چرا برخی افراد اعتیاد به فیلم پورن دارند؟

بررسی اعتیاد به فیلم پورن و اثرات روحی و جسمی آن

اعتیاد به فیلم پورن

اعتیاد به فیلم پورن یا اعتیاد به پورنوگرافی یکی از اختلالات جنسی در میان زنان و مردان است که مانند سایر اعتیادها می‌تواند مشکلات مختلفی در پی داشته باشد. این نوع از اعتیاد در بین سنین مختلف رایج است و در بسیاری از موارد افراد مبتلا، متأهل هستند.

این روزها همه‌گیری استفاده از اینترنت، در دسترس بودن گوشی همراه، کامپیوتر و لپ تاپ به شیوع هر چه بیشتر اعتیاد به پورن در بین بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان دامن زده است.

اما چطور بفهمیم به تماشای پورنوگرافی اعتیاد داریم؟ آیا هرکسی را که به تماشای فیلم‌ها و عکس‌های مستهجن می‌نشیند می‌توان معتاد به پورن تلقی کرد؟

در این مطلب تصمیم داریم تمام جزئیات این نوع اختلال جنسی، راه‌های تشخیص و همچنین روش‌های درمان آن را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اعتیاد به فیلم پورن

اعتیاد به فیلم پورن چیست؟

برخی از افراد در تعریف افراد معتاد به تماشای پورن، مرتکب اشتباه می‌شوند و تمام افرادی را که به دیدن این نوع فیلم‌ها می‌نشینند و از آن‌ها لذت می‌برند، معتاد تلقی می‌کنند. اما بهتر است بدانید تماشای پورن در عصر حاضر به‌ویژه برای بسیاری از نوجوانان یا جوانان مجرد، امری اجتناب‌ناپذیر است و بیشتر این افراد حداقل یک‌مرتبه در عمر خود فیلم‌های پورنوگرافی را تماشا کرده‌اند.

رفتار یک فرد معتاد به تماشای پورن از یک سری معیار خاص برخوردار است و عنوان معتاد به پورنوگرافی را در صورت داشتن ویژگی‌های زیر می‌توان به افراد مختلف القا کرد:

  • این افراد مدت‌زمان زیادی را به تماشای محتواهای پورنوگرافی می‌پردازند و این بازه زمانی مدام در حال افزایش است یا به‌عبارت‌دیگر کم نمی‌شود.
  • افراد معتاد به دیدن فیلم‌های پورن حاضر هستند از فعالیت‌های زندگی خود مانند خواب شبانه یا کار روزمره چشم‌پوشی کنند.
  • معمولاً در افرادی که اعتیاد به دیدن فیلم پورن دارند، یک حس ناخوشایند عذاب وجدان دیده می‌شود
  • این افراد سعی دارند رفتارهای بازیگران پورنوگرافی را اجرا کنند و از شریک جنسی خود انتظار دارند مانند آن‌ها رفتار کند.
  • بسیاری از افراد معتاد به پورن بدون دیدن فیلم‌های مستهجن تمایلی به ایجاد رابطه با شریک جنسی خود ندارند یا از آن لذت نمی‌برند.
  • تماشای پورن در این افراد به یک عادت مداوم تبدیل شده است.
  • فرد معتاد به محتوای پورنوگرافی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در مقابل دیدن این نوع فیلم‌ها مقاومت کند، حتی اگر به قیمت عقب ماندن او از کارهای روزانه باشد.
  • افراد معتاد تمایل دارند رفتار ناشایست خود را ترک کنند اما در این راه موفق نمی‌شوند و دوباره به سراغ فیلم‌های پورن می‌روند.

اگر شما نیز همه یا بخشی از علائم بالا را در رفتار جنسی خود مشاهده می‌کنید، می‌توانید برای مشاوره و تشخیص وضعیت جنسی خود با مشاوران پذیرش ۲۴ در تماس باشید.

دریافت مشاوره آنلاین سلامت جنسی

عوارض اعتیاد به فیلم پورن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند واژه اعتیاد تنها مخصوص کسانی است که به شکل فیزیکی به یک ماده خارجی وابسته هستند. اما در حقیقت هر نوع وابستگی روحی، عاطفی، فیزیکی و ذهنی به یک وجود خارجی یا انتزاعی اعتیاد محسوب می‌شود و اعتیاد به دیدن فیلم‌های پورن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نوشته های مشابه

اعتیاد به هر چیزی مخرب است و عوارض مختلفی را به همراه دارد. کسانی که به دیدن این فیلم‌ها اعتیاد دارند، از عوارض مخرب آن رنج می‌برند. این عوارض گاهی به شکل‌های زیر نمود پیدا می‌کنند.

تمایل نداشتن برای ازدواج و زندگی مشترک

تنوع و در دسترس بودن فیلم‌های پورن باعث شده است بسیاری از جوانان حاضر به ازدواج نشوند و نیازهای جنسی خود را از طریق فیلم‎‎‎‌های مستهجن برطرف کنند. از سوی دیگر دیدن فیلم‌های پورن در برخی از افراد سبب ایجاد وسواس جنسی می‌شود. این افراد برای انتخاب شریک جنسی خود و ازدواج کردن معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند که شاید مجموع همه آن‌ها در یک فرد امکان‌پذیر نباشد.

تنوع‌طلبی

افرادی که به دیدن این فیلم‌ها عادت دارند بسیار تنوع‌طلب خواهند شد و به یک شریک جنسی رضایت نمی‌دهند. این موضوع در بعضی از موارد به برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج یا با افراد متعدد منجر می‌شود.

انتظارات غیرمعمول از شریک جنسی

متأسفانه بسیاری از افرادی که به دیدن فیلم‌های پورن اعتیاد دارند این مسئله را فراموش می‌کنند که فیلم‌های پورن حقیقت مشخصی ندارند و حرکات انجام شده در آن‌ها نیز طبیعی و معمولی نیست.
این افراد از شریک جنسی خود انتظار دارند رفتارهای بازیگران پورن را اجرا کند و وقتی شریک خود را از انجام این رفتارها عاجز می‌بینند، به‌اشتباه تصور می‌کنند که شریک آن‌ها توانایی رابطه جنسی ایده‌آل را ندارد و در زندگی جنسی خود سرخورده می‌شوند.

از طرفی همان‌طور که می‌دانید آمار طلاق در کشورهای مختلف به‌ویژه کشورمان به دلایل نارضایتی‌های جنسی افزایش پیدا کرده است.

آسیب‌زدن به شریک جنسی

برخی از افرادی که به دیدن فیلم‌های پورن اعتیاد دارند، سعی می‌کنند رفتارهای آن‌ها را انجام دهند که این رفتارها در بسیاری از موارد سبب وارد شدن ضربه روحی یا جسمی به شریک جنسی می‌شود.

پایین آمدن اعتمادبه‌نفس

تصور این مسئله که بازیگران پورن برای بازی در این فیلم‌ها باید از هیکل و اندام‌های جنسی زیبا و قوی برخوردار باشند، برای برخی از مردم سخت است.
به همین دلیل بسیاری از معتادان دیدن فیلم پورن بعد از تماشای این فیلم‌ها از اندام جنسی یا هیکل خود یا شریک جنسیشان احساس نارضایتی می‌کنند و به اشتباه تصور می‌کنند که اندام جنسی آن‌ها مشکل دارد و این تصور کاهش اعتماد به نفس را به دنبال دارد.

آن‌ها همچنین به همین دلیل از ایجاد رابطه جنسی واقعی پرهیز می‌کنند. در دسته‌ای دیگر از افراد که واقعاً از یک نقص در اندام جنسی خود رنج می‌برند، اعتمادبه‌نفس پایین موجب اعتیاد به پورن و ارضاء نیازهای جنسی خود از طریق دیدن این فیلم‌ها می‌شود.

 زود انزالی

تماشای فیلم‌های پورن و به طبع آن خودارضایی در مردان، موجب بروز مشکلات جسمی متعددی مانند زود انزالی یا اختلال نعوظ می‌شود. این مشکلات زندگی جنسی فرد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و پیامدهای ناگوار روانی به دنبال خواهند داشت.

عوامل اعتیاد به فیلم پورن

اعتیاد به تماشای این فیلم‌ها در اثر عوامل متعددی شکل می‌گیرد که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

تنوع بالا

مهم‌ترین عامل اعتیادآور در تماشای فیلم‌های پورن، تنوع بسیار زیاد این فیلم‌ها است. معمولاً تصور رابطه جنسی با یک نفر برای برخی از افراد کسل‌کننده و ناخوشایند است. به همین دلیل این افراد سعی می‌کنند در کنار روابط جنسی با شریک جنسی خود، نیازهایشان را با دیدن رابطه جنسی افراد مختلف در شرایط متنوع ارضاء کنند.

تجربه لذت بسیار زیاد

برخی از افراد ایده‌آل‌های خود را از رابطه جنسی، در فیلم‌های پورن جستجو می‌کنند و امروزه به دلیل وجود انواع حالت‌های مختلف در سایت‌های پورنوگرافی، فرد بسته به نیاز خود در آن برهه از زمان، نوع رابطه موردنظر خود را جستجو می‌کند و با دیدن آن به اوج لذت جنسی می‌رسد.

در دسترس بودن

متأسفانه شرایط حاکم بر جامعه امروز توانایی ازدواج و برقراری رابطه جنسی سالم را از بسیاری از جوانان سلب کرده است. این افراد به‌ناچار برای برطرف‌کردن نیازهای خود به دیدن فیلم‌های پورن روی می‌آوردند و به‌تدریج دیدن این فیلم‌ها به یک عادت همیشگی برای آن‌ها تبدیل می‌شود.

همچنین از زمان بلوغ اندام‌های جنسی، توانایی تولیدمثل پیدا می‌کنند و نیازهای جنسی در نوجوانان ایجاد می‌شود. از سوی دیگر نوجوانان آمادگی تشکیل خانواده یا ایجاد روابط جنسی را از نظرهای مختلف ندارند. از همین رو برای ارضاء حس نیاز خود به تماشای فیلم‌های پورن می‌پردازند و این رفتار به‌مرورزمان در آن‌ها تبدیل به یک عادت همیشگی می‌شود.

اعتیاد به فیلم پورن

مراحل اعتیاد به فیلم پورن

تماشای ویدیوهای پورن در ابتدا باعث ایجاد اعتیاد نمی‌شود، بلکه این اعتیاد طی مراحل مختلفی به وجود می‌آید.

مرحله اول

این مرحله که معمولاً در سنین نوجوانی یا گاهی کودکی اتفاق می‌افتد، گام اول برای اعتیاد به فیلم پورن است. در این مرحله فرد با دیدن فیلم‌های پورن تحریک می‌شود و لذت بردن از تماشای آن‌ها موجب می‌شود به دیدن دوباره این نوع فیلم‌ها تشویق شود.

مرحله دوم

در این مرحله دیدن مداوم فیلم پورن به یک عادت تبدیل می‌شود و فرد مجبور است برای تحریک و لذت بیشتر فیلم‌های متنوع‌تری ببینید. در مرحله دوم فرد معتاد به پورن مانند یک معتاد به مواد مخدر باید میزان مصرف خود را افزایش دهد تا به لذت مطلوب خود برسد.

مرحله سوم

در این مرحله فرد تا حد زیادی وارد بحران اعتیاد می‌شود و دیگر از دیدن فیلم‌های پورن لذت نمی‌برد و به داشتن تنوع بیشتر احساس نیاز می‌کند.

مرحله چهارم

در مرحله نهایی فرد سعی می‌کند حرکات و حالت‌هایی را که در فیلم‌های پورن دیده است در واقعیت اجرا کند. اما پس از دیدن ناتوانی خود یا شریک جنسی‌اش در انجام آن‌ها یا تحریک نشدن با رابطه جنسی واقعی سرخورده می‌شود و به فکر درمان اعتیاد خود می‌افتد.

درمان اعتیاد به فیلم پورن

اعتیاد به فیلم پورن نیز مانند سایر اعتیادها یک بیماری محسوب می‌شود و فرد مبتلا به آن باید تحت درمان قرار گیرد. معمولاً از روش‌های مختلفی برای درمان این نوع اعتیاد استفاده می‌شود که گاهی به‌تنهایی و گاه به‌صورتی ترکیبی می‌توانند در درمان این اختلال مؤثر باشند.

از سوی دیگر یکی از مسائل مهمی که بیشتر معتادان فیلم پورن با آن مواجه هستند، خجالت کشیدن از مطرح‌کردن مشکل خود و مراجعه حضوری برای درمان است که در این موارد کمک‌گرفتن از مشاوران و روان‌شناسان پذیرش ۲۴ یکی از بهترین راه‌های درمان این اختلال است.
در مجموع روش‌های درمانی برای اعتیاد به پورن عبارت‌اند از:

فیلترشکن یا هر ابزار برقراری دسترسی را حذف کنید

اولین گام برای درمان اختلال اعتیاد به پورن، حذف فیلترشکن‌ها یا ابزارهای دسترسی به این ویدیوها است. اگر با گوشی، کامپیوتر، لپ تاپ یا تبلت و از طریق آی‌دی ایمیل خود به سایت‌های پورنوگرافی وارد می‌شوید، بهتر است رمز ایمیل خود را به یکی از اعضای خانواده خود دهید تا به خاطر خجالت کشیدن از آن‌ها، وارد این سایت‌ها نشوید.

برای خود یک سرگرمی ایجاد کنید

سرگرم شدن با تفریحات سالم یکی از راه‌های مؤثر برای درمان این عادت نادرست است. سعی کنید در وقت‌های آزاد خود ورزش کنید یا به یادگرفتن یک حرفه مشغول شوید.

جای خواب خود را تغییر دهید

اگر معمولاً شب‌ها هنگام خواب و در اتاق خود به تماشای این فیلم‌ها می‌نشینید، سعی کنید جای خواب خود را به طور موقت تغییر دهید و در کنار سایر اعضای خانواده بخوابید. این کار باعث می‌شود بستر تماشای پورن برای شما فراهم نشود و کمتر به تماشای آن بپردازید.

خود را وادار به رابطه جنسی واقعی کنید

اگر تاکنون به دلیل اعتیاد به فیلم مستهجن تمایلی به ایجاد رابطه جنسی واقعی نداشته‌اید، برای ترک فیلم پورن سعی کنید خود را وادار به برقراری رابطه جنسی واقعی کنید. شاید در ابتدا برقراری این رابطه برای شما لذت‌بخش نباشد ولی به‌مرور زمان سبب ترک اعتیاد به پورن می‌شود.

در جلسات گروهی ترک اعتیاد به پورنوگرافی شرکت کنید

باتوجه‌به تبدیل‌شدن این مسئله به یک مشکل وسیع در سطح جامعه، در محیط‌های مجازی فضاهای گفتگو برای افرادی که دوره ترک خود را طی می‌کنند یا در این راه موفق شده‌اند به وجود آمده است. شرکت در این جلسات باعث می‌شود بر ترس و خجالت از اعتیاد خود غلبه کنید و با استفاده از تجربه‌های مشابه، به درمان مشکل خود اشتیاق بیشتری نشان دهید.

از یک روان‌درمان کمک بخواهید

گاهی روش‌های فوق به‌تنهایی در درمان این مشکل مؤثر نیستند. به همین دلیل فرد مبتلا به راهنمایی‌ها و مشاوره یک فرد آگاه نیاز دارد. کمک‌گرفتن از مشاورهای مربوط می‌تواند در ترک این عادت تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

اعتیاد به فیلم پورن

سخن نهایی

اعتیاد به فیلم پورن یک اختلال جنسی محسوب می‌شود که اگر به‌موقع شناسایی و درمان نشود، پیامدهای بسیار ناگواری به دنبال خواهد داشت. متأسفانه بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال از مشکل خود آگاه هستند، اما به‌خاطر عرف جامعه و داشتن شرم و حیا از بیان مشکل خود در نزد یک مشاور خودداری می‌کنند.

بیان نکردن و اقدام دیرهنگام برای درمان مشکل اعتیاد به فیلم پورن، تمام جهات زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین سبب پذیرش ۲۴ برای کمک به این افراد، مشاوره روان‌شناسی و روانپزشکی آنلاین را در اختیار مردم قرار داده است تا بدون مواجه شدن با پزشک، اقدام به حل مشکل خود کنید.

مشاوره آنلاین روانشناسی

متخصص سلامت جنسی

متخصص روانشناسی

۴.۵/۵ (۲ نظر)

منبع
rewardfoundation.orgverywellmind.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
4 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آبتین صمدی
آبتین صمدی
15 روز قبل

امیدوارم دیگر گرفتار این اعتیاد نشوم

ابراهیم
ابراهیم
2 ماه قبل

کاملترین مرجع سایت داداش رضا و کتاب راز کنترل شهوت

حیدر
حیدر
2 ماه قبل

فقط کتاب راز کنترل شهوت

محمدرضا
محمدرضا
2 ماه قبل

سلام خدمت دوستان
کتاب راز کنترل شهوت به صورت کاملا رایگان در نت وجود داره
یه سرچ کنین در گوگل میاره
این کتاب رو یک میلیون نفر خوندن و جواب گرفتن
نویسنده این کتاب یه زمانی اوضاعش خیلی داغون تر بود اما الان خودش داره دست خیلیا میگیره
این کتاب توی زمینه ترک شهوت مرجع هس
نزدیک به ده ساله که جواب داده و برای ترک گناهان جنسی واقعا موثر و کامله
حالا هر روش یا چیزی رو امتحان کنین ولی بازم چیزی به کاملی این پیدا نمی کنین
والسلام

دکمه بازگشت به بالا