قرص سینارکول | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Cynarchol

کاربرد، مقدار و روش مصرف، موارد منع مصرف، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و شرایط نگهداری داروی سینارکول (Cynarchol)

نام تجاری سینارکول

Dineh

کاربرد سینارکول

اختلالات کبد و کیسه صفرا – مشکلات گوارشی مانند نفخ و معده درد – درمان چربی بالا

اشکال دارویی سینارکول

قرص

اطلاعات دارویی سینارکول 

داروی گیاهی سینارکول حاوی عصاره سینارا اسکولیموس (کنگر فرنگی یا آرتیشو)، پودر ریشه زردچوبه، سینارین ، سیناروپیکرین ، اسید کافئیک، فلاونوئیدها (اسکولیموزید و سیناروزید)، استرول‌ها و مواد معدنی می‌باشد.
بر طبق تحقیقات، سینارا اسکولیموس در افزایش ترشحات صفرا و دفع آن موثر بوده و باعث کاهش کلسترول و رفع یبوست ناشی از عملکرد ضعیف کبد می‌گردد. بررسی اثرات آنتی اکسیدانی این گیاه، نشانگر اثر محافظت کنندگی این گیاه بر کبد در مقابل اثر اکسیداسیون بعضی واسطه‌های التهاب و نیز ممانعت از پراکسیداسیون و انباشتگی چربی در کبد (درمان کبد چرب) می‌باشد. این عصاره همچنین باعث حفاظت و ترمیم سلول‌های کبدی در مقابل سموم می‌شود. عصاره آرتیشو همچنین در رفع مشکلات گوارشی مانند احساس سنگینی ، عدم تحمل چربی، نفخ و تهوع را بر طرف می‌کند.
زردچوبه موجود در سینارکول نیز نیز دارای خواص محافظ کبدی، آنتی اکسیدان،کاهش دهنده چربی خون و ضد التهاب می‌باشد.

پذیرش ۲۴ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با پزشک آنلاین داخلی مشورت نمایید.

همچنین می‌توانید برای مراجعه حضوری به پزشک، از متخصص داخلی در سراسر ایران، نوبت ویزیت حضوری دریافت کنید.

داروی سینارکول

مقدار و روش مصرف قرص سینارکول

  • قبل از شروع درمان با داروی سینارکول (Cynarchol) بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی سینارکول از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نموده و از کم یا زیاد کردن خودسرانه مقدار و مدت زمان مصرف اجتناب نمایید.
  • قرص سینارکول با توجه به میزان چربی خون و اثرات ملینی دارو در دوزهای مختلف تجویز می‌شود، حداکثر دوز این دارو ۳ بار در روز ، هر بار یک تا دو قرص همراه با غذا است.
  • اگر فراموش کردید که دوز داروی روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.

موارد منع مصرف قرص سینارکول

  • به تاریخ انقضای سینارکول (Cynarchol) توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز قرص سینارکول را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر شرایط زیر را دارید:

  • دارو را برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌خواهید
  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد (از جمله حساسیت به آرتیشو یا سایر گیاهان خانواده کمپوزیته مانند کالاندولا و آفتابگردان)
  • بارداری
  • شیردهی
  • تنگی یا انسداد مجاری صفراوی

تداخلات دارویی سینارکول 

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید. چنانچه در طول درمان با داروی سینارکول، باید دارویی را مصرف کنید، پزشکتان را در جریان مصرف این دارو قرار داده یا با داروساز مشورت نمایید.

بهترین قرص برای پاکسازی کبد 

شما می‌توانید سؤالات خود در این باره را به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین از داروساز آنلاین بپرسید. هرگز به اطلاعات و توصیه‌های افراد غیرمتخصص اطمینان نکنید.

عوارض جانبی قرص سینارکول

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

  • اگر این دارو را مطابق با دوز تجویزی مصرف نمایید، عارضه جانبی نخواهید داشت.

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از این دارو می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد Cynarchol ( مسمومیت دارویی )

  • این دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
  • اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری قرص سینارکول    

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن باتوجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

شروع مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

۳/۵ (۴ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
4 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ورمزیار
ورمزیار
2 ماه قبل

۳۱سال سن دارم.و روزی سه چهارتا متادون مصرف میکنم ایا قرص سینارکول برای مصرف تداخل دارویی ندارد و برای کبد بر اثر مصرف متادون قرص سینارکول مفید می‌باشد؟؟
با تشکر فراوان

خدیجه علی ابادی
خدیجه علی ابادی
1 سال قبل

۵۳سال دارم دو ساله پریود نمیشم زانو درد یک سال و نیم هست دارم .که نشست و برخواست نمیتونم کنم .کمر درد بازو درد هم یک ماهی هست دوار شدم چکاپ کردم و گفتن چربی لب مرز .کم خونی بقیه نرمال .حر گرفتگی دارم.و می‌خوام قرص سینارگول رو مصرف کنم آیا اجازه دارم

ناخدا
ناخدا
1 سال قبل

چربی خون من ۲۰۶ وتری گلیسیرین من ۳۵۰ هست ایا قرص گیاهی سینارکول برای مصرف خوب هست یاخیر

حمیده
حمیده
پاسخ به  ناخدا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ایا مصرف قرص انتوم قبل از جراحی منع مصرف دارد ؟ . ممنون مرسی

دکمه بازگشت به بالا