه بر این، تیغ را در جهت رویش مو، روی صورت خود بکشند.
  • در صورتی که نخواستید قبل از اصلاح صورت دوش بگیرید، می‌توانید صورت خود را با آب بشویید و آن را با یک محلول، ضد عفونی کنید.
  • افرادی که برای اصلاح صورت از روش لیزر استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از این کار موهای صورت خود را با تیغ بزنند تا کمتر دچار التهاب و جوش شوند.
  • بعد از تمام شدن اصلاح یک پارچه مرطوب و خنک را به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

درمان جوش بعد از اصلاح

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در درمان جوش بعد از اصلاح تاثیر چشم‌گیری بگذارند. ویژگی مشترک تمام این محصولات و مواد طبیعی داشتن خاصیت ضد التهاب است. در ادامه به توضیح هر یک از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح می‌پردازیم.

درمان جوش بعد از اصلاح به روش طبیعی

برای از بین بردن و درمان جوش بعد از اصلاح می‌توان از انواع مختلف ماسک‌های صورت، کمپرس یخ، عسل، جوش شیرین، آلوئه ورا، روغن درخت چای و راهکارهای دیگر استفاده کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

اگر در مورد هر کدام از آن‌ها سوال بیشتری داشتید، متخصصان مشاوره پوست و مو پذیرش ۲۴ به‌صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز به سوالاتتان پاسخ می‌دهند.

مشاوره آنلاین متخصص درمان جوش

پیشگیری از ایجاد جوش بعد اصلاح

ماسک صورت

انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند که برای کاهش التهاب پوست صورت و درمان جوش بعد از اصلاح موثر هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

  • ماسک خیار: بعد از اصلاح صورت با بند یا روش‌های مختلف، برای این که از زدن جوش روی صورت جلوگیری کنید، می‌توانید یک عدد خیار را رنده کنید و آن را با تعدادی برگ نعنا مخلوط کرده و روی پوست صورت بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را آب‌کشی کنید.
  • ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ به خاطر پروتئین زیادی که دارد، علاوه بر از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح می‌تواند در سفت و سفید شدن پوست صورت نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای تهیه این ماسک می‌توانید سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.
    بعد از گذشت این مدت زمان پوست خود را با آب خنک شستشو دهید.

استفاده از کمپرس یخ برای درمان جوش

استفاده از کمپرس یخ

وقتی پوست صورت را با استفاده از بند اصلاح کنید، به دلیل در آمدن موها از ریشه، خون بیشتری در زیر پوست صورت جریان پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی از خانم‌ها بعد از اصلاح احساس گرمای شدیدی می‌کنند.

این گرم شدن باعث قرمزی و التهاب بیشتر پوست و در نتیجه جوش‌های بعد از اصلاح می‌شود. در این‌جا لازم است تا با استفاده از یک کمپرس یخ، التهاب پوست صورت را کمتر کنید تا جوش نزنید.

تعدادی یخ را درون یک کیسه قرار دهید و آن را روی پوست صورت خود بگذارید.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد التهاب دارد و برای درمان جوش‌های بعد از اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در استفاده از این ماده طبیعی باید دقت به خرج داد، زیرا جوش شیرین علاوه بر محاسن زیاد، معایبی نیز دارد.

یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. پنبه‌ای را به مخلوط به دست آمده بمالید و آن را به پوست صورت بزنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای از بین رفتن جوش‌ها می‌توانید این کار را روزانه ۲ الی ۳ بار انجام دهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی است که خاصیت‌های بسیار زیادی از جمله خواص آرامش دهنده و ضد التهاب دارد. به دلیل خواص بی‌نظیر آلوئه‌ورا، در صنعت آرایشی و بهداشتی به مراتب از این گیاه استفاده می‌شود.

آلوئه‌ورا به‌صورت ژل، کرم، پماد و اشکال گوناگون دیگر در دسترس است. بنابراین برای درمان خانگی جوش بعد از اصلاح می‌توانید از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

خواص آلوئه ورا برای درمان جوش

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح به روش طبیعی است. این روغن خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی بسیار بالایی دارد.

روغن درخت چای برای افرادی که پوست چرب دارند نیز بسیار موثر است. این افراد می‌توانند با استفاده از این روغن جوش‌های بعد از اصلاح خود را درمان کنند.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی

استفاده از جو دو سر در این طب برای افرادی سفارش شده است که بعد از اصلاح جوش می‌زنند. این افراد می‌توانند جو دو سر را با مقادیر مساوی ماست مخلوط کنند و مقداری عسل نیز روی آن بریزند. این مخلوط را خوب هم بزنید و آن را برای نیم ساعت روی پوست خود بمالید.

در صورتی که این کار را روزانه یک الی دو بار انجام دهید، می‌توانید از شر جوش‌های بعد از اصلاح راحت شوید. جو دو سر خاصیت ضد التهاب، کاهش سوزش پوست بعد از اصلاح و خاصیت تسکین‌دهی دارد. به همین دلیل در درمان جوش بسیار موثر است.

درمان جوش با طب سنتی

آبلیمو بعد از اصلاح صورت

آبلیموی تازه یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی است. آبلیمو خاصیت میکروب‌کشی دارد. بنابراین می‌تواند میکروارگانیسم‌ها و عوامل میکروبی را از بین ببرد که روی پوست وجود دارند.
علاوه بر موارد گفته شده، آبلیمو می‌تواند چربی جمع شده زیر پوست را نیز پاک‌سازی کند. برای استفاده از آبلیمو می‌توانید مقداری پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

عسل

همان‌طور که می‌دانید عسل خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. عسل می‌تواند پوست را مرطوب نگه دارد و در صورتی که پوست دچار عفونت شد، آن را از بین ببرد.

مخلوط عسل و لیمو ترش و عسل با شیر می‌تواند باعث خنک شدن پوست صورت و از بین رفتن التهاب پوستی شود.

در نتیجه با استفاده از این ماسک‌ها نیز می‌توان جوش‌های بعد از اصلاح را از بین برد. در کنار این نتایج مثبت، استفاده از عسل همراه با شیر یا لیمو ترش می‌تواند در پاکسازی پوست صورت نیز موثر باشد.

داروهای درمانی جوش بعد اصلاح

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش بعد از اصلاح را درمان کرد.

کرم رتینوئید

کرم رتینوئید، کرم ضد جوش بعد از اصلاح است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در نتیجه منافذ پوست با استفاده از این کرم باز خواهند شد.

کرم مرطوب‌کننده

وقتی اصلاح صورت‌تان تمام شد، بهتر است آن را با آب بشویید. بعد از شستشو نیز لازم است تا یک کرم مرطوب‌کننده به پوست خود بمالید تا پوست‌تان مرطوب بماند.

دقت داشته باشید که از محصولات افتر شیوی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. زیرا این محصولات می‌توانند باعث التهاب بیشتر پوست شوند.

کورتیکواستروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید یا استفاده از کرم آن یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح است. البته این داروها می‌توانند عوارض جانبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید بهترین راه استفاده از خدمات مشاوره متخصصان پوست و مو آنلاین پذیرش ۲۴ است.

آنتی بیوتیک‌ها

گاهی تمام روش‌های گفته شده در بالا نمی‌توانند باعث از بین بردن جوش‌های صورت بعد از اصلاح شوند. به همین دلیل لازم است تا آنتی بیوتیک مصرف کنید تا به جنگ عفونت‌های پوستی شما برود. گرچه، مصرف آنتی بیوتیک نیز باید توسط دکتر پوست تایید شود.

ایزوترتینوئین خوراکی

ایزوترتینوئین خوراکی یکی دیگر از داروهایی است که پزشک برای درمان جوش بعد از اصلاح تجویز می‌کند. این دارو بسیار قوی است و می‌تواند به‌راحتی جوش‌های صورت را از بین ببرد. با این حال مصرف این دارو عوارض بسیار جدی دارد. به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی‌شود.

کرم موبر

مردان به جای این که پوست خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنند، می‌توانند از کرم موبر بهره ببرند. این کرم‌ها از تجمع مو زیر پوست جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه بعد از اصلاح جوشی به وجود نخواهد آمد.

قبل از استفاده از این کرم بهتر است آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از راه‌کارهای گفته شده در بالا نتوانستند در درمان جوش بعد از اصلاح موثر باشند، می‌توانید به دکتر جوش مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای مختلف جوش‌های صورت شما را از بین ببرد.

