توهم در افراد معتاد + راه‌های تشخیص و درمان آن

اعتیاد یک بلای خانمان سوز است که با آسیب‌ها و عوارض بسیاری همراه است. متاسفانه در سال‌های اخیر انواع مختلفی از مواد مخدر به وجود آمده است و تعداد افراد مصرف کننده آن‌ها نیز به میزان زیادی افزایش یافته است.

مصرف هرکدام از این مواد اعتیادآور با عوارض زیادی برای فرد مصرف کننده همراه است و اثرات و نحوه تاثیر آن‌ها نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما برخی عوارض اینگونه مواد ثابت بوده و برای اکثر افراد مصرف کننده اتفاق می‌افتد.

ازجمله شایع‌ترین این عوارض، توهم در افراد معتاد است. از آنجایی که توهم در اعتیاد به مواد مخدر پیدا می‌شود و باعث ایجاد مشکلات زیادی هم برای فرد مصرف کننده و هم خانواده و اطرافیان او شده است، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله این موضوع را کاملا برای شما بررسی کنیم.

توصیه می‌کنم حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چراکه بحث اعتیاد و آثار سوء آن یک بحث گسترده است که تمامی افراد یک جامعه باید آگاهی لازم و کاملی درباره آن داشته باشند.

مواد مخدر توهم‌زا چیست؟ و چطور باعث توهم می‌شوند؟

اگر بخواهیم درباره توهم در اعتیاد به مواد مخدر توضیح دهم، باید بگویم که مواد توهم‌زا یا همان روان‌گردان‌ها موادی هستند که به صورت مستقیم بر گیرنده‌های عصبی و قسمت‌های مختلف مغز اثرات سوء گذاشته و با ایجاد احساسات غیرواقعی، نحوه و میزان درک افراد را از جهان و محیط زندگی‌شان و همچنین اتفاقات پیرامون آن‌ها تغییر می‌دهند.

در پاسخ به سوال توهم در اعتیاد به مواد مخدر باعث چه می‌شود در ادامه توضیحاتی خواهم داد.

این نوع از مواد مخدر بیشترین تاثیر را بر روان و مغز افراد می‌گذارند و آسیب جسمانی زیادی ندارند. اما با ایجاد توهم باعث می‌شوند فرد مصرف کننده صداها و تصاویر غیر واقعی را بشنود و ببیند و از جهان واقعی پیرامون‌شان منفک شود.

مواد مخدر تاثیر مستقیم و زیادی بر گیرنده‌های عصبی و روان انسان دارند. این مواد با ایجاد شرایط جدیدی که در واقعیت وجود ندارد و فرد آن‌ را تجربه نمی‌کند، باعث ایجاد توهم و یک فضای غیرواقعی و ذهنی برای آن فرد می‌شود. در حقیقت توهم در اعتیاد به مواد مخدر تولید می‌شود.

به طور کلی مواد مخدر باعث شادی بیش از اندازه، جدایی از واقعیت و زمان حال، ایجاد خلا ذهنی و توهم‌های شدید می‌شوند و ممکن است در این حالت اتفاقات و چیزهایی را ببینند که صرفا ساخته ذهن آن‌ها و تحت تاثیر مواد مصرف‌ شده‌شان به وجود آمده است.

در چنین حالتی احتمال بروز هرگونه رفتار یا هرکاری از سمت شخص مصرف کننده وجود دارد. بسیاری از جرایم و جنایاتی که روزانه در سراسر جهان اتفاق می‌افتند به دلیل توهمی است که فرد به دلیل مصرف مواد مخدر دچار آن شده است.

قدرت مواد توهم‌زا یا هالوسینوژن‌ها آنقدر زیاد است که می‌تواند حتی به خودکشی در افراد نیز منجر شود. متاسفانه مصرف این نوع مواد در جوانان و نوجوانان به دلیل هیجان و احساسات بیش از اندازه و غیر واقعی که برایشان ایجاد می‌کند، بیشتر دیده می‌شود.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۴۵۹_Chrome.jpg

انواع توهم در افراد معتاد

دسته‌بندی انواع توهم در حالت عادی و به‌عنوان یک اختلال یا بیماری به مراتب راحت‌تر و قابل انجام‌تر است اما زمانی که بخواهیم این دسته‌بندی را برای افراد معتاد و انواع توهماتی که برای آن‌ها به وجود می‌آید انجام دهیم، کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد.

به‌طور کلی دسته‌بندی دقیقی از انواع توهمات افراد معتاد وجود ندارد. در حقیقت نوع توهمی که یک فرد پس از مصرف مواد مخدر توهم‌زا به آن دچار می‌شود، بیشتر به افکار و روان او برمی‌گردد.

از آن‌جایی که توهم هم یک اختلال و بیماری درونی و روانی است و وقتی یک فرد معتاد دچار آن می‌شود تنها دلیلش مصرف مواد مخدر توهم‌زاست نه دلایل دیگر، پس نوع توهمی هم که به آن دچار می‌شود کاملا به خود فرد بستگی دارد.

برای بررسی این موضوع لازم است علت روی آوردن آن فرد به مصرف مواد مخدر، مشکلات خانوادگی، مشکلات و اختلالات روانی، کودکی و خاطرات شخص، اطرافیان و هر چیزی که در ساختن احوالات کنونی فرد تاثیر داشته را بررسی کرد.

زمانی که یک شخص به یک دلیل خاص یا برای فرار از یک مشکل خاصی به مصرف این نوع از مواد مخدر روی می‌آورد، معمولا به توهمات مخصوص به همان احوالاتش هم دچار می‌شود.

برای مثال اگر شخصی به همسر خود شک دارد و فکر می‌کند همسرش درحال خیانت کردن به اوست، پس از مصرف مواد توهم‌زا هر حرکت و هر رفتاری از همسرش را منظوردار تلقی کرده و به افکارش میدان بیشتری می‌دهد. تا جایی که دچار توهم نسبت به این موضوع می‌شود.

یا اگر شخصی به دلیل مشکلات خانوادگی، عاطفی، فشارهای روانی و… خودش را غرق مصرف این مواد می‌کند، پس از مصرف توهماتش در حیطه مشکلات و حالت و افکاری ایجاد می‌شود که قبل از مصرف مواد مخدر داشته.

اگر دقت کرده باشید، دایره توهمات افراد معتاد بسیار گسترده بوده و هر شخصی نوع و شدت توهمش با سایر اشخاص فرق دارد که همین موضوع هم گواه این است که توهمات در افراد معتاد کاملا بستگی به روح و روان و احوالات خودشان دارد.

گاهی هم ممکن است فرد با مصرف موادی مانند شیشه به‌طور کلی بدبین و پرخاشگر شود و هر رفتاری که از سوی دیگران می‌بیند تصور کند می‌خواهد آن افراد به اون آسیب زده یا درحال توطئه‌چینی پشت سر او هستند.

گاهی اوقات هم ممکن است فرد توهم بزند قابلیت پرواز دارد و خودش را از ارتفاع پایین بیندازد، تصور کند نامرئی شده و از وسط خیابان حرکت کند، درباره سن‌وسال یا جنسیتش دچار توهم شود یا توهم بزند بیماری خاصی دارد.

موضوعی که درباره توهم افراد معتاد وجود دارد این است که معمولا این افراد بعد از این که آثار مواد مخدر ازبین برود، معمولا هیچ‌کدام از رفتارها، صحبت‌ها، تفکرات و هیچ‌چیزی از آن زمانی که مواد توهم‌زا مصرف کرده بودند را به یاد نمی‌آورند.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۳۵۷_Chrome.jpg

چرا افراد با مصرف مواد مخدر دچار توهم می‌شوند؟

دلیل توهم زدن در افراد معتاد کاملا مشخص است. مواد مخدر احساسات غیرواقعی را برای افراد مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند و برای ایجاد این احساسات باید بر اعصاب و قسمت‌هایی از مغز و در نهایت روح و روان فرد تاثیر بگذارند.

این آثار سوء برای ایجاد احساسات غیرواقعی، در نهایت منجر به توهم زدن افراد مصرف‌کننده می‌شود تا آن‌ها با مجسم کردن چیزهایی که در ذهن‌شان دارند، ساعاتی را همانطور که دوست دارند همه چیز را ببینند و حس کنند.

در حقیقت ماهیت و کار اصلی این مواد همین است. این مواد با تغییر دادن میزان ادراک فرد از محیط اطرافش باعث می‌شوند محرک‌های معمولی برای آن‌ها خاص و شگفت‌انگیز به نظر برسند و متفاوت از آنچه هستند به نظر می‌آیند.

فردی که به مصرف این مواد روی می‌آورد به دنبال رهایی از دنیا و واقعیت آن است و این مواد هم با تاثیر گذاشتن بر قسمت‌های مختلف مغز، شرایط را برای رهایی آن‌ها و رفتن به فضای ذهنی و زندگی براساس توهم‌های آن‌ها مهیا می‌کنند.

راه ترک کردن مواد توهم‌زا چیست؟

به دلیل اینکه مواد مخدر توهم‌زا وابستگی فیزیکی کمی دارند، برای ترک و قطع استفاده آن‌ها معمولا نیازی به دارو درمانی نیست.

بیشترین تمرکز در روند ترک اعتیاد این مواد بر روی رفتار و روان درمانی است. به همین دلیل حتما حتما باید قبل و در حین درمان وابستگی از یک روانپزشک کمک گرفت.

خوشبختانه با وجود خدمات پزشکی آنلاین و مجازی شما به راحتی می‌توانید حتی بدون نیاز به مراجعه حضوری از یک روانپزشک انلاین کمک بگیرید.

از آنجایی که برای ترک مواد توهم‌زا نیازی به داروهای شیمیایی نیست، ترک مواد توهم‌زا می‌تواند در مراکز ترک اعتیاد یا حتی در منزل یا محیطی خارج از کمپ‌های ترک اعتیاد انجام شود. البته به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با دکتر متخصص این کار انجام شود.

بنابراین توصیه می‌کنم قبل از هرگونه اقدامی با یک دکتر بیماری‌های مغز و اعصاب و دکتر توهم مشورت کنید تا آن‌ها با بررسی وضعیت بیمار بهترین راه برای رهایی از وابستگی به این مواد را به شما پیشنهاد دهند.

در نظر داشته باشید که مصرف مواد توهم‌زا آثار و عوارض بسیار ناگوار و گاها جبران‌ ناپذیری بر سلامت روح و روان و جسم فرد دارند اما ترک غیراصولی و نادرست آن‌ها می‌تواند عوارضی به مراتب بدتر برای فرد ایجاد کند.

معمولا مدت زمان ترک این مواد به صورت اصولی و درست نهایتا یک ماه است اما باز هم ممکن است براساس سن، میزان مصرف، وضعیت سلامتی و سایر عوامل درونی و محیطی این زمان تغییر کند.

همچنین خوب است بدانید فرد مصرف کننده در دوران ترک اعتیاد خود بسیار حساس، شکننده و تحریک‌پذیر خواهد شد و این دوران به ویژه دوران سم زدایی او با علائم و سختی‌های فراوانی همراه است.

به همین دلیل حضور دکتر متخصص و شرکت منظم در جلسات روان‌درمانی برای فرد بسیار بسیار بااهمیت و کمک کننده است.

چطور بهترین پزشک‌های متخصص را انتخاب کنیم؟

همانطور که خودتان هم می‌دانید ترک اعتیاد یک پروسه سخت و بی‌اندازه حساس و مهم است. مهمترین عامل در این روند پیدا کردن دکترهای متخصصی است که در روند درمان و ترک وابستگی به فرد مبتلا کمک کنند.

H:\۱\Screenshot_۲۰۲۲۰۷۲۲-۱۶۲۴۲۲_Chrome.jpg

همراهی پزشکی که تجربه ارتباط با افراد دارای اعتیاد را داشته باشد و از روند کامل درمانی و ترک آن اطلاع و آگاهی کامل دارد، می‌تواند باعث شود این دوران بسیار راحت‌تر، درست‌تر و با زمان کمتری برای فرد سپری شود.

در مقابل اگر پزشک مناسبی در این دوران همراه فرد نباشد، ممکن است عوارضی به مراتب بدتر و سخت‌تر گریبان فرد را بگیرد و حتی آسیب‌های جسمانی جبران ناپذیری هم برای او به وجود بیاید.

بنابراین با توجه میزان اهمیت بسیار زیاد این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این موضوع به شما کمک کنیم.

با توجه به اینکه در زمان ترک اعتیاد ممکن است هر زمانی از شبانه روز شما به کمک یک پزشک نیاز پیدا کنید و حتی شرایط فرد به گونه‌ای باشد که نتواند به صورت حضوری به پزشک مراجعه کند، بهترین انتخاب در این دوران کمک گرفتن از خدمات پزشکی آنلاین است.

پذیرش ۲۴ یک اپلیکیشن بسیار کاربردی است که با نصب آن شما به راحتی می‌توانید با صدها پزشک متخصص به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

همچنین در روند ترک اعتیاد که ممکن است امکان مراجعه حضوری به پزشک را نداشته باشید، با نصب این اپلیکشن می‌توانید در کمترین زمان ممکن با بهترین دکتر مغز و اعصاب ارتباط بگیرید یا از مطالب مفید آن استفاده کنید.

چه زمانی باید برای توهم ناشی از اعتیاد به پزشک مراجعه کنیم؟

اعتیاد به‌خصوص اعتیاد به مواد توهم‌زا مسئله‌ای بسیار جدی و حساس است که باید هرچه زودتر درمان شود تا از آسیب‌ها و عوارض جبران ناپذیرش تا حدی جلوگیری شود.

با این حال تا زمانی که خود فرد مبتلا نخواهد و خودش تصمیم نگیرد هیچ‌کس حتی بهترین پزشک‌ها و مراکز هم نمی‌توانند کمکی به اون بکنند.

بنابراین هرزمانی که فرد مبتلا خودش تصمیم بگیرد به اعتیاد خود پایان دهد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز ترک اعتیاد و پزشکانی که می‌توانند در این راه به اون کمک کنند مراجعه کند.

همچنین اطرافیان فرد مصرف کننده نیز باید حتما قبل از شروع روند درمان به روانپزشک و پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا مواردی که لازم است رعایت کنند، نحوه رفتار با بیمار و اقدامات لازم در شرایط خاص را فرا بگیرند و به فرد مبتلا کمک کنند تا آسان‌تر دوره درمانش را بگذراند.

سوالات متداول درباره توهم در اثر اعتیاد

قوی‌ترین مواد توهم‌زا کدام است؟

قوی‌ترین روانگردان‌ها شیشه، دی ام تی و سالویا است که همگی از قوی‌ترین مواد مخدر توهم‌زا با عوارض بسیار زیاد هستند.

سم زدایی بدن چقدر زمان می‌برد؟

حدودا یک هفته تا ده روز از روند ترک اعتیاد مربوط به مرحله سم زدایی فرد مبتلا است.

احتمال برگشت به مواد پس از ترک وجود دارد؟

بله. مواد توهم‌زا به دلیل آثار مغزی و روانی که بر روی فرد می‌گذارند احتمال برگشت بیشتری هم نسبت به سایر مواد مخدر دارند.

۳.۴/۵ (۲۱ نظر)

منبع
americanaddictioncenters.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
208 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیمیا
کیمیا
16 روز قبل

سلام همسر من یک ماهه مواد مصرف میکنه ولی دقیقا نمیدونم گل هست یا شیشه
اما توهم میزنه که دارم بهش خیانت میکنم و هرروز میگه منو تو ی ساعتایی جاهایی میبینه ک من اصلا اون روز و اون ساعت در اون مکان نبودم و هرجوری هم شده ثابت میکنم اشتباه کرده اما قبول نمیکنه باز توهمات خودش میزنه
برای اینک توهم نزنه و باورکنه همه اینایی ک میبینه میشنوه واقعی نیست باید چیکارکنم ؟
چجوری کمک کنم تا ترک کنه؟

رویا
رویا
پاسخ به  کیمیا
14 روز قبل

سلام خانم متاسفانه این مشکل دقیقا برای من هم پیش اومده و پیش همه آبروی منو برده والان دوساله که با اینکه ازش جداشدم یک چیزهایی را در مورد مسائل با جزییات تعریف می‌کنه و بدبختانه خیلی ها هم باور میکنن

علی
علی
1 ماه قبل

من اینده میبینم می‌دونم چه اتفاقی میخاد بیوفته ذهن‌ خونی میکنم همه میگن این توهمه توهم میزنی یه کسایی میان پیشم من اتفاقات ایندشون میگم همون اتفاق ها واسشون میفته ازم فرار میکنن ازم میترسن آیا این توهمه من توهمی هستم

الیا
الیا
پاسخ به  علی
21 روز قبل

ذارت.. دمت گرم دکتر کجایی

امیر پلنگ
امیر پلنگ
پاسخ به  الیا
13 روز قبل

ببخشید میتونید توضیحاتی راجع به کلمه ی ذارت بدید.

Navid
Navid
1 ماه قبل

توراقران هر کوفتی میکشین بکشین فقط طرفه شیشه نرین که به خاک سیاه میشینین اگه بدونید شیشه از چه چیزایی درست میشه وحشت میکنید من خودم با چشم دیدم چه اشغالایی درست میکنن با اسید لوله بازکنی با وایتکس با شیافت بچه تازه اینا خوباشه نکشید ناموسن

فریدون
فریدون
1 ماه قبل

سلام واقعابعدازمدت درمان تضمین هست برگشت نباشد
واقعا کسی ده سال شیشه زده راه درمانی هست.
باتمام تخریبهای جامعه نسبت به بیمار راه بازگشت به زندگی سالم وجوددارد

صمد
صمد
پاسخ به  فریدون
1 ماه قبل

خودم یکی از اون مصرف کننده های قدیمی شیشه هستم یه کمپ خوب یا هم تو خونه که چند تا اهل فن کنارت باشن در غیر این صورت نمیتونن درک کنن وضعیت شما را

یعقوب
یعقوب
پاسخ به  فریدون
17 روز قبل

فقط برو کنگره ۶۰

خدیجه آتشک مادر مریض
خدیجه آتشک مادر مریض
1 ماه قبل

نیاز به کمک دارم

صمد
صمد
پاسخ به  خدیجه آتشک مادر مریض
1 ماه قبل

من خودم شیشه مصرف میکردم دچار توهم شدم دائمی نبود در روز دو یا سه مرتبه ولی خوب شدم بدون بستری شدن بعد یه سال شروع به ادامه تحصیل کردم و مهندسی برق و قدرت و گرفتم ودانشجوی ممتاز شدم اینا را گفتم که امیدوار باشید من ادعای میکردم صاحب الزمان هستم ابن سینا هم بردن منتها بدلایلی بستری نشدم

کار بر چت
کار بر چت
پاسخ به  صمد
29 روز قبل

چقدر زمان می‌بره توهم

مادر
مادر
2 ماه قبل

سلام وارادت پسرم متادون وهروئین وشیشه مصرف میکرد حدود ۱۲ روز میشه درکمپ ترک اعتیاده والان هرچی میخوره بالا میاره وفشارش پایین اومده .تب ولرز داره مسول کمپ گفت براش سرم وداروی معده از قبیل امپرازول وآلومینیوم ام جی وآمپول نوروبیون .دگزامتازون .آمپول پنی سیلین بخرید بیارید .توصیه شما پزشک محترم چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید سن پسرم ۲۹ ساله باسپاس

09038404376
09038404376
2 ماه قبل

فرزانه بارکزه‌ای

09038404376
09038404376
2 ماه قبل

Cthr11

ارزو
ارزو
3 ماه قبل

سلام
پدر من چند ساله که همیشه خیلی دور گردن خودش و اب میریزه و دست میکشه
میگه پشه اذیتم میکنه یجورایی مور مور میشه بدنش جوری ک گاهی ۱ساعت توی حمام اب میریزه..
ولی اصلا توهم نمیزنه،
بیشتر اوقات هم توی بیشتر کارها دخالت میکنه و نظر میده…
بنظرتون این مواد چیه؟
لطفا کسایی ک درک کردن مطلب رو و این صحنه واسشون تکرار شده پاسخ بدن
ممنون میشم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ارزو
دکتر متخصص ترک اعتیاد
دکتر متخصص ترک اعتیاد
پاسخ به  ارزو
2 ماه قبل

این مواد خو شیشه اس

مصطفی
مصطفی
3 ماه قبل

کی گفتهدبادنکشیدن انسان توهم میزنه..توهم ردم در شیشه دو راه دارهدیا مصرف بیش از حد کرده باشه و کنارش بیخوابی چند شب داشته باشه ..مصرف و بیخوابی همراه با مصرفش باعث توهم میشه ..۲ این مواد شیشه روی بعضی از خونها سازگار نداری که بکشن میرن توی فاز که اون افراد بع هیچ صورت مصرف نکنند …و ترک شیشه نیاز به هیچ دکتری نداره هر کسی با هر مصرفی که باشه نهاتش گیرش که نیاد ۳ روز تا دوز خواب میره و یکم کسل میشه بدون کوچکترین دردی اتفاقعا یه خواب شیرینی میری بدون هیچ دردی ..اگه کسی خودش واقعا ترکش بخواد میتونه بدون درد راحت ترک کنهد‌‌درد تریاک یا متادون یا مواد دیگه هزار برابر بدتر شیشه هست ..کاکاش ترک تریاک و متادن هثل شیشه بود

Ziba bi
Ziba bi
3 ماه قبل

من برادرم عذاب میکشه چون نمیکشه شبا توهم میبینه گریه میکنه نمیدونم ازکجاشروع کنم کدوم دکتر کجا اصلا کاری بکنم؟ بدتر میشه؟ چاره چیه

Sadat
Sadat
3 ماه قبل

سلام من ۵ سال ترامادول استفاده کردم یه شب باهاش زیادی شیرینی خوردم حالم بد شد چند ماهه ترک کردم اما حالت نشگی و منگی برام مونده گوشامم صدا میده لطفآ کمک کنین

فرشته
فرشته
4 ماه قبل

آیا بیماری توهم با فردی خیالی صحبت کردن بعد از مصرف مواد شیشه درمان دارد

اشکان
اشکان
پاسخ به  فرشته
4 ماه قبل

خیر

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  فرشته
2 ماه قبل

بعد از مدتی خوب میشه.

