انواع کیست سینه و روش‌های درمان دارویی و خانگی آن

تفاوت كيست و تومور سينه در چیست؟

کسیت سینه

کیست­ سینه (Breast Cysts) کیسه­‌هایی پر از مایع در داخل پستان هستند. آن‌­ها یکی از مهم‌­ترین دلایل ایجاد توده پستان‌­ها هستند و می‌­توانند در هر دو پستان ایجاد شوند. کیست‌­های سینه معمولاً غیرسرطانی و خوش‌خیم هستند و نیازی به درمان ندارند، مگر این­که کیست بزرگ، دردناک و آزاردهنده باشد.

کیست پستان در خانم‌­ها در هر سنی ممکن است دیده شود، اما معمولاً در بین خانم­های ۳۵ تا ۵۰ ساله شیوع بیشتری دارد. این کیست همچنین در زنان یائسه­‌ای که هورمون‌درمانی انجام می­دهند، رایج است. اگر می‌­خواهید همه چیز را درباره کیست سینه و راه­های درمان آن بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

علائم کیست سینه چیست؟

کیست سینه ممکن است تنها در یک سینه یافت شود و گاهی هم هر دو سینه را درگیر خود کند. نشانه­‌ها و علائم کیست سینه موارد زیر هستند:

  • تورم، درد سینه یا تحریک­پذیر بودن آن، مخصوصاً در اطراف ناحیه­ای که توده در آن تشکیل شده است.
  • وجود توده یا برآمدگی گرد یا بیضوی با لبه­‌های مجزا که به‌راحتی حرکت می‌­کند.
  • ترشحات نوک سینه که ممکن است زردرنگ، قهوه­ای رنگ، شفاف یا کدر باشند
  • افزایش اندازه کیست سینه و بالارفتن حساسیت سینه قبل از دوره عادت ماهیانه
  • کاهش اندازه کیست سینه و برطرف شدن علائم پس از دوره عادت ماهیانه

کیست سینه

علل به‌وجودآمدن کیست سینه چیست؟

 سینه‌­ها از غدد تولیدکننده شیر یعنی لوبول‌­ها و مجاری، لوله‌­هایی که شیر را به نوک پستان می­‌رسانند، تشکیل شده­‌اند. لوبول‌­ها، مثل گلبرگ­‌های یک گل در کنار هم قرار گرفته‌­اند و توسط بافت فیبروزی و چربی احاطه شده­‌ا­­ند که به بافت پستان معروف است. این بافت به پستان‌­ها اندازه و شکل می‌دهد. کیست سینه در اثر جمع‌شدن آب و مایعات درون غدد سینه به وجود می‌­آید.

کیست سینه با افزایش سن به دلیل تغییرات طبیعی در سطح هورمون استروژن ظاهر می­‌شود. کیست‌­ها معمولاً بعد از دوره یائسگی و با کاهش سطح استروژن، از بین می‌­روند، اما خانم‌هایی که تحت درمان HRT هستند، ممکن است هنوز به کیست سینه مبتلا شوند.

بلوغ زودرس، نازایی و مصرف چربی‌های حیوانی هم می­تواند باعث بروز کیست سینه شود.

انواع کیست سینه

کیست‌­های سینه بر اساس اندازه­شان، تعریف و تقسیم‌بندی می­شوند:

میکروکیست­‌ها(Microcysts)

این کیست­‌ها بسیار کوچک هستند و تنها بعد از انجام آزمایش‌های تشخیصی تصویربرداری مثل ماموگرافی و سونوگرافی تشخیص داده می­‌شوند.

ماکروکیست‌­ها(Macro cysts)

این کیست­‌ها قطری بین ۲.۵ تا ۵ سانتی‌متر دارند و آن‌قدر بزرگ هستند که به‌راحتی احساس می­‌شوند. ماکروکیست­‌ها به بافت­‌های اطراف سینه فشار وارد می­‌کنند و باعث ایجاد درد و ناخوشایندی در فرد می‌شوند.

کیست­‌های کمپلکس (Complexed) یا کیست­‌های کمپلیکه

کیست­‌های کمپلکس اغلب دیواره‌­ی ضخیمی دارند و به شکل توده قابل لمس هستند. کیست­‌های کمپلکس همیشه خطرساز نیستند، اما بی­خطر هم نیستند و باید با نمونه‌برداری تشخیص داده شوند و درمان آن­‌ها به‌سرعت شروع شود. کیست‌­های کمپلیکه نیاز به پیگیری و تکرار سونوگرافی دارند.

کیست سینه بدخیم چیست؟

کیست­‌های سینه در ۸۰ درصد از موارد خوش­خیم هستند و قابلیت جابه‌جایی از محلی که در آن قرار گرفته­‌اند، به نقطه‌­ای دیگر از سینه را ندارند. اما در بعضی موارد، کیست سینه از نوع بدخیم یا تهاجمی است و در بافت­‌های اطراف هم گسترش پیدا می­‌کند. کیست­‌های بدخیم سینه دو نوع هستند:

سرطان سینه داکتال: این نوع سرطان سینه، شایع­ترین نوع سرطان سینه است که در آن تومور در مجرای شیر شکل می­گیرد، دیواره‌­ها را هدف قرار می­‌دهد و در نهایت به تمام بافت سینه حمله می­‌کند.

سرطان سینه لوبولار: این نوع سرطان سینه بسیار نادر است و در آن، سلول­‌های سرطانی در غدد شیر به وجود می­‌آیند و سپس به تمام بدن منتقل می‌­شوند.

علائم کیست سینه بدخیم

  • وزنتان در مدت کوتاهی به‌­طور غیرعادی کاهش پیدا می‌­کند.
  • رگ­‌هایی روی پستان­‌ها قابل مشاهده هستند.
  • نوک سینه‌­ها تغییر می‌­کنند و پوسته‌­پوسته، فرورفته یا چروکیده می‌­شوند.
  • در حالت و فاصله بین سینه­‌ها تغییر ایجاد می‌­شود.
  • یکی از سینه­‌ها بزرگ­تر از سینه دیگر می‌­شود‌.
  • توده موجود بزرگ می­‌شود و بعد از دوره قاعدگی از بین نمی‌­رود.
  • غدد لنفاوی زیربغل بزرگ می­‌شوند.
  • درد در واژن احساس می‌­شود.

چنان­چه این علائم را داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

روش‌­های درمان کیست سینه

درمان گیاهی کیست سینه در زنان

زنجبیل و کیست سینه

زنجبیل حاوی مواد ضدالتهابی است و می­تواند در رهایی از کیست سینه و درد آن به شما کمک کند. روغن زنجبیل هم یکی از بهترین روغن‌­های ماساژ است. برای کیست سینه می­توانید ناحیه­ی مبتلا را با این روغن ماساژ بدهید و سپس آن را گرم نگه دارید. این کار باعث می‌­شود که حجم کیست سینه کم شود. زنجبیل یکی از بهترین مسکن­‌هاست و باعث کاهش جنبش خودبه‌خودی سلول­‌های توده می‌­شود.

زنجبیل؛ از راه­های مؤثر در درمان کیست سینه

زردچوبه و کیست سینه

زردچوبه هم یکی از قوی­‌ترین ادویه‌­جات برای مبارزه با سلول‌­های سرطان پستان است. کورکومین که از گیاه زردچوبه استخراج شده است، در پیشگیری از برخی از سرطان‌­های تومورال تأثیر شگفت­‌آوری دارد.

روغن گل مغربی(Evening primrose oil) و کیست سینه

این روغن نوعی اسید چرب است که مصرف آن در دوران قاعدگی باعث کم شدن درد سینه ناشی از کیست سینه می‌­شود.

ویتامین ای در درمان کیست سینه

گاهی قرص ویتامین E برای بیماران مبتلا به کیست سینه تجویز می­‌شود که خاصیت درمانی ندارد و تنها باعث تسکین درد بیمار می‌­شود.

پوشیدن سوتین مناسب

سوتین‌­هایی که از نظر اندازه و فرم مناسب باشند، تا حد زیادی احساس درد  ناخوشایندی ناشی از وجود کیست را کم می‌­کنند.

کمپرس­های سرد و گرم

چنانچه کیست سینه‌­تان دردناک و آزاردهنده است، از کمپرس­‌های سرد و گرم برای کاهش درد آن استفاده کنید.

کمپرس سرد و گرم؛ از راه­های کاهش درد کیست سینه

 خودداری از مصرف کافئین

تاکنون، شواهدی مبنی بر ارتباط کافئین و کیست سینه مشاهده نشده است اما آزمایشاتی که بر روی خانم­‌های مبتلا به کیست سینه صورت گرفت. طی این آزمایشات، آن­‌ها کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کردند و شدت علائم و درد ناشی از کیست سینه­‌شان کاهش چشمگیری پیدا کرد.

هورمون‌درمانی و کیست سینه

گاهی استفاده از قرص­های ضدبارداری برای تنظیم چرخه قاعدگی شما، ممکن است به کاهش عود کردن کیست‌­های سینه کمک کند. همچنین پس از یائسگی این هورمون‌درمانی ممکن است به جلوگیری از کیست­‌های پستان کمک کند.

جراحی کیست سینه

اگر کیست‌­های سینه با استفاده از داروی گیاهی و دیگر روش‌­های درمانی معالجه نشدند، بیش از دو بار تخلیه شدند اما به فاصله کوتاهی عود کردند، به جراحی نیاز دارند. البته در مواردی نادر این اتفاق رخ می‌­دهد.

تفاوت کیست و تومور سینه

کیست­ها و تومورها، هر دو می‌­توانند در پوست، بافت، اندام‌­ها و استخوان‌­های شما ظاهر شوند و از نظر ظاهری، شبیه یکدیگر هستند، اما علت­‌های اصلی به‌وجودآورنده آن­‌ها با هم فرق می‌­کند. کیست‌­ها، کیسه­‌های کوچکی هستند که با هوا، مایع یا مواد دیگر پر شده­‌اند. تومور به هر ناحیه غیرمعمولی از بافت اضافی گفته می‌­شود که نتیجه رشد غیرطبیعی سلول­‌ها هستند. تومورها می‌­توانند تقریباً در هر نقطه از بدن رشد کنند. آن‌­ها تمایل به رشد سریع دارند و معمولاً در لمس محکم هستند.

بعضی از تومورها خوش­خیم هستند، به این معنی که فقط در یک نقطه تشکیل می‌­شوند. حتی در سایر قسمت‌­های بدن انتشار پیدا نمی‌کنند. تومورهای بدخیم، سرطانی هستند و می­توانند به بافت­های مجاور سرایت کنند. با رشد تومورهای سرطانی، ممکن است در سراسر بدن حرکت کرده و تومورهای جدیدی ایجاد کنند.

بعضی اوقات پزشکان کیست را در حین معاینه فیزیکی تشخیص می­‌دهند، اما اغلب برای تشخیص مطمئن­‌تر به تصویربرداری اعتماد می‌­کنند. کیست­‌های سینه‌­ای که هم از نظر چشم غیرمسلح و هم در تصاویر تشخیصی صاف به نظر می‌­رسند، تقریباً همیشه خوش­خیم هستند.

با این حال، تنها راه برای تأیید این­که آیا کیست ساده است و یا توموری سرطانی است، انجام روش بیوپسی است. بیوپسی شامل برداشتن برخی از توده­‌ها توسط جراحی است. پزشکان برای بررسی سلول­‌های سرطانی، از بافت کیست یا تومور نمونه‌­هایی تهیه کرده و آن نمونه را در زیر میکروسکوپ بررسی می­‌کنند. اگر توده پر از مایع باشد، پزشک ممکن است از روشی به نام آسپیراسیون سوزن استفاده کند. در این روش، پزشک یک سوزن بلند و نازک را به داخل توده وارد می‌کند تا نمونه‌­ای از مایع خارج شود. بسته به محل توده، بیشتر نمونه‌­برداری‌­ها و آزمایشات در محیط سرپایی انجام می‌­شود.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص زنان

راه­‌های تشخیص کیست سینه

  • اولتراسوند یا سونوگرافی
  • ماموگرافی
  • نمونه­‌برداری از مایع سینه
  • معاینه توسط پزشک متخصص
  • خودآزمایی توسط بیمار

کیست سینه و بارداری

در دوران بارداری به دلیل افزایش ترشح هورمون­های بدن، ممکن است اندازه این کیست­‌های سینه کمی بزرگ­‌تر شوند، اما در صورتی که سونوگرافی و رادیولوژی، ساده بودن کیست‌­ها را تأیید کنند، هیچ خطری متوجه مادر و جنین نمی‌شود و در بارداری و شیردهی اختلالی ایجاد نمی‌­کند.

درمان کیست سینه روازاده

یکی از راه‌­های درمان کیست سینه، انجام روش­های طب سنتی است که یکی از معروف­ترین آن­ها، روش درمان کیست سینه روازاده است. با دستورالعمل این روش­ها، در زیر آشنا خواهید شد:

  • حدود ۱۰ گرم پودر تباشیر را در یک لیوان دم کرده (رازیانه + انیسون) حل کنید و بنوشید. با این­کار معمولاً پس از ۳ تا ۵ بار مصرف، کیست­‌ها کوچک شده و از بین می‌­روند.
  • در موارد کیست سینه شدید، از پوست درخت زبان گنجشک خاردار استفاده می­‌شود.
  • براساس روش روازاده، گیاهانی مانند برداک، ساطوری، مولین، قاصدک و گل همیشه بهار به بهبود درناژ لنفاوی و افزایش جریان خون کمک می‌کنند که این گیاهان را می­‌توانید به­صورت قرص یا شربت استفاده کنید.
  • برای کاهش درد و التهاب ناشی از کیست، از افشره گرم بابونه، گل همیشه بهار، زنجبیل و اسطوخودوس نیز می­توانید استفاده کنید.
  • گیاه دیگری که در درمان کیست سینه و کاهش تشکیل کیست­‌های فیبروزی بسیار مؤثر است، روغن گل پامچال است که کیست­‌های سینه را تنها در مدت سه ماه از بین می­‌برد.
  • برای کنترل کیست سینه از غلات سبوس‌­دار، آجیلِ خام، ماست سبزیجات تازه و میوه­هایی مانند: موز، گریپ‌ فروت، انگور استفاده کنید.
  • در مدت ابتلاء به کیست سینه، از مصرف موادغذایی با چربی و کلسترول بالا خودداری کنید.

راه‌­های پیشگیری از بروز کیست سینه

  • ورزش کنید

ورزش کردن به­طور منظم، نسبت استروژن­‌های خوب به استروژن‌­های بد را افزایش می‌­دهد و احتمال ابتلاء به کیست‌­های سینه یا سرطان­‌های پستان را کم می­‌کند.

  • مواد غذایی سالم مصرف کنید

هرروز پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. سبزیجاتی مانند کلم و گوجه­‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه‌­تان داشته ­باشید. استفاده از غلات سبوس­دار و دانه­‌های کامل را فراموش نکنید و از مصرف مشروبات الکلی و کشیدن سیگار خودداری کنید.

  • به نوزادتان شیر دهید

شیردهی به نوزاد باعث کاهش استروژن­‌های مادر می‌­شود و در نتیجه، خطر ابتلاء به عارضه­‌هایی چون کیست سینه یا در موارد پیشرفته­‌تر، سرطان سینه را کاهش می­‌دهند.

بزرگ شدن سینه سمت چپ

سوال بیمار:

من خانوم ۲۱ ساله متاهلم. ۸ ماه پیش سینه چپم نسبت به راست خیلی بزرگ شد اما نه دردی داشتم و نه توده ای عیر عادی در اون وجود داشت به همین خاطر اهمیت ندادم الان مجدد سینه چپم بزرگ شده به نحوی که سینه ها نامتقارنه هیچگونه درد یا ترشح هم نداره به نظرتون نگران کننده است؟ باید به پزشک برای معاینه مراجعه کنم؟

پاسخ کارشناس ارشد زهرا بهرامی:

سلام، گاهی نامتقارنی واضح در سینه ها وجود دارد اما چون برای شما به شکل ثانویه ست بهتره سونوی هر دو سینه رو انجام بدین.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در دوران پیش از قاعدگی، سطح هورمون‌­ها در خون بالا می‌­رود و چون سینه­‌ها به این هورمون­‌ها حساس هستند، دچار تورم و سنگینی می‌­شوند و در فرد ایجاد درد می­‌کنند. در بعضی افراد این حالت، به ­شکل خفیف و تنها چند روز قبل از عادت ماهانه شروع می‌­شود و با آغاز این دوران کاملاً از بین خواهد رفت، اما در برخی افراد که به شکل شدیدی دچار این عارضه هستند، ممکن است سینه‌­هایشان دوره طولانی‌­تری دردناک باشد؛ تا جایی که در گروهی از این افراد، سینه­‌ها فقط یک هفته بعد از پریود بدون درد هستند و بعدازاین دوران، دوباره شروع به تورم می­‌کنند و دردناک می‌­شوند. این درد در حدود ۲ تا ۳ هفته طول می­‌کشد تا عادت ماهیانه بعدی رخ دهد.
در بعضی از موارد، ممکن است خانم­‌ها درد سینه را به‌­طور همیشگی داشته باشند و این عارضه برای آن­‌ها ناراحت‌­کننده باشد. در این شرایط، باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. پزشک ابتدا بیمار را کاملاً معاینه می­‌کند و بنا به تشخیص ممکن است بیمار را به سونوگرافی یا ماموگرافی ارجاع دهد تا مشخص شود آیا علاوه بر وجود کیست سینه، بیماری دیگر و یا توده­ای در سینه وجود دارد یا خیر؟

اگر کیست ساده باشد، یعنی پر از مایع بوده و بعد از سونوگرافی و یا آسپیراسیون با سوزن ظریف تشخیص داده شود، نیاز به انجام هیچ‌گونه اقدام درمانی نیست. اما اگر توده در سینه باقی بماند و یا با گذشت زمان تغییر کند، حتماً باید با پزشک مشورت کرد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر، به شما پیشنهاد می­کنیم با مراجعه به وب‌سایت یا از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴، با پزشک متخصص زنان درباره کیست سینه، علائم و راه­های درمان آن به صورت آنلاین مشورت کنید. در صورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صدها پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان در پذیرش۲۴، مشاوره انلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص زنان

۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

منبع
emedicinehealthmayoclinichealthlinemayoclinicmy.clevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
61 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانم عبیات
خانم عبیات
30 روز قبل

۵۰ سالم پرویدهم نمیشم ازدواج کردم

خانم عبیات
خانم عبیات
30 روز قبل

سلام من این ۶ ماه کیست درامده توسینه ام چندتادکتر رفتم خوب میشم الان مدتی توسینه عفونت میشه راه حلم جی میخوام روزبگیرم بیشتر درد میگیره سینه چپ

زینب از تبریز
زینب از تبریز
2 ماه قبل

سلام من سینه ام ترشح خون داشت،دکتر گفت تومورسینه هست،عمل کردچندماه بعدازمن پرسیدشیمی درمانی کردم یانه،به تشخیصش شک کردم دیگه نرفتم ولی وجود یه چیزی اندازه نخودزیرسینم حس میکنم که نه درد داره نه ترشح،به نظرتون از طب سنتی استفاده کنم یادکترمو عوض کنم؟

... گلاره...
... گلاره...
2 ماه قبل

سلام من ۱۵سالمه وسط سینم زخم شده شبیه پاره گی هست همش عفونت و خون میاد
بنظرتون چیکار کنم خوب شه
چه بیماری هست؟؟

گلاره
گلاره
پاسخ به  ... گلاره...
23 روز قبل

سلام خوبی برو پیش یک پسر ازدواج کردی؟

سین
سین
پاسخ به  گلاره
5 روز قبل

منظورش دکتر بود!

آرام
آرام
2 ماه قبل

سلام من زن داداشم کیست سینه داره خیلی هم درد داره باید چیکار کنه

گلاره
گلاره
پاسخ به  آرام
23 روز قبل

باید بره پیش یک پسر که ازدواج نکرده

کریمی
کریمی
2 ماه قبل

سلام‌من.کیست‌خوش‌خیم‌سینه‌داررم‌آیا‌گل‌مغربی‌درمان‌میکنه

کریمی
کریمی
پاسخ به  کریمی
2 ماه قبل

دگتد‌متخضص

کریمی
کریمی
پاسخ به  کریمی
2 ماه قبل

بله‌لطفا‌پاسخ‌دهید

گلاره
گلاره
پاسخ به  کریمی
23 روز قبل

عزیزم برو پیش یک پسر سکست کنه تا درست بشی

گلاره
گلاره
پاسخ به  کریمی
23 روز قبل

نه

گلاره
گلاره
پاسخ به  گلاره
23 روز قبل

عزیزم
برو پیشه
پسر خوب
تا سکست کنه تا درست بشی جانم

سین
سین
پاسخ به  گلاره
5 روز قبل

چقدر زبر همه مطالب این چرندیات رو گفتی حتما خودت پسری، هیچ هیچ ربطی به پسر و سک س نداره خاک عالم بر فرقت

مومو
مومو
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر ، من تقریبا یک هفته هست زیر سینه سمت چپم درد میکنه و دردش سمت دنده هام کشیده میشه و دنده هام حساس به لمس شدن ، سوتین که میپوشم خیلی فشار زیاد میشه و دردش شدید میشه ، تغییر ظاهری هم سینه چپم یک مقدار انگار التهاب داره میخواستم بدونم دلیلش چیه؟

صبا
صبا
پاسخ به  مومو
2 ماه قبل

سلام من سینه سمت راستم بزرگتر از سمت چپ دکتر گفت چند ماه پیش گفت بخاطر اینکه این سمت سینه کیست هات بزرگتر الان نگرانم میشه راهنمایی کنید

گلاره
گلاره
پاسخ به  صبا
23 روز قبل

عزیزم برو پیش یک پسر ات بکنه عادت بشی

سارا
سارا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر ، من یک ماه هست زیر دو تا سینه هام درد میکنه و دردش سمت دنده هام کشیده میشه ، سوتین که میپوشم خیلی فشار زیاد میشه و دردش شدید میشه ، هیچ تغییر ظاهری هم تو سینه هام ندارم میخواستم بدونم دلیلش چیه؟

سهیا
سهیا
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

سلام حتما برو دکتر من تقریبا اینجوری بودم گفتن عفونت هست

سین
سین
پاسخ به  سارا
5 روز قبل

اصلا سوتین رو بذار کنار خودش موجب فشار به توده های سینه میشه اگرم مجبوری سوتین نخی خیلی لطیف و گشاد بپوش

زرگل
زرگل
3 ماه قبل

سلام…من ازیک متخصص تغذیه شنیدم ک واسه درمان کیست حالاهرکیستی…لبنیات وشکروقندهاکلاحذف شوند.ایشون گفتن طبق جدیدترین یافته های علمی دنیاست…واقعااحقیقت داره…

بینام
بینام
5 ماه قبل

درمان.آرد جو وسرکه انگور به صورت خمیر کنید وهرروز به مدت یک ماه رو سینه بزارید وهربار دوساعت انجام دهید پلاستیک هم روش بزارید خشک نشه.هرشبم داخل ناف باروغن بادام شیرین چرب کنید.من انجام دادم کیستام رفت
ممنوعات مرغ دوغ ترشی

اکرم
اکرم
پاسخ به  بینام
2 ماه قبل

سلام واقعادرمان میشه اخه سرکه که میسوزونه

زهرا بهارلو
زهرا بهارلو
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من خانم ۴۰ساله هستم .بعدازمامو گرافی سونوگرافی سینه بهم گفتند ک کیست سینه دارم آیا داروی هست بر درمان ممنون میشم راهنمایی کنید.

نگین
نگین
پاسخ به  زهرا بهارلو
5 ماه قبل

چی

عسگرزاده
عسگرزاده
پاسخ به  زهرا بهارلو
2 ماه قبل

مشکل من مثل شماست.میتونید راهنمایی کنید؟

خانم ریگی
خانم ریگی
6 ماه قبل

درد شدید سینه واکنه داخل سینه که با انگشت فشار میدهیم لیز مبخوره

یاسمن
یاسمن
6 ماه قبل

چرا یه مبحث علمی رو بار چرندیات شبه علمی (البته روازاده حتی شبه علم هم نیست چرندیات مطلق است) روازاده قاطی کردید؟

رز
رز
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر
ببخشید من دختری مجرد با سن ۲۸ سال چند روزی میشه که قسمت پایین و بیرونی سینه سمت راست و به نسبت خیلی کمتری سینه سمت چبم تیر میکشه هیچ گونه برآمدگی در محل درد احساس نمی کنم البته دردش طولانی نیست. حدوداً دو هفته‌م مونده تا دوره پریودیم شروع بشه، خیلی نگرانم خواستم ببینیم این درد مربوط به چی؟
تازه حدود ۵ ماه میشه برای کیست تخمدان قرص پونیکا مصرف میکنم

لبییسس
لبییسس
پاسخ به  رز
4 ماه قبل

تلبققق

شهناز
شهناز
10 ماه قبل

سلام من کیست سینم بزرگ شده دکتر گفته باید مایع داخلش تخلیه شه آیا خطرناکه تخلیه کنم

گل نرگس
گل نرگس
پاسخ به  شهناز
5 ماه قبل

سلام
کیست سینه من دو بار پر مایع شد جراح عمومی با سوزن خالی کرد وقت سوزن زدن دردی نداره من که دو بار مایع کیست رو تخلیه کردم هیچ خطری نداشت دردش از بین رفت

خدیجه قربانی
خدیجه قربانی
10 ماه قبل

سلام سینه یه چپم دردمیکنه وفک می کنم یه کمی سفت شده چکارکنم نگرانم

فاطیما
فاطیما
پاسخ به  خدیجه قربانی
3 ماه قبل

سلام برای منم همین بود رفتم دکتر سونو دادم کیست سینه خوش خیم دارم و درددهای وحشتناک حتما برو دکتر رفع میشه

سلنا
سلنا
1 سال قبل

آیا سرطان سینه با بینظمی های قعاعده گی و قبضیت دایمی ارتباط دارد

سلنا
سلنا
1 سال قبل

وهمچنان پانزده سالمه و سینه هام کوچیک اند

eeee
eeee
پاسخ به  سلنا
3 ماه قبل

خخخ

بینام
بینام
پاسخ به  سلنا
1 ماه قبل

سلام بیا پیشم تا مشکلتو حل کنم

سلنا
سلنا
1 سال قبل

سلام من هر دو سینه ام غده های بزرگ دارد حتا تا قسمت های زیر قول در صورت فشار درست در دست می اید و در همان زمان درد هم میداشته باشد اما ترشحات و درد ندارم.

خانم ریگی
خانم ریگی
پاسخ به  سلنا
6 ماه قبل

داخل سینه آکنه درد دارد با انگشت فشار میدم آکنه لیز میخوره

قاهره
قاهره
1 سال قبل

سلام از نوک سینه کم کم رنگ سفید صاف میباشه

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلامخسته نباشین یه غده کنارسینم زده بامصرف داروگیاهی کوچکترشده خیلی سفته داروگیاهی روادامه بدم

زری
زری
پاسخ به  هانیه
1 سال قبل

سلام در سینه توده ایزوکو وهایپوکو خطرناک است

زینب
زینب
پاسخ به  زری
1 سال قبل

سلام توده هایپیکو خطرناک هست لطفا جواب بدید نگرانم ممنون

علی بخش پور
علی بخش پور
پاسخ به  زینب
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید همسرم بخاطرسرطان ران شیمی درمانی میشه الان هم یه کیست درسینه چپ مشاهده شده چندماهی است پروید نمیشه لطفا راهنمایم کنید

بهنام
بهنام
پاسخ به  علی بخش پور
7 ماه قبل

اینستاگرام marde_mojeze درمان میکنه

بهنام
بهنام
پاسخ به  زینب
7 ماه قبل

سلام، اینستاگرام marde_mojeze درمان میکنه

ملینا
ملینا
پاسخ به  زری
10 ماه قبل

سلام توده هایپوکوخطرناک است لطفا جواب بدهد

بهنام
بهنام
پاسخ به  زری
7 ماه قبل

سلام، اینستاگرام marde_mojeze درمان میکنه

طاهره
طاهره
پاسخ به  زری
4 ماه قبل

سلام نه عزیزم

فریده
فریده
پاسخ به  هانیه
1 سال قبل

سلام من ۵ساله که فیبروکیست دارم دکترم گفته که باید عمل کنی اما شدیدا استرس دارم لطفآراهنماییم کنید

بهنام
بهنام
پاسخ به  فریده
7 ماه قبل

سلام، اینستاگرام marde_mojeze درمان میکنه

Kurdm
Kurdm
پاسخ به  فریده
4 ماه قبل

سلام عزیزم منم فیبروکیست خیلی ریز دارم الان خیلی می ترسم بنظرتون نیازی به عمل کردن هست یا نه

امنه
امنه
پاسخ به  فریده
2 ماه قبل

سلام من نزدیک ۱۰ سال فیبروکیست داشتم..موقع پریودی ناراحتی درد شدید داشتم..ولی دوروز پیش رفتم سونو دادم باماموگرافی گفت اصلا سینه ی چپ کیست نداره ولی تو راست یه کیست ۸ میلیمتری دراومده خیلی درد دارم..باید سونو روببرم پیس دکتر…اصلا دست کاری یاعمل نکنی خواهرم خطرناکه

بیمار
بیمار
پاسخ به  هانیه
10 ماه قبل

سلام میشه بگین چه دارویی استفاده کردین؟

eeee
eeee
پاسخ به  هانیه
3 ماه قبل

برو دکتر

صغرا
صغرا
2 سال قبل

سلام من ده ساله۱سینم کیست داره خیلی درد می‌کنه آیا جراهی کنم یا نه

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  صغرا
2 سال قبل

سلام بستگی به نوع کیست و اندازه آن دارد هر کیستی لازم به جراحی نیست ولی برای درد میتوانید روغن گل مغربی هر شب یکی بخوردید.

فری
فری
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 ماه قبل

اندازه کیست چه قدر باشه عمل نیازه

بهنام
بهنام
پاسخ به  صغرا
7 ماه قبل

سلام، اینستاگرام marde_mojeze درمان میکنه

دکمه بازگشت به بالا