۸ درمان خانگی اگزما؛ روش‌های ساده و موثری که معجزه می‌کنند

مردم اغلب اصطلاح اگزما را به جای درماتیت آتوپیک، رایج‌ترین نوع بیماری پوستی، استفاده می‌کنند. اگزما می‌تواند افراد هر نژاد و قومیت را درگیر کند. در حال حاضر، ۱۰ درصد از مردم آفریقایی-آمریکایی، ۱۱ درصد از سفیدپوستان، ۱۳ درصد از مردم آسیایی آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام، و ۱۳ درصد از مردم بومی آمریکا به این بیماری مبتلا هستند و به همین دلیل درمان خانگی اگزما پوست در کنار دکتر متخصص پوست می‌تواند کمک زیادی به مردم کند.

درمان خانگی اگزما نمی‌تواند این مشکل را درمان کنند، اما می‌تواند به مدیریت علائم و جلوگیری از عود بیماری کمک کنند. در این مقاله پس از معرفی اگرما، بهترین انواع درمان خانگی اگزما را بررسی می‌کنیم.

اگزما چیست؟

اگزما یک بیماری شایع پوستی است که زمانی رخ می‌دهد که سد محافظ پوست ضعیف‌تر از آنچه باید باشد، عمل می‌کند. بدون یک مانع قوی، رطوبت راحت‌تر از پوست خارج می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها به داخل راه می‌یابند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های خشک قرمز و خارش‌دار شود، به خصوص در صورت، دست‌ها، پاها، داخل ‌ها و پشت زانو.

علل اگزما به طور کامل شناخته نشده است، اما تصور می‌شود که افراد مبتلا به اگزما سیستم ایمنی بیش از حد فعالی دارند که باعث می‌شود پوست آنها ملتهب، تحریک شده و خارش‌دار شود.

۸ درمان خانگی کاربردی و مفید برای اگزما

۱. شستشوی ملایم بدن

قانون شماره ۱ درمان خانگی اگزما این است که باید از پاک‌کننده مناسب استفاده کنید. یک کلینسر ملایم و بدون صابون احتمال کمتری دارد که سد محافظ پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی شود. اگر عاری از رنگ و عطر نیز باشد، خیلی بهتر است.

۲. استفاده از مرطوب کننده مناسب اگزما

آب‌رسانی منظم با پماد یا مرطوب‌کننده، هم خشکی را خود که می‌تواند منجر به خارش شود کاهش می‌دهد و هم یک مانع برای جلوگیری از محرک‌های احتمالی است. به سراغ یک مرطوب‌کننده متراکم بروید و مجددا از هر چیزی که حاوی رنگ یا عطر است دوری کنید. هرچقدر لازم بود این کار را تکرار کنید. به طور کلی مرطوب‌کننده‌ها یک درمان خانگی اگزما با اهمیت زیاد محسوب می‌شوند.

۳. حرارت بدن خود را کم کنید

یک دوش داغ یا حمام گرم ممکن است آرام‌بخش به نظر برسد، اما برای اگزما، شرایط را معمولا بدتر می‌کند. دمای بیش از حد آب می‌تواند پوست شما را تحریک کند، بنابراین سعی کنید پوست خود را با آب خنک بشویید.

۴. بدنتان را نخارانید

خاراندن، پوست خشک و تحریک‌شده را بدتر می‌کند. برای این‌که مجبور نشوید خود را بخارانید، یک اسپری ضد خارش بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید. اسپری‌ها را لازم نیست که روی پوست خود بمالید. چون مالیدن پوست ممکن است خارش را تحریک کند.

در شب یک جفت دستکش نخی بپوشید تا هنگام چرت‌زدن به طور تصادفی خود را نخارانید.

۵. لباس راحت و پنبه‌ای بپوشید

گرما و عرق محرک‌های جدی خارش هستند، بنابراین سعی کنید دمای بدن خود را تنظیم کنید. وقتی هوا گرم یا مرطوب است لباس‌های گشاد و قابل تنفس بپوشید.

۶. یک حمام بلغور جو دوسر بگیرید

بلغور جو دوسر کلوئیدی حاوی نرم‌کننده‌های طبیعی است که پوست قرمز و ملتهب را آرام کرده و تحریکات ناراحت‌کننده را کاهش می‌دهد. بلغور را پودر کنید و داخل وان بریزید و در آن حمام کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل وان بخوابید و سپس آبکشی کرده و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۷. از سرکه سیب استفاده کنید

تحقیقات در مورد استفاده از سرکه سیب برای اگزما بسیار محدود است؛ اما برخی از کارشناسان می‌گویند که افزودن ۲ فنجان سرکه سیب به وان حاوی آب ولرم می‌تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند و یک درمان خانگی اگزما محسوب شود.

۸. از دستگاه بخور استفاده کنید

هوای خشک داخل خانه می‌تواند پوست را بیشتر خشک کند، به خصوص در زمستان. اما یک دستگاه بخور می‌تواند به هوا رطوبت اضافه کند و به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

درمان خانگی اگزما
درمان خانگی اگزما

سوالات رایج درباره درمان خانگی اگزما

بهترین کرم برای درمان اگزما چیست؟

به طور کلی کرم‌های زیادی برای این منظور وجود دارند. با این حال کرم‌های مرطوب‌کننده قوی می‌توانند خیلی مفید باشد. دکتر اگزما ممکن است در موارد شدید، کرم کورتون تجویز ‌کند.

چه میوه هایی برای درمان اگزما خوب است؟

به طور کلی اگزما ناشی از خشکی است. بنابراین استفاده از میوه‌هایی با طبع مرطوب مثل خیار و همچنین سیب‌زمینی بر روی اگزما می‌تواند مفید باشد و یک درمان خانگی اگزما محسوب گردد.

درمان اگزما با عسل ممکن است؟

بله. عسل یک درمان خانگی اگزما محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را روی محل آسیب دیده بگذارید و با یک بانداژ سبک بپوشانید تا چند ساعت روی موضع بماند. برای اطلاعات بیشتر از طریق سایت پذیرش ۲۴ با دکتر پوست آنلاین مشورت کنید.

سخن آخر

سایت پذیرش ۲۴ سایتی است که به شما کمک می‌کند مشکلات پزشکی خود را به صورت آنلاین با پزشکان متخصص در میان بگذارید و پاسخ بگیرید. شما با تماس تصویری و فرستادن عکس و آزمایش‌ها می‌توانید پزشک را از شرایط خود مطلع کرده و بهترین راهنمایی را بگیرید.

اگزما یک مشکل پوستی رایج است که با خارش و تحریک پذیری پوست همراه است. درمان خانگی اگزما شامل استفاده از بلغور جو دوسر، عسل، سرکه سیب، مرطوب کننده، حمام خنک و مواردی از این قبیل است. با این حال درمان خانگی اگزما تنها به کنترل آن کمک می‌کند؛ لازم است برای درمان کامل، به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین قرص برای درمان اگزما و بهترین روغن برای درمان اگزما را به همراه داروهای دیگر برای شما تجویز کند.

۳.۹/۵ (۱۴ نظر)

منبع
medicalnewstodaygreatist

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
258 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زلیخا
زلیخا
14 روز قبل

سلام راستش من هم دچار این بیماری شدم تا حدی که کل بدنم درگیر پیش خیلی از متخصص های پوستی رفتم درمان خانگی زیاد انجام دادم هیج نتیجه ای نگرفتم تازه هر روز داره بیشتر میشه خواهش میکنم راهنمایم کنید

ملیسا
ملیسا
14 روز قبل

منم داشتم فقط این دو تا چیز را استفاده کنین شانپو بدن فیروز و وازلین

فاطی
فاطی
پاسخ به  ملیسا
1 روز قبل

دقیقاااا

خانم ادینه
خانم ادینه
14 روز قبل

سلام من بالای بینی یک لکه قرمز دارم وخارج هم دارم درمانش چیه ممنون از شما

جهانشاهی
جهانشاهی
19 روز قبل

سلام وقت بخیر
دخترم ۱۵ سال داره سه تا از ناخن های دستش دچار اگزما شده به حدی که پوست دستش سفید شده وترک خورده اگه امکان داره راهنمایی کنید از چه دارویی برای بهبودی استفاده کنیم

شیما
شیما
22 روز قبل

من حدود ۱۰ سال اگزما داشتم الان درمان شدم تجربیاتمو میگم از صدتا دکتر رفتن بیست آوردم. اگزما واکنش آلرژی بدن هست حتما ب یک چیزی آلرژی دارین من خودم ب فلفل دارم.دمای بدنتون رو خنک نه دارین. همیشه از کرم با درصد چربی بالا استفاده کنید یا ویتامین آ د بزنید. ی هیچ عنوان زخم هارو نخارونید واسه جلوگیری از خارش پماد مگاکورت یا تریامسیلون بزنید.

Raha
Raha
پاسخ به  شیما
18 روز قبل

من دخترم اگزما داره بهترین کرم گرفتم قرمزی بدنش رفع شد خداروشکر اما داروی استفاد کردی ک از داخل بدنم بهتر بشی ک دیگه برنگرده این بیماری یا فقط سطح پوست رو درمان کردی

محمد
محمد
پاسخ به  شیما
15 روز قبل

آزمایشی وجود داره که فهمید یا باید خودمون بفهمیم
چون من صورتم اگزما داره

خانم دلکش۰۹۱۴۵۳۶۹۱۵۱
خانم دلکش۰۹۱۴۵۳۶۹۱۵۱
26 روز قبل

برای رفع تمام مشکلات پوستی من روغن خارمریم و تخم کدو رو پیشنهاد میکنم که اونم صدصد باید خالص باشه .

الهه دغلاوی
الهه دغلاوی
27 روز قبل

سلام دیشب که خابیدم هیچیم نبودصبح بیدارشدم دستام ازوسط انگشتام فرمزشدن ومیخارن وانگشت اشاره کمی ورم داره ومیخاره چکارکنم

....
....
1 ماه قبل

من خودم اگزمای درست دارم و پوستم هم خیلی حساسه و با خیلی از کرم ها نمیسازه ، تنها کرمی که برای اگزما به دست من معجزه می کنه کرم QV ، از وقتی که این کرم رو میزدم دستم خیلی خیلی بهتر شده بود ، اما الان که تحریم شدیم دوباره اگزمای دستم برگشت . خلاصه اگه این کرم به دستتون رسید حتما تهیه کنید واقعا عالیه

خانم دلکش
خانم دلکش
پاسخ به  ....
26 روز قبل

عزیزم فقط با سطح پوست که نمیشه اگزمارو پاکسازی کرد
چون این اگزما و حساسیت و غیره که هست ریشه داره داخل بدن یعنی کبد
شما باید کبدتون رو پاکسازی کنید .
۰۹۱۴۵۳۶۹۱۵۱

Raha
Raha
پاسخ به  خانم دلکش
18 روز قبل

داروی رو بلدید ک پیشنهاد کنید

پسرم نوک انگشتانش به حالت گرد پوستش نازک شدوکنده ش
پسرم نوک انگشتانش به حالت گرد پوستش نازک شدوکنده ش
1 ماه قبل

مریم

محمد درتاج
محمد درتاج
2 ماه قبل

سلام همسرم خیلی وقته کف دست وکشاله پا فرمز وخارش و ترک داره خیلی دکتر رفته هر مدام نظر خاص وداروی خاص نیدن لطفا نیشه راهنمایی کنید وادر س و بفرمایی و شماره

محمد رضا
محمد رضا
2 ماه قبل

سلام پسر من مدت ۵ سال می شوند حساسیت جلدی دارد دارو هم گرفتم خوب نشد باید چی کنم

احمدملکی
احمدملکی
2 ماه قبل

سلام
چندسالی هست که مشکل پوستی دارم.دکترای زیادی رفته ام.ازدکتر آلرژی تا متخصص پوست
یکی میگه اگزمای پوستی داری یکی دیگه میگه آارژی
هیچ علائمی ازاگزما روی پوستم نیست ففط خارش داره
زیر نورخورشید وگرما ووقتی دوش حمام گرم میگیرم خیلی شدید میشه
نمیدونم اگزماهست یاآلرژی
لطفا منو راهنمایی کنید.ممنون میشم

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  احمدملکی
2 ماه قبل

منم دقیقا عین شما فقط من سوزش زیر بغل دارم

سارا
سارا
پاسخ به  احمدملکی
1 ماه قبل

احتمالا شما هم مثل من حساسیت نوری دارین باید زیاد تو آفتاب نباشین و حتما ضد آفتاب استفاده کنین من فقط با داروی لتیزن علایمم کمتر میشه هیدروکسی زین هم برای خارش خوبه

عاطفه
عاطفه
2 ماه قبل

سلام دوستان من با یه مشاوری اشنا شدم خیلی محصولاتش خوب بود و همه مجوز های لازمو داشت اگزما که نه ساله دکترها نتونستن کاری کنن با محصولاتش کنترل شد خیلی راضیم

نسترن
نسترن
پاسخ به  عاطفه
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر ..میشه دارو معرفی کنید؟ممنون

نگار
نگار
3 ماه قبل

سلام روزبخیر دوماهه ک این مشکل اگزمارودارم قسمت زیربغلم گاهی آزاردهنده ترینه خاهشن راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام منم مشکل اگزما داشتم
هم روی دستم هم روی ساق پاهام انواع پمادها رو استفاده کردم فایده ای نداشت
تااینکه پیش یه دکترخوب رفتم‌‌ پماد کلوکورت ،کلوبتازول بهم داد سریع از خارش افتاد وفعلا خوب شدم

بهار
بهار
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

سلام دستای منم میخاره ولی وقتی فلفل میخورم یا غدای تند و گرم

علی
علی
3 ماه قبل

سلام اگزما درمان دارد

zahra
zahra
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

یکی از اشناهای ما با ریشه اسفند خوب خوب شد کلا رفت الان ریشه اسفندو برای برادرمم می‌خوایم استفاده کنیم و روغنشو

Raha
Raha
پاسخ به  zahra
18 روز قبل

میشه بهم توضیح بدید از کجا و چطوری استفاد کنیم شماره تماس بزارید

حسین
حسین
پاسخ به  zahra
12 روز قبل

چطور استفاده کنیم؟؟

فاطمه سادات
فاطمه سادات
4 ماه قبل

سلام دوستان
پسر من چند ساله درگیره اگر قم هستید داروخانه دکتر حجری، دکتر امانی یک پماد فوق العاده ساخته من تهیه کردم و فوق العاده نتیجه داد البته که رژیم غذایی هم مهمه خود دکتر راهنماییتون میکنه

ارزو
ارزو
پاسخ به  فاطمه سادات
9 دقیقه قبل

لطفا میشه ادرس کاملشو بفرستین من از گیلان سفارش بدم .موقعیت نمیشه بیام تا قم

ایوبی
ایوبی
4 ماه قبل

سلام دوستان برای اگزما حتما باید پاکسازی کبد هم انجام بدید تا پمادهای سطحی تاثیر گذار باشند

زهرامرتضوی
زهرامرتضوی
پاسخ به  ایوبی
1 ماه قبل

فایده داره؟ ۱۴ساله اگزمادارم

ایوبی
ایوبی
4 ماه قبل

سلام

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

من دستام درواقع کناره انگشتام و نوک حدود ۱ ساله که اینجورین کلا بدجور میخارن انقدر خشکن که (با اینکه زیاد چربشون میکنم)که وقتی انگشتمو خم کنم ترک برمیدارن و خون ازشون جاری میشه دکتر هم رفتم ولی موثر نبودن شما چیکار کردین خوب شدن

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام کرم اوره ۲۰ درصد استفاده کنید خوب میشید انشالله

وحید
وحید
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

ترکیب پماد تاکریل و آد عالیه ولی با نظر پزشک باید مصرف بشه

مینا ح. ن. ر
مینا ح. ن. ر
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

غذاهای تند ومحرک نخورید بجای چرب کردن مدام مرطوب نگه شون دارید موقع هر کاری سعی کنید از دستکش نخی استفاده کنید

مـــهدی ع
مـــهدی ع
4 ماه قبل

سلام من الان هشت ماهه تـــموم بدنم جوش میزنه و میخاره چندتا دکتر متخصص رفتم دارو میدن دو سه روز خوب میشه باز درگیر میشم کلا حوصله کار ندارم کلافه شدم کسی هست راهنمایی کنه ممنون.

کریمی
کریمی
پاسخ به  مـــهدی ع
4 ماه قبل

عزیزم شما اخلاط بدنت به هم ریخته احتمالا صفراتون غلبه کرده میتونید به پیجم سر بزنید تا راه ددمتنشو بهتون بگم salamat.karimi@

دخترانه
دخترانه
4 ماه قبل

سلام دوستان .منم چندسالی هست که دچار اگزما شدید تو دستام هستم اوایل انقدشدید بود که کف دست وحتی روی پوست دستام هم رسیده بود دونه های قرمز ریزی که خیلی میخارید وبعد خاروندن ازش چرک ابکی میزد بیرون .هر کرمی رو امتحان کردم جواب نداد ازاخر یکی از اشناهامون گف هر شب دستاتو حنا بزار حنا سعی کنین سفت نباشه یکمی شل باشه بعدم تو پلاستیک کن تا صبح که بیدارشدی بعدبشور منم چون واقعا خسته شده بودم هردکتردارویی استفاده کردم جواب نگرفتم گفتم این یه کارم انجام میدم توکل به خدا چند شب اول خیلی زخمام یجوری شدن ولی نترسیدم شبای بعدم ادامه دادم شاید دوهفته هرشب دستامو حنا میزاشتم تاصبح ولی خیلی خوب جواب گرفتم هم پوست روی دستام که زخم بود خوب شدکلا زخمای ریز رفت همم که پوست کف دستم کلفتر شد والتهاب و خارشش ازبین رفت بدیش فقط این بود که دستام خیلی بد رنگ شدن ولی چاره نبود دیگه خلاصه گفتم من این حنارو امتحان کروم جواب گرفتم انشال..هیچکس همچین مریضی که مثل خوره به جون ادم میفته رو نبینه

نجادی
نجادی
پاسخ به  دخترانه
5 روز قبل

منم همنو انجام دادم خیلی خوبه حتما انجام بدید

آرتام
آرتام
4 ماه قبل

سلام من خیلی وقته اگزما دارم سنم کمه ۱۶ سالمه این بیماری حتی باعث سرگیجه هم شده و درمان نمیشه کلی دکتر رفتم اصلا فایده نداشت من با روغن نارگیل کنترلش میکنم اصلا مواد شیمیایی مصرف نکنید چون بدترش میکنه اگه اهمیت ندید ممکنه کل بدنتونو درگیر کنه پس قبل از اینکه بدتر بشه حتما درمانش کنید در کل یه بیماری بدی که درمان نمیشه فقط بهتر میش

فریبا
فریبا
پاسخ به  آرتام
4 ماه قبل

دوستان. من رفتم ژل جالپرو زدم اگزمای صورتم خوب شد تو گوگل بزنید دکتر محمد صادق رمضانی

رهان رضایی
رهان رضایی
پاسخ به  فریبا
4 ماه قبل

در بدنم چند نقطه اگزما وجود دارد چند روز است تمام بدنم قرمز شده و نقاطی از پشتم بصورت سوزش نقطه ایی احساس میکنم ایا ارتباطی با اگزما دارد

جواد
جواد
پاسخ به  فریبا
3 ماه قبل

سلام چقدر بود روی صورت که جواب داد

محمدرضا
محمدرضا
5 ماه قبل

پ

زهره بهرامی رفسنجان
زهره بهرامی رفسنجان
5 ماه قبل

دکتر من کف پاهام اگزمای شدیدشده که باعث شده ترکهای عمیق بخوره که راه رفتن وخیلی دردناک کرده

ناهید
ناهید
پاسخ به  زهره بهرامی رفسنجان
2 ماه قبل

دقیقا برا منم همینجوریه کلافه شدم .کف دست و پا … کف پاهام ترکهای عمیق که راه رفتن و برام سخت کرده

افرا
افرا
5 ماه قبل

سلام دوستان مدتی بود دست هام اگزمای خیلی شدید شده بود بهترین پماد و داروها و هرکس چیزی میگفت رو امتحان کردم اما به طور تصادفی اتفاق جالبی افتاد* یکی دوبار با روغن کنجد و روغن ذرت مالش دادم هم خارش دست هام ازبین رفت هم کبودی و زخم ها،به اشتراک گذاشتم تا شما هم استفاده کنید تاثیرش عالی بود

مریم صابری
مریم صابری
5 ماه قبل

خواهش میکنم راهنماییم کنید

سها
سها
پاسخ به  مریم صابری
3 ماه قبل

ممنون از مطالب خوبتون.دوستان من ۲سال اگزما داشتم چند بار دکتر رفتم عطاری رفتم اصلا خوب نشدم چنتا کار پیشنهاد میکنم اگر انجام بدین انشالله خوب میشین منم ناامید شده بودم ولی گرم اگزاسین و شوینده دست اگزاسین گرفتم ‌.هر روز کلم سفید و سبزیجات خوردم به جای فست فود خوراکی سالم خوردم و هر روز سدر و ماست رو مخلوط میکردم خمیرش رو میزدم به دستم بلاخره اینها بعد ۲سال خوب شد

شهلا فتحی
شهلا فتحی
پاسخ به  مریم صابری
3 ماه قبل

سلام من این دوسال میشه بالای نافم شدیدخارش داره یعنی جوری هست اگه یه پماد نزنم نمیتونم بخوابم ولی صد تا دکتر رفتم هیچ نتیجه نگرفتم

مریم صابری
مریم صابری
5 ماه قبل

پماد ساختنی دارو صابون بهم دادن فرقی نکرده

مریم صابری
مریم صابری
5 ماه قبل

خیلی هم شدیده ۲بار رفتم پیش متخصص

آرتام
آرتام
پاسخ به  مریم صابری
4 ماه قبل

من کل عمرم رو توی معطب دکترا گذروندم اصلا خوب نشد فقط بهتر شد

مریم صابری
مریم صابری
5 ماه قبل

من اگزمای دست دارم چکار کننم

سیناسلطانی
سیناسلطانی
5 ماه قبل

من ۴ماه اگزما دارم پاهام خیلی میخاره چه کرمی بزنم خوبه

امین خزینه پور
امین خزینه پور
5 ماه قبل

من ۵ ساله اگزمای شدید صورت و بدن دارم ،هر دارویی هم بگید مصرف کردم
فقط آمپول زولر جواب داد،یه آمپول سوئیسی که گرونم هست ولی متاسفانه بابت تحریمها وارد نمیشه،من سه سری از سازمان غذا و دارو گرفتم
ولی فعلا نیست هر دفعه به مدت ۲ماه از شر اگزما خلاص میشم.الان میگن نمونه ایرانیش رو درست کردن.

آزاده
آزاده
5 ماه قبل

قیطاسی

بهروزساری
بهروزساری
5 ماه قبل

سلام من ششماه است که دوچاراین بیماری شودم یک ماه خوب شدولی دوباره امدمن چکنم

Mirullah shahrani
Mirullah shahrani
5 ماه قبل

سلام آقا دوکتر من هشت سال میشه که اگزما دارم نتانستم درمان کنم میشه یک راکار بدی

اسفندیار اسلامی
اسفندیار اسلامی
5 ماه قبل

من آقای ۳۸ ساله هستم ک دوماهی یک دفعه دچار حساسیت در دهان کف دستان و لای انگشتان دست و کف پا و لای انگشتان پا میشوم ک درد شدیدی دارد