اما پیش از مراجعه حضوری به پزشک توصیه می‌کنیم با مشاوران متخصص پوست و مو پذیرش ۲۴ در تماس به شکل‌های گوناگون متنی، صوتی و تلفنی باشید که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند سوالات شما را پاسخ دهند و دیگر نیازی نباشد معطل گرفتن وقت دکتر یا گرفتار مشکلات دیگر برای صحبت با یک پزشک متخصص پوست و مو شوید.

گفتگوی آنلاین با متخصص پوست و مو

۳.۵/۵ (۱۲ نظر)

منبع
medicalnewstodaytiege

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
69 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.
m.
17 روز قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

مهنا
مهنا
1 ماه قبل

بعد نصف صورتم موهاش مونده بود با کرم موبر عربی زدم بعد وقتی شستم صورتم پرجوش شد بیچارم دم عیدی. تورو خدا جواب بدید.

مهنا
مهنا
1 ماه قبل

سلام منم رفتم آرایشگاه جلبک انداخت به اضافه بند بار اولم بود صورتم پر نوشته دم عیدی تو رو به خدا به جان هرکسی که دوست دارید راهنماییم کنید روی جوش ها هم خارش میکنه .

Mahsima
Mahsima
1 ماه قبل

صورتم شمع انداختم الان افتضاح جوش زدم جمعه هم عروسی دعوتم

امین
امین
1 ماه قبل

البته خودم نمیدونستم تیغ مال کی بودش وگرنه نمیزدم

امین
امین
1 ماه قبل

س من صورتم رو با تیغ چند ماه پیش که چند بار ازش استفاده ک
جا گردنم یه جوش زیر پوستی زده الان چند هفته ست بعد از مدتی خوب شد ولی کامل نه دانه ش کوچک شده بود ولی دوباره بزرگ شد چکار کنم رفع شه اگه میشه راهنماییم کنین

هانیه
هانیه
4 ماه قبل

سلام
من چند روز پیش اصلاح با بند انجام دادم برای اولین بار و الان پیشونیم چونم گونم کلی جوش های ریز قرمز زده که سرش سفیده
لطفا بگید چی کار کنم زود خوب بشه ؟

Mahsima
Mahsima
پاسخ به  هانیه
1 ماه قبل

کپسول سالیسیک اسید بخور

مهسا
مهسا
5 ماه قبل

من اولین بار اصلاح کردم و عین سگ پشیمونم الان صورتم خیلی جوش زده داره بدتر هم میشه چیکار کنم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط مهسا
Ya emam reza
Ya emam reza
پاسخ به  مهسا
5 ماه قبل

موسی کوو تقی های محلمون فهمیدن بار اولته

Mahdie
Mahdie
پاسخ به  مهسا
2 ماه قبل

دو تا آمپول d3رو داخل پماد کلوبتازول که از قبل یکم از سرش خالی کردی بریز و مخلوط کن و روزی یه بار بزن به صورتت من زدم خوب خوب شدم. البته دو سه بار تست کن که صورتت حساسیت نداشته باشه.

Mahsima
Mahsima
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

فقط قرص ایزوترتینوئین روزی یدونه

علیرضا شیرمحمدی
علیرضا شیرمحمدی
10 ماه قبل

جوش بعد بو علتش چیست بعد از هر بار بیرون کردن جوش باز هم جوش می زند

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

جوش های زیاد بعد اصلاح رو چطور میشه درمان کرد؟؟

Man
Man
1 سال قبل

من تا الان سه بار صورتمو بند انداختم هر سه بار جوش زده خیلی خسته شدم هر بار باید برم دکتر خیلی هزینه هم داره
گفتم لیزر کنم گفتن نه اگ لیزر کنی لکه پیدا میشه صورتت چ کار کنم که صورت بهتر بشه؟

جعفر
جعفر
پاسخ به  Man
1 سال قبل

بده اونی که دوستت داره جاش و بوس کنه

آرزو
آرزو
پاسخ به  جعفر
1 ماه قبل

جان خودت

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Man
7 ماه قبل

بند انداختن کلا روش خوبی نیست. از تیغ یکبار مصرف استفاده کن.

