روش درمان خانگی برای ریزش ابرو

داشتن ابروهای پر و زیبا جذابیت و زیبایی چهره را دوچندان می‌کند. زیبایی و جذابیتی که ابروهای پر و دخترانه به صورت می‌بخشند غیرقابل انکار است.

بسیاری از خانم‌ها آخرین زمانی که ابروهای طبیعی و زیبا داشتند، زمان نوجوانی و اوایل جوانی‌شان است. هرچقدر هم که با آرایش و روش‌های نوینی مانند فیبروز، میکروبیلدینگ و… سعی بر زیبا نشان دادن ابروهای خود داشته باشید، اما باز هم داشتن ابروی طبیعی چیز دیگری است.

بسیاری از خانم‌ها و حتی دختران جوان به دلایل مختلفی دچار ریزش ابرو می‌شوند. اکثر افرادی که دچار ریزش ابرو می‌شوند، تصور می‌کنند که ابروهای زیبا و طبیعی‌شان را برای همیشه از دست داده‌اند و دیگر هیچ راهی برای درمان ریزش ابروی آن‌ها وجود ندارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار مشکل ریزش ابرو شده‌اید و فکر می‌کنید دیگر هیچ‌وقت ابروهای طبیعی قبل از ریزش‌تان را نخواهید داشت، باید بگویم سخت در اشتباه هستید.

روش‌های خانگی و غیرخانگی متعددی برای درمان ریزش ابرو وجود دارد که ما در این مقاله می‌خواهیم روش‌های کم‌هزینه و خانگی آن را برای شما شرح دهیم. اگر زیبایی چهره‌تان و درمان ریزش ابروهایتان برای شما مهم است، این مقاله مخصوص شماست.

علت ریزش ابرو در طب سنتی چیست؟

برای یافت علت ریزش ابرو در طب سنتی باید با یک دکتر طب سنتی درباره آن مشورت کنید. هرمشکلی که برای ما پیش می‌آید حتما علتی در طب سنتی دارد و با مراجعه حضوری یا ویزیت آنلاین طب سنتی می‌توان آن علت را پیدا کرده و برای درمانش تلاش کرد.

قبل از هرچیزی بهتر است با عواملی که باعث ریزش ابرو می‌شوند آشنا شویم تا بتوانیم با رعایت آن‌ها از ریزش ابروهای خود جلوگیری کنیم.

۱. افزایش سن

 هرچقدر هم با روش‌های جوانسازی بخواهیم از واقعیت بالا رفتن سن‌مان فرار کنیم، در نهایت باید این موضوع را بپذیریم که با بالا رفتن سن، تغییرات زیادی در بدن ما به وجود می‌آید.

اگر به خانم‌های مسن‌تر توجه کرده باشید اکثر آن‌ها با ریزش شدید ابروهایشان مواجه هستند و این کاملاً طبیعی است. بدن ما تا یک زمانی توانایی رویش مو و ابرو را دارد. زمانی که سن ما بالاتر برود ریشه ابروهای ما سست شده و به راحتی ابروهای ما دچار ریزش می‌شوند و بدن‌مان هم قابلیت رویش مجدد ابروها را ندارد.

۲. استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی

استفاده مداوم از مداد ابرو، صابون ابرو، سایه ابرو یا روش‌هایی مانند لیفت ابرو و تتو ابرو و… از علل اصلی ریزش ابروها در سنین پایین هستند. در تمامی این لوازم آرایشی از مواد شیمیایی مضری استفاده شده که باعث ریزش ابروها می‌شوند.

همچنین روش‌هایی مانند تتو ابرو هم با آسیب مستقیم به ریشه ابروها آن‌ها را سست کرده و با نفوذ رنگ‌های شیمیایی به داخل پوست ابروها را دچار ریزش می‌کنند.

۳. ریزش به علت بیماری‌های پوستی

برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس می‌توانند باعث ریزش موقتی ابروها در افراد بشوند. در صورت ابتلا به چنین بیماری‌هایی ابتدا باید برای درمان بیماری اقدام کرده، سپس به دنبال درمان ریزش ابروها باشید.

۴. استرس و اضطراب

مظطرب بودن و استرس داشتن بر روی تمامی اندام‌های بدن شما تأثیرات منفی زیادی گذاشته و بیماری‌های مختلفی را در بدن شما به وجود می‌آورد.

منشأ اکثر بیماری‌ها و مشکلات مانند ریزش مو و ابرو استرس داشتن است. تنها زمانی که کمی آرامش بیشتری پیدا کنید و از منبع استرس دور شوید متوجه آسیب‌هایی که استرس برای شما ایجاد کرده خواهید شد.

درمان خانگی برای ریزش ابرو

به هر علتی که دچار ریزش ابرو شده‌اید، پس از برطرف کردن منبع ریزش ابروهایتان می‌توانید با استفاده از درمان‌ گیاهی ریزش ابرو و داروی گیاهی ریزش ابرو خیلی راحت و آسان به درمان ریزش ابروهای خود بپردازید.

 تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برای نتیجه گرفتن از درمان‌های خانگی باید صبور باشید و برای مدت نسبتاً طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

۱) استفاده از روغن‌های گیاهی

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که برای ریزش ابرو چه روغنی خوبه؟ باید بگویم روغن‌های گیاهی و طبیعی مانند روغن کرچک، روغن زیتون، روغن رزماری و روغن نارگیل با خواص منحصربه‌فردی که دارند می‌توانند تا حد بسیار زیادی در درمان ریزش ابروهایتان به شما کمک کنند و ابروهای شما را مثل روز اول پرپشت و زیبا کنند.

۲) ژل معجزه‌بخش آلوورا

آلوورا یک گیاه بی‌نظیر و عالی برای مشکلات پوست و مو است که از سالیان گذشته مورد توجه و استفاده جمع کثیری از افراد بوده و اثربخشی خود را به آن‌ها ثابت کرده است.

برای استفاده از آلوورا کافی است مقداری از ژل وسط آن را شب‌ها بر روی ابروهای خود ماساژ داده و صبح آن را بشویید.

۳) آب پیاز

آب پیاز یکی از روش‌های درمان ریزش ابرو است که به سرعت می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه‌تان برساند. برای استفاده از این روش باید آب یک پیاز را گرفته و آن را بر روی ابروهای خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه ابروهای خود را بشویید.

۴) درمان ریزش ابرو با سیر

سیر به طرز غیرقابل باوری می‌تواند در درمان ریزش ابروی شما مؤثر بوده و باعث افزایش رشد موهای ابروی شما بشود. در این روش تنها کافی‌ست یک حبه سیر را رنده کرده و روی ابروهای خود بمالید.

 توجه داشته باشید که کمی سوزش در این روش طبیعی است اما اگر حساسیت دارید یا سوزش غیرقابل تحملی برایتان اتفاق افتاد از انجام این روش برای درمان ریزش ابروهایتان صرف نظر کنید.

در آخر

نکته مهمی که باید بدانید و رعایت کنید، نکات مربوز به تغذیه هستند. اگر سبک غذایی شما صحیح باشد بسیاری از مشکلاتی که الان با آن‌ها درگیر هستید را نخواهید داشت. برای اصلاح سبک غذایی خود حتما از یک دکتر تغذیه کمک بگیرید.

حتی اگر وقت مراجعه حضوری به مطب دکتر را هم ندارید، با متخصص تغذیه آنلاین مشکل شما حل می‌شود.

داشتن ابروهای پرپشت یک آرزوی محال نیست. فقط کافی است برای مدت حداقل دو ماه مرتبا یکی از روش‌های گفته شده را انجام دهید و از انجام کارهایی که باعث ریزش ابرو می‌شوند خودداری کنید. فاصله شما تا جذابیت و زیباترین حالت ممکن‌تان فقط اراده برای انجام مداوم این روش‌هاست.

۳.۶/۵ (۲۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
3 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بندهء خدا
بندهء خدا
1 سال قبل

پسرم حوصله ندارد بامن حرف نمیزند باکسی دعوا میکنه چه ب خوردی با او داشته برخورد صحیح چیست پسرم ۴۰ ساله است ممانتیوترانکوپین۲۵ مصرف میکنه از راخنماییتان ممنون وسپاسگزارم وقتی من مردم اوچگونه تنها زندگی بکند باشم

فاطمه اکبری
فاطمه اکبری
1 سال قبل

سلام ابروی دخترم ریزش دارد ۱۶سالش هست

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه اکبری
1 سال قبل

من هم ۱۶ سال دارم ابرو هام ریخته

دکمه بازگشت به بالا