عفونت پوستی | انواع ، علائم، راه های درمان و پیشگیری

انواع عفونت پوستی ،عفونت پا عفونت ناخن و راه های درمان آن

عفونت پوستی چیست؟

پوست شما بزرگ‌ترین عضو بدن شما است. وظیفه ی آن محافظت از بدن شما در برابر عفونت است. گاهی اوقات پوست شما خودش عفونی می شود.  عفونت های پوستی به خاطر تنوع گسترده ای از میکروب ها اتفاق می افتد. علائم نیز از خفیف به شدید تغییر می کند. عفونت های خفیف حتی می تواند با داروهای خانگی نیز درمان شود؛ در حالی که نوع شدید آن ممکن است  به داروهای پزشکی نیاز داشته باشد.

عفونت پوستی | انواع ، علائم، راه های درمان و پیشگیری
خارش پوست از علائم عفونت قارچی است

انواع عفونت های پوستی

۱.عفونت پوستی باکتریایی: عفونت های پوستی باکتریایی، اغلب با برآمدگی های ریز و قرمز شروع می شود و به تدریج افزایش سایز می دهد. بعضی عفونت های باکتریایی خفیف هستند  و با آنتی بیوتیک های موضعی درمان می شوند اما سایر عفونت ها به آنتی بیوتیک های خوراکی نیازمندند. انواع مختلف عفونت های باکتریایی شامل موارد زیر است:

۲.عفونت های پوستی ویروسی: این عفونت ها به خاطر یک ویروس ایجاد می شوند. رنج آن نیز از خفیف تا سخت قابل تغییر است. انواع مختلف این عفونت شامل موارد زیر است:

۳.عفونت پوستی قارچی: این عفونت ها به دلیل یک قارچ ایجاد می شود وظاهرا بیشتر در مناطق مرطوب بدن مانند پاها یا زیربغل گسترش می یابند .

بعضی از عفونت های قارچی واگیردار نیستند و این عفونت ها تهدید کننده نیستند. انواع مختلف عفونت قارچی عبارت اند از:

  • پاهای ورزشکاران
  • عفونت تخمیری
  • کرم حلقه ای
  • قارچ ناخن
  • برفک دهان
  • سوختگی پوشک

۴.عفونت پوستی انگلی: این نوع عفونت به وسیله ی یک انگل ایجاد می شوند. این نوع عفونت ها می توانند از پوست هم فراتر بروند و به جریان خون و اعضا نیز وارد شوند. این عفونت ها تهدید کننده نیستند اما ناراحتی ایجاد می کنند. انواع متفاوت عفونت پوستی انگلی شامل موارد زیر است:

  • شپش
  • گال
  • لارو پوستی
  • ساس

علائم عفونت پوستی

علائم عفونت پوستی بستگی به نوع آن دارد. علائم رایج:

  •  قرمزی پوست
  • و جوش هستند.

هرچند که ممکن است علائم دیگری مانند:

  • خارش
  • درد
  • التهاب
  • و حساسیت داشته باشد.

اگر شما تاول پرعفونت یا عفونت پوستی دارید که بهبود نمی یابد، یا بدتر می شود، به پزشک پوست و مو مراجعه کنید. عفونت های پوستی می تواند از پوست عبور کرده و وارد جریان خون  شود که در این صورت تهدید کننده خواهد بود. علائم عفونت شدید شامل موارد زیر است:

  • چرک
  • تاول
  • پوسته شدن،تفکیک
  • تیرگی، بیماری گوشت خوار یا پوستی که بی رنگ و دردناک می شود.

علل عفونت پوستی

علل عفونت پوستی بستگی به نوع آن دارد. مثلا عفونت باکتریایی پوست، زمانی اتفاق می افتد که باکتری از طریق یک آسیب مانند بریدگی یا خراش، وارد پوست شود. گرفتن خراش یا بریدگی ضرورا به این معنا نیست که شما عفونت می گیرید، اما اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، این ریسک را افزایش می دهد. یک سیستم ایمنی ضعیف، نتیجه ی یک بیماری یا از عوارض یک دارو است.

درباره ی عفونت پوستی ویروسی نیز باید گفت که شایع ترین ویروس ها، جزو یکی از این سه دسته است:

  1. ویروس پوکس
  2. ویروس پاپیلومای انسانی
  3. ویروس هرپس.

شیمی بدن و سبک زندگی، ریسک عفونت قارچی  را افزایش می دهد؛ برای مثال؛ پاهای یک ورزشکار در چندین مسابقه ی دو یا اگر شما زیاد عرق می کنید. قارچ، اغلب در محیط گرم و نمناک رشد می کند. پوشیدن لباس نم دار یا عرق کرده یک فاکتور برای عفونت قارچی است.

حشره های ریز یا اندامگان های پنهان شده زیر پوست و… می تواند موجب عفونت پوستی انگلی شود.

عفونت ساق پا

عفونت ساق پا

عفونت پا یک منبع رایج ناخوشی وناتوانی است. بخش زیادی از عفونت های خفیف در بیماری عصب دیابتی اتفاق می افتد و بانظارت و مراقبت، قابل پیشگیری هستند. تشخیص مناسب و درمان عفونت پا، می تواند چالش برانگیز باشد. درمان موفقیت آمیز به عواملی از جمله: سبب شناسی رگ،عصب و وضعیت ایمنی و…بستگی دارد.

عفونت پا کارهای روزمره ی ما و قدم زدن را با مشکل مواجه می کند و به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد.

عفونت کف سر

کف سر می تواند عفونی شود اگر قارچ یا باکتری از راه فولیکول های مو و پوست آسیب دیده، وارد پوست سر شود. آسیب پوست نیز می تواند نتیجه ی شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما باشد. باکتری،برخی عفونت های رایج مانند زرد زخم را ایجاد می کند. علائم عفونت ها مختلف است؛ اگرچه بیشتر وقت ها باعث قرمزی،خارش و چرک می شود. تشخیص تفاوت ها می تواند به انسان کمک کند که راه درمان درست را انتخاب کند. استفاده از کرم های مخصوص یا پماد یا داروهای پزشکی می تواند معمولا عفونت های پوستی را پاک‌سازی کند.

زرد زخم چیست؟

زرد زخم یک عفونت شایع و واگیردار پوستی است. باکتری مثل :

  • استافیلوکوکوس اورئوس
  • یا استرپتوکوکوس پایو گینس

لایه های بیرونی پوست که روپوست نامیده می شود را عفونی می کند. صورت، بازوها و پاها، متداول ترین جاها برای این زخم است. هر کسی واجد گرفتن زرد زخم است؛ اما کودکان مستعدترند؛ مخصوصا در سنین۲تا۵ سال.

عفونت اغلب در بریدگی های کوچک، گازگرفتگی حشرات یا جوش هایی مانند اگزما، هرجایی که پوست آسیب دیده است، ولی می تواند مثل اول شود، اتفاق می افتد. وقتی زرد زخم بر روی پوست سالم به وجود می آید، زرد زخم ابتدایی نامیده می شود؛ ولی وقتی بر روی پوست آسیب دیده اتفاق می افتد، زرد زخم ثانویه نامیده می شود.

همیشه آسان یا حتی ضروری نیست که این تمایز را بین این دو نوع زرد زخم قائل شویم. زرد زخم یک بیماری قدیمی است. نام گذاری این بیماری به قرن چهاردهم میلادی، از انگلستان بر می گردد. پیشرفت باکتری در شرایط داغ و مرطوب اتفاق می افتد.

زرد زخم با توجه به تغییرات فصل، تغییر می کند؛ در  تابستان به اوج خود می رسد و در آب و هوای شمالی کاهش می یابد. زرد زخم در کشورهای توسعه یافته و مناطق فقیرنشین کشورهای صنعتی، رایج تر است. بیشترین تعداد در اقیانوسیه که شامل استرالیا، نیوزلند و چند کشور دیگر است، ثبت شده است.

آیا عفونت باعث خارش پوست می شود؟

عفونت های قارچی و باکتریایی مانند زرد زخم باعث خارش می شوند.

آنتی بیوتیک مناسب برای عفونت پای دیابتی

بیمارانی با عفونت های خفیف می توانند سرپایی با آنتی بیوتیک های خوراکی درمان شوند.

اگرمشکوک به  متیسین پایدارS اورئوس یا ام آر اس آی هستید، آنگاه:

اگر مشکوک به میکروب های گرم منفی یا موجودات غیرهوازی هستید، داروهای دوتایی مثل:

تاکید فراوان می شود که به هیچ وجه خودسرانه داروها را مصرف نکنید. مشاوران آنلاین عفونت پوست ما، با شما هستند تا راهنمایی های لازم را به شما عرضه کنند.

بیماری قارچ پوستی

عفونت قارچی بیماری است که توسط قارچ ایجاد می شود. میلیون ها نوع قارچ وجود دارد. آن ها بر روی چرک، گیاهان، سطوح خانه و روی پوست شما زندگی می کنند که گاهی می توانند منجر به مشکلات پوستی مانند جوش یابرآمدگی شوند.

عفونت ناخن

پارانیشیا یک عفونت پوست است که در اطراف ناخن گسترش می یابد. این زمانی است که باکتری یا قارچ به زیر پوست وارد می شود. پارانیشیا می تواند نتیجه ی جویدن یا گاز گرفتن ناخن ها باشد. اما وقتی که شرایطی وجود دارد که دست ها باید به طور مرتب وقت خیس باشند یا با مواد شیمیایی در تماس باشند، اتفاق می افتد. در بیشتر موارد پارانیشیا جدی نیست.

عفونت پوستی| علائم، راه های درمان و پیشگیری
درمان عفونت ناخن

درمان عفونت پوستی

درمان، بستگی به علت و شدت عفونت دارد. بعضی انواع عفونت های پوستی ویروسی ممکن است به خودی خود در طی چند روز یا چند هفته از بین  بروند.

  • عفونت های باکتریایی بیشتر اوقات ، به وسیله ی آنتی بیوتیک های موضعی که مستقیما با پوست در تماس می باشد؛ یا خوراکی، درمان می شود.
  • اگر باکتری از نوعی باشد که نسبت به درمان مقاوم است، درمان عفونت ممکن است به آنتی بیوتیک سیاه رگی، که در بیمارستان انجام می شود، نیاز داشته باشد.
  • شما می توانید از اسپری های ضد قارچ و کرم برای درمان عفونت قارچی استفاده کنید.
  • اگر شرایط‌ تان بهبود پیدا نمی کند، از پزشکتان درباره ی نسخه ی خوراکی یا کرم های موضعی سوال کنید. علاوه بر آن، شما می توانید از کرم های دارویی پوست، برای درمان عفونت های انگلی پوست استفاده کنید. دکتر عفونت پوست شما ممکن است داروهایی برای کاهش ناراحتی، توصیه کند.

جلوگیری از عفونت پوستی:

  • راهکارهایی برای کاهش شانس گسترش عفونت پوستی وجود دارد. شستن دست ها به صورت مکرر یکی از بهترین راه ها می باشد. شما احتمالا دستتان را بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از تهیه و خوردن غذا و… می شویید. بهتر است که آن را بعد از تمیز کردن بینی تان، سرفه، عطسه، بعد از همراهی و غذا دادن به حیوانات، ملاقات و همراهی با یک فرد بیمار، به درستی و کامل بشویید. از صابون یاسایر تمیزکننده ها برای شست و شوی کف دست و پشت دست و مچ، نوک انگشتان، زیر ناخن ها و بین انگشت ها استفاده کنید و آن ها را زیر آبی که جاری است، بشویید و سپس خشک کنید.
  • هنگام عطسه و سرفه دهان و خود را با دستمال بپوشانید. اگر دستمالی در دسترس ندارید، ترجیحا از آرنج خود استفاده کنید.هر بریدگی عمیق یا گازگرفتگی توسط انسان یا حیوان باید به پزشک نشان داده شود.
  • از ظرف ها و لیوان های استفاده شده ی بقیه استفاده نکنید.
  • به طور مستقیم دستمال های استفاده شده و چیزهای مشابه آن را لمس نکنید.
  • بریدگی خود را بشویید و بانداژ کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر پوست شما در شرایطی قرار دارد که برای شما ناراحتی ایجاد کرده است، به دکتر بیماریهای پوست خود مراجعه کنید. همچنین می توانید با دریافت نوبت آنلاین با دکتر پوست آنلاین و دکتر عفونی انلاین سایت پذیرش ۲۴ برای درمان عفونت پوستی مشاوره آنلاین دریافت نمایید.

گفت و گو آنلاین با متخصص پوست، مو و زیبایی

 

[ifso id=”16549″]

۳.۱/۵ (۹ نظر)

منبع
healthlinehealthlineclevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
125 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
4 روز قبل

سلام
بنده خارج شهر زندگی میکنم و دسترسی بدکتر برایم سخت هست.چند روز هست که کف دستم تیغ خار بیابان رفته وان باعث عفونت شده.الان. باندازه فندق ورم داره ودرد میکند چکارش بکنم

صادقی
صادقی
5 روز قبل

سلام خواهرم ۱۰ سالشه روی کف دستش یدونه جوش مانندی یه کم بزرگتر وجود داره و درد داره .

تارا
تارا
9 روز قبل

سلام من حدودا یکساله که لاله گوشم جوش میزنه و پوسته پوسته میشه و موقعی هم که خوب میشه باز بعد چند مدت برمیگرده چیکار کنم؟

زهرا
زهرا
11 روز قبل

سلام پوست بازو و رونم درد و خارش و ترک های زیر پوستی داره هر روز هم بیشتر میشه دایره دایره های کوچک که زیر پوست خالی میشه وعظلات هم شکسته میشن پوستم چروک شده دکتر رفتم گفت از اعصابه اما پوستم خیلی خراب شده خواهش میکنم راهنمایی کنید

حمیدرضا .ج
حمیدرضا .ج
16 روز قبل

الان یک هفته میشه که میخواستم خار از دستم دربیارم بعدازدراوردن خار روزبعد دردشدیدی درهمان نقته احساس میکردم که روز بعد جوش بزرگی پدیدارشد وچرک کردش

فایزه
فایزه
1 ماه قبل

سلام
روی مفصل دو انگشت من جوش کیسه ای مانند بارنگ زرد زده و ۱۰ ساعت میشه ک روی انگشتم هستن به نظر شما علت چیست و چه کاری باید انجام بدم
ممنونم

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام اگه دست عفونت کنه یا پا اون رو قطع میکنن؟

علیرضا اورک
علیرضا اورک
2 ماه قبل

باسلام من حدود دوهفته پیش تصادف کردم و زانوم زخم عمیقی برداشت
الان هنوز خوب نشدع و اطراف زانوم و ساق پام جوش سر سفید و زرد در اورده ک حتی تا ساق پام و ران هم نزدیک شده
چ کار کنم؟

امبر
امبر
پاسخ به  علیرضا اورک
27 روز قبل

سریع به دکتر تخصصی پوست در استان خودتون مراجعه کن خیلی مهمه ممکنه کار به قطع کردن پات بکشه

میلاد
میلاد
3 ماه قبل

سلام من الان مدت زمان طولانی قسمت بالای باسنم دقیقاوقتی که کمربندشلوارمومیبندم ۲سانت پایین ترازکمربندم یه زخم چرکی وجودداره روزاخیلی دچارخارش میشه چرک میکنه رنگ سفیداززخم میزنه بیرون صبح که ازخواب بیدارمیشم خارش شروع میشه همرابادردبعدشستشومیدم احساس سبکی میکنم دلیلش چیه لطفاکمک کنید؟

صفورا شکری
صفورا شکری
3 ماه قبل

سلام‌خسته نباشی من چهل سالم است پارسال بادرار شدم‌بچه سقط شد وقتی بادارشدم‌مغز جات زیاد میخوردم بعد بدنم‌زخم‌شد سر زخمها آب داشب بعد عفونت می‌آمد بیرو چند ماه همینطوری بعد پماد چرک خشکن خوردم خوب شد الان باز از دوباره همان طوری شدم خارش هم میکندشست پام‌دست گرفته پارسال گرفت ناخنم افتادن الان چند جا رو شکم چند جا پشتم هست میشه بگین اینها بخاطر اینجوری میشم البته چیز گرم میخورم بیشتر میشود

آرام هستم
آرام هستم
پاسخ به  صفورا شکری
1 ماه قبل

آرام من دو هفته ای میشه رو انگشتم یکم اسید ریخته حالا زخم شدم ودورش عفونت کرده آیا قرص چرک خوشک کن بخورم خوب میشه

زهراشیری
زهراشیری
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یک مادرم ۵۶ساله ودختر ۳۳ ساله دارم دونه های قرمز میزنیم روی بدنمان بیشتر پهلو دردوخارش نداره اما بیشتر میشه ومادرم هم داشته آیا ارث هست یا اینکه مهممه لطفا راهنمایی کنید چ دکتری برویم؟

زهراشیری
زهراشیری
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یک مادرم ۵۶ساله ودختر ۳۳ ساله دارم دونه های قرمز میزنیم روی بدنمان بیشتر پهلو دردوخارش نداره اما بیشتر میشه ومادرم هم داشته آیا ارث هست یا اینکه مهممه لطفا راهنمایی کنید چ دکتری برویم؟

آرزو غ ۱۳۵۴
آرزو غ ۱۳۵۴
3 ماه قبل

سلام من حدودا ۷سال پیش بیماری تب مالت گرفتم الان ۴۷ سالمه،تاقبل از بیماری حتی قرص سردردهم نمیخوردم،از۷ سال پیش تاحالا تنام مفاصل وعضلاتم درد میکنن ،شانه ها ،ارنج ها،لگن ،زانوها،مچ دستها وانگشتهای دستم بیشتر ازجاهای دیگه بدنم درد میکنن ،انگشتهام خواب میرن وصبحهاازدردشدید انگشتهام ازخواب بیدارمیشم،جالبه بدونید هردفعه هم ازمایش ازمغزاستخوان دادم بخاطرتب مالت جوابش منفیه،خلاصه حسابی خانه نشین شدم وام الا مراض شدم خودمم نمیدونم باید به چه دکتر ومتخصصی مراحعه کنم ،زی پوست بازوهام تامچهام هم التهاب زیادی جمع شده،کبدمم چربه،وکل بدنمم سرذ وخلط وبلغمه،انقدراز درد مینالم که خونوادم دیگه بهم توجهی نمیکنن وبراشون عادی شذه دردام،راهنماییم کنیدلطفا من بایددکترپوست یااورتوپد یا…… کجابرم؟

افشین
افشین
پاسخ به  آرزو غ ۱۳۵۴
3 ماه قبل

متأسفانه منم چند بار درگیر این بیماری شدم ولی باید حتماً دوره درمانش رو کامل کنید تا مجدد دچار عود بیماری نشید با یک متخصص بیماریهای عفونی صحبت کنید بسته به میزان درگیری درمانش هم متفاوت هست درمان دارویی پس از انجام آزمایش معمولا با دو آنتی بیوتیک قوی مثل داکسی سایکلین و ریفامپین تقریباً دو ماه یا در موارد شدید تزریق استرپتومایسین به مدت ۱۴ روزه که با جواب آزمایش تب مالت و تشخیص متخصص انجام میشه

زهرا
زهرا
پاسخ به  آرزو غ ۱۳۵۴
1 ماه قبل

سلام .درب خانه ی اهل بیت .توسل پیدا کن به مادرحضرت عباس( ام البنین ) که بسیار باب الحوائجه

Iman n 70
Iman n 70
4 ماه قبل

سلام جوش زیر پوستی چند ساله داشتم و متاسفانه در چن روز اخیر خیلی دستکاریش کردم که منجر به بزرگ شدن بیش از حد شد و یه طرف صورتم ورم کرده بو با مراجعه به پزشک و داروهایی که تجویز کرده ورم صورتم رفع شده ولی جای خوده جوش اندازه زرده تخم مرغ هنوز تو صورتم مونده بعد از پنج روز برای خوابوندن این برامدگی بزرگ باید چیکار کنم نمیتونم از خونه بیرون برم.اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

امین
امین
5 ماه قبل

سلام بعد از استفاده چن دقیقه باید بمونه که بتونیم بشوریم روزی چنبار باید استفاده شد

رضاسبحانوردی
رضاسبحانوردی
5 ماه قبل

حدود۲ماه میشودکه بیماری گال گرفتم اما جای زخم ها عفونت میکنن وتاثری درروندبهبودی نمیبینم من ازچه پمادیادقرص استفاده کنم.ممنون

علی
علی
پاسخ به  رضاسبحانوردی
4 ماه قبل

.سلام.مدتی.است.که.زیر.پوست.بدنم.کرمهای.ریزی.بوجود.امده.امروز.دیدم.داخل.بینی.ام.کرم.زده.خیلی.ترسیدم.خاهش.می.کنم.کمکمل.کنید.دآروشا.چیه.ممنون.میشم

سحر
سحر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

ارشدی

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام ببخشید من یه خال پشت گردنم دارم بانخ بستیم بیوفته دوهفته گذشت اما نیفتاد هیچ عفونت کرد دور خال رو باز کردیم یکم بهتر شده ولی هنوز زخم وخشکه زده دورش هر ۸ ساعتم آموکسی سیلین می خورم چیکار کنم تا زخمش خوب شه

alijafari
alijafari
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام من دکتر یا … نیستم ولی کسی بود ک دقیقا مشابه شما شده بود ک قرص زاکسیم ۴۰۰ و ازیتروماسین۲۵۰ هر ۱۲ساعت ب مدت ۱۰ روز استفاده کردن و ب طوره کامل درمان شدن. ببخشید فقط خواستم کمکی کرده باشم

عباس
عباس
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید،من چند روزی هست روی دوتا دستم دونه های قرمز در میاد ک هیچ خارشی ندارن بعد از چند روز از بین میرن و دوباره در میان ولی الان ی جوش زیر پوستی هم زدم ک مثل جوش نیست انگار گزیدگی هست ولی گزیدگی نیست

نازلی
نازلی
5 ماه قبل

سلام الان دو هفتس زیر بغلم ‌ی‌جوش بزرگ زیر پوستی. در اورده سفته و بزرگ نمی‌دونم چیکار کنم درد هم داره

مژده
مژده
6 ماه قبل

سلام چند وقت دخترم دستهایش میخاره و زخم میشه تاوهای زیر پوست میزنه فشارمیدیم اب میزنه بیرون چیکارکنم کرم اگزما گرفتم خوب نشد

سعید
سعید
پاسخ به  مژده
5 ماه قبل

شاید گال دارن

عبدالرشید
عبدالرشید
6 ماه قبل

سلام خیلی وقته دستام عفونت دارند و خارش زیاد میدند شبا لطفا راهنمایی کنید

میلاد
میلاد
7 ماه قبل

سلام پای راست من ۸در۵سانت عمقی شکافته از موتور افتادم الان ۳ماه جوش نخورده وترشح زیادی داشتم الان کم شده ولی پا هام ورم و کرخ شده تمام داروهای خوراکی مصرف میکنم پوماد موپیروسین ۲درصد و خارجی استفاده میکنم
ولی هنوز خوب نشد

fatemeh
fatemeh
پاسخ به  میلاد
6 ماه قبل

زنده ای؟

فرنگ
فرنگ
پاسخ به  میلاد
5 ماه قبل

فرنگ جمشیدیان

شکوفه
شکوفه
پاسخ به  میلاد
5 ماه قبل

بیمارستان دولتی برید بیمه سلامت رایگانه
دفتر پیشخوان دولت بگیرید و‌ اورژانسی بیمارستان رازی برید تهران

پروین
پروین
پاسخ به  میلاد
5 ماه قبل

سلام پشگل الاغ ماده رو بیار باهاش دود بده حسابی روزی ۳ یا ۴ بار هر دفه ی ساعت دود بده خوب میشه ی هفته ای

محمد
محمد
پاسخ به  پروین
4 ماه قبل

داداش بیماری پوستی داشتی

محمد
محمد
پاسخ به  پروین
4 ماه قبل

مریضی پوستی داشتین

باران
باران
9 ماه قبل

سلام یه مدت زیادی دخترم یه جوش روصورتش افتاده که بعداز چند روز شبیه تاول شده وحلقه حلقه افزایش داشته الان چن جای صورتش و گردنش در آمده البته وقتی یکیش از بین میره یه جادیه به وجود میاد ممنون میشم کمکم کنید بگید چه نوع بیماریه پوستی هستش هیچ دکتری تشخیص نمیده

امیر
امیر
پاسخ به  باران
6 ماه قبل

راه درمان پیدا کردین؟

پروین
پروین
پاسخ به  باران
5 ماه قبل

قارچ هستش

محمد
محمد
9 ماه قبل

زیرپوست صورتم جوش های چریکن میزنم زیرپوستی

سارا
سارا
10 ماه قبل

سلام‌وقت بخیر..زخمهایی که در پشت میشه چه علتی داره در سالمندان

عبدالخادق
عبدالخادق
10 ماه قبل

سلام‌ دستهای من بیشتر رو انگشت هام نوعی خشکی میزنه و شدیدا میخاره چند وقتی هم هست از ارنج ب پایین شدیدا میخاره و باعث میشه پوست کنده بشه و خون‌بیاد وقتی پماد بتامتازول میزنم خشک‌ میشه و با خارش دوباره زخم میشه و کلی اب ازش میاد بیرون خیلی خیلی خستم کرد‌ تو شهر خودمون چهارتا دکتر متخصص پوست رفتم همشون فقط همین پمادبتامتازول رو تجویز میکنن ممنون میشم راهنمایی بکنین

احمد خسروی
احمد خسروی
10 ماه قبل

سلام زیر بغل پسرم سمت چپ متورم شده طوری که از درد دستش رو تکان نمیده و به آرامی راه میره. لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

سلام
توضیح اینکه
اول دستم از موچ تا آرنج قرمز شد بعد دونهای ریز زد وبعد آبسهای بزرگ زد وخارش زیاد هم دارد چکار باید بکنم ممنون

علی
علی
10 ماه قبل

یه دونه روی شانه من زده مثل جوش ولی وقتی فشار وارد میشه مثل چربی بیرون میاد دلیلش چیه

علی
علی
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

یه دونه روی شانه من زده مثل جوش وقتی فشار بهش وارد میکنم چربی بیرون میاد علتش چیه

Mahdi6556
Mahdi6556
10 ماه قبل

سلام من چندین ماهه که پوستم جوش های چرکی میزنه که شدیدا هم درد داره و جوش های ریز سفید رنگ هررررررکاری هم که کردم خوب نشد و بدتر میشد فقط چندروز پیش اوکی میشد تقریبا که الان دو سه روزه باز دوباره داه زیاد میشه مخصوصا روی صورتم را بیشتر جوش هاهم وقتی خالی میکنم یه مایع سفید رنگ مثل چربی میاد بیرون خواهشا راهنمایی کنید چکار کنم خسته شدم دیگه، جوش هارو هم وقتی میکنم زخم میشه و زخم هاش خعیلی خعیلییییی دیر خوب میشه و اینم بگم خارش های شدید هم دارم گاهی اوقات، بیشتر قسمت ران و روی پا و کمر هست خارش ها

بیان گلولانی
بیان گلولانی
11 ماه قبل

باسلام خواهرم ابتدابینیش ورم وطرفراست صورتش قرمز شده ابتدا گفت در اثر افتادن گوشی روی بینیش بوده ولی ّبعدا ورم کرده ودرد دارد به دکتر مراجعه کرده عفونت پوستی تشخیص داده هیچ خراشی هم روی پوستی نداشته دلیل و علاج چیست لطفا جواب بدید

امیر
امیر
11 ماه قبل

سلا وقت بخیر ، من حدود ۵ ماه درگیر خارش موضعی پوست هستم بسیار اذییت کننده و غیر قابل تحمل است ، شبها اوج میگیرد ، انواع کرم های گال استفاده کردم و جوابی نگرفتم ، ۳ نفر از اطرافیانم دچار این عارضه شدند ، اما به وجود گال مطمئن نیستم ، دانه های سفید ریز به همراه خارش و در انتها تبدیل به زاعده های مثل کهیر و حس سوختگی ، ممنون میشم کمکم کنید ، سپاسگذارم

حسین
حسین
پاسخ به  امیر
7 ماه قبل

سلام
من حدود ۵ ماه است که دچار خارش پوست استم دارو های گال پرمیترین و دیگرا رو نیز استعمال کردم ولی نتیجه نداد. گال ندارم وقتی شرینی و یا لبنیات بخورم شدید میشه خارش.

روژین انصاری
روژین انصاری
11 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر من دختر۱۱ساله دارم
پاهایش هم درد می کنی وهم کم رنک کبود و قرمز می شود دلیل چیست وبه چه دکتری ببرم و چه کار کنم خیلی نگران هستم ما را راهنمایی کنید متشکرم

امیرحسین نادری
امیرحسین نادری
11 ماه قبل

برای اوفونت پوس
تی درکشاله ران چه داروی مسرف کرد

ترکمانی
ترکمانی
پاسخ به  امیرحسین نادری
9 ماه قبل

من مدام عفونت پوستی میگیرم ودرد مفاصل هم دارم علتش چیه

بی بی صدیقه احمدی
بی بی صدیقه احمدی
11 ماه قبل

سلام وخسته نباشید. من الان یک سال میشه که یک جوشهای روی صورتم هسث جوشهای خیلی خارش داره مجبور میشم میخوارونم بعد از داخلش چرکهای آبکی یا سفید میکنم که تمام جای این جوش‌ها کبود میشه ؟التن تمام سرم گرفته که از شدت خارش فشار میدم از داخلش چرکهای سفید میاد بیرون تمامی چشمهایم گوشهایم صورتم پر شده خواهش دارم راهنمای کنین

مریم
مریم
11 ماه قبل

سلام رو چونم بین پوست و گوشت عفونت کرده سفت شده دورش هم کبود شده؟؟

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام روی سینه من یک زگیل بود که با یک داروی اسیدی که بهش زدم دوستم رو سوزانده و حالا داخلش عفونت کرده نمیدونم باید چکار کنم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من نزدیک به دو ماهه که روی پوستم دانه های ریز قرمز و سفید ایجاد شده که خیلی خارش داره وبعد از خارش آب میده و خونی میشه لطفا منو راهنمایی کنید که چه دارویی باید مصرف کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

سلام من نزدیک یک ساله که صورتم وبیشتر زیر چونم واطراف چشمم جوش میزنه ومیخاره دکتر رفتم یک مدت بهتر شد ولی دوباره برگشت وبدتر شده میشه راه درمانش رو بهم بگید ممنون

امیر سام
امیر سام
1 سال قبل

سلام پسر من ۹سالشه عفونت پوستی گرفته بود وناخناشم درگیر شده ودرحال افتادن هستن آیا خطرناک هست؟ چه باید بکنیم ممنون میشم راهنمایی کنین

مریم
مریم
1 سال قبل

سوالم این بود که بالای پلک وزیر ابرو زخم قرمز است اگر داروی خوب است به ما نشان دهید

eli
eli
1 سال قبل

آیا خارش پوست وکهیر می تونه از عفونت قارچی یا باکتری باشه

فاطمه نکرانی
فاطمه نکرانی
پاسخ به  eli
3 ماه قبل

من مچ پا باد کرده قرمزم شده خارش داری کسی نمی‌داند درمانشو چی

mahshid
mahshid
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من حدود سه ماه قبل گوشمو سوراخ کردم و الان سوراخ گوش راستم یچیزی شبیه به جوش درآورده که وقتی دست میزنم درد میگیره ،از چه دارویی میتونم برای درمانش استفاده کنم؟

علی
علی
1 سال قبل

بیماری پوستی گال داشتم الان درون مجاری خانه بسیاری حشرات از بیرون وکرم روده شد انواع داروها ویکی را استفاده کرد خوب نشد

زانا
زانا
1 سال قبل

سلام ببخشید من از یک سال پیش صورتم به تور ناجوری جوش های ریز سفید که زیر پوسته نه امکان ترکاندن ان است درد هم نداره ولی الان چن وقتی هست که کل بدن هم همین شکلی شده دور لب هم دکتر هم رفتم تشفیسی ندادن آزمایش چکاب کامل دادم و سونوگرافی کبد دادم میگن هیچ مشکلی نداری

نادر رضایی
نادر رضایی
1 سال قبل

درود بر شما ، من دو سال است که درگیر بیماری پوستی شده ام ، ابتدا یک قسمت ساق پا جوشهای ریز درکنار هم که بعلت قرمزی با کهیر اشتباه گرفته می‌شد ،کم کم همه تنم را گرفت حتی سرم را ، آنتی بیوتیک جوش‌ها را کم می‌کند اما مشکل این است که در جای جوش ،در قسمت زیرین پوست یک توده به اندازه نخود بوجود می‌آید ،الان کل بدنم وجود دارند و پوستم زخیم و سفت و تیره شده است! آنقدر خاراندم که موهای پاهام از بین رفته! لطفاً راهنمایی بفرمایید.

نازی
نازی
پاسخ به  نادر رضایی
1 سال قبل

رژیم درست برای پاکسازی کبد همراه دارو

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام ران پسرم جوش بزرگ زد اول درد داشت بعد ترکید عفونی بود الان دوروزه خون میاد آیا پزشک لازم است یانه

حبیبی هستم
حبیبی هستم
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام دکترلغل رانم ازبالا چندماه میشه جوش بزرگی داشتم وبافشاردادن ترکید دوسه هفته میشه آب خون وچرک دارد ایا نیاز به عمل دارد یا بادارو رفع میشه البته انتی بیوتیک قوی هم مصرف کردم ملی هربار ازطرف دیگه چرک می‌کند خواهشن راهنمای کنید

خانم فتاحی
خانم فتاحی
1 سال قبل

سلام دختر من گوش سمت راستش بعد از سوراخ کردن عفونت کرده و چرک زیاد داره پماد تتراسیکلین استفاده میکنم کمی بهتر شده اما بازم عفونت دارع الان دو هفته بیشتره ک از پماد استفاده میکنم دکتر بردمش اما با پماد دکتر خوب نشد تجویز دکتر پماد آفیروسین بود لطفا راهنمایی کنید دخترم ۱۵ماهشه

سهند
سهند
1 سال قبل

سلام دو هفته قبل
روی گونه ام جوش های متعدد ریزی داشتم که به مرور زیر آن به صورت کیست نرم شده بعد از یک هفته که سر باز کرد و کلی چرک و عفونت از آن خارج شد به صورتی که خونابه و چرک آن بند نمی امد من کپسول سفالکسین ۵۰۰ را دوبار در روز استفاده کردم آیا باید خوردن کپسول رو ادامه بدم چون کیست کوچک شده ولی همچنان خونابه از آن خارج میشود

زینب ملایی
زینب ملایی
1 سال قبل

یه دونه جوش سر سیاه کنار لبم همیشه بود این دفعه محکم بیرون آوردمش حالا عفونت کرده و ورم کرده درد بسیار زیادی داره چکار باید بکنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید
من چند روزه بیحالم و تب دارم و روی چونم متورم شده کنارش رخم ایجاد شده و نمیدونم چرا.
تمام بدنم نقطه های قرمز داره باید چیکار کنم سرگیجه ام میگیرم

دکمه بازگشت به بالا