توهم چیست و راه درمانش چیست؟

توهم فکری چیست؟ فرق توهم و واقعیت چیست؟

توهم چیست؟

توهم به معنای درک نادرست و غیر واقعی از اتفاقات و رویدادهای پیرامونی است. کسانی که دچار توهم فکری می‌شوند در واقع مبتلا به یک اختلال روان‌پریشی‌ هستند که به‌واسطه‌ی آن صداهای غیر واقعی می‌شنوند یا تصاویر غیر واقعی می‌بینند. افراد مبتلا به توهم حتی خود را در حال تجربه‌ی یک اتفاق هم درک می‌کنند. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از اتفاقات روی نداده است و تمام این‌ها حاصل تخیلات فرد است.

انواع توهم چیست؟ ۶ توهم رایج

همان‌طور که بیان شد افراد مبتلا به توهم انواع مختلف توهم را در ارتباط با حس‌های مختلف تجربه می‌کنند. درک نادرست حسی درحالی‌که هیچ تحریک بیرونی وجود ندارد به عنوان توهم شناخته می‌شود. بنابراین تک تک حواس را می‌تواند درگیر کند. انواع مختلف درگیری با توهم بین افراد شایع است که در هر فردی به شیوه‌ای بروز می‌کند.

۱. توهم ذهنی

توهمات ذهنی تصورات نادرستی که فرد از اطرافیان و محیط پیرامون دارد. اختلالات توهمی ذهنی بر اساس موضوع توهم به چند گروه تقسیم می‌شود.

  • توهمات اروتومانیک: در این توهمات فرد خیال می‌کند کسی عاشق اوست و معمولا هم یک فرد مشهور منظور توهمات فرد است.
  • توهمات حسادت: این گروه از افکار اشاره به وجود رقیب یا خیانت در رفتار همسر یا همکار می‌کند.
  • توهمات آسیب: کسی که دچار توهمات غرض ورزی است مدام به این فکر می‌کند که کسی قصد کشتن یا آسیب رساندن به او را دارد.

۲. توهم شنیداری

فرد بیماری که توهم شنیداری دارد صداهایی را می‌شنود که برای دیگران قابل درک نیست. این افراد ادعا می‌کنند کسی آن‌ها را صدا زده و به بیرون از خانه برده است. این حالت ممکن است حتی در نیمه شب هم اتفاق بیفتد.

توهم شنیداری در کودکان معمولا با شنیدن صداهای غیر واقعی در سنین ۳ تا ۶ سال بروز می‌کند. علت این توهمات اسکیزوفرنی جوانی است که چند سال زودتر بروز کرده است و نباید آن را با شیطنت یا خیال پردازی اشتباه گرفت، پس نشانه‌هایی مثل شنیدن صدای حرف زدن در سر را جدی بگیرید.

۳. توهم بینایی

توهم دیداری شامل ادعاهای فرد مبنی بر دیدن اجسام، انسان‌ها و رنگ‌هایی است که وجود ندارد. به طور مثال فرد مبتلا به توهم بینایی لکه‌ی روی لباس را به شکل یک حیوان درنده می‌بیند یا چراغ چشمک زن و افرادی را می‌بیند که وجود خارجی ندارند. توهم بعد از سکته‌ی مغزی یکی از عوارض آزاردهنده است که در تمام افراد رخ نمی‌دهد ولی درصورت بروز با علائم بینایی همراه است و برای بیمار و اطرافیان آزاردهنده است.

توهم بینایی

۴. توهمات بویایی

در این نوع از توهم فرد بیمار ادعا می‌کند بویی را استشمام می‌کند که خطرناک است در حالی که سایرین می‌دانند این بو قابل استشمام نیست. مثلا بیمار می‌گوید در اتاق یا غذا بوی شیطان می‌آید، در حالی‌که اطرافیان این ادعا را قبول ندارند.

۵. توهم چشایی

یکی از حس‌های طبیعی انسان حس چشایی است. فرد متوهم در مورد حس چشایی هم دچار مشکل می‌شود و از غذاها طعم  نامتعارف مانند خون یا مدفوع احساس می‌کند.

۶. توهم لامسه

در توهم لامسه فرد حشرات و یا جانورانی را در تماس با پوست خود احساس می‌کند. مثلا احساس می‌کند سوسک روی بدنش در حال حرکت است.

علت توهم چیست؟

شرایط زندگی آدم‌ها یا بیماری‌های زمینه‌ای از دلایلی است که منجر به بروز توهم می‌شود. سبک زندگی ناسالم با مصرف مواد مخدر، مشروبات الکی یا استفاده از داروهای خاص فرد را در شرایط ناایمن قرار می‌دهد. یکی دیگر از اصول مهمی که در سلامت روان تاثیر دارد توجه به بهداشت روان و برقراری ارتباط‌های سالم با اطرافیان و محیط پیرامون است. در ادامه دلایلی را که می‌تواند موجب بروز توهم شود را بررسی می‌کنیم.

افسردگی پس از زایمان

افسردگی بعد از زایمان از بین هر ۱۰۰ خانم زایمان کرده  ۱۰ یا ۱۵ نفر را مبتلا می‌کند. علائم افسردگی بعد از زایمان مانند دیگر افسردگی‌ها با کاهش اشتها، تغییر در خلق و خو و میل به گوشه گیری بروز می‌کند. افراد مبتلا به این عارضه در پرستاری از نوزاد یا خودشان دچار مشکل می‌شوند.

 حتی ممکن است توهم و افسردگی همگام با هم پیش‌روی کنند و این‌قدر این بیماری شدید باشد که منجر به بروز علائم روان‌پریشی مانند توهمات دیداری و شنوایی شود.  در این مواقع فرد صداهای غیر معمول می‌شنود یا چیزهای غیر معمول می‌بیند و درصورتی‌که مورد توجه قرار نگیرد منجر به آسیب به نوزاد یا خود فرد می‌شود.

اضطراب توهم‌زا چیست؟

مواجهه‌ی هر فردی با شرایط پر استرس و اضطراب شرایط روحی وی را دچار اختلال می‌کند. در این شرایط چون فرد امکان درک مشکل  و مواجهه با آن را ندارد دچار توهم می‌شود. بنابراین بهترین راه یادگیری شیوه‌های مهار اضطراب و حفظ آرامش است.

به شما توصیه می‌کنیم از روانپزشک آنلاین پذیرش ۲۴ و یا دکتر مغز و اعصاب آنلاین کمک بگیرید و با متخصصین مجرب و با تجربه‌ی این مرکز صحبت کنید. امکان ارتباط سریع و هزینه‌ی مقرون به صرفه برای آسایش و راحتی شما فراهم شده است.

افسردگی و توهم

توهم ناشی از استفاده از دارو

داروها به طور موقت فعالیت‌های پردازشی مغز را دچار اختلال می‌کنند و به این ترتیب ارسال اطلاعات به مغز به درستی صورت نمی‌گیرد و فرد دچار خطا در درک محیط پیرامون یا به عبارتی دیگر توهم می‌شود. با قطع مصرف دارو و از بین رفتن میزان آن در خون اثرات هم از بین می‌رود. داروهای توهم زا شامل موارد زیر است:

توهم و اعتیاد به مواد مخدر و الکل

استفاده از مواد مخدر مانند کوکائین و اعتیاد به آن یا نوشیدن مشروبات الکلی فرد را از حالت متعادل خارج می‌کند و موجب تجربه‌ی چیزهای غیر معمول می‌شود. توهمی که به این علت ایجاد می‌شود بیشتر توهم بینایی است، اما ممکن است انواع دیگری از توهم تجربه شود. حشیش، گل، ماری‌جوانا فرد را دچار توهم می‌کنند. نتایج تحقیقات مشخص کرده است کسانی که از گل استفاده می‌کنند ممکن است بین ۶ ماه تا یک سال توهم عصرگاهی داشته باشند.

ترک ناگهانی الکل هم می‌تواند سبب بروز اختلال توهم شود. این رفتار با استفراغ، دلهره و لرزش دست همراه است که معمولا بعد از چند روز از بین می‌رود.

اختلالات خواب و توهم

اختلال خواب نام عارضه‌ای است که فرد را هنگام به خواب رفتن یا بیدار شدن دچار توهم می‌کند. افراد مبتلا به توهم در خواب هنگام بیدار شدن تا چند دقیقه قادر به حرکت نیستند. البته این اختلال با دارو قابل درمان است.

توهم دمانس در پیری

علت توهم در پیری دمانس یا زوال عقل است. دمانس عارضه‌ای است که با آسیب رساندن به مغز منجر به اختلال در پردازش‌های حسی می‌شود. این افراد دچار توهمات شنوایی و بینایی می‌شوند و چیزهایی را می‌بینند و می‌شنوند که وجود ندارد. مثلا ادعا می‌کنند چند کودک در حال بازی در اتاق هستند یا صدای همسر سابق و فرزندان را می‌شنوند

توهم در بیماران مبتلا به آلزایمر باعث می‌شود آن‌ها نیاز به مراقبت داشته باشند و تنها زندگی نکنند.

توهم وسواس فکری

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های فکری این روزها اختلالات وسواس یا OCD است. این اختلال اضطرابی همراه با رفتارها و افکار غیر قابل کنترل است. این افراد کارهایی مانند شستن دست و لباس، مرتب کردن لباس و یا موارد دیگر را به صورت پشت سرهم تکرار می‌کنند.

حتی ممکن است دچار توهم وسواس فکری شوند و یک فکر آزار دهنده به طور دائمی در سر آن‌ها تکرار شود. مثلا با این‌که می‌دانند در را قفل کرده‌اند فکر دزدی مدام به سراغ آن‌ها بیاید و آزارشان دهد.

توهم در چه کسانی شایع‌تر است؟

اختلالات توهم در کسانی که کسی در اعضای خانواده به این بیماری مبتلا است بیشتر از بقیه دیده می‌شود. درواقع کروموزوم‌ها در انتقال عامل توهم و هذیان از والدین به فرزندان نقش دارند.

علاوه بر عامل وراثت عامل محیط نیز بر توهم تاثیر گذار است. تغییر شرایط زندگی در مهاجرت، ابتلا به افسردگی به دلیل شکست‌های عاطفی یا مالی می‌تواند سبب بروز توهم شود. زندگی در محیطی که فرد را در معرض استفاده از مواد مخدر یا الکل قرار بدهد نیز می‌تواند موجب اختلالات توهم شود.

اختلالات توهم چگونه تشخیص داده می‌شود؟

با توجه این‌که توهم یک بیماری مرتبط با روان است، علائم و نشانه‌هایی که در رفتار فرد وجود دارد بیماری را تایید می‌کند و نیازی به روش‌های تشخیص وجود ندارد. افراد مبتلا فرق توهم و واقعیت را نمی‌دانند. هنگام مراجعه به روانپزشک و بیان شرح حال فرد از صداها و تصاویری صحبت می‌کند که وجود ندارد و همین نشانه دهنده‌ی یک اختلال در روان است.

با این‌حال پزشک ممکن است برای رد کردن مشکل فیزیکی آزمایشاتی را درخواست کند. به عنوان نمونه عکس رادیوگرافی یا آزمایش خون را برای تایید و رد بیماری صرع، آلزایمر یا اختلالات شیزوفرنی، دلیریوم درخواست می‌شود.

درمان توهم چگونه است؟

 امروزه امکان درمان برای تمام بیماری‌ها وجود دارد و کمتر پیش می‌آید که فردی قادر به کنترل یا درمان بیماری آزاردهنده نباشد. توهم نیز یکی از مشکلات و اختلات روانی است که می‌توان آن را درمان کرد. راه درمان و مقابله با توهم با دارو و مشاوره‌ی روانپزشکی است.

درمان دارویی توهم چیست؟

با توجه به بیماری که دلیل ایجاد توهم است درمان متناسب باید تجویز شود. مثلا در کسانی که مبتلا به پارکینسون هستند، کنترل بیماری با دارو می‌تواند میزان توهم را تا حد زیادی کاهش دهد. داروی ضد توهم در سالمندان داروهایی‌ست که برای درمان آلزایمر استفاده می‌شود.کسانی که به دلیل ترک ناگهانی الکل دچار توهم می‌شوند، نیز درصورت استفاده از داروهای آرام کننده‌ی سیستم عصبی مرکزی می‌توانند به زندگی عادی باز گردند.

داروهایی که برای درمان اختلالات روانپریشی استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

مشاوره با روانشناس برای درمان توهم

بخشی از مشکلات توهم باید با انجام مشاوره‌های صحیح و دقیق رفع شود. مشاوره‌ها موجب حفظ و پایدار نمودن وضعیت سلامت روان فرد می‌شود. قابل درک است فردی که مبتلا به اضطراب می‌شود و در نتیجه‌ی تشدید بیماری دچار توهم می‌گردد درصورتی‌که شیوه‌ی کنترل هیجان را بیاموزد یا ریشه‌ی مشکلات را در جلسات روان‌درمانی بیاید وضعیت بهتری خواهد داشت.

علاوه بر فرد بیمار خانواده‌ی او نیز باید تحت مشاوره قرار بگیرند. خانواده درمانی کمک می‌کند با فرد بیمار رفتار بهتری داشته باشند و او را در رفع مشکل کمک نمایند.

عوارض اختلالات توهم‌زا چیست؟

کسانی که دچار توهم می‌شوند در زندگی شخصی و ارتباط با اطرافیان دچار مشکل می‌شوند. موارد زیر انواع عوارض و مشکلاتی‌ست که برای این افراد ایجاد می‌شود.

  • در اثر توهم ممکن است آسیب جسمی به خود یا اطرافیان بزنند.
  • افراد مبتلا به توهم ممکن است در اثر توهم یا هذیان به افسردگی مبتلا شوند.
  • توهمات باعث می‌شود از اطرافیان فاصله بگیرند و روابط اجتماعی محدود شود.
  • خشونتی که در رفتار بیماران وجود دارد ممکن است در سطح اجتماع موجب ایجاد درگیری یا مشکلات قانونی شود.

آیا می‌توان از توهم پیشگیری کرد؟

واقعیت این است که به دلیل غیر قابل کنترل بودن عوامل ایجاد کننده‌ی توهم نمی‌توان از بروز آن پیشگیری کرد. اما درصورتی که با بروز اولین علامت‌های توهم به آن توجه شود و مورد پیگیری قرار بگیرد می‌توان روند پیشرفت آن را کند یا درمان کرد.

زمان مراجعه به پزشک

اولین بار که متوجه شدید چیزی را که شما می‌بینید یا می‌شنوید دیگران تجربه نمی‌کنند نباید بی اهمیت باشید. دراوایل بیماری فاصله‌ی زمانی توهمات زیاد است اما به مرور تعداد دفعات بیشتر می‌شود. بنابراین برای درمان موثر باید با اولین نشانه به روان پزشک مراجعه کنید.

پذیرش ۲۴ امکان مشاوره‌ی غیر حضوری با دکتر روانپزشک آنلاین و یا متخصص مغز و اعصاب آنلاین را به صورت متنی و آنلاین فراهم کرده است. می‌توانید با مراجعه به سایت از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین با کمترین هزینه از بهترین متخصصان و روانپزشکان وقت بگیرید و مشکلات خود را با آن‌ها درمیان بگذارید.

دکتر روانپزشک آنلاین

۳.۷/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.news-medical.netwww.brainblogger.comwww.livescience.comwww.betterhelp.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
160 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکرم
اکرم
19 روز قبل

سلام. ببخشید من از چندین سال قبل دچار توهم شده بودم. الان هم مشکلم این هست که برادرم در کوچکی چله داشته الان که بزرگ شدیم پول روکش دوندون منو داده. همش احساس میکنم باید دندونم رو از ریشه بیرون بکشم. چون بنظرم جنها در کوچکی برادرم را آزار دادن. الان جنها بخاطر دوندونم میان سراغم . الان نمیدونم چکار کنم دچار اضطراب شدید شدم حتی نمیتونم در محل کارم حاضر بشم

الینا
الینا
27 روز قبل

پسر من ۱۱سالشه. تازگی ها یهو جیغ میزنه کسی رو میبینه که شبیه انسان نیست. داد میزنم میگه داره منو میزنه

علی
علی
1 ماه قبل

سلام من هرموقع میرم خونه توهم میزنم انگارهرکاری میکنم همسایه هامیشنوندحتی نفس کشیدنم را ایااینهاتوهم است وچه راهکاری انجام بدم ممنون

معصومه
معصومه
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام من مدتی هست که وقتی نماز میخونم وسواس فکری برام اتفاق می افتد به طوری گاهی فکر میکنم شیطان پیشمه یا گاهی احساس میکنم صداهایی عجیب یا گالهی سایه سیاهی رو ی دیوارها می افتد لطفا راهنمایم کنید

سجاد
سجاد
پاسخ به  علی
17 روز قبل

منم اینجوری شدم

ملیحه
ملیحه
1 ماه قبل

من در اثر مصرف شیشه به اسکیزوفرنی مبتلا شدم الان ده ساله شیشه نمیکشم و تحت نظر روانپزشکم داروی رسپریدون ۴ تجویز کرده اما تو این مقاله خوندم داروی رسپریدون توهم زاست آیا باید داروم قطع کنم ؟

آرزو
آرزو
1 ماه قبل

سلام من ۳۰سال دارم. تقریبا هرشب بین خواب بیدار میشم و تو خونه آدمها یا حیوانات ترسناک میبینم و به شدت میترسم و شروع میکنم ب داد زدن طوری ک اون لحظه از تپش قلب بالا نفسم انگار بند میاد.. من باید چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنید

سجاد
سجاد
پاسخ به  آرزو
17 روز قبل

به دعا نویس مسلمان مراجعه کنید

مسعود
مسعود
1 ماه قبل

سلام

صغراذوقی
صغراذوقی
2 ماه قبل

ولی به نظرمن اینافکرشیطانیه اعتقادات که ضعیف میشه شیطان نفوذمیکنه ب قلب و روح تسخیرش میکنه باوصل شدن به خدا گفتن بسیار ذکراستغرلله آرامش میگیرید به پسرمم میگم ریاداستغفرالله بگو میگه نمیخوام پسرم ازبچکی توهییت بزرگ شده اونقدتنهاموند اصلاباهاش حرف نمیزدم خدامنوببخشه خداروشکر ماه رجب امسال واقعابیدارشدم کاش زودتر بیدارمیشدم هرکی این بیماری رو داره انشاالله خداکمکش کنه فقط خدامیتونه کمک کنه نمیدونم این نظربنده بود

خدا
خدا
پاسخ به  صغراذوقی
1 ماه قبل

برای من دعاکنید.

رسیدن به رهایی تنها راه رسیدن هر انسان با هر طرز ف
رسیدن به رهایی تنها راه رسیدن هر انسان با هر طرز ف
پاسخ به  خدا
26 روز قبل

نترس نگران نباش خودت رو از زندان ذهن رها کن اون موقع است که دیگه حرف مردم رضایت دیگران اهمیتی نداره و اونی که مهم خودت هستی و حال خودت در راستای رسیدن به (رهایی) تلاش کن انشاالله خوب میشی

علی
علی
پاسخ به  صغراذوقی
1 ماه قبل

تو دیگه چی میگی با این افکار نادررست و دروغینی که اموخته شده

محمد
محمد
پاسخ به  صغراذوقی
1 ماه قبل

توهم یک نوع آسیب مغزی هستش چه ربطی داره به شیطان؟دنیا داره مغزو به کامپیوتر وصل میکنه هنوز به فکر شیطان هستید؟

صغراذوقی
صغراذوقی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشیداسم پسرم امیر ۲۷ سالشه همش میگه یه تصویری توذهنمه زبونم لال میگه باامام حسین میجنگم فحش میدیم بیقرارشده خوابش نمیبره هفته پیش بردم پیش روانپزشک قرص و آمپول داده دیشب بعداز ردن آمپول راحت خوابیدالان باز همونجوریه ام آر آی نوشته یک ساله اینجوریه تازه بردم روانشناس خدامنو بکشه که اینقد بیخیال بودم اونقدگریه کردم دارم افسردگی میگیرم

محمد
محمد
پاسخ به  صغراذوقی
1 ماه قبل

سلام ، پسر شما وسواس فکری از نوع توهین ب ائمه داره ، زنگ بزن ب ۰۹۶۴۰۰ ، مشاوره قشنگ برات توضیح میده و خوب میشه

مهتاب
مهتاب
2 ماه قبل

پسرم چند ماه پیش در اثر مواددچار توهم شد پس از بستری شدن وترک مواد کاملا خوب شد الان پس از ۵ماه امروز دوباره علایم توهم رو از اون دیدم لطفا راهنمایی کنیدچکار کنم

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام من ۴۰سالمه الان مدتی که همش فکر می کنم تو محل کار همکارانم پشت سر من با چشم و اشاره در باره من حرف بد می زنند لطفا راهنمایی می کنید

رضا
رضا
2 ماه قبل

۰۹۱۱۹۳۵۹۷۴۹

آرش
آرش
2 ماه قبل

سلام من هیچ موادی نمی زنم اصلا لب به مشروب نزدم اما مدتیه اکسمو تو جاهایی که نمیتونم بهش دسترسی پیدا کنم میبینم همش یا داره لبخند میزنه یا با کس دیگس یا داره وایب علاقه نشون میده بعد تا یه خورده صورتم کج میشه غیب میشه طرف پارسال بچه گیاش بود امسال یه زن ۱۹ ساله شده خود دختره تازه میره ۱۶ سال

ليلا اسدی
ليلا اسدی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من شوهرم ۳۲سالش هست الان ۳سال هست که شیشه مصرف میکنه الان دوماه که دچار توهم شده فکر میکنه من باکسی رابطه دارم که دارم بهش خیانت میکنم همش فک میکنه دارن در موردش حرف میزنن دوتا دختر دارم چند بارهم دعوامون شد شبا از ترس که بلایی سرمون نیاره خوابم نمی‌بره باید چیکار. کنم تورو خدا کمکم کنید یه راهی بزارید جلو پام

علی
علی
پاسخ به  ليلا اسدی
1 ماه قبل

منم چنین توهماتی به همسرم پیدا کردم که واقعا بهش فشار سختی زیادی تحمیل شد.خیلی آزارش دادم اما خودم متوجه شدم و ازش خواستم باهم مشاوره بریم جالبه اینکه با همتی که داشتم و کمک مشاور و همدلی خودخانومم ترک کردم و زندگیمون به حالت عادی برگشت.مشاوره بهترین راهحله اگر همسرتون همکاری کنه

سجاد
سجاد
پاسخ به  ليلا اسدی
17 روز قبل

خواهش میکنم اون دست خدش نیست باهاش کنار بیار سعی کن با زبون ترکش بدی در خانه

عبدالوهاب یاراحمدی
عبدالوهاب یاراحمدی
3 ماه قبل

با سلام توهم و خاطرات ناموزون گذشته اگر درمان نشود باعث آزار و اذیت خور و اطرافیان میشوند

رسول ج
رسول ج
پاسخ به  عبدالوهاب یاراحمدی
3 ماه قبل

بله

تقی زاده
تقی زاده
3 ماه قبل

سلام من یه پسر ۲۴ ساله دارم که از سن ۱۶ سالگی تعییر رفتار داد وتوهم پیدا کرد الان دوروزه که از بیمارستان روز به مرخص شده داروهاشم میدم ولی با یکی حرف میزنه جوری خدافطی میکنه انگارواقعی هستش فکر کردم بیمارستان بخوابه شاید خوب بشه حداقل بهتر بشه ولی عصبانیتش تا حدودی انگال با قرص کنترل شد ولی توهمش نه دارم از غصه میمیرم ترو خدا راهنماییم کنید چکار کنم دارم از همه فامیل قایمش میکنم کمکم کنید

رسول ج
رسول ج
پاسخ به  تقی زاده
3 ماه قبل

فقط مراکز ی مثل فارابی باید تحویلش بدین حداقل تا یه مدت

طاها
طاها
پاسخ به  تقی زاده
2 ماه قبل

عزیزم بیشتر مشکلات ناشی از مشکلات ماوراییه

غزال
غزال
4 ماه قبل

سلام من یه چند وقتیه یه صدا تو مغزم همش مدام باهام حرف میزنه نمیتونم درست بخوابم دارم اذیت میشم دیگه نمیتونم حتی درست غذا آب بخورم حس میکنم دارم دیونه میشم همش حرفایه منفی بهم میزنه خیلی اذیتم فقط میخوام ساکت شه میخوام ارامش داشته باشم انقدر که دلم میخواد بمیرم تا به ارامش برسم دیگه واقعا نمیتونم تحملش کنم سرم داره میترکه

سوگل
سوگل
پاسخ به  غزال
3 ماه قبل

عزیزم ب نظرم باید به یک دعا نویس مراجعه کنی

م ش
م ش
پاسخ به  سوگل
2 ماه قبل

اصلا اینکار رو نکن بیچاره میشی

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  غزال
3 ماه قبل

سلام اون صدا نجوای شیطان هست که نا امید میکنه نگران و غمگین میکنه و در کل حس بد میده بهت لطفا به صدای قلبت گوش کن که صدای خداست که بهت امید و حال خوب و حس خوب میده گوش کن

Asma
Asma
پاسخ به  غزال
1 ماه قبل

این حس رو منم دارم ولی این حس من داره یا خودمو می‌کشه یا اطرافیانم

باران توکلی
باران توکلی
4 ماه قبل

اران توکلی

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام برادری دارم ۴۰ساله و زنش رو طلاق داده است. که مواد مخدر استفاده میکنه و حدود ۴ سال هست خیلی عصبی شده و به پدر و مادر پیرم و همه بدبین هست وکتکشون میزنه میگه شما میخاین من‌رو نابود کنین و هر فصل یه اخلاق متفاوت دارد یوقتایی میگه بیرون صدام میزنن.یوقتایی میگه من خدا هستم و امام زمان و شیشه ها رو خورد میکنه و زیاد جنگ و دعوا میکنه و ادرارشم حالا دگه بند میگیره از بس توهم میزنه .همش میگه آدمهای مشهور عاشقم هستن دگه خسته شدیم . بیماری صرع هم دارد و تشنج میکند دکترای روانپزشک زیادی بردمش در بندرعباس ولی دارو که میخوره ادرارش بند میگیره و حالت خفگی پیدا میکنه وزنگ دکتراش که میزنم میگن دگه بهش ندین.و درحال حاضر داروی آلپرازلام یک و دیازپام و والفرات سدیم استفاده میکنه چون شبا خواب نداره. لطفا تو را خدا راهنمایم کنید آرامش دیگر نداریم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محمد
دریا
دریا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام همین الان موقع مراجعه به روان پزشکه به آسانی درمان میشید

رسول ج
رسول ج
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

باید تا ۶ماه بره تو کمپ ترک اعتیاد بمونه . اجبارا . اگر نمیره و شما هم زورتون بهش نمیرسه به کمپ زنگ بزنین خودشون میان میبرنش . ِ

رضا متیندا
رضا متیندا
پاسخ به  رسول ج
8 روز قبل

الان مثلا راهکار دادی مرد مومن خبر داری همین کمپ چه ادمهایی رو بدبخت کرده این داستان که کمپ جواب میداد مال ده سال پیش بود که همه چی رو حساب صداقت بود. بعدشم کدام کار با توسل به زور جواب داده داستان کمپ فقط برای ترک فیزیکی نهایت برای ۲۱ روز هست واسلام بعدش مربوط به روان طرف میشه که کار رونپزشک و مشاوره است نه حبس اجباری تا ۶ ماه تو کمپ

طاها
طاها
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

متاسفانه بیشتر این مشکلات از ماورایی هست

آیدا
آیدا
پاسخ به  طاها
1 ماه قبل

اینجا اومدی که با جن گیری و فال مردم رو سر کیسه کنی حقه باز؟؟؟مشکلات ماورایی

مینا
مینا
5 ماه قبل

سلام من دختر سی و یک ساله هستم تا حالا چیزی مصرف نکردم و قرص هم مصرف نکردم اصلا ما خانوادگی اهل دودو و مشروبات الکلی نیستیم اما سابقه ابتلا به افسردگی را دارم دو سال پیش عاشق یه پسری شدم که متاسفانه تو درگیری سر تصادف در خیابان کشته شد و من خیلی افسرده شدم بعد از مرگش هر روز عکسشو نگاه میکردم و هر روز باهاش حرف میزدم من الان دو ماه که به عکسش نگاه میکنم احساس میکنم چشمانش تکان میخورد مرا نگاه می کند حتی به اطراف و حتی حس میکنم با خیره شدن به لبهایم از من تقاضای بوسه میکند چهار ماهه که یه بوی خوشی وقتی بهش فکر میکنم یا باهاش صحبت میکنم هم درک میکنم به نظر شما من بیمارم یا داره با من ارتباط برقرار می کند آخه ما خیلی به هم علاقه داشته از وقتی این طوری می بینمش حس میبینمش حس میکنم با منه و بی قراری هایم کمتر شده آیا من بیمارم اما من حس خوشایندی دارم حس بدی هم اضطراب و ترس و تهدید ندارم بازم می پرسم من بیمارم

یارا
یارا
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

فورا به روانپزشک مراجعه کنید غم ناشی از این اتفاق ب اتون مشکل ساز شده فورا برید دکتر و اونجا توضیح بدین

رفیعی محمدعلی
رفیعی محمدعلی
پاسخ به  یارا
2 ماه قبل

باید کلن از فکرش بیای بیرون.زیاد بهش فکنی نابود میش تمومش کن اون که از دنیارفته تموم شده ولش کن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

سلام از خدا درخواست آرامش کن انشاالله خوب میشی خدا روحشو شاد کنه شاید واقعا باهات ارتباط برقرار میکنه اگه با ارتباط باهاش آروم میشی و آرامش میگیری به کارت ادامه بده

منا
منا
پاسخ به  علیرضا
22 روز قبل

عزیزم شما که این پاسخهایی میدی لطفا به مردم اینارو نگو،اینها هم خودش ی نوع هزیان هست

علی
علی
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

سلام من هم مثل شما بودم سعی کن بهش فکر نکنی یا چیزی ک یادش میندازه از خودت دور کن درکت میکنم سخته و باید فراموش کنی

...
...
5 ماه قبل

سلام پدرم یکی دو ساله ک قرص ب ۲ مصرف میکنه خیلی بد بین شدع و مدام ب مادرم ب دروغ تحمت خیانت میزنه و ادعا میکنه با چش خودش دیدع و راضی نمیشه پیش روانشناس برع زندگیمون خیلی ب هم ریخته خواهش میکنم بگین چیکار کنیم

یارا
یارا
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

به قرص ب ربطی نداره ایشون پارانویید گرفتن به روانپزشک مراجعه کتید اگه نرفت خودتون از دکتر قرص یا شربتشو بگیرید تو غذاش بریزید هر روز

محمد
محمد
5 ماه قبل

خسته شدم از اینکه به امور مهم زندگیم بی اهمیت هستم،به اطرافیانم توجهی نمیکنم

رضا متیندا
رضا متیندا
پاسخ به  محمد
8 روز قبل

اول خودت بعد توجه به اطرافیان

فاطمه سلیمانی
فاطمه سلیمانی
6 ماه قبل

سلام پسرم یکماهه پیش گل مصرف کرده بمدت سه ماه بعد از سه ماه خودش ترک میکنه واز زمانی که مصرف میکرد به من بدبین شده میگه به پدرم خیانت کردی هر کاری کردیم به روان پزشک مراجعه نکرد این باعث شده دوهفته پیش خودکشی کرده وبعد اون یکهفته بستری بود حالش بهتر شده ولی هنوز با من ارتباط خوبی نداره دکتر هم براش دارو تجویز نکرده گفتن باید ببرین پیش روانشناس بالینی ازتون خواهش میکنم کمکم کنید باید چکار کنم

آینا
آینا
9 ماه قبل

مدیتیشن و یوگا و ماساژ درمانی و ریلکسیشن برای توهم خوبه
میتونین سونا هم برین اونجا افکارتونو تخلیه کنید
ورزش و پیاده روی هم کمک میکنه
همه ی افکار و توهمات از انزوا میاد .

اگه توهماتتون در حد جنون و شدیده روانپزشک برید

حیدر
حیدر
9 ماه قبل

سلام
اگه ازداروهای شیمیایی استفاده میکنید کم کم داروروبزارید کنار ولی به شرط اینکه زیرنظریک دکتر طب سنتی درمان کامل شوید علتش هم غبله سودا هست

نادر محمدی
نادر محمدی
9 ماه قبل

سلام من دست چپم درد مکنه انگار امپول میزنن ارتوپدی رفتم قلب رفتم فیز ترابی رفتم ولی متاسفانه خوب نمشه ممنون میشم راهنمای م کن

حسین
حسین
10 ماه قبل

فقط کافیه بهش فکر نکنی یا گوش کنی ببینی ولی حرفی نزنی و کاری هم انجام ندی تا وقتی که مطمئن شوید توهم بوده یا چی؟ چون بدتر میشه ولی درست نمیشه توهم چیزیه که خودت ساختیش خودتم باید خرابش کنی وگرنه نابودت میکنه و باعث آزار و اذیت رسوندن به اطرافیان و عزیزانت میشه. قابل توجه اونایی که موادمخدر مصرف می‌کنندچون من خودم شیشه و حشیش مصرف میکنم و تاوان سنگینی هم بابت دادم تا فهمیدم که فقط افکار ما میتونه مارو نابود کنه

امید منوچهری
امید منوچهری
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید.
مادرم۶۹سالشه و چهار،پنج روزی میشه که دچار توهماتی شده که همش از این میگه که دارن خونمونو فیلمبرداری میکنن و اسپری با بوی بد میپاشن و اینکه چندتا پسر بچه میان خونمون و دزدی میکنن و اینکه به همسایمون گیر داده که این کار اونه و همه کارامون ضط میکنه.
کمکم کنید هر کاری هم میکنم دکتر نمیاد که ببرمش

گمنام
گمنام
پاسخ به  امید منوچهری
9 ماه قبل

سلام مادر بزرگ منم توهمات بدی مثل ریختن تو خونمون و …میزدن که تشخیص الزایمر دادن .حتما پزشک ببرین هر چه سریعتر .

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  امید منوچهری
6 ماه قبل

سلام حدودا پنج ماه ا زمواد صنعتی استفاده میکنم در این مدت با پسر همسایه دریگری جزی داشتم الان شبها تاصبح تمام کارهی که انجام میدم انگار او ومادرش حضور دارند وبهمن فحش میدهند وحتی کارهیکه در اتاق خواب قبلا انجام دادهام او برای دوستانش بازگو میکندوبافحش وناسزا امن انتقام میخواهد بگیردتورا خدا کمک کنید

فرخ اسدی
فرخ اسدی
10 ماه قبل

سلام پسری دارم ۳۵ سالش یک سال است توهم داره چند بار بستری شد ولی هیچ فرقی نکرده دارو های زیادی برایش تجویز کردند جز عوارض گوناگون فرقی نمی‌کند. برای بیماری توهم پیش روانشناس یا مغز و اعصاب ببرم کدام بهتر است ؟ ممنون

۰۹۳۷۹۱۱۴۶۹۸

یارا
یارا
پاسخ به  فرخ اسدی
3 ماه قبل

برای توهم معمولا روانپزشک پارانویید رو جدی بگیرید

رفیعی محمدعلی
رفیعی محمدعلی
پاسخ به  فرخ اسدی
2 ماه قبل

روانپزشک.تهران دکتر جمال اعتمادی

زهرا حسینی
زهرا حسینی
10 ماه قبل

ایابیمارانی که توهم دارندبدون دارو نیزدرمان می شوند

محمدامین
محمدامین
پاسخ به  زهرا حسینی
3 ماه قبل

سلام برادرم چهل سالشه توهم داره اعتمادبه شیشه وهروئین داره خانمش ازش جداشده دوتا دختر داره الان یکسال میشه توهم داره روز به روزبیشتر میشن میگه دخترا من توسرماشبا بیرون یات بیابونن خیلی مادر وپدرم اذیت میکنه .حاضرنمیشه دکتر بره بایدچکار کد

مهدی
مهدی
10 ماه قبل

سلام بردارمن میگه سالم ولی توهم میزنه به زنش شک میکنه هرروزه به یک نفرشک میکنه که بازنم بودندیامیگه خودمومیکشم چکارکنیم

یارا
یارا
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

روانپزشک ببرید اگه نرفت دارو رو دکتر بده هنیرش داخل عذاشبهش بده که متوجه نشه

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام پدرم سنش ۶۶ و با مادرم همسنن همش یه ماهه بابام به مادرم میگه بهم خیانت کردی و وقتی تنها هستن اذیتش میکنه لطفا کمک کنید همچنین حدید متوجه شدیم قرص sdf استفاده میکنه

اعظم گل وردی
اعظم گل وردی
1 سال قبل

سلام ببخشیدشوهرم بعدمصرف مواد وترک آن دچارتوهم شدیدشده همش باکسی حرف میزنه میگه جن تو بدنم بیا بیرون کارای غیرعادی میکنه راضی نمیشه بره دکتر من وبجهام میترسیم چکنم

یارا
یارا
پاسخ به  اعظم گل وردی
3 ماه قبل

دارو رو از دکتر بگیرید اگه قرص رود پودر کنید داخل غذاش بریزید

سعید
سعید
پاسخ به  یارا
3 ماه قبل

تو اوسکلی به همه میگی قرص رو قاطی غذا کنید اخه بیشعور تخصص نداری علمشو نداری چرا زر مفت میزنی عواقب ریختن دارو تو غذای یه بیمار که به اطرافیان شک داره که تشخیصش میشه پارانویید دارو بریزی تو غذاش آستامینوفن نیست که نفهمه بلافاصله داروهای روانپزشکی قوی هستن و اثرش مشخص میشه شخص میبینه که بعد هر بار که زنش غذا میده آبمیوه میده حالش عوض میشه بر این باور میشه که زنم دارو میریزه تو غذام که منو از بین ببره میزنه زنه رو میکشه در هیچ موردی در هیچ کتاب علمی و تخصصی ننوشته و ریختن دارو در غذا ممممممنوعه

مهناز مسلمی
مهناز مسلمی
1 سال قبل

سلام پدرم ۷۵ سالش و توهم داره که مادر۶۵ سالم بهش خیانت میکنه لطفا کمکم کنید

مهناز مسلمی
مهناز مسلمی
پاسخ به  مهناز مسلمی
1 سال قبل

سلام پدر ۷۵ ساله من توهم داره که مادر ۶۵ سالم بهش خیانت میکنه و فوق العاده به همه چیز بدبین لطفا کمکم کنید

یارا
یارا
پاسخ به  مهناز مسلمی
3 ماه قبل

پارانویید هستن دارو رو داخل غذاش بهش بدبن اگه نمیخوره

هستي
هستي
1 سال قبل

سلام منِ یکی از اعضای خانواده ام دچار توهم است و سالها با خودش صحبت میکنید و بیشتر در صحبتهاش درگیری لفظی با کسی دارد و دائم در حال جنگ و بحث أست میخواستم بدونم این بیماری درمان قطعی دارد؟

طاهره م
طاهره م
پاسخ به  هستي
10 ماه قبل

پسری دارم ۳۵سالشه باخودش حرف میزند وزود عصبانی میشود ایا درمان دارد وخوب میشود

فریبا احمدی
فریبا احمدی
پاسخ به  طاهره م
9 ماه قبل

سلام دخترم ۳۱ سالشه با خودش می خنده حرف میزنه به همه بدبینی داره پرخاشگر شده حتی دیگران را
هبه اطرافیان صدمه میزنه باید چکار کنمهد

یارا
یارا
پاسخ به  فریبا احمدی
3 ماه قبل

اگه دکتر نمیره از دکتر شربت یا قرص بگیربد پودر کنید داخل عذا یا شربتی چیزی هر روز بهش بدین پارانویید شدید هستن

یارا
یارا
پاسخ به  هستي
3 ماه قبل

دارو بای. مصرب کند اگه راصی نمیشه دکتر دارو بده داخل عذاش پودر کنید بدید بخوره

ش ش
ش ش
1 سال قبل

سلام فرزند ۳۳ساله دارم پسرمجرد ازکودکی سرخودرابهزمین میزد نهسالگی تصادف کردضربه مغزی شد مرتب میگفت درسرم حرف میزنند دوسه ماهه دچارتوهم شدیدشده ۱۵روزه بستری خیلی فرقی نکرده ایا بهبود پیدامیکند

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام من بابام دچار تهوم شده به خاطر مشکلات مالی فکر میکنه با اسلحه دنبالشن و بکشنش از ترسش خوابمون نمیبره شبا
در خونه رو قفل میکنه نمیزاره بریم بیرون پیش روانپزشکم نمیاد هر کاری میکنیم

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  مهسا
10 ماه قبل

بابت شیشیه مصرف میکنه

نوید
نوید
پاسخ به  مهسا
4 ماه قبل

سلام

همتا
همتا
1 سال قبل

سلام من درمورد مادرم هست که خیلی نگرانمون کرده
مدام میگه همسایه ها اب وسایل من استفاده میکنن میگفت به خونه ی من ورود دارن که دوربین داخل خونه وصل کردیم همش درحال گفتن این جملاته بارها سعی کردیم حرفو عوض کنیم باز ساعتها میشینه ازاین حرفها میزنه
هربارم میگیم اینا واقعیت نداره میگه پس من دیوونه ام وهربارم خواستیم دکترببریم قبول نکرده ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید.ممنون میشم

گمنام
گمنام
پاسخ به  همتا
9 ماه قبل

خودتون برید پیش دکتر مغز و اعصاب راهنمایی تون میکنه

یارا
یارا
پاسخ به  همتا
3 ماه قبل

دارو. اخل غداش بهش بدین قرص پودر سده یا شربتش داخل غذا واجب نیست خودش،بره دکتر این جور مریضا کمیرن دکتر

علی
علی
1 سال قبل

سلام جناب دکتر پسرم به همه کس و همه چیز بد بین هست برای همه مسائل بدترین گزینه رو در نظر می گیره با هیچ کس سازش نداره دوستان ترکش کردن سر کار نمیره میگه خونه جن داره تا می‌خوام باهاش صحبت کنم فوری از کنارم می‌ره به نظر از حشیش استفاده می‌کنه راه درمان چیه قبول نمیکنه به پزشک مراجعه کنه

یارا
یارا
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

روانپزشک برید دارو بده داخل غذاش بریزید

گلنسا
گلنسا
1 سال قبل

سلام همسرم همش فکر میکنه همیشه آدمهای مهمی تعقیبش میکنن همش میگه یکی میخواد زندگی ما را به هم بزنه ومیخوام ما را بکشه لطفا من را راهنمایی کنید اصلا قبول نمیکنه بیاد دکتر میگه تو مریضی که حرفهای منو باور نمیکنی تو را خدا کمکم کنی خیلی درمانده شدم

رضا
رضا
پاسخ به  گلنسا
1 سال قبل

سلام جن زده شده

یارا
یارا
پاسخ به  گلنسا
3 ماه قبل

از دکتر داروشو بگیر بریز داخل غذاش به حالت پودر اگه قرص،بود ولی متوجه نشه چند ماه بعد بهتر میشه وادامه بده

حمیدرضا
حمیدرضا
1 سال قبل

سلام برادرم دراثری شوک عصبی خودسر شروع ب مصرف اول دیازپام کرده بود بعد ک مافهمیدیم ی دفعه ۱۰ عدد کلونازپام و کاپتوپریل خورده بودب قصدخودکشی ک الان بیمارستان بستری هست اعصاب وروان فقط الان توهم میزنه میخوام بدونم ایا توهمش تمام میشه درمان داره یانه؟ چون دانشجوی ممتازدانشگاه هست و کار دولتی داره

یارا
یارا
پاسخ به  حمیدرضا
3 ماه قبل

باید قرص بخورهدیگه

پوریا درویشی
پوریا درویشی
1 سال قبل

۰۸۶۳۸۶۲۴۴۳۶۱۴۶۱۳۳۱۱۴

حمید
حمید
پاسخ به  پوریا درویشی
11 ماه قبل

سلام آقای دکتر من شیشه معتادان میخرم بزی موقت فکر میکنم همه دارن پشت سرمن حرفه ای بد درباری من میزنن تو خیابان راه میرم فکر میکنم هم لحاف من میزنن تو گوشم زمزمه میکنم راهی به من بد

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام آقای دکترخونه مابزرگ قبلادخترخالم که فوت کرده توخونه ماقایم میشدهمه جامیرفتم میومد قایم حالاچندتاچیزدیدم برام که ثابت شده هستن توخونه حالایاوجوددارن یاتوهم یاچیزدیگه من فقط میخواستم حموم مثلامیرفتم یادستشویی افرادی که باهم حرف میزنن درست نشنوم باورتون نمیشه آقای دکتربلخره کسایی عین دوست که چه عرض کنم اطرافت هستن ولی الحمدالله من باکسی رفت و آمد ندارم چون شوهرم دارم نمیدونین چه موجوداتین چه حرفایی که نمیزنن به من اقای دکتربیجنبهاهمش میگن به هرکی میرسه باهش حرف نزنین هیچ کسی بامن حرف نمیزن من یک زن ۴۰ساله ببینید ببخشیدعین حیوانن همش باکثافت کاریهاشون باشوهرم میخوان من حرص بدن میشناسمشون به قول خودشون دوست ن اقای دکتر هرروزارامش برامانزاشتن تابه هرکی پیام میدم زنگ میزنم همش میخوان ویکجوری رابطه هاراقطع میکنن تایکی مثلابه من میگه چشم عزیزم میبینن چه کارمیکنن نگوبهش هرکی بهش دل میبندم وخوبی وخوب میشنوم انااینجوری مریض چرت و پرتاشون حالا+باهش حرف نزن ووویک کاری میکنن اون آدم به بدترین شکل بامن حرف بزن یارفتارکن خیلی تواینترنت بابعضی دکتراحرف زدم ولی تااینافهمیدن بازطبق معمول بااون اونم حتی دکترش که دیدنش بله حتی صحبت هم درموردمن کردن باهش که همچی شده قسمت صفحه پیام راجمع کرده فقط زنگ میشه به اون دکتربزنی که منم نمیتونم زنگ بزنم ازدست اینا میدونم مریضن ولی فکروهمه چیزشون منم که ببینن چه کارمیکنم چی میگم که همون کارانجام بدن یکجاباشوهرم میخوام برم جلوترفرداش همونجاراباشوهرم میرن آقای دکتر نمیدونین قدیم باایناچی کشیدم چه بلاهایی بسرم درآوردن حالاهم هرروزالبته ایناخودشون نشونم نمیدن عین دخترخالم آقای دکتر خسته شدم ازدستشون زهرمارم همه چی مریضم کردن صداضبط میکنم میبینم کسی اون حرفارانزده آقای دکترلطفادرست قضاوت کنید این ادماهستن توزندگیم که من متوجش هستم هرشب خوابم میگیرمیان هرروزمیان یباربیدارشدم صحنه بدی دیدم نزدیکی شوهرم باکسی آقای دکتر خداالهی من و شوهرم ازشراینااصلاهرجاماهستیم اینانباشن هیچوقت نمیخوام ببینمشون حتی یبارفکرکنم هرچی میگم بهتون فایده نداشته باش واینکه مثلا من طبقه پایین شبایاتواتاق خوابم بگیرناراحتم اونم بدون شوهرم چون فکرم اینا میکشن طرف غلطی که میکنن هرروز الان تازگیایکی میارن با خودشون میگه گیری فوکس فلان هرروزیک چیزی میخواد که شوهر من واردمیدون بایدبره وقتیم میره میدونم خودم پشت تلفن شنیدم نمیفهم ووووفقط یکاری میخوان بکنن من ازشوهرم زده شم پرش کنن همه بامن بدباشن شوهرم بادروغاشون یاهرچی پرکنن که شوهرم من ولم کن اقای دکتر شوهرم ازاینابگیرین ایناادمای اطراف شوهرم ادمای نرمالی نیستن اگه بدونین صیغش میشن فشارروانی اسیبی هرچی فشارووووشوهرم قرارمیدن وقتی شوهرم بیرون بعدتازه ارزوی مرگ من دارن آخه چرااقای دکترمگه من چه کارکردم کارشون ازهمه چی گذشته خیلی اذیتمون هرروز ۲۴ساعت میکنن وقتیم نیستن پیام روپیام میخوان من بکشن باورکنین ازشون برمیادیک کارایی کردن بعدمیگن فرارمیکنیم میریم خارج یک زندگی برامانزاشتن اسایشمون ازمون گرفتن ازمن وشوهرم من بقیه کارندارم من شیوه زندگی خودم مدنظرم ومیبینم چه افتضاحی باایناحالاهرکی متوجه منظورم هستین که اطراف شوهرم هستن چه افتضاحی به باروقتی ایناباشوهرمن همش تو حیاط تو خیابون این وراونوربعدمن اسیرومظلوم که بگن هرکارمیکنن هرچی میگن به شوهرم به هرکی که من چیزی نگم باطبق روال ایناباشه آقای دکتر ایناتوفکراینن شوهرم ازاین زندگی بزاربره یامن برم که بازغلطای اضافه کنن آقای دکتر چندبارحرفام بخونیدوبرام کاری کنید برامن وشوهرم شوهرم تازه خوب شده بازدارن همه چیزخراب میکنن شوهرم ازاین روبه این روبدترش که بامن باش میکنن حالاهرچی آقای دکترجراعت نمیکنم به ۱۱۰بگم گوشیم میگیرن قدیمم همینطوری بودن این اشغالای مریض

