علائم و درمان سرطان سینه چیست؟ چگونه از سرطان سینه جلوگیری کنیم؟

درمان دارویی و گیاهی سرطان سینه

سرطان سینه

سرطان سینه دومین سرطان رایج در دنیا است، این سرطان بیشتر در میان بانوان رایج است به طوری که آمارها نشان می­دهد از هر هشت زن در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می­شود. البته این آمارها درکشور ما تکان دهنده است و سالانه هفت هزار زن ایرانی به این نوع سرطان مبتلا می­شود. پس بهتر است این بیماری را بهتر بشناسیم و راه­های پیشگیری و مقابله با آن را بدانیم.

سلول های بدن دائم در حال تکثیر و جانشینی هستند، اما گاهی تکثیر این سلول­ها از حد طبیعی فراتر می­رود و به شکل نامنظم و غیر قابل کنترل شروع به تکثیر می­کنند که در نهایت باعث ایجاد توده­های سرطانی می­شوند. اگر این توده­ها در اطراف بافت سینه و یا گره­های لنفاوی اطراف سینه، مانند زیر بغل و یا ناحیه ترقوه رشد کنند اصطلاحا سرطان سینه گفته می­شوند.

علت سرطان سینه

علت سرطان سینه بیشتر در سابقه خانوادگی نهفته است. به طورکل زنانی که در افراد درجه یک و دو مانند مادر و خواهر و خاله خود چنین عارضه­ای را دیده اند باید نسبت به این بیماری محتاط تر باشند. اما علاوه بر ژنتیک علت­های دیگری هم برای این بیماری وجود دارد. به طور کل علت سرطان سینه در زنان می­تواند در افزایش سن آنها وسن باروری آنها هم نهفته باشد. زنانی که در سن کم عادت ماهیانه شان شروع شده است و یا در سن بالا یائسه شده­اند و همچنین زنانی که دیرتر اقدام به بارداری می­کنند و مدت طولانی از روش­های کنترل بارداری و قرص­های هورمونی ضدبارداری استفاده می­کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین علت­های دیگری مانند ورزش نکردن و کم تحرکی، اضافه وزن، رژیم غذایی نادرست و مصرف الکل و دخانیات هم می­تواند از دیگر علت­های ابتلا به این بیماری باشد.

گفت و گو با متخصص زنان و زایمان در خصوص سرطان سینه

علائم سرطان سینه

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که احساس توده در بافت سینه یا درد داشته باشید و بخواهید بدانید علائم سرطان سینه چیست؟ و درد سینه نشانه چیست؟ از مشهورترین علائم سرطان سینه در زنان می­توان به برخی از این موارد اشاره کرد:

  • احساس توده در داخل سینه و یا زیر بغل
  • تفاوت سایز بین دو پستان
  • تغییر شکل در پستان­ها
  • ترشح مایعات و چرک و خون از نوک پستان
  • تغییر در رنگ و اندازه نوک سینه
  • مشاهده تو رفتگی یا برآمدگی در نوک سینه
  • تغییر در پوست سینه به شکل پوست پرتقالی شدن
  • احساس درد در بافت سینه
  • خارش در نوک سینه
  • سوزش در نوک سینه
  • پوسته پوسته شدن نوک سینه

علائم سرطان سینه در بیشتر مواقع با احساس توده در نواحی سینه و زیر بغل احساس می­شود. درد سینه و سرطان سینه همیشه با هم همراه نیستند و ممکن است این درد نشانه چیز دیگری باشد. همین طور وجود توده سینه نشان دهنده سرطان سینه نیست و باید مورد بررسی پزشک قرار بگیرد  در بیشتر مواقع این توده­ها ممکن است کیست و یا توده خوش خیم باشند.

شما می­ توانید علائم و سوالات خود را به صورت تلفنی و متنی از مشاوره پزشک زنان انلاین یا دکتر آنلاین خون و آنکولوژی در میان بگذارید، و از ایشان مشاوره بگیرید.

علائم سرطان سینه

تفاوت کیست و توده سرطانی 

توده های سرطانی در بیشتر مواقع درد ندارند و اگرآن ا را لمس کنید سفت هستند و اغلب حرکت نمی­کنند و به شکل چسبیده به بافت اطراف هستند. اما کیست­ها که در واقع کیسه­هایی با غشای نازک­اند که از مایعاتی انباشته شده­اند، علائم کیست سینه به این ترتیب است که در زمان لمس بسیار نرم هستند و اغلب جابجا می­شوند. کیست سینه در زمان نزدیک شدن به عادت ماهیانه مشهودتر است.

انواع سرطان سینه

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا سرطان سینه فقط به یک شکل نمود می­کند یا اینکه انواعی دارد؟ باید بگوییم که این سرطان بنا بر مکان تشکیل توده سرطانی در سینه و نوع خوش خیم یا بدخیم بودن دارای انواعی است که دو نوع شایع و مهم آن را در این مبحث معرفی می­کنیم:

کارسینوم واکتال تهاجمی

این نوع سرطان سینه در مجاری حمل شیر تا نوک پستان را درگیر می­کند. این سرطان علائم چندانی ندارد و در برخی موارد باعث ایجاد توده در بافت سینه می­گردد. همچنین باعث ترشح از نوک پستان هم می­شود. واکتال را از طریق ماموگرافی می­توان تشخیص داد.

کارسینوم لوبلار تهاجمی

این نوع سرطان در غدد تولید کننده شیر ایجاد می­شود و اغلب علائم چندانی ندارد از این رو با ماموگرافی قابل تشخیص نیستند و فقط از طریق نمونه برداری می­توان پی به آن برد.

انواع دیگری از سرطان سینه مانند نوع التهابی، سرطان پستان متاستاتیک، پاپیلاری پستان و سه گانه وجود دارد که نسبت به ین دونوع از ابتلای کمتری برخوردارند.

اما توده­های سرطانی را می­توان به دو نوع خوش خیم و بدخیم هم تقسیم کرد. فرق این دو در این است که سرطان سینه خوش خیم نوعی تکثیر غیر طبیعی سلول­ها در بافت است که در یک جا متوقف می­شود و به سایر اندام­ها آسیب نمی­رساند. اما نوع سرطان سینه بدخیم این گونه نیست و تکثیر سلول­ها تا جایی پیش می­رود که به سایر اندام­ها و ارگان­های بدن هم نفوذ می­کند.

تشخیص سرطان سینه

اما با توجه به تمام توضیحات داده شده اینجا این سوال پیش می­آید که سرطان سینه رو چگونه شناسایی می­کنند. برای شناسایی سینه روش هایی وجود دارد که آنها را بررسی می­کنیم:

خود آزمایی سینه و توجه به علامت ها

طبق آمارها نود درصد سرطان سینه را خود فرد با بررسی و خودآزمایی سینه می­تواند تشخیص دهد. توجه کردن به علائم و تغییرات در سینه بسیار مهم است و خودآزمایی سینه هم روشی است که همه خانم­ها هر چند وقت یک بار باید انجام دهند. بهترین زمان برای خودآزمایی پستان­ها دو یا سه روز پس از دوره قاعدگی است زیرا در این زمان به دلیل کاهش هورمون­ها پستان­ها از حساسیت و تراکم کمتری برخوردارند، و مانع از تصور توده کاذب در سینه می­شود.

اما نحوه تست سرطان سینه در منزل و خودآزمایی سینه به این شکل است که باید در مقابل یک آینه بایستید دست­ها را آویزان در دو سمت بدن و سپس در بالا و بعد به جلو بکشید و به اندازه­های دو پستان دقت کنید. بعد به پشت دراز بکشید یکی از دست ها را بالاببرید و با آخرین بند سه انگشت میانی به تدریج داخل سینه را به آرامی و به شکل دایره مانند در جهت عقربه­های ساعت لمس کنید و تمام سینه را بررسی کنید و بعد کشاله­های زیر بغل را هم به همین شکل لمس کنید. در انتها نوک سینه ­ها را هم بررسی کرده  و از نداشتن ترشحات مطمئن شوید.

ماموگرافی

 ماموگرافی نوعی عکس برداری از پستان­هاست که با اشعه ایکس انجام می­شود. برخی از انواع سرطان­های سینه در مراحل آغازین با ماموگرافی قابل تشخیص هستند، به خاطر همین به تمام زنان بالای چهل سال توصیه می­شود که سالانه یک بار برای انجام ماموگرافی به پزشک مراجعه کنند. اما برخی دیگر از انواع سرطان پستان با ماموگرافی هم قابل تشخیص نیست که از روش دیگری باید استفاده کرد

نمونه برداری

روش قطعی تشخیص سرطان سینه نمونه برداری یا بیوپسی است. در این روش از طریق تزریق یک سوزن به بافت سینه مقداری از بافت توده را از سینه خارج می­کنند و آن را مورد بررسی قرار می­دهند. اگر شکل سلول­های بافت سینه در زیر میکروسکوپ غیرطبیعی باشد، فرد مبتلا به سرطان سینه است.

گفت و گو با متخصص زنان و زایمان برای درمان سرطان سینه

درمان سرطان سینه

جراحی سینه

روش­های درمان سرطان سینه مانند همه سرطان­ها محدود به شیمی درمانی و پرتو درمانی هستند. اما گاهی هم با انجام عمل جراحی بافت سرطانی از بدن جدا می­شود. جراحی سرطان سینه گاهی باید پستان هم تخلیه گردد که اگر شخص بخواهد از طریق عمل­های زیبایی این فقدان قابل جبران است. بعد از انجام عمل جراحی بیمار باید تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گیرد، تا سلول­های سرطانی باقی مانده نتوانند دوباره رشد کنند یا به سایر بافت­های دیگر اندام­های بدن برسند و به آنها آسیب برسانند. شیمی درمانی سرطان سینه به دو شکل خوراکی و تزریقی به بیماری دارای سرطان سینه داده می­شود. شانس درمان سرطان سینه نسبتا روبه بالاست. اگر بیمار تا دو سال بعد از عمل سرطان سینه تاب بیاورد و بدن او مقاومت کند و سلول سرطانی دیگری تولید نشود احتمال بازگشت سرطان کم می­شود. اما اگر تا پنج سال بعد از جراحی سلول سرطانی در بدن بیمار یافت نشود احتمال بازگشت سرطان بسیار کم می­شود و حال بیمار رو به بهبود است.

درمان گیاهی سرطان سینه

درمان­های گیاهی مسلما نمی­توانند به طور یقین بافت سرطانی را حذف کنند. اما می­توانند یک عامل یاری دهنده و پیشگیرانه برای بعد از عمل جراحی محسوب شوند. مواد گیاهی مانند: سویا، کلم، برنج قهوه­ای، زیتون، نان و غلات سبوس دار و ماهی آزاد  در کاهش تولید سلول­های سرطانی بسیار موثرند. همچنین ورزش و تحرک باعث سوزاندن کالری و به دنبال آن باعث کاهش تولید استروژن می­شود در کاهش ابتلا به سرطان سینه بسیار موثرند.

زمان مراجعه به پزشک

اگر هر کدام از علائم گفته شده را احساس کردید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید، و با او درباره بیماری خود مشورت کنید. در صورتی که زمان کافی برای مراجعه به پزشک متخصص ندارید و یا پزشک متبحر و متخصص در زمینه سرطان سینه نمی­شناسید، می­توانید علائم و سوالات خود را با صد ها دکتر انلاین متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید واز ایشان مشاوره آنلاین تلفنی یا متنی بگیرید.

آیا سرطان سینه فقط در زنان دیده می‌شود؟

در جواب این سوال باید گفت، سرطان سینه فقط در زنان اتفاق نمی­افتد. بررسی­ها نشان داده است این بیماری برای مردها نیز روی می­دهد، اما امکان آن نسبت به زنان بسیار کمتر است. این مقدار حدود یک درصد است. علائم سرطان پستان در مردان مانند زنان با علامت­هایی مانند احساس توده، تورم، قرمزی، سوزش و خارش و تغییر رنگ پوست پستان اتفاق می­افتد.

سرطان سینه در زمان بارداری و شیردهی

احتمال بروز سرطان پستان­ها در بارداری با این که کم است اما باید به آن توجه داشت. در این دوران با توجه به افزایش هورمون­ها پستان­ها کمی بزرگتر می­شوند، و ممکن است این اتفاق تشخیص توده در بارداری را با مشکل مواجه کند. همچنین احتمال انجام ماموگرافی برای جنین خطرناک است و تنها روش تشخیص، نمونه برداری از بافت سینه است. درمان سرطان سینه در بارداری بنا بر تشخیص پزشک ممکن است به بعد بارداری موکول شود تا بیمار بتواند از شیمی درمانی و پرتودرمانی بعد از عمل با خیال آسوده­‌تری استفاده کند.

پیشگیری از سرطان سینه

پیشگیری در بیماری سرطان سینه همیشه بهتر از درمان جواب می­دهد، زیرا اگر بتوان بیماری را در مراحل اولیه و با شدت کمتری کشف کرد احتمال درمان بسیار بالا است. برای پیشگیری از سرطان سینه چند توصیه به بانوان می­شود از جمله:

  • زنان بالاتر از چهل سال سالانه ماموگرافی را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند
  • همه زنان باید خودآزمایی سینه را در هر ماه انجام دهند
  • ورزش و تحرک را در برنامه زندگی خود قرار دهید
  • غذاهای حاوی فیبر استفاده کنید
  • از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید
  • بارداری را به تعویق نیاندازید
  • در صورت تولد نوزاد، او را با شیر خود تغذیه کنید
  • از سوتین­های مناسب و راحت استفاده کنید
  • در ساعتی از شبانه روز به خصوص هنگام استراحت سوتین خود را درآورید.

به طور کلی می توان گفت سرطان سینه در زنان بسیار شایع تر است و دلایل بسیاری مانند ژنتیک و سبک زندگی  دارد. زنان باید همواره روش­های پیشگیری را به کار گیرند تا در مراحل اولیه متوجه بیماری شوند و به این ترتیب روند درمان را سریع تر و با پاسخدهی بالاتری دنبال کنند. برای اطلاع از روش‌های درمان نوین سرطان سینه، می‌توانید با متخصص درمان سرطان مشورت کنید؛ همچنین می­ توانید علائم و سوالات خود را با صد ها پزشک انلاین متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید، و از ایشان مشاوره آنلاین تلفنی یا متنی بگیرید.

مشاوره آنلاین پزشکی پذیرش۲۴ در هر زمان و مکان دسترسی شما بیمار گرامی را به پزشک متخصص فراهم آورده است.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره سرطان سینه، پیشگیری و درمان آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص سرطان، خون و انکلوژی پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین سرطان سینه با دکتر زنان و زایمان

۴.۳/۵ (۱۴ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
39 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.....
.....
2 روز قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

نازی
نازی
7 روز قبل

توده سمت راستم بیشتره و دردشم بیشتره لطفا جوابمو بدین خیلیییی میترسم

نازی
نازی
7 روز قبل

سلام دختری ۱۹ ساله هستم من تو هر دوتا سینه ام توده هست تو سینه راستم احساس میکنم بیشتره و زیر بغلم درد میکنه رو سینه هام لک شده و خارش نوک پستان دارم یبارم از سینه راستم چرک و خون اومد هر وقت کاری انجام میدم دست راستم از درد بالا نمیاد و سر سینه هم سوزن سوزرن میشه انگار سوزن فرو میکنن خیلی میترسم برم دکتر

رويا اهاري
رويا اهاري
15 روز قبل

سلام سینه سمت راست من درد میگیره هنگام ورزش و من لیفت سینه ١٠سال پیش انجام دادم و سنم ۵۶ سال هست امکان دسترسی به دکتر ندارم لطف کنید کمک کنید

فرشته ایزدی
فرشته ایزدی
پاسخ به  رويا اهاري
9 روز قبل

بله

محمد جواد الهی فر
محمد جواد الهی فر
23 روز قبل

فیلم س** می‌خواستم ببینم مرده فیلم س** مرده

عسگری
عسگری
1 ماه قبل

درود دوستان . سلامتی کامل رو برای همه آرزومندم . روش درمانی وجود دارد که بودن رفتن پیش دکتر ، بدون جراحی ، بدون شیمی درمانی ، بدون دارو و یک روزه مشکلتون برطرف میشه . هزینش دورو بر صد هستش ، تنها مشکلی که وجود داره واسه خانمهای محترم دکترش مرد هست ۹۳۵۷۶۶۸۷۶۰

عباسی
عباسی
1 ماه قبل

عباسی
سلام همسرم را اتفاقی بردم چکاب بعد از سونوگرافی و ماموگرافی گفتند توده مشاهده شده
چه درمانی اولیه پیشنهاد می کنید شما میتوانید پزشک متخصص معرفی کنید یا اینکه از کجا شروع کنیم ممنون

فراهانی
فراهانی
پاسخ به  عباسی
1 ماه قبل

کلینیک پستان جهاد دانشگاهی خیابان انقلاب خیابان ابوریحان خوبه دکتر هاشمی و الفت بخش و پزشکهای دیگر این کلینیک همه عالی. من ۱۰ سال است که در این مرکز تحت درمانم. ان شاالله چیزی نیست.

جعفری
جعفری
2 ماه قبل

سلام پنجاه ساله هستم یکی دوساله سینه سمت راستم یک توده لمس کردم تا چند ماه پیش مشکلی نداشتم ولی اخیرا احساس خواب رفتگی سمت سینه تا زیر بغل رو دارم که همراه با سر و بی حس بودن پوست به همراه درد تا به پشتم هم میزنه این خواب رفتگی و بی حسی و درد به خاطر اون توده هست ؟ احتمال سرطان سینه دارم ؟؟ لطفا جواب بدید ممنون میشم

الناز
الناز
2 ماه قبل

سلام خسته نباشین من سینه سمت چپم یکم بزرگتر از سمت راستی هستش و بعضی وقتا احساس درد میکنم این بزرگ بودن نشانه سرطلان ؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  الناز
1 ماه قبل

نه عزیزم این نشانه ها مال دخترای جوانه ربطی به سرطان نداره و برای اکثریت دخترا هست

قاسمی
قاسمی
3 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید من خانم ۳۵ ساله هستم وچندباری ازسینه هام مثل شیریاعفونت بیرون اومد ولی اینبار همراه بادردسینه وحالت سفتی درسینه دارم علتش چیه باتشکر

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام شبتون بخیر من خانم ۳۵ ساله هستم وطی چندین مرتبه سینه هام ترشحاتی مثل شیر وعفونت داشته واین بار احساس درد وچیزهایی درسینه هایم دارم میخواستم بدونم علتش چیه باتشکر

هلیا
هلیا
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

به نظر من باید به پزشک مراجعه کنید چون علائم مشابهی دارید با سرطان
اما این امکان وجود دارد که این علائم شما ناشی از بیماری دیگر باشد و یا یک چیز عادی باشد
اما برای اینکه خیالتان آسوده باشد بهتره به یک پزشک خوب و تجربه دار مراجعه کنید که اگر هم یک درصد سرطانی بود، به مرحله شدید کشیده نشود

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط هلیا
ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام من ۴۲سالمه یه بچه ۱۴ساله داشتم که حدود سه سال پیش متوجه یک توده در سینم شدم رت
فتم دکتر متخصص نمونه برداری کرد گفت خوش خیمه بعد اون دوتا بارداری داشتم الان سینم درد میکنه ممکنه سرطانی شده باشه چون به خاطر بارداریم پیگیر نشدم در ضمن من هیچ کدام اذ بچهام از اون سینم شیر نمخوردن الانم درحال شیردهی هستم اگر مشکلی باشه برم دکتر معلوم میشه یا باید صبر کنم که شیرم خشک بشه لطفآ جوابم را بدهید خیلی نگرانم

نرگس
نرگس
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

به پزشک مراجعه کنید و صبر بیجا نکنید

ثمین
ثمین
3 ماه قبل

سلام
من بین دو سینه هام یک برامدگی به انازه نخود هستش که سفته
میترسم
ایا نیازه دکتر برم

اکبر
اکبر
4 ماه قبل

سلام

اکبر
اکبر
4 ماه قبل

سلام من خانمم سینه سمت چپ متمایل به وست دوسینه یه چیزسفتی هست خواهش میکنم رانماییم کنید

فریده فاطمی
فریده فاطمی
4 ماه قبل

سلام دکتر
آرنج دست راستم بدونه هیچ ضربه یی مقداری ورم و درد زیادی دارد. دلیلش چیست؟

گلی
گلی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر ۴۱ سالمه از سه روز قبل روی سینهرسمت راستم التهاب قرمز رنگ شبیه کهیر زده که میخاره زیر بغلم و کل سینم رو دست میزنم هیچ توده ای احساس نمیکنم خیلی نگرانم میرم سر کار و فرصت نکردم برم دکتر میشه راهنماییم کنید

محبوبه
محبوبه
5 ماه قبل

سلام خانمی ۴۲ ساله هستم تقریبا سه ماه سینه چپم میخاره و درد داره یک لکه قهوه‌ای رنگ هم روی پوست سینم افتاده دقیقا جایی که میخاره وقتی دست میزنم حتی آروم درد دارم احساس سنگینی داره سینم نشونه سرطانه لطفا راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام نمونه برداری از سینه خطرناک میباشد

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام ایا خارج کردن توده داخل سینه باضماد عسل وسیاه دانه خطرناک است

خانم حسینی
خانم حسینی
6 ماه قبل

از چهار روزه پیش ناگهانی هر دو سینم حجیم شدن و درد ناک هستن گاهی هم چند قطره شیر از نوکشون میاد آیا من سرطان سینه دارم ؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  خانم حسینی
3 ماه قبل

خب احتمالا کیست سینه داری باید به پزشک زنان مراجعه بفرمایید

الی
الی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خانمی هستم ۳۳ساله ی بچه ۷ساله دارم چاق هستم ۲۰کیلو اضافه وزن دارم دوروزه سینه سمت چپم درد گرفته تیر می‌کشه خیلی استرس گرفتم وسط سینم درد میاد خودم دست میزنم زیر نوک سینم اندازه گردو چیزی حس میکنم حالا نمی‌دونم غده های طبیعی سینس یا چیز دیگه ای هست هیچ علایمی جز تیر کشیدگی درد ملایم ندارم ..خواهش میکنم جواب بدید از استرس در بیام

بهناز
بهناز
پاسخ به  الی
4 ماه قبل

سلام من هم درست همین علایم رادارم لطفا جواب بدین ممنون

فاطمه همتی
فاطمه همتی
6 ماه قبل

سلام من یک هفته ای هست سینه درد داره رگ سینه چی خیلی ورم کرد سفت شد خواهش راهنمایی کن

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید ممنون ازمطلب خوبتون بسیارمفید واقع شد

besy
besy
7 ماه قبل

مدتی هست زیر بغلم راستم یه توده رو حس میکنم و زیر سینه راستم هم تیر میکشه و بعضی اوقات در سینه راستم احساس درد دارم به نظرتون این ها علائم سرطان هستند؟

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

آیاسرطان سینه درآقایان هم هست ؟

الناز
الناز
9 ماه قبل

سلام من ۳۲ سالمه و دو تابچه ۱۲ و ۸ ساله دارم به مدت یک هفته س که زیر بغلم یهویی درد گرفت دست زدم دیدم پوستم قرمز شده چیز سفتی ام زیر بغلم بود بعد به سینه هام دست زدم دیدن یکی از سینه هم یچیزی هست که درد میکنه .. الان دردم کمتر شده اون چیز سفت هم گوچیکتر شده بنظرتون سرطان دارم ؟
اگه راهنمایی کنین ممنون میشم واقعا میترسم نمیتونم به کسی بگم یا پاشم برم دکتر

خانم زارع
خانم زارع
9 ماه قبل

سلام من مدتی است درد سینه چپ ودست چپ رودارم دردش زیاد قبلا هم همین سینه ام فیبرو م داشت اما باشیر دهی از بین رفت علت این درد چیه

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

سلام من خانوم ۴۵ساله هستم که دچار نازایی بودم قاعده گیم از اول مرتب نبود الان ۲ تا فرزند دارم حدود ۲ سال یا نزدیک به سه سال پریود نشودم ولی با گرفتن آزمایش ها هنوز دچار یائسگی نشدم چند مدتی میشه که دچار سوزش پستانم لطفا راهنمایی کنید منو

صادقی
صادقی
2 سال قبل

وجود جوش روی سینه (جوش قرمزی که با فشار دادن خالی شده و جای جوش سفید رنگ است) در دختر بیست ساله نیاز به بررسی دارد؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  صادقی
2 سال قبل

روی سینه ممکنه گاهی جوش بزنه و خودبخود برطرف بشه
اما هر جوشی رو نمیشه دستکاری کرد و بیخیالش شد
اگه دوباره عود کرد حتما پیگیری کنید

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
5 ماه قبل

من ۳۴ سالمه یه بچه هشت ساله دارم حدود دو ساله هردو تا سینم یه توده خوش خیم دارم ولی به تازگی هردو تا سینم ورم کردن نوک سینه هام بزرگ شده و در ناحیه زیر بغل و سینه هام درد زیادی احساس میکنم

دکمه بازگشت به بالا