راه حل اساسی برای ترک خودارضایی

 خودارضایی را بشناسیم 

یکی از اعمال شخصی که هر فردی فارغ از سن و جنسیت، در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شود، خودارضایی است. حتی بعضی از کودکان نیز قبل از بلوغ متوجه می‌شوند که لمس دستگاه تناسلی آنها احساس خوبی دارد.

موضوع این است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا اقدام به خودارضایی می‌کنند، حتی اگر در این مورد با کسی صحبت نکنند! اما سؤالات و ابهامات زیادی درباره این کار برای افراد وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

خودارضایی چیست؟

خودارضایی (Masturbation) به عملی گفته می‌شود که فرد با لمس اندام تناسلی خود، با دست یا فشار آب یا سایر ابزارها، به لذت جنسی می‌رسد. خودارضایی معمولاً منجر به ارگاسم می‌شود. به‌طورکلی، مردان و پسران با مالیدن یا حرکت‌دادن دست خود به سمت بالا و پایین آلت تناسلی خود، خودارضایی می‌کنند.

زنان و دختران نیز ممکن است با استفاده از انگشتان یا دست خود، اطراف کلیتوریس یا واژن خود را مالش دهند. خودارضایی با فشار آب نیز از جمله روش‌های خودارضایی در خانم‌ها است، درحالی‌که خودارضایی با دست رایج‌ترین شیوه خودارضایی در آقایان محسوب می‌شود. توجه کنید که خودارضایی در دوشیزگان تنها زمانی باعث آسیب به پرده بکارت می‌شود که خودارضایی از طریق دخول دست یا اجسام به واژن انجام شود.

خودارضایی

جایگاه خودارضایی در اسلام

به‌طورکلی خودارضایی در فرهنگ و دین اسلام عمل ناشایستی بوده و در قرآن نیز منع شده و حرام است؛ بنابراین مباحث ذکر شده در ادامه مطلب صرفاً جنبه علمی و آگاهی دارد و خودارضایی را در جایگاه پزشکی مورد بررسی قرار می‌دهد.

علت خودارضایی چیست؟

اولین نکته‌ای که دراین‌خصوص باید گفت این است که بعضی از افراد نیز هیچ‌گاه خودارضایی نمی‌کنند و اگر شما هم نمی‌خواهید این کار را انجام دهید هیچ دلیلی و اجباری برای انجام این کار وجود ندارد! بیشتر افراد خودارضایی می‌کنند زیرا این کار احساس خوبی به آنها می‌دهد. اما دلایل دیگری که افراد را به خودارضایی وامی‌دارد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خودارضایی به آنها کمک می‌کند که آرام شوند.
  • تمایل دارند با خودارضایی، بدن و دستگاه جنسی خود را بهتر درک کنند.
  • قصد دارند تنش‌های جنسی خود را با خودارضایی از بین ببرند.
  • به دلیل نداشتن شریک جنسی یا دور بودن از او، اقدام به خودارضایی می‌کنند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که خودارضایی، کاری است که شما در صورت نداشتن شریک جنسی انجام می‌دهید، اما واقعیت این است که هم افراد مجرد و هم افرادی که دررابطه‌با شخص دیگری هستند ممکن است خودارضایی کنند.

تعداد دفعات نرمال خودارضایی چقدر است؟

برخی از افراد به‌دفعات و برخی به‌ندرت خودارضایی می‌کنند و برخی دیگر اصلاً خودارضایی نمی‌کنند. خودارضایی یک تصمیم کاملاً شخصی است و افراد مختلف، به دلایل مختلف به شیوه‌های مختلف خودارضایی می‌کنند. ازاین‌رو، تعداد دفعاتی که هر فرد در هفته می‌تواند خودارضایی کند از هر فردبه‌فرد دیگر متفاوت است، اما انجام حداکثر سه تا هفت بار آن در هفته در سنین جوانی نرمال است.

اما برای افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله و بیشتر، تعداد دفعات نرمال خودارضایی ممکن است به دو تا سه بار در هفته کاهش یابد. برای اطمینان از تعداد دفعات نرمال خودارضایی  مشاوره آنلاین خودارضایی و روانشناسان این حوزه می‌توانند بهترین راهنما باشند.

عوارض خودارضایی

سؤال مهمی که در خصوص خودارضایی در ذهن افراد وجود دارد این است که: «آیا خودارضایی ضرر دارد؟». حتماً تابه‌حال چیزهای دیوانه‌واری در مورد اینکه خود ارضایی برای شما مضر است، شنیده‌اید؛ مانند اینکه خودارضایی باعث رشد مو در کف دستان شما، لاغری، ریزش مو، ناباروری، عقیم شدن، کوچک شدن دستگاه تناسلی، اختلال در نعوظ مردان، نابینایی، کاهش اسپرم‌ها، ضعف جسمی و بدنی و… می‌شود.

اما هیچ‌یک از این عوارض جسمانی برای خودارضایی، توسط علم تأیید نشده‌اند و اغلب هیچ‌گونه شواهد و مدارک علمی معتبری وجود ندارد که ثابت کند خودارضایی باعث ایجاد هر یک از این عوارض جانبی می‌شود.

عموماً عوارض جانبی منفی که خودارضایی برای افراد رقم می‌زند، عوارض روحی هستند تا عوارض جسمی. به طور مثال فرد ممکن است از انجام این عمل احساس گناه، ناامیدی و افسردگی پیدا کند و یا تصور کند که عمل غیراخلاقانه‌ای انجام می‌دهد که باعث شرمندگی او می‌شود.

همچنین انجام زیاد و بیش از حد عمل خودارضایی، مانند هر عمل دیگری می‌تواند اعتیادآور باشد و این اعتیاد از مواردی است که تأثیر منفی روی زندگی فرد می‌گذارد.

اما این نکته را فراموش نکنید که خودارضایی از نظر پزشکی، عملی کاملاً نرمال و طبیعی است و انجام‌دادن یا ندادن آن به تفکرات و تصمیمات شخصی خود فرد بستگی دارد و هیچ‌گاه اجباری برای انجام‌دادن آن وجود ندارد. بااین‌حال، مزایا و معایب علمی خودارضایی به شرح زیرند:

مزایای خودارضایی

برخی از مزایای خودارضایی بر سلامت افراد عبارت‌اند از:

  • جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد و اندورفین در مغز آزاد می‌کند.
  • اگر به‌صورت محدود انجام شود، استرس عاطفی، افسردگی و اضطراب را از بین برده و احساس راحتی و سبکی به شما می‌دهد.
  • باعث می‌شود با بدن خود راحت بوده، به آن اعتماد کنید و آن را بهتر درک کنید.
  • به شما امکان می‌دهد که خواسته‌های جنسی خود از جمله رسیدن به اوج لذت جنسی را کشف کنید.
  • می‌تواند به شما در داشتن خوابی راحت کمک کرده و از بی‌خوابی جلوگیری کند.
  • می‌تواند رابطه شما و همسرتان را تقویت کند؛ زیرا با درک بدن خود، به همسرتان نیز کمک می‌کنید.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را کاهش می‌دهد.

معایب خودارضایی

هر کاری که به طور بی‌رویه و مکرر انجام شود، برای سلامتی مفید نیست و باعث عوارض جانبی در بدن می‌شود. بیشتر این عوارض از نظر روحی روی افراد تأثیر منفی می‌گذارد و همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، خودارضایی اغلب باعث تأثیرات منفی روحی روی افراد می‌شود و مسبب عوارض جسمی یا فیزیکی نمی‌شود. بااین‌حال، برخی از معایب یا اثرات خودارضایی بر روی بدن عبارت‌اند از:

  • احساس ناامیدی درصورتی‌که نتوانید آن را انجام دهید.
  • احساس گناه
  • کاهش تمرکز و روابط اجتماعی
  • آسیب به اندام تناسلی در صورت انجام شدید خودارضایی
  • احتمال زود انزالی در مردان
  • تأثیر منفی و ایجاد مشکل در رابطه جنسی خوب با شریک زندگی شما
  • احتمال ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی خانم‌ها (در صورت دخول ابزارهای جنسی به واژن)

خوداراضایی

برای مقابله کردن با این عوارض و درمان آنها، مشاوره آنلاین خودارضایی و همچنین روانشناس این حوزه می تواند یک عنصر کمک کننده باشد و به شما مشاوره و راه حل ارائه دهد.

خودارضایی در کودکان

تقریباً تمام والدین در مقاطع زمانی مختلف شاهد رفتارهایی از جانب فرزندان خود بوده‌اند که به خودارضایی شبیه بوده است؛ مانند بازی‌کردن کودکان با اندام تناسلی خود یا مالیدن برخی وسایل به اندام تناسلی. در این مواقع برخی والدین به دلیل ناآگاهی و اضطراب، اغلب نمی‌دانند که چه برخوردی باید از خود به کودکشان نشان دهند.

اما موضوعی که باید بدانید این است که این پدیده خودارضایی در کودکان امری کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد. زیرا کودکان در سنین دو الی پنج‌سالگی، همان‌طور که برای کشف اعضای دیگر بدن خود مانند گوش و بینی و غیره کنجکاو هستند، برای کشف اندام تناسلی خود نیز می‌توانند کنجکاو شده و این کار را با لمس آن انجام دهند. در نتیجه این عمل را ازروی لذت انجام نمی‌دهد.

چگونه به خودارضایی در کودکان خود واکنش نشان دهیم؟

هرچه سن کودکان بالاتر (از پنج سال) می‌رود باید کمی بیشتر مراقب این رفتار کودکان خود باشیم و با روش‌های صحیح و روان‌شناسانه به خودارضایی در کودکان خود واکنش نشان دهیم. موضوعی که دراین‌خصوص وجود دارد این است که بسیاری از والدین، این مسئله را برای کودکان پسر امری طبیعی می‌دانند، اما وقتی کودکان دختر این کار را انجام می‌دهند تا حدودی برایشان ناراحت و نگران‌کننده است.

اما این تصور اغلب نتیجه تعصبات عمیق فرهنگی است که بسیاری از ما ناخودآگاه آن را حفظ می‌کنیم. در نتیجه باید گفت که نوع تفکر و رفتار والدین در مواجهه با خودارضایی در کودکان دختر نباید تفاوتی با خودارضایی در کودکان پسر داشته باشد.

در نهایت، نبایدهای واکنش نسبت به خودارضایی در کودکان عبارت‌اند از:

  • در مقابل خود ارضایی کودکان خود هول نکنید.
  • عکس‌العمل شدید نشان ندهید.
  • نسبت به آنها پرخاش نکنید.
  • احساس خجالت، شرم یا ترس به آنها القا نکنید.

و بایدهای واکنش نسبت به خودارضایی در کودکان عبارت‌اند از:

  • به رفتار خود ارضایی آنها بی‌توجهی نشان دهید.
  • حواسشان را به امور دیگری پرت کنید.
  • با آرامش با آنها برخورد کنید.
  • علل بد بودن این موضوع را به نحو مناسبی برایشان شرح دهید.
  • رفتارهای آنها را زیر نظر گرفته و نظارت مناسبی بر کودکان خود داشته باشید.

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توانید جهت راهنمایی بیشتر از مشاوران این حوزه نیز کمک بگیرید.

چرا خودارضایی می‌تواند اعتیادآور باشد؟

اعتیاد در اثر ترشح دو ماده شیمیایی دوپامین و اندورفین در مغز، ایجاد می‌شود. دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که به شما کمک می‌کند لذت (جنسی یا غیرجنسی) را تجربه کنید و اندورفین هورمون‌هایی هستند که در زمان استرس و فعالیت بدنی در مغز ترشح می‌شود و به شما در روند بهبودی کمک می‌کند.

هنگامی‌که شما خودارضایی می‌کنید، بدن شما دوپامین و اندورفین آزاد می‌کند. با گذشت زمان، این ترشحات شیمیایی مغزی بیشتر موردنیاز بدن شما قرار می‌گیرند. اندورفین و دوپامین تسکین‌دهنده استرس هستند؛ بنابراین، کسانی که بیش از حد معمول فشار روانی را تجربه می‌کنند یا از هرگونه مشکل روانی رنج می‌برند، به‌احتمال زیاد به خودارضایی و ترشح این مواد شیمیایی معتاد می‌شوند.

ازاین‌رو، خودارضایی تبدیل به مکانیسمی ایده‌آل برای مقاله با شرایط سخت برای افراد می‌شود؛ بنابراین درحالی‌که خودارضایی به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم زندگی جنسی سالم یک فرد سالم شناخته می‌شود، هرگونه رفتار بیش از حد در این موضوع هم می‌تواند مشکل‌ساز شود.

خودارضایی

چگونه بفهمیم که به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده‌ایم؟

برای بسیاری از افراد، خودارضایی می‌تواند به یک اجبار تبدیل شود و آنها شروع به نشان‌دادن یک رفتار وسواسی نسبت به آن می‌کنند. این افراد ممکن است خودارضایی را بر معاشرت و انجام سایر کارهای روزمره خود ترجیح دهند و نتوانند فکرکردن در مورد خودارضایی بعدی خود را متوقف کنند. این موضوع بر عادت‌ها و کارهای روزمره آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

گرچه تعداد دقیق دفعات خودارضایی که می‌تواند فرد را به‌عنوان یک معتاد به خودارضایی معرفی کند موضوعی کاملاً ذهنی است، اما متخصصان به‌اتفاق نظر رسیده‌اند که انجام بیش از هفت تا هشت بار خودارضایی در هفته، اعتیاد به خودارضایی محسوب می‌شود.

توجه کنید که خودارضایی نیز به‌اندازه مواد مخدر، اعتیادآور است؛ بنابراین اگر خودارضایی بخشی زیادی از افکار شما را تشکیل داده و شروع به تأثیر بر زندگی روزمره‌تان کرده است، باید علائم زیر را جهت بررسی اعتیاد داشتن یا نداشتن به خودارضایی، در خودتان بررسی کنید، زیرا موارد ذکرشده از عوارض خودارضایی مکرر هستند:

  • آیا به دنبال مشاهده تصاویر پورنوگرافی هستید؟
  • آیا از خودارضایی مکرر احساس شرم و گناه می‌کنید؟
  • آیا به دلیل عادت خودارضایی در رابطه جنسی با شریک جنسی خود مشکل دارید؟
  • آیا در مکان‌های نامناسب مانند مکان‌های عمومی، محل کار و غیره نیز خودارضایی می‌کنید؟
  • آیا وقتی نمی‌توانید خودارضایی کنید ناامید، غمگین یا افسرده هستید؟
  • آیا در گذراندن وقت خود با خانواده یا فرزندان یا لذت بردن از فعالیت‌هایی که قبلاً از آنها لذت می‌برید، با مشکلی روبرو هستید؟

چگونه اعتیاد به خودارضایی را ترک کنیم؟

اگر برخی یا همه علائم ذکر شده در قسم قبل را از خود نشان دادید، نگران نباشید. زیرا روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید عادت خودارضایی مکرر خود را کنترل کنید. به یاد داشته باشید که این کار آسان نخواهد بود، زیرا شما باید عادت خود را در طی یک دوره زمانی، شاید ماه‌ها و حتی سال‌ها از بین ببرید و آن را ترک کنید. راه‌های زیر برای ترک خودارضایی به شما پیشنهاد می‌شوند:

  1. اولین قدم این است که صبور باشید و درک کنید که ترک عادت‌ها، یک‌شبه ممکن نیست.
  2. شب‌ها لباس‌های پوشیده‌تری بپوشید تا دسترسی راحت به اندام تناسلی خود نداشته باشید.
  3. تا حد ممکن از زمان‌هایی که با خود تنها هستید کم کنید؛ این کار باعث می‌شود ذهن شما به سمت خودارضایی سرگردان نشود.
  4. تمرکز خود را به جاهای دیگری و انجام کارهای دیگر هدایت کنید.
  5. ورزش کنید، خلاق باشید، غذای سالم بخورید و خوب بخوابید.
  6. همه مواردی را که می‌تواند به هر طریقی شما را برای تماشای پورنوگرافی تحریک کند، حذف کنید.
  7. میوه‌ها و سبزیجاتی را که انرژی شما را افزایش می‌دهند مصرف کنید.
  8. انگیزه داشته باشید و هرگز احساس شرمندگی نکنید.
  9. با یک مشاور یا سکس تراپیست صحبت کنید.

مشاوره آنلاین خودارضایی در زمینه خودارضایی، جهت تشخیص و درمان این بیماری از عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

۳.۸/۵ (۲۰ نظر)

منبع
popsugerfocusonthefamilymedicalnewstodayplannedparenthoodcredihealthhealthlinelybrateplannedparenthoodnetdoctornhstimesofindianhs

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
625 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منتظر مهدی
منتظر مهدی
9 ساعت قبل

از امروز به مذهب و دین روی آوردم و دیگه این عمل شنیع رو ترک کردم

حححححححح
حححححححح
15 ساعت قبل

سلام برای همتون دعا میکنم که ترک کنید توروخدا شما هم برای من دعا کنید من دخترم

مهراد
مهراد
1 روز قبل

به حول قوه الهی امروز ترک کردم باهمون روش یخ میخام شروع کنم
امروز ۴ مرداد ۱۴۰۳

Amir_zed
Amir_zed
1 روز قبل

سلام جقیا

امیر
امیر
پاسخ به  Amir_zed
9 ساعت قبل

سلام من از امروز ترک کردم تورو خدا برام دعا کنید خوب شم

علی
علی
1 روز قبل

دوستان من قبلا بیشتر به این رضیلع اخلاقی گرفتار بودم مثلا میانگین ماهی ۷یا۸بار ولی به کمک خدا وارد یک مسیری شدم ، دوستان میخوام به همه تون بگم که مسیری در این دنیا وجود نداره که انسان رو به کمال برسونه جز
((((((مسیر خدااااو«اهل بیت »)))))))
شاید بگی این داره حرف اخوندارو میزنه ولی منِ علیِ بیست ساله میخوام هواستو امروز جمع کنم ، نسبت به واقعیت و واقعیتتتتتت یااااا حقیقتتتتتتتتتتتت
چیزی نیست جز همونی که قرآن گفته و ما باید تلاشمون در کل هول فهمیدن اون باشه مهم نیست چجوری ولی این مهمه که با قدم برداشتن تو این راه
خدا خودش برات پله میچینه نمیخوادم زیاد فکر کنی
و (((راحت))) این راحته دوستم
خدا در قرآن نوشته ما نمیخواهیم شما سختی بکشید بلکه میخواهیم شما (((راحتتتت)))باشید ودر این نشانه هاییست برای اندیشمندان

ودر اخر میخوام ی سر نخ بهت بدم ک با استفاده ازش به سمت حقیقت قدم برداری ، تو برو توی دوره تغییر عادت و ترک گناهِ حوضه مجازی مهندس طلبه شرکت کن ، ی دوره کوتاه اینترنتی ، اطلاعاتتم بالا میره ، یا علی

ترک در تاریخ 4/5/1403
ترک در تاریخ 4/5/1403
1 روز قبل

دوستان من امروز ترک کردم دعا کنید

ترک در تاریخ 4/5/1405
ترک در تاریخ 4/5/1405
1 روز قبل

دعا کنید

محمود
محمود
1 روز قبل

سلام انشالله با کمک خدا امروز ۱۴۰۳/۵/۳ ترک کردم و شما دوستان هم ترک کنید و همه ی شما عزیزان دست به این عمل ناپسند نزنید

شرمنده از خدا
شرمنده از خدا
1 روز قبل

دوستان برا منم دعا کنید خدایا به بزرگی و مهربانی خودت به فریاد ما برس از این زندگی خسته شدیم امروز ۱۴۰۳/۵/۳ از خدا می خوام که بتونم از این عمل ناشایست رها بشم خدایا به امید خودت

خسته...
خسته...
2 روز قبل

من یه دختر ۱۴ ساله هستم دارم میرم نهم و الان خیلی وقته که خودارضایی میکنم انقدی که یادم نمیاد چند سال شاید ۴ ۳ سال باشه..و واقعا خسته شدم و به هیچکی نمیتونم بگم چون میترسم..یک سال اولش مامانم فهمید ولی بعدش به دروغ گفتم ترکش کردم و اون هم پیگیر نشد.ولی الان هیچکی نمیدونه و نمی‌دونم چبکار کنم تا ترکش کنم بخدا خسته شدم هیچ امیدی برا زندگی ندارم و چند بار اقدام به خودکشی کردم…:)

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  خسته...
1 ساعت قبل

خداوند در سوره زمر می‌فرماید:
قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ﴿۵۳﴾
بگو اى بندگانم که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته‌اید، از رحمت الهى نومید مباشید، چرا که خداوند همه گناهان را می‌بخشد، که او آمرزگار مهربان است‏ (۵۳)

arman
arman
پاسخ به  خسته...
1 ساعت قبل

سعی کن به خودت تلقین کنی که از بقیه برتری و نباید کارهایی که دوپامین رو راحت بهت تزریق میکنه رو خیلی راحت یا زیاد انجام بدی
همین که اومدی توی این سایت و در مورد مشکلت سرچ کردی نشون میده که از این موضوع خسته شدی پس چرا هنوز داری ادامش میدی ؟
اگه میخوای عادت های بد رو ترک کنی یا هر کار دیگه ی که موجب موفقیتت میشه پیشنهاد میکنم که به چنل یوتیوب ویتو یه سر بزن
راستی من اخوند یا ادم بدی نیستما
فقط خواستم بعنوان یه پسر به یه دختر همسن خودم کمک کنم

پویا
پویا
2 روز قبل

سلام ۱۷سالمع ۷ سالع دارع میزنم و بالاخره ترک جق پیدا کروم دوستان ن مخاد دارو بخوری فقد هر روز ی هبه یخ بخوری حلع اون کمک میکنه حس مغزت سرد بشع دیع حشری نشی دوستان این روش دانشمدان‌پیدا کردن تست شدع ب امید خوب شدنتتت

زهرا
زهرا
2 روز قبل

وایییی من به شدت معتادشم هربار میگم اخرین‌بار ولی واقعا دست خودم نیسسس احساس گناه میکنم احساس کثیفی میکنم چکار‌کنم خسته شدم بخدااا خستهههه هربار تلاش گردم ترکش کنم نتونستم

بنده ی حقیر
بنده ی حقیر
2 روز قبل

منم اللان برای بار اخر زدم انشالله خدا به هممون از کار کثیف نجات بده سالی دیگه میام تو همین سایت و به خودم افتخار میکنم

علی
علی
3 روز قبل

دوستان آن شالله منم به کمک خدا و دعای شما دوستان عزیزم می‌خوام ترک‌کنم آن شالله که همه باهم درکنار هم بتونیم از این عمل ناپسند رها بشیم و بسوی موفقیت و معنویت حرکت کنیم خدایا بحق خوبان درگاهت کمکمان کن با سپاس امروزم به تاریخ
۱۴۰۳/۵/۲ از خدا می‌خوام کمکم کنه تا موفق بشم التماس دعا دوستان عزیزم

Tahere
Tahere
3 روز قبل

سلام دخترم ۱۷ سالمه حدود ۱سالی هست خود ارضایی میکنم اما ی مشکلی جدیدا برام پیش اومده ک یکی از سینه هام بزرگتر از اون یکی شده
از اونجایی ک مشکل قلب دارم فکر میکردم برای اون باشه اما خواستم مطمعن بشم که برای مشکل قلبمه اگه میشه بگید که خودارضایی میتونه باعثش شده باشه یا نه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Tahere
2 روز قبل

نه

Amir
Amir
4 روز قبل

انشا الله به لطف خدا امروز در تاریخ :۱۴۰۳.۵.۱ ترک کردم که یه روز بیام به پی امم نگاه کنم

ترک خودارضایی
ترک خودارضایی
4 روز قبل

من زیاد جق نمی‌زنم ماهی یک بار نهایتا ولی در کل دیگه دوست ندارم که این اتفاق بیوفته
دعا کنید

…………….
…………….
4 روز قبل

نننمممیییزززنننمممم

جاوید ابراهیمی
جاوید ابراهیمی
5 روز قبل

خود راضی را چیکار کنم که ترک کنم

خدایا خودت کمک کن این کار رو ترک کنم خدایا شکرت
خدایا خودت کمک کن این کار رو ترک کنم خدایا شکرت
5 روز قبل

سلام امروز ۱۴۰۳.۴.۳۱ از همین امروز ترک کردم خدایا خودت کمک کن این کار رو ترک کنم خدایا شکرت و از همین امروز به زندگی سالم شروع میکنم خدایا شکرت

هانی
هانی
5 روز قبل

چشام ضعیف شده حس میکنم کم میبینم ربطی داره بهش؟؟؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  هانی
2 روز قبل

بله کاملاً

علی
علی
5 روز قبل

علی ممدی

حمید
حمید
5 روز قبل

بخدا خیلی احساس شرمندگی پیدا کردم تو خودم یجورایی از خودم خجالت میکشم امروز ۱۴۰۳.۴.۳۱ ترک کردم بخاطر خودم نفسمو نگه میدارم،باید انرژیمو با ورزش تخلیه کنم ایشالا ازادی هممون از این فلاکت

زهرا
زهرا
پاسخ به  حمید
2 روز قبل

منم همین حسو دارم امیدوارم راحت ترکش کنیم

Mohandes
Mohandes
5 روز قبل

سیلامم
امروز ۰۳/۴/۳۰
ی نصیحتی واستون دارم : تا میتونید بزنید:)

Mohandes
Mohandes
5 روز قبل

سیلامم
امروز ۰۳/۴/۳۰
ی نصیحتی واستون دارم : تا میتونید بزنید:)

Mohandes
Mohandes
5 روز قبل

سیلاممم
امروز تاریخ ۰۳/۴/۳۰
ی نصیحتی واستون دارم تا میتونید بزنید:)

مانی
مانی
5 روز قبل

امروز ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ برای آخرین بار خود ارضایی کردم بعد ۱۰ ماه قراره این کار کثیف رو تموم کنم دوستان خواهشمندم برام دعا کنید به امید روزی که همه ترک کنن

خدایا ببخشید
خدایا ببخشید
6 روز قبل

از امروز ۱۴۰۳/۴/۳۰ ترک کردم

عباس
عباس
6 روز قبل

منم از این ساعت تصمیم گرفتم که دیگه نزنم منی که تا بیکار میشم میزنم حتی پنج دقیقه ‌که میرم تا دستشویی . اما
نمیدونم که میتونم یا نه!
خدایا به امیده توام . یا خدا کمکم کن
۳۰/۴/۱۴۰۳

آوا
آوا
6 روز قبل

سلام
من از ۱۳ سالگیم تا ۱۷ که تازه شدم میزنم
امید وارم بتونم ترکش کنم

looser
looser
7 روز قبل

شاید واسه بعضیا جالب باشه . اما اینا همش کار دولت ها و افرادیه که دارن دنیا رو اداره میکنن. واقعا عجبیه که چرا واسه کسی سوال نمیشه که توی دنیایی که حتی یه حبه قند هم به کسی محانی نمیدن، پورن رایگانه!
اینا برای اینه که شما با کمترین مصرف، بیشترین بازده رو داشته باشین و عملا اسبی تبدیل بشین که با کمترین غذا، از همه زیمن رو بیشتر شخم‌میزنه. پس حواستون رو جمع کنید . تمام اینا واسه کنترل شماست. که از زندگی حقیقی دور بشین و توی ماتریکس گیر بیوفتین.

تریدری؟
تریدری؟
پاسخ به  looser
4 روز قبل

پول بسته اینترنت رو هم حساب کن

مموتی
مموتی
پاسخ به  looser
2 روز قبل
looser
looser
7 روز قبل

فکر کنم دیگه کارم تمومه. من آدم خوبی بودم
نمیدونم چی من رو کشوند اینجا

Ehsan
Ehsan
8 روز قبل

سلام
منم میخوام از امروز دیگه انجام ندم
برنامه دارم میخوام ورزش منظم انجام بدم
سه تار یاد بگیرم و برم سراغ تفریح و سفر و عشق و حال بشه دیگه عذاب وجدان و بدبختی و استرس و اعصاب خوردی و …

امیدوار
امیدوار
8 روز قبل

یکی از روش ها اینه که بهش فکر نکنید سرخود تون رو با چیز های مختلف گرم کنید تا از ذهن تون پاگ بشه

امیدوار باش
امیدوار باش
9 روز قبل

۱۴۰۳/۴/۲۷ دیگه اخرشه

.....
.....
9 روز قبل

سلام بر جقی های گرامی

......
......
پاسخ به  .....
8 روز قبل

سلام ومرض سلام درد وبلا

علیرضا شهسوار
علیرضا شهسوار
9 روز قبل

علیرضا شهسوار

مهدی
مهدی
9 روز قبل

نمیدونم چرا ما پسرا همه مون اینجوریم

علیرضا یا خدا
علیرضا یا خدا
11 روز قبل

سلام به امید خدا امروز ترک کردم ۲۶ /۴ /۱۴۰۳

Saleh
Saleh
12 روز قبل

سلام وقت بخیر دوستان عزیز
بعضیامون میگیم لعنت بر شیطان ک ما را بکار ناشایست دعوت کرد و مرتکب گناه شدیم! ولی نفس ما خیلی شیطان تر از شیطان واقعی است! پناه از نفس اماره یعنی دعوت کردن بکار ناشایست، حضرت علی علیه السلام در این باره می‌فرماید:«دشمن ترین دشمن تو همان نفسی هست ک درون توست»
خلاصه! بریم سر اصل مطلب:
خواستن توانستن است پس راحت میتونیم خود را از این خودارضایی نجات دهیم!
سعی کنیم در طول روز مشغول فعالیت روزمره کنیم و خود را از سردرگمی نجات دهیم…!

تنهاه‌
تنهاه‌
12 روز قبل

بنام‌خدا‌وند‌یکتا‌از‌امروز‌دیگه‌به‌خود‌ارضایی‌نه‌گفتم‌ ۲۴۴۱۴۰۳‌

یاس
یاس
12 روز قبل

سلام
من۱۲سالمه معتاد شدم
کمک کنین

عباس
عباس
پاسخ به  یاس
6 روز قبل

نزن

حسن
حسن
13 روز قبل

به امید خدا ماهم ترک کنیم

ارمین
ارمین
13 روز قبل

چیکار کنم دیروز فقط سه بار زدم

Aaaa
Aaaa
13 روز قبل

سلام من چند روزیه که خودارضایی نمی‌کنم اما بشدت کمر درد گرفتم آیا ربطی داره به ترک خودارضایی ؟

دختر خسته
دختر خسته
14 روز قبل

برای همه تون دعا میکنم انشالله که بتونید فراموشش کنید

رضا
رضا
پاسخ به  دختر خسته
3 روز قبل

هچنین انشالله

Amini
Amini
14 روز قبل

تا شریک جنسی نداشته باشید، انجام خواهید داد. هر بار می گویید می‌ خواهم ترک کنم ولی دوباره انجام می دهید چون نیاز بدن است.

نصیر احمد
نصیر احمد
15 روز قبل

پسرا هیچی ناممکن نیست مه قبلا روز سه بار تا شش بار میکرم ولی الان ۸۰روز است که ترک کردیم دوماه اول سخت میگذره ولی بعدش راحت میشی ولذت زندگی ره میفهمی وموفقیت های بیشتر وبیشتر کسب میکنی در هر زمینه یالله سر از امروز

آلستور
آلستور
15 روز قبل

انشالله امشب دیگه آخریش بود
منم میرم تا به راه راست هدایت بشم
پناه بر خدا، خدایا خودت کمک کن خواهش میکنم خودت کمک کن تا دیگه سمت این کار نرم . دیگه توبه میکنم و اصن قول میدم. دیگه طرفش نمیرم و ترکش میکنم. به امید خدای بزرگ:>
لطفا اگه زحمتی نیست برای منم دعا کنین.
خیلی ازتون ممنونم منم برای شما ها دعا میکنم انشاالله به راه راست هدایت میشین و همگی باهم ترکش میکنیم. الهی آمین
خدایا خودت کمکمون کن لطفا.
پایان در تاریخِ : ۱۴۰۳/۴/۲۰

Hasan
Hasan
پاسخ به  آلستور
11 روز قبل

انشالله ترک می‌کنی

یه بنده خدا
یه بنده خدا
15 روز قبل

سلام تاریخ ترک من به امید خدا و با کمک امام حسین که هوای همه رو داشته ۰۳/۴/۲۰ امیدوارم چند ماه دیگه بیام این سایت را ببینم و از ترک کردنم خوشحال بشم

ترک در تاریخ:1403/۴/۲۸
ترک در تاریخ:1403/۴/۲۸
پاسخ به  یه بنده خدا
8 روز قبل

به امید خدا داداش

دکمه بازگشت به بالا