راهکارهای موثر برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی

در مورد ضرورت درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا با وجود درمان‎های پزشکی، باز هم انجام روش‎هایی مانند ماساژدرمانی و طب سوزنی مفید است؟ در ادامه به این مساله خواهیم پرداخت.

سندروم پا بی‌قرار (RLS) یک اختلال حسی حرکتی است که در قالب ناراحتی، درد، احساس سوزن‎سوزن شدن و میل شدید به حرکت دادن اندام تحتانی به‎خصوص در هنگام استراحت یا خواب شبانه بروز می‎کند. معمولا علائم در حین انجام فعالیت برطرف شده و با قطع آن ظاهر می‎شوند.

سندروم پا بی‌قرار را می‎توان به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم‎بندی کرد. سندروم پای بی‌قرار اولیه ژنتیکی است و نوع ثانویه در اثر ابتلا به بیماری‎های زمینه‎ای مانند نوروپاتی محیطی، دیابت، آتاکسی نخاعی، بیماری پارکینسون، بیماری کلیوی و کم‎خونی فقر آهن رخ می‎دهد.

معمولا شیوع این سندروم در افراد مسن به‎خصوص زنان بالاتر است. گاهی در دوران بارداری به‎خصوص در سه ماهه سوم رخ می‎دهد و تقریبا یک ماه پس از زایمان برطرف می‎شود.

از نظر طب مدرن، سندروم پای بی‎قرار درمان قطعی ندارد و فقط به کمک تجویز مکمل آهن، داروهای آگونیست گیرنده دوپامین و مسکن می‎توان به بهبود گردش خون در اندام تحتانی و رفع درد کمک کرد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف داروهای آگونیست‌ دوپامین با دوز بالا در طولانی‌مدت، وضعیت برخی از بیماران را بدتر و اغلب منجر به قطع روند درمان می‌شود.

به‎همین‎دلیل، امروزه تمایل به درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی به‎عنوان یک روش موثر و ایمن افزایش یافته است.

علت بروز سندروم پای بی‎قرار از نظر متخصصان طب سنتی

طب سنتی چین معتقد است که علت بروز سندروم پای بی‌قرار افزایش گرما در قلب است که تصور می‌شود باعث گردش خون ضعیف در پاها و تحریک روحی فرد می‌شود و می‌تواند منجر به بی‌قراری پا در هنگام خواب شود. در این شرایط، داشتن یک رژیم غذایی کم قند و هم‌چنین مصرف ترکیبی از آب هویج، کرفس و اسفناج واقعا موثر است. در ادامه به سایر روش‎های درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

سندروم پای بی‎قرار باعث گرفتگی یا حرکت غیرارادی اندام تحتانی در طول روز و شب می‎شود و صرفا با تغییر رژیم غذایی نمی‎توان امید به بهبود آن داشت. به‎همین‎دلیل، متخصصان طب سنتی معتقد هستند که علاوه‎بر افزایش مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک باید به‎صورت همزمان مصرف داروهای گیاهی و انجام تکنیک‎های موکسابسشن (Moxibustion)، طب سوزنی و ماساژدرمانی را نیز آغاز کرد.

داروهای گیاهی

درمان بی‎قراری پا در طب سنتی
درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی، داروهای گیاهی مانند موارد زیر می‎توانند گرمای قلب و کلیه‎ها را کاهش دهند و به‎مرور احساسات ناخوشایند ناشی از سندروم پای بی‎قرار را تسکین دهند:

  • جینکوبیلوبا: مصرف روزانه دمنوش این گیاه می‎تواند شدت علائم آزاردهنده ناشی از سندروم پای بی‎قرار را کاهش دهد. زیرا گردش خون در اندام تحتانی را تسهیل می‎کند.
  • شاه‎بلوط هندی: معمولا از این داروی گیاهی برای تسکین گرفتگی عضلات استفاده می‎شود. سعی کنید روزانه میزان اندکی از عصاره آن را مصرف کنید.

مطالعات نیز نشان داده‎اند که این گیاهان روی شل کردن عروق خونی، بهبود گردش خون دیستال و تنظیم و بهبود گردش خون در اندام‌ها موثر هستند.

تکنیک موکسابسشن

یک روش قدیمی در طب سنتی است که در آن از گیاه ماگورت یا موکسا برای تحریک نقاط بدن در طی طب سوزنی استفاده می‎شود. تحریک این نقاط در انرژی بخشیدن به بدن و تراز کردن ساختار آن موثر است و هم‎چنین می‎تواند با افزایش جریان خون باعث کاهش علائم سندروم پای بی‎قرار شود.

در واقع در حین طب سوزنی، فرد متخصص یک تکه از گیاه موکسا را در انتهای سوزن‎ها قرار می‎دهد. گاهی نیز از سوزاندن این گیاه روی پوست بدن برای درمان استفاده می‎کند.

طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی
طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

یکی از موثرترین روش‎های درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی، طب سوزنی است. جالب است بدانید که مطالعات نیز به این مساله اذعان کرده‎اند.

ازآنجایی‎که درمان‌های طب سوزنی در بیماران مبتلا به آرتروز مؤثر بوده‌اند، اعتقاد بر این است که می‎تواند بخش‌هایی از مغز که در سندروم پای بی‎قرار درگیر هستند را نیز تحریک کند. علاوه بر این، درمان سندروم پای بی‎قرار با طب سوزنی باعث آزادسازی نوروپپتیدهای ضددرد برای تسکین درد نیز می‎شود.

جالب است بدانید که در حال حاضر از دو روش طب سوزنی یعنی طب سوزنی ناحیه چشم و طب سوزنی اعضای حرکتی بدن برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی استفاده می شود. معمولا زمان ماندگاری سوزن‎ها در هر جلسه چهل دقیقه است و در یک دوره بیست روز باید ده جلسه درمانی برای هر فرد برگزار شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ روی ۳۸ فرد مبتلا به سندروم پای بی‎قرار که به مدت شش هفته تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتند، نشان داد که فعالیت غیرطبیعی پاهای آن‎ها تا حد زیادی کاهش می‏یابد.

ماساژدرمانی

ماساژدرمانی می‎تواند با رفع گرفتگی عضلات و بهبود خونرسانی به اندام تحتانی بدن، کمک زیادی به کاهش علائم سندروم پای بی‎قرار کند. به‎خصوص اگر از کیسه‎های آب گرم یا آب سرد بر روی عضلات استفاده شود.

در برخی از افراد استفاده از این کیسه‏ها باعث کاهش درد، ناراحتی، سوزن‎سوزن شدن و رفع سایر مشکلات مربوط به بی‎قراری پا می‏شود. مطمانا اگر ماساژدرمانی درست قبل از خواب انجام شود، بسیار موثر خواهد بود.

بهتر است بدانید که متخصصان طب سنتی ایرانی، علاوه‎بر راهکارهای ذکرشده روی حجامت و زالودرمانی پاها نیز تاکید دارند.

درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی

درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی
درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی

علاوه‎بر مصرف مکمل‌ برای افزایش میزان ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک بدن، می‎توانید روی اثرگذاری روش‎های خانگی زیر نیز برای بهبود علائم سندروم پای بی‎قرار حساب باز کنید:

  • حداقل چند ساعت قبل از خواب از مصرف الکل، کافئین و نیکوتین خودداری کنید.
  • لیست تمام داروهایی که مصرف می‎کنید (چه داروهای تجویزی و چه داروهای بدون نسخه) را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • هر روز ورزش کنید.
  • در ابتدا و انتهای هر روز پاهای خود را دراز کنید.
  • پاهای خود را مرتب ماساژ دهید.
  • نزدیک به زمان خواب، از خوردن وعده غذایی سنگین خودداری کنید.
  • برنامه خواب منظمی داشته باشید.
  • سعی کنید استرس روزانه خود را مدیریت کنید.
  • قبل از خواب پاهای خود را در آب گرم خیس کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مواجهه مداوم با علائمی مانند احساس سوزش، سوزن‎سوزن شدن، درد، خارش، گرفتگی عضلات ساق پاها (و گاهی ران‎ها، دست‎ها و بازوها) به‎خصوص در هنگام خواب شبانه، توصیه می‎کنیم حتما با دکتر سندروم پای بی‎قرار مشورت کنید. زیرا در صورت ابتلا به سندروم پای بی‎قرار و عدم کنترل آن، ممکن است زندگی خانوادگی و اجتماعی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره آنلاین دکتر مغز و اعصاب پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره آنلاین دکتر متخصص مغز و اعصاب و متخصصان طب سنتی برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

۱. درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی تا چه اندازه موثر است؟

اخیرا یک تحقیق معتبر نشان داد که طب سوزنی همراه با مصرف داروهای گیاهی نه تنها روشی بی‌خطر و مؤثر است بلکه می‎تواند برای درمان سندروم پای بی‎قرار به میزان ۹۵.۲۴ درصد موثر باشد.

۲. علت تاکید محققان بر درمان سندروم پای بی‎قرار با طب سوزنی چیست؟

زیرا این روش تداخلی با درمان‎های پزشکی رایج ندارد و می‎تواند به تسریع بهبود علائم کمک زیادی کند.

۳. برای درمان سندروم پای بی‎قرار باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

علاوه‎بر پزشک متخصص مغز و اعصاب، متخصصان طب سنتی نیز تجربه کافی برای ارائه راهکارهای درمانی مکمل را دارند.

۳.۵/۵ (۲۶ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
107 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میم
میم
2 روز قبل

من وقتی عصبی میشم پاهام وقت خواب خیلی می پرندبعد درد شدیدتو هر دو پاهام،،،، الان سه روز هست بیشتر شده، شاید ۳۰ سانت پاهام خودشون میپرن بالا،،، چکار باید بکنم،،؟؟؟

پریسا
پریسا
5 روز قبل

سلام منبیقراری پادر روزانه موقع خواب دارم چیکار کنم

ناشناس
ناشناس
21 روز قبل

ضمنا چند روز تکرار کنین

ناشناس
ناشناس
21 روز قبل

سلام یه راهکاری که خیلی خوب برا بیقراری وحشتناک پاهام جواب داد:ی قوری بابونه دم کنین بذارین ۱۰ دقیقه بجوشه.جداگانه اب جوش کنید بعد بذارین کمی دماش کم بشه طوری که اذیت نشین بریزین تو تشت و بابونه ها رو هم اضافه کنین و دو قاشق نمک بعد تو این مخلوط پاهاتونو ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ بدیناز انگشتا تا بالای زانو.بعد هم ی ملحفه بکشین رو پاتون .

مدال
مدال
22 روز قبل

من یک راهی رو میگم خودم امتحان کردم درد پام خیلی کمتر شده، بیضرره امتحان کنید شاید خوب بود. میتونید چند شب، شب درمیون انجام بدید خیلی بهتره. حنا اصل بخرید,یک کم با آب جوش دم کنید، خمیری بشه. شب قبل خواب کف پاهایتان بمالید، پلاستیک بکشید و جوراب پا کنید. صبح بشورید. کف پا سیاه میشه و طول می‌کشه تا پاک بشه، اگه یادتون میاد باید یک مدت جوراب بپوشید ولی توی طب سنتی این سیاهی‌ها سموم بدن و سودا هستن، درد کمر و پا هم خوب میشه. روغن سیاهدانه هم میتونید بمالید. کلا خوراکی‌هایی با طبع گرم بخورید تا از درون گرم بشید مثل کندر، به، و چیزهای دیگه مثل نوره (واجبی) زدن که باعث میشه بدن، کبد، کلیه‌ها گرم و سم‌زدایی بشن. حجامت هم شاید برای سم زدایی خوب باشه، امتحان این راهها ضرر نداره ولی روند درمان رو سریعتر میکنه

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام ۱۵سالی هست که درگیر سندروم پای بی قرارم و تجربه خودم را می گویم غذاهای سرد شدت آن را بیشتر می کند ترجیحا شب مصرف نشود. آب درمانی هم خیلی موثر است (با رعایت شرایط دمای آب مناسب باشد) و مورد دیگر اگر ناشی از فقر آهن باشد با مکمل های آهن خیلی بهتر می شود. شن درمانی(شن دریا و کنار ساحل) هم در درمان تاثیر دارد. اگر خواهان تداوم درمان هستید باید به صورت دوره ای ادامه پیدا کند.حجامت هم ماثر است البته من حجامت عام انجام داده ام.

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام من ۴۲ سالمه شبهایی که اون روزش غذاهای طبع سرد خورده باشم یکساعت بعد خواب از حس بدی که تو ساق پام بوجود میاد از خواب بیدار میشم و خیلی کلافه میشم همش دوستدارم پاهامو به زمین بکوبم واصلا خوابم نمیبره بعد یه چایی نبات با گرمیانه چایی که پودر چند گیاه طبع گرم هست مثل زنجبیل دارچین میخک و…. یه لیوان میخورم بعد اون حس بد از بین میره .
تجربه ای که من دارم اینه که هر وقت غذای طبع سرد میخورم شب قبل خواب از این چایی میخورم دیگه تا صبح راحت میخوابم
انشاالله که تجربه ی من برای دوستان مفید باشه

مرجان
مرجان
پاسخ به  محمد
22 روز قبل

دقیقا همینطوره منم هر وقت سردی میخورم شدت پیدا میکنه

پای بی قرار
پای بی قرار
1 ماه قبل

منم از بچگی از این بیماری رنج میبرم موقعی که میخوام بخوابم

مخمل
مخمل
پاسخ به  پای بی قرار
1 ماه قبل

دکتر‌به‌من قرص calmagzinc داده ترکیبی از کلسیم ،‌منیزیم‌ و روی هست خیلی سریع پا رو آروم میکنه

جواد
جواد
1 ماه قبل

من چند ساله درگیر سندروم پای بیقرار هستم و طبق تجربه راهکاری پیدا کردم که شاید برای شما هم مفید باشه .
اول اینکه اگر از شلوارک خصوصا در تابستان استفاده میکنید اجازه ندین باد کولر به ساق ای شما برخورد کنه چون باعث تشدید مشکل در هنگام خواب میشه .
دوم؛ من خودم از ساق بندهایی از جنس نمد که کشباف هستند استفاده میکنم ،کش های درون ساق بند ماهیچه ها رو فشار میده و باعث آرامش میشه حتما از نمد استفاده کنید چون نمد از گرم شدن و عرق کردن شدید پا جلوگیری میکنه

فاطمه حاجیانب
فاطمه حاجیانب
1 ماه قبل

ک

عرفان
عرفان
1 ماه قبل

من ۳۲ سال سن دارم و از ۱۸ سالگی به سندرم پای بیقرار مبتلا هستم و بطور موثری موجب کاهش کارایی من در زندگی شده. دکترهای زیادی رفتم و داروها و روشهای زیادی رو امتحان کردم اما هیچکدام تاثیر آنچنانی نداشت. تنها چند تکنیک هست که با رعایت اونا میتونید مقداری بیماری رو کنترل کنید:
۱- پاهایتان را قبل از خواب تا زانو با آب سرد بشویید و سعی کنید در هنگام شستن عضلات ساق پا رو بطور ارادی و عمدی دچار انقباض و گرفتگی کنید.
۲- موقع خواب به محض اینکه دچار بیقراری شدید سعی کنید با کارهایی مثل روی شکم خوابیدن و یا خم کردن پا به داخل و یا هر تکنیک ابداعی خود، عضلات ساق را بصورت عمدی دچار گرفتگی کنید بگونه ای که درد گرفتگی رو حس کنید، این کار موجب کوتاه شدن دوره بیقراری میشه و باعث میشه زودتر بخوابید.
۳- چاره ای نیست جز اینکه شما دیرتر از بقیه از خواب بیدار شوید مثلا بجای ۸ صبح، ساعت ۱۰ شروع بکار کنید، این کار تاثیر بیماری در زندگی را به حداقل میرساند.
۴- در طول روز با کاری لذت بخش خود را بطور ملایم و نه شدید خسته کنید و سعی کنید جز چرت یک ربعی بیشتر در روز نخوابید و هرگاه که شب احساس خواب بر چشمان شما آمد فورا به رختخواب مراجعه کنید و سعی در تاخیر آن نداشته باشید تا خواب از چشمتان نپرد.

بجز چند مورد بالا هیچ روش موثر دیگری سراغ ندارم.

م پ
م پ
2 ماه قبل

سلام خانمی هستم ۴۷ساله دارم دیوانه میشم از دست بیقراری پای راستم بگین چیکارکنم لطفا

محمودی
محمودی
پاسخ به  م پ
1 ماه قبل

سلام قرص پرامی پکسون درمان میکنه

سلام شبهاپاهای من خیلی بیقراره چکارکنم
سلام شبهاپاهای من خیلی بیقراره چکارکنم
2 ماه قبل

سلام شبهاپاهای من خیلی بیقراره چکارکنم

مارشال
مارشال

روزا اوکیه؟

رقیه
رقیه
2 ماه قبل

سلام من شب ها موقع خواب پاهام بیقرار میشه چیکار کنم؟

سعید
سعید
2 ماه قبل

سلام من هم پاهام موقع ابتدای خواب سبکی میکنه خودم حدس می‌زنم بابت قهوه اسپرسو که معتادش شدم باشه

محمدسعید
محمدسعید
2 ماه قبل

پای چپم موقع خاب اذیت میکنه و خارش هم دارم کسی میدونه راهنمایی کنه

محمد رمضانی
محمد رمضانی
2 ماه قبل

سلام دوستان
من هم پای بیقرار دارم که درست لحظه ای که میخوام خواب برم میاد سراغم، دقیقا همون لحظه که عضلات بدن و خصوصا عضله ی ساق پا ریلکس و شل میشه تازه بیقراریش شروع میشه و جالبه که مشکل موقعی که خوابیدم برطرف میشه و تا صبح اگر ده بار هم بیدار بشم دیگه پیش نمیاد.
اصلی ترین علتش خوردن غذاهای طبع سرد مثل کاهو و خیار هست حتی اب سرد هم نباید بخورید خصوصااز عصر به بعد ، علت بعدی استرس داشتن هست، شبهایی که فکر و خیال میاد سراغم بدتر میشه
از پیامهای دوستان حجامت و زالودرمانی رو همین فردا امتحان میکنم

السا
السا
پاسخ به  محمد رمضانی
1 ماه قبل

دقیقا من هم وقتی غذای طبع سرد یا میوه میخورم بدتر میشه

پرستو
پرستو
2 ماه قبل

سلام دوستان منم همون دردو دارم ترو خدا منو راهنمای کن

حسین
حسین
2 ماه قبل

سلام چند روز بیقراری پاه دارم‌ حتی تپش قلب هم بهم دست میده چهاربانده کرد سندروم پاه باش میگن

تی تی
تی تی
3 ماه قبل

من ۱۳ سالمه و وقتی میخوام بخوابم باید حتما پای چپم رو تکون بدم اگه تکون ندم خوابم نمی‌بره
از بچگی اینطوری بودم نمیدونم عادته یا سندروم پای بیقرار

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط تی تی
سیروس بریمانی
سیروس بریمانی
3 ماه قبل

اثر مصرف دارویbetmiga 50 mg در درمان پلیاوری چیست؟

علی
علی
3 ماه قبل

سلام
من ۳۵ سالمه و درگیر بیقراری پا هستم
البته در فصول بهار و تابستان. در پاییز و زمستان مشکلی به اون صورت ندارم ولی در همین فصلهای سرد هم نمیتونم تو خونه شلوار بپوشم و تحملشو ندارم و باعث میشه پاهام بیقرار بشه ولی تو بهار و تابستون هر شب با باندرولهای کشی هردوتا پامو میبندم که کش بودنش باعث میشه پاهامو فشار بده و بهتر میشه ولی باز هم نمیزاره خواب درستی داشته باشم. پدر و دوتا خواهرمم درگیر این بیماری هستن. واقعا کلافه کنندس. اگه راه درمانی داره که امتحان کنم

محمد‌رضا‌
محمد‌رضا‌
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام‌شبها‌خواب‌ندارم‌‌پاهایم
مورمور‌میشه‌بعد‌درد‌میفته‌بعد
هم‌عصبی‌میشم‌خوابم‌نمیبره‌۳سال
درد میکشم‌‌۴۲‌سالمه‌‌
لطفا‌بگید‌چکار‌کنم‌

روح انگیز ۴۶ ساله
روح انگیز ۴۶ ساله
4 ماه قبل

سندروم پای بیقرار دارم چکارکنم دارم روانی میشم گاباپنتین هم تاثیر ندارد

امید خوش الحان
امید خوش الحان
پاسخ به  روح انگیز ۴۶ ساله
2 ماه قبل

قرص رستین خوبه
فکرکنم نتیجه بگیرین

الهام نوروزی
الهام نوروزی
پاسخ به  روح انگیز ۴۶ ساله
2 ماه قبل

قرص رستین ۱۸%

نیلوفر
نیلوفر
پاسخ به  الهام نوروزی
2 ماه قبل

خیلی زیاده دوزش

کبری
کبری
4 ماه قبل

کبری

شهناز صبوری
شهناز صبوری
4 ماه قبل

سلام علیکم.من بانویی ۶۵ ساله و شدیدا مبتلا به سندروس پای بی قرار هستم، بطوری که گاهی اوقات به ساق پام ضربه وارد میکنم و یا پام رو روی زمین میکوبم.کلسیم بخاطر سنگ ساز بودن کلیه هام نمیتونم مصرف کنم و در ضمن دیابتی و فشار خونی هم هستم و بعد از تزریق واکسن مرحله دوم کرونا (هم در محل و هم در بیمارستان)۲بار سکته مغزی کردم.البته این پرش پا و یا همون سندروم رو تقریبا سی سالی هست که در گیرش هستم.

کرمی
کرمی
4 ماه قبل

سلام الان من ده روز شربا متادون ترک کردم روزها هم کار میکنم ولی شب موقع خواب دست بالم بالا پاین مسبره نمیزاره بخوابم ممنون میشم به نفر راهنمایی کنه یه خبر به من بده بابدت دست پاو

کرمی
کرمی
پاسخ به  کرمی
4 ماه قبل

تواین ده شب که متادون ترک کردم به هیچ عنوان حتی یه ساعت نخوابیدم خدا شاهده

محمد
محمد
پاسخ به  کرمی
3 ماه قبل

دادا منم قرص ترک کردم اول اینکه اصلا مواد مصرف نکن دوم گاباپنتین ۳۰۰ بگیر بخور بعد یکساعتش ی دوش بگیر راحت می‌خوابی اینم در حدی که دیگه حل شه دائم نخوری فایده ندارع
بعد یک هفته هم برو پیش دکتر بگو سرم تقویتی بنویسه ، ماساژ و حجامت ساقین هم که برای آخرین روزها عالیع

بهمن
بهمن
پاسخ به  کرمی
2 ماه قبل

سلام احسان جان متادون حداقل تا دوماه توبدنت عوارضش هست

محمد
محمد
پاسخ به  کرمی
2 ماه قبل

راه دیگر این است قبل از خواب یک ساعت پیاده روی سریع و بعد از آن در یک تشت آب ولرم می‌ریزی و ۳قاشق نمک دریا یا سنگ و نصف استکان سرکه سیب می‌ریزی و پاهایتان را ۲۰ دقیقه در داخل آب می‌زاری .و سه تا ۴بار در روز تکرار می‌کنی تا متادون باقیمانده در کف پاها خارج شود

سبحانی
سبحانی
5 ماه قبل

درادامه من درمانگاه دکترآقارفیعی که هم پزشک هستن وهم طب سنتی مدرک دارن (واقع درتهران میدان امام حسین )رفتم وبادویاسه بارحجامت پشت پا خوب شدم وهمیشه یاددردهای شبانه که میفتم ایشون ودعامیکنم ،گفتم شاید تجربه من براتون مفیدباشه

رها
رها
پاسخ به  سبحانی
4 ماه قبل

هیچکسی پای منو درمان نمیتونه کنه کلا از زندگی بیزارم

امید خوش الحان
امید خوش الحان
پاسخ به  رها
2 ماه قبل

قرص رستین جواب میده

سبحانی
سبحانی
5 ماه قبل

من اززمان نوجوانی دچارش بودم الان ۵۳ سالمه کلی پزشک رفتم تاثیرنداشت طب سنتی پشت پاموحجامت کردخداروشکر۵ ساله خوب شدم ندرتا با خوردن سردی به طورخفیف که خیلی قابل تحمله

قنبری
قنبری
پاسخ به  سبحانی
1 ماه قبل

سلام شما با حجامت پشت پاتون سندرم پای بی قرارتون درمان شده؟؟

علی
علی
پاسخ به  قنبری
8 روز قبل

من تجربه داشتن بله حجامت ساق پا معجزه میکنه

داود
داود
پاسخ به  سبحانی
4 ساعت قبل

سلام کدام دکتر حجامت وچند بار به چه فاصله

بخشی
بخشی
5 ماه قبل

با

بخشی
بخشی
پاسخ به  بخشی
5 ماه قبل

با سلام خدمت شما بنده چون کارمند هستم و چون سرپرست خانواده هستم استراحت خوب ندارم و وقتی در طول شب میخوام استراحت کنم تازه پاهام شروع میکنه به بی قراری یا همون سندروم پا هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما

شکیبا
شکیبا
پاسخ به  بخشی
4 ماه قبل

حجامت کنید

ابوالفضل
ابوالفضل
5 ماه قبل

سلام .من خودم این بیماری رو دارم . یک چوب گرد ۲۵ سانتی مثل دسته بیل . میزارم رو موکت و ایستاده کف پا رو قلقلی باکمی فشار جلو عقب میدم بمدت چند دقیقه .ورزش میکنم .وبعد ۱۰ ۱۵ دقیقه جلو بخاری برقی قرار میدم از زانو به پایین با سشوار هممیشه .بعد ماساز بیشتر رو به پایین یک قاشق عسل هم میخورم باکمی اب و راحت تا صبح میخوابم

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام همسرم یکسال هست درگیری شدید با پای بیقرار داره به حدی که اصلاً شبها خواب ندارن ودل آشوبی شدید داره دارو هم اثر ندارد لطفاً کمکم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

سلام سودا رو باید کاهش بده ترک چای سیاه و خوردن چای به و بستن ساق پا و مهمتر از همه کاهش سودا با کمک گرفتن از یه طبیب سنتی انشالله درمان میشه به فضل خدا .

لاوین
لاوین
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام منم همین درد و دارم ۲ ساله دیونه شدم اصلا خواب ندارم شبا از درد ساق پا توروخدا راهنمایم کنین تا حالا هیچ دکتر و داروی تاثیر نداشته رو من

مهوشم
مهوشم
6 ماه قبل

به نظر شما چه باید کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

مهوشم
مهوشم
6 ماه قبل

با سلام من پاها خیلی بیقرار میشد دکتر اعصاب قرص ویتامین وگاباتین دو ماه خوردم خیلی خوب بودم ولی دوباره شروع شد شبها اذیت میشم

محیا
محیا
6 ماه قبل

خواهرم هرشب نصف فنجان شراب میخوره راحت خوابش میبره اون قبلا آسپرین میخورد که دستگاه گوارشیش دچار مشکل شد اما الان خوبه

رها
رها
پاسخ به  محیا
4 ماه قبل

احسنت

تدک
تدک
پاسخ به  محیا
1 ماه قبل

اتفاقا شراب پاهای بیقرار رو بدتر میکنه

محیا
محیا
6 ماه قبل

سلام دوستان من هم همین درد رو دارم ولی شبها نیم ساعت قبل خواب عسل با آب ولرم میخورم آروم میشم

ارزو
ارزو
6 ماه قبل

سلام همسر من چند ماه ک درگیر پادرد تکون خوردن های شدید شده زمان خوابم اتفاق میفته فقط ازمایش ک داد گفتن غلظت خون چربی داره این درد ها اقای دکتر ربطی ب غلظت خون داره

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط ارزو
محمدحسین
محمدحسین
6 ماه قبل

سلام
من ده سالی هست موقع خواب پای راست من به شدت درد میکنه و همش میخوام یه چیزه سنگینی روش بذارن تا کمی آروم بشه بلکه بتونم بخوابم. اوایل به چندتا متخصص ارتوپدی و هماتولوژی و متخصص درد مراجعه کردم ولی اصلا افاقه نداشت. تازگی با سندروم پای بیقرار آشنا شدم رفتم آزمایش کم خونی زیاد دارم )تالاسمی مینور ) ولی آهن خونم زیاد هست. لطفا راهنمایی کنید.

جلال
جلال
6 ماه قبل

سلام خانم من وارفارین مصرف میکنه شبا پاهایش سبکی میکنه و نمیتونه بخوابه لطفا راهنمایی کنید

Amir Ahmadi
Amir Ahmadi
6 ماه قبل

سلام

علی
علی
7 ماه قبل

سلام بنده ۵۵سالمه بعضی از شبها دچار بی قراری هردودست میشوم یطوری که همزمان دست به اطراف پرت می‌شود و به هیچ عنوان خواب نمی‌رم لطفاً تجربیات خود را جهت رفع این مشکل عنایت بفرمایید

ملی
ملی
7 ماه قبل

سلام ۱۹ سالمه وای لطفا یکاری بگید من انجام بدم هرموقع که می‌خوام بخوابم چه بعد ظهر چه شب پای چپم بشدت بی قرار میشه و حتما باید تکونش بدم بیشترم شب موقع خواب اتفاق میوفته و با یه مکافاتی می‌خوابم

اصغر
اصغر
7 ماه قبل

سلام
دوستان افرادی که بیقراری دارن الخصوص بیقراری پا دارن ادویجات کمتر مصرف کننندالخصوص ادویجات تند.

محمد رضا
محمد رضا
7 ماه قبل

سلام . من درد بیقرار زانو دارم . قرص پیکسولا ۲۵/. میخورم . خوبه ولی مدتیه به دلیل خارجی بودن نمیشه تهیه کرد . و الان به مشکل برخوردم . لطفا راهنمایی کنید

رها
رها
پاسخ به  محمد رضا
4 ماه قبل

پا نمیشه دیگه برای ما کلا قطع خلاص

سلی
سلی
8 ماه قبل

سلام سلی هستم چند سال هست پای بسیار دارم رستین۷/. مخیوزم چند ماهه پس از خوردن حالم بد میشه استفراغ میکنم ساعتشو عوض کردم تاثیر نداشت خیلی اذیت میشم قرصهای وینامینه میخورم ۷۵ساله هست کمکم کنید

رها
رها
پاسخ به  سلی
4 ماه قبل

یا خدا ۷۵ سال خدا بده برکت

من پای برقر
من پای برقر
8 ماه قبل

سلام من یگ رن ۷۰ ساله ام انگشتایم سوزمیکنه روز بروز بدتر میشوددکتر میگویدعصب پات در گیره کمکه ام کندیید

رها
رها
پاسخ به  من پای برقر
4 ماه قبل

ماشالاه من ک نصف شما سن دارم بقدری سوزش انگشتان پا آزارم میده ک ب مرگ رازیم

امیرعباس
امیرعباس
پاسخ به  رها
3 ماه قبل

سلام ، رها خانم شما به سندروم نظردهی بیقرار هم مبتلایی؟

محمدرضا
محمدرضا
8 ماه قبل

من پای بی قرار دارم از چند ماه پیش شدت بیشتری پیدا کرده بود رفتم متخصص اعصاب و روان برایم قرص رستین رو تجویز کرد و گفت قبل از خواب بخور ، ولی قبل از خواب میخوردم تاثیر نمی گذاشت . تا اینکه در جایی با نظر یکی از مصرف کنندگان این قرص که نوشته بود من ساعت هشت مصرف میکنم و برایم تاثیر میگذارد من هم همون روش رو در پیش گرفتم و وقتی این قرص رو چهار ساعت قبل خواب مصرف میکنم اذیت نمی شوم و راحت میخوابم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمدرضا
8 ماه قبل

لطفا اسم قرصتونومیگید

نیکو
نیکو
9 ماه قبل

سلام .خانم ۴۲ سالم موقع استراحت و خواب احساس بیقراری در پاهام دارم و دوست دارم به شدت تکونشون بدم .گاهی هم عضلات پام رو منقبضمیکنم خیلی اذیتم میکنه .آسنترا و ولبان و لوبل مصرف میکنم

مارشال
مارشال
پاسخ به  نیکو
29 روز قبل

این داروهایی که مصرف میکنی خودشون بدتر میکنن علایم رو

سلمان
سلمان
10 ماه قبل

سلام خانوم من هرشب پاهاشو بدجور میکوبه به تخت بعضی اوقات با مالیدن خوب میشه ولی اکثرا ن.سندرم پاش خیلی شدیده شبا به زور می‌خوابه با مسکن.لطفا راهنمایی کنید ممنون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سلمان
10 ماه قبل

سلام. وقت بخیر ،شوهرم سابقه سیاتیک و آرتروز داره و مشکل مهره کمر هم داره و لی الان جدیدا پاهاش وقتی عصبی میشه و یا استرس میگیره میپره و به طوری گاهی محکم میکوبه به زمین.لطفا راهنمایی کنید

محمد
محمد
پاسخ به  سلمان
8 ماه قبل

قرص پرامی پکسول هفت دهم بخور

بانو
بانو
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

همسر من هم همین مشکل رو داشت قرص پرامی پکسول هفت دهم مصرف کرد چند ماه طول کشید ولی کاملا خوب شد الان یه سال مصرف میکنه دکترش گفته فعلا نباید قطع کنه درضمن حتما ۴ ساعت قبل خواب مصرف بشه تا اثر گذاری خوبی داشته باشه

زینت
زینت
پاسخ به  سلمان
7 ماه قبل

فقط طب سوزنی

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  سلمان
5 ماه قبل

سلام . یک چوب گرد مثل دست بیل ولی ۲۵ سانت بزار رو موکت و کف پاشو ایستاده با کمی فشار رو چوب قلقلی بده جولو عقب کف پا. بیشتر وسط کف پا . بعد با گرما بخاری برقی یا سشوار پا از زانو به پایین و ماساژ رو به پایین وقبل خواب یه قاشق عسل

رها
رها
پاسخ به  سلمان
4 ماه قبل

کیست مارا یاری کند واقعا جواب میدن

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

سلام پسر من هفده سالشه از بچگی همش میگه دست پاها م بی قرارن یا یه طوری میشن انگشت پاهاش را دو لا می کنه زیر پاهاش از چیه

ام البنین رهبر
ام البنین رهبر
1 سال قبل

یا عرض سلام مادرم ۷۶ سالش تزریق بد نوروزتان باعث دراپ فوت پا شده خازناحیه باسن دردش شروع میشه تا شصت پاش آقای دکتر آیا با طب سوزنی بهتر میشه فلجی پاش برمیگرده

دکمه بازگشت به بالا