درمان خر و پف در طب سنتی

اگر چه خروپف ممکن است به عنوان یک بیماری در نظر گرفته نشود اما می‌تواند به عنوان یک مسئله جدی و یک مشکل برای شریک زندگی به حساب بیاید. بنابراین خروپف اتفاقی طبیعی است و همه گاهی اوقات خروپف می‌کنند، اما خروپف شدید می‌تواند اثرات پزشکی و اجتماعی با خود به همراه داشته باشد.

خر و پف چیست؟

خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که بافت گلو، در حالتی آرام، شروع به ارتعاش و ایجاد صدا در هنگام خواب کند. در صورتی که خروپف شدید باشد، می‌تواند منجر به بی‌خوابی، اختلال در الگوی خواب و تحریک‌پذیری گردد.

درمان خر و پف به کمک راهکارهای طب سنتی و گیاهان دارویی و دم نوش

محصولات مختلفی برای جلوگیری از خروپف در بازار موجود است. با این حال، بسیاری از موارد درمان خانگی خور و پف برای رفع این مشکل، ساده و موثر هستند.

درمان خر و پف با داروهای گیاهی

یکی از دلایل خور و پف در طب سنتی گرفتگی بینی است، بنابراین استنشاق بخور گرم می‌تواند بهترین درمان برای آن باشد. می‌توانید در یک ظرف آب گرم ریخته و بخار حاصل از آن را به مدت ۱۰ دقیقه از طریق بینی استنشاق نمایید. اما اگر می‌خواهید از درمان خور و پف در طب سنتی بهره بگیرید، بهتر است از بخور برگ اکالیپتوس استفاده کنید. بدین ترتیب در صورتی که سینوس‌های شما به دلیل وجود ترشحات چرکی دچار گرفتگی شده باشد، به راحتی تخلیه می‌گردند. مسلما یک دکتر گوش و حلق و بینی در تشخیص سینوزیت می‌تواند به شما کمک کند.

رژیم غذایی برای درمان خر و پف

همچنین از آنجایی که خروپف می‌تواند به دلیل مشکلات گوارشی رخ دهد، نعناع و شنبلیله دو داروی خانگی عالی برای درمان خور و پف در طب سنتی برای مشکلات ناشی از گوارش به شمار می‌روند. شنبلیله همچنین یک گیاه موثر در درمان آپنه خواب است.

بدین منظور کافیست چند دانه شنبلیله را بردارید و به مدت نیم ساعت در آب خیس کنید و قبل از اینکه به رختخواب بروید آن را بنوشید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای خوری پودر شنبلیله را در یک لیوان آب مخلوط کرده و قبل از خواب این محلول را بنوشید. چای نعناع نیز گزینه دیگری است که می‌توانید آن را امتحان کنید. مشورت با یک دکتر طب سنتی آنلاین می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

سوالات متداول درمان خر و پف در طب سنتی

آیا خور و پف در طب سنتی ضرر دارد؟

سردی سر یا غلبه بلغم یکی از دلایل خور و پف در طب سنتی اسلامی هستند. استفاده از روغن سیاه دانه یا روغن کنجد و همچنین گرم نگه داشتن سر و گلو از جمله روش‌های درمان خروپف در طب اسلامی به حساب می‌آیند. برای بکارگیری این روش می‌توانید روغن‌ها را بر روی قسمت‌های پیشانی مالش دهید.

اگر علائم دیگری در ناحیه سر و گردن خود احساس می‌کنید می‌توانید با متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن در این باره مشورت نمایید.

آیا درمان خر و پف با رژیم غذایی امکان پذیر است؟

ویتامین ث یک درمان خانگی عالی برای مقابله با خروپف است زیرا سیستم ایمنی بدن را سالم نگه داشته و به پاک سازی سینوس‌ها کمک می‌کند. برخی از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ث هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید از میوه‌هایی مانند آناناس، کلم بروکلی و پاپایا استفاده کنید.

زردچوبه حاوی خواص آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی است که به درمان التهاب و خروپف کمک می‌کند. این ادویه باعث می‌شود تا به راحتی نفس بکشید همچنین به بهبود ایمنی شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید یک لیوان شیر گرم را بردارید و دو قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید.

مسلما به کمک خدمات دکتر طب سنتی آنلاین می‌توانید بهترین روش درمانی برای کمک به بهبود وضعیت خود انتخاب نمایید.

آیا درمان خر و پف در زنان و مردان متفاوت است؟

زنان و مردان به یک نسبت به این وضعیت دچار می‌شوند. اما بسته به این که چه شرایطی در ایجاد این وضعیت دخیل بوده، ممکن است روند درمانی متفاوتی در پیش گرفته شود. علاوه بر این برخی از روش‌های پیشگیری احتمال بروز این وضعیت را کاهش می‌دهند مانند:

  • خوابیدن به پهلو
  • بالا بردن سر هنگام خواب
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی قبل از خواب
  • حذف مواد حساسیت زا در محل خواب

خوشبختانه شما می‌توانید از خدمات ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی پذیرش۲۴ برای رفع مشکلات خود بهره بگیرید.

۲.۸/۵ (۹ نظر)

منبع
drlink.irindia.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
2 ماه قبل

سلام خیلی خورپوف میکنم شب جایی نمیتونم بخوابم همه ناراحت هستن از صدای خورپوف من چیکارکنم خوب بشم

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام

مارک صالحی
مارک صالحی
3 ماه قبل

خلی رنج میبرم ازاین مرض خروپوف

یاسین رحیمی
یاسین رحیمی
5 ماه قبل

همین الان داداشم دهن مارو سرویس کرده ، شبا خواب نداریم خدایی

ز ینب ندری
ز ینب ندری
1 سال قبل

من در خواب خور بف میکنم ایا راهی برای درمان وجودد اردزیز

اعظم سیفی
اعظم سیفی
پاسخ به  ز ینب ندری
7 ماه قبل

من به هر حالتی مه میخوابم خر وپف مبکنم چیکار کنم خیلی اذیت میشن خانواده

دکمه بازگشت به بالا