سعیده
سعیده
پاسخ به  سعیده
1 سال قبل

میشه سوال من هرجوردرست هرچه زودتر جواب بدین

برفا
برفا
پاسخ به  سعیده
1 سال قبل

برو دکتر خانم عزیز با پیام گذاشتن واسه یه دکتر کارت راه نمیفته طبق چیزی که با زحمت از پیامت متوجه شدم خیلی وقته درگیر این مسئله روحی روانی هستی پس پروسه درمان تقریبا طولانی اما اثر بخشی در پیش خواهی داشت،متنی که خوندم ضدو نقیض باعجله و با اضطراب شدید و بی دقت نوشته شده و مسئله یا کلمه ای که به شدت روش تاکید شده و چندین و چند بار قید شده کلمه شوهرم هستش هرچقدر دیر تر این واقعیت رو بپذیری که بیماری و این افراد که تو زندگیت وجود دارن و اتفاق هایی که میفتن توهم و خیالات ذهنی خودت هستن پروسه درمانت دیرتر اتفاق میفته و بیشتر اذیت میشی و به من اعتماد کن اینجوری بیشترو بیشتر به ازدست رفتن زندگی زناشوییت دامن میزنی پس اگه واقعا زندگی و همسرت برات اهمیت دارن حقیقت و قبول کن که نیاز به کمک داری و این وضعیت قابل تغییره امیدوار باش با شوهرت صحبت کن ازش بخواه کمکت که همراهیت کنه حتی اگه خودشم بیماره یا آسیب هایی دیده باهم به یه دکتر کاربلد مراجعه کنین و زندگیتونو از نو بسازین.باآرزوی بهبودی و سلامتی و خوشبختی برای شما

یارا
یارا
پاسخ به  سعیده
3 ماه قبل

خانم برو روانپزشک عیر عادیه با یه قرص دیگه اینارو ننیبینی واقعیت نداره اینا.چهار قل رو حتما روزی چند بار هم بخون حرز ومام جواد ببند به خودت

اعظم کر
اعظم کر
1 سال قبل

سلام آقای دکتر وسط سرم در د می‌کند مقتی درد دارم سایهایی از جلوی چشم رد می‌کشن چشم پز شک رفتم کفت چیزی نست طوی شد ک هرجا نکاه مکنم سایه عکس مبنم خواهش میکنم راهنمایی کنید مرسی

منم مثل شما
منم مثل شما
1 سال قبل

سلام بچه ها من پیاماتون خوندم همشون درمان دارن فقط تحمل کنید طی درمان ارامش داشته باشین زودتر نتیجه رو ببینید بعضی با مشاور خوب بعد چن جلسه بعضی با قرص و دارو همگی خوب میشین

علی
علی
پاسخ به  منم مثل شما
1 سال قبل

لر

حیدر حیدری
حیدر حیدری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۴ سالمه همه چیزو خودم به خودم تلقین میدهم مثلا میگم اشتها ندارم کم کم غذا نمیخورم آخرش چند روز میشه معده ام ازکار می افتد اضطراب زیاد دارم افسردگی دارم‌.. لطفا راهنمایی کنید
..

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط حیدر حیدری
محمد
محمد
1 سال قبل

سلام.من.خود.به.خود.چرت.میزنم.وقتی.غدا.میخورم.یامنشینم

واحده ساعدی
واحده ساعدی
1 سال قبل

سلام خواهر من پونزده سالشه درس میخونه بعضی وقت ها میگه انگار درو دیوار باهام حرف میزنه و حتی یه بار با خودش فکر کرده بوده که با چاقو پدر مادرم رو بکشه یه اینکه فکر میکنه اگه با آجر بزنه تو سر مادرم چه بلای سرش میاد لطفا لطفاکمک کنید

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام پسرم دو سال توخواب فقط توهم میزنه مخصوصا روزایی که بادوستاش بازی یا شلوغ کرده راهنمایی بفرمایید ممنونم

ستاره
ستاره
1 سال قبل

سلام ۲۱سالمه دانشجوی کارشناسی ام ودرسم تقریبا تمومه با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها من یه مدت اضطراب شدیدی رو تحمل کردم این رو اضافه کنم که قبل از این موضوع هم چند باری حالت وز وز دست و داشتم وقتی حدودا راهنمایی بودم تنگی نفس بی خواب ترس و ازهمه بدتر قلب درد همراه با تپش تا اینکه بیماری من اوج گرفت و یه سری آهنگ توی مغزم پلی میشد که داشت منو دیوونه میکرد دیگه زندگیم مختل شده بود به معنای واقعی کلمه مراجعه کردم گفتن که مبتلا بهOCDهستی من درمان رو رها کردم چون حس کردم خوب شدم اما چند شبه بی خوابم البته این رو اضافه کنم که قبل از قاعدگی بودم و دیشب یه صدایی رو شنیدم که یه نفر توی بلندگو داد میزنه توجه توجه
مدام نگرانم که نکنه این صدا وجود خارجی نداشته باشه و توهم زدم
منو راهنمایی کنید ممنونم
ویا اینکه جای امیدواری برای درمان هست؟

یارا
یارا
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

روانپزشک یا مشاور برید

خانم ح
خانم ح
1 سال قبل

من ذهنم مشغول ائمه هاست چه کنم ذهنی ارام داشته باشم

دکمه بازگشت به بالا