خاطره جباری
خاطره جباری
1 سال قبل

سلام من واسه اولین بار اصلاح کردم و صورتم هرروز داره بیشتر جوش میزنه و بهتر میشه چکارش کنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

با عرض پوزش من صورتم جوش های ریز و سر سفید ایجاد شده باید از چی استفاده کنم از بین برن میشه راهنماییم کنید؟

hoh
hoh
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

بعداصلاح یکم نمک بااب مخلوط کنید چند ثانیه رو صورت بمونه بعد بشورین

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام

حدیث
حدیث
1 سال قبل

با سلام ۶ماه پیش صورتم رو وکس کردم متاسفانه بعد از انجام وکس صورتم جوش زد وتا الان در گیر هستم ممنون میشم راهنماییم کنید

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
پیشونیم و لپ هام بعد از اصلاح جوش های چرکی زیادی زده چیکار کنم تو مدت کمی از بین بره

ساحل
ساحل
پاسخ به  نرگس
7 ماه قبل

آره از منم همینطور شده شما اگه راهی برای درمانش پیدا کردین بگین ممنون میشم

لونا
لونا
پاسخ به  نرگس
2 ماه قبل

سلام
ابلیمو تازه توی کم ترین زمان از بین میبره جوش هارو

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من کل صورتمو با وکس اصلاح کردم الان کل صورتم پر از دونه های سر سفید و کوچیک شده چیکار کنم تو مدت زمان کمی از بین برن ؟

حنانه
حنانه
1 سال قبل

پس از اصلاح صورت به صورت بند انداختن باید بعدش از کرم مرطوب کننده استفاده کنم؟؟

حنانه
حنانه
1 سال قبل

پس از اصلاح صورت با موم صورتم بطور کامل جوش ریز میشه چه پیشنهادی دارین

الهه
الهه
1 سال قبل

سلام ببخشید واسه جون بدن بعد از ژیلت چیکارکنم

دهانی
دهانی
1 سال قبل

سلام صورت من همش جوش میزنه اصلاح کنم بیشتر جوش میزنه جوشای قرمز هستن

مریوم
مریوم
1 سال قبل

سلام من صورتم بعد اصلاح قرمز میشه و جوشای کوچلو بالا میاد بعد چند روز هم شروع به خارش میکنه و جوشا سر سفید میشن
ممنون میشم اگه پیشنهادی چیزی دارید

ساحل
ساحل
پاسخ به  مریوم
7 ماه قبل

آره از منم همینطوره اگه راهی برای درمانش پیدا کردین لطفا بگین ممنون میشم

حنا۱
حنا۱
پاسخ به  ساحل
2 ماه قبل

واقعا استفاده کنم میرن مگه شما خودتون استفاده کردی نتیجه گرفتی

م ق
م ق
پاسخ به  مریوم
6 ماه قبل

سلام بعداز اصلاح همون موقع کمی نمک با یک قاشق آب با پنبه روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰یا ۱۵ دقیقه رو ی پوست بمونه دوبار در روز تکرار کن اصلأ جوش نمی‌زنی

Faezeh
Faezeh
پاسخ به  م ق
10 روز قبل

سلام خوبین بعد اصلاح کلا دوبار استفاده بشه کافیه

Faezeh
Faezeh
پاسخ به  م ق
10 روز قبل

سلام بعد از اصلاح کلا دوبار استفاده بشه کافیه؟

آخرین ویرایش 10 روز قبل توسط Faezeh
Faezeh
Faezeh
پاسخ به  م ق
10 روز قبل

سلام منظورتون اینه کلا دوبار استفاده بشه کافیه؟

Faezeh
Faezeh
پاسخ به  م ق
10 روز قبل

سلام کلا دوبار استفاده بشه کافیه؟

باران
باران
1 سال قبل

لپ هام پر از جوش شده بعد از اصلاح چیکار کنم دارن صورتوم سولاخ میکنن

......
......
2 سال قبل

سلام من برای بار اول اصلاح کردم و یه چند تا التهاب دارم چیکار کنم

بهار
بهار
2 سال قبل

سلام وقت بخیر. من صورت چربی دارم و اینکه صورتم پر از جای جوش قدیمیه(تقریبا ۲یا۳سال پیش) . با این روش هایی که گفتین تونستم جوش های جدیدم رو از بین ببرم ولی قدیمی ها هستن. و اینکه جوش هام فقط در حد لک روی صورتم موندن و چاله چوله ای نیستن و چرکی هم نیستن…

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  بهار
1 سال قبل

با کدوم روش تونستی جوش های جدیدتو از بین ببری؟

Pani
Pani
2 سال قبل

سلام من پیشونیم رو اصلاح کردم روز اول خوب بود ولی یهو کلی دونه ریخت بیرون انگار جوش های زیر پوستی چیکار کنم سریع از بین برن؟

عاطفه زارعی
عاطفه زارعی
پاسخ به  Pani
2 سال قبل

سلام من صورتم خیلی جوش میزنه چیکارکنم

ساحل
ساحل
پاسخ به  Pani
7 ماه قبل

آره از منم چکار کنیم خوب شه؟

روژان
روژان
2 سال قبل

کمرمو کلا با تیغ زدم و پر از جوش شده چیکار کنم خوب بشه دوهفته گذشته هنوز همونه

گلی
گلی
پاسخ به  روژان
1 سال قبل
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  روژان
7 ماه قبل

با اب سرد دوش بگیر.

سارا
سارا
2 سال قبل

پوست بدنم بعد هر بار اصلاح با ژیلت پر از دونه های قرمز شبیه زخم و جوش میشه. خواستم برم لیزر گفتن تا وقتی این التهابات و جوش ها هست نمیشه لیزر زد. چه کنم برطرف بشن؟

دکتر ضحی دهنوی فرد
دکتر ضحی دهنوی فرد
عضو
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
برای یک ماه برای شستشوی بدن در حمام از صابون آنتی باکتریال مدیلن استفاده کنید
و محلول کلیندامایسین ۲٪ صبح و شب روی نواحی جوش‌دار استفاده کنید
در این مدت شیو نکنید

آسی
آسی
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

دیگه از ژیلت استفاده نکن خودم هم همیطورم رو ژیلت بدنت حساسه
از پودر نوره استفاده کن خیلی خوبه

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر، من دور لبم جوش میزنه حتی اگه اصلاح هم نکنم جوش میزنه چیکار کنم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام. محلول اِریترومایسین هر ۱۲ ساعت بمالید به مدت یکماه

مهدیه
مهدیه
2 سال قبل

سلام صورتم پس ازهرباراصلاح جوش میزنه چیکاربایدکنم؟خسته شدم دیگ

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  مهدیه
2 سال قبل

لیزر موهای زاید صورت انجام دهید

رضا بهادری
رضا بهادری
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
5 ماه قبل

سلام واقعا اگه لیرز بکنه دیگه مو در نمیاد من
اگه اینجوریه من قصد دارم خط ریشم و چونم لیزر کنم

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من اولین باره که اصلاح کردم و در طول روز اول جوش نزدم ولی بعد از اون اول پیشونیم جوش زد چند روز بعدش هم گونه ام ،چه کار کنم که خوب بشه؟؟؟

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من برای بار اول گردن مو اپلاسیون کردم تا زیر چونه ام پر شد از جوش چرکی و غیر چرکی الان یک هفته س خوب هم نمیشه چیکار کنم بره و جاش نمونه

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام

حتما توسط همکاران متخصص پوست معاینه شوید تا بتوان درمان داد

Golsa Roosta
Golsa Roosta
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
مخلوط جوش شیرین و آب برای جوش های بعد اصلاح مفید است و همچنین از مخلوط جوش شیرین + زردچوبه+ آبلیمو می‌توانید برای رفع تیرگی هایی که بعد اصلاح به وجود آمده است استفاده کنید.

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من بعد از اصلاح صورتم پر از جوش چرکی میشه و فردا قراره برم اصلاح چیکار کنم ک جوش نزنه صورتم اصلاح با بند انجام میدم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

مهدیه
مهدیه
2 سال قبل

من برای بار اول صورتم را اصلاح کردم. صورتم بعد از اصلاح پر جوش های ریز و چرکی شده میشه یک راهی بگید که بعد از یک یا دوروز خوب شود چون به یک مجلش مهم دعوت هستم و اصلا بخاطر همین صورتم را اصلاح کردم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مهدیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  مهدیه
2 سال قبل

محلول کلیندامایسین هر ۱۲ ساعت بمالید.

حمید
حمید
2 سال قبل

بعد اصلاح با تیغ و ژیلت چانه م جوش میزنه و قرمز میشه. چه باید بکنم؟

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  حمید
2 سال قبل

با تیغ و زیلت اصلاح انجام نشود.

نیما
نیما
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

پس با چی انجام شود؟ من با ماشین ریش تراش میزنم اما بازم جوش میزنم

دکمه بازگشت به بالا