امیر
امیر
4 ماه قبل

خواهش میکنم تا فرد معتاد از شما درخواست کمک نکرده سر خود و از روی دلسوزی بگیرو ببندش نکنین این کمک نیست فقط دردسر فرد معتاد و خانواده اون فرد بیشتر بیشتر خواهد شد این یادمون باشه تا معتاد خسته و به آشفتگی کامل نرسیده باشه هر نوع کمکی جهت ترک حماقت محضه چون هیچ نتیجه نخواهیم گرفت بدتر فرد معتاد رو بدتر از دیروز خواهد شد و بهمان نسبت خانواده آشفته تر

امیر
امیر
4 ماه قبل

هیچکس مثل خود کسی که اعتیاد داره نمیتونه کمکش کنه جز خودش یک معتاد باید آنقدر تو فراینده اعتیاد پیش رفته باشه که به خستگی و به یک ورشکستگی مادی معنوی روحی و روانی برسه آنوقت زمانی هست که میتونیم بگیم حالا آماده به ترک می‌باشد ما فقط تنها کمکی که به فرد معتاد باید بکنیم شرایط و بستر ترک مواد رو براش فراهم کنیم . می‌خوام یه چیزی بگم شاید بدرد خانواده ها بخوره تا فهمیدین فرزندتان معتاد شده سریع دست و پا شو نگیریم ببرینش کمپ که ترک کنه در بالا گفتم فرد معتاد باید اون فرایند رو طی کنه و برای ترک آماده باشه در غیر این صورت بعد از کمپ خیلی سریع برمیگرده و اندازه مصرف نوع مصرف و… دچار آشفتگی‌های روانی بسیار شدید تری از قبل پیدا خواهد کرد این نوعی خیانت به فرد معتاد است نه حمایت میشه هزاران ساعت نوشت و نوشت و باز هم کم باشد

مسعود
مسعود
4 ماه قبل

مسعود

حجت الاه
حجت الاه
5 ماه قبل

من سوالم چیزدیگری بودمن مغزم بهم دستورمیده که شیشه یاسیگاربکشم وجبورم میکنه بکشم دلیلش چیه

مریم
مریم
پاسخ به  حجت الاه
4 ماه قبل

بره همه اینطوریه .. تو که فقط نیستی

B,h
B,h
پاسخ به  حجت الاه
2 ماه قبل

برو پیش دکتر

علی ۰۹۱۸۹۲۲۸۱۲۷
علی ۰۹۱۸۹۲۲۸۱۲۷
5 ماه قبل

سلام ببخشید این توهم میشه عمل کرد ینعی عمل کنی شخص هوس پواد مکند دوباره بازگشت داره

پرویزگراوند
پرویزگراوند
6 ماه قبل

سلام من مدت یکسال ونیم است شیشه مصرف میکن ومقدار کم بوده است الان سه روزه که نمیکشم ولی هنوز بعضی توهمات مثل صدای پچ پچ افرادی که کارهای منو زیرنظر دارن برام تکرار میشه آیا این طبیعیه؟

النا
النا
پاسخ به  پرویزگراوند
2 ماه قبل

سلام میشه ایدی تلگرامتو بم بدی ؟کارت دارم خیلی ضروریع

پرویزگراوند
پرویزگراوند
پاسخ به  النا
1 ماه قبل

@imkave

النا
النا
پاسخ به  پرویزگراوند
2 ماه قبل

منتظرتم خاهشا

منیره خاتون یقین
منیره خاتون یقین
6 ماه قبل

سلام. معتاد مواد مخدر هستم

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  منیره خاتون یقین
3 ماه قبل

دعا میکنم همین اقرار میکنی دمت گرم پاک میشی

امیر پلنگ
امیر پلنگ
پاسخ به  منیره خاتون یقین
13 روز قبل

سلام چی میزنی

مریم پریزاد
مریم پریزاد
6 ماه قبل

سلام‌‌ چند بار بردم شوهرمو کمپ با هزار تا بدبختی تک و تنها با بچه و مستاجری زندگی رو به دندون کشیدم به امید پاک شدنش ولی هر بار اومد باز از شربت خوردن شروع شد تا مصرف خاک و شیشه و …. خیلی سختی کشیدم و درست زندگی کردم با تمام مشکلات کنار اومدم هر کی بچه ها مو میبینه دری وری بارش میکنه که چقدر بی لیاقت میتونه باشه خودم با نامه بردمش هر بار و به جون کشیدم سختی هاشو یک روز نذاشت خوشبختی رو بچشم حتی کلاس هم شرکت میکردم که نشم باعث لغزشش و بدونم چه رفتاری باید کنم باهاش ولی باز …. خسته شدم واقعا نمیدونم چه کنم اول گفت تریاک میزنه ولی تریاک بهانشه شیشه و هرویین یا به قول خودش خاک هم میزنه ی کلمه خوب باهام حرف نمیزنه همش داد و بیداد و فحش میگه برو طلاق بگیر پسرام ۱۰ سالشونه با خودش میبره مواد میگیره خداروشکر بچه های خوب و زرنگی هستن و موفق ولی میترسم دارن مثل خودم افسردگی میگیرن همش دعوا بعضی وقتا با انبردست میوفته به جونم جلو بچه ها تهمت میزنه و به خانوادم بی ادبی میکنه نمیدونم برم طلاق بگیرم یا ببرم باز کمپ اخه باز خودش تا نخواد فایده نداره دلم میسوزه من کفش ندارم بچه لباس نداره خرج مواد میکنه فقط خیییلی میکشه خیییلی اززا به دل موندم ی کلمه بدون فحش باهام حرف بزنه تا صبح از ترس نمیخوابم میترسم خیلی نامرده دلم میسوزه واسه بچه هام خانوادم میگن نه کمپ ببر نه طلاق بگیر میدونم به خاطر ترس اینکه نیوفته خرجم رو دستشون میگن ولی من ادم اویزونی نیستم دلم خوشی میخواد احترام میخواد چه کنم دلم خیلی گرفته قشنگ دارم نابود میشم

Meysam
Meysam
پاسخ به  مریم پریزاد
10 روز قبل

بهترین راه اینه که تا دیر نشده ازش جدا شی

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

آیا بعد از از یاد بردن توهمات باید به فرد گفت ک چه کارهایی انجام داده ای وچه ضرر هایی دیده ای

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

نگویید خودش می‌داند. آرامش و کاربلد اولین گام بعد یکسال اونم جزئ بگید کم کم

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

ضرر نباید بگید انرژی مثبت باشید

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

A healthy mind, a healthy body, addicted men harm everyone

Rza
Rza
7 ماه قبل

بهترین کاری که با مصرف کننده توهمی باید انجام داد فقط مطالب علمی که شرایط اورا نوشته بگذارید بخونه ویا صوتی بگذارید گوش کنه

رها
رها
7 ماه قبل

سلام پدر من شیشه حشیش متادون مصرف کرده بردیم کمپ ۴۰ روز موند از وقتی اومده بیرون دچار بیماری توهم شده همش پیش دوتادکتر بردیم قرص داده ولی الان ی ماهه فایده نکرده قرص… خوب میشع ایا چیکار باید کنیم

حمید
حمید
پاسخ به  رها
6 ماه قبل

فقط باید بره جلسات ان ای

سالار
سالار
پاسخ به  رها
6 ماه قبل

زمانی که کمپ بوده کم بوده باید اجازه می‌دادید که مسکلشون کامل حل بشه توی محیط کمپ کمتراحساس بیماری میکنند چون همه هم دردن ودرکش میکنند شاید رفتارش براشما غیرعادی و غیرقابل تحمل باشه ولی تو محیط کمپ کمتراذیت میشن سوال بنده اینه چندسالگی شروع به مصرف کرده چون خیلی وقتها شروع مصرف درسن بالا آسیب بیشتروجدی تری میزنه که زمان بیشتری برای درمان لازمه که بعد از گذراندن دوران کمپ احتیاج به. پزشک مراجعه بشه وحتی دربیمارستان بستری و تحت درمان قرار بگیره

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
3 ماه قبل

کمپ زیاد خوب نیست باز هروزسرمیزد یه بحث جدا۰

پیوسته
پیوسته
پاسخ به  رها
4 ماه قبل

قطعا که خوب میشه…. متناسب با زمان در صورتی که واقعا مصرفی نداشته باشه کاملا از بین میره . بهترین و ایده‌الترین راه حل اینه که مطالبی که دیگران هم همین توهمات رو تجربه کردند رو از گوگل بهش نشون بدین . شاید باور نکنید من تو مصرفم تمامی این توهمات رو تجربه کردم بسیار دردناکه. به هیچ وجه نمیتونم حجم عذاب و دردی رو که با وجود این توهمات تحربه کردم رو براتون تشریح کنم حتی بهترین پزشکها هم شاید مدت کوتاهی منو نسبت به واقعیت این توهمات مردد میکردند اما به هیچ وجه نمیتونستند بصورت قاطع منو قانع کنند. فراموش نکنیم روند بوجود اومدن و اتفاق افتادن توهم بمراتب چندین برابر طبیعی‌تر از حالت طبیعی اتفاق میوفته بنابراین پذیرش غیرواقعی بودن این موضوع واقعا سخته.. ولی شاید براتون جالب باشه که بگم التیامی که وجود این تجربه‌های مشابه درون گوگل بمن داد حتی در زمان مصرف و در اوج توهمات و آشفتگی بصورت کاملا ۱۰۰درصدی از بین رفت. حتی در حالی که هنوز هم مصرف میکردم. درست زمانی این توحمات تعطیل میشن که مخاطب اون یقین باور و ایمانی که به این توهمات داره رو به عنوان (توهم) بپذیره …. کافیه فقط ۲یا۳ مورد تجربه مشابه با همان جزییات و اتفاقات رو ببینه و بشنوه …. همین …. به همین سادگی .. باور .. باور همون کلیدواژه‌‌ایه که هر چیری را در پیرامون ما برای ما تداعی میکنه .. وقتی به توهماتت باور داری یعنی علائم و عواقب این توهماتت رو نادیده گرفتی … فقط و فقط همین .. البته که اصول روند پزشکی رو تایید میکنه اما سریعترین و قاطع‌انه‌ترین راه حلش بنظرم همینه .. من با همه اشرافی که به علم اگاهی و دانش پزشکی داشتم باور بفرمایید در قبال تفکیک این توهمات از واقعیت عاجز شده بودم. ولی این راه حل معجزه میکنه.. معجزه به معنای واقعی

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  رها
3 ماه قبل

ماشاالله برپدر همه باهم یه مدت طول میکشه فقط باید کلاس میبردی قرص دارو عقب میندازه باز باپزشک درمیون بگذارید

ش۔م
ش۔م
7 ماه قبل

سلام،برادر من حدود بیست و پنج سال اعتیاد داره حدود بیست سال هروئین مصرف میکرد مشکلی براش پیش اومد،تقریبا دو ماه شیشه مصرف کرد،حالش بد شد از قیافه افتاد لاغر شده وحشتناک،طوری که انگار یه آدم دیگه نه خود قبلش،بعد مصرف شیشه چرت پرت میگه،گیج شده نرمال نیست مثل دیونه ها حواسش سرجاش نیست،چند بار تا حالا کمپ رفته اما ب محض بیرون اومدن دوباره سمت مواد کشیدن میره،ما امید نداریم یعنی میشه ترک کنه،الان بعد مصرف شیشه کمپ هست،اما بعد دو هفته حالش بد بیقرار و با خودش حرف میزنه،چرت پرت میگه،یعنی خوب میشه،یعنی میتونه ترک کنه، راهنمایی کنید…ممنون

تیی
تیی
7 ماه قبل

سلام برادرن حدود ۱ماهه اعتیاد رو در کمپ ترک کرده ولی هنوز مثل روز اول ک بردیمش ترک توهم میزنه،ایا عادیه؟میترسم برا همیشه دیونه بمونه
مصرفش فک کنم شربت متادون و قرص دیازپام بوده

دنیا
دنیا
پاسخ به  تیی
7 ماه قبل

سلام منم برادرم بعد سه ماه هنوز همین طوره خ نگرانشیم

سالار
سالار
پاسخ به  دنیا
6 ماه قبل

کسایی که قرص مصرف کردن باید تحت نظرپزشک داروهای قطع بشه دکتربراشون داروهای دوزپایین می‌نویسه وبه مرورقطعش می‌کنه نه فقط کسایی که اعتیاد دارن کسایی هم که تحت نظر پزشک داروی آرامبخش استفاده میکنم نمیشه خودسرانه قطعش کرد چون احتمال ی سری چیزهاهستش مثل تشنج ناگهانی

حمید
حمید
پاسخ به  تیی
6 ماه قبل

ببرید کلاس ان ای معتادان گمنام

سالار
سالار
پاسخ به  حمید
6 ماه قبل

اقاحمید گل کسی که هنوز علایم بیماری درش آشکاره جلسات niچکاری میتواندبراش انجام بده کسی که هنوز گوشش شنوایی حرفی نیست وفقط حرف حرف خودشه فعلا ودارباخوب نشدن بیماریش میجنگد جلسه چکارش کنه می‌دونی جلسه چه میگه میگه کسی که ازنظرفیزیکی به‌ پاکی کامل رسیدمیتواندبیاید نودجلسه درجلسات niشرکت کندتابشنود وشنیدن ونشستن درجلسه رایادبگیرد وعادت کندبه نظرات دیگران حتی اگر صحبت اشتباهی کرده شداحترام بگذارد وسکوت کندبعدازنودجلسه مشارکت وگفتگوکند وباعلم واگاهی عقلی نه احساسی راهنمایی برای خود برگزیند وازاین پس میتواندمشکلات خودرا برایشان درمیان بگذارد وهرچه راهنمایش گفت بپذیرد که پیداکردن راهنما نیزخودچندشرط دارداول پاکی بالای راهنما نداشتن لغزدردوران پاکی راهنما ووووو
دوست عزیز هرکسی دراول راه جلسه کارآمدی برایش ندارد چون زمان مصرف گوش شنیدنی نیست و همیشه خودرابرترازدیگران میدانیم وفکرمیکنیم این حرفای وعجزهای گفته شده درجلسات سخنان بیهوده ای هستند

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  تیی
6 ماه قبل

توهم زدنش فقط بخاطر مصرف قرص خواب هستش چون عادت کرده با قرص خوردت بخوابه الان سیستم اعصاب وروانش بهم ریخته هنوز هم اثرات قرص وجود داره اگه بتونه بخوابه براش خیلی خوبه

سالار
سالار
پاسخ به  تیی
6 ماه قبل

متادن توهم نداره تخریبش ازموادبدتره توهم ندارم چه مدتی کمپ بوده؟؟؟؟

سالار
سالار
پاسخ به  تیی
6 ماه قبل

متادن توهم نداره بیماری که دچاره توهمه معمولا روانگردان استفاده کرده درضمن کسی که به مرحله توهم میرسه با یک ماه کمپ خوب نمیشه باید حداقل چهار پنج دوره زمانه کمپ تااونجا باهمدرداش راحت به درمان برسه

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  تیی
3 ماه قبل

عادی بروش نیارید ارام بزارید هواستون باشه

مهرداد
مهرداد
8 ماه قبل

سلام. یکی از آشنایان من چند روزی هست لب و چشمانش را به یک طرف می چرخاند و دستانش را به هم می نالد. یا دست به موهایش می کشد. یا از پشت پنجره پایین را نگاه می کند و با خودش حرف میزند. خواهشاً اگر کسی می تواند راهنمایی ام بکند. خودم اطلاعات خیلی کمی دارم. نمی دانم چی مصرف می کند. من باید چکار بکنم

امیر
امیر
پاسخ به  مهرداد
8 ماه قبل

خدا بده برکت انقد شیشه زده بخاطر اینکه کسی نفهمه داره پنهانکاری می‌کنه تازه شروع کرده سعی می‌کنه کسی نفهمه ولی همه بجز خودش فهمیدن

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

⚘⚘

حمید
حمید
پاسخ به  مهرداد
6 ماه قبل

شیشه

وحید
وحید
پاسخ به  مهرداد
6 ماه قبل

من ام توهم زدم رفتم پیش روان پزشک خوب درست شدم قرص داروداد

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهرداد
3 ماه قبل

شوشه البته باز باید دید ندیده درست نیست

Navid
Navid
پاسخ به  مهرداد
1 ماه قبل

فازه پشه برداشته

سمیه
سمیه
8 ماه قبل

سلام من شوهر خواهرم نزدیک دوماه دچار مواد مخدر به شیشه شده.چیکاری از دستمون برمیاد تو خونه براش انجام بدیم

امیر
امیر
پاسخ به  سمیه
8 ماه قبل

چند نوع معتاد داری یکی با محبت یکی با زور یکی دوتاش امتحان کنید بینم کدوم جواب میده اگه مصرف شیشه داره تنها راه نجاتش دکتر مغز اعصابه وگر نه مرفین فقط اراده خودشو رحمت الهی می‌تونه پاکش کنه

مسیحا
مسیحا
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

مشاور ترک اعتیاد و راهنما هستم میتونم در این رابطه کمکتون کنم …۰۹۹۳۷۱۳۹۶۹۹

سمیه
سمیه
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

کنگره ۶۰

سالار
سالار
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

سلام توخونه بدتردیوانش میکنید اگه واقعا دوماهه تازیادترتخریب نشده ببریدش کمپ وتازمانی که کمپ صلاح ندید نه به دیدنش برید نه زنگ بزنید نه ترخیصش کنید وبعدازپاک شدن کاملش معرفیش میکنن جلسات niوقتی رفت سرجلساتش نودجلسه گوش دادتازه متوجه میشه بایدچکارکنه بعدازنودجلسه گوش دادن باعلم واگاهی ی راهنما میگیره که بعدش باراهنماس که چجوری برخوردکنه که پاک بمانه

سالار
سالار
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

من اشخاصی باسواد بالا درحددکترادیدم که به شیشه و هرویین همزمان گرفتارشدن بخدای لاشریک استاد دانشگاه بوده بحدی توهوماتش بالا بودکه خانوادش می‌ترسیدند مشکلاتی غیرقابل جبران براش پیش بیاد چون خودش به جای اشخاصی معرفی میکردومیخاست مردم باهاش بیعت کنند که واقعا خطرناک بود اوضاعش خانواده پیگری هم داشت از بیمارستان روانی شروع کردن تا متخصصهای مغزواعصاب مطبهاب خصوصی هیچکدوم جواب نداد که بدترشد آخرش یکی ازکمپهای مجاز بانگهداشتنش بصورت چنددوره درکمپ باعث شد که بهبودپیداکنه البته حال روز این دکترما جوری نبود که به راضی بیاد مجبورا باترفند بردیم تحویل کمپ دادیم اگه اشتباه نکنم شش ماه درکمپ اقامت داشت به دوران کمپش‌حالش خوب شد ونامه دادن بهش که بهبودیافته وزنش برگشت سرخانه زندگیش

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سالار
3 ماه قبل

اگاهی هرچیزو داشته باشه بره سمتش خیلی بهتر تاندونی خداکمک

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  سمیه
3 ماه قبل

اردوگاه کرج

مهدی
مهدی
9 ماه قبل

سلام من چندسالی بود مواد مصرف میکردم هرچی بود مصرف میکردم تریاک ناس ولی تا چندسال پیش که حشیش مصرف میکردم بعدش سیگار تنها. حالا حدود۱۸روز ترک کردم هیچی مصرف نمیکنم دوستان عزیزم گوش کنید فقط صبر تحمل کنید دمنوش آرامش‌بخش و ورزش پیاده روی. گوش دادن موسیقی از آدامس کشک شکلات هم استفاده کنید کسانی که در خانه ترک میکنن اطرافیان کمکشون کنن یک دوهفته سر به سرشون نزارید درک کنید بزارید حالشون خوب بشه برگردن به زندگی هیچی حال خوب نمیشه توهم جز اینکه نابودت کنه هیچی نداره بازم تحمل صبر استقامت اراده کنترل اعصاب و بدن و رفتار همه چی درست میشه قوای جنسی هم اوکی میشه یکی از ترفندهای نیکوتین اینکه میخاد هر طور شده شما رو برگردانه سمت خودش. مراقب باشید به گذشته اشتباهات فکر کنید ولی افسوس نخورید چون فکر کردن دست ما نیست با مصرف مواد چیزی درست نمیشه. آرامش نداری با ترکش به همه چی میرسی تحمل صبر استقامت

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

مشهدی

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

برو بخواب ترک کن هنوزم اره

مهدی
مهدی
9 ماه قبل

سلام من چندسالی بود مواد مصرف میکردم هرچی بود مصرف میکردم ولی تا چندسال پیش که حشیش مصرف میکردم بعدش سیگار خالی بعد از اون ناس چندسال استفاده کردم. حالا حدود۱۸روز ترک کردم هیچی مصرف نمیکنم دوستان عزیزم گوش کنید فقط صبر تحمل کنید دمنوش آرامش‌بخش و ورزش پیاده روی. گوش دادن موسیقی کسانی که در خانه ترک میکنن اطرافیان کمکشون کنن یک دوهفته سر به سرشون نزارید درک کنید بزارید حالشون خوب بشه برگردن به زندگی هیچی حال خوب نمیشه توهم جز اینکه نابودت کنه هیچی نداره بازم تحمل صبر استقامت اراده کنترل اعصاب و بدن و رفتار همه چی درست میشه راستی نیروی قوای جنسی هم اوکی میشه خدانگهدار

عاطی
عاطی
10 ماه قبل

سلام. برادرم ۲۳سالشه . همش به ی جا خیره میشه. مثلا ی خاطره ایی رو تعریف که میکنه یهو وسطش خیره میشه سکوت میکنه. بعدش میگه یکی پیشمه بهم دستور میده چیکار میکنن.

امیر
امیر
پاسخ به  عاطی
8 ماه قبل

اون حالش خوب نیست یه آدرس بهت میدم تا بدتر به سرش نزده روانی بشه ببریدش اونجا ببریدش قم بیمارستان نکویی بستریش کنید برااعتیاد اگه تحمل کرد خوب شد خدا را شکر اگه نه ببریدش بیش دکتر شهیدی متخصص مغذ اعصابه اونم قم هستش اون شاید بتونه درستش کنه

حمید
حمید
پاسخ به  عاطی
6 ماه قبل

سلام ببرش کلاس انجمن معتادان گفتاردرمانی اینا حل میشه نگران نباش

سالار
سالار
پاسخ به  عاطی
6 ماه قبل

متاسفانه عوارض گل وبنزای واسکای وکیمیکال هستش و همیشه فکرمیکمندذهن طرف مقابلی که باهاشان هم. صحبته میتونن بخونن وپیش بینی کنم که چه میخواهد بگوید وهرچه میگویی که حرف که درذهنم بود این نیست که توحدس زدی میگوید حالاکه من گفتم حرفت عوض کردی میگویند من میتوانم ذهن بقیه را بخوانم وچشم سوم دارم اگر کسی در اطرافتان ازاین صحبت‌ها کرد وگفت چشم سوم دارم ذهنتان را می‌خوانم شک نکنید گل بنزای اسکای وباکبمبکال مصرف کرده و بعد ازبین رفتن اثرگل یاهذکدام ازموادی که اسم بردم درحالت چرت سنگینی میروند که گاها منجربه خوابهای ببموقعه وبیجا مبشودببجامنظورم این است که فرقی نمیکند کجا باشنددرخیابان یا پشت فرمان خودرو درمدرسه سرکاریاهذچابی دیگرباشدممکن است اتفاق بی افتد

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
پاسخ به  عاطی
3 ماه قبل

اردوگاه کرج

فائقه رفائی
فائقه رفائی
1 سال قبل

سلام من آیدا هستم ۳الی ۵ سال اعتیار وحشتناکی لبع مواد منخدر شیشه دارم میخوام در منزل ترک کنم دارو چی بخرم

محمد
محمد
پاسخ به  فائقه رفائی
8 ماه قبل

دوست عزیز همین که خودتان تصمیم به ترک گرفتید خیلی مهم وامیدوارم کننده است .ارده شما برای قطع مصرف از هزداروی مهمتر وتاثیر گذار تر است اما برای اینکه یک ترک اصولی وعلمی داشته باشی بهتر است برای تجویز دارو وروان درمانی به یک روان پزشک مراجعه کنید

سهید
سهید
1 سال قبل

من هم مواد توهم زا مصرف میکردم همه جا رفتم هیچکس و هیچ پزشکی درمان نکرد منو اما از وقتی میرم NAروز به روز دترم خوبتر میشم بدون هیچ اذیتی و خرجی

fatemeh758
fatemeh758
پاسخ به  سهید
8 ماه قبل

NA چیه دوست عزیز

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  fatemeh758
7 ماه قبل

سلام میشه بگید NAچیه کارایش،چیه

بهرام
بهرام
1 سال قبل

قرصی وجود دارد که موقع خواب بخورم و باچار توهم نشم چون بی تابی باعث توهم میشه

کیاوش
کیاوش
پاسخ به  بهرام
9 ماه قبل

ویسپریدون،لوزارتان

fatemeh758
fatemeh758
پاسخ به  کیاوش
8 ماه قبل

سلام این برای چی خوبه توهمورو رفع میکنه

محمد
محمد
پاسخ به  بهرام
8 ماه قبل

دوست عزیزم شما مصرف مواد قطع کنید توهم ازبین می‌رود.ازتون خواهش میکنم مواد مصرف نکنید.

jafar
jafar
1 سال قبل

سلام من داداشم حدود۱۵سال اعتیاد داره کمپ هم خیلی رفته ۲ماه الی۳هم پاک میمونه ولی دوباره شروع می‌کنه ب مصرف مواد گیرش نیادقرص مصرف می‌کنه در حدی ک چشاش خوابه ولی بیداره هی حرف میزنه سروته خونه می‌ره ومیادتروخدا ی چاره برای درمانش،بدین

دانیال
دانیال
پاسخ به  jafar
9 ماه قبل

توی گوگل سرچ کنین کنگره ۶۰ من اونجا درمان شدم برایگان و بخوبی؛ شیشه و همه چی مصرف میکردم؛ حتما کمکتون میکنن

مهدی
مهدی
1 سال قبل

منم شیشه مصرف میکنم چطور ترک کنم

غذاب
غذاب
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

فراموشش کن نماز بخون

جمیل
جمیل
1 سال قبل

سلام من دادشم زن وبچه شیشه میکشه زیاد.توهمی شده چکارکنیم که ترک کنه

موسوی
موسوی
1 سال قبل

سلام پسرمن آدم خاصی هست خیلی باک لاس وبه روزه تریدرهست بسیارباادب ودرخانواده ای پدرکاملامذهبی مادرهم مذهبی امااین پسرکاملاغربی فکرمیکنه وازاینکه درایران هست احساس بدبختی میکنه تمایل به دوستان بدوخلافکارزیادداشته اماالان کاملا منزوی هست وتنهاشب وروزدراطاقش مشغول موادهست حالش فوق العاده بده یکباربه اجباراوراکمپ بردیم بعددوماه برگشت دوسه روزخیلی خوب بودوایده هاوگفتگوی خوبی داشت ولی دوباره برگشت الان میگه برنامه هام راخراب کردین دوباره برنامه هام راخراب نکنین اصلابیرون نمیره جزچنددقیقه برای تهیه موادافسرده وناامیدهست چکارکنم دوباره اجباری بیارمش کمپ؟لطفاراهنمایی کنید

قبادی مشاور ترک اعتیاد
قبادی مشاور ترک اعتیاد
پاسخ به  موسوی
7 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳

مهدی
مهدی
پاسخ به  موسوی
3 ماه قبل

باید خودش بخواد ترک کنه. اینو بهش یاد بدید. دکتر خودش مراقب خودش. سعی کنید وقتش با کار و تفریح یا گردو یا میوه خوری… آرامش هم خلق کردنیست. اورا با آرامش روبرو کنید. مواد اژدهای هفت سره شوخی نداره بس شوخی نکنید. فقط باید مواد را فراموش کرد

فهیمه
فهیمه
1 سال قبل

سلام همسرم شیشه مصرف می‌کنه توهم میزنم شبا نمی‌خوابه همش از خونه فیلم میگیره تو تاریکی فکر می‌کنه یکی تو خونه هست میترسم ی موقع خواب باشیم مارو بکشه کارد آشپزخونه رو قایم کردم ولی میترسم باز

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  فهیمه
1 سال قبل

سلام همسرم شیشه مصرف می‌کنه توهم میزنم شبا نمی‌خوابه همش ازخونه فیلم میگیره تو تاریکی فکر می‌کنه یکی تو خونه هست میترسم یموقع خواب باشیم مارو بکشه کارد آشپزخونه رو قایم کردم ولی میترسم

Nafas
Nafas
پاسخ به  فهیمه
9 ماه قبل

وای خدای من عزیزم هنوزم همجوریه ماهم تمشب ب دردت دچترسدیم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فهیمه
8 ماه قبل

سلام من پسر ۲۶ سالم دقیقا اینطوره کاردرو قایم میکنم تاصب ترس ولرزو واینا چون توهم میزنه الان کمپه نمدونم بیادبازچیکارکنم همش میرم خونه مادرم چن ماهه نتونستم بابچم زیر ی سقف بمونم باخودم میگم کاش شوهرم بود تا راحت جدامیشدم ولی بچمه هرچن شوهرمم اعتیاد داشت ولی توهم نمیزد والانم فوت کرده

مهین
مهین
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

لطفا به گروه خانواده اعتیاد نارانان بپیوندید .همه دنیا کلاس دارند .تو گوگل سرچ کنین .آدرس شهرتون

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  فهیمه
8 ماه قبل

سلام.رفتاروکردارشوهرت روادکنترل میکنه.هرچه زودتربفرستش ترک ااعتیاد

ترانه
ترانه
پاسخ به  فهیمه
1 سال قبل

منم مشکل تورو داشتم .حس بدیه.همش باترس از کسی زندگی کنی یه روز عاشقانه بهش بله گفتی

ستاره
ستاره
پاسخ به  فهیمه
8 ماه قبل

خیلس مواظب باشین شوهر منم اونطور بود

مهدیه
مهدیه
1 سال قبل

سلام همسرم ۴ساله مواد هرویین رو ترک کرده خیلی هم خوب ترک کردولی بعض وقتا میره مشروب میخوره قاطی میکنه ناراحت میشه اعصابش بهم میخوره چیکارکنم مشروب هم نخوره

داود
داود
1 سال قبل

سلام. مردی ۵۰ ساله هستم دوفرزند ۷الی ۸ ساله دارم عاشقانه. همسرم رادوستدارم اما نزدیک به ۱ سال است شیشه مصرف می‌کند..وباتمام اشتیاق به زندگی ومن وفرزندان. مرتب از ازدواج وجدایی حرف میزنه وبعد دوباره از بچه ها وزندگی میپرسه دور هستیم ومنزل پدرش است. چه کنم کمک بفرمایید

زهرا
زهرا
پاسخ به  داود
1 سال قبل

خواهشاً لطفا به خاطر بچه خاتم که شده مصرف نکن اونا گناه دارن

ستایش
ستایش
پاسخ به  داود
5 ماه قبل

هیچی درد بدتر از معتادی خیلی بده

علی
علی
1 سال قبل

با چه داروی محتاد را به توهوم تو مخی صحبت کردن وا دار کنیم

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام با فردی که دچار توهم عاطفی شده و از من میخواد کمکش کنم تا به عشقش برسه چطور رفتار کنم مدت دوماهه گل مصرف میکنه و پرخاشگر بدبین شده و به کسی که قبلا دوست داشته الان توهم زده و میگه کمکم کن تا باهاش ازدواج کنم؟

امیر
امیر
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

سلام من در دوران چند سال مصرف شیشه برای اولین بار، با مشکوک شدن به احتمال خیانت خانمم، از طریق مخفی کردن موبایل در منزل، صداها رو ضبط کردم و گوش دادم که بصورت واضح صداهای مشکوک به خیانت خانمم را میشنیدم که گفتند توهم است.الان حدود۶ماه است که پاکم و اصرار به شنیدن دوباره آن وویس های ضبط شده دارم که به خودم ثابت بشه که توهم داشتم. آیا بعداز۶ماه پاکی زمانه مناسبی هست برای دوباره روبرو شدن و گوش دادن به وویسها. یا امکان اینکه بازم همون صداهای قبل از ترک رو بشنوم هست. چقدر باید بگذره از مدت ترکم

علی
علی
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

دو سال زمان مناسبی هست

عبدالله سمندی
عبدالله سمندی
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

مگرترک اعتیادانهم ازنوع بدترین مواد که شیره تریاک است هفتادروزنیست موادمخدرصنعتی یکهفته است

.‌و

حسین
حسین
پاسخ به  عبدالله سمندی
6 ماه قبل

سلام من حسین این که چی مصرف میکنی مهم نیست بخدا اگه هدفت ترک باشه میری با سختی هاش دردی که مصرف داره ترک نداره امتحان کن از خدا بخواه برو

علی
علی
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

اگر محتادی عاشق هست ولی به عشقش نرسید چگونه باید از زحنش بیرونش کنه

فرشته
فرشته
پاسخ به  علی
8 ماه قبل

تنها راه خوب شدن معتاد فقط زیر زمین

دنیا
دنیا
پاسخ به  فرشته
7 ماه قبل

دقیقاً

غذاب
غذاب
پاسخ به  فرشته
5 ماه قبل

ی خدای هست

ستایش
ستایش
پاسخ به  فرشته
5 ماه قبل

خدا کنم هیچ کس معتاد نشه هیچ دردی بدتراز خودش نیست

حسین
حسین
پاسخ به  علی
6 ماه قبل

بله اینجوری بکو کدوم معتاد به عشقش رسید عشق چیزی نیست که تو ذهن باشه تو قلبه

دنیا
دنیا
پاسخ به  سارا
7 ماه قبل

مگه اینکه خیلی احمق باشه بخواد با یه معتاد توهمی ازدواج کنه

حسین
حسین
پاسخ به  دنیا
6 ماه قبل

شما یخورده خودت بروز کن شما ذاهر پسندی کسی قضاوت نکن عزیز منم معتاد بودم

حسین
حسین
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

سلام دو ماه خیلی راحته کنار گذاشتنش بین اون دوتا تو مانعی اگه اونا دلی بخواد گل که هیچ باغ گلم باشه میزاره کنار اگه نکرد بدون بدون دروغه

ستایش
ستایش
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

تراخدا هرکه ترک کرده دیگه نره سمتش خیلی درد بدی هست مثلا برا خودتون بگید ده سال کشیدم ،ده سال هم نمی کشیدم مگه چی میشه

دکمه بازگشت به بالا