بهترین ضدعفونی کننده در مقابل کرونا ویروس چیست؟

این روز‌ها با تاییدشدن مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و الزام به استفاده از ضدعفونی کننده‌ برای کرونا و ویروس‌ها، میزان استفاده از آن‌ها بسیار افزایش یافته است. نکته قابل توجه این است که ضدعفونی کننده‌ باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند تا بتوانند بر این ویروس موثر باشند؛ بنابراین بهتر است بدانیم بهترین ضدعفونی کننده‌ برای کرونا و ویروس‌ها چیست.

اولین نکته برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کوید-۱۹، تمیز نگه داشتن دست‌ها است. توصیه همه‌ی متخصصین این است که بهترین راه، شست‌وشوی صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون است. شست‌و‌شوی دست‌ها مانع پخش شدن میکروب‌ها، شامل ویروس هایی که درمقابل آنتیبیوتیک مقاوم اند و درمان آن‌ها مشکل است. برای شست‌و‌شوی دست‌ها حداقل ۲۰ ثانیه باید زمان بگذارید. شستن کف دست، بین انگشتان، نوک انگشتان، شست و مچ دست را فراموش نکنید.

اما ممکن است در بعضی مواقع امکان شستو شوی دست‌ها و یا دسترسی به آب و صابون وجود نداشته باشد؛ خوشبختانه برای تمیز نگه داشتن دست‌ها راه‌های دیگری مانند محصولات ضدعفونی کننده دست، الکل و … نیز وجود دارند. از این میان همه‌ی محصولات ضد عفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا موثر نیستند.
در نتیجه بهتر است در انتخاب محصولات ضدعفونی کننده بسیار دقت کنیم.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

متخصص عفونی

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا