شوره سر | علل ایجاد و راه های درمان شوره سر

درمان سریع و رفع دائمی شوره سر

­شوره سر چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

شوره ­سر یکی از بیماری‌های شایع است که در سنین مختلف رخ می‌دهد. این شوره­ها مسری نیستند، خطر خاصی هم برای بدنتان ندارند، اما ممکن است از نظر نظافت و زیبایی، مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورند. اگر می‌خواهید با شوره سر، عوارض آن و راه‌های درمانش آشنا شوید، پیشنهاد می­کنیم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید!

شوره ­سر یاDandruff  با اسم علمی Pityriasis simplex capillitii عارضه ریخته شدن سلول‌های اسکالپ است. پوست انسان در خارجی‌ترین سطح خود، به‌خاطر داشتن کراتین، به طور مداوم درحال بازسازی سلولی است. به­همین دلیل، سلول‌های لایه بیرونی آن در تماس مداوم با فضای اطراف از بین می‌روند و سلول­های جدیدی جایگزین آن می‌شوند. اگر در اسکالپ سر، این روند مرگ سلولی افزایش پیدا کند، به شکل شوره ­سر قابل­مشاهده است.

علائم شوره سر

  • پوسته ­پوسته شدن پوست سر، مو، ابرو، ریش یا سبیل
  • خارش پوست سر
  • پوسته ­پوسته شدن سر نوزادان (کلاه گهواره)
  • گاهی ممکن است در سرتان احساس سوزش کنید
  • گاهی ممکن است احساس کنید سرتان دچار زخم یا جراحت شده است
  • روی پوست سر، تکه‌های چرب دیده می‌شود
  • در موارد شدید، پوست سر قرمز و متورم می‌شود
  • ریزش موقتی مو
  • ورقه ­ورقه شدن پوست سر که در آب و هوا‌ی سرد، وخیم‌تر می‌شود

علت به ­وجود آمدن شوره سر چیست؟

شوره ­سر می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، ازجمله:

  • پوست تحریک­ شده و چرب سر
  • حساسیت پوست سر به محصولات مراقبت از مو
  • نشُستن مو با شامپو به اندازه کافی، رعایت‌نکردن بهداشت مو یا باقی­ماندن شامپو روی موها در حین شستشو
  • بروز قارچ‌هایی مانند مخمر مالاسزیا؛ مالاسزیا بیشتر در پوست سر بزرگسالان رشد می­کند.
  • ابتلا به بیماری‌های پوستی: بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس، وضعیتی التهابی را برای پوست ایجاد می‌کنند که باعث تجمع سریع، خشن و خشک سلول‌های مرده پوست به صورت فلس‌های ضخیم می‌شود که ما این فلس‌ها را به نام شوره سر می‌شناسیم.
  • سن: شوره سر معمولاً از دوران جوانی فرد شروع می‌شود و تا سنین میان‌سالی او ادامه می‌یابد. این بدان معنی نیست که افراد مسن دچار شوره سر نمی‌شوند. شوره ­سر برای برخی از افراد می‌تواند مادام­العمر باشد.
  • ابتلا به بیماری‌های خاص: بیماری‌هایی مانند پارکینسون، HIV مثبت یا سایر بیماری‌هایی که بر سیستم عصبی بدن تأثیر می‌گذارند، خطر شوره­ سر را افزایش می‌دهند.
  • عدم تعادل هورمون‌ها به‌خصوص آندروژن‌ها می‌تواند باعث ایجاد شوره ­سر شود

عوامل ایجاد شوره سر

  • تغذیه نادرست و ناسالم، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • استرس زیاد و تعریق ناشی از آن
  • قارچ: دو گونه از قارچ‌ها هستند که باعث شوره سر می‌شوند: مالاسزیا و ستریکتا و مالاسزیا گلوبوسا. این نوع قارچ‌ها برای رشد، نیاز به چربی پوست انسان دارند. روی پوست انسان ساکن می‌شوند و چربی سر را به اسید‌های چرب دلخواه خودشان تجزیه می‌کنند و باعث ایجاد شوره ­سر می‌شوند.
  • کمبود خواب
  • آسیب‌هایی که سشوار زدن و فر کردن بیش از حد به مو وارد می‌کند، همین­طور، آسیب‌های ناشی از رنگ کردن و بابلیس کشیدن زیاد مو باعث شوره سر می‌شود.

عوارض شوره سر

شوره­ سر، به‌خاطر عوارضی که دارد، می‌تواند برای سلامتی‌تان بسیار مضر باشد. برخی از عوارض شوره­ سر عبارت­اند از:

۱. جوش

اگر پوستتان نسبت به جوش آسیب‌پذیر است، شوره سر می‌تواند آن را بدتر کند؛ بنابراین، سعی کنید که موهایتان روی صورتتان نریزد.

۲. جوش‌های پشت

شوره سر یکی از شایع‌ترین علت ایجاد جوش‌هایی است که روی بازوها و پشتمان مشاهده می‌کنیم.

۳. ریزش مو

خارش مداوم پوست در اثر وجود شوره سر، باعث ریزش مو می‌شود.

۴. عفونت چشم

آماس پلک هم یکی دیگر از عفونت‌های شایع چشم است که به ­خاطر شوره ­سر رخ می‌دهد. شوره­ سر باعث می‌شود که پلک چشم‌ها، دچار عفونت، قرمزی، خارش و التهاب شود و پوسته‌هایی شبیه شوره روی مژه‌ها ایجاد شود. برای دریافت مشاوره آنلاین متخصص چشم پزشکی با پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید.

مشاوره آنلاین چشم پزشکی

۵. پسوریازیس

شوره سر می‌تواند باعث ایجاد پسوریازیس شود. پسوریازیس، نوعی بیماری پوستی است که باعث پوسته­پوسته شدن و ایجاد لکه‌های ضخیم قرمزرنگ روی پوست سر، پشت گوش و کمر شما می­شود.

انواع شوره سر

شوره­ سر به دو شکل شوره­ سر خشک و شوره­ سر چرب بروز پیدا می‌کند که تعریف و مشخصات هر کدام از آن‌ها را در زیر خواهیم دید:

  • شوره خشک

شوره‌های خشک، لایه‌هایی از پوست سر هستند که سفید، مسطح و قابل­دیدن هستند. این لایه‌ها به‌راحتی از پوست سر جدا می‌شوند.

کسانی که به شوره‌های خشک مبتلا هستند، معمولاً مو‌های خشکی دارند و شوره خشک در بیشتر موارد، باعث خارش آزاردهنده‌ای می‌شوند که این خاراندن، روند افزایش و تکثیر را تند‌تر می‌کند و باعث افزایش شوره ­سر می‌شود.

  • شوره چرب

در شوره‌های چرب، ذرات کوچک‌تر، گردتر و کمی زردرنگ هستند. این ذرات، به‌صورت ذرات چربی به پوست سر می‌چسبند و جداکردن آن‌ها مثل شوره‌های خشک، کار ساده‌ای نیست و باعث ایجاد زخم روی پوست می‌شود.

با خاراندن پوست سر، اگر شوره‌ها از نوع چرب باشند، فرد دچار ریزش شدید مو می‌شود و به همین دلیل بهتر است از خاراندن سر در این شرایط، اکیداً خودداری کنید.

درمان‌های خانگی شوره سر

درمان شوره سر با اسپند

بیشتر وقت­ها می­توانید شوره ­سر را در منزل و با مواد ساده­ای که در اختیار دارید، درمان کنید. نمونه­هایی از درمان­های خانگی شوره ­سر عبارت­اند از:

۱. درمان شوره سر با ماست

ماست یکی از مواردی است که برای ازبین‌بردن شوره سر عالی است. تنها کافی است چند قاشق ماست ساده و تازه را کمی هم بزنید و روی پوست سر‌تان بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشویید.

۲. درمان شوره ­سر با سرکه

سرکه هم یکی از بهترین مواد برای درمان شوره ­سر است. مقدار کمی سرکه سفید یا سیب را با آب به‌خوبی مخلوط کنید. بعد از این­که موها را با شامپو شستشو دادید، مقدار کمی از این مخلوط را در کف دستتان بریزید. بر روی پوست سرتان بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد موها را کاملاً با آب شستشو دهید و این روش را یک هفته یا در صورت لزوم، دو هفته تکرار کنید.

۳. درمان شوره ­سر با نارگیل

کمی روغن نارگیل را برروی حرارت غیرمستقیم اجاق و به روش بن‌ماری، گرم کنید و با آن پوست سر خود را به‌آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن نارگیل یک شب روی موهایتان بماند و صبح روز بعد، آن را با شامپو شستشو دهید.

روشهای درمان شور سر

۴. درمان شوره ­سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای هم یکی از مواد ضدالتهابی است که برای عارضه‌های پوست و مو می‌تواند بسیار مفید باشد. کمی روغن درخت چای را در کف دستتان بریزید و با آن پوست سرتان را به‌آرامی ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوستتان بماند و صبح آن را آبکشی کنید.

۵. درمان شوره سر با لیمو

لیمو هم یکی دیگر از مواد خوب برای درمان شوره سر است. ابتدا موهایتان را با شامپو شستشو دهید. بعد، کمی آب­لیمو را روی پوستتان بریزید و آن را ماساژ دهید. به‌خاطر خاصیت اسیدی که آب‌لیمو دارد، نگذارید بیشتر از ۱ تا ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سریع کار آبکشی را انجام دهید.

۶. درمان شوره سر با تخم‌مرغ

۲ عدد تخم‌مرغ را بشکنید و زرده‌ها و سفیده‌ها را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید یک ساعت روی موهایتان بماند. بعد از یک ساعت، موها را کاملاً بشویید و خشک کنید.

۷. درمان شوره سر با اسپند

اسپند یکی از گیاهان معروف ایرانی است که دود غلیظ آن برای ضدعفونی هوا، دور کردن حشرات و خوشبو کردن فضا استفاده می‌شود. اسپند همین‌طور دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که یکی از آن‌ها، درمان شوره ­سر است.

یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کنید و با یک لیوان آب­جوش مخلوط کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد از این­که کمی سرد شد، آن را به ریشه موها بمالید. موها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه در همان حال بماند. سپس، موها را با آب­گرم آبکشی کنید.

علت شوره سر در پاییز

همان­طور که گفته شد، علت اصلی شوره سر، لایه­لایه شدن پوست قدیمی سر و جایگزین شدن لایه‌های جدید است. هر ماه، معمولاً پوست سر مراحل رشد خود را طی می‌کند، بیرون ریخته شده و لایه‌های جدید جایگزین آن می‌شود. گاهی این روش‌، به­شکل غیرطبیعی سرعت می‌گیرد. به عنوان مثال، در فصل پاییز و با تغییرات آب‌وهوایی فصل، سلول‌های مرده، بیشتر چربی ترشح می‌کنند و شوره سر در این فصل و فصل زمستان بیشتر از مواقع دیگر سال می‌شود.

برای جلوگیری از شوره ­سر در فصل پاییز:

  • پوستتان را با ناخن نخراشید؛ چون پوست در این فصل، به‌خودی‌خود خشک است.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ویتامین‌های مختلف را در این فصل مصرف کنید.
  • از شامپو‌های ملایم و ضدشوره در پاییز استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای چرب و شور در فصل پاییز خودداری کنید.

راه‌های پیشگیری از شوره ­سر

بهترین درمان، پیشگیری است و قبل از ابتلا به هر بیماری یا عارضه‌ای، بهتر است از وقوع آن جلوگیری کنیم. شوره سر، عارضه خطرناکی نیست اما درمان آن می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد، به همین دلیل، پیشگیری از شوره ­سر می­تواند موضوع مهمی باشد. در زیر، چند روش برای پیشگیری از شوره سر آمده است:

۱. پیشگیری از کم ­آبی بدن

میزان نوشیدن می‌تواند بر مشکل شوره­ سر شما تأثیرگذار باشد. اگر آب موردنیاز بدنتان، تأمین باشد، احتمال این­که دچار شوره ­سر شوید، کاهش پیدا می‌کند. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز را فراموش نکنید. همین‌طور، از میوه‌ها، سبزیجات سرشار از آب هم استفاده کنید و از نوشیدن زیاد قهوه و چای پرهیز کنید.

درمان شوره سر

۲. رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید

به‌منظور پیشگیری از شوره سر، در رژیم غذایی‌تان، مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، روی و ویتامین B6 را جا بدهید. از جمله این مواد می‌توان به جوانه گندم، سبوس، گردو، جگر، فلفل، ماهی، سیب‌زمینی، بادام‌هندی، تخم‌مرغ، زیتون و سبزی‌های خام اشاره کرد.

به‌خاطر داشته باشید که حتماً از مصرف غذاهای بسیار تند یا شیرین و بسیار چرب پرهیز کنید.

۳. در معرض نور خورشید قرار بگیرید

نور خورشید باعث بهبود تولید ویتامین D3  می‌شود و تولید چربی‌های سالم روی پوست را تحریک می‌کند. برای پیشگیری از شوره ­سر، چند دقیقه ایی از روز، زمانی که نور خورشید خیلی شدید نیست، مثل اوایل صبح یا اواخر بعدازظهر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

۴. استرستان را کنترل کنید

استرس، یکی دیگر از دلایل بروز شوره­ سر است. استرس و اضطراب می‌تواند تعادل شیمیایی را در بدن انسان تغییر دهد و باعث ترشح بیش از حد چربی روی پوست و در نتیجه، افزایش میزان شوره ­سر شود.

برای مدیریت استرستان، مدیتیشن انجام دهید یا از روش‌هایی که به آرامش ذهن و بدنتان کمک می‌کند، استفاده کنید تا بتوانید استرستان را کنترل کنید.

۵. از شانه یا برس‌های مرغوب استفاده کنید

شانه نکردن روزانه موها نیز یکی از دلایل ایجاد شوره­ سر است. شانه‌زدن یا برس کشیدن مداوم و صحیح موها باعث از بین بردن پوسته‌های خشک روی پوست سر می‌شود و همین‌طور، جریان خون را به سمت پوست سر هدایت می‌کنند که باعث تقویت موهایتان می‌شود.

نکات مهم درمورد شانه یا برس:

  • از شانه یا برس‌های مرغوب استفاده کنید.
  • شانه یا برستان را با کسی شریک نشوید.
  • شانه یا برس را با آب­گرم شستشو دهید تا چربی پوست و آلودگی‌ها از روی آن پاک شوند.
  • ترجیحاً از شانه‌ها یا برس‌های چربی که دارای خواص بسیار مفیدی هستند، استفاده کنید.

درمان شوره سر

درمان شوره سر با شامپو‌های ضد شوره

شامپو شوره سر

شامپو‌های ضد شوره، اغلب حاوی یکی از ترکیبات زیر هستند:

  • کل‌تار(قطران زغال‌سنگ): این ماده، سرعت پوسته­پوسته شدن سلول‌های پوست را کاهش می‌دهد و مشکلاتی مانند شوره، پسوریازیس و درماتیت سبوره‌ای را درمان می‌کند.
  • سالیسیلیک اسید: این ترکیب به از بین‌بردن پوسته سرکمک می‌کند اما باعث خشکی سر و پوسته پوسته شدن آن هم ممکن است بشود. بنابراین، بهتر است پس از استفاده از آن، با روغن‌های گیاهی سبک، مثل روغن نارگیل، زیتون و گردو موهایتان را کمی چرب کنید.
  • پیروکتین‌اولامین: این ماده خواص ضد قارچی دارد و در کنترل قارچ‌هایی که عامل ایجاد شوره سر هستند، نقش موثری دارد.

نکات لازم برای استفاده از شامپو‌های ضد شوره

  • دستورالعمل شامپوها را بخوانید و براساس آن‌ها عمل کنید. بعضی از شامپوها لازم است چند دقیقه روی سر بمانند و برخی دیگر، باید بلافاصله شسته شوند.
  • اگر شامپوی ضدشوره، تاثیر خودش را بر روی موهایتان از دست داده‌‌است، یک نوع و برند جدید را امتحان کنید.
  • دقت کنید که بعضی ازترکیبات موجود در شامپو‌های ضد شوره می‌توانند رنگ موی بلوند، خاکستری و سفید را تغییر دهند.
  • اگر چند هفته از شامپوها استفاده کردید، اما آثار شوره هنوز روی شانه­ هایتان نمایان است، حتماً با دکتر مو مشورت کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

شوره­ سر معمولاً با درمان‌های خانگی یا استفاده از شامپوهای ضد شوره، درمان می‌شود. این درمان، ممکن است زمان­بر باشد، اما معمولاً شوره­ سر خطر زیادی برای بدن ایجاد نمی‌کند. با این حال، در موارد زیر سعی کنید حتماً به پزشک پوست و مو مراجعه کنید:

  • اگر نشانه‌هایی از عفونت، قرمزی، رطوبت یا تورم را مشاهده کردید.
  • اگر پوست سرتان بسیار خارش دارد.
  • اگر پسوریازیس، اگزما یا جوش‌های مشکوک را روی پشت، کمر، بازوها، پشت گوش‌ها و روی پلک‌هایتان مشاهده کردید.
  • اگر پس از چند هفته درمان، شوره‌های سرتان بهبود پیدا نکرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوره سر و راه‌های درمان آن، با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ یا نصب اپلیکیشن آن، با پزشک آنلاین متخصص پوست مشورت کنید و از راهکارهای ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

۴.۳/۵ (۱۵ نظر)

منبع
mayoclinicmedicalnewstodayhenryford

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
47 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
احسان
3 ماه قبل

یه کم نمک به شامپو اضافه کنید خوبه، یا بعد از شستشو سر غاره یا غره قورت با آب قاطی کرده بمالید و چند دقیقه بماند و بشورید

فاطمه باغی پور
فاطمه باغی پور
3 ماه قبل

سلام
دختر من ۱۳ سالشه.سرش پر از پوسته. های ضخیم هست که روش لکه های قرمز یا قهوه ای داره ،حدود یک سالی هست که درگیره و شامپو ضد شوره و درمان خانگی جواب نداره ،روی بازو هاش هم پر از جوش شده

رها
رها
پاسخ به  فاطمه باغی پور
2 ماه قبل

سلام منم همین مشکلو دارم اگ راحلی پیدا کردین لطفا بگین

کورش کرمی
کورش کرمی
5 ماه قبل

بخدا دیوونم کرده این شوره سر اصلا هر کاری میکنم خوب نمیشه انواع اقسام شامپو هارو زدم درمان نشدن

علی
علی
پاسخ به  کورش کرمی
2 ماه قبل

داخل شامپو بچه به مقدار کافی نمک بریزید تکان دهید بشورید یکی دو روزه کلا شوره سرتون انشاالله درمان خواهد شد

سعید
سعید
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و سرم همیشه شوره های چرب میزنه همه ی شامپو های ضده شوره رو استفاده کردم نمکم استفاده کردم هر چیزی ک بهم میگفتن استفاده میکردم هیچی بدرد نمیخورد ریزشه مو ام دارم موهام دو یرم هستش میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

با سلام کدوم شهر هستید

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  مجتبی
2 ماه قبل

شامپوی کتوکنازول. فولیک.. عالیه

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام من هر وقت مسافرت برم و در شهر دیگر یک بار سرم را بشویم از شوره سر خبری نیست و خوب میشود ولی در شهر خودمان دائم شوره میزند

فرشید
فرشید
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

آب شهرتون سازگار موهات نیس

Kosar
Kosar
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید خیلی مفید بود مطالبتون
من شوره های خشک زیادی رو سرم دارم و این حتی بلافاصله بعد از حمام هم اتفاق میوفته و منو خیلی کلافه کرده و مطمنم که به خاطر شامپوم نیست چونکه مدت زیای هست که یه مدل شامپو رو استفاده می کنم ولی این اتفاق جدیدا برام پیش اومده
ممنون میشم اگه تونستین راهنماییم کنین

باقری
باقری
پاسخ به  Kosar
2 ماه قبل

سلام‌خوبید‌من‌دختر۱۲ساله‌دارم‌که‌‌‌به‌شوره‌خشک‌روی‌‌سرش‌هست‌‌باید‌چکار‌کنم‌ممنون

. فعلا
. فعلا
10 ماه قبل

سلام، خسته نباشید
بس که شما موهاتون رو می‌زنید بیرون بی حجاب، عین دهه ۴۰ که شپش زیاد بود، تخم شپش ها زیاد شدن، توقع دارید سرتون نخاره، واقعا حق الناسه که بهداشت و حجاب رو رعایت نمی‌کنید ،
اونایی که رعایت میکنن باز تاثیر نداشته بیشتر برای استرس و خشکی سر هستش نگران نباشید
ممنون از پیگیری تون

۱۰۱۰
۱۰۱۰
پاسخ به  . فعلا
10 ماه قبل

سلام واقعا خوندم خندم گرفت مثلا مردا که موهاشون حجاب نداره چکار کنن ؟ افسوس ادم نمیدونه چی بگه

Kosar
Kosar
پاسخ به  ۱۰۱۰
7 ماه قبل

والا همینو بگو

ابراهیم رییسی
ابراهیم رییسی
پاسخ به  . فعلا
10 ماه قبل

همچین نتیجه گیری هایی هوش بسیار زیادی میطلبد
لطفا جای دیگیری بیان نکنید نظرات پرگهرتان را

مریم
مریم
پاسخ به  . فعلا
9 ماه قبل

درسته واقعابی حجابی زنانه مفهمومی داره جزئی ارزش کردن خودشون

دعا
دعا
پاسخ به  . فعلا
5 ماه قبل

خیلی خشک مغزی

1370
1370
پاسخ به  . فعلا
3 ماه قبل

والا من که حجاب دارم موهام دایما شوره میزنه
شوره و حجاب ربطشون باهم چیه جناب بگید ماهم مستفیض بشیم

سجاد2222
سجاد2222
پاسخ به  . فعلا
1 ماه قبل

متاسفم برای جاهلیت و خریت شما.

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام من سرم خلی شوره میزنه از شامپو شوره هم استفاده میکنم آتا تخم مرغ هم یک ساعت گرفتم به موهام هچ تسیری نداشت
ممنونم راهنمایم کنید

آرش
آرش
پاسخ به  محمد
4 ساعت قبل

دقیقا من هم همین مشکل دارم نزد هر دکتور ها رفتم مشکلی سرم تمام نشد من ۲۵سال دارم سرم روبه سفید شدن است باید چی کار کنم بغل های سرم سفید شده دارو دارد اگر دارد لطف بفرمایید ممنون میشوم

111
111
1 سال قبل

من حتی وقتی زیر دوش هستم هم سرم میخارد، دلیلش چیست؟

hadi
hadi
پاسخ به  111
11 ماه قبل

شامپوی خود را عوض کنید

عباس
عباس
1 سال قبل

سلام پسرم۳ساله موهاش خیلی شوره گذاشته شامپوضدشوره هم استفاده میکنه اصلا هیچ اثری نداره کمروسینه اش هم خیلی خارش داره اول به صورت جوش بودن اماالان به صورت لکه لکه شدن ممنونم

سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

چند وقتی هست سرم خیلی میخاره اون موقعی که شانه میزنم یه چیزهای سفیدرنگ میریزن موهام ریخت میشه چکارکنم

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من ۳سالی میشه حساسیت فصلی گرفتم سرفه وعطسه وراش پوستی میگیرم بعد چند دفعه که آمپول بتامتازون زدم پوست صورتم خیلی خشک وزبر شد چیکار کنم شادابی پوستم برگرده

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من ۲۹سالمه همیشه موهام شوره میزنه شوره سرم هم سفیدو خشگه هم کف سرم یکم شوره چرب سفید در میاد

حسن زاده
حسن زاده
1 سال قبل

شوره سر فرزندانم خیلی اذیتم میکنه و چندین دکتر بردم و انواع شامپوها رو امتحان کردم. لطفا شما هم راهنمایی ام کنین. ممنون

کاظمی
کاظمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر سوالیداشتم امروز توی موهای دخترم یک حشره سیاهرنگ پیداشده میخوام بپرسم ایا این همان شپسه یانه ممنون

سما
سما
پاسخ به  کاظمی
6 ماه قبل

بله

سرم خیلی خورش نکنه
سرم خیلی خورش نکنه
1 سال قبل

سرم خیلی خو رش

3PD
3PD
1 سال قبل

سلام.من موهام شوره خشک داره سفیدرنگ بیشترم قسمت جلوی سرم سمت راست اما زیاد خارش ندارم .از شامپو سلنیوم سولفات استفاده میکنم ولی فقط بصورت موقت رفع میشه و بعد از چند روز مجدد همونه. از چه روش درمانی استفاده کنم؟؟؟
آزمایشم دادم ویتامین ب۱۲ و Dم کم بود.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
چند سالی هست شوره سر دارم احتمالا چرب هس چون به پوست سرم چسبیده و تقریبا زرد رنگه.یه سالی میشه از شامپوی درمالیفت استفاده میکنم شامپوی خوبیه تقریبا شوره هامو از بین برده ولی هنوزم که هنوزه بعضی قسمتای سرم شوره هس بدجوری میچسبه موقع کندنش موهام درمیاد خارش هم داره لطفا راهنمایی کنید ممنون.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مهدی
San
San
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

کارت تمومه یک ساعت دیگه میمیری

رامینا
رامینا
2 سال قبل

سرم پر از شوره هست و از وقتی این شوره ها ایجاد شده روی گردن و سینه و کمرم هم پر از جوش شده و مداک پوست این نواحی میخواره٫ قبلا اصلا جوش نداشت
علت چی هست?

محمد
محمد
پاسخ به  رامینا
5 ماه قبل

سلام چربی شما بالاست احتمالا کبد شما چرب است

توکل رشیدی
توکل رشیدی
2 سال قبل

سلام من متولد ۱۳۴۵ هستم که موی سرم چرب و کف سرم شوره دارد و تا حال از شامپوهای ضد شوره مختلفی استفاده کرده و نتیجه ای نگرفتم خواهشمند است راهنمایی فرمایید .
با تشکر فراوان

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  توکل رشیدی
2 ماه قبل

مواظب خودت باش تو شنبه یکی از هفته میمیری

آرش
آرش
پاسخ به  مصطفی
4 ساعت قبل

نزدیک است هههه

سلام دو هفته سرم دچار خارش و شوره خشک شده چه کار ک
سلام دو هفته سرم دچار خارش و شوره خشک شده چه کار ک
2 سال قبل

سلام من حنا وزرده تخم مرغ و یک قاشق ارد نخود و یک قاشق قهوه دا با آب پوست گرده به مدت سه ساعت روی موهایم گذاشتم البته حنا و پوست گردو مال چند سال پیش بودند البته پوست سرم دچار خارش شدید شد و سپس شوره خشک پیدا کرد الان بیش از دو هفته است هنوز خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید

دکتر یاسر عسکری

سلام
سر به خوبی شستشو داده شود و از درمان های ضد خارش موضعی استفاده گردد.

کرد
کرد
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

سلام .سرم خیلی شوره و به پوست سر چسبیده و خارش هم دارد هر شامپو که استفاده کردم نتیجه نگرفتمپس از حموم ی روز بعد به شدت زیاد میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  کرد
2 سال قبل

شامپو درمالیست vipirox استفاده بفرمایید.

غضنفر
غضنفر
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
1 ماه قبل

سلام من سرم بوی قرمه سبزی میده باید چکار کنم؟

آرش
آرش
پاسخ به  غضنفر
4 ساعت قبل

هههههه عجب بیا پیش من درستش می کنم

علی
علی
2 سال قبل

تحریکشده سرهم نوشته شده

دکمه بازگشت به بالا