بازاریابی دیجیتال برای پزشکان: مفاهیم و ضرورت ها

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) مجموعه ای از اقدامات برای دست یابی به فروش بیشتر است که از طریق ابزارهای مختلف دیجیتالی صورت می گیرد. بازاریابی دیجیتال در حوزه خدمات درمانی مقوله ای است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت. آشنایی با فضای کلی بازاریابی دیجیتال و بیان اهمیت به کارگیری آن در حوزه سلامت و خدمات درمانی از اهداف این مقاله است.

چرا پزشکان باید دیجیتال مارکتینگ را بیاموزند

حضور چشم گیر و فزاینده ابزارهای الکترونیکی سبک زندگی جوامع را تحت تاثیر قرار داده به طوری که افراد برای رسیدن به پاسخ کوچک ترین پرسش های خود وابستگی شدیدی به این فضا پیدا کرده اند. این تاثیر گذاری در سبک زندگی بر فضای کاری پزشکان و ارائه دهندگان خدمات درمانی نیز تاثیر گذاشته و آن ها را مجبور به تغییر رویه های بازاریابی بیمار، کرده است.

فضای رقابتی و تنوع خدمات پزشکی به حدی است که با روش های گذشته نمی توان به نتایج خوبی دست یافت. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا بیمار در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به شما داشته باشد. کافی است شما از این فضا و ابزارهای آن شناخت کامل داشته باشید.

۸۴ درصد بیماران از طریق منابع آنلاین و آفلاین به دنبال خدمات پزشکی هستند

آمارها نشان داده افراد اولین واکنشی که در مواجهه با بیماری از خود نشان می دهند، جستو کردن در خصوص آن مشکل در فضای وب است. جالب است بدانید از هر سه نفر یک نفر در فضای اینترنت درباره مشکل سلامتی خود جست و جو می کند. در تحقیقی ۷۲% بیماران اذعان داشتند که در سال گذشته برای کسب اطلاع از مشکل سلامتی خود و یافتن پزشک مناسب از اینترنت استفاده کرده اند و ۸۲ درصد از آن ها از طریق منابع آنلاین و آفلاین به دنبال خدمات پزشکی خود بوده اند.

دیجیتال مارکتینگ

درصد بالایی از بیماران جست وجوی آنلاین را به آفلاین ترجیح می دهند

  • ۷۷ درصد بیماران موتورهای جست وجو را انتخاب کردند
  • ۷۶ درصد وبسایت های بیمارستان را گزینه مناسب دانستند
  • ۵۲ درصد نیز وبسایت های مرتبط با حوزه سلامت را برگزیدند
  • ۳۲ درصد از آن ها تنها به تبلیغات تلویزیونی بسنده کردند
  • ۲۰ درصد در مجلات پزشکی به دنبال حل مشکل خود بوده اند
  • ۱۸ درصد سهم روزنامه ها در پاسخ دادن به مسائل پزشکی بیماران بوده است

آمار ها به خوبی اهمیت “دانستن در مورد دیجیتال مارکتینگ” را یادآور شدند. جالب است بدانید که گوگل و یاهو به ترتیب جزء اولین موتورهای منتخب بیماران بوده و این موضوع لزوم کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه را متذکر می شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در ابتدا اشاره شد حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال شامل ابزارهای مختلفی است که همگی از طریق یک سلسه فرایند مرتبط بهم می توانند شما را تا رسیدن به هدف نهایی که همان جذب بیمار است همراهی کنند.

بهینه سازی سایت در موتورهای جست وجو (seo)، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ده ها مور جذاب دیگر از جمله این ابزرها است که شناخت آن ها در این نوشتار نمی گنجد، کافی است با پذیرش ۲۴ همراه باشید تا در سلسله یادداشت های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید.

جمع بندی و صحبت پایانی

تا جایی که می توانید از بازاریابی دیجیتال در ارتقای برند پزشکی خود استفاده کنید. هیچ فرد یا مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی امروزه وجود ندارد که ادعای بی نیازی از این فضا را داشته باشد. پس با ما همراه باشید تا شاهد نتایج استفاده از این روش در فرایند کاری خود باشید.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا