اطلاع از نحوه دریافت واکسن کرونا در فاز دوم واکسیناسیون

تشریح نحوه واکسیناسیون سالمندان و بیماران خاص

واکسیناسیون کرونا در ایران

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رئیسی، در ارتباط با روند اجرای واکسیناسیون در فاز ۲، گفت: فاز ۲ شامل دو گروه از جمعیت کشور می‌شود. نخست در فاز ۲/۱، افراد بالای ۸۰ و ۸۵ سال و همچنین بالای ۷۵ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود. وی افزود: فاز ۲/۲ شامل افراد ۱۶ تا ۶۴ سال است که در لیست بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند.

چگونگی اطلاع‌رسانی به افراد در اولویت واکسیناسیون

همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت‌نام نیست و به افراد بر اساس موجودی واکسن، پیامک فرستاده خواهد شد.

تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی سالمندان در پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا بویژه در تهران عنوان می‌کند: سالمندان منتظر دریافت پیامک با پیش شماره‌های وزارت بهداشت v.behdasht باشند. نیاز به حضور در پایگاه‌ها نیست. هر گونه مراجعه و ایجاد تراکم و تجمع منجربه شیوع بیماری خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماران دیالیزی، پیوندی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، بیماران درگیر سرطان فعال و…، در فاز ۲/۲ قرار دارند.

رئیسی ادامه داد: ما لیست این بیماران را در سامانه‌های بیمه‌ها داریم و از این بابت مشکلی برای دسترسی به این افراد وجود ندارد. و پیش بینی می‌کنیم تا نیمه تیر ماه ۱۴۰۰، این افراد واکسن بزنند.

آقای رئیسی گفت قرار است به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا افرادی که «از قلم افتاده‌اند» کد ملی خود را در آنجا ثبت کنند و برایشان پیامک ارسال شود.

واکسن کرونا در کجا به افراد تحویل داده می‌شود؟

مسئولان واکسیناسیون مخصوص در هر روستا یا شهر با افراد واجد شرایط تماس خواهند گرفت و زمان تزریق واکسن را به آن‌ها اعلام می‌کنند که به پایگاه مربوطه که اکثرا مراکز بهداشت نزدیک محل سکونت فرد است، رفته و واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

مراجعه به منزل سالمندان بیمار برای تزریق واکسن

در رابطه با سالمندانی که بیمار هستند و قادر به مراجعه به مراکز تزریق واکسن نیستند، آن هایی که امکان حرکت ندارند و بیماری زمینه‌ای دارند تیم‌های واکسیناسیون سیار و مراقبت در منزل به خانه‌هایشان مراجعه می‌کنند و واکسن تزریق خواهد شد در چند روز گذشته موارد زیادی از واکسیناسیون افراد دارای ناتوانی حرکتی و بیماران زمینه‌ای انجام شده است.

چه واکسنی در فاز دوم به افراد تزریق می‌شود؟

ایران واکسیناسیون عمومی را با واکسن‌هایی از جمله اسپوتنیک وی، استرازنکا و سینوفارم آغاز کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که اگر فردی با شرایط ذکر شده در خانواده یا اطرافیان شما وجود دارد که امکان دارد بیماری یا شرایط سلامت و سنی ایشان در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده است، می‌توانند به نزدیکترین خانه بهداشت اطراف محل سکونت خود مراجعه کرده و شرایط خود را شرح دهد تا در صورت داشتن شرایط اسم ایشان در لیست قرار گیرد و به ایشان نوبت برای واکسیناسیون داده شود.تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت نام پرونده الکترونیک سلامت، در دست داشتن کارت ملی است و در صورتی که بیماری زمینه‌ای دارند باید مدارکی برای اثبات آن همراه خود ببرند تا اطلاعات به دقت ثبت شود.

 

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا