تزریق ژل یا چربی؛ کدام بهتر است؟

افزایش سن و گذر زمان باعث می‌شود پوست حالت صاف و یک‌دستی خود را از دست بدهد و چروک شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این چروک‌ها را به‌نوعی از بین ببرند یا اثر آن را کم‌رنگ‌تر‌ کنند.

به‌همین دلیل تصمیم به تزریق چربی یا ژل می‌گیرند. اما کدام یک از این ۲ روش بهتر است؟ این موضوع را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی کرد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید تزریق ژل یا چربی کدام بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

اگر بخواهیم به سوال تزریق ژل بهتر است یا چربی پاسخ بدهیم، بهتر است برای مقایسه بهتر این دو، هر کدام را به‌شکل مختصر بررسی کنیم.

تزریق چربی

در تزریق چربی مقداری از چربی ران، باسن یا شکم را برمی‌دارند، آن را خالص کرده و به نواحی خاص که نیاز به چربی دارد تزریق می‌کنند. تزریق چربی به‌شکل کلی حجم صورت را زیاد می‌کند و از طریق افزایش حجم، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

تزریق چربی نتیجه‌ای طبیعی را برای اصلاح حالت و گودی گونه، پلک و افتادگی کلی صورت به همراه خواهد داشت. تزریق چربی در هر سنی برای تقویت خطوط صورت مانند لب‌‌ها، گونه‌‌ها یا خط فک مناسب است.

مزایای تزریق چربی

در مقایسه تزریق ژل یا چربی باید بگوییم که تزریق چربی مزایایی دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد آن را به تزریق ژل ترجیح بدهند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

نتیجه و ماندگاری عالی

در تزریق چربی از سلول‌های زنده چربی بدن استفاده می‌شود. به‌همین دلیل نتیجه کار بسیار طبیعی می‌شود و ماندگاری بالایی نیز دارد.

استفاده نکردن از مواد شیمیایی و عوارض جانبی کم

برخی افراد به مواد تشکیل‌دهنده ژل حساسیت دارند و ممکن است عوارض جانبی تزریق برای آن‌ها مشکل ایجاد کند. برای این افراد تزریق چربی گزینه‌ای مناسب‌تر است.

بهبود بافت و رنگ صورت

بررسی نتیجه تزریق ژل یا چربی نشان می‌دهد که چربی منبع غنی از سلول‌های بنیادی است که به جوانسازی و بهبود بافت پوست نیز کمک می‌کند.

کاهش قابل توجه چین و چروک

چربی را می‌توان به هر ناحیه از صورت تزریق کرد و از این نظر محدودیت ندارد. در نتیجه با افزایش حجم، چین و چروک‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

معایب تزریق چربی

ممکن است بعد از تزریق اولیه چربی مقداری از آن جذب بدن شده و اثرات اولیه آن تا حدودی کم‌رنگ شود. در نتیجه دکتر زیبایی با توجه به خواسته بیمار ممکن است بیشتر از ۱ جلسه را برای تزریق در نظر بگیرد.

با این‌حال اگر پزشک مهارت و تجربه بالایی داشته باشد، می‌تواند با در نظر گرفتن حجم مناسب چربی و کاهش حجم احتمالی، تعداد جلسات را به حداقل برساند. اگر در انتخاب تزریق ژل یا چربی شک دارید، باید بگوییم که تزریق چربی تورم زیادی را به همراه دارد و نتیجه نهایی آن تا چند هفته بعد مشخص نخواهد شد.

با وجود این توصیه می‌کنیم به کمک پذیرش۲۴ از خدمات مشاوره تخصصی زیبایی پوست بهره ببرید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

تزریق ژل

اگر هدف اصلی فرد برای تزریق از بین بردن چین و چروک بوده و افزایش حجم اولویت نباشد، تزریق ژل گزینه‌ بهتری است. بسته به نوع ژل تزریقی نتیجه ممکن است فوری یا تدرجی باشد.

ژل‌ها ترکیبی از موادی هستند که در نهایت علائم پیری را کاهش می‌دهند، چین و چروک‌ها را از بین می‌برند و به کانتور صورت کمک می‌کنند.‌

نتیجه این تزریق ممکن است بین چند ماه تا ۱ سال باقی بماند. بررسی تفاوت‌های تزریق ژل یا چربی نشان می‌دهد تزریق ژل عوارض جانبی کمتری نسبت به ژل دارد اما ممکن است برخی افراد به مواد تزریقی حساسیت داشته باشند و واکنش‌های آلرژیک یا نامطلوب از خود نشان دهند.

تزریق ژل
تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

این روش نیز با مزایای مختلف طرفداران زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کاهش چشمگیر چین و چروک

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی برای از بین بردن اثرات پیری است و به مراقبت‌های قبل و بعد خاصی نیاز ندارد.

روند راحت

این عمل بر خلاف تزریق چربی تورم کمی دارد و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به زندگی روزمره ادامه بدهد.‌ از طرفی دیگر نیاز به عمل و برش پوست ندارد.

هزینه کمتر نسبت به تزریق چربی

هزینه تزریق ژل در هر جلسه کمتر از تزریق چربی است اما باید توجه داشته باشید که تزریق چربی نتیجه ماندگارتری نسبت به تزریق ژل دارد.

معایب تزریق ژل

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم بین تزریق ژل یا چربی، ژل دوام زیادی ندارد و برای نتیجه‌گیری همیشگی باید هر چند ماه تزریق را تکرار کنید. به دلیل تکرار جلسات هزینه کلی برای نتیجه نهایی بیشتر می‌شود.

به‌شکل کلی تزریق ژل خطر خاصی ندارد اما تزریق یک ماده خارجی به بدن شما همیشه خطر واکنش‌های آلرژیک و سایر عوارض جانبی را در پی دارد. به همین دلیل زمان انتخاب دکتر جراح پلاستیک باید بسیار دقت کنید.

تعدادی از بیماران تغییر رنگ پوست یا برجستگی‌هایی را گزارش داده‌اند که تا چند ماه نیز از بین نرفته است. در موارد نادرتر افراد فلج عصبی و مرگ سلول‌های پوست را در ناحیه تزریق تجربه کرده‌اند.

تزریق ژل برای نواحی زیر مناسب است:

  • لب
  • خطوط اطراف دهان
  • چروک‌های صورت

در مقابل تزریق چربی برای نواحی زیر مناسب است:

  • گونه
  • حلقه‌‌های سیاه زیر چشم
  • چانه
  • فک

لازم به ذکر است گاهی بسته به شرایط دکتر زیبایی ممکن است تزریق ژل یا چربی را به‌جای هم استفاده کند.

برای چاقی صورت تزریق ژل بهتر است یا چربی

اگر هدف اصلی از تزریق پر شدن قسمت‌های خالی صورت باشد، تزریق چربی گزینه بهتر و بادوام‌تری نسبت به تزریق ژل است.

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای زیر چشم

از آن‌جایی که چشم اندام حساسی است و از طرفی تزریق ژل دوام کمتری دارد، دکتر جراح پلاستیک معمولا تزریق چربی را برای افرادی که گودی چشم دارند پیشنهاد می‌دهد. تزریق چربی برای افرادی که گودی چشمشان زیاد است و به حجم بیشتری نیاز دارند، گزینه بهتری است. البته با توجه به خواسته و شرایط بیمار پزشک ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.‌

عوارض تزریق ژل یا چربی چه چیزهایی هستند

به‌شکل کلی تزریق ژل عوارض جانبی کمتری نسبت به چربی دارد اما بسته به پوست فرد، کیفیت ژل یا چربی و مهارت پزشک ممکن است فرد با عوارض زیر مواجه شود:

  • قرمزی پوست
  • ورم
  • درد
  • کبودی پوست
  • خارش
  • حساسیت
  • کهیر

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای خط خنده

ژل و چربی هر دو گزینه‌های مناسبی برای خط خنده هستند و انتخاب یکی از آن‌ها به سلیقه بیمار و نظر پزشک بستگی دارد.

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای واژن

عوامل مختلفی مانند افزایش سن و زایمان طبیعی ممکن است ظاهر واژن را تغییر بدهد. در این شرایط تزریق ژل یا چربی به بهتر شدن ظاهر واژن کمک می‌کند. با توجه به این‌که چربی ممکن است پس از تزریق جذب پوست شود، بسیاری از افراد تزریق ژل را ترجیح می‌دهند.

تزریق ژل بهتر است یا چربی برای واژن
تزریق ژل بهتر است یا چربی برای واژن

سخن نهایی

در این مقاله تفاوت‌ها تزریق ژل و چربی را بررسی کردیم. هر دوی این روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست گزینه‌های مناسبی هستند.

انتخاب یکی از آن‌ها به نظر بیمار و پزشک بستگی دارد. اگر به اطلاعات بیشتری درباره تزریق ژل یا چربی نیاز دارید، می‌توانید از طریق سامانه پذیرش۲۴ با یک مشاوره تخصصی زیبایی پوست مشورت کنید.

سوالات متداول در مورد تزریق ژل یا چربی

در این بخش به ۳ سوال متداول پاسخ می‌دهیم.

مدت زمان دوره ریکاوری در تزریق چربی و تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژل عوارض و دوره ریکاوری کوتاهی دارد. اما دوره ریکاوری تزریق چربی بسته به بدن بیمار و مهارت پزشک ممکن است یک تا ۲ هفته طول بکشد.

استفاده از دو روش تزریق ژل و تزریق چربی به طول همزمان امکان پذیر می باشد؟

بله. برای مثال ممکن است پزشک حجم از دست رفته صورت را با تزریق چربی جبران کند اما برای پر کردن خطوط باریک چین و چروک به تزریق ژل نیاز داشته باشد.

به‌شکل کلی تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

بر اساس مقاله تزریق ژل یا چربی نی نی سایت در نهایت پاسخ این سوال به بیمار، پزشک او و ناحیه مورد نظر بستگی دارد. هر کدام از این روش‌ها

۳.۴/۵ (۲۹ نظر)

منبع
kelseyplasticsurgery.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
7 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام تزریق چربی بهتره یا ژل من صورت کوچکی دارم

فرزانه وفایی زاده
فرزانه وفایی زاده
5 ماه قبل

سلام‌لطفآ‌ پزشک‌خوب‌برای‌تزریق‌ژل‌برای‌خط‌ خنده معرفی کنید

سیما خدابخشی
سیما خدابخشی
6 ماه قبل

ژل تا چقدمیمونه آیا چندبار ژل تزریق بکنی براهمیشه میمونه یان

احمدیوشی
احمدیوشی
6 ماه قبل

ازمچپا.ثا.زانو

سارا
سارا
10 ماه قبل

سلام .وقتتون بخیر من ۲۵ سالمه چون صورتم لاغر بود ترزیق چربی استفاد کردم ولی متاسفانه تا یک سال تاثیر داشت الان خواستم از دو باره انجام بدم نمیدوم چربی خوبه یا ژل .‌عوارض داره ژل

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام‌من‌برای‌خط‌لبخندم‌پیش‌پزشک‌رفتم‌وتمایل‌داشتم‌چربی‌تزیق‌بشه‌ولی‌نظر‌پزشک‌به‌این‌بود‌که‌چربی‌در‌ناحیه‌خط‌خنده‌زود‌آب‌میشه‌وماندگاری‌کمتری‌دارهوبهتر‌از‌ژل‌خوب‌که‌رنگش‌هم‌سفید‌بود‌استفاده‌تا‌دو‌سه‌سال‌بمونه‌لطفا‌راهنمایی‌بفرایید‌که‌روش‌وانجام‌بدم‌بهتره

لیلا قره خانی
لیلا قره خانی
1 سال قبل

سلام ببخشید برای از بین بردن خط خنده تزریق ژل مناسب هس یا چربی عوارض داره یا نه ممنون

دکمه بازگشت به بالا