علت خود ارضایی در کودکان و راه های درمان آن

علائم و نوع برخورد صحیح با خودارضايي كودكان

خود ارضایی در کودکان

مشخص شده است که بعضی از افراد در هر سنی به دلایل مختلف خودارضایی می‌کنند. ممکن است این مسئله به حفظ آرامش آن‌ها کمک کند یا حس خوبی برای آن‌ها داشته باشد. اما در مورد خود ارضایی در کودکان، استمنا در کودکان یا مستربیشن در کودکان (Masturbation in children) چه می‌توان گفت؟ احتمالا این مسئله بیشتر از سر کنجکاوی و تلاش برای اکتشاف بدن نیست؟

طبق آمار، حدود ۸۰ درصد از کودکان در سنین ۹ تا ۱۲ سالگی برای حداقل یکبار خود ارضایی را تجربه کرده‌اند. بنابراین ارائه پیام‌های مثبت جنسی از سوی والدین به فرزندان، در عادی‌سازی این رفتار و کاهش احساس اضطراب، ترس و شرم کودکان در مورد بدن و جنسیت خودشان اهمیت دارد.

امروزه خود ارضایی در کودکان یکی از رای‌ترین رفتارهای جنسی است که والدین در مورد آن مشاوره می‌گیرند. کودکان زیر ۵ سال ممکن است در مکان‌های عمومی خود ارضایی کنند زیرا هنوز نمی‌دانند که این امر از نظر اجتماع قابل قبول نیست. اگرچه کودکان بزرگتر نیز ممکن است این کار را انجام دهند اما احتمال آن کمتر است.

از نظر اصول روانشناسی خود ارضایی یک رفتار آرامش‌بخش است. بنابراین هنگامی‌که کودک ناراحت می‌شود یا احساس اضطراب و استرس می‌کند، می‌تواند شدت و دفعات انجام آن افزایش پیدا کند.

درک دلایل رفتار جنسی کودک مهم است. هنگامی‌که کودکان زبان، تجربه یا توانایی کافی برای درخواست کمک ندارند، بزرگسالان باید رفتار آن‌ها را با دقت تفسیر کنند تا بررسی شود آیا رفتار خارج از محدوده آن‌ها طبیعی است یا خیر!

علائم خود ارضایی در کودکان

کودکان کنجکاو و همیشه مایل به یادگیری هستند. یکی از اولین چیزهایی که آن‌ها می‌خواهند درباره آن چیزهای بیشتری بدانند بدن آنهاست. به همین دلیل، درباره عملکرد هر قسمت از بدن خود کنجکاو هستند. می‌خواهند بدانند که چرا بدن آن‌ها با والدین یا خواهر و برادر جنس مخالفشان متفاوت است. از دیدگاه بزرگسالان این موضوع طبیعی نیست اما از نظر روانشناسان فقط یک کنجکاوی کودکانه است.

کودکان ممکن است رفتار جنسی سالم خود را به طرق مختلف، از طریق بازی و روابط با دیگر کودکان ابراز کنند. نحوه انجام این کار بستگی به مرحله رشد آن‌ها دارد که در ادامه به هر بازه سنی اشاره خواهیم کرد.

علائم خود ارضایی در کودکان صفر تا ۴ سال

کودکان در این سن:

  • با برهنه بودن مشکلی ندارند
  • ممکن است از لمس اندام تناسلی خود لذت ببرند
  • ممکن است بخواهند اندام تناسلی سایر کودکان یا بزرگسالانی که با آن‌ها آشنا هستند را لمس کنند
  • ممکن است سینه مادر خود را گاهی بی‌دلیل لمس کنند
  • علاقه‌مند به تماشای لحظاتی هستند که بزرگسالان در حال تعویض لباس برهنه می‌شوند

علائم خود ارضایی در کودکان ۵ تا ۹ سال

کودکان در این سن:

  • هنگام رفتن به توالت یا دوش گرفتن تمایل دارند که یک حریم شخصی داشته باشند
  • گاهی در خلوت خود ارضایی می‌کنند
  • در مورد جنسیت زن و مرد سوالات زیادی می‌پرسند

علائم خود ارضایی در کودکان ۱۰ تا ۱۳ سال

کودکان در این سن:

  • ممکن است گاهی از الفاظ جنسی استفاده کنند
  • به روابط دوست دختر یا دوست پسر علاقه نشان می‌دهند
  • گاهی در خلوت خود ارضایی می‌کنند

علائم خود ارضایی در نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال

بچه‌ها در این سن:

  • ممکن است مکالمات واضح و مفصلی در مورد رابطه جنسی با دوستان خود داشته باشند
  • با پارتنر خود وارد رابطه می‌شوند
  • گاهی تمایل به مشاهده مطالب تحریک‌آمیز جنسی دارند

همانطورکه ذکر شد، این‌ها رفتارهای طبیعی هستند که در هر سنی بروز می‌کنند. شما به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید که با درگیر کردن فرزند خود به فعالیت‌های سالمی مانند ورزش و مطالعه، فقط آن‌ها را کنترل کنید.

زمانی شما باید نگران خود ارضایی در کودکان باشید که با رفتارهای جنسی غیر طبیعی زیر از طرف فرزند خود مواجه شوید. کودکان و نوجوانانی که سوءرفتارهای زیر را نشان می‌دهند، نیاز به ارزیابی دارند. هدف از ارزیابی این است که به درک درستی از منشا این رفتارها برسیم. معمولاً به ارزیابی روانشناختی یا پزشکی توسط یک فرد روانشناس متخصص نیاز است. در ادامه به این سوءرفتارها در هر بازه سنی اشاره خواهیم کرد.

کودکان صفر تا ۴ سال

  • با خشونت خود ارضایی می‌کنند، تا حدی که باعث آسیب به خود می‌شوند
  • تظاهر مداوم به داشتن فعالیت جنسی دارند
  • گاهی سایر کودکان را به انجام فعالیت جنسی وادار می‌کنند
  • مدام به اندام تناسلی دیگران دست می‌زنند

کودکان ۵ تا ۹ سال

  • از رفتار جنسی یا برقراری تماس بدنی با کودکان بسیار کوچکتر از خود لذت می‌برند
  • تمایل به فعالیت جنسی با حیوانات دارند

کودکان ۱۰ تا ۱۳ سال

  • مصرانه خودارضایی می‌کنند
  • دیگران را وادار به برقراری فعالیت جنسی می‌کنند
  • ممکن است برای برقراری فعالیت جنسی، حاضر باشند پول بپردازند
  • از اینکه تصاویر جنسی از خود یا شخص دیگر منتشر کنند مشکلی ندارند

نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال

  • بیشتر زمان خود را به مشاهده مطالب خشونت‌آمیز جنسی یا پورنوگرافی غیر قانونی اختصاص می‌دهند و همزمان خود ارضایی می‌کنند
  • مشکلی با انجام فعالیت‌های جنسی با کودکان بسیار کوچکتر از خود ندارند
  • دوستان خود را مجبور به برقراری رابطه جنسی با خود می‌کنند

گاهی دیده می‌شود که کودک برای خود ارضایی از اسباب بازی‌ها یا عروسک‌های خود استفاده می‌کند. معمولا کودکان در شرایط خود ارضایی از خود علائمی مانند تعریق، برافروختگی، تاکی پنه (افزایش تعداد تنفس) نشان می‌دهند و پزشکان گاهی به اشتباه این علائم را به حساب تشنج، اختلالات حرکتی، شکم درد، کولیک کودکان و سایر مشکلات عصبی یا پزشکی می‌گذارند.

علت خودارضایی کودکان

اما واقعا علت خود ارضایی چیست؟ ایا کودکان هم ارضا می‌شوند؟ پزشکان معتقدند که دلیل خود ارضایی کودکان، برخلاف بزرگسالان تامین نیاز جنسی نیست. زیرا قبل از دوران بلوغ سطح هورمون‌های جنسی در حدی نیست که به تامین غرایز کمک کند. تا سن ۶ سالگی بیشتر به دلیل کنجکاوی و شناخت اندام‌های تناسلی انجام می‌شود و بعد از آن نشانه استرس بیش از حد کودک است.

علت خودارضایی در کودکان

معمولا وقتی پدر و مادر از هم جدا می‎شوند یا در مورد سرپرستی کودک با هم اختلاف دارند، خود ارضایی در کودکان بیشتر دیده می‌شود. متاسفانه در چنین مواقعی، والدین یا دیگران می‌توانند به اشتباه این رفتار را به عنوان نشانه‌ای از سوء استفاده جنسی تفسیر کنند. اگرچه در برخی موارد این امکان وجود دارد اما بهتر است بررسی کنید و دریابید که چه چیزهای دیگری ممکن است برای کودک شما استرس‌زا باشند.

وقتی در این شرایط خودارضایی مکرر اتفاق می‌افتد، بهترین کار این است که از فرزند خود حمایت کرده و با فعالیت‌های دیگر حواس او را پرت کنید. همچنین م‌توانید از وی بخواهید که رفتار خود را به زمانی‌که در اتاق خواب خصوصی خود است محدود کند.

زمانی خود ارضایی در کودکان خیلی نگران‌کننده می‌شود که متوقف کردن آن با وجود حمایت‌های صورت‌گرفته برای کودک سخت باشد و حتی منجر به بروز زخم بر روی اندام تناسلی وی شود.

به طور کلی، امروزه تحقیقات ثابت کرده‌اند که خود ارضایی در نوجوانان ریشه در تغییرات هورمونی دارد و خود ارضایی در کودکان (علت مالیدن کودک به زمین) از سر کنجکاوی یا استرس است. طبق آمار، ۹۰ تا ۹۴ درصد پسران و ۵۰ تا ۶۰ درصد دختران در سنین نوجوانی خود ارضایی می‌کنند.

انواع خود ارضایی در کودکان

همانطور که ذکر شد، شدت خود ارضایی در کودکان در سنین مختلف متفاوت است. هرچه کودک بزرگ‌تر و به سن نوجوانی نزدیک می‌شود، با آگاهی بیشتری در این زمینه اقدام می‌کند. در سنین قبل از ۱۰ سالگی ممکن است فقط در حد لمس نواحی محرک بدن باشد. اما در سنین ۱۳ تا ۱۷ سال می‌تواند با ارضای جنسی نیز همراه شود.

مهم این است که شما به عنوان والدین کودک، طوری با او رفتار کنید که بتوانید خود ارضایی را پیشگیری و کنترل کنید.

پیشگیری از خودارضایی در کودکان

نحوه صحیح پیشگیری از خود ارضایی در کودکان

شما نباید عوارض خودارضایی در کودکان را نادیده بگیرید. به خصوص اگر این کار از یک کنجکاوی کودکانه به عادت تبدیل شود. بلوغ زودرس، رشد زودهنگام اندام‌های جنسی، عفونت ادراری، آسیب به اندام تناسلی، عدم تمرکز، پرخاشگری، افت تحصیلی، احساس گناه، وسواس فکری، منزوی شدن، کاهش اعتماد به نفس و غیره از عوارض خودارضایی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم به محض مشاهده اولین علائم خود ارضایی در کودکان، با رعایت نکات زیر برای پیشگیری از شدیدتر شدن آنها اقدام کنید:

  1. بهتر است با فرزند خود گفتگو کنید و توضیح دهید، همانطور که وارد کردن انگشت در بینی در مکان عمومی کار درستی نیست، دست زدن به قسمت‌های خصوصی بدن به جز هنگام تمیز کردن آن‌ها در حمام یا هنگام مراجعه به پزشک نیز کار صحیحی نیست.
  2. اگر راهکار اول خیلی پاسخگو نبود، بهتر است همزمان با تذکر به کودک خود محبت بیشتری نشان دهید. او را در آغوش بگیرید و بپرسید که دوست دارد با انجام چه کارهای دیگری غیر از این کار لذت ببرد.
  3. در مورد کودکان ۶ تا ۱۳ سال بهتر است خیلی واضح‌تر با آن‌ها صحبت کنید. زیرا وقتی بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند، بیشتر از فرهنگ و رفتار دوستان خود الگو می‌گیرند و پیشگیری از رفتارهای ناشایست آن‌ها کمی سخت‎تر می‌شود. از کودک بپرسید که آیا احساس تنهایی می‌کند یا می‌ترسد؟ آیا از عواض خود ارضایی در کودکان مطلع است؟ آیا می‌داند که خودارضایی زندگی جنسی آینده او را خراب می‌کند یا حتی ممکن است مانع از بچه‌دار شدن او در آینده شود؟

به طور کلی، هدف متوقف کردن سریع این رفتار نیست، بلکه تعیین حد و مرزهای درست آن است. پس با این دیدگاه پیش بروید!

درمان خود ارضایی در کودکان

ممکن است هنگام عبور از اتاق کودک خود، صداهایی بشوید که به نظر می‌رسد بی‌جا هستند. یا شاید به اتاق پسر یا دخترتان وارد شوید و او را در حال خودارضایی ببینید. در این شرایط چه کار باید کرد؟ نکته قابل توجه این است که نادیده گرفتن خود ارضایی در کودکان باعث از بین رفتن این وضعیت نمی‌شود.

خبر خوب این است که این نوع رفتار نشان نمی‌دهد که مشکلی در فرزند شما وجود دارد. دکتر مایکل سیتسما به عنوان یکی از معروف‌ترین روانشناسان در این زمینه می‌گوید: «خودارضایی در واقع رفتار هنجاری است. خداوند قسمت‌هایی از بدن را طوری طراحی کرده است که هنگام لمس آن‌ها احساس خوبی داشته باشیم. در واقع این رفتار طبیعی با بدن ممکن است بخشی از روند بزرگ شدن کودک باشد و والدین فقط باید به فرزندان خود در تشخیص مرزهای سالم کمک کنند.»

از روش‌های موثر برای درمان خود ارضایی در کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرگز فرزند خود را حین خود ارضایی سرزنش نکنید و فقط به او یادآوری کنید که چون یک رفتار خصوصی است، باید در یک مکان خصوصی (مانند اتاق خواب یا حمام) انجام شود. سپس به مرور برای کنترل این رفتار به کمک یک درمانگر اقدام کنید. کودک شما نباید آنقدر مشغول این کار شود که تعامل او با دوستانش تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • از آنجایی که در دختران لمس مداوم اندام تناسلی می‌تواند به دهانه ادرار آسیب برساند و منجر به عفونت ادراری شود، بهتر است این مسئله را به کودک خود گوشزد کنید.
  • ذهن کودک خود را به فعالیت‌های دیگری مشغول و سعی کنید سطح اعتماد به نفس او را افزایش دهید. لذت بردن کودک از این فعالیت‌ها می‌تواند مانع از تمایل مجدد او به خود ارضایی شود. اصولا کودکانی که از جنبه‌های مختلف زندگی خود (خانه، دوستان، مدرسه، فعالیت‌ها) احساس خوبی دارند، کمتر به سراغ تحریک دستگاه تناسلی می‌روند.
  • هرگز رفتار خشن یا همراه با عصبانیت با کودک نداشته باشید. نگویید اگر این کار را ادامه دهی روی دستت زگیل ایجاد می‌شود یا ممکن است کور شوی. این‌ها عزت نفس کودک را خدشه‌دار می‌کنند و حتی ممکن است باعث شکل‌گیری نگرش‌های جنسی ناسالم شوند.
  • از پزشک کودک بخواهید تا این موضوع را به عنوان بخشی از معاینه بررسی کند. مطمئنا توصیه‌های یک پزشک یا روانشناس تاثیر بیشتری روی کودک شما خواهد گذاشت.
  • یادتان باشد که شرایط روانی خانه و میزان محبت‌های شما تاثیر زیادی در تکرار یا عدم تکرار این رفتار دارد.

درمان خودارضایی در کودکان

درمان خود ارضایی در کودکان با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی وجود دارند که می‌توانند با خواص آرام‌بخشی و تسکین اعصاب، کمک زیادی به رفع استرس و اضطراب کودکان کنند. بدین شکل احتمال خود ارضایی مداوم در کودکان به حداقل می‌رسد. می‌توانید با یک  قاشق چای‌خوری از گیاهان زیر دمنوش تهیه کنید:

  • بابونه
  • اسطوخودوس
  • بیدمشک
  • گل گاوزبان
  • بهارنارنج
  • گل محمدی

درمان خود ارضایی کودکان در طب سنتی

پزشکان متخصص طب سنتی معتقد هستند که برای کاهش خود ارضایی در کودکان، باید مدتی غذاهایی با طبع گرم به آن‌ها ندهید. دادن شربت سکنجبین به صورت ناشتا برای حداقل ۲۱ روز عالی است. در هنگام دوش گرفتن کودک، کمی روغن بنفشه یا روغن کدو به کل بدن او بمالید.

پیاده‌روی و ورزش می‌توانند با کاهش خلط صفراوی روان کودک را آرام کنند. از دادن غذاهای خیلی چرب یا سنگین مانند فست‌ فود پرهیز کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

دلیل اینکه خود ارضایی در کودکان، والدین را آزار می‌دهد این است که ما تمایل دارند اعمال کودکان را از دیدگاه بزرگسالان ببینند. برای یک کودک، خودارضایی بخشی از روند آشنایی با اندام‌های جنسی است. نوزادان و کودکان در جستجوی بدن خود متوجه می‌شوند که لمس برخی از قسمت‌ها بیشتر از قسمت‌های دیگر با احساس لذت همراه هستند.

گفتگوی آنلاین با روانپزشک برای درمان خودارضایی

شما زمانی باید به پزشک یا روانپزشک مراجعه کنید که این کار به یک عادت تبدیل شود و حتی با رفتارهای خشونت‌آمیزی که منجر به آسیب به اندام‌‎های تناسلی می‎شوند همراه شود. این علائم دیگر نشانه کنجکاوی نیستند، بلکه نشانه بارزی از استرس و اضطراب درونی کودک هستند.

اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره آنلاین روانشناس پذیرش ۲۴ تلفنی و متنی مشاوره بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر برای درمان خود ارضایی در کودکان و آگاهی از بهترین قرص برای درمان خودارضایی کودکان استفاده کنید.

۳.۴/۵ (۴۳ نظر)

منبع
www.betterhealth.vic.gov.auwww.focusonthefamily.comwww.askdrsears.comwww.ncbi.nlm.nih.govwww.kidshealth.org.nz

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
276 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطیمه
فاطیمه
11 ساعت قبل

سلام تروخدا جواب منو بدین من ۱۳ سالمه خودارزایی میکنم قدم هم از هم کلاسی هام کوتاه تره آلتم ۹ سانتو نیمه آیا نرمال الت شما چقده ممنون میشم جواب بدین ممنون

آخرین ویرایش 11 ساعت قبل توسط فاطیمه
امیر
امیر
11 ساعت قبل

یکی نیست منو بکنه

یه شخص
یه شخص
11 ساعت قبل

کسی سکس میکنه بزنگه مرد هستم لطفا فقط دخترا بزنگن

Alireza
Alireza
2 روز قبل

سلام علیرضا هستم ۱۵ سالمه دختر خالم فکر کنم
۷ سالشه یا ۹ سالشه قد بلند خیلی خوشگله سفید پوست هم هست هرشب خود ارضایی میکنم ((تذکر من پسرم))
و چند بار میخوام باهاش سکس کنم ولی خودش
قبول نمیکنه میشه یک راه حل به من بگید تا ارضاش کنم و باهاش سکس کنم
آیا راه زورگیری پیشنهاد خوبی است جواب بدید
یک راه حل بگید تا ارضاش کنم

رضا
رضا
3 روز قبل

هدیه

ناشناس
ناشناس
9 روز قبل

به نظرم بچه های دانشگاه نرفته همه شیطونن عاری از جنسیت به نظرم نباید بهشون سخت گرفت البته آدما تا آخر عمر باید یاد بگیرن مثلا من خودم بچه بودم داشتم با کامپیوتر ور برم،خودمو جا کاراکترهای خیالی بذارم، کتاب بخونم، خط تولید دانستنی کنم ایکاش کل لوازم آزمایشگاه یاد بگیرم یاد خواهم بگیرم و فشنم به نظرم یه مدل انگیزه است !

فاطیمه
فاطیمه
12 روز قبل

کسی نیست منو بکنه ۱۳ سالمه

ارتاد
ارتاد
پاسخ به  فاطیمه
7 روز قبل

سلام

فاطیمه
فاطیمه
پاسخ به  ارتاد
11 ساعت قبل

سلام چند سالته

امیر
امیر
پاسخ به  فاطیمه
12 ساعت قبل

خاک بر سر بی غیرتت

فاطیمه
فاطیمه
17 روز قبل

سلام خسته نباشین من ۱۳ سالمه سین هام هم ۹۰ هستش کسی نیست بماله یا بمکه

ارتاد
ارتاد
پاسخ به  فاطیمه
13 روز قبل

چرا زنگ بزن

امیر
امیر
پاسخ به  فاطیمه
12 ساعت قبل

خاک بر سرت

علی
علی
19 روز قبل

من تقریبا دو روز دو روز خود ارضایی میکنم و آب سفیدی از آلت تناسلی ام بیرون میاد آیا مشکلی برای آینده ام نیست‌‌‌

علی
علی
19 روز قبل

آیا خود ارضایی مشکلی برات ایجاد نمیکنی

شایان
شایان
26 روز قبل

توروخدا به پرسیدم جواب بدید

شایان
شایان
26 روز قبل

سلام با عرض و ادب من ۱۳ سلام است یکی دو ماهی است که خود ارضایی را شروع کردم حدود ۵و۶ باری است که اسپرم درآمده است و چند باری است که سعی میکنم که ترک کنم لطفاً راه‌حل برایم بیاورید و من واقعا میترسم و توروخدا کمکم کنید ممنون میشم بدی های درآوردن اسپرم در ۱۳ سالگی را بگویید ازتون خواهش میکنم کمکم کنید خیلی ممنون سپاس

رویا
رویا
29 روز قبل

من از۱۳سالگی خود ارضایی کردم و الان۱۸سالمه و میخوام ترک کنم چی کار
باید بکنم البطه من از روی شهوت خود ارضایی
نکردم بلکه تو حمام واژنم رو کف مالی میکردم که انگشتم رفت تو و از اون موقعه دارم این کارو میکنم کمکم کنید لطفاا

داور
داور
پاسخ به  رویا
25 روز قبل

برای ترک خودارضایی باید با پارتنر خود وارد رابطه بشید تا نیازی به خودارضایی نداشته باشی البته اگر اصلا خودارضایی نداشته باشید از بس هوس انسان بالا میره که مجبور میشه مثل مرغ و خروسها در هر مکانی و هرکس در دسترس بود به زور باهاش خودشو ارضا کنه

محمد
محمد
پاسخ به  رویا
18 روز قبل

بیا پیش من که دیگه خود ارضایی نکنی

باران
باران
30 روز قبل

من ۱۲ ساله ام و از بچگی عاشق لخت شدن بودم و همیشه خود ارضایی در قسمت بیضه را میمالم و چند روزه بیشتر شده و این کار حس خوبی داره
چه کار کنم

دکتر اورولژی
دکتر اورولژی
پاسخ به  باران
25 روز قبل

عزیزم ادامه بده و خوش باش ، هرکس گفت بده بگو سند و دلیل بیار که بده و اگر هم گناه هست ، که نیست ، گناهش از رابطه غیر مشروع بسیار کمتره پس آدم چطوری باید شهوت خودشو خالی کنه، کسی که میگه خوب نیست ، یا سیره یا اصلا شهوت نداره
سن که می‌ره بالا شهوت تمام میشه و دیگه هیچ دارویی کمک نمیکنه تا با این زمان برگردید ، ضمنا خود ارضایی زیاد باعث ضعف و بی‌حالی میشه و افراد متاهل هم زیاد این کار را انجام نمیدن

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام ایا عوارض خود ارضایی مکرر از بین میره من حدود دوسال هست که دارم انجام میدم الان هم ۱۵ سالمه

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط محمد
محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و الان یک سال نیم میشه که خود ارضایی میکنم بعضی وقتا هروز یا نصفه یا کلا نمیکنم و الا مشکلات استرس گوشم صوت میکشه فشارم میفته خود ارضایی روی چشم تاثیر داره

هیچ کس
هیچ کس
1 ماه قبل

میگم من پسرم ۱۵ سالامه و ۱ ساله شروع کردم و هفته ای ۱ یا دوبار میزنم و دوست ندارم ترک کنم آیا مشکلی داره؟ایا اینکار گناهه بگید تروخدا

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  هیچ کس
1 ماه قبل

نه عزیزم طبیعیه فقط نباید خیلی زیاد اینکارو انجام بدی همون هفته ای یکی دو بار کافیه

آریا
آریا
پاسخ به  هیچ کس
28 روز قبل

آره داش چرا گناه نیست ولی باید ترک کنی

M. H
M. H
پاسخ به  هیچ کس
27 روز قبل

بله گناه کبیره ست حتما کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب رو بخونید نجات دهنده ست! به شدت به زتدگی زناشویی اینده تون اسیب میزنه ترک کنید.

M. H
M. H
پاسخ به  هیچ کس
27 روز قبل

اگر خودارضایی منجر به خروج منی بشه یا به اوج شهوت جنسی برسه غسل جنابت هم داره!

آتنا
آتنا
1 ماه قبل

بیشتر مشکلات خودارضایی استرس بالا هست برای درمان فقط باید استرس درمان شود حالا یا با دارو یا با مشاوره مطمئن باشید خوب میشوید

یکی هستم
یکی هستم
1 ماه قبل

سلام،،،،من ۱۳ سالمه و از حدود دی امساا خود ارضایی میکنم و یکی دوبار ابم اومد وچ،،ولی دیروز که انجام دادم تا آخر رفتم ولی نیامد و پریروز هم همینطور و چند روزه اینطوری شدم ولی یادمه چند وقت پیش اومده بود ،،،ایا امکان انزال معکوس هست؟؟

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط یکی هستم
م.مریم
م.مریم
پاسخ به  یکی هستم
1 ماه قبل

نه عزیزم انزال معکوس نداریم طبیعیه چون سنت کمه همیشه با انزال همراه نیست

M buty
M buty
2 ماه قبل

ایران اینجوریه تو آمریکا پسر و دختر به جای خود ارضایی رابطه برقرار میکنن
خوش بحالشون

M. H
M. H
پاسخ به  M buty
27 روز قبل

خیر این که حسن نیست، خوشا به حال اون کسانی که به اسلام عمل می کنند و دختران و پسران رو طوری تربیت می کنند که در موقع سن بلوغ و اوج شهوات لایق و اماده ازدواج میشن!

خسته از دنیا
خسته از دنیا
2 ماه قبل

سلام من پسرم ۱۲ سالمه از اول از ۱۱ سالگی و ۶ ماه شروع کردم حدودن ۱ سال ونیم میشه این کارو میکنم فقط یکبار توانستم ۲۴ روز این کارو نکنم اما نتونستم خودمو کنترل کنم لطفا کمکم کنین

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  خسته از دنیا
1 ماه قبل

اشکال نداره طبیعیه ، فقط خیلی زیاد نباید انجام بشه سعی کن تو فعالیتهای سالم ورزشی ، رابطه با دوستان و … شرکت کنی و سر خودتو گرم کنی

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه حواسم نشد ارضا شدم احتمال داره بلوغ کنم؟

نتایس
نتایس
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

انشالله دفع بعدی حواست میشه بله احتمال داره بلوغ کنی

فلانی
فلانی
2 ماه قبل

سلام من ۱۳سالمه از ۹سالگی خود ارضایی رو شروع کردم و خیلی حس خوبی داره اما میخاحم ترک کنیم

اهیر
اهیر
2 ماه قبل

سلام خوبی من یه پسری ۱۸ساله هستم، از ۱۴ ساله گی خود رضایی کردم و الان ترک کدم هنوز هم بالغ نهشدم چی کار کنیم که بالغ شویم

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  اهیر
1 ماه قبل

منظورت از هنوز بالغ نشدم چیه ؟

نمیدانم
نمیدانم
2 ماه قبل

من ۱۴سالمه و از ۱۰سالگی خود ارضایی میکنم تقریبا هر روز چجوری میتونم ترک کنم خیلی سخته واقعا یگی بگه

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  نمیدانم
1 ماه قبل

عزیزم باید ورزش کنی ، تو اجتماع حضور داشته باشی با دوستات و خانواده وقت بگذرونی خلاصه سرت گرم باشه که زیاد به مسائل جنسی فکر نکنی

آقای ناشناس
آقای ناشناس
2 ماه قبل

من ۱۴ سالمه،گاهی یه روز در گ
میاد،گاهی دوروز یک بار و گاهی
یه هفته یک بار احتلام میشم،کسی. خست مثل من این مشکلو داشته باشه،آیا یه مشکل جدیه

SoBHAN
SoBHAN
پاسخ به  آقای ناشناس
2 ماه قبل

سلام منم ۱۴ سالمه و از ۱۱ و خورده ای سالگی شروع به خود ارضایی کردن اول خودم هم دوس نداشتم خودارضایی کنم چون میگفتم لباسام کثیف میشه ولی بعد برام یک عادت شد حالا هم دارم ترک می کنم کار سختی نیست اول تو گوشی بخصوص تو گوگل چیز هایی که تعریکت میکنه را نگاه یا نخون و وقتی بیرون میری چیزی یا حرفی که ترو تعریک می کنه بهش توجه زیاد نکن و خودتو به یک چیز دیگه سر گرم کن خیلی طول نمی کشه وفقط تا یک ماه خود ارضایی نکن بعد برای این که تو خیلی خود ارضایی کردی ممکنه هفته ای یک بار تو خواب خود به خود خود ارضا بشی فقط باید اون موقع توجه نکن بهش و فکر نکن که نتونستی ترک کنی چون تو داری موفق میشی که ترکش کن

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  آقای ناشناس
1 ماه قبل

عزیزم این اصلا مشکل نیست طبیعیه

رایان
رایان
2 ماه قبل

من ۱۱ سالمه و خیلی درگیر خود ارضایی هستم واقعا میخوام ترک کنم ولی نمیتونم

رضا
رضا
3 ماه قبل

آخ بریزم توووووووووش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

بیا بریز توم

آرش
آرش
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

بیا بریزم توت

آرش
آرش
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

۰۹۱۴۵۹۰۳۱۷۵بزنگ بگم چیکار کنی

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

۰۹۳۰۲۲۳۹۸۰۴بزنگ بریزم توت

jsksjbz
jsksjbz
3 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه و از حدود نزدیک های ۶ سالگی خودارضایی میکنم میخواستم ببینم اگه ترک کنم باز هم عوارض خودارضایی رو بدنم می مونه؟

فلانی
فلانی
پاسخ به  jsksjbz
2 ماه قبل

همدرد من من از ۱ سالگی اینجوریم و بعد از فهنیدن ماجرا س.. بدتر شدم برا عادت شده

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  فلانی
1 ماه قبل

مگه شما یک سالگیت یادته ؟؟

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  jsksjbz
1 ماه قبل

عزیزم خود ارضایی عوارضی نداره باور نکن ، فقط نباید بیش از حد انجام بشه که حالت وسواس پیدا کنه و از کار و زندگی بندازدت

غلامرضا
غلامرضا
3 ماه قبل

سلام بحث جالبه
من یه بار رفته بودم جایی که رفیق رفیق من رفته بود حموم ما به شوخی خواستیم در حمومو باز کنیم که دیدم با دختره تو حموم دارم …
میکنن
بعد از حموم دختره حالش بد بود و ناحیه تنسانی و مقعد و واژنش درد میکرد بردیمش دکتر و دکتر گفت مایع منی روشون کارساز شده و باید بچشو نمونیم سقف کنیم چی چی کنیم

امیر
امیر
3 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالم است و از شیش سالگی خود ارضایی میکنم باید چکار کنم مشکلم حل بشه ؟؟
آیا دیگه نمیتوانم بچه دار بشم ؟؟

یه بنده خدا
یه بنده خدا
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

نه داداش خود ارضاعی باعث نا باروری در آینده نمی شه ولی باید کنترلش کنی که منی در نیاد چون اگه در بیاد حرام و گناهع

گمنام
گمنام
4 ماه قبل

منی ازت خارج میشه

پسر که نمیدونه چیکار کنه
پسر که نمیدونه چیکار کنه
4 ماه قبل

سلام من ۱۱ سالمه و پسرم و از ۹ سالگی خود ارضایی می‌کنم البته نه زیاد حدودا ۱ ماه ۱ بار
یه جورایی میترسم که در آینده نتونم بچه دار شم چون واقعا بچه دار شدن رو دوست دارم
لطفا بگید اگه در ۱ ماه یا نهایتن ۲ ماه ۱ بار بزنم و ارضا بشم مشکلی پیش میاد یا نه و بگید نمیتونم پچه دار بشم یا نه
ممنون میشم جواب بدید

امیررضا
امیررضا
پاسخ به  پسر که نمیدونه چیکار کنه
4 ماه قبل

منم ۱۲ سالمه و همین مشکلو دارم

...
...
پاسخ به  امیررضا
4 ماه قبل

امیر رضا وقتی خودارضایی میکنی ارضا هم میشی ؟ آخه بچه ۱۲ ساله مگه ارضا میشه؟

احسان
احسان
پاسخ به  امیررضا
3 ماه قبل

منم ۱۲ سالمه هر هفته دو روز یکبار یا دو بار به این مشکل برخورد میکنم

حسین
حسین
پاسخ به  پسر که نمیدونه چیکار کنه
2 ماه قبل

بچه دارمیشی ولی زودانزالی میگیری ومجبوری قرص استفاده کنی واون قرص ها اعتیادآورهستن

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  پسر که نمیدونه چیکار کنه
1 ماه قبل

نه خود ارضایی باعث ناباروری نمیشه

یه دوست
یه دوست
پاسخ به  پسر که نمیدونه چیکار کنه
21 روز قبل

باید سعی کنی برات عادت نشه و در بزرگسالی مشکلی برای رابطه جنسی مشکل ایجاد نکنه

ن س
ن س
4 ماه قبل

سلام دخترم ۲سال ونیمه بعضی وقتا که توآغوشمه خودشو می‌مالد ب دستم .وقتی ازاون حالت خارجش میکنم عصبانی میشه چیکارکنم

گیچ شدم
گیچ شدم
4 ماه قبل

سلام من از ده سالگی خودارضایی رو شروع کردم بنظر شما امکان داره بلوغ زودرس شده باشم و دیگه قدم رشد نکنه؟

امیر
امیر
پاسخ به  گیچ شدم
2 ماه قبل

بخدا منم همین سوالو دارم

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  گیچ شدم
1 ماه قبل

نه عزیزم طبیعیه

کسرا
کسرا
4 ماه قبل

سلام من ۱۳ الی ۱۴ سال سن دارم و حدودا ۴ الی ۵ماه هست کا خود ارضایی میکنم و هنوز بالغ نشدم آیا خود ارضایی تاثیری بر بالغ شدن داره ؟

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  کسرا
1 ماه قبل

نه تاثیر نداره ، ولی منظورت از بالغ شدن چیه ؟؟؟

سارا
سارا
5 ماه قبل

من یه پسر ۱۶ ساله دارم که مدتیه متوجه شدم با گوشی به فیلمهای سکس نگاه میکنه یه بار هم در حال خود ارضاعی دیدمش به نظرتون چطور باید باهاش رفتار کنم

سینا
سینا
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

به نظر من بندازش از خونه بیرون

احسان
احسان
پاسخ به  سینا
3 ماه قبل

بلند شو بلند شو پدسگ میدونی انسان برای ی بچه هرکاری از دستش بیاد می‌کند این طرف ۱۶ سال فکر بزرک شدن بچش بود حسرت بکش برای بچه

مهسا
مهسا
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

باهاش همکاری کن مثلاً ساک پرتف بزن

م ح
م ح
پاسخ به  مهسا
30 روز قبل

بابا تو دیگه کی هستییی

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

پسر ۱۶ ساله نباید به فیلتر شکن دسترسی داشته باشه دسترسی اش به اینترنت و فیلترشکن را محدود کنید ولی به روش نیارید چون خودارضایی برا سن ایشون طبیعیه

تنها
تنها
5 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه و از لحاظ جسمی هم ضعیفم طوری ک به اندازه یه پسر بچه کلاس چهارمی هستم و هنوز ب بلوغ نرسیدم به نظرتون مشکلش چیه و یادمه ک از وقتی کوچک بودم هر چند وقت خود ارضایی میکردم .

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  تنها
1 ماه قبل

ربطی به خود ارضایی نداره به دکتر متخصص غدد مراجعه کن

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه از ۱۴ سالگی میزنم همش توبه میکنم گوگل فیلتر همه رو مسدود میکنم اخرش نمیتونم پشیمونم و ۱ ماهه ترک کردم اخرین بار بعد خود ارضایی اب شل شفاف اومد شنیدم خود ارضایی باعث میشه در اینده بچه دار نشم نمیدونم چه کار کنم نمیخوام به پدر و مادرم بگم. راه درمان شل شفاف که گفتم چیه ؟
خود ارضایی باعث پدر نشدن میشه؟ درمانش چیه؟ لطفا جواب بدید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محمد
فریده
فریده
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

سلام نه ربطی نداره ولی سعی کن ترکش کنی

ابوالفضل
ابوالفضل
5 ماه قبل

درود من کلاس ۷ هستم و اول فروردین میشم ۱۳ و از ۱۰ سالگی خود ارضایی انجام میدم اما از ۱۱ سالگی ی مدت قطع کردم اما بعد از ۲ ماه دوباره شروع کردم و از وقتی که تابستون تمام شده میتونم بگم آگه مادرم بره بیرون منم خود ارضایی انجام میدهم و از وقتی که مدرسه شروع شده مقداری هم مایع منی خارج میشود
لطفا میتونید کمکم کنید؟؟!! چون از درس افتادم
ولی هیچ عوارضی از بلوغ زودرس نیست صدام مثله قبله قدم ۱۵۲ و وزنمم ۴۶ هست هنوز باشگاه هم میرم اما بعد باشگاه داخل حمام خود ارضایی انجام میدهم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط ابوالفضل
...
...
پاسخ به  ابوالفضل
4 ماه قبل

سلام ابوالفضل تو هم عین من هستی منم از ۹ سالگی خودارضایی رو شروع کردم.

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام بنده ۱۵ سالمه و نمیدونم چکار کنم برآب ترک خدارضایی

محمدی
محمدی
5 ماه قبل

سلام من پسری ۴ساله دارم از یک سالگی خود ارضایی می‌کرد اما الان شدت گرقته پیشه من یا باباش هم این کارو میکنه من دعواش کردم چی کار کنم کمکم کنید

222
222
پاسخ به  محمدی
5 ماه قبل

انگشتش کن یا بهش یاد بده

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  محمدی
1 ماه قبل

حساسیت نشون ندید ، بهش تذکر بدید کار خوبی نیست و باید در خلوت انجام بشه مثل دستشویی کردن ، سرشو گرم کنید و حواسش رو پرت کنید ، ببینید اگر استرس داره شرایط را براش آرام و امن کنید

پارسا احمدی
پارسا احمدی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسر ۷ ساله دارم و کلاس اول در کلاس ب معلمش گوش نمیکنه و موقعه انجام تکالیف این ب خود ارضایی مشغول میشهالبته این از ۴سالگی ش و کرد ومن سعی کردم فراموش کنه اما الان که رفتهمدرسه بیشتر شده و باعثشدهب معلمش اصلاتوجه نکنه و اصلاتکالیفشانجام نده من خییلی نگرانشم لطفا قرص یا شربتی که بهش کمک کنه معرفی کنید ممنون

اسیه
اسیه
پاسخ به  پارسا احمدی
4 ماه قبل

آسیه ارامش

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  پارسا احمدی
1 ماه قبل

اولا باید بهش تذکر بدید کار خوبی نیست و باید در خلوت انجام بشه مثل دستشویی کردن ، دوما این بچه استرس داره از شرایط استرس زا دورش کنید ، سوما قرص و شربت نداره باید ببرید پیش روانشناس کودک

سوگل
سوگل
6 ماه قبل

درود وخسته نباشید کودک ۶ساله یی دارم که مدام روز خودش فشار میاره و این باعث شده از مدرسه ودرس که کلاس اول رو تازه شروع کرده عقب بیوفته لطفا راهنمایی کنید چون واقع نگرانم سپاس

ابول
ابول
6 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالم هست و هین ۳ هفته پیش خود ارضایی کردم و از اون به بعد احساس در خیلی کمی در بیضه سمت راستم داشتم بعد ۱ تا ۲ هفته خود ارضایی نکردم وای دوباره تحریک شدم و چند بار انجام دادم و درد بیضه دوباره اومد به نظر شما چی می تونه باشه؟

یوسفی
یوسفی
پاسخ به  ابول
6 ماه قبل

سلام ، بلوغ کامل نشده ، خود ارضایی نکنید

احسان
احسان
پاسخ به  یوسفی
3 ماه قبل

داداش دستت درد نکنه من ب سن بلوغ رسیدم ۱۲ سالمه و سن بلوغ ام رو کامل نکردم ولی هر دو هفته دو روز یا یک روز یکبار یا دوبار میزنم خیلی هم زود اعصابم داغون میش و از درس میوفتم

سامی
سامی
پاسخ به  ابول
1 ماه قبل

داری خاجه میشی

کسی که گیج شده
کسی که گیج شده
6 ماه قبل

من پسرم ۱۴ سالمه و هنوز به بلوغ نرسیدم اما تو ۹ تا۱۳ سالگی خود ارضایی می کردم حالا نمی دونم همین باعث شد به بلوغ نرسم یا بلوغ دیررس دارم

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط کسی که گیج شده
امیری
امیری
پاسخ به  کسی که گیج شده
5 ماه قبل

خودارضایی در روند بلوغ تاثیر چندانی نداره. زمان رسیدن به بلوغ بین افراد متفاوته و ممکنه از ۱۲ تا ۱۵ سالگی اتفاق بیفته.

SoBHAN
SoBHAN
پاسخ به  کسی که گیج شده
2 ماه قبل

ببین اول نگاه کن که قسمت الت تناسلیت مو بیرون اومده یا زیر بغلت اگه اومده بود تو به سن بلوغ رسیدی

amir
amir
7 ماه قبل

من پسرم. ۱۲سالمه خیلی وقته میزنم و هیچ عوارض بدی برام تا الان پیش نیومده.لطفا کمکم کنید اگه بازم بزنم عیبی نداره؟

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط amir
راهنما
راهنما
پاسخ به  amir
6 ماه قبل

سعی کن کنترل شده و اصولی بزنی و بعد از زدن عذاب وجدان نداشته باش

فومشی. روانشناس کودک
فومشی. روانشناس کودک
پاسخ به  راهنما
5 ماه قبل

تو باید سعی کنی ترکش کنی به مرور زمان چون باعث مشکلاتی مانند عدم تمرکز، لرزش دست، عدم لذت در رابطه جنسی و مشکلات پروستاتی دچار میشی

هستی
هستی
پاسخ به  راهنما
5 ماه قبل

پسرم ۳ سالش خودش به زمین میمال

احسان
احسان
پاسخ به  هستی
3 ماه قبل

منم از سن ۳ یا ۴ سالگی تو گوشی پدرم سکس نگا میکردم و خودم را ب زمین می‌مالیدم و خیلی لذت می بردم نزار خودش بماله زمین تو آینده خیلی ب آلت تناسلی اش علاقه مند میشه و از درس میوفته الان ۱۲ سالمه از درس هم افتادم دیه حوصله ندارم درس بخونم همش رو خود ارضایی میکنه تو یک هفته دو روز یا ی روز دو یا یکبار خود ارضایی میکنم خیلی سردرد میشم و از دنیا خسته میشم همش حال ندارم شوق ندارم از دنیا بدم میاد میخوام فقد بمیرم ک دیه گناه نکنم وقتی خود ارضایی میکنم میدونم خدا از بالا نگام میکنه و خود ارضایی گناه است اما ازش دیه نمیتونم دوری بکنم چیکار کنم نمیدونم و بچت رو نزار خودشو بماله زمین فعلا خدافظ

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  احسان
1 ماه قبل

خودارضایی گناه نیست به حرف آخوندا گوش نکن بخشی از طبیعت انسانه ،فقط نباید بیش از حد انجام بشه که به درس و فعالیتهای دیگه ات آسیب نزنه

امیر
امیر
پاسخ به  هستی
12 ساعت قبل

پسر منم ۳ سالشه با دستش اینکارو می کنه واقعا چه خاکی بر سرم بریزم

دخترک
دخترک
7 ماه قبل

سلام
من ۱۲ سالمه تقریبا از نه ده سالگی خودارضایی میکنم هیشکی جز صمیمی ترین دوستم نمیدونه مادر پدرم هم نمیدونن میخوام این قزیه رو ترک کنم ولی خود ب خود تحریک میشم اولین با در حال بازی با عروسکام بودم ک این حس بهم دست داد و حس خوبی داشت برایه همین ادامه دادم شنیدم با سرکه رفع میشه اما من نمیتونم برم ب مامانم بگم سرکه بده اونم میپرسه و من نمیتونم چیزی بگم اصلا دوس ندارم بهش بگم مطمعا نم رفتار هایه بدی نشون میده لطفا کمکم کنید و یه راهی بدید

راهنما
راهنما
پاسخ به  دخترک
6 ماه قبل

این اتفاق در این سن طبیعیه. سعی کن اصولی بزنی

محمد
محمد
پاسخ به  راهنما
18 روز قبل

عزیزم تو باید بدی خود ارضایی زرر داره

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  دخترک
5 ماه قبل

خودارضایی یک اتفاق کاملا طبیعی و بی‌ضرره. تا زمانی که رابطه جنسی سالم ندارید انجام این کار هیچ ایرادی نداره. دنبال سرکه و درمان‌های اشتباه دیگر هم نرید. این درمان‌های غلط به بدنتون آسیب میزنن. سعی کنید به جای ترک خودارضایی ، اونو به درستی و در خلوت انجام بدید. براش برنامه‌ریزی داشته باشید تا به زندگیتون صدمه نزنه. حتما پیش‌از انجام دست‌هاتون و اندام جنسی‌تون رو بشورید و بعد انجام بدید. رفتارهای جنسیتون رو برای کسی توضیح ندید حتی دوستان نزدیک و خانواده. فعالیت جنسی یک چیز کاملا خصوصیه.

پسر که نمیدونه چیکار کنه
پسر که نمیدونه چیکار کنه
پاسخ به  سمیرا
4 ماه قبل

مرسی منم حس بهتری گرفتم از حرف های سما

محمد
محمد
پاسخ به  پسر که نمیدونه چیکار کنه
18 روز قبل

خانم سمیرا از این خود ارضایی انجام بدی برو به یکی بده که حداقل به تنت زرر نکنه

احسان
احسان
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

خانوم سمیرا خود ارضایی گناه است از وقتی ک میزنم و میدونم خدا از بالا میبینه و میبینه ک دارم گناه میکنم خیلی عذاب وجدان میکشم آخرش پشیمون میشم خود ارضایی گناه است ۱۲ سالمه از الان میخوام بمیرم زود تر ک دیه گناه نکنم

یه دوست
یه دوست
پاسخ به  احسان
21 روز قبل

برو در مورد گناه خود ارضای داخل گوگل بخون بعد متوجه میشی چرا خدا خود ارضایی رو حرام کرده
خدا گفته برای این خود ارضایی رو حرام کردم که نکنه یه وقت وقتی زن داری بری خود ارضایی کنی و زندگیت خراب بشه و زنت دیگه نخواهد باهاد باشد ببین خدا به کجاهاش فکر کرده

بدت
بدت
پاسخ به  دخترک
4 ماه قبل

دختر جان چیزای جنسی خانوادگی شخصی رو نباید به دوستات بگی هر چقدرم صمیمی باشی

متخصص مشار راهنمایی مردم
متخصص مشار راهنمایی مردم
پاسخ به  دخترک
1 ماه قبل

۰۹۳۰۲۲۳۹۸۰۴

UCN
UCN
8 ماه قبل

من از ۱۲ سالگی شروع کردم ماهی یک بار میزدم خب مشگلی نداشت خب بعد یک سال تونستم خود ارضایی نکنم منی که خیلی این کار رو دوست داشتم ولی بعد توی چهارده سالگی خود ارضایی رو بخاطر یک عکسی که توی گوشی دوستم بود کارو شروع کردم ولی خب دوستم که عاشق این کار بود خود ارضایی نمی کرد …. چی بگم می گفت درد داره منم گفتم اونو نشونم بده منم نگاه کردم دیدم این که تخم داره پس داستان چیه بعد به ۱۵ سالگی رسیدم روزی ۴ بار میزدم خب نظری دارین بگین ممنون

متخصص مشار راهنمایی مردم
متخصص مشار راهنمایی مردم
پاسخ به  UCN
1 ماه قبل

برو بزن حال کن ایرادی نداره یه چیز کاملأ طبیعی یه جوری خودتو باید خالی کنی

فرشاد
فرشاد
10 ماه قبل

من از ۹ سالگی به بلوغ زودرس رسیدم و از ۱۲ سالگی صدام خروسی شد و تو ۶ ماه کامل صدام هم یه بلوغ رسید من از ۹ سالگی خود ارضایی میکردم و الان هم تو سن ۱۵ سالگی با ۲ دختر رابتطه داشتم ولی پدر و مادرم این اتفاقات رو فهمیدن و منو نزدیک ۵۰ جلسه روان درمانی بردن ولی هیچ فرقی نکردم و باز هم دارم به بلوغ زودرس رو و الان تو ۱۵ سالگی قدم ۱۹۵ شده نمیدونم اگر ترک کنم چی میشه تا الان باشگاه رفتم پیادروی سردی همچیه امتحان کردن ولی به یک مشکلی دچار شدم تحریک زودرس حتی با بستنی هم تحریک میشم با اینکه از این نشونه ها فقط درس هام بد هست ولی تمام نشونه هام برعکس هست رفیقام زیادن ادم اجتماعی هستم ولی باز هم این مشکلو دارم از وقدی مشروبات رو شروع کردم کم تر خود ارضایی میکنم ولی میترسم این مشروب به سیگار بکشه بعدش مواد و کلا زندگیم به فنا بره گفتم شاید بتونین یه کمکی بکنید

...
...
پاسخ به  فرشاد
7 ماه قبل

تو سیگار بکشی بهتر ا اینه که مشروب بخوری دادا
چه کاریه با خودت می‌کنی تو این سن
تو همه دنیا مشروبو زیر ۲۱ سال نمیذارن کسی بخوره بعد توعه ۱۵ ساله داری میخوری ؟
برو سیگارتو بکش عمو مشروب چیه

امیری
امیری
پاسخ به  فرشاد
5 ماه قبل

رفتارهای جنسی یک عمل کاملا طبیعیه که برای بعضیا بیشتر و بعضی کمتره. هیچ ضرری هم نداره. اما مشروبات الکلی، سیگار و دیگر مخدرها واقعا به بدنت آسیب میزنه. سعی کن برای امور جنسیت برنامه‌ریزی داشته باشی و الکل رو بزاری کنار. باشگاهم ادامه بده خیلی عالیه

احسان
احسان
پاسخ به  فرشاد
3 ماه قبل

امام علی میگه یک قطره مشروب را بریزی چاه باید هیچکس به اونجا اصلا کف قابلمه هم نزنه و گفته کسی که مرده و مشروب خورده برا جنازش نرید جنازشو خاک نکنید برا مسجد او نرید نمازش را نخوانید نخور دوست من کار تو زشته منم تو محرم عرق خوردم الان دارم تو هرجا باشم ۱۲ سالمه گریه میکنم توبه توبه میگم من قبلا لات بودم جترو ۹۰ سی سی داشتم قلدری میکردم الان همه اونا رو ترک کردم و دارم نماز ،قرآن میخونم توی نماز آخرش فقد ب خدا میگم توبه توبه نخور دوست من

احسان
احسان
پاسخ به  فرشاد
3 ماه قبل

اگر مشروب بخوری امروز یا فردا نمیتونی بچه دار بشی دوست من کلا ضرر اسن برو سیگارتو بکش من خودم سیگاری بودم ی زمان

دکمه بازگشت به بالا