کمر درد عصبی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

کمر درد عصبی یکی از شایع‌ترین دلایلی است که افراد چون از انجام فعالیت‌های روزمره خود باز می‌مانند، برای درمان آن به دکتر ارتوپدی مراجعه می‌کنند. جالب است بدانید این بیماری یکی از دلایل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

خوشبختانه شما می‌توانید اقدامات زیادی را برای پیشگیری یا تسکین بیشتر قسمت‌های دردناک کمر خود انجام دهید. اما اگر نتوانید با تدابیر لازم جلوی بروز این بیماری را بگیرید و از آن پیشگیری کنید، انواع درمان خانگی ساده و فعالیت‌های عادی داخل بدن، اغلب در عرض چند هفته این درد را بهبود می‌بخشند. همچنین برای درمان این بیماری به‌ندرت نیاز به انجام جراحی است.

تا انتهای این مطلب برای شناخت کمر درد عصبی و احساس درد پا و راه‌های کنترل و درمان آن‌ها با ما همراه باشید.

کمردرد عصبی چیست؟

زمانی که به هر علتی اعصاب خارج شده از مهره‌های کمری شما تحت فشار یا ضربه قرار گیرند، دردهای عصبی را در کمر خود تجربه خواهید کرد. گاهی این بیماری می‌تواند درد ارجاعی از عصب سیاتیک در پا باشد. پس در شرایطی ممکن است کمر درد و پا درد عصبی به یکدیگر مرتبط باشند.

علت کمر درد عصبی چیست؟

علت این بیماری می‌تواند ریشه در حوادث گوناگون داشته باشد. گیر کردن عصب در قسمت پایین کمر زمانی اتفاق می‌افتد که فشار بیش از حد روی اعصاب نزدیک پنج مهره آخر پشت شما وارد شود. این وضعیت می‌تواند دردناک باشد و به‌تدریج بر کیفیت کلی زندگی شما تاثیر بگذارد.

کمر درد عصبی
کمر درد عصبی

اگر با وجود استراحت، درد مداوم در ناحیه کمر خود را تجربه می‌کنید، مهم است که برای تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید. اگر شرایط مراجعه حضوری به دکتر استخوان یا دکتر مفاصل را ندارید، می‌توانید از پذیرش ۲۴ یک وقت برای مشاوره با دکتر ارتوپد آنلاین بگیرید.

علائم کمر درد عصبی چیست

علائم متعددی وجود دارد که ممکن است با فشار دادن عصب در کمر خود تجربه کنید، از جمله آن‌ها باید به درد شدید و بی حسی اشاره کنیم. این دردها ممکن است بیایند و بروند و حسی مانند ضربه خوردن با خنجر را داشته باشید.

علاوه بر این ممکن است حالت‌های زیر تجربه کنید:

  • ضعف
  • اسپاسم عضلانی
  • از دست دادن رفلکس
  • درد می‌تواند به پایین ساق پا تابیده شده یا با خم شدن، چرخش، بلند کردن، ایستادن یا راه رفتن بدتر شود.

چه زمانی باید به دکتر ارتوپدی مراجعه کرد

اکثر کمردردها به‌مرور با درمان خانگی و خود مراقبتی معمولا در عرض چند هفته بهبود می‌یابند. اگر کمر درد شما عصبی است و موارد زیر را تجربه می‌کنید، با یک دکتر کمر درد تماس بگیرید:

  • دردتان در چند هفته گذشته ادامه داشته است.
  • درد شدید است و با استراحت بهبود نمی‌یابد.
  • درد به سمت پایین یک یا هر دو پا پخش می‌شود، به‌خصوص اگر به زیر زانو کشیده شود.
  • شدت درد باعث ضعف، بی حسی یا گزگز در یک یا هر دو پا می‌شود.
  • دردتان با کاهش وزن غیرقابل توضیح همراه است.
  • در موارد نادر، کمر درد عصبی می‌تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی باشد.

انواع کمر درد عصبی

با آن‌که درد عصبی کمر اغلب بدون دلیل خاصی است اما پزشک می‌تواند آن را با آزمایش یا بررسی نتیجه تصویربرداری شناسایی کند. شرایط زیر معمولا با کمردرد مرتبط هستند:

کشیدگی ماهیچه یا رباط

بلند کردن مکرر اجسام سنگین یا یک حرکت ناهنجار ناگهانی می‌تواند عضلات پشت و رباط‌های ستون فقراتتان را تحت فشار قرار دهد. اگر در شرایط بدنی نامناسبی هستید، فشار مداوم روی کمر می‌تواند مشکلاتی مانند اسپاسم عضلانی دردناک را به‌وجود آورد.

دیسک‌های کمری برآمده یا پاره شده

دیسک‌های کمری به‌عنوان بالشتک بین استخوان‌ها (مهره‌ها) در ستون فقرات شما عمل می‌کنند. مواد نرم داخل دیسک می‌توانند برآمده یا پاره شوند و روی عصب فشار بیاورند. با این‌حال می‌توانید دیسکی برآمده یا پاره شده و بدون کمر درد داشته باشید.

بیماری دیسک اغلب به‌طور اتفاقی هنگامی که به دلایل دیگری عکس برداری با اشعه ایکس ستون فقرات را انجام می‌دهید، قابل مشاهده است.

آرتروز

آرتروز (استئوآرتریت) می‌تواند کمر را تحت تاثیر قرار دهد. در بعضی موارد، آرتریت در ستون فقرات می‌تواند فضای اطراف نخاع را باریک کند که به آن تنگی نخاعی می‌گویند.

پوکی استخوان

اگر استخوان‌های بدنتان متخلخل و شکننده شوند، مهره‌های ستون فقرات شما ممکن است دچار شکستگی‌های دردناک شوند.

پیشگیری از کمر درد عصبی

با وجود شدت دردی که کمردرد دارد، می‌توانید با بهبود وضعیت بدنی خود، یادگیری و تمرین‌های مناسب ورزشی و حرکتی از بروز آن جلوگیری کنید. برای این‌که کمر خود را سالم و قوی نگه دارید، فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

ورزش

فعالیت‌های هوازی منظم (آن‌هایی که به کمر شما فشار نمی‌آورند) می‌توانند قدرت و استقامت کمر شما را افزایش داده و به عضلات شما اجازه دهند عملکرد بهتری داشته باشند.

پیاده‌روی و شنا ورزش‌های مناسب و خوبی برای تسکین درد هستند. با دکتر مفاصل خود در مورد انجام فعالیت‌هایی که مشکلی برایتان پیش نمی‌آورند، مشورت کنید.

قدرت و انعطاف عضلانی ایجاد کنید

تمرینات عضلات شکم و پشت که مرکز بدن شما را تقویت می‌کنند، روی حالت دادن این عضلات نیز تاثیر می‌گذارند.

وزن مناسب سالم برای بدن خود را حفظ کنید

اضافه وزن عضلات پشت بدن را تحت فشار قرار می‌دهد. اگر وزنتان بیش از حد زیاد است، کم کردن آن می‌تواند از کمردرد جلوگیری کند.

ترک سیگار

سیگار کشیدن خطر کمردرد را افزایش می‌دهد. این خطر با تعداد سیگارهایی که در روز می‌کشید، افزایش می‌یابد. بنابراین برای کاهش این خطر، سیگار را کنار بگذارید.

درمان کمردرد ناشی از استرس چگونه است؟

هنگامی که دکتر کمر درد شما عصب تحت فشار را تشخیص داد، می‌توانید دوره درمان را شروع کنید. راهکارهای درمانی این بیماری اغلب ترکیبی از موارد زیر است:

  • مسکن‌های بدون نسخه (OTC)
  • فیزیوتراپی
  • تغییرات اصولی در سبک زندگی

گاهی دکتر ارتوپدی سعی می‌کند با اقدامات تهاجمی‌تر، به درمان عصب فشرده‌شده بپردازد. از جمله این روش‌ها می‌توانیم تزریق به داخل ستون فقرات یا جراحی را نام ببریم.

درمان کمردرد ناشی از استرس
درمان کمردرد ناشی از استرس

درمان‌های پایه برای کمر درد عصبی

پزشک شما احتمالا ابتدا درمان‌های غیرتهاجمی و پایه را برای عصب فشرده بدنتان توصیه ‌کند. در بیشتر موارد، اقدامات غیرجراحی علائم شما را تسکین خواهند دارد. به خاطر داشته باشید که ممکن است چند هفته طول بکشد تا درمان تاثیر خود را بتواند بگذارد یا پزشک گزینه‌های درمانی تهاجمی‌تری را در نظر بگیرد.

با این‌حال روش‌های پایه درمان کمر درد عصبی به شرح زیر هستند:

داروها

اگر پزشک به شما اجازه دهد، شاید لازم باشد ابتدا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی تحت عنوان OTC (NSAIDs) را برای درمان عصب فشرده شده امتحان کنید. این نوع داروها می‌توانند التهاب و درد را کاهش دهند.

در صورتی که این داروها و سایر روش‌های درمانی بی‌اثر باشند، دکتر استخوان و مفاصلتان احتمال دارد استروئیدهای خوراکی را نیز برای درمان این بیماری تجویز کند.

فیزیوتراپی

مراجعه به یک فیزیوتراپیست و انجام فیزیوتراپی می‌تواند کمک کند علائم ناشی از عصب فشرده خود را برطرف کنید. فیزیوتراپیست برای انجام حرکات کششی و تمریناتی که ستون فقراتتان را تثبیت می‌کند، شما را راهنمایی خواهد کرد.

درمان خانگی کمردرد عصبی

دکتر ارتوپدی ممکن است تشخیص دهد درد شما در خانه قابل درمان است. او برای کمک به رفع علائم کمر درد عصبی در قسمت پایین کمر، می‌تواند روش‌های زیر را پیشنهاد دهد و بخواهد کمی سبک زندگی خود را عوض کنید.

استفاده از یخ و گرما

استفاده از یخ یا حرارت، از راهکارهای درمان کمر درد عصبی در طب سنتی است و انجام آن چند بار در روز به‌مدت ۲۰ دقیقه، درد و اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد. با این‌حال اگر اخیرا کمرتان آسیب دیده است، به‌ مدت ۴۸ ساعت از اعمال گرما روی آن خودداری کنید.

حرکت مکرر

ورزش منظم ممکن است به جلوگیری از شروع درد عصبی کمر یا تسکین علائم کمر درد عصبی کمک کند. همچنین می‌توانید یوگای سبک یا تای چی را به‌عنوان حرکات سبک ورزشی امتحان کنید که روی تقویت قدرت و انعطاف‌پذیری بدنتان نیز تاثیر مثبت دارند.

اصلاح وضعیت خواب

حالتی که هر شب می‌خوابید نیز ممکن است علائم درد عصبی شما را تشدید کند. بهترین وضعیت خوابیدن را زمانی که درد دارید، باید از دکتر کمر درد خود بپرسید و برای خواب خوب عادات مناسبی را در پیش بگیرید. تغییراتی که باید انجام دهید می‌تواند شامل تنظیم موقعیت خواب یا خوابیدن با یک بالش بین پاهایتان باشد.

درمان‌های سطح بالاتر

هنگامی که درمان‌های اولیه برای عصب فشرده شده جوابگو نیستند، دکتر ارتوپد استراتژی‌های تهاجمی‌تری را برای درمان در نظر خواهد گرفت. از جمله:

عمل جراحی

آخرین راه برای درمان عصب فشرده شده در ناحیه کمر، انجام عمل جراحی است. عمل‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد و پزشک شما روشی را توصیه می‌کند که علت کمر درد عصبی شما را هدف قرار دهد.

کمر درد عصبی
کمر درد عصبی

سخن نهایی

کمر قسمت بسیار مهمی از بدن ما است که هر نوع آسیبی که به آن وارد شود، عملکرد روزانه ما را مختل می‌کند. درد کمر از هر نوعی که باشد، طاقت‌فرسا است و اگر برای درمان آن اقدام نکنید، می‌تواند تمام بدن شما را درگیر خود کند.

کمر درد عصبی یک از مشکلاتی است که خوشبختانه اگر نکات مطلب بالا را رعایت کنید و روش‌های درمانی آن را به‎‌کار ببرید، تا حد زیادی قابل درمان است. همچنین شما می‌توانید با رعایت یک سبک زندگی مناسب و انجام ندادن فعالیت‌های سنگین، این بیماری را تا حد زیادی پیشگیری کنید.

با این‌حال زمان بروز این مشکل برای درمان اصولی آن و انجام ندادن اقداماتی که کمردرد عصبی شما را بدتر کنند، توصیه می‌کنیم با یکی از ده‌ها دکتر ارتوپد آنلاین پذیرش ۲۴ به‌صورت آنلاین صحبت کنید.

۳.۸/۵ (۱۵ نظر)

منبع
healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
30 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آیلین
آیلین
9 روز قبل

سلام من طی یک اتفاق کمرم آسیب دید و الان هم دچار کمردرد و درد های عصبی هستم البته اونقدرا کمردردم شدید نیست که اسمشو دیسک گذاشت ولی خب دردهای عصبیم همیشگین دیگه کلافه شدم بنظر شما اون اتفاق باعث شده عضله ام آسیب ببنه؟ آخه من مشکلی در راه رفتن و دویدن ندارم انگار مشکل من عصبی هست ولی خب گه گاهی محل آسیب دیدم تیر میکشه تا هردو پام و پشت زانو و مچ پام میشه راهنماییم کنید

سید فاضل سجادی
سید فاضل سجادی
28 روز قبل

سلام من هشت سال پیش عمل کردم پایین کمر پلاتین الان تحت فشار عصبی چند روزه کمر درد شدید گرفتم دکتر رفتم هر چند تا آمپول وقرص هم مصرف میکنم فایده ای نداره لطفا راهنمایی کنید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  سید فاضل سجادی
10 روز قبل

به متخصص فلوشیپ یا فوق تخصص کنترل درد درد مراجعه کنید احتمالش زیاد هست با برخی تزریقات درد های شما تسکین یابد

رضا
رضا
1 ماه قبل

سلام
چند وقتیه کمر درد دارم.بیضه هام هم درد میگیره سونوگرافی دادم از مجاری ادراری و بیضه ها که همگی نرمال بودن .ایا ناشی از کمر درده؟

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  رضا
10 روز قبل

احتمالا دیسک کمر دارید یا اینکه به مهره های خاجی شما آسیب وارد شده است. دیسک کمر میتواند باعث درد در اندام تناسلی و بیضه ها شود. لطفا یک ام آر آی از دیسک کمر و مهره های خاجی و دنبالچه تهیه کنید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید.

سارا
سارا
4 ماه قبل

من بالا کمرم درد میکنه و سرمو میخوام ببرم بالا نمیشه میشه بگید چرا

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  سارا
10 روز قبل

یک ام آر آی کلی از دیسک گردن و دیسک توراسیک و دیسک کمر تهیه کنید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. شما باید توسط متخصص معاینه شوید.

لیلا
لیلا
5 ماه قبل

سلام من کمردرد شدیددارم چکارکنم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  لیلا
10 روز قبل

شما علایم دیسک کمر را دارید. لطفا یک ام آر آی از دیسک کمر تهیه کنید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید.

سید کمال
سید کمال
7 ماه قبل

سلام من ۴۵سالمه ۸ساله کمر درد دارم تو ام ار ای هم فتق دیسک نشون میده هر ۲سال درد شدیدی میگیره به پای راستم میزنم انگشت کوچک وام احساس می کنم بی حسه ‌‌‌‌‌وساق ولگن بد جوری درد می‌کنه وقتی به فیزیو تراپی میرم واستراحت میکنم درست میشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  سید کمال
10 روز قبل

شما باید رعایت کنید و ورزش های اصلاحی برای تقویت عضلات کمر را انجام دهید و از بلند کردن اجسام سنگین بیشتر از ۲ تا ۵ کیلو اجتناب کنید و نباید خم شوید و باید از توالت فرنگی استفاده کنید شما نباید به ستون فقرات خود فشار وارد کنید. روزانه حدود نیم ساعت پیاده روی کنید و در هفته دو الی سه بار آب درمانی کنید و راه رفتن در استخر خیلی میتواند به شما کمک کند و سعی کنید هر یک ساعت وضعیت بدن خود را تغییر دهید و بیشتر از یک ساعت یکجا نشینید و حدود ده دقیقه وایسید و راه برید. ورزش های سبک مثلا فیتنس و پیلاتس هم تحت نظر متخصصین میتواند به شما کمک کند. فیزیوتراپی اصولا باعث تسکین درد میشود و باعث درمان فتق دیسک نمیشود و شما باید بهداشت ستون فقرات را رعایت کنید و ورزش های اصلاحی را انجام دهید. اگر مشکل خاصی داشتید یک ام آر آی بگیرید به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. اگر از فیزیوتراپی و آبدرمانی نتیجه نگرفتید میتوانید از متخصصین طب فیزیکی و متخصصین فلوشیپ درد کمک بگیرید.

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام من حدود ۲۰سال است کمر درد و پا درد دارم مفصل لگن هم درد میکند خیلی دکتر رفتم میلو گرافی هم انجام دادم نتیجه ای نگرفتم و چند روز قبل یک خبر بدی بهم دادن و از همان روز عضله های هردو پام درد شدید ران
درد شدید قوسی کف پام ، خواب ندارم پاهام میسوزد درد شدید مفصل لگن
لطفا راهنمایی کنید چکار کنم خیلی عذاب میکشم
ممنون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  مهدی
10 روز قبل

خشم و غم و افسردگی میتواند شدت درد را بیشتر کند.
شما باید یک ام آر آی دیسک کمر بگیرید و به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید تا با توجه به ام آر آی شما و شرایط بالینی شما درمان مناسب را به شما پیشنهاد کند. در مرحله اول با فیزیوتراپی و دارو و آب درمانی و ورزش های اصلاحی احتمال رفع مشکل وجود دارد اگر نتیجه نگرفتید به متخصصین فلوشیپ درد مراجعه کنید تا با تزریقاتی مثل تزریقات استروئیدی یا اوزون تراپی یا ارتوکین یا پی آر پی یا دیسکوژل یا سلول بنیادی شرایط شما بهتر شود و درمان شوید اگر باز تاثیری نداشت باتوجه به آسیبی که به دیسک شما وارد شده میتوانید گزینه جراحی لیزری یا جراحی آندوسکوپی یا میکرو دیسککتومی و یا جراحی باز باشید.

.زهرا ازیزد
.زهرا ازیزد
10 ماه قبل

سلام من کمردرد شدیدی دارم دکتر که مروم مگه باید امپول بزنم به نظر شما امپول زدن خوبه یانه

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  .زهرا ازیزد
10 روز قبل

آمپول مشکلی ندارد ولی اگر نگران هستید میتواند با چند متخصص مشورت کنید.

سید رضا حسینی
سید رضا حسینی
10 ماه قبل

سلام من حدود چهل سال است کمر درد دارم نوع کمردردم از سر شدن دور لگن هام شروع می‌شد میکشید به دوتا انگشتان کوچک پاهام و کشیدگی دوتا انگشتان کوچک پاهام و قفل کردن ماهیچه های پاهام مثل ماهیچه ساق پا و ران، نتیجه عکس و آمر آی داشتن دیسک هفت مهره از کمرم بود، دوتا از مهره‌های پایین (دنباله) دوتا هم مهره‌های بین کتف و کمر، و سه تا هم از مهره‌های گردنم، و همچنین طبق گفته دکتر فشار آمدن روی پایه های اعصبم، و اما الآن متأسفانه آن گرفتگی عضلات کشیده بالا، مثل روده و معده وکُلاً روی دستگاه گوارشم، من تا باحال زیر نظر پزشک مغز و اعصاب و اعصاب روان انجام داده ام، البته دکتر ارتوپدی هم رفتم بی‌نتیجه بوده.
(و اما الآن شب که می خواهم بخوابم همین که حس میگیرم بخوابم خیلی اعصابم درد میگیره مخصوصا دور لگنهام و ستون فقراتم و قلبم می ریزه پاین باید روی چیزی سفتی اندازه توپ کوچکی بخوابم که کلی روش غلط بخورم تا دردش کم بشه بخوابم)

سید رضا حسینی
سید رضا حسینی
10 ماه قبل

سلام من حدود چهل سال است کمر درد دارم نوع کمردردم از سر شدن دور لگن هام شروع می‌شد میکشید به دوتا انگشتان کوچک پاهام و کشیدگی دوتا انگشتان کوچک پاهام و قفل کردن ماهیچه های پاهام مثل ماهیچه ساق پا و ران، نتیجه عکس و آمر آی داشتن دیسک هفت مهره از کمرم بود، دوتا از مهره‌های پایین (دنباله) دوتا هم مهره‌های بین کتف و کمر، و سه تا هم از مهره‌های گردنم، و همچنین طبق گفته دکتر فشار آمدن روی پایه های اعصبم، و اما الآن متأسفانه آن گرفتگی عضلات کشیده بالا، مثل روده و معده وکُلاً روی دستگاه گوارشم، من تا باحال زیر نظر پزشک مغز و اعصاب و اعصاب روان انجام داده ام، البته دکتر ارتوپدی هم رفتم بی‌نتیجه بوده.
(و اما الآن شب که می خواهم بخوابم همین که حس میگیرم بخوابم خیلی اعصابم درد میگیره مخصوصا دور لگنهام و ستون فقراتم و قلبم می ریزه پاین باید روی چیزی سفتی اندازه توپ کوچکی بخوابم که کلی روش غلط بخورم تا دردش کم بشه بخوابم)

الامراد
الامراد
پاسخ به  سید رضا حسینی
6 ماه قبل

سلام من دوسالپیش کمردردشدید داشتم گفت بای زود عمل بشی شوهرم اجازه نداد رفتم دکتر مقزو اعصاب کمکم خوب شدم قرصاموکنار گذاشتم دو باره به خاطر یک گلدون دوباره دردام شروع شده راهنماعی میخوام ممنون

هادی
هادی
پاسخ به  الامراد
3 ماه قبل

سلام من زمانی که بایکی دعوامیکنم یاعصبانی میشم اخرین مهره کمرم دردی میگیره که نفسم بالا نمیادولی بعداز ۳دقیقه خوب خوب میشه نمیدونم علت چیه

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  هادی
10 روز قبل

خشم و غم و افسردگی باعث شدت درد میشود. شما بهتره یک ام آر آی دیسک کمر بگیرید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید تا از وضعیت سلامت دیسک های کمرتان مطلع شوید.

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  الامراد
10 روز قبل

کار سنگین نکنید و خم نشوید و بیشتر از ۲ الی ۵ کیلو وسیله بلند نکنید و در جا به جایی وسایل دقت کنید که بهتون فشار وارد نشود و برای نظافت خانه از کارگر استفاده کنید و وسواس به خرج ندهید و بهتره ورزش های اصلاحی را تحت نظر فیزیوتراپ یا متخصص طب فیزیکی انجام دهید. ضمنا یک ام آر آی از دیسک کمر بگیرید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات نشان دهید. مصرف طولانی مدت قرص های مسکن و آنتی بیتویک ها خوب نیست و باعث زخم معده و نارسایی کلیه و نارسایی کبد میشود. ورزش های اصلاحی و آبدرمانی و راه رفتن در استخر و رعایت بهداست کمر بهترین راه حل هست.

ماری
ماری
1 سال قبل

سلام من اسکلیوز دارم سن ۲۵ سالگی متوجه شدم بالای کمربین دوکتفم خیلی درد میگیرن به نظرتون بایدچیکارکنم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  ماری
10 روز قبل

یک ام آر آی کلی از دیسک گردن و دیسک توراسیک و دیسک کمر تهیه کنید به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. اسکلیوز میتواند شما را مستعد فتق دیسک کند بنابراین باید به دنبال اصلاح آن زیر متخصص باشید. برای اصلاح اسکیلوز به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید تا با حرکات اصلاحی مشکل شما به مرور زمان رفع شود.

ماری
ماری
1 سال قبل

علت درد بالا کمر

ملوک
ملوک
1 سال قبل

سلام برای دیسک کمر چه ورزش خوبه

اصغر
اصغر
پاسخ به  ملوک
7 ماه قبل

من کمر درد دارم بطوریکه زده به پای چپم و انگشت شصت پام سر شده و ۳تا انگشت آخری پام خمیده مانده باز نمیشه و کمی راه میروم جایی ایستاده باشم دچار کمر درد بیشتر و پادرد شدید پیدا میکنم و خلاصه ناراحتی زیادی دارم لطفا رآهنمایی کنید

حسن
حسن
پاسخ به  اصغر
5 ماه قبل

حسن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  اصغر
10 روز قبل

شما علایم دیسک کمر را دارید و دچار درد سیاتیک هستید. لطفا یک ام آر آی دیسک کمر تهیه کنید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. احتمالا یا روش های غیر تهاجمی مثل فیزیوتراپی و دارو و آبدرمانی و ورزش های اصلاحی جواب بگیرید و فشار دیسک از روی ریشه های عصبی برداشته شود.

ثنا
ثنا
پاسخ به  ملوک
4 ماه قبل

مساژ انجام دهید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  ملوک
10 روز قبل

ورزش های اصلاحی دیسک کمر را باید از فیزیوتراپ یا متخصص طب فیزیکی آموزش ببینید ولی اصولا ورزش های ویلیامز برای دیسک کمر خوب هستند ولی ممکنه حرکاتی باشند که برای شما مناسب نباشد پس باید ورزش های اصلاحی با توجه به ام آر آی و شرایط بالینی شما توسط متخصص ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا