تفاوت سینوزیت با میگرن را بهتر بشناسید

اگر کمی دقت کرده باشید متوجه می­شوید که برخی از علائم بیماری سینوزیت و میگرن شبیه هم هستند؛ همین امر باعث می­شود گاهی افراد این دو بیماری را با هم اشتباه گرفته و روش­های درمانی اشتباهی نیز انتخاب کنند. اما شناخت تفاوت سینوزیت با میگرن می­تواند در این زمینه به شما کمک کند و باعث بهبود سریع­تر هر دو بیماری شود. در ادامه برای اینکه بدانیم سینوزیت خطرناک است یا میگرن به بیان تفاوت­های آن­ها می­پردازیم:

تفاوت سینوزیت با میگرن چیست؟

برخی از اوقات سر دردهایی را تجربه می­کنید که نمی­دانید برای درمان سریع و فوری آن چه کاری انجام دهید و به چه پزشکی مراجعه کنید. اکثرا نیز سردردهای مربوط به سینوزیت و میگرن با هم اشتباه گرفته می­شوند. اما تشخیص تفاوت سینوزیت با میگرن برای یک متخصص گوش و حلق و بینی بسیار راحت است و می­تواند با شنیدن علائم و شرح بیماری شما روش درمانی مناسب را نیز پیشنهاد دهد. برخی از مهمترین تفاوت­های این دو بیماری در زیر آورده شده است.

علائم و نشانه ­ها سینوزیت میگرن
محل درد پیشانی، پس سر و صورت در دو طرف سر همراه با احساس فشار در صورت
نوع مخاط بینی مخاط بینی غلیظ و بد رنگ مخاط بینی بی­رنگ و رقیق
نوع درد دردهای بدون ضربان دردهای ضربان دار
حالت تهوع و استفراغ ندارد دارد
نحوه تنفس غیر عادی و سنگین عادی
تب دارد ندارد
کاهش حس بویایی دارد ندارد
سرفه و عطسه دارد ندارد
درد گوش یا دندان فوقانی دارد دارد

تفاوت سینوزیت با میگرن در روش­های درمانی

تفاوت سینوزیت با میگرن تنها در علائم و نشانه­ها نیست، بلکه در به کارگیری روش­های درمانی نیز متفاوت هستند. این را نیز بگوییم که هیچکدام از این بیماری­ها خطرناک نبوده و قابل درمان هستند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه برخی از روش­های درمان سینوزیت و میگرن را شرح خواهیم داد:

سینوزیت
سینوزیت
  • درمان سینوزیت: برای درمان سینوزیت به­طور معمول علاوه بر تجویز قرص­های مسکن، داروهای ضد احتقان بینی، اسپری­های کورتیکواستروئیدی و آنتی بیوتیک نیز تجویز می­شود. در ادامه درمان نیز امکان دارد فرد مجبور به جراحی سینوس­ها شود.
  • درمان میگرن: برای درمان میگرن به­طور معمول از مسکن­ها، تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس، قرص­های تقویتی مانند منیزیم و ویتامین B2 استفاده می­شود.

سوالات متداول تفاوت سینوزیت و میگرن

در ادامه در تکمیل توضیحات لازم برای درک تفاوت سینوزیت با میگرن به سه سوال متداول در این زمینه پاسخ می­دهیم:

آیا داروی گیاهی برای میگرن و سینوزیت یکسان است؟

اگر به مصرف داروهای گیاهی علاقه دارید بهتر است داروهایی که برای میگرن مناسب هستند را برای درمان سینوزیت مصرف نکنید. چراکه با توجه به تفاوت سینوزیت با میگرن روش­های درمان آن­ها در طب سنتی و ایرانی نیز متفاوت است.

فرد مبتلا به میگرن
فرد مبتلا به میگرن

برای ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی به کجا مراجعه کنیم؟

برخی از افراد با توجه به شرایط موجود ترجیح می­دهند به­جای مراجعه حضوری به درمانگاه­ها و مطب یک دکتر سینوزیت یا دکتر میگرن، پزشکانی که به­صورت آنلاین مشاوره می­دهند را انتخاب کنند. اگر شما هم این روش را ترجیح می­دهید می­توانید به سایت پذیرش۲۴ مراجعه کنید. با مراجعه به این سایت می­توانید بهترین پزشکان سراسر ایران را از نظر تخصص و تجربه درمان انتخاب کنید.

آیا طب سوزنی می­تواند درمان قطعی سینوزیت و میگرن باشد؟

برخی از پزشکان طب سوزنی را برای درمان سینوزیت و میگرن توصیه می­کنند. این روش نیز می­تواند در درمان این دو بیماری موثر باشد، اما بدون به کار بردن روش­های درمانی دیگر نمی­توان انتظار درمان قطعی را از طب سوزنی داشت.

۴.۳/۵ (۳ نظر)

منبع
orlandohealth.comamericanmigrainefoundation.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه جعفری
فاطمه جعفری
11 ماه قبل

سلام من مدتی بین دو چشمان وبالای سرم وپشت سرم درد وحالت تهوح زیاد دارم علت چیه

جاسم ناصری
جاسم ناصری
11 ماه قبل

آیا برای برای درمان میگرن یا سینوزیت میتوان به متخصص مغز واعصاب مراجعه کرد؟

دکمه بازگشت به بالا