کهیر چیست | علل، علائم، راه های تشخیص و درمان

معرفی انواع کهیر و چگونگی درمان آن

کهیر، علائم و راهکارهای رفع آن

عارضه‌های پوستی انواع و اقسام مختلفی دارند که ریشه بعضی از آن‌ها مشکلات داخلی بدن است و بعضی دیگر به خاطر عادت‌های غلط زندگی به وجود می‌آیند.

کهیر یکی از این همین مشکلات پوستی است که بروز آن محدود به نقطه خاصی از بدن نمی‌شود و اغلب با سوزش و خارش همراه است. عوامل متعددی وجود دارد که در نتیجه آن‌ها تمام یا بخشی از بدن درگیر این عارضه پوستی می‌شود.

در ادامه این مطلب، قصد داریم تا درباره انواع کهیرهای پوستی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در رابطه با دلیل بروز آن‌ها و راهکارهایی که به پیشگیری از آن کمک می‌کنند، ارائه دهیم. در صورتی که خود یا نزدیکان از این عارضه پوستی رنج می‌برید، تا انتها همراه ما باشید.

کهیر چیست؟

کهیر که در علم پزشکی با عنوان اورتیکاریا (urticaria) یا اسم عامیانه‌تر Hives شناخته می‌شود، باعث ایجاد تورم، خارش، التهاب و سوزش در تمام پوست بدن یا بخش‌های مختلفی از آن خواهد شد. به جرات می‌توان گفت چیزی حدود ۲۰ درصد از مردم جهان حتی برای یک بار، این عارضه پوستی را در انواع مختلف آن تجربه کرده‌اند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کهیر، در زمره شایع‌ترین عارضه‌های پوستی قرار می‌گیرد که شاید اذیت‌کننده باشد اما در ۹۹ درصد مواقع، بیماری خطرناک و کشنده‌ای نخواهد بود.

دلیل علمی بروز کهیر در پوست بدن، فعال شدن یک سری از سلول‌های ایمنی پوست که ماست سل نام دارند، بیان شده است.

زمانی که یک عامل درونی یا خارجی سلول‌های ماست سل را فعال کند، آن‌ها شروع به تولید ماده‌ای شیمیایی به نام هیستامین خواهند کرد. این ماده و مواد دیگری که توسط این سلول‌ها تولید می‌شوند، عارضه پوستی به نام کهیر را به وجود خواهند آورد.

علائم کهیر

آنچه باید درباره کهیر بدانید

متاسفانه ناآگاهی در زمینه‌های مختلف باعث شده است تا افراد در هنگام مواجهه خود یا نزدیکان به ضایعه پوستی کهیر، دچار استرس و نگرانی شوند. برای همین بد نیست نکاتی را درباره کهیر بدانید:

  • مسری نیست و سرایت پیدا نمی‌کند.
  • کشنده نیست.
  • در اکثر مواقع قابل درمان است.
  • هر قرمز و التهاب پوستی، کهیر محسوب نمی‌شود.
  • شناسایی عوامل بروز آن به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

معرفی انواع کهیرهای پوستی

این ضایعه‌های پوستی معمولا زود خوب می‌شوند. اما در حالت کلی اگر بخواهیم انواع کهیرهای پوستی را دسته‌بندی کنیم، باید این کار را از لحاظ مدت زمان ابتلا انجام دهیم.

بنابراین با توجه به این موضوع انواع کهیر را در دسته‌های زیر قرار می‌دهیم:

کهیرهای حاد

این کهیرها مدت زمان ابتلای کمی دارند. یعنی در بهترین حالت چند ساعت و در بدترین حالت ممکن، فرد را ۶ هفته درگیر این عارضه می‌کنند. کهیرهای از نوع حاد، اغلب نیازی به درمان یا مصرف داروی خاصی ندارند و گاهی خودبه‌خود از بین خواهند رفت.

شایع‌ترین کهیرهای حاد عبارت هستند از:

کهیر بارداری

یکی از رایج‌ترین کهیرهای حاد پوستی، کهیر در بارداری است. عموما خانم‌هایی که ماه‌های اول یا آخر دوره بارداری را سپری می‌کنند، با این نوع کهیر مواجه خواهند شد.

هنوز دلیل اصلی این ضایعه پوستی مشخص نشده است. اما تحقیقات نشان می‌دهد، زمانی که رشد جنین منجر به افزایش سایز شکم در دوران بارداری شود، پوست در حالت کشش قرار می‌گیرد و آنتی‌ژن تولید می‌کند.

هنگامی که تولید این آنتی‌ژن‌ها به بیشترین مقدار خود برسد، پوست به التهاب، خارش، قرمزی دچار خواهد شد که به آن کهیر بارداری می‌گویند. کهیر بارداری برای مادر و جنین خطرناک نیست و سلامت آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

علائم کهیر

کهیر عصبی

تنش‌های عصبی در برخی افراد منجر به بروز کهیرهای پوستی می‌شود. این کهیرها که از اعصاب ناآرام نشات می‌گیرند، ظاهر متفاوتی با دیگر ضایعات پوستی دارند. لکه و جوش‌های برجسته قرمز رنگی که بعد از استرس، اضطراب و ناآرامی روی پوست افراد ظاهر می‌شود، همان کهیرهای عصبی است.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار باعث می‌شود تا شدت این ضایعه پوستی افزایش پیدا کند. پس بهتر است در زمان ابتلا به کهیر عصبی، از مصرف این نوشیدنی‌ها اجتناب کنید.

کهیرهای مزمن

این نوع عارضه‌ها که به کهیر مزمن معروف هستند، در بهترین حالت ممکن بیش از ۶ هفته طول می‌کشند و اغلب پزشکان راهکارهایی برای درمان آن‌ها پیش روی افراد مبتلا قرار می‌دهند.

متاسفانه این نوع کهیر آنقدر دردناک و آزاردهنده است که زندگی شخص مبتلا را مختل می‌کند و باعث می‌شود فرد خواب، خوراک، کار و روند زندگی درستی نداشته باشد.

تحقیقات نشان داده است، نیمی از کسانی که به کهیر مزمن مبتلا می‌شوند، بعد از یک سال به بهبودی کامل دست پیدا می‌کنند.

ناگفته نماند که این نوع کهیر، خود دو زیردسته دارد که به شرح زیر هستند:

  • کهیر القایی مزمن: این عارضه زمانی بروز پیدا می‌کند که عامل تحریک‌کننده با پوست تماس داشته باشد. این کهیر در علم پزشکی با عنوان Chronic Inducible Urticaria شناخته می‌شود.
  • کهیر خودبه‌خودی مزمن: این عارضه همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، کاملا خود‌به‌خود به وجود می‌آید و ریشه آن مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای است. در علم پزشکی این کهیر را با عنوان Chronic Spontaneous Urticaria می‌شناسند.

کهیر فیزیکی

این نوع عارضه پوستی ربطی به حساسیت‌های غذایی، دارویی، تماس عامل تحریک‌کننده به پوست و مسائل مشابه ندارد. آن‌ها زمانی به وجود خواهند آمد که پوست نسبت به تحریکات فیزیکی مانند نور خورشید، سرما، گرما و عوامل محیطی دیگر واکنش نشان دهد.

علائم کهیر

کهیر چه علائمی دارد؟

هر نوع بیماری به شیوه‌ای خود را نشان می‌دهد. کهیر هم به عنوان ضایعه پوستی، یک سری علائم و نشانه‌هایی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. زمانی که شاهد این علائم روی پوست خود و نزدیکان بودید، می‌توانید به‌سرعت ضایعه پوستی کهیر را تشخیص دهید.

  • احساس خارش در پوست
  • قرمز شدن پوست
  • ملتهب شدن و برآمدگی پوست
  • سفید شدن قسمت ملتهب بعد از فشار دادن

در صورت مشاهده این علائم توصیه می‌کنیم با مشاوران متخصص و آنلاین پوست و مو پذیرش ۲۴ صحبت کنید تا راهکارهای درمانی موثر را پیشنهاد دهند.

علل بروز کهیر چیست؟

تعداد عواملی که به عنوان علل بروز کهیر شناخته شده‌اند، بسیار زیاد است. بعضی از رایج‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

بعضی از خوراکی‌ها

مواد درون بعضی از خوراکی‌ها با ساختار بدنی برخی افراد سازگار نیست. به همین خاطر، خوردن آن‌ها باعث می‌شود تا روی پوست بدن فرد کهیر به وجود آید. شایع‌ترین این خوراکی‌ها، مغزجاتی از قبیل بادام زمینی، فرآورده‌های حیوانی مانند تخم مرغ و غذاهای دریایی از جمله صدف هستند.

بعضی از داروها

بعضی از داروها باعث بروز ضایعه‌های پوستی از قبیل کهیر می‌شوند. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند تا افراد قبل از استفاده از بعضی داروها در روند درمان، آن را امتحان کنند تا از حساسیت‌زا بودن یا نبودن دارو مطلع شوند.

شایع‌ترین این داروها به شرح زیر هستند:

  • آنتی‌بیوتیک‌هایی از قبیل سولفا و پنی‌سیلین
  • مسکن‌هایی از قبیل کدئین و مورفین
  • داروهای ضدالتهابی از قبیل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن

اکثر عفونت‌ها

عفونت‌های بدنی به دو دسته عفونت باکتریایی و ویروسی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این عفونت‌ها انواع مختلفی دارند که بعضی در بدن افراد مختلف باعث ایجاد ضایعه پوستی کهیر می‌شوند. شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی که به عنوان عامل ایجاد کهیر معرفی شده‌اند عبارت هستند از:

از عفونت‌های ویروسی که منجر به بروز کهیر می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بعضی حیوانات خانگی

مو، بزاق دهان و فضولات بعضی از حیوانات خانگی باعث ایجاد کهیرهای پوستی می‌شود. گربه، سگ و حیواناتی از این قبیل، در این دسته قرار می‌گیرند.

نیش حشرات

ناحیه اطراف نیش حشراتی از قبیل زنبور روی پوست، گاهی دچار کهیر می‌شود. البته بعضی مواقع این کهیر به کل بدن سرایت می‌کند که به آن واکنش شدید آنلافلاکسی می‌گویند. این نوع کهیر باید سریعا درمان شود چون امکان دارد ریه، مجاری تنفسی و حتی بخش‌های دیگر را درگیر کند.

درمان کهیر

کهیر را چگونه درمان کنیم؟

همان‌طور که بارها در بخش‌های گذشته بیان کردیم، انواع کهیر هیچ موقع نمی‌توانند کشنده و خطرناک باشند. مگر در حالت‌های خاص که به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

هر چند در اغلب مواقع کهیرها خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کنند اما آزاردهنده بودن التهاب، قرمز، خارش و سوزش پوست در هنگام ابتلا به این مشکل، افراد را به فکر درمان می‌اندازد.

از دوران گذشته روش‌های درمان متعددی برای درمان کهیر وجود داشته است. این روش‌های قدیمی هنوز هم در میان کسانی که به طب سنتی معتقد هستند و داروهای گیاهی مصرف می‌کنند، طرفدار دارند.

توجه کنید راهکارهای درمانی زیر ممکن است برای همگان موثر نباشند، بنابراین توصیه می‌کنیم با مشاوران متخصص و آنلاین پوست و مو پذیرش ۲۴ صحبت کنید تا بهترین روش درمان کهیر را به شما پیشنهاد دهند.

درمان کهیر خانگی

در درمان خانگی ضایعه پوستی کهیر لازم است تا سبک زندگی خود را تغییر دهید و از عوامل محرک دور بمانید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم:

  • استرس، اضطراب و ناراحتی را از خود دور کنید.
  • مصرف دخانیات را حتی‌الامکان قطع کنید.
  • نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار مصرف نکنید.
  • برای شست‌وشوی پوست خود از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباس‌های تنگ و غیرنخی اجتناب کنید.
  • خوراکی‌هایی را که موجب ایجاد آلرژی می‌شوند از سبد غذایی خود حذف کنید.
  • از مصرف داروهای حساسیت‌زا دوری کنید.
  • در زمان بروز کهیر، از کمپرس‌های یخ روی پوست خود استفاده کنید.

درمان کهیر طب سنتی

برای درمان کهیر چه بخوریم؟

طب سنتی به‌نوبه خود می‌تواند در طولانی مدت، مشکلات و بیماری‌های متعددی را درمان کند. اگر کهیرهای شما چندان آزاردهنده نیستند، می‌توانید به جای مراجعه به پزشک و مصرف داروهای شیمیایی، از داروهای گیاهی مورد تایید طب سنتی برای بهبود کهیرها بهره ببرید. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوره طب سنتی آنلاین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

مشاوره آنلاین طب سنتی

راهکارهای پیشنهادی طب سنتی برای درمان کهیر عبارت است از:

  • استفاده از سرکه سیب: سرکه سیب به خاطر داشتن طبع سرد، التهاب، سوزش و خارش را به‌سرعت بهبود می‌بخشد. پس بهتر است سرکه را روی محل کهیر ضماد کنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.
  • استفاده از جو دوسر: مقداری جو دوسر را داخل کیسه پارچه‌ای بریزید. آن را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید. حالا محلی را که دچار ضایعه پوستی شده است با محتویات کیسه پارچه‌ای ماساژ دهید.
  • استفاده از روغن فندق: روغن فندق به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان قوی، تاثیر زیادی بر درمان التهاب و خارش دارد. بهتر است روزی چند مرتبه از روغن فندق روی محل کهیر استفاده کنید.
  • استفاده از نوشابه: یکی از روش‌های درمان جالبی که اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد، قرار گرفتن روزانه ۱۵ دقیقه در وان نوشابه و آب است. نوشابه به خاطر داشتن خاصیت ضدالتهابی و ضدخارشی، درمان خوبی برای پوست‌های مستعد کهیر خواهد بود.
  • استفاده از آبلیمو: آبلیموی تازه به‌صورت خوراکی و همچنین موضعی می‌تواند به کاهش سوزش، خارش، قرمزی و التهاب کهیر کمک و آن را درمان کند.

درمان کهیر دارویی

گاهی سوزش، خارش و التهاب کهیر آن‌قدر زیاد است که روش‌های درمان خانگی و طب سنتی پاسخگو نیستند. در این هنگام بهتر است به سراغ داروهای مخصوص درمان کهیر بروید که بعضی خوراکی هستند و تعدادی دیگر به‌صورت موضعی قابل استفاده خواهند بود.

اما بهتر است قبل از استفاده داروهای مختلف، آزمایش خونی را که تشخیص‌دهنده عامل آلرژی و کهیر است، انجام دهید. بعد از شناسایی عوامل تحریک‌کننده، نوبت به آن می‌رسد که به سراغ داروهای درمانگر بروید.

داروهای آنتی‌هیستامین

بهترین آنتی هیستامین برای درمان کهیر

مصرف این داروها در بدن کاری می‌کند که تولید ماده هیستامین توسط سلول‌های ایمنی پوست به نام ماست سل متوقف شود و عامل درونی برای بروز کهیر از بین برود.

اصولا دارو‌های آنتی‌هیستامین به عنوان رایج‌ترین داروهای درمانگر کهیر شناخته می‌شوند که گاهی ممکن است دکتر کهیر مصرف دو یا چند نوع آن را به‌صورت همزمان تجویز کند.

داروهای کورتیکواستروئیدی

قرص کهیر و خارش

این داروها در واقع همان کورتون‌ها هستند که به‌صورت خوراکی، وریدی، افشانه‌ای و شکل‌های گوناگون دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زمانی که کهیرهای پوستی شدت پیدا کنند، پزشک انواع مختلف آن‌ها از قبیل بتامتازون، دگزامتازون، هیدروکورتیزون، تریامسینولون، متیل پردنیزولون، پردنیزون، کلوبتازول، بکلومتازون، فلودروکورتیزون، فلوسینولون، فلوتیکازون و سایرین را تجویز خواهد کرد.

داروهای اپی‌نفرین

این داروها که اغلب به‌صورت وریدی و در قالب آمپول‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند، به عنوان آدرنالین هم شناخته می‌شوند.

این داروها با جاری شدن در رگ‌ها، به کاهش التهابات، سوزش، خارش و قرمزی پوست ناشی از بروز کهیر کمک می‌کنند. از رایج‌ترین این داروها می‌توان به آمپول اپی‌پن اشاره کرد.

درمان کهیر

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

حال که با انواع کهیر آشنا شدید و مدت زمان ابتلای هر کدام از آن‌ها را فهمیدید، می‌دانید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. اگر کهیر پوستی شما یا نزدیکان بیش از یک ماه طول کشید و هیچ یک از روش‌های درمانی خانگی، طب سنتی و دارویی پاسخگو نبود، به سراغ دکتر بیماریهای پوست بروید. در صورتی که کهیر را در کودکان مشاهده کردید، دکتر کهیر کودکان میتواند درمان های مناسبتری به شما معرفی کند.

در صورتی که شرایط لازم را برای مراجعه حضوری سریع نزد پزشک متخصص پوست و مو ندارید، اصلا نگران نباشید. چون مشاوران متخصص و آنلاین پوست و مو مجموعه درمانی پذیرش ۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی از طریق صوتی و نوشتاری پاسخگوی سوالات شما در مورد کهیر خواهند بود.

مشاوره آنلاین پوست و مو

فراموش نکنید پوست انسان یک سد دفاعی بسیار محکم در برابر عوامل بیماری‌زا است و با جدی گرفتن مشکلاتی که برای آن پیش می‌آید، سلامت خود را تضمین خواهید کرد.

۳.۸/۵ (۱۱ نظر)

منبع
mayoclinicwebmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
38 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیبا
زیبا
1 روز قبل

سلام آیا موقع کهیر زدن استخوان درد طبیعیه؟

هلنا مختاری
هلنا مختاری
2 روز قبل

ببخشید باعث جوش یا لکه هم میتونه از بین بره؟

امید
امید
2 روز قبل

آمپول چی بزنم کهیر از بین برع؟

امید
امید
پاسخ به  امید
2 روز قبل

بتامتازون زدم ،آنتی هیستامین خوردم ولی الان نزدیک شیش هفته میشه ولی هنوز برطرف نشد این کهیر تومخمه چقد روحیمو خراب میکنه وقتی در میاد میخارع

پریسا
پریسا
4 روز قبل

سلام من ۵ تا آمپول نوروبیون استفاده کردم الان پنج ماهه بدنم و صورتم جوش های قرمز یا چرکی میزنه و خارش دارم هر دکتری ام رفتم نتونستن درمانش کنن چیکار کنم؟ کمکم کنید تورو خدا

مرجان هستم
مرجان هستم
9 روز قبل

سلام دو هفته اس بدن دچار کهیر شده و خارش خیلی اذیت میکنه…میخواستم بپرسم روزه گرفتن باعث شدید تر شدنش نمیشه؟

رومینا
رومینا
11 روز قبل

سلام من ۱۵ سال امه و روی پوستم لکه درست میشه بین دو دقیقه از بین میره

سمیرا
سمیرا
2 ماه قبل

سلام ۱۷ سالمه من ۱سال ونیم هست که باکهیر درگیرم وبه همه دکترهارفتم وارمایش دادم ولی همچنان خوب نشدم و بعضی وقتها هم ورم می‌کنه صورتم

بابک
بابک
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

سلام -چه ازمایشی داده ید؟

محمد
محمد
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

حجامت را هم امتحان کنید

لیلا
لیلا
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

حجامت رو حتما امتحان کن
کبدتون حرارتش خیلی رفته بالا.

میترا
میترا
پاسخ به  سمیرا
19 روز قبل

همسر منم ۳،۴ ماهه همین مشکل و داره و دکترا گفتن عصبیه،خواهشا اگر راهی رو امتحان کردین و جواب گرفتین به منم بگین

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام من قبلا کهیر زدم تا می تونید خودتون رو نخارونید خودشون خود به خود میرن

مریم هستم
مریم هستم
3 ماه قبل

سلام من الان چند سالی هست که درگیر کهیر هستم چندتا دکتر هم رفتم آزمایش دادم دارو گیاهی هم مصرف کردم اما خوب نشدم خیلی اذیت هستم فقط صبح تا شب کارم شده خاروندن کل بدنم بعد خارش کل بدنم تاول میزنه بعد میسوزه

یاعلی
یاعلی
پاسخ به  مریم هستم
1 ماه قبل

مشکل کبدت هست عزیزم برو عطاری

علی
علی
پاسخ به  مریم هستم
27 روز قبل

من ۸ ماه مبتلا به کهیر بودم ، دکتر تشخیص حجامت از پشت ساق پا دادن و خوشبختانه تاثیر داشت و خوب شدم . الان دوباره بعد از ۸ سال کهیر میزنم رفتم برای حجامت ولی به خاطر فصل زمستان انجام ندادن ، باید منتظر بمونم تا بهار که هوا بهتر بشه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علی
14 روز قبل

سلام چه دکتری رفتی

زهرا
زهرا
پاسخ به  مریم هستم
9 روز قبل

منم اینجوری میشم .من دکتر گفت به دارو حساسیت داری

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من۲۷ سالمه۳ روز پیش قرص سرماخوردگی دوتا باهم‌خوردم بعد نیم‌ساعت سر گیجه گرفتم نخوابیدم وقتی بیدار شدم‌دیدم پاهام‌خارش وسوزش دارم‌فک کردم حشره ای چیزی نیشم زده ولی نه روز بعدش بدتر شد کل پاهام وپشت گردنم بعضی مناطق هم اینجوری شد کوکل زدم علائمی ک‌من دارم‌بیماری کهیر با اینکه بار اولمه ک همچین چیزی میشوم ولی خواهش راهنماییم‌کنید چون‌خیلی کلافه شدم

فرزاد متصدی زرندی
فرزاد متصدی زرندی
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام دوست عزیز احتمالا مشکل شما ابنه پوست مرده روی پوست تون هست جسارتا برین تو وان یه نیم ساعتی بعد لیف کشیدن درمان میشه این تجربه شخصی منه بازم با نهایت ادب فرزاد هستم

مریم مقتدر
مریم مقتدر
6 ماه قبل

سلام ۲۳سالمه حدود ۵ یا ۶ماه بدنم کهیر زده به شدت زیاد پوستم هم خشک وروی کهیر ها خشکی میزنه خیلی اذیتم میکنه متخصص پوست هم رفتم چند بار ولی نتیجه نگرفتم دارویی که دکتر داده رو استفاده میکنم همه از بین میره بعد از این که دارو تمام میشه دوباره بدنم پر میشه

مهران
مهران
پاسخ به  مریم مقتدر
5 ماه قبل

به تعداد غذا و سبک زندگیتونو عوض کنین کلا خوب میشه، نیاز به مصرف دارو نداره

یاعلی
یاعلی
پاسخ به  مریم مقتدر
1 ماه قبل

مشکل از کبدت هست عزیزم من هم اینجور بودم آرزوی مرگ میکردم ۶سال درگیر کهیر بودم

ارشاد
ارشاد
پاسخ به  یاعلی
1 ماه قبل

من دقیقا مادرم میگ از ۳سالگی در میاوردی الانم ی مددت میبینی در نمیارم حدود ۵ماه بعدش میبینی در میارم بیشترم ت زمستونا در میارم قرص هم ک میخورم بعد ی مدتی اثرش از بین میره. الان من ۲۰سالمه هنوز در میارم نمیدونم کی خوب میشع

سارا
سارا
پاسخ به  یاعلی
24 روز قبل

سلام چیکار کردین که کهیر درمان شد من آزمایش کبد دادم مشکلی نداشتم ولی طب سنتی از روی زبانم گفت که کبدت ضعیف هست

آذر
آذر
7 ماه قبل

سلام.برای درمان کهیر یک داروی موثر معرفی کنید.ممنون

یاعلی
یاعلی
پاسخ به  آذر
1 ماه قبل

عزیزم برو عطاری

نیما
نیما
1 سال قبل

چه موهای خوشگلی داره ماشاالله

طیبه شریفی
طیبه شریفی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ۴۱ استم ۳ماه پیش چند دونه کهیر روی باسنم زده بود که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید شد منم دیگه پیگیری نکردم بعد از گذشت یک ماه باز دوباره بدنم کهیر زد اما این بارباشدت بیشتر شب ها تمام بدنم کهیر میزد صبح ناپدید میشد اما الان یک ماه میشه که کل بدنم داخل دهن وگلوم رو هم کهیر میزنه ولی ناپدید نمیشه شب تا صبح خواب ندارم از سوزش نمیدونم چیکار کنم چند بار دکتر رفتم آمپول وقرص داد که فقط برای یک یا دو روز بهتر شد و بازم دوباره شروع شد آزمایش هم دادم دکتر گفت به چیزی آلرژی ندارم لطفا راهنمایی کنید خیلی اذیت میشم ممنون

Erfans
Erfans
1 سال قبل

سلام خسته نباشین پدر من هر از گاهی کهیر میزنه که التهاب قرمز با خارش هست ولی ۲بار اتفاق خیلی بدی از این کهیر افتاده یک بار ۵سال پیش در کوه کهیر زده بود و ۳.۴بار از هوش رفته بود و داشت از دنیا میرفت ک خدا رحم کرد و این بار هم ۲روز پیش در خانه گفت میخوام کهیر بزنم و از هوش رفت و شروع به لرزش کرد رنگ صورتش زرد بود و عرق سرد داشت و بقیه بدن قرمز چندین بار از هوش رفت باز هم خدا بهمون رحم کرد میخواستم بدونم درمان داره میشه راهنمایی کنین ما خیلی نگران هستیم اینم بگم که چند سال پیش خیلی دکتر رفته آزمایش و‌..هم داده ولی درمان نشد اون روز هم بردیم بیمارستان فقط سرم و آرام بخش زدن

مسعود
مسعود
1 سال قبل

من بعد از ۵ سال فهمیدم کهیر به خاطر عفونت تب مالت بوده که هیچ پزشکی متوجه نشد همشون میگفتن خود به خودی. پسرم رو دو سال همه جا بردم به خاطر خلط دار بودن شدید گلو که گاهی احساس خفگی هم می‌کرد هر جا بردم حتی دو تا فوق تخصص آلرژی گفتن اعصابی هست و خود به خودی تا اینکه با سرچ تو اینترنت و آلرژی به متکای پَر و تعویض مُتکا در عرض ۴۸ ساعت تمامی علائم بهبود پیدا کرد متاسفانه استعدادهای کشور بدلیل وضع مالی ضعیف و شناسایی نشدن توسط اموزش و پرورش از دست میرن و میدان برای افراد معمولی که یا سهمیه ای ویا بدلیل وضع مالی خوب دارن باز میشه اون پزشکی که میبینه فرزندش استعداد پزشکی نداره و همچنین علاقه ولی اسرار به مدرک گرفتنش داره یک خیانت بزرگ به بشریت داره میکنه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مسعود
6 ماه قبل

تب مالت چیکار شد؟ و چت ربطی به متکا داشت

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام وقت بخیر.
من دو سه ساله که دچار کهیر شدم.
و متأسفانه فهمیدم که کهیر عصبی دارم.
چند سال پیش توی انگشتم کهیر زدم و هنوز هم این کهیر باهامه چند ماه بعد دوباره روی یکی از انگشت های دیگه دستم کهیر زدم. خیلی خارشدیدی داره و حتی بعضی واقتا هم خون میاد و کهیر اون قسمت پوسته پوسته میشه و سعیده دیگه نمیدونم چیکار کنم.

زینب عبدالهی
زینب عبدالهی
2 سال قبل

سلام خانمی ۴۰ساله هستم اکنون چندین ماه است که بطور مرتب بدنم کهیر میزند و تنها با خوردن قرص هیدروکسی زین خارش ازبین میرود اما کهیرم همچنان ادامه دارد درضمن فشار خون بالا دارم قبلا از قرص لوزارتان استفاده میکردم وفکر میکردم از عوارض دارو است الان یک هفته است قرص والزومیکس۵/۱۶۰استفاده میکنم بنظر شما چکارکنم ضمنا کهیرم بطور قرینه میریزد و همزمان همان نقطه بسیار داغ میشود متشکرم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  زینب عبدالهی
2 سال قبل

با سلام … ادامه درمان فعلی و انجام ازمایشات بیماریهای خودایمنی که نزد همکار فوق تخصصروماتولوژی انجام میشود.

الهه
الهه
پاسخ به  زینب عبدالهی
1 سال قبل

سلام خانمی هستم ۴۵ساله دوهفته پیش سرماخوردم رفتم دکتر بهم کپسول آفاکسیم تجویز کردم ده روز خوردم الان چهارروزه که کپسولهاتموم شده وروی دستموکف دست وزیر چونه ام کهیر زده…آیامیتونه از عوا ض این کپسول باشه

مریم
مریم
پاسخ به  زینب عبدالهی
4 ماه قبل

سلام من بدنم یک ماهه کهیر زده اول گفتم خساسیته خوب میشم همه جای بدنم گرفته چه داروی بخورم

اکبری
اکبری
پاسخ به  زینب عبدالهی
1 ماه قبل

من بدنم لکه های قرمز میزنه بعد از ده دقیقه میره و لکه قرمز داغ میشن اگر میشه مرا راهنمایی کنید ممنون برای درمان ۴۳سالمه

دکمه بازگشت به بالا