رجب زاده
رجب زاده
پاسخ به  اسفندیار اسلامی
5 ماه قبل

با اصلاح مزاج مشکل رفع میشه

مریم
مریم
5 ماه قبل

درمان سریع اگزما

یوسف
یوسف
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

چه راه کاری دارین ممنون

محمد
محمد
5 ماه قبل

@rm5t3 پیام بدید بگم تلگرام

پریسا
پریسا
5 ماه قبل

ج

امید
امید
6 ماه قبل

سلام دوستان منم دستهام وپاهام زخم های شدید داستم هم دکت عمومی رفتم هم متخصص چند باررفتم ولی خوب نشد دکترسنتی هم چندروزی فقط درد وخارشش روکمترکرد امابعدازچندروزدوباره همون اش همون کاسه یکی ازدوستان پیشنهاد دادکه سیب زمینی رنده کنم با کمی ابلیموونمک روزی دو یا سه بار استفاده کردم اولش بخاطرسوزش ودرد خیلی سخت بود اما بعد ازچندروز بهترشد بعدازیک ماه استفاده کاملا خوب شدم امیدوارم برای شماهم جواب بدهد درضمن عسل هم خیلی خوب جواب میدهد

زهرا
زهرا
پاسخ به  امید
5 ماه قبل

باسیب زمینی اب لیمونمک داغون ترشدم بیشترشده

امید
امید
پاسخ به  امید
16 روز قبل

عسل چجوری استفاده کنیم و چتدبار بزنیم؟

امید
امید
6 ماه قبل

سلام منم دست وپاهام اگزمای شدید داشتم یک ماه روزی دو باربعضی روزها سه بار سیب زمینی رنده کردم با ابلیمو ونمک هربارده دقیقه دست هم را داخلش نگه میداشتم چندباراول سوزش شدید داده اما درمان صددرصدی است

RiTa
RiTa
6 ماه قبل

سلام من پماد کلوتریمازول استفاده میکنم داره خوب میشه دکتر تجویز کرده بود برام . علاوه بر این باید رعایت کنید مثلا موقع استفاده از مواد شوینده دستکش بپوشید . دستتون همیشه باید مرطوب باشه

محیا
محیا
6 ماه قبل

سلام دختر محیا چهار ماه که به دنیا آمده چهل روزه بود که به اگزیما مبتلا شده هیچ درمانی نشده تا الان اگزیما تو صورت و سرش هست هموا گرم میشه بیشتر میشه خواب نداره از دست خارش

نیلی
نیلی
6 ماه قبل

سلام من هروقت سرما میخورم لبم همینجوری میشه و ترک میزنه و….و خیلی خارش داره و میسوزه ب نظرتون چیکار کنم زود خوب شه؟

سیاوش
سیاوش
6 ماه قبل

سلام دوستان، شبتون بخیر؛
۲۲ ساله که از بچگی تا الان گریبانگیر این بیماری خونه خرابکن شدم و داره دیوونم میکنه.
معمولا در فصول پاییز و زمستان تشدید میشه.
من مدرس ساز پیانو هستم و کل زندگیم مجبورم با دستای زخم، پیانو بزنم و بابت این موضوع بسیار احساس شرم می کنم.
با این حال تسلیم نشدم و سبک زندگیمو بخاطر همین بیماری تغییر دادم.
الان حدود چندین ساله که قند و غذا های سرخ شده مصرف نمیکنم، و تا حدودی جواب داده.
حکمت خدا رو ببین!
درسته که این بیماری یه سری رنج ها و محدودیت ها رو واسم ایجاد کرده، اما باعث شده به سمت تغذیه ی پاک و گیاهخاری هدایت بشم، درنتیجه بدن سالم تری خواهم داشت.
هیچ چیزی در این دنیا بدون حکمت نیست.
مطمئن باشین خیر این بیماری، بیشتر از ضررشه چون باعث میشه غذا های سالم تری مصرف کنیم و درنتیجه جسم سالم تری نصیب مون میشه.
خداوند سرسخت ترین امتحان های الهی رو در زندگی قوی ترین بندگانش قرار میده، چون این امتحان ها باعث قوی تر شدن روح مون میشه.
تسلیم نشین، سعی کنین جنبه های زیبا و مثبت زندگی رو نگاه کنین.
طوفان زندگی تون هرچقدر مخرب تر و مهیب تر باشه، رنگین کمان بعدش زیبا تر خواهد بود.
توکل تون به خدا باشه دوستان، موفق باشین

مصی
مصی
پاسخ به  سیاوش
6 ماه قبل

من یه مدتی بود بدنم به شدت میخارید ، دارو درمان هم فایده ای نداشت ، عرق شاه تره و کاسنی به مقدار زیاد خوردم بعد از اون خدا رو شکر خوب شدم

سها
سها
پاسخ به  سیاوش
3 ماه قبل

سلام با شما موافقم چون تجربه کردم

لیلی
لیلی
پاسخ به  سیاوش
2 ماه قبل

شما با این نگرشتون بی نظیرید،احسنت

Sss
Sss
6 ماه قبل

من از پمتد بتامتازون استفاده کردم خیلی خوب بود شماها هم استفاده کنید شاید جواب گرفتین

علی
علی
6 ماه قبل

سلام
من در پیج یک پزشک (دکتر مریم دلشاد) خوندم که ظاهرا پروبیوتیکها بسیار موثرن در درمان اگزما و آلرژی

Fatemeh
Fatemeh
6 ماه قبل

سلام منم دو ماهی پوست صورتم اگزما گرفته..خود ایمنی تیرویید دارم..کسی میدونه آیا خودایمنی باعث اگزما میشه یا نه..از امروز میخام کوئرس پلاس مصرف کنم ببینم تاثیر داره با نه

Marjan
Marjan
پاسخ به  Fatemeh
2 ماه قبل

درود دوست گرامی برای صورتت کرم اکسازین بزن معجزه میکنه من صورتم در گیر شد تنها آبرسان قوی همین کرم بود برام الان دوساله استفاده میکنم

غزاله
غزاله
6 ماه قبل

سلام
عزیزای هموطن من الان ۴۰ سالمه از بچگی داشتم اول ناخن شصت پام بعد ناخن دستم بعد جاهای دیگه. اما یکبار شنیدم روشی و امتحان کردم و عجیب برای من جواب داد.
شنیدم یه پیاز بزارید وسط خاکسترای داغ زغال ن خود زغال داغ داغ اخرای اتیش ک شد بزارید لای اتیش و خاکسترم بریزید روش بعد ۵ دقیقه در بیارید و ب حدی گرماش کم شد ک تونستیت تحمل کنید قسمت اگزما زده بدن و فرو کتید داخل پیاز یا پیاز نصف کنید و بزارید روی زخم. ب امید خدا باشید. برای من جواب داد

Fatemeh
Fatemeh
پاسخ به  غزاله
6 ماه قبل

روی گاز نمیشه درست کرد؟؟؟؟

سانی
سانی
7 ماه قبل

سلام وقت همگی بخیر وشادی
دوستان ی مواردی هست تو اگزما ک به داخل بدن مربوطه مثل اگزمای دست من که العان ۱۳ ساله بهش مبتلا هستم من العان شاید حدود ۵ ساله به هیچ وجه از هیچ مواد شوینده استفاده نمیکنم یعنی تمام کارهای شستشو رو ب دستکش انجام میدم دیگ واقعا خسته شده بودم حدود یک ماه پیش ی دکتر طب سنتی بهم مشاوره داد گفت که افرادی که اگزما دارن صفراوی و سودای بدنشون زیاده و باید داوری گیاهی مصرف کنی گفتم مثلا چی گفت هر روز ناشتا ۲۰ دقیقه قبل صبحانه سرکه سکنجبین عنصلی مصرف کن و یسری رژیم غذایی بهم داد فعلا تحت درمان هستم ولی بگم از وقتی که سرکه سکنجبین عنصلی رو مصرف کردم دستام خیلی درد و خشکیش از بین رفته یعنی بهتون بگم من اینقدر مواد دست ساز و کرم استفاده کردم کلا حس دستم رفته ولی من فقط میخوام دستام زخمش خوب بشه..بنظر بدترین درد همین اگزماس…..

دکمه بازگشت به بالا