علت سوزش ادرار در زنان چیست و چگونه سوزش ادرار را از بین ببریم ؟

درباره سوزش ادرار چه می‌دانید؟درمان سوزش ادرار در طب سنتی

سوزش ادرار (Dysuria) اصطلاحی بسیار گسترده است که ناراحتی هنگام ادرار را توصیف می‌کند. این درد ممکن است از مثانه، مجرای ادرار یا میان‌دوراه باشد. همان‌طور که می‌دانید مجرای ادرار لوله‌ای است که ادرار را به خارج از بدن شما منتقل می‌کند. دردناک بودن یا سوزش هنگام ادرار بسیار شایع است و وجود آن نشان دهنده‌ی مشکلاتی است که حتماً باید برای رفع آن با پزشک مشورت کرد. می توانید با متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .

علائم سوزش ادرار

علائم این بیماری در مردان و زنان می‌تواند متفاوت باشد، اما هر دو گروه آن را به صورت سوزش یا خارش توصیف می‌کنند که سوزش رایج‌ترین علامت گزارش شده‌ی آن است. درد یا سوزش می‌تواند هنگام ادرار یا بعد از آن ایجاد شود که سوزش هنگام ادرار اغلب به دلیل عفونت و بعد از آن ممکن است نشانه‌ی مشکلی در مثانه یا پروستات باشد. در مردان درد در آلت تناسلی قبل و بعد از ادرار می‌تواند وجود داشته باشد. همچنین علائم در زنان می‌تواند داخلی یا خارجی باشد که درد داخلی می‌تواند علامت عفونت ادراری بوده و درد خارج از ناحیه‌ی واژن، می‌تواند ناشی از التهاب یا تحریک پوست حساس این ناحیه باشد.

متخصص آنلاین کلیه و مجاری ادرار

علل ابتلا به سوزش ادرار

عفونت‌های دستگاه ادراری

سوزش هنگام ادرار شایع‌ترین علامت عفونت ادراری (UTI) است که عفونت ادراری خود می‌تواند نتیجه‌ی یک عفونت باکتریایی باشد. دیگر دلیل آن نیز می‌تواند التهاب دستگاه ادراری باشد. مجرای ادرار، مثانه، حالب و کلیه‌ها مجاری ادراری شما را تشکیل می‌دهند که التهاب در هر یک از این اجزا می‌تواند سوزش و درد را هنگام ادرار به همراه داشته باشد. زنان به دلیل کوتاه‌تر بودن مجاری ادراری که نسبت به مردان دارند، بیشتر دچار UTI می‌شوند. همچنین در افراد و یائسه خطر ابتلا به عفونت دستگاه ادراری افزایش می‌یابد.

علل سوزش ادرار

سوزش ادرار یک بیماری شایع در میان مردان و زنان است.

عفونت‌های مقاربتی (STI)

در صورت ابتلا به عفونت‌های مقاربتی (STI) مانند تب‌خال دستگاه تناسلی، سوزاک و کامیدیا ممکن است هنگام ادرار دچار سوزش شوید. عفونت‌های مقاربتی همیشه علائمی ندارند، بنابراین رسیدگی و بررسی این موضوع به طور مرتب کاری عاقلانه به نظر می‌رسد، خصوصاً افرادی که از نظر جنسی فعال هستند حتماً آزمایش STI را باید انجام دهند.

پروستاتیت Prostatitis

افراد مبتلا به پروستاتیت به دلیل التهاب غده‌ی پروستات ممکن است دچار سوزش و ناراحتی هنگام آن شوند.

سیستیت Cystitis

یک علت سوزش ادرار مکرر التهاب مثانه (IC) است که رایج‌ترین نوع ورم مثانه است. علائم این بیماری شامل درد و حساسیت در مثانه و ناحیه‌ی لگن است. در برخی مواقع نیز پرتو درمانی می‌تواند منجربه درد و سوزش در مثانه و هنگام ادرار شود.

التهاب پیشاب‌راه

این التهاب نشان از عفونت باکتریایی مجرای ادرار دارد که تکرر ادرار و سوزش و درد را به نبال دارد.

بیماری التهابی لگن (PID)

بیماری التهابی لگن می‌تواند بر لوله‌های رحمی، تخمدان‌ها، دهانه‌ی رحم و رحم تأثیر بگذارد که موجب درد در شکم، رابطه‌ی جنسی دردناک و سوزش هنگام ادرار می‌شود. PID یک عفونت جدی است که معمولاً از عفونت‌های باکتریایی اولیه در واژن ناشی می‌شود که بعد از آن به اندام‌های تولید مثلی نیز منتقل می‌شود.

سنگ کلیه

سنگ کلیه یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند علت سوزش ادرار مکرر شما باشد. همچنین سنگ کلیه می‌تواند در ادامه موجب عفونت نیز بشود، بنابراین در صورتی که سوزش و درد هنگام ادرار و به همراه آن سابقه‌ی سنگ کلیه دارید، حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

مصرف برخی داروها

برخی از داروها مانند داروهای درمانی سرطان و همچنین تعدادی از آنتی‌بیوتیک‌ها، می‌توانند سوزش هنگام ادرار را به عنوان یک عارضه‌ی جانبی به دنبال داشته باشند. درنتیجه در مورد هر دارویی که مصرف می‌کنید از پزشک خود در مورد عوارض جانبی آن اطلاعات به دست بیاورید.

استفاده از محصولات بهداشتی

گاهی اوقات سوزش و درد همراه ادرار به دلیل عفونت نیست. در این موارد دلیل آن می‌تواند ناشی از محصولاتی باشد که در ناحیه‌ی تناسلی خود استفاده می‌کنید. صابون‌ و لوسیون‌ها بافت‌های واژن را به راحتی و به سرعت تحریک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم در انتخاب محصولات خود با دقت کافی عمل کنید و حتماً مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها را بررسی کنید.

سوزش مجاری ادرار

در صورت احساس درد یا سوزش هنگام ادرار حتماً با پزشک خود ملاقات کنید.

راه‌های پیشگیری از سوزش ادرار

با انجام تغییراتی در سبک زندگی روزانه‌ی خود می‌توانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید که تعدادی از مهم‌ترین‌های آن‌ها را برای شما در اینجا آورده‌ایم.

۱- استفاده از مواد شوینده‌ی معطر را متوقف کنید تا تحریک و حساسیت بدن خود را کاهش داده باشید.

۲- هنگام انجام فعالیت‌های جنسی از کاندوم یا دیگر روش‌های محافظت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره سوزش ادرار بعد از رابطه مقاله دیگر ما بخوانید.

۳- رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی، مثانه‌ی شما را تحریک نکند.

۴- آب بسیار بنوشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت وقوع هر یک از موارد زیر در اولین فرصت با یک متخصص قرار ملاقات بگذارید.

  • اگر سوزش و درد مداوم یا طولانی مدت دارید.
  • در صورتی که باردار هستید.
  • درد و سوزش شما همراه با تب است.
  • اگر از آلت تناسلی یا واژن خود ترشحاتی دارید.
  • اگر ادرار شما بد بو، دارای خون یا کدر است.
  • اگر سوزش همراه با شکم درد باشد.
  • در صورتی که سابقه‌ی سنگ کلیه دارید.

با مراجعه به پزشک ممکن است متخصص خواستار علائمی دیگر از شما نیز باشد و با انجام چند آزمایش دلیل اصلی را پیدا و اقدام به درمان کند.

تشخیص سوزش ادرار

سوزش هنگام ادرار می‌تواند نشان از بیماری باشد که نیاز به درمان دارد، بنابراین در صورت احساس هرگونه سوزش و درد زمان ادرار خود به متخصص مراجعه کنید که پزشک در ابتدا سابقه‌ی پزشکی شما مانند اختلالات ژنتیکی و نقص ایمنی و همچنین دیابت را بررسی می‌کند. علاوه‌بر آن در موردت سوابق فعالیت جنسی شما نیز سؤالاتی پرسیده می‌شود تا مشخص شود که آیا STI دلیل سوزش است؟ گاهی به آزمایش برای بررسی STI نیاز است خصوصاً اگر مردان از آلت تناسلی و زنان از واژن خود ترشحاتی داشته باشند یا حتی ممکن است آزمایش بارداری نیز برای تشخیص دقیق علت، از شما گرفته شود.

در این زمان توصیه می‌کنم که هرگونه داروی شیمیایی یا گیاهی که مصرف می‌کنید با متخصص خود در میان گذاشته تا در تشخیص علت دچار اشتباه نشده و یا داروهای تجویزی با آن‌ها در تداخل نباشد. نمونه‌ی ادرار شما از نظر گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و مواد شیمیایی مورد آنالیز قرار گرفته و با کشت ادراری مبتلا بودن به عفونت شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان باکتری‌های ایجاد کننده‌ی این عفونت را مشخص و برای درمان اقدام کرد. با نتایج به دست آمده از تمامی این مراحل متخصص شما می‌تواند آنتی ‌بیوتیک برای سوزش ادرار شما تجویز کرده تا بهترین عملکرد را در رفع داشته باشد.

زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

چگونه سوزش ادرار را از بین ببریم ؟

تعیین علت درد اولین مرحله از درمان این بیماری است که این کار باید توسط پزشک با آزمایش صورت گیرد. تجویز آنتی بیوتیک برای سوزش ادرار ممکن است اولین دارویی باشد که پزشک برایتان در نظر می‌گیرد که می‌تواند برخی از عفونت‌های ادراری، باکتریایی و برخی از STI‌ها را درمان کند. همچنین ممکن است پزشک دارویی برای آرام شدن مثانه‌ی تحریک شده‌ی شما تجویز کند. سوزش هنگام ادرار اگر ناشی از عفونت باکتریایی باشد معمولاً پس از شروع مصرف دارو به سرعت از بین می‌رود. فراموش نکنید که همیشه داروها را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اما برخی عفونت‌های دیگر ممکن است روند درمان آهسته‌تری داشته باشد، گاهی ممکن است تا ۴ ماه برای بهبودی مجبور به مصرف دارو باشید.

پماد برای سوزش ادرار

همان‌طور که اشاره کردیم ابتدا باید دلیل سوزش و درد هنگام ادرار مشخص شود تا بتوان بهترین دارو برای برطرف کردن آن تجویز کرد. بنابراین قبل از اینکه بدون نسخه اقدام به تهیه‌ی پماد برای سوزش هنگام ادرار داشته باشید، توصیه می‌کنم با یک پزشک متخصص مشورت کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید.

درمان سوزش ادرار با رژیم غذایی

  • نوشیدن فراوان آب: با نوشیدن فراوان آب به دفع و از بین بردن باکتری‌ها و دیگر عواملی مانند عفونت که موجب سوزش شما شده‌اند کمک خواهید کرد. همچنین اگر دلیل ابتلا به این بیماری در شما سنگ کلیه باشد با نوشیدن زیاد آب و مایعات آن را دفع خواهید کرد. آب میوه‌های تازه مانند آب هویج، آب نارگیل تازه و… برای درمان و تسکین درد شما هنگام ادرار بسیار مفید هستند. همچنین میوه‌هایی مانند سیب، انگور، هلو و آلو نیز می‌توانند کمک کننده باشند.
  • درمان سریع سوزش ادرار با خیار و جوش شیرین: در این قسمت می‌خواهیم در مورد اینکه جوش شیرین برای درمان سوزش ادرار مفید است یا خیر و همچنین خیار، برای این کار صحبت کنیم. هرچند که گفتیم برای درمان این بیماری بهتر است با پزشک مشورت کنید، اما با جوش شیرین نیز می‌توانید تا حدی سوزش هنگام ادرار خود را درمان کنید. مقداری جوش شیرین را در آب ریخته و آن را بنوشید. چندین مرتبه این کار را انجام دهید تا وضعیت شما بهتر شود.

خیار نیز برای درمان این بیماری بسیار مفید است و به دلیل حجم آبی که دارد به تکرر ادرار و دفع مواد سمی از بدن شما کمک می‌کند. درنتیجه به طور روزانه مصرف خیار خود را بالا ببرید.

  • پودر هل به همراه شیر: مقداری پودر هل را با شیر ولرم مخلوط کرده و بنوشید. این ترکیب برای سوزش بسیار مفید است.
  • غذاهایی مانند برنج، ماکارونی، نان سفید، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، کلم بروکلی، هویج و کلم موجب تحریک مجاری ادراری نشده و پیشنهاد می‌شود که در زمان ابتلا، از این مواد استفاده کنید تا حداکثر از تحریک این نواحی جلوگیری کرده باشید.
  • غذاهایی مانند هات داگ، پپرونی، خامه‌ی ترش، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی،کیوی، آناناس و شکلات و همچنین نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نوشابه، شیرشکلات و چای می‌توانند مثانه‌ی شما را تحریک کرده و سوزش هنگام ادرار را تشدید کنند. بنابراین از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  • خاکشیر برای سوزش ادرار: نوشیدنی خاکشیر با طبع خنکی که دارد و همچنین به دلیل ادرارآور بودن نیز به درمان شما کمک کننده خواهند بود.
  • مترونیدازول برای سوزش ادرار: مترونیدازول یک داروی آنتی بیوتیکی است که برای عفونت و سوزش ادرار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما توصیه می‌کنم از مصرف داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و حتماً با یک متخصص مشورت کنید.
  • گلابی، موز، سیب‌زمینی، و آجیل‌ها نیز برای آرام کردن سوزش زمان ادرار مناسب هستند.
  • لوبیا سبز: شما می‌توانید مقداری لوبیا سبز را به مصرف روزانه‌ی خود اضافه کنید. لوبیا سبز را می‌توان به صورت خام، در سالادها و یا کمی با روغن تفت داده و مصرف کرد.

درمان سوزش ادرار

تشخیص علت این بیماری با انجام آزمایش‌های مخصوص انجام می‌شود

دیگر درمان‌های خانگی

فرد مبتلا به این بیماری نباید در معرض تابش خورشید و گرما قرار گیرد. تعریق، آب زیادی از بدن می‌گیرد و ادرار را کم و غلیظ می‌کند. دفع ادرار غلیظ از مجاری ادراری موجب تحریک و سوزش می‌شود.

  • به محض نیاز به ادرار نسبت به تخلیه مثانه خود اقدام کنید تا خطر عفونت و سوزش را کاهش دهید.
  • از خوردن غذاهای پر ادویه و شیرین پرهیز کنید.
  • بهداشت روزانه را رعایت کنید.
  • در زنان بعد از ادرار نحوه‌ی خشک کردن باید از جلو به سمت عقب باشد.
  • از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.

التهاب ممکن است در اثر مقاربت جنسی، استحمام، صابون، دستمال توالت معطر و اسپرم‌کش‌ها ایجاد شود که با تشخیص درست و به موقع علت، می‌توان به راحتی آن را درمان کرد.

سوزش ادرار یک بیماری بسیار شایع است که دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد و گاهی این دلایل در مردان و زنان متفاوت است. با توجه به دلیل ابتلا به آن، نوع درمان نیز متفاوت است که در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم بیمار باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد. حتی اگر در گذشته مبتلا بوده و توسط پزشک درمان شده‌اید در مورد ابتلا جدید نباید از همان داروها استفاده کنید. ممکن است این بار سوزش شما دلیل دیگری داشته و مصرف داروی گذشته برایتان عواقب به دنبال داشته باشد. بنابراین مراجعه به پزشک بهترین و مطمئن‌ترین راهکار در این موضوع است. چنانچه شرایط مراجعه به پزشک را ندارید می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ توسط مشاوره آنلاین متخصصین کلیه و مجاری ادرار با راهکارهای درمانی آشنا شوید.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص مجاری ادرار

۳.۱/۵ (۲۲ نظر)

منبع
clevelandclinicmayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
234 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاتی
فاتی
14 روز قبل

دو روزه که سوزش ادرار دارم اگه مشکلم جدیه بهم بگید تا به یه متخصص مراجعه کنم

ترابی
ترابی
19 روز قبل

من در سن ۴۸ سالگی پارسال دچار این بیماری شدم واقعا اذیت شدم چند تا دکتر زنان واورولوژی رفتم
اخرین دکتری که رفتم اقای ارمنده دکتر اورولوژی بود دارویی که داد بهترم کردیک سال گرفتارش شدم تازه خوب شدم دلیلشو نفهمیدم احتمالا دادم به خاطر یائسگی بوده

علی
علی
21 روز قبل

من همیشه سوزش دارم چه کار باید بکنم

محبوبه
محبوبه
26 روز قبل

محبوبه

اشنویی
اشنویی
1 ماه قبل

سلام سوزش ادار دارم یائسه هستم قرص مترونیدازول مصرف می کنم وپمادکلوتریمازول واژینال استفاده مکنم سوزش برطرف میشه سردردمیگیرم قرص نوافین یا مسکن می خورم سردردم کمی تسکین میشه دوباره سوزش اداره می گیرم میشه راهنمایی بفرمایید مشکل من باید به کدوم متخصص مراجعه کنم

نسترن
نسترن
1 ماه قبل

سلام من تو سرکار دستشویی خودمو نگه داشتم و فرداش ب سوزش ادرار افتادم دوتا قرص میخورم ک گفتن خوبه ولی اصلا اوکی نشدم سرکارم نمیتونم برم چون سرویس بهداشتی نداره چکار کنم خوب شم زود تر

ماهک
ماهک
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من از روزی که عادت ماهانه شدم فردایش سوزش ادرار گرفتم باید چیکار کنم تا خوب بشم؟
ممنون میشم بهم بگید 🙂

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط ماهک
••••tala
••••tala
1 ماه قبل

من از دیروز شدت ادرار گرفتم بعد از هربار ادرارچند قطره خون رو واضح میبینم خواهش میکنم بهم بگین اگه مشکلم جدیه ب یک متخصص زنام مراجعه کنم

سهیلا
سهیلا
1 ماه قبل

سلام من چند سال بعد ادرار سوزش خیلی شدید همراه با درد دارم آزمایش هم میدم عفونت ادراری خیلی کم دارم یا اصلا ندارم منظورم ربطی به عفونت ادراری نداره من چکار کنم از دست این درد مثانه و سوزش خیلی شدید بد

عبدی
عبدی
پاسخ به  سهیلا
1 ماه قبل

سلام من هم چندسالی بودهمین حال راداشتم همش دکتر میرفتم ولی خوب نمیشدم بعدازسالها عذاب کشیدن معلوم شدافتادگی مثانه ورحم دارم شایدشما هم این مشکل راداری خیلی دردوحشتناکی البته کم خوردن آب هم میتونه باشه براتون آرزوی سلامتی دارم

امیر
امیر
2 ماه قبل

باسلام
من چند شمامپو رو قاطی کردم و روی… ریختم و سوزش ایجاد شد و بعد شستشو اون مکان به سرویس بهداشتی رفتم و سوزش شروع شد. چطوری درمانش کنم. لطفا کمک کنید.

،،،،،،،
،،،،،،،
2 ماه قبل

سلام من چند روزه سوزش ادرار دارم و موقع رابط خارشت میگیرم خواهشن جواب بدین

،،،،،،،
،،،،،،،
2 ماه قبل

سلام من سوزش ادرار دارم چند روزه و بعضی موقع ازم ی چیز مثل ژل میاد ک ب صورت قهوه ای رنگه ولی خیلی سوزش ادرار دارم لطفا جواب بدین چ باید بکنم

دوست
دوست
پاسخ به  ،،،،،،،
2 ماه قبل

وقت بخیربه احتمال زیاد شماعفونت دارید سریعا به پزشک زنان مراجعه کنید

مریم صبوری
مریم صبوری
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۰ سال هست که سوزش ادرار شدید دارم هر جایی که دکتر بوده رفتم هر داروی گیاهی که باشه استفاده کردم حتی دوبار عمل کردم ولی هر وقت میرم سرویس بهداشتی سوزش خیلی شدیدی دارم هر چی آب هم میخورم سوزش ادرارم شدیدتر میشه تو رو به خدا من رو خوبم کنید

پ.ص
پ.ص
پاسخ به  مریم صبوری
2 ماه قبل

منم همینطور واقعا کلافه شدم

زهرا
زهرا
پاسخ به  پ.ص
1 ماه قبل

سلام بدنتونو پاک سازی کنین عفونتتون برطرف بشه

سحر
سحر
پاسخ به  مریم صبوری
1 ماه قبل

سلام منم ۳ساله سوزش ادار دارم هردکتری رفتم ازمایش پاپ اسمیر دادم گفتن زگیل تناسلی داری دکتری دیکه رفتم گفتن خشکی واژن دارم اصلا خوب نمیشم

راحله
راحله
پاسخ به  مریم صبوری
1 ماه قبل

عزیزم یکم گل بابونه بزار دم بکشه با آب از صافی رد کن بشین داخلش خیلی خوبه عفونت ادراری خوب میشه و هچنین سوزش

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام‌من‌به‌سال‌درد‌طرف‌چپ‌کمرم‌دارم‌که‌به‌رانم‌سرایت‌میکند‌دکترارتپد‌رفتم‌‌میگه‌مشکلی‌نیست‌خیلی‌از‌این‌درد‌رنج‌میبرم‌موقع‌ادرار‌دارم‌اگه‌دیر‌تر‌برم‌سوزش‌ادرار‌دارم‌یه‌طرف‌رحمم‌گاهی‌درد‌میگیره‌موقع‌درد‌پشتم‌هم‌درد‌میگیره‌علتش‌چیست‌ممکنه‌درد‌کمرم‌از‌عفونت‌باشه

دوست
دوست
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

احتمال داره سنگ کلیه داشته باشید یاهموروئید حتماً به پزشک کلیه ومجاری ادرار مراجعه کنید

فرشته خدادوست
فرشته خدادوست
3 ماه قبل

سلام.خسته نباشین. من عمل کیست تخمدان داشته بعد عمل سوزش اداری شدید دارم هر وقت میرم اداره کنم سوزش دارم تا یک ساعت بعد این درد دارم حتی نفس عمیق هم میکشم درد سوزش دارم.نمیدونم چه کار کنم

ابوالفضل
ابوالفضل
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من درحدود ۳ساله بعد از ادرار سوزش دارم هر دوماه یک هفته سوزش دارم هر آزمایش رفتم همه چی سالمه میشه کمکم کنید ممنون

مطوری
مطوری
4 ماه قبل

سلام ببخشید من یک هفته پیش قاعدگیم تموم شد و از صبح سوزش ادرار شدید و خون توی ادرارم هست الان نمیدونم این دوباره قاعدگی هست یا چیز دیگه؟

سپیده
سپیده
4 ماه قبل

سلام من الان شش ساله ماهی یبار هفته ای یبار سوزش ادرار و تکرر ادرار شدید دارم ولی هردکتری از زنان تا عمومی و داخلی و متخصص کلیه و مجاری رفتم ولی باز همونه دقت کردن اونموقع ها که سوزش دارم دیواره رحم کلفت میشه ولی هنوز درمان قطعی نشدم میشه کمکم کنین

سپیده
سپیده
پاسخ به  سپیده
4 ماه قبل

اسا میتونه از اقا باشه این درد بی پایان من شاید اون عفونت داره یا…

مهدیه
مهدیه
4 ماه قبل

سلام من سوزش ادرار دارم همچی استفاده کردم ودکترهم رفتم فایده نداش چکارکنم

مرضی
مرضی
4 ماه قبل

سلام من سنگ تو حالب دارم دکتر گفته اگر مایعات زیاد بخورم دفع میشه،، از دیروز زیاد آب و شربت آبلیمو خوردم ، الان خیلی سوزش ادرار دارم ، چکار کنم ؟

مهنوش
مهنوش
4 ماه قبل

سلام سوزش بعدازادراردارم وآزمایش دادم باسنو دادم میگن ۱۳سی سی ازادرارم برمیگرده هردارویی بگیداستفاده کردم دیگه کم آوردم خواهش میکنم کمکم کنید

ساریه
ساریه
پاسخ به  مهنوش
4 ماه قبل

سلام من از ۶ سالگی بیماری سوزش ادرار داشتم وخیلی هم شدید بود اندازه موهای سرم به دکتر ومتخصص رفتم اما بعد از ترک دارو باز دوباره مریضی برمیگشت وقتی ۱۸ سالم شد رفتم پیش یه مولوی تو شهر تایباد که فقط واسه بیماری ها تعویض میدهند حتی بنده خدا ازم پولم نگرفت خدارو شکر وسیله الله شد وخوب شدم الان ۲۶ سالمه وخوبم ودیگه درد ندارم مگر اینکه مایغات خیلی کم بخورم که بیاد سراغم وگرنه خوبم خداروشکر

ماهرخ
ماهرخ
پاسخ به  ساریه
4 ماه قبل

ماکه نفهمیدیم به شما چی دادن ک درمان شدی

مریم
مریم
پاسخ به  ساریه
3 ماه قبل

سلام میشه لطفاً بگید چه درمانی رو براتون اتخاذ کرد یا تا درس دقیق بدید خیر ببینید

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  ساریه
3 ماه قبل

عزیزم میشه بگی چیشد ک خوب شدی

مریم ارباب
مریم ارباب
پاسخ به  ساریه
3 ماه قبل

سلام من یک روزبعدعادت ماهانم سوزش بعدادراردارم اونم فقط سرصبح دیروزکمی امروزنیم ساعت بیشتره وهمشاحساس اداردارم میرم بیشترمیشه

مائده
مائده
پاسخ به  ساریه
3 ماه قبل

چجوری درمان شدید؟

مونا
مونا
پاسخ به  ساریه
2 ماه قبل

سلام
پیش کدوم مولوی رفتی؟؟؟

Aurora
Aurora
4 ماه قبل

سلام
من وقتی احساس تشنگی میکنم و با اینکه آب میخورم اما کلیه هام درد میگیره و بعد از ادرار سوزش دارم که حدودا ده دقیقه طول میکشه و شکم و مجاری ادراریم سوزش میگیرن

فاطمه عباسی
فاطمه عباسی
پاسخ به  Aurora
3 ماه قبل

سلام من ازدیروز سوزش ادرار شدید همراه با درد داخل رحم گرفتم نمی دونم چی استفاده کنم لطفاً راهنماییم کنید

فاطمه عباسی
فاطمه عباسی
پاسخ به  فاطمه عباسی
3 ماه قبل

لطفاً پاسخ دهید

سهیلا**
سهیلا**
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چندسال است که درگیر عفونت ادراری هستم و هردارویی که استفاده می کنم فقط برا یه روز خوبم میکنه هر دارویی هم که فکرش را بکنید استفاده کردم ولی باز خوب نشدم

بهار
بهار
پاسخ به  سهیلا**
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر
احتمالا صفرا از مجاری ادرار شما در حالت غیر عادی دفع میشه از رب انار دست ساز استفاده کنید روزی چند بار

سهیلا**
سهیلا**
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چندسال است که درگیر عفونت ادراری هستم و هردارویی که استفاده می کنم فقط برا یه روز خوبم میکنه هر دارویی هم که فکرش را بکنید استفاده کردم ولی باز هم خوب نشدم

مهین
مهین
6 ماه قبل

من فقط سوزش دارم درد اصلا ندارم

سپیده
سپیده
پاسخ به  مهین
4 ماه قبل

اون سوزش خودش درد خیلی بزرگیه

اوغلی غراوی
اوغلی غراوی
پاسخ به  مهین
1 روز قبل

سلام من الان ۳ روز هست بعد ادرار آلت تناسلی درد و سوزش داره چکار کنم

علی صانی
علی صانی
6 ماه قبل

سلام خدمت شما وخسته نباشید من خیلی وقته کمر درد دارم والان چند ماهی هست که گودی کمرم خیلی دردمیکنه انگار یکی با مشت خیلی قوی کوبیده تو کمرم ومخصوصا صبح هااین قدر درد مثتانه وکمر پهلو هام زیاد که میمونم چیکارکنم این ۳ هفته هست که هیلی ادرار بد میاد سوزش ودرد هنگام ادرار وادرارم کم‌شده وسا نصفی از ادرار میاد وبقیه ادرار حس میکنم هنوز دارم ولی نمیاد یاقطره میاد باتشکر از لطف شما جواب منو بدین که چیکاره وچیکار باید بکنم وجای کدوم دکتر باید برم

زهرا ندری
زهرا ندری
پاسخ به  علی صانی
4 ماه قبل

سلام من درد مثانه دارم وقتی ادرار میکنم احساس میکنم بازم دار م خیلی سوزش دارم چکار باید کنم

مهدی انلاین
مهدی انلاین
پاسخ به  زهرا ندری
4 ماه قبل

سلام کمر درد تو گودی کمر به احتمال زیاد عفونت کلیه دارین

جمیله
جمیله
6 ماه قبل

من ۳ بار ادرارم رو در طول هفته گذشته تا الان آزمایش کردند و هیچ عفونتی دیده نشده.با این وجود دکتر زنان به من Flomicin تجویز کرد و من هم استفاده کردم. ولی همچنان، وقتی به آخر زمان دفع ادرار میرسم احساس راحتی ندا م. کمی سوزش دارم و مدت طولانی باید وقت بگذارم. از متخصصین این جا پیشنهادی برای من دارند. ممنون میشم.

ملیحه
ملیحه
6 ماه قبل

سلام سوزش شدید ادرار درد پهلوها تیره بودن ادرار چه کاری باید بکنم؟

مرضی
مرضی
پاسخ به  ملیحه
4 ماه قبل

ممکنه سنگ کلیه داشته باشید، منم دقیقا اونطوری ام سنگ کلیه دارم توحالب

سپیده
سپیده
پاسخ به  مرضی
4 ماه قبل

سنگ کلیه در حالب رو چجوری تشخیص دادن با سنو معلوم میشه

ایزدپرست هستم
ایزدپرست هستم
6 ماه قبل

سلام من دومرحله هم عمل سیستوسکوپی داشتم
ولی الان چندوقته هی خوبم هی سوزش دارم
توروخدا راهنمایی کنید
به تازگی آزمایش هم دادم. دکترعمومی گفتن شن ریزه و کمی خون دیده شده
ولی دارو نداد

ایزدپرست هستم
ایزدپرست هستم
6 ماه قبل

سلام وقت تون بخیر
میخواستم یک دکتر فوق تخصصی مجاری ادرار
که خانم باشددراصفهان بهم معرفی کنید

خدیجه فریس آبادی ۵۲ سالم
خدیجه فریس آبادی ۵۲ سالم
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید چند روز سوزش اداره وتکرور اداردارم

امید
امید
6 ماه قبل

من الان فقط سوزش دارم ولی درد ندارم وهر ظرف بک دقیقه باید برم مسطراح ادرارم کم کم میاد بیرون الان هم تنها هستم باید چی کار کنم سوزشم گم بشه

للبب
للبب
پاسخ به  امید
5 ماه قبل

ای بابا

یدی
یدی
پاسخ به  للبب
5 ماه قبل

دکتر خوب پیدا کن

زیبا
زیبا
پاسخ به  امید
4 ماه قبل

منم همینطورم قرص فنازومکس بخور ادرارت قهویی میشه ولی خوب میشی

سپیده
سپیده
پاسخ به  زیبا
4 ماه قبل

این دارو برای درمان نیست ک فقط جای ادرار رو سرّ میکنه باعث میشه حس نکنی درد رو فقط و مصرف پیش ازحدشم ضرر داره

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من موقع ادرار با سوزش و درد شکم و پهلو مواجه میشم و ادرارم بوی بدی میده میخام بدونم دلیلش چیه

مرجان
مرجان
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

عفونت داری

مینا
مینا
6 ماه قبل

سلام ببخشید من رفتم دکتر خانوم دکتر دارو دادا بهم ولی خوبم نشد

مسیح
مسیح
6 ماه قبل

سلام.الان یک هفته است سوزش ادراردارم.وبرطرف نشده.دوشب که مترونیدازول مصرف میکنم بادوز ۵۰۰ولی بازم تغییرنکرده.لطفاا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

فاطمی
فاطمی
پاسخ به  مسیح
6 ماه قبل

سلام چندروزیک کم سوزش ادراردارم امروزشدیدترشده و همراه با درد
خودم مترونیندازول بگیرم استفاده کنم؟؟

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  فاطمی
3 ماه قبل

بگیر خوبه مترو مدازول منم وقتی سوزش میگیرم استفاده میکنم خوب میشم

کریمی
کریمی
پاسخ به  مسیح
6 ماه قبل

سوزش ادرار دارم الان یک هفته بعد پریود هم شدم

الهام
الهام
پاسخ به  مسیح
19 روز قبل

سلام من سرما خوردم مریض شدم دار و استفاده کردم سوزش گرفتم راهنمای

م ه
م ه
6 ماه قبل

سلام پس از عمل جراحی وتخلیه رحم و تخمدان وبعداز۲۸جلسه پرتو درمانی و اتمام پرتودرمانی دو چاره سوزش ادرار و قطره قطره با اینکه آقای دکتر دارو هم نوشته
همچنان دیکرسوزش وادارقطره ای هستم

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سوزش ادرار با درد

علی
علی
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

من ۱۲سالمه سوزش ادرار همراه با درد موقعی که ادرار می کنم درد دارم سونو گرافی کردن ۹۰سی سی پس از یک بار ادرار تو مثانه میمونه چکار کنم خیلی اذیتم از این مریضی چند تا دکتر رفتم بهتر نشدم در کودکی ادرار من بوی بدی میداد

علی
علی
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

سوزش و درد شدید موقع ادرار کردن

مرتضی
مرتضی
9 ماه قبل

دوستان تا حد امکان باید از داروهای عطاری و آب درمانی برای رفع سوزش استفاده کرد و در طول دوره درمان نباید رابطه ای داشت و در نهایت اینکه با استفاده از لوازم بهداشتی تا حد امکان میشه جلوگیری کرد از بروز مشکل برای این گونه مشکل ها واقعا عذاب آور و افسرده کننده هستش چون

مرتضی
مرتضی
9 ماه قبل

با سلام وقت بخیر
دوستان خانوم ها متوجه وجود باکتری و عفونت در بیشتر موارد نمیشن ولی در صورت بروز سوزش در هنگام رابطه جنسی برای آقایون باید سریعا به دکتر زنان مراجعه بشه دوتا کپسول هست و یک پماد که کپسول و قرص رو روزانه به مدت یک هفته استفاده باید بشه و پماد رو باید وارد واژن کرده قبل خواب و صبح با ادار شسته بشه و این کار رو تا پایان دارو به مدت ۷ تا ۱۰ روز ادامه باید داد و آقایون نیازی به هیچ دارویی ندارن
با تشکر

مرتضی
مرتضی
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر
دوستان بنده مدتها سوزش داشتم و دارو و درمان با اینکه آزمایش میدادم جوابی نگرفتم قرصم …هیچ
عزیزی بهم گفتن روزانه دو تا سه مرتبه داخل آب گرم بشین به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به مدت ۱۰ روز همراه با ماساژ ناحیه … و مصرف بالای آب و ادار مکرر در این روزها (استفاده نکردن از قهوه ،لبنیات ،شیرینی و تندی داخل مدت دو هفته و پوشیدن لباس آزاد و در حد امکان نپوشیدن شورت حتی بجاش شلوارک یا دامن … خلاصه بصورت کامل خوب شدم
هنگام رابطه جنسی استفاده از ک…
و بعد از اون به روی پهلو خوابیده حداقل ۳ دقیقه و بعد حتما ادرار و شستشو .
با تشکر

سیماپیراهنی
سیماپیراهنی
9 ماه قبل

علت سوزش کم شدن اد رار چیست

آمنه
آمنه
9 ماه قبل

سلام من سوزش ادار همراه با شکم درد و کمر درد شدید دارم
چکار باید کنم تا دردش کم بشه

علی قنبری
علی قنبری
9 ماه قبل

دلیل سوزش ادرار در مردان چیست

آمنه مرادی 32سال دارم
آمنه مرادی 32سال دارم
9 ماه قبل

سلام همیشه سوزش ادرار دارم آمازیس دادم هیچ نیست باید چه کار کرد

کیژان
کیژان
پاسخ به  آمنه مرادی 32سال دارم
6 ماه قبل

من سوزش ادرار و کم شدن حجم ادرار با رنگ زرد پررنگ دارم انواع آنتی بیوتیک مصرف شده ولی بی فایده دیگه خسته و افسردم کرده داخل سونو هم میگه کلیه مثانه نرماله

ثریا نظری
ثریا نظری
پاسخ به  کیژان
4 ماه قبل

سلام
نیاز به سیستوسکوپی داری شایدهم براثر عفونت مجرای تنگ میشه و برگشت ادار موجب عفونت مجدد می‌شود

آمنه مرادی 32سال دارم
آمنه مرادی 32سال دارم
9 ماه قبل

سلام یک سوال داشتم همیشه سوزش ادرار دارم این برای چی در ماه بار سوزش ادرار دارم وقتی که داور می خورم خوب نخورند دو بار سوزش ادرار دارم چه کار باید کرد

بهار
بهار
10 ماه قبل

سلام من یک ساله سوزش اداراردارم سونه دادم نمونه برداری هم انجام شده گفتن مثانت التهاب داره اما هرچی دارو دادن خوب نشدم لطفا راهنماییم کنید

خدیجه
خدیجه
10 ماه قبل

سلام خوب هستی من هم امروز سوزش ادرار گرفتم باید چه قرصی استفاده کنم

ارش
ارش
10 ماه قبل

بدازادرا پسرم سوزش دارد دارویش چیست

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشی من چندساله سوزش ادرار دارم هرجایی دارم میرم دکترخوب نمیشم میشه بگین چیکار کنم ؟

لیدا
لیدا
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

از عطاری گل بنفش بگیرید دم کنید زود صاف کنید ک رنگ بنفش باش واس سوزش ادرار و عفونت عالیه

باران
باران
پاسخ به  لیدا
5 ماه قبل

گل پنیرک دم کنید با عسل خوبه

افسانه
افسانه
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام به همگی جوشانده پنیرک خیلی برای عفونت زنان خوبه و نوشیدن مایعات زیاد و دستمال را در توالت نذارید

زهراهستم
زهراهستم
10 ماه قبل

سلام ببخشید من عفونت ادراردارم وازدواج ناموفق داشتم بعدچندسال ازدواج کردم الان زمان رابطه جنسی خیلی اذیت میشم احساس زخم شدن دارم و ترشحات زیادی بعدازرابطه به نظرخودم از خشکی رحمه درسته؟

دکمه بازگشت به بالا