راهکارهای موثر برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی

در مورد ضرورت درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا با وجود درمان‎های پزشکی، باز هم انجام روش‎هایی مانند ماساژدرمانی و طب سوزنی مفید است؟ در ادامه به این مساله خواهیم پرداخت.

سندروم پا بی‌قرار (RLS) یک اختلال حسی حرکتی است که در قالب ناراحتی، درد، احساس سوزن‎سوزن شدن و میل شدید به حرکت دادن اندام تحتانی به‎خصوص در هنگام استراحت یا خواب شبانه بروز می‎کند. معمولا علائم در حین انجام فعالیت برطرف شده و با قطع آن ظاهر می‎شوند.

سندروم پا بی‌قرار را می‎توان به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم‎بندی کرد. سندروم پای بی‌قرار اولیه ژنتیکی است و نوع ثانویه در اثر ابتلا به بیماری‎های زمینه‎ای مانند نوروپاتی محیطی، دیابت، آتاکسی نخاعی، بیماری پارکینسون، بیماری کلیوی و کم‎خونی فقر آهن رخ می‎دهد.

معمولا شیوع این سندروم در افراد مسن به‎خصوص زنان بالاتر است. گاهی در دوران بارداری به‎خصوص در سه ماهه سوم رخ می‎دهد و تقریبا یک ماه پس از زایمان برطرف می‎شود.

از نظر طب مدرن، سندروم پای بی‎قرار درمان قطعی ندارد و فقط به کمک تجویز مکمل آهن، داروهای آگونیست گیرنده دوپامین و مسکن می‎توان به بهبود گردش خون در اندام تحتانی و رفع درد کمک کرد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف داروهای آگونیست‌ دوپامین با دوز بالا در طولانی‌مدت، وضعیت برخی از بیماران را بدتر و اغلب منجر به قطع روند درمان می‌شود.

به‎همین‎دلیل، امروزه تمایل به درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی به‎عنوان یک روش موثر و ایمن افزایش یافته است.

علت بروز سندروم پای بی‎قرار از نظر متخصصان طب سنتی

طب سنتی چین معتقد است که علت بروز سندروم پای بی‌قرار افزایش گرما در قلب است که تصور می‌شود باعث گردش خون ضعیف در پاها و تحریک روحی فرد می‌شود و می‌تواند منجر به بی‌قراری پا در هنگام خواب شود. در این شرایط، داشتن یک رژیم غذایی کم قند و هم‌چنین مصرف ترکیبی از آب هویج، کرفس و اسفناج واقعا موثر است. در ادامه به سایر روش‎های درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

سندروم پای بی‎قرار باعث گرفتگی یا حرکت غیرارادی اندام تحتانی در طول روز و شب می‎شود و صرفا با تغییر رژیم غذایی نمی‎توان امید به بهبود آن داشت. به‎همین‎دلیل، متخصصان طب سنتی معتقد هستند که علاوه‎بر افزایش مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک باید به‎صورت همزمان مصرف داروهای گیاهی و انجام تکنیک‎های موکسابسشن (Moxibustion)، طب سوزنی و ماساژدرمانی را نیز آغاز کرد.

داروهای گیاهی

درمان بی‎قراری پا در طب سنتی
درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی، داروهای گیاهی مانند موارد زیر می‎توانند گرمای قلب و کلیه‎ها را کاهش دهند و به‎مرور احساسات ناخوشایند ناشی از سندروم پای بی‎قرار را تسکین دهند:

  • جینکوبیلوبا: مصرف روزانه دمنوش این گیاه می‎تواند شدت علائم آزاردهنده ناشی از سندروم پای بی‎قرار را کاهش دهد. زیرا گردش خون در اندام تحتانی را تسهیل می‎کند.
  • شاه‎بلوط هندی: معمولا از این داروی گیاهی برای تسکین گرفتگی عضلات استفاده می‎شود. سعی کنید روزانه میزان اندکی از عصاره آن را مصرف کنید.

مطالعات نیز نشان داده‎اند که این گیاهان روی شل کردن عروق خونی، بهبود گردش خون دیستال و تنظیم و بهبود گردش خون در اندام‌ها موثر هستند.

تکنیک موکسابسشن

یک روش قدیمی در طب سنتی است که در آن از گیاه ماگورت یا موکسا برای تحریک نقاط بدن در طی طب سوزنی استفاده می‎شود. تحریک این نقاط در انرژی بخشیدن به بدن و تراز کردن ساختار آن موثر است و هم‎چنین می‎تواند با افزایش جریان خون باعث کاهش علائم سندروم پای بی‎قرار شود.

در واقع در حین طب سوزنی، فرد متخصص یک تکه از گیاه موکسا را در انتهای سوزن‎ها قرار می‎دهد. گاهی نیز از سوزاندن این گیاه روی پوست بدن برای درمان استفاده می‎کند.

طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی
طب سوزنی در درمان بی‎قراری پا در طب سنتی

یکی از موثرترین روش‎های درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی، طب سوزنی است. جالب است بدانید که مطالعات نیز به این مساله اذعان کرده‎اند.

ازآنجایی‎که درمان‌های طب سوزنی در بیماران مبتلا به آرتروز مؤثر بوده‌اند، اعتقاد بر این است که می‎تواند بخش‌هایی از مغز که در سندروم پای بی‎قرار درگیر هستند را نیز تحریک کند. علاوه بر این، درمان سندروم پای بی‎قرار با طب سوزنی باعث آزادسازی نوروپپتیدهای ضددرد برای تسکین درد نیز می‎شود.

جالب است بدانید که در حال حاضر از دو روش طب سوزنی یعنی طب سوزنی ناحیه چشم و طب سوزنی اعضای حرکتی بدن برای درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی استفاده می شود. معمولا زمان ماندگاری سوزن‎ها در هر جلسه چهل دقیقه است و در یک دوره بیست روز باید ده جلسه درمانی برای هر فرد برگزار شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ روی ۳۸ فرد مبتلا به سندروم پای بی‎قرار که به مدت شش هفته تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتند، نشان داد که فعالیت غیرطبیعی پاهای آن‎ها تا حد زیادی کاهش می‏یابد.

ماساژدرمانی

ماساژدرمانی می‎تواند با رفع گرفتگی عضلات و بهبود خونرسانی به اندام تحتانی بدن، کمک زیادی به کاهش علائم سندروم پای بی‎قرار کند. به‎خصوص اگر از کیسه‎های آب گرم یا آب سرد بر روی عضلات استفاده شود.

در برخی از افراد استفاده از این کیسه‏ها باعث کاهش درد، ناراحتی، سوزن‎سوزن شدن و رفع سایر مشکلات مربوط به بی‎قراری پا می‏شود. مطمانا اگر ماساژدرمانی درست قبل از خواب انجام شود، بسیار موثر خواهد بود.

بهتر است بدانید که متخصصان طب سنتی ایرانی، علاوه‎بر راهکارهای ذکرشده روی حجامت و زالودرمانی پاها نیز تاکید دارند.

درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی

درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی
درمان سندروم پای بی‎قرار با روش‌‎های خانگی

علاوه‎بر مصرف مکمل‌ برای افزایش میزان ویتامین E، کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک بدن، می‎توانید روی اثرگذاری روش‎های خانگی زیر نیز برای بهبود علائم سندروم پای بی‎قرار حساب باز کنید:

  • حداقل چند ساعت قبل از خواب از مصرف الکل، کافئین و نیکوتین خودداری کنید.
  • لیست تمام داروهایی که مصرف می‎کنید (چه داروهای تجویزی و چه داروهای بدون نسخه) را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • هر روز ورزش کنید.
  • در ابتدا و انتهای هر روز پاهای خود را دراز کنید.
  • پاهای خود را مرتب ماساژ دهید.
  • نزدیک به زمان خواب، از خوردن وعده غذایی سنگین خودداری کنید.
  • برنامه خواب منظمی داشته باشید.
  • سعی کنید استرس روزانه خود را مدیریت کنید.
  • قبل از خواب پاهای خود را در آب گرم خیس کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مواجهه مداوم با علائمی مانند احساس سوزش، سوزن‎سوزن شدن، درد، خارش، گرفتگی عضلات ساق پاها (و گاهی ران‎ها، دست‎ها و بازوها) به‎خصوص در هنگام خواب شبانه، توصیه می‎کنیم حتما با دکتر سندروم پای بی‎قرار مشورت کنید. زیرا در صورت ابتلا به سندروم پای بی‎قرار و عدم کنترل آن، ممکن است زندگی خانوادگی و اجتماعی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره آنلاین دکتر مغز و اعصاب پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره آنلاین دکتر متخصص مغز و اعصاب و متخصصان طب سنتی برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

۱. درمان سندروم پای بی‎قرار در طب سنتی تا چه اندازه موثر است؟

اخیرا یک تحقیق معتبر نشان داد که طب سوزنی همراه با مصرف داروهای گیاهی نه تنها روشی بی‌خطر و مؤثر است بلکه می‎تواند برای درمان سندروم پای بی‎قرار به میزان ۹۵.۲۴ درصد موثر باشد.

۲. علت تاکید محققان بر درمان سندروم پای بی‎قرار با طب سوزنی چیست؟

زیرا این روش تداخلی با درمان‎های پزشکی رایج ندارد و می‎تواند به تسریع بهبود علائم کمک زیادی کند.

۳. برای درمان سندروم پای بی‎قرار باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

علاوه‎بر پزشک متخصص مغز و اعصاب، متخصصان طب سنتی نیز تجربه کافی برای ارائه راهکارهای درمانی مکمل را دارند.

۳.۵/۵ (۲۱ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
73 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیروس بریمانی
سیروس بریمانی
1 روز قبل

اثر مصرف دارویbetmiga 50 mg در درمان پلیاوری چیست؟

کرمی
کرمی
7 روز قبل

سلام بنده خانم ۴۲ ساله هستم
مشکلی که من دارم نمیدونم اسمش همین سند روم پای بی قرار هست یا نه؟
این مشکل از سال ۸۸ بر من پیش اومده بر اثر آمپول بی حسی موقع سزارین به پشت کمرم روی تخت بهم زد همون لحظه پای راستم از روی تخت پرید هوا.حالا از اون روز تا به الان این مشکل رو دارم هر موقعی بخوابم شب و روز فرقی نمی کنه صدایی از خواب بیدارم کنه دیگه نمیتونم بخوابم .همون حسی رو دارم که موقع تزریق آمپول داشتم فک میکنم ی چیزی وارد پام میشه و پام سنگین میشه ی دفعه میپره و سوزن سوزن هم میشه ….اونقدر کلافه میشم نزدیک به دیونه شدن
.نمیدونم دکتر نامرد آمپول رو اشتباه به نخاع م زده چی شده نمیدونم
پیش چه دکتری برم درمان میشم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.اگه کسی جواب داد کجا جواب رو ببینم؟ ؟؟

آخرین ویرایش 7 روز قبل توسط کرمی
علی
علی
17 روز قبل

سلام
من ۳۵ سالمه و درگیر بیقراری پا هستم
البته در فصول بهار و تابستان. در پاییز و زمستان مشکلی به اون صورت ندارم ولی در همین فصلهای سرد هم نمیتونم تو خونه شلوار بپوشم و تحملشو ندارم و باعث میشه پاهام بیقرار بشه ولی تو بهار و تابستون هر شب با باندرولهای کشی هردوتا پامو میبندم که کش بودنش باعث میشه پاهامو فشار بده و بهتر میشه ولی باز هم نمیزاره خواب درستی داشته باشم. پدر و دوتا خواهرمم درگیر این بیماری هستن. واقعا کلافه کنندس. اگه راه درمانی داره که امتحان کنم

روح انگیز ۴۶ ساله
روح انگیز ۴۶ ساله
22 روز قبل

سندروم پای بیقرار دارم چکارکنم دارم روانی میشم گاباپنتین هم تاثیر ندارد

شهناز صبوری
شهناز صبوری
1 ماه قبل

سلام علیکم.من بانویی ۶۵ ساله و شدیدا مبتلا به سندروس پای بی قرار هستم، بطوری که گاهی اوقات به ساق پام ضربه وارد میکنم و یا پام رو روی زمین میکوبم.کلسیم بخاطر سنگ ساز بودن کلیه هام نمیتونم مصرف کنم و در ضمن دیابتی و فشار خونی هم هستم و بعد از تزریق واکسن مرحله دوم کرونا (هم در محل و هم در بیمارستان)۲بار سکته مغزی کردم.البته این پرش پا و یا همون سندروم رو تقریبا سی سالی هست که در گیرش هستم.

کرمی
کرمی
1 ماه قبل

سلام الان من ده روز شربا متادون ترک کردم روزها هم کار میکنم ولی شب موقع خواب دست بالم بالا پاین مسبره نمیزاره بخوابم ممنون میشم به نفر راهنمایی کنه یه خبر به من بده بابدت دست پاو

احسان
احسان
پاسخ به  کرمی
18 روز قبل

دست ها رو داخل شلوار بکنید یا ببندید(مثل قنداق بچه
)

محمد
محمد
پاسخ به  کرمی
1 روز قبل

دادا منم قرص ترک کردم اول اینکه اصلا مواد مصرف نکن دوم گاباپنتین ۳۰۰ بگیر بخور بعد یکساعتش ی دوش بگیر راحت می‌خوابی اینم در حدی که دیگه حل شه دائم نخوری فایده ندارع
بعد یک هفته هم برو پیش دکتر بگو سرم تقویتی بنویسه ، ماساژ و حجامت ساقین هم که برای آخرین روزها عالیع

رها
رها
1 ماه قبل

سلام حدود سه سال پیش پای راست من از ناحیه مچ پا ب بیرون پیچ خورد بعد یکسال تحمل درد عکس گرفتم وگفتند تمام غضروف های کف پای شما خورد شده مسکن دادن طبق نوار عضله نه نوروپاتی دیابتی نه تخریب عصب شده انگشتان پا یکدفعه سرد ویک بار گرم وسوزنده میشه دکتر مغز واعصاب هم ارجاع داد ب روماتولوژی آزمایشات فقط التهاب در بدن نشان داده خیلی تراپی کردم بیفایده بود کلا هرروز بی حس تر میشه سوزن تراپی هم کردم چاره این انگشتان دردناک که هیچ کفشی نمیتونم بپوشم چیست

سبحانی
سبحانی
1 ماه قبل

درادامه من درمانگاه دکترآقارفیعی که هم پزشک هستن وهم طب سنتی مدرک دارن (واقع درتهران میدان امام حسین )رفتم وبادویاسه بارحجامت پشت پا خوب شدم وهمیشه یاددردهای شبانه که میفتم ایشون ودعامیکنم ،گفتم شاید تجربه من براتون مفیدباشه

رها
رها
پاسخ به  سبحانی
1 ماه قبل

هیچکسی پای منو درمان نمیتونه کنه کلا از زندگی بیزارم

سبحانی
سبحانی
1 ماه قبل

من اززمان نوجوانی دچارش بودم الان ۵۳ سالمه کلی پزشک رفتم تاثیرنداشت طب سنتی پشت پاموحجامت کردخداروشکر۵ ساله خوب شدم ندرتا با خوردن سردی به طورخفیف که خیلی قابل تحمله

بخشی
بخشی
1 ماه قبل

با

بخشی
بخشی
پاسخ به  بخشی
1 ماه قبل

با سلام خدمت شما بنده چون کارمند هستم و چون سرپرست خانواده هستم استراحت خوب ندارم و وقتی در طول شب میخوام استراحت کنم تازه پاهام شروع میکنه به بی قراری یا همون سندروم پا هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما

شکیبا
شکیبا
پاسخ به  بخشی
20 روز قبل

حجامت کنید

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام همسرم یکسال هست درگیری شدید با پای بیقرار داره به حدی که اصلاً شبها خواب ندارن ودل آشوبی شدید داره دارو هم اثر ندارد لطفاً کمکم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
24 روز قبل

سلام سودا رو باید کاهش بده ترک چای سیاه و خوردن چای به و بستن ساق پا و مهمتر از همه کاهش سودا با کمک گرفتن از یه طبیب سنتی انشالله درمان میشه به فضل خدا .

مهوشم
مهوشم
2 ماه قبل

به نظر شما چه باید کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

مهوشم
مهوشم
2 ماه قبل

با سلام من پاها خیلی بیقرار میشد دکتر اعصاب قرص ویتامین وگاباتین دو ماه خوردم خیلی خوب بودم ولی دوباره شروع شد شبها اذیت میشم

محیا
محیا
2 ماه قبل

خواهرم هرشب نصف فنجان شراب میخوره راحت خوابش میبره اون قبلا آسپرین میخورد که دستگاه گوارشیش دچار مشکل شد اما الان خوبه

رها
رها
پاسخ به  محیا
1 ماه قبل

احسنت

محیا
محیا
2 ماه قبل

سلام دوستان من هم همین درد رو دارم ولی شبها نیم ساعت قبل خواب عسل با آب ولرم میخورم آروم میشم

محمدحسین
محمدحسین
2 ماه قبل

سلام
من ده سالی هست موقع خواب پای راست من به شدت درد میکنه و همش میخوام یه چیزه سنگینی روش بذارن تا کمی آروم بشه بلکه بتونم بخوابم. اوایل به چندتا متخصص ارتوپدی و هماتولوژی و متخصص درد مراجعه کردم ولی اصلا افاقه نداشت. تازگی با سندروم پای بیقرار آشنا شدم رفتم آزمایش کم خونی زیاد دارم )تالاسمی مینور ) ولی آهن خونم زیاد هست. لطفا راهنمایی کنید.

جلال
جلال
3 ماه قبل

سلام خانم من وارفارین مصرف میکنه شبا پاهایش سبکی میکنه و نمیتونه بخوابه لطفا راهنمایی کنید

Amir Ahmadi
Amir Ahmadi
3 ماه قبل

سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان
بنده الان به خاطر این که فقط شبها پاهام اینجوری میشه معتاد شدم به تریاک و قرص و واقعا تا وقتی که استفاده میکردم راحت راحت میخوابیدم و بلند شدم یه روز دیدم همه میگن این امیر معتاد شده حالم خیلی بد شد از خودم الان مدت۲ماه هیچ چیزی مصرف نمیکنم و تهت درمان هستم و اینکه باز این داستان پای کوفتی امده سراغم که نمیزاره باز بخوابم خواهشا اگه جایی رو میدونید که من بیام برای درمان پام که دیگه زده به دستو گردنم خیلی اوضاع خوبی ندارم خلاصه خواهشا میکنم دکتری که میدونید واقعا مشکل من حل میکنه معرفی بفرمایید طب سنتی این چیزها نه به ما گفتن رفتیم قرس ترامادول متادون از این کوفتیا خوردیم خوبم شدیم ولی گرفتار معتادی شدیم خیلی ممنونم

مریم
مریم
پاسخ به  Amir Ahmadi
3 ماه قبل

لطفا برای رهایی از متادون یا هرگونه ماده مخدری به سایت کنگره ۶۰ مراجعه کنید
congress60.org

ساناز
ساناز
پاسخ به  Amir Ahmadi
2 ماه قبل

سلام دکتر مغز و اعصاب صومعه سرا افشین دلیری بسیار بسیار عالی

رها
رها
پاسخ به  ساناز
1 ماه قبل

ما راه نمیتونیم بریم همه میان تهران ما بریم اونجا

زهراه
زهراه
پاسخ به  Amir Ahmadi
2 ماه قبل

سلام من سراغ دارم طب سنتی

رها
رها
پاسخ به  Amir Ahmadi
1 ماه قبل

دقیقا گردنم داغون شده و کمرم هم بدتر پای سوزن شده وبی حس پابرهنه راه میرم

فری
فری
پاسخ به  Amir Ahmadi
1 ماه قبل

از قرص پرامی پکسول استفاده کنین باعث نجات من شد

ققنوس
ققنوس
پاسخ به  Amir Ahmadi
25 روز قبل

سلام امید هستم یک معتاد در حال رهایی.مدت ۱۷سال مصرف شیره داشتم و این اواخر هم با گرونی مواد، متادون مصرف میکردم.چند بار اقدام به ترک کردم چه در کمپ و چه بشکل یابویی. اما نهایت بعد یکماه دوباره برگشت به مواد و تمام…
در سفر به زیارتگاه آقا،با خانم دکتری شریف و دلسوز آشنا شدم که دارویی گیاهی بمن دادند و بعد یک دوره ۲۰ روزه مثل آب خوردن بدنم پاک شد،خدا شاهده بدون درد و خماری با کمترین علائم.الان حدود ۹ماهه پاکم و هیچ میلی به مصرف دوباره هم ندارم.حتی یک کدئین چه در دوران ترک و چه این مدت استفاده نکردم.کار این خانم دکتر خدایی و برپایه انسانیت هست و داروهاش معجزه میکنه.شمارشونو میزارم شاید به واسطه من هم زندگی معتاد دیگه ای نجات پیدا کنه.۰۹۰۱۲۲۱۲۵۵۶

مریم
مریم
پاسخ به  Amir Ahmadi
24 روز قبل

دوست عزیز اینا طب سنتی نبودن یه مشت آدم خدا نشناس بودن طب سنتی بدن رو پاکسازی و تنظیم میکنم با توجه به طبع هر فرد ،و شما بهترین راهت طب سنتی هستش اما حکیم خوب قم و اصفهان بسیار هست

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  Amir Ahmadi
6 روز قبل

سلام لطفاً مطالب بالا را بخوانید با طب سنتی همون سوزن و حجامت جواب گرفتند

Amir Ahmadi
Amir Ahmadi
3 ماه قبل

سلام

اصغر
اصغر
3 ماه قبل

سلام
دوستان افرادی که بیقراری دارن الخصوص بیقراری پا دارن ادویجات کمتر مصرف کننندالخصوص ادویجات تند.

سمانه
سمانه
4 ماه قبل

سلام دوستان قرص ب ۶ رو شروع کنید بخورید کمبود این ویتامین تاثیر داره رو این سندروم ، من فقط این قرص و مصرف میکنم و نتیجه داره … من صدامم عوض میشد از وقتی این قرص و میخورم خدارو شکر بهترم ، خیلی بیماریه مزخرفیه

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  سمانه
3 ماه قبل

الان اوکی هستین؟؟؟

رها
رها
پاسخ به  سمانه
1 ماه قبل

من ب ۷ ب ۸ ب۹ برو تا ۳۰۰ بازم نشد

محمد رضا
محمد رضا
4 ماه قبل

سلام . من درد بیقرار زانو دارم . قرص پیکسولا ۲۵/. میخورم . خوبه ولی مدتیه به دلیل خارجی بودن نمیشه تهیه کرد . و الان به مشکل برخوردم . لطفا راهنمایی کنید

سلی
سلی
4 ماه قبل

سلام سلی هستم چند سال هست پای بسیار دارم رستین۷/. مخیوزم چند ماهه پس از خوردن حالم بد میشه استفراغ میکنم ساعتشو عوض کردم تاثیر نداشت خیلی اذیت میشم قرصهای وینامینه میخورم ۷۵ساله هست کمکم کنید

رها
رها
پاسخ به  سلی
1 ماه قبل

یا خدا ۷۵ سال خدا بده برکت

من پای برقر
من پای برقر
5 ماه قبل

سلام من یگ رن ۷۰ ساله ام انگشتایم سوزمیکنه روز بروز بدتر میشوددکتر میگویدعصب پات در گیره کمکه ام کندیید

صالحی
صالحی
پاسخ به  من پای برقر
1 ماه قبل

سلام مادرهرشب پاهات را توی تشت بزار توی تشت آب گرم یک استکان سرکه سیب و یک قاشق نمک دریا ماساژ بده آروم میشی

رها
رها
پاسخ به  صالحی
1 ماه قبل

بد نیست اما مقطعیه

رها
رها
پاسخ به  من پای برقر
1 ماه قبل

ماشالاه من ک نصف شما سن دارم بقدری سوزش انگشتان پا آزارم میده ک ب مرگ رازیم

محمدرضا
محمدرضا
5 ماه قبل

من پای بی قرار دارم از چند ماه پیش شدت بیشتری پیدا کرده بود رفتم متخصص اعصاب و روان برایم قرص رستین رو تجویز کرد و گفت قبل از خواب بخور ، ولی قبل از خواب میخوردم تاثیر نمی گذاشت . تا اینکه در جایی با نظر یکی از مصرف کنندگان این قرص که نوشته بود من ساعت هشت مصرف میکنم و برایم تاثیر میگذارد من هم همون روش رو در پیش گرفتم و وقتی این قرص رو چهار ساعت قبل خواب مصرف میکنم اذیت نمی شوم و راحت میخوابم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمدرضا
4 ماه قبل

لطفا اسم قرصتونومیگید

مهناز
مهناز
6 ماه قبل

سلام ..من حدود ۶ الی ۷ ساله که سندروم پای بیقرار دارم و‌قرص پرامی پکسول مصرف میکنم و‌حدود یکساله که بیماریم شدید تر شده و حتی در طول روز هم این مشکل برام پیش میاد میشه راهنماییم کنید

موسوی
موسوی
پاسخ به  مهناز
5 ماه قبل

مالیدن کرم دیفنو فناک خیلی کمک میکنه و همچنین خوردن قرص گاباپانتین

قدرتی
قدرتی
پاسخ به  موسوی
1 ماه قبل

قرص خاب آوره مسخره اما کرم تا ثیرش بعضی وقتاس

گندمی
گندمی
پاسخ به  مهناز
5 ماه قبل

سلام‌همسرم‌ پادردهای شدیدی داره وفقط شب این دردا سراغش میادهر دکتری رفتیم گفتن ازاعصابشه ولی داروهایی که دادن آرومش نمیکنه وهرشب به شدت درد داره

محمد
محمد
پاسخ به  گندمی
4 ماه قبل

قرص پرامی پکسول هفت دهم بخور

رها
رها
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

از سر خود دارو نخورید چ تجویزی میکنید عوارض داره

رها
رها
پاسخ به  گندمی
1 ماه قبل

بگو روز بیاد شب بیدار بشین تا اومد بزن بکشش

محمد
محمد
پاسخ به  رها
19 روز قبل

توچقد بانمکی آخه ؟؟

سمانه
سمانه
پاسخ به  مهناز
4 ماه قبل

سلام دلیل اصلیش کمبود ویتامین ب۶ هستش من این ویتامینو مصرف میکنم و تاثیر مثبت داشته

مریم
مریم
پاسخ به  مهناز
24 روز قبل

ترک چای سیاه و خوردن چای به و غذاهای سودا زا در طب سنتی میتونی پیدا کنید

سلمان
سلمان
7 ماه قبل

سلام خانوم من هرشب پاهاشو بدجور میکوبه به تخت بعضی اوقات با مالیدن خوب میشه ولی اکثرا ن.سندرم پاش خیلی شدیده شبا به زور می‌خوابه با مسکن.لطفا راهنمایی کنید ممنون

محمد
محمد
پاسخ به  سلمان
4 ماه قبل

قرص پرامی پکسول هفت دهم بخور

بانو
بانو
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

همسر من هم همین مشکل رو داشت قرص پرامی پکسول هفت دهم مصرف کرد چند ماه طول کشید ولی کاملا خوب شد الان یه سال مصرف میکنه دکترش گفته فعلا نباید قطع کنه درضمن حتما ۴ ساعت قبل خواب مصرف بشه تا اثر گذاری خوبی داشته باشه

زینت
زینت
پاسخ به  سلمان
4 ماه قبل

فقط طب سوزنی

رها
رها
پاسخ به  سلمان
1 ماه قبل

کیست مارا یاری کند واقعا جواب میدن

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام پسر من هفده سالشه از بچگی همش میگه دست پاها م بی قرارن یا یه طوری میشن انگشت پاهاش را دو لا می کنه زیر پاهاش از چیه

ام البنین رهبر
ام البنین رهبر
10 ماه قبل

یا عرض سلام مادرم ۷۶ سالش تزریق بد نوروزتان باعث دراپ فوت پا شده خازناحیه باسن دردش شروع میشه تا شصت پاش آقای دکتر آیا با طب سوزنی بهتر میشه فلجی پاش برمیگرده

منصورنصیری
منصورنصیری
11 ماه قبل

موقع راه رفتن ازسمت لگنهای چپ وراست قفل میکنه خیلی هم اذیتم میکنه

ثریا خاشی
ثریا خاشی
پاسخ به  منصورنصیری
3 ماه قبل

سلام دکتر من ۳ ساله که دچارسندرم ویقراری پام سنم ۶۲ ساله قبلا سر بچها که حامله بودم از ۷ ماه تا روز زایمان ای مشکل داشتم سر دوبله آخر قرص آهن میخوردم مشکلم حل شد تا سه ساله که بعد ۲۰ سال خیلی شدی ه دکتر قرص رستتین ۱۸ دتدهولی اگه یک شب نخورم تا صبح فقط باید راه برم وخیلی خیلی کلافم طب سوزنی رفتم تعسیر نداشت تو این ۳ سال دوشب یادم رفته تا ساعت ۸ روز بعد فقط راه میرفتم آیا این قرص اعتیاد اوره راستی باید تا آخر عمرم بخورم آیا عوامل جانبی نداره خواهش میکنم جوابمو بدید

رهرا
رهرا
پاسخ به  ثریا خاشی
2 ماه قبل

زهرا هستم من هم پای بیقرار دارم قرص راستین میخورم هیچ تاثیر نداره فقط شب تاصبح درد میکشم روز میخوابم فقط خدا شفا بده

مهدخت
مهدخت
پاسخ به  رهرا
1 ماه قبل

حجامت پا درمان موثری برای پای بی قرار هست

فری
فری
پاسخ به  رهرا
1 ماه قبل

من این مشکل رو دارم فقط رسیتین(پرامی پکسول )جواب داد ولی برای بعضی ها گاباپنتین اثر گذاره ،امتحانش کنین

ققنوس
ققنوس
پاسخ به  رهرا
25 روز قبل

ملاتونین ۷ نیم ساعت قبل خواب…قرص کاملا گیاهی هست و وابستگی ایجاد نمیشه.من در زمان ترک به دستور پزشک طب سنتی این دارو رو خوردم

رها
رها
پاسخ به  ثریا خاشی
1 ماه قبل

عوارض جانبی

عربزاده
عربزاده
پاسخ به  رها
6 روز قبل

سلام. من خودم چند سال پاهام گز گز میکرد زمانی که میخواستم بخوابم. هردکتری رفتم درست نشد که نشد. تمام ویتامینهارو، شما هرچی که بگی هرراهی که بگی برای درمان انجام دادمتا پیش یه دکتر مغز واعصاب رفتم بهم قرص پرامی پکسول روتجویز کرد. ودوساعت قبل خواب این قرص مصرف میکردم وراحت میخوابیدم . یک روز بخودم اومدم دیدم یکساله که من معتاد این قرص شدم وبماند خوداین قرص چه عوارض بدی داره. این به دستگاه عصبی ومغز و روح روانم تاثیر گذاشته . درسته زمانی که این قرصو میخوری اعصابت اروم میشه ولی زمانی که اثرش میره فشارهای بیشتری به همون دستگاه عصبی وارد میشه. اونایی که این قرصو مصرف میکنن هرچه سریعتر مراجعه کنن پزشک که بسیار خطرناکه مصرف دائمی این کوفتی..اینهارو گفتم محض اطلاع. تا اینکه به یه دکتر طب سنتی معرفی شدم. باچند بار باد کش ویک بار زالو به مچ پام درمان شدم.

دکمه بازگشت به بالا