با پریود دردناک چه کنیم؟ دلایل و درمان قاعدگی دردناک

آشنایی با انواع دردهای دردناک قاعدگی

هر آنچه که باید درباره قاعدگی دردناک بدانید

در زمان پریودی ترشح هورمون پروستاگلاندین باعث انقباضات ماهیچه‌ای در رحم می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به احساس درد و التهاب شود. معمولا درد پریود با شروع خونریزی به طور طبیعی آغاز می‌شود. اگرچه برخی از خانم‌ها در اثر سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، از چندین روز قبل درد دارند.

اما میزان درد پریودی چقدر است؟ و معمولا چقدر طول می‌کشد؟ بدترین درد قاعدگی معمولاً ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد و با افزایش سطح هورمون‌ها در روز سوم یا چهارم به صفر می‌رسد.

در پاسخ به سوال درد پریودی معادل چه دردی است؟ می‌توان گفت که تقریبا معادل یک پنجم درد زایمان است. اصولا درد عادت ماهانه دخترانه که علت زمینه‌ای ندارد، با بالا رفتن سن بهتر می‌شود. بسیاری از زنان نیز پس از بچه‌دار شدن متوجه بهبودی در این وضعیت می‌شوند.

اما قاعدگی دردناک چیست؟ اصطلاح قاعدگی دردناک که در علم پزشکی از آن با عنوان دیسمنوره (Dysmenorrhea) یاد می شود، یکی از علائم رایج بیماری‌هایی مانند کیست تخمدان، فیبروم رحم، اندومتریوز و غیره است.

در واقع در این شرایط شدت درد قاعدگی خیلی بیشتر می‌شود و حتی ممکن است بیش از ۷۲ ساعت ادامه یابد. بنابراین علت درد پریود در روز چهارم به بعد را می‌توان به قاعدگی دردناک نسبت داد. بسیاری از خانم‌ها شدت درد اختلال قاعدگی دردناک را معادل شدت درد زایمان طبیعی می‌دانند.

معمولا قاعدگی بسیار دردناک با دردهای ضربان‌دار یا گرفتگی در قسمت تحتانی شکم همراه است. در این شرایط مصرف مسکن‌های مختلف خیلی موثر نیست و در فعالیت‌های روزمره برای چند روز در هر ماه اختلال ایجاد می‌شود. برخلاف درد طبیعی پریود که با مصرف یک یا دو عدد مسکن به سرعت کنترل می‌شود.

نشانه های قاعدگی دردناک

احتمالا این نگرانی در ذهن شما شکل گرفته است که قاعدگی دردناک از چیست؟دلیل قاعدگی دردناک چیست و علت قاعدگی دردناک شدید چیست؟ آیا عفونت باعث درد پریودی می‌شود؟ آیا قاعدگی دردناک باعث نازایی می‌شود؟ برای درمان قاعدگی دردناک چه بخوریم؟ در ادامه پاسخ این سوالات را دریافت خواهید کرد.

با انواع قاعدگی دردناک بیشتر آشنا شوید

قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که با افت میزان هورمون‌های استروژن و پروژسترون، رحم یکبار در ماه پوشش خود را تخریب می‌کند و در قالب خونریزی بافت‌های اضافی خارج می‌شوند. اگرچه مقداری درد، گرفتگی و ناراحتی در طول دوره قاعدگی طبیعی است، اما اگر شدت درد با وجود مصرف مسکن غیر قابل تحمل باشد باید به وجود سندروم قاعدگی دردناک شک کرد.

معمولا این مشکل باعث غیبت خانم از کار یا تحصیل می‌شود. جالب است بدانید که دو نوع قاعدگی دردناک وجود دارد:

  • قاعدگی دردناک اولیه: اصولابا اولین پریودی شروع می‌شود و در طول زندگی شما ادامه می‌یابد. معمولاً مادام‌العمر است و می‌تواند باعث گرفتگی شدید و مکرر ناشی از انقباضات شدید و غیر طبیعی رحم شود.
  • قاعدگی دردناک ثانویه: این مسئله به‌دلیل وجود برخی از علل فیزیکی بروز می‌کند. معمولاً در سنین ۳۵ تا ۴۵ رخ می‌دهد و ممکن است ناشی از شرایط پزشکی مانند بیماری التهابی لگن، فیبروم رحم یا اندومتریوز باشد.

به‌همین‌ دلیل است که معمولا علت و درمان قاعدگی دردناک به هم مرتبط هستند.

علائم رایج قاعدگی دردناک

از علائم این اختلال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد ضربان‌دار یا گرفتگی در زیر شکم که بسیار شدید است.
  • دردی که ۱ تا ۳ روز قبل از پریودی شروع می‌شود، ۲۴ ساعت پس از شروع پریود به اوج خود می‌رسد و در عرض ۲ تا ۳ روز بعد به میزان اندکی فروکش می‌کند یا حتی از بین نمی‌رود.
  • درد مبهم و مداوم در طول ۷ روز پریودی
  • دردی که به قسمت پایین کمر و ران می‌رسد.
  • حالت تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • سردرد و سرگیجه

معمولا قاعدگی دردناک خونریزی کم به هم مرتبط هستند. زیرا عوامل زیادی مانند کیست رحم در بروز آن دخیل هستند.

علائم قاعدگی دردناک

قاعدگی دردناک نشانه چیست؟

همیشه نمی‌توان خیلی سریع علت دردهای شدید دوران قاعدگی را شناسایی کرد. زیرا برخی از افراد فقط در معرض خطر بیشتری برای داشتن بیماری قاعدگی دردناک هستند. از فاکتورهای خطر موثر در بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن زیر ۳۰ سال
  • داشتن سابقه خانوادگی پریودهای دردناک
  • سیگار کشیدن
  • داشتن خونریزی شدید همراه با پریود
  • داشتن قاعدگی نامنظم
  • هرگز بچه‌دار نشدن
  • رسیدن به بلوغ قبل از ۱۱ سالگی
  • استرس و قاعدگی دردناک
  • استفاده از آی یو دی برای پیشگیری از بارداری

اما واقعا چه چیزی باعث قاعدگی دردناک می‌شود؟ در اصل بروز دوره‌های قاعدگی دردناک می‌تواند نتیجه ابتلا به یکی از بیماری زمینه‌ای زیر باشد:

  • سندرم پیش از قاعدگی (PMS): یک بیماری شایع است که در اثر تغییرات هورمونی در بدن ۱ تا ۲ هفته قبل از شروع قاعدگی ایجاد می‌شود. زیرا سطح هورمون پروستاگلاندین درست قبل از شروع قاعدگی افزایش می‌یابد. معمولا علائم سندرم پیش از قاعدگی پس از شروع خونریزی از بین می‌روند.
  • اندومتریوز: یک وضعیت پزشکی دردناک است که در آن سلول‌های پوشش داخلی رحم در سایر قسمت‌های بدن، معمولاً روی لوله‌های فالوپ، تخمدان‌ها یا بافت پوشاننده لگن رشد می‌کنند.
  • فیبروم رحم: فیبروم‌ها تومورهای غیر سرطانی هستند که می‌توانند بر رحم فشار وارد کنند یا باعث قاعدگی و درد غیرطبیعی شوند. اگرچه اغلب علائمی ایجاد نمی‌کنند. فیبروم و قاعدگی دردناک را جدی بگیرید و سریع برای درمان اقدام کنید.
  • بیماری التهابی لگن (PID): عفونت رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها که اغلب توسط باکتری‌های مقاربتی ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث التهاب اندام‌های تولید مثلی و بروز درد شود (عفونت و قاعدگی دردناک).
  • آدنومیوز: یک بیماری نادر است که در آن بافت پوششی داخل رحم به دیواره عضلانی رحم نفوذ کرده و در آنجا تکثیر می‌شود. به‌همین‌دلیل، باعث بروز التهاب، فشار و درد می‌شود. همچنین می‌تواند باعث بروز پریودهای طولانی‌تر یا سنگین‌تر شود.
  • تنگی دهانه رحم: تنگی دهانه رحم یک بیماری نادر است که در آن دهانه رحم آنقدر کوچک یا باریک است که جریان قاعدگی را کند می‌کند و باعث افزایش فشار در داخل رحم می‌شود. این مسئله در بروز قاعدگی دردناک موثر است.
  • کیست تخمدان: کیست تخمدان و قاعدگی دردناک به یکی از مشکلات رایج زنان در دنیای امروز تبدیل شده است. اگرچه این مشکل به‌راحتی با هورمون‌درمانی برطرف می‌شود اما پزشکان آن را با سطح بالای استرس و اضطراب مرتبط می‌دانند.

 معمولا علت پریود دردناک بعد از ازدواج مشکلاتی مانند کیست تخمدان، بیماری التهابی لگن و اندومتریوز است. زیرا تغییرات هورمونی و عفونت‌های مقاربتی مرتبط با روابط جنسی، در بروز این بیماری‌ها موثر هستند.

اصولا پریود دردناک بعد از اقدام به بارداری مسئله طبیعی نیست و باید به وجود یکی از بیماری‌های ذکر شده در بالا شک کرد. به‌همین‌دلیل، مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان لازم است.

معمولا اولین قاعدگی بعد از سقط دردناک‌تر از سیکل‌های قبلی است. زیرا کمی زمان می‌برد تا سطح هورمون‌های بدن تنظیم شوند. گاهی علت پریود دردناک بعد از سقط، عفونت رحم ناشی از کورتاژ دستی است. امیدوارم در این قسمت پاسخی کامل به سوال پریود دردناک نشانه چیست و چرا پریودم دردناک است داده باشیم.

آیا امکان پیشگیری از بروز اختلال قاعدگی دردناک وجود دارد؟

تجربه نشان داده است که اغلب خانم‌هایی که یک سبک زندگی سالم دارند، کمتر دچار بیماری‌های مولد قاعدگی دردناک می‌شوند. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم که برای پیشگیری از این اختلال، یک رژیم غذایی سالم شامل حداقل ۶۰% میوه و سبزیجات، خواب کافی و ورزش منظم داشته باشید.

اگرچه دنیای امروز سرشار از استرس است اما راهکارهای زیادی برای کنترل آن وجود دارد. زندگی جنسی خود را محدود به یک نفر یا همان همسر خود کنید. تعدد شرکای جنسی خطر بروز بیماری التهابی لگن را افزایش می‌دهد.

پیشگیری از قاعدگی دردناک

عوارض پریودی خیلی دردناک

پریودی دردناک در وهله اول می‌تواند باعث ایجاد اختلال در انجام فعالیت‌های روزمره شود. از طرفی، برخی از عوامل موثر در بروز این مشکل می‌توانند عوارضی داشته باشند. به عنوان مثال، اندومتریوز می‌تواند باعث ناباروری شود. بیماری التهابی لگن می‌تواند لوله‌های فالوپ شما را زخمی کند و خطر کاشت تخمک بارور شده در خارج از رحم را افزایش دهد (بارداری خارج از رحم).

به‌همین‌دلیل، خیلی زود باید علت پریود دردناک تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان تشخیص داده و درمان شود.

پیشگیری از قاعدگی دردناک

 نحوه صحیح تشخیص اختلال قاعدگی دردناک

در هنگام ویزیت، پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و یک معاینه فیزیکی از جمله معاینه لگن انجام می‌دهد. در طول معاینه لگن، پزشک انواع ناهنجاری در اندام تناسلی را بررسی می‌کند و به‌دنبال علائم عفونت می‌گردد. اگر پزشک مشکوک شود که اختلالی باعث دردهای قاعدگی شما شده است، ممکن است انجام آزمایش‌های دیگری مانند موارد زیر را توصیه کند:

  • سونوگرافی: این آزمایش از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از رحم، دهانه رحم، لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها استفاده می‌کند.
  • سایر آزمایشات تصویربرداری: اصولا سی‌تی اسکن یا اسکن ام آر آی جزئیات بیشتری نسبت به سونوگرافی ارائه می‌دهند و می‌توانند به پزشک شما در تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای کمک زیادی کنند. در واقع سی‌تی اسکن تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از زوایای مختلف را ترکیب می‌کند تا تصاویر مقطعی از استخوان‌ها، اندام‌ها و سایر بافت‌های نرم داخل بدن شما تولید کند. درحالی‌که، ام آر آی از امواج رادیویی و یک میدان مغناطیسی قدرتمند برای تولید تصاویر دقیق از ساختارهای داخلی استفاده می‌کند. هر دو آزمایش غیر تهاجمی و بدون درد هستند.
  • لاپاراسکوپی: اگرچه معمولاً انجام این آزمایش برای تشخیص دردهای قاعدگی ضروری نیست، اما لاپاراسکوپی می‌تواند به تشخیص یک بیماری زمینه‌ای مانند اندومتریوز، چسبندگی، فیبروم، کیست تخمدان و حاملگی خارج از رحم کمک زیادی کند. در طی این جراحی سرپایی، پزشک حفره شکمی و اندام‌های تناسلی شما را با ایجاد برش‌های کوچک در شکم و قرار دادن یک لوله فیبر نوری دارای دوربینی کوچک مشاهده می‌کند.

انواع روش‌های درمان قاعدگی دردناک

معمولا درمان‌های خانگی برای تسکین دوره‌های قاعدگی دردناک مفید هستند. مواردی مانند:

  • استفاده از یک پد گرم در ناحیه شکم، لگن یا کمر
  • ماساژ دادن شکم
  • گرفتن دوش آب گرم
  • انجام تمرینات بدنی منظم
  • خوردن غذاهای سبک و مغذی
  • تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب یا یوگا
  • مصرف داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن چند روز قبل از شروع قاعدگی
  • مصرف مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین B6، ویتامین B1، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم و منیزیم
  • کاهش مصرف نمک، الکل، کافئین و شکر برای پیشگیری از بروز نفخ شکم

اگر این روش های‌درمانی موثر نبودند، باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. اصولا نحوه درمان به شدت و علت اصلی درد شما بستگی دارد. اگر بیماری التهابی لگن یا عفونت‌های مقاربتی (STIs) باعث درد شما شده باشند، پزشک برای رفع عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. ممکن است همزمان یکی از داروهای زیر را نیز مصرف کنید:

  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک: اگرچه می‌توانید این داروهارا بدون نسخه خرید کنید اما بهتر است تحت نظر پزشک شروع به مصرف آن‌ها کنید.
  • انواع ضد درد و مسکن: منظور داروهایی مانند استامینوفن (تیلنول) است.
  • داروهای ضد افسردگی: گاهی اوقات داروهای ضد افسردگی برای کمک به کاهش برخی از نوسانات خلقی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی تجویز می‌شوند.

ممکن است پزشک شما توصیه کند که داروهای هورمونی ضد بارداری را مصرف کنید. زیرا مصرف آن‌ها از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کند و در شرایط وجود کیست تخمدان می‌توانند دردهای قاعدگی شما را کنترل کنند.

اگر این روش‌های درمانی موفقیت‌آمیز نبودند، احتمالا پزشک برای درمان کیست، اندومتریوز یا فیبروم رحم دستور انجام جراحی را می‌دهد. در این جراحی هرگونه توده و بافت غیر طبیعی برداشته می‌شود.

در موارد نادر، درصورتی‌که سایر درمان‌ها مؤثر نبوده و درد قاعدگی خیلی شدید باشد، هیسترکتومی (برداشتن کامل رحم با جراحی) انجام می‌شود. اگر هیسترکتومی انجام دهید دیگر نمی‌توانید بچه‌دار شوید. این گزینه معمولاً فقط در صورتی استفاده می‌شود که فردی قصد بچه‌دار شدن نداشته باشد یا در اواخر سال‌های باروری خود باشد.

درمان درد قاعدگی

درمان قاعدگی دردناک با طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقد هستند که مصرف داروهای گیاهی زیر به‌صورت دمنوش کمک زیادی به رفع قاعدگی دردناک می‌کند:

  • بابونه
  • رازیانه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • شوید

در کنار آن استفاده از طب سوزنی یا طب فشاری نیز بسیار موثر است. در طب سوزنی، سوزن‌های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن وارد می‌شوند. درحالی‌که در طب فشاری با وارد کردن فشار ملایم به پوست، نقاط خاصی از بدن تحریک می‌شوند. توصیه می‌کنیم داروهای گیاهی را همزمان با داروهای شیمیایی مصرف نکنید. زیرا خطر تداخل دارویی وجود دارد.

دردهای شبیه به پریودی در روزهای ۱۵ قاعدگی چیست؟

سوال بیمار: سلام من یک هفته به پریودیم مونده درد شدید ساق پا و لگن دارم علاوه بر سر درد و کمر درد خفیف علتش چیه؟
با سلام، این درد ها معمولا به علت تخمک گذاری هستند ولی اگر درد شدید باشد، به خودی خود از بین نرود و همراه سایر علائم باشد بهتر است برای بررسی های بیشتر به متخصص زنان مراجعه کنید.

پریود با قرص لاغری الفا اسلیم

سلام وقت بخیر من همیشه سه روزه پریودم قطع میشد اما اینبار پنج روزه هنوزم خونریزی دارم البته روز اول پریود میرم حمام تا روز قطع اما اینبار بخاطر کار و عرق زیاددهرروز میرم حمام و اینکه ده روزه قرص آلفا اسلیم برای لاغری استفاده میکنم حالا ممکنه از قرص باشه یا حمام هرروزه چکار کنم

پاسخ دکتر زهرا بهرامی کارشناس مامایی:

سلام، پنج روز اشکال نداره، دوش آب گرم و طولانی نگیر، داروهای چربی سوز چون اشتها رو کم می‌کنند گاهی روی پریود ها هم تاتیر میزارن

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر درد قاعدگی هر ماه در توانایی شما برای انجام وظایف روزمره اختلال ایجاد می‌کند، ممکن است زمان صحبت با پزشک متخصص زنان و زایمان فرا رسیده باشد. در مورد علائم خود و هر یک از موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • درد قاعدگی بعد از گذاشتن آی یو دی
  • حداقل سه دوره قاعدگی دردناک
  • گرفتگی شکم همراه با اسهال و حالت تهوع در هر دوره از قاعدگی
  • وجود درد لگن با وجود اتمام دوره قاعدگی
  • خونریزی بیش‌ازحد در هر دوره قاعدگی
  • لکه‌بینی بین هر دو سیکل قاعدگی

معمولا گرفتگی ناگهانی یا درد لگن می‌تواند نشانه عفونت باشد. عفونت درمان نشده می‌تواند باعث ایجاد بافت اسکار شود که به اندام‌های لگن آسیب می‌رساند و ممکن است منجر به ناباروری شود. پس اگر علائم زیر دارید، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید:

  • تب
  • درد شدید لگن
  • درد ناگهانی در ناحیه کمر و زیر شکم، به‌خصوص اگر ممکن است باردار باشید
  • خروج ترشحات بدبو از واژن

درصورتی‌که امکان مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان و زایمان برای درمان استفاده کنید. در این سامانه، امکان پرسش و پاسخ و مشاهده نظرات در مورد قاعدگی دردناک وجود دارد.

۳.۵/۵ (۱۶ نظر)

منبع
www.hopkinsmedicine.orgwww.everydayhealth.comwww.nhs.ukwww.healthline.comwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
51 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب ابنوی
زینب ابنوی
14 روز قبل

شیرازی

زینب ابنوی
زینب ابنوی
پاسخ به  زینب ابنوی
14 روز قبل

من هر ۲۵ روز بعد بیماری ماره میگیرم برای درد شدید چی کار کنم

روژان
روژان
23 روز قبل

سلام خست نباشین من ۱۷روزپریودهستم مشکل چیه

حوریه
حوریه
1 ماه قبل

سلام حوریه هستم ۱۶ سالمه من در دوران پریودم خیلی اذیت میشم آنقدر زیاد درد دارم در نواحی زیر شکم و کمر خود آیا این به دلیل عفونت است؟

یکتا
یکتا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۱۲ سالم هست و حدودان از شهریور ماه سال قبل پریود میشم ولی سه چهار ماه هست که واقعان روز اول پریودی یک درد شدیدی میگیرم که حد نداره میکنم میخورم بازم خوب نمیشم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم دردم خوب بشه ممنون

فریما عسگری پناه ۴۴سالم دارم
فریما عسگری پناه ۴۴سالم دارم
2 ماه قبل

وقتی وقتی پیرود میشم مقعدم خیلی تیر می‌کشه که داد میزنم درست میشه مجدد پست سر هم تکرار میشه درد و تیر کشیدن مقعد موقع غاعدگی

حدیث
حدیث
3 ماه قبل

سلام من یک هفته قبل قاعدگی علائم سرماخوردگی و کمر درد و گردن درد و حالت تهوع دارم و روزی که پریود میشم اسهال و افت فشار و بالا میارم و با نوافن و مفنامیک وکیسه اب گرم و نبات و داروی گرم تموم نمیشه اخر بعد ۲ یا ۳ ساعت درد میره سونوگرافی دادم گفت کیست نداری ازمایش هم همش اوکی بود جز اهن پایین بود

المیرا
المیرا
3 ماه قبل
المیرا
المیرا
3 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه پریود شدم خیلی درد دارم دارم میمیرم چیکار کنم

یکتا
یکتا
پاسخ به  المیرا
2 ماه قبل

مسکن بوخور خوب میشی اگه جواب نداد دوتا بوخور اگه بازم جواب نداد بورو سونوگرافی بده

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
پاسخ به  المیرا
1 ماه قبل

خب خدا رحمتت کنه

زهرا
زهرا
پاسخ به  کاربران ناشناس
6 روز قبل

هر هر خندیدیم بی فرهنگ .انسانی؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  المیرا
24 روز قبل

منم هروقت پریود میشم خیلی درد میکشم

سعیده
سعیده
3 ماه قبل

من تازه پریود شدم خیلی شکمم درد میکنه بیش از حد نمیدونم چیکار کنم

یکتا
یکتا
پاسخ به  سعیده
2 ماه قبل

خب مسکن بوخور و این که خب خودت داری میگی تازه پریود شدی

مرضیه
مرضیه
3 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالی است شش سال میشه ازدواج کردم یک پسر ۵ سالی دارم پریودم خیلی شدید است هم را با گرفتگی شکم حالت تهوع اسهال سر گیچه خونریزی پیش از حد در هر دوره قاعدگی لکه بینی از وقت که من پریود شدم همین جوری است

ماه
ماه
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر،من ۲۱سالمه و۳ماهی هست که عروسی کردم،چند باری برای بارداری اقدام کردم ولی نشد،پریودم همیشه ۵روز بوده و الانم سه روزه ک پریودم ولی خیلی درد شدید و سوزش دارم،یکمم عفونت داشتم،لطفا زود جواب بدین خیلی درد دارم

الن
الن
4 ماه قبل

دمنوش آویشن نیز برای پریود خوب است

asad
asad
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر دردی شدیدی دارم دو روزه پریود شدم ولی دردش خیلی شدیده چی کار یاید کرد

.....
.....
5 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

درسا
درسا
پاسخ به  .....
1 ماه قبل

الان مشکل تو عکس های کاربرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Palwasha
Palwasha
5 ماه قبل

سلام من ۲۰ سال سن دارم در حالت مریضی ماهوار درد بی اندازه می داشته باشم تمام راه رو پیش بردم اما فایده نه داشت پیش دکتور که رفتم کفت رحمت دور خورده دوا داد دوباره رحمم درست شد اما درد شدید اس از تمام دوا ها هم استفاده کردم جواب نه داد وزن مه هر بار کم میکنه نظر به سنم وزنم کم إست جی کار کنم

فرزانه
فرزانه
6 ماه قبل

سلام من ۲۵,سالمه و دوتا فرزند دارم هنگام پریودی خیلی درد زیر شکم لگن و کمرم دارم علت چیست

فرزانه
فرزانه
6 ماه قبل

سلام خانم دکتر من ۲۵سالمه دوتا بچه دارم هنگام پریودیم خیلی درد در ناحیه زیر شکم لگن رحم و کمر دارم علت چیست

انی
انی
6 ماه قبل

سلام
من ۱۰ سالم هست و پریود شدم این ۳ بار است ک من پریود میشم می‌دونم خیلی عجیب است
من الان درد بسیار شدیدی دارم
و مریض هم هستم
تا خیلی دیر پریود شدم
چون بچه هستم لطفاً بگین چکار کنم دارم میمیرم از درد

Fadi
Fadi
پاسخ به  انی
6 ماه قبل

سلام ممکنه طبیعی باشه چون کسایی که زودتر از ۱۲ سال پریود میشن خود به خود پریود سنگین تری دارن ولی حتما دکتر برو.
اگه دردای شدیدت بیشتر روزای اول هستش میتونه طبیعی باشه و جای نگرانی نیست پس یه مسکن دوز پایین بخور تا بتونی راحت کاراتو انجام بدی مخصوصا برای مدرسه حتما سعی کن مسکن باهات باشه

sara
sara
پاسخ به  انی
4 ماه قبل

نه میمری منم ۱۰سالم بود الانم شانزده سالمه

میترا
میترا
6 ماه قبل

واسه کاهش دل‌درد چی خوبه؟بجز قرص

فاطی
فاطی
6 ماه قبل

سلام ۱۷ سالمه من تو دوران پریودی روز اول درد بسیار شدیدی دارم همراه با حالت تهوع و اسهال‌ حدود ۲ یا‌ ۳ ساعت درد دارم و تا ۴ روز دردم ادامه داره ولی فقط روز اول تا دوم خیلی شدیده‌
این نشونه عفونت هست؟

مژگان ستایش
مژگان ستایش
7 ماه قبل

سلام من خیلی دیر پریود میشم و هم زود بین ۳ روز تمام میشم

نگار
نگار
پاسخ به  مژگان ستایش
5 ماه قبل

رازیانه بخور

مریم
مریم
پاسخ به  نگار
3 ماه قبل

سلام خانم دکتر منم موقع پریودی دردم خیلی شدید هستش مسکن هم جواب نمیده تا حدی ک بالا میارم۲۸ سالمه میشه راهنماییم کنید.

رد پای یک
رد پای یک
پاسخ به  نگار
2 ماه قبل

سکبیس

مریم رحمانی
مریم رحمانی
10 ماه قبل

سلام درد شدید رحم دارم روز سوم پریودم هست تا بحال این چنین دردی نداشتم ساعت ۳ صبح بیدار شدم از درد سنم ۴۹ سال است

حنانه
حنانه
11 ماه قبل

سلام دخترم تازه رفته تو ۱۸ سال
همیشه پریود میشد ۳ روز اول لکه بینی بود ولی ۴ روز بعدش شدید که یکدفه قطع میشد ولی این وقع پریود درد شدید کمر و زیر دل داشت که قرص میخورد اثر نمیکرد بعد دوروز دردلکه بینی ۳ روز گرفت بعد کاملا پاک شد تا یک هفته بعد خونریزی شد که الان هفت روز هست ولی بازم خونریزی داره برای کم شدن خونریزی قرص مفنامیک میخوره الان باید چیکار کنم ببرم دکتر یا صبر کنم تا پاک شود

Nazanin
Nazanin
1 سال قبل

سلام من بین هر دو قاعدگی لکه بینی دارم به مدت دو روز بعضی مواقع سه روز ،پریودی هامم دردناکه ،٢۴ سالمه و مجرد هستم.

زهرا رامبد
زهرا رامبد
1 سال قبل

سلام من ۵۳ سال دارم و هنوز پریود میشوم اما قبل از پریود یا بعد از پریود حالت تهوع و استفراغ دارم عرق سرد وهمراهبی حال شدن هستم تازه موقع پریود دل درد شدید دارم چه کار کنم و از چه دارویی استفاده ه کنم ضمنا آزمایش برای اینکه ببینم آیا هنوز پریود میشم را هم داده ام تازه دوران یائسگی میخواهد شروع شود ممنون از لطف شما

عاطفه
عاطفه
1 سال قبل

سلام
من موقع پریودی درد وحشتناکی پیدا میکنم به طوری که حداقل تا ۴روز اصلا نمیتونم راه برم از درد یا از خونه برای انجام کارم برم ببرون درد خیلی شدید منو از همه ی کارهام میندازه عفونت دارم بنظرتون چیکار کنم راهکار چی هست میخوام خلاص شم از درد

Khtere
Khtere
پاسخ به  عاطفه
10 ماه قبل

سلام من هر ماه درد پریود شوید دارم تا چهار روز بستری هستم نمیدانم چی کار کنم لطفا کمکم کنید

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام ۱۵ سالمه خون پریودیم خیلی سیاهه

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

آره منم ۱۷سالمه بعضی از عادت هام سیاهه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

برا دل درد زیاد چی بخوریم

مبینا
مبینا
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

سلام
۱۶سالمه حدود ۱ساله وقتی پریود میشم روز اول دل‌درد شدیدی دارم و فشارم میاد پایین که باید سرم تزریق کنم چه کاری باید انجام بدم تا فشارم نیاد پایین

نفس
نفس
1 سال قبل

درد در قسمت چپ بدن ( کلیه و قسمت پایین شکم ) بخصوص شب هنگام به چه دلیل است؟

و
تهوع و استفراغ در روزهای اول پریودی چه دلایلی میتواند داشته باشد ؟

آیا برای از بین بردن عفونت درمان خانگی وجود دارد؟

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  نفس
1 سال قبل

اینو من هم دارم اول پریودی

آلاله
آلاله
پاسخ به  نفس
11 ماه قبل

سلام دم کرده پونه خیلی تاثیر داره در کاهش عفونت

یکتا
یکتا
پاسخ به  نفس
8 ماه قبل

من هم همینطور هستم درد در قسمت چپ پایین کلیه جوری ک نمیتونم نفس بکشم

حمیده
حمیده
1 سال قبل

سلام من ۲۵سالمه خیلی قاعده گی درد ناک دارم امروزام خیلی درد دارم در ناحیه شکم و پا هام

میترا
میترا
1 سال قبل

سلام خانم ۳۴ ساله هستم ودرد شدید قائدگی دارم چه باید بکنم.

خانم داوری
خانم داوری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خانم ۳۷ ساله هستم چند وقت حالت سوزن سوزن در زیر شکم در سمت راست وگاهی هم در سمت چپ دارم سونو هم دادم گفت کیست نداری ولی در آزمایش ادرارم عفونت ادرار داشتم والان پریود هستم دوروزه سوزش ادرار دارم ودرد سمت راست لگن

راضیه
راضیه
پاسخ به  خانم داوری
1 سال قبل

پریود وحشتناکی دارم سنوگرافی دادم چیزا نیست آزمایش دادم عفونت شدید داری

دکمه بازگشت